turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 20:02:38 (30417)
Szeretném felkeresni Kolozsváron (Cluj-Napoca) a Farkas utcát (Mihail Kogalniceanu). Lehet-e oda útvonalat tervezni Budapestről a belinkelt térkép segítségével? (Vagy inkább használjak iGO-t, mert azzal lehet.)
[előzmény: (30416) Szab, 2008.06.05 19:27:05]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 19:27:05 (30416)
Pl. MapSource CityNavigator Europe 2008 NT
[előzmény: (30415) KoLa, 2008.06.05 18:14:35]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 18:14:35 (30415)
Milyen térképet használnál a Nüvin pl. Szlovákiában vagy Romániában?
(Jut eszembe: miért van a Nüvi 760 és a 660 azonos árban, miközben a konkurenciánál a 660 már kétharmadért kapható?)
[előzmény: (30413) magpet, 2008.06.05 17:53:59]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 17:53:59 (30413)
Ízlések és pofonok/taposások. :) Ha most neki kéne indulnom mondjuk Európának, és csak egy GPS-t vihetnék (ami már önmagában extrém! :), akkor csak akkor vinném a Nüvi760-at, ha garantált lenne, hogy a gyaloglás maximuma egy kis városi séta. Egyéb esetben Colorado, 60csiksz, vagy akár egy LegendHCx.
Ájgó meg csak akkor, ha Andi odaadja. :)
[előzmény: (30411) KoLa, 2008.06.05 17:30:08]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 17:30:08 (30411)
A 3D épületekre nekem sincs szükségem, de ha a felsoroltakon kívül a pillanatnyi sebességemet valamint az érvényes sebességkorlátozást is látom, mindemellett a térkép is nagyobb, mint egy postabélyeg, az azért nem hátrány. Ha autóban kellene navigálnom a HCx-el (elvileg alkalmas lenne rá), csak azért nem taposnám meg nagyon hamar, mert terepen imádom. Ott verhetetlen.
[előzmény: (30410) magpet, 2008.06.05 17:09:59]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 17:09:59 (30410)
Én is ezzel az iránnyal értek egyet. A GPS kijelzőjén azt szeretném látni, amit a szélvédőn kitekintve nem: egy áttekinthető úthálózatot. A többi információt igyekszem a valódi térben begyűjteni. A térkép mellé persze olyan adatok jöhetnek, amik a konkrét navigációt segítik (hátralévő táv a következő kanyarig, stb.), de ködöt, napszaknak megfelelő fényviszonyokat (az épületek arra vetnek árnyékot, amerre a valóságban) nem feltétlenül akarok a kijelzőn látni. De valóban ízlések és pofonok, kinek a pap, kinek a 3D. :)
[előzmény: (30381) piret, 2008.06.05 10:33:50]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 10:33:50 (30381)
Amennyiben az adat rendelkezésre áll, és a technika is, akkor miért nem valósul meg?
Az adat nem áll rendelkezésre, lásd a vasutak geometriáját a TopMap térképben. Köze nincs a valósághoz, egy agyongeneralizált látványréteg.
Egyébként meg rohadt veszélyes az az irány, amerre haladunk. A szélvédőn 3D-ben, valós időben látható képet tök felesleges megpróbálni lekövetni a navi kijelzőjén, mert mindig lesz olyan, ami nincs rajta (például labdázó kislány a padkán, ugye). Ellenben hamis biztonságérzetet ad (eddig mindig szólt az útátjáró előtt, figyelje az andráskeresztet a kunbéla...).
Az a véleményem, hogy aki nem vesz észre egy vasúti átjárót, az nem vesz észre olyan kisebb dolgokat is, amit észre kéne vennie, de nincs millió táblával előjelezve. És akkor emberünk vagy gyorshajt, vagy alkalmatlan a vezetésre. Csak ezen akadályok esetében általában nem az autós a puhább - az útátjáróban viszont igen.
[előzmény: (30377) yoggi, 2008.06.05 09:25:20]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 09:25:20 (30377)
Ez is egy vélemény.

Mostmár tényleg abbahagyom csak 1 mondat.

Amennyiben az adat rendelkezésre áll, és a technika is, akkor miért nem valósul meg?
[előzmény: (30376) KiVi, 2008.06.05 09:22:07]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 09:22:07 (30376)
A biztosítatlanok döntő többsége földúton van, ott van időd észrevenni.
[előzmény: (30375) yoggi, 2008.06.05 09:20:09]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 09:20:09 (30375)
Ha az andráskeresztre hagyatkozol, rsimán beleszaladsz az átjáróba, de egyébként én tudok nem kevés olyanról ahol nincs az se.

