turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

pulbrichhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 14:39:59 (20401)
Ha átjött a nedves fenyűerdőn, akkor a futásidő nem változott

Khömmmm!

Talán hiányozni tetszett néhány óráról? A kisérleti fizika jelenlegi állása szerint vízben 3/4-szer akkora a fény sebessége mint a levegõben. (225000 km/s.)

Büntetésként tessék az alábbi linken leírt kisérletet hangosan, nagyobb társaságban 10-szer megismételni.

http://metal.elte.hu/~phexp/doc/huo/i3s3s6.htm
[előzmény: (20400) magpet, 2007.09.26 13:58:56]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 13:58:56 (20400)
Persze, a semminél mindenképpen sokkal több egy akár 30m-es pontatlansággal rendelkező pozíció-adat is, ezt senki sem vitatja. Viszont a SirfIII pl. épp az EPE vonatkozásában szokott pl. 'hazudni' (csúsztatni, tippelni, stb. - de ezen szavak használata már politika! :), mert a nyomorult nem tehet egyebet. Jön befelé a jel, és a SirfIII azt látja, hogy ez bizony gyenge. Ha van erősebb, akkor hurrá, használjuk inkább azt, de ha nincs, akkor jön a próbálkozás. Azt viszont nem tudja eldönteni a szerencsétlen, hogy a jel mitől gyenge? Ha átjött a nedves fenyűerdőn, akkor a futásidő nem változott, tehát a pozíció sem feltétlenül lesz pontatlan. Viszont ha négyet verődött a vasbeton-rengetegben, akkor ott már súlyos méterekben mérhető a hiba.
Egy szó mint száz: szeretjük a SirfIII-at, de nem hiszünk neki vakon. :)
[előzmény: (20389) bregő és andorpapa, 2007.09.26 10:58:15]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:58:15 (20389)
Játék a szavakkal! :)

Én a hazugság alatt azt értem, amikor az alagútba hajtva elveszti a jelet, de tovább mutatja, hogy egyenesen mész (dead reckoning), pedig elképzelhető, hogy megálltál vagy kanyarodik az alagút. Na ez kamu! Jel nélkül csak hazudni lehet. Ha viszont van gyenge vétel, akkor már nem hazugság a pozíció, csak pontatlan. Hazugság az, amikor a rossz vétel ellenére barátságos DOP vagy EPE értékekkel nyomja tele a user képét a készülék. Hazugság az, amikor a GPS pontosságát méterben adja meg egy ilyen eszköz. És a sort még lehet folytatni.
[előzmény: (20387) KiVi, 2007.09.26 10:51:03]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:51:03 (20387)
miközben visszavert jelekből is lehet pozíciót meghatározni, csak bonyolultabb és kevésbé pontos.
Hehe. Te is azt mondod, hogy hazudik (=kevésbé pontos)! :-))
[előzmény: (20385) bregő és andorpapa, 2007.09.26 10:43:44]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:43:44 (20385)
Többször előkerült már a fórumon, de én továbbra sem értem, hogy miért gondolják többen a SiRF III-ról, hogy a visszavert jelek figyelembe vétele miatt hazudik. Nyilván a visszavert jelek értelmezése nem 1-az-1-ben történik, valószínűleg az ilyen jelek erősségét, és hullámparamétereit is belekalkulálja. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő vételi körülmények között a SiRF III valószínűleg nem veszi figyelembe a gyenge jeleket (alacsony szögből látható hold, visszavert jel stb), csak akkor nyúl ehhez a "csaláshoz", ha amúgy már nehézkes lenne pozíciót adni. Az X-es és nem X-es 60-asok EPE eltérései pedig az EPE jellegéből fakadóan nem mérvadóak.
Szóval nem védeni akarom a SiRF III-at (nem is szorul rá), csak a visszavert jelek feldolgozásával kapcsolatos képességei gyakran negatív fényben kerülnek elő (hazudik, nem mond igazat, tippel stb), miközben visszavert jelekből is lehet pozíciót meghatározni, csak bonyolultabb és kevésbé pontos. A semminél azonban