Nem arról szól nálam a történet, hogy ez megoldaná a dolgot, hiszen a figyelem nem váltható ki géppel, de ez sokkal fixebb ( és szerintem fontosabb) mint a sebességkorlátozás jelzése, egy veszélyes pont riasztás, ami sok esetben életeket menthetne( köd pl., vagy figyelmetlenség)
[előzmény: (30374) SylverRat + Bogee, 2008.06.05 09:13:50]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 09:13:50 (30374)
azért talán egy andrás-kerszt mindenhol kint van...
[előzmény: (30373) yoggi, 2008.06.05 09:08:44]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 09:08:44 (30373)
Na még egyet, aztán befe ezt a témát.

most kerestem rá

"A MÁV Rt. hálózatán a biztosítottságot illetően a 2003-as adatok az alábbiak:

- a vasúti átjárók száma: 5842
- biztosított vasúti átjárók száma: 2740
- fénysorompó: 1709
- fény- és félsorompó: 665
- teljes csapórudas sorompó: 366
- nem biztosított vasúti átjárók száma: 3102.

A biztosítottság aránya nem változott, a MÁV Rt. vonalain 47 %-os."

A térképen szerintem sokkal több átjáró rajta van mint a biztosítottak, hiszen a vasútvonalak is rajta vannak. Pont.
[előzmény: (30371) yoggi, 2008.06.05 08:56:49]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 08:56:49 (30371)
Nagyon sok vasúti átjáró nincs feltűnően kitáblázva, sőt nagyrészük egyáltalán nincs, ott szoktak csattanni.
[előzmény: (30370) yoggi, 2008.06.05 08:52:10]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 08:52:10 (30370)
A vasúti átjárók fixek, sokkal fixebbek mint egy sebességkorlátozás tábla, ha csak 1 ember életét mentené meg az a funkció, hogy előjelzi az átjárót, már értelmesebb lenne, mint bármilyen speedcontrol.
[előzmény: (30369) bregő és andorpapa, 2008.06.05 08:46:06]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 08:46:06 (30369)
Az iGO-ban a legrövidebb és leggyorsabb mellett van egy "arany középút" is, és kövezzetek meg, de én már évek óta ezt használom országúti cirkálásra, kivételt csak azok az esetek képeznek, amikor valahová nagyon gyorsan kell eljutni. Szóval ez egy hasznos funkció. A speedcam opció teljesen használhatatlan, ráadásul az a véleményem, hogy be kell tartani a szabályokat (ne menjünk bele a 30-as táblák világába, azokat én is rühellem, nem is ezekről van szó, hanem a városban 70-80-nal közlekedő racsingos hülyegyerekekről, meg a zebrán gyerekeket gázoló emberszabásúakról, ja és a piroson átrongyoló - "az még rózsaszín volt" - userekről). A gyorshajtás figyelmeztetés pedig megint hülyeség, hiszen az útszéli táblák gyorsan változhatnak, amit tutira nem követ a térképfrissítés, ráadásul félpercenként azt hallgatni, hogy "Túl gyorsan mész!"... A vasúti átkelőkről meg az a véleményem, hogy eléggé feltűnően ki vannak táblázva, nem biztos, hogy a GPS-es térképet kellene ezzel terhelni.
[előzmény: (30368) Saughassy, 2008.06.05 08:26:56]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 08:26:56 (30368)
Ez most nem a shorter way/ quickest opcio? Mert ilyen is van kézikben.
[előzmény: (30367) Mengyán, 2008.06.05 07:41:15]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 07:41:15 (30367)
Gondolom, hogy az iGO féle "Gazdaságos" opciót értette ez alatt. A leggyorsabb esetén ugye nem foglalkozik az út hosszával (és hogy mennyi benzin kell a megtételéhez), csak a haladási sebességgel. Legrövidebb esetén pedig nem foglalkozik azzal, hogy 60 km-t 3 óra alatt teszel meg, mert a 20 már életveszélyes azon az úton. A kettő kombinációja a "Gazdaságos". A másik fölösleges funkció a trafipax riasztás. Teszteltem. Felvettem pár fixen telepített állomást. Egy sincs az adatbázisban! A vasúti átkelő jelzése jó lenne, ha működne normálisan. De azt is inkább a térkép tartalmazza, és ne sebességriasztás formájában.
[előzmény: (30366) Saughassy, 2008.06.05 06:12:24]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.05 06:12:24 (30366)
Gazdasagos opciot lehet kerni, amennyiben letiltod mondjuk a fizetos utakat. Vagy mit ertesz rajta? De igazabol ezt a funkciót eleg ritkan hasznalja az ember fia. Szerintem. A terkeppel egyutt barmit kijelez, konfiguralhato az adatmezok szama es tartalma. Nagysagrendileg tobb adattal mint az autos navik.
Sebessegkorlatot nem tud, bar errol megint meg van a privat (es gondolom senkit sem erdeklo:) velemenyem.

Egy terkep sosem lehet up to date, igy muszaj a tablakat az ut szelen kontrollalni. Akkor meg minek, plane Magyarorszagon, ahol ossze-vissza tablaznak, kinnhagynak. Cserebe halalra idegesit a gps az allando figyelmezteteseivel. Ha valamit, akkor ezt tartom a leghaszontalabb, sot kifejezetten balesetveszelyes funkcionak. Innen mar csak egy lepes, hogy csukott szemmel kanyarodjon az ember, mert hiszen a terkepen latom, hogy itt kanyarnak kell lenni. :)
[előzmény: (30352) KoLa, 2008.06.04 11:57:36]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2008.06.04 11:57:36 (30352)
Képes megtervezni egy útvonalat "gazdaságos" opcióval? Mert ha nem, ez esetben én még akkor sem nevezném teljes értékű autós navigációs rendszernek, ha a hangutasítások hiányától nagyvonalúan eltekintünk. (És akkor nem ejtettünk szót arról a számomra fontos szolgáltatásról, hogy képes-e a térképpel egyidejűleg kijelezni a pillanatnyi sebességet valamint - tájékoztató jelleggel - az útvonalra érvényes sebességkorlátozást.)
[előzmény: (30334) yoggi, 2008.06.03 11:46:24]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.03 11:46:24 (30334)
Legend HCX is teljesen korrekt autóba, Naviguide-t kell venni, max nem dumál, csak csippant, füttyent. Szvsz ez a legjobb megoldás kispénzüeknek, navigál terepen/nem ázik el, sőt még az /orromat is tiszticcsa/ autóban is ok.
[előzmény: (30333) kovaripeti, 2008.06.03 11:41:08]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.03 11:41:08 (30333)
Nem önbizalom, de mivel autóba is szeretné használni, és nincs pénze kettő gépre, akkor inkább én azt gondolom, hogy ez a legjobb megoldás.
[előzmény: (30329) BiharyG, 2008.06.03 09:30:41]

BiharyGhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.03 09:30:41 (30329)
Csak is PDA. Kocsiba: IGO, terepre:Russa- Navitel

Hát azért ezt 11 találat után így ilyen határozottan kijelenteni elég komoly önbizalomra vall... :)
[előzmény: (30322) kovaripeti, 2008.06.03 06:52:28]

kovaripetihozzászólásai | válasz erre | 2008.06.03 06:52:28 (30322)
Csak is PDA. Kocsiba: IGO, terepre:Russa- Navitel
[előzmény: (30321) erika012, 2008.06.02 23:15:15]

erika012hozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 23:15:15 (30321)
A 2. megoldás. Autózás az országban és láda keresése közben. Legyen magyar hangbemondás rajta .
[előzmény: (30319) magpet, 2008.06.02 22:58:52]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 22:58:52 (30319)
Mi lenne a fo funkcio? Ezt talaljatok ki:
1. Ladazas, neha kis autozas, ha ugy alakul.
2. Autos navigacio, illetve esetlegesen utbaeso ladak keresese.
[előzmény: (30318) erika012, 2008.06.02 22:54:21]

erika012hozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 22:54:21 (30318)
Köszi a segítséget! Akkor olyan pna nem létezik ,amire mindkét tipusú szoftver feltehető? Az az igazság,hogy csak egy gépre van meg a pénzem. A fiam (11 éves) szeretne geoládákat keresni,viszont praktikusnak tartom,hogy autós navigációnak is használható legyen.
[előzmény: (30317) SylverRat + Bogee, 2008.06.02 22:23:30]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 22:23:30 (30317)
szerintem 2 kütyüben gondolkozz... :-) pna (igo-val) + garmin (legend hcx elég jó vétel + tuhu)
másik megoldás: csak pda + russa + igo -- akkuidő elég rövid, beázik...
harmadik mo.: csak kézi kütyü + tuhu + naviguide -- nem beszél, csak csipog útvonaltervezésnél, kis kijelző kocsiba
[előzmény: (30316) erika012, 2008.06.02 22:19:25]

erika012hozzászólásai | válasz erre | 2008.06.02 22:19:25 (30316)
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Olyan gps-t szeretnék venni, amivel geoládát is lehet keresni és autós navigációs szoftvert is lehet rátölteni.
Tudtok segíteni ,hogy létezik ilyen?
Köszi


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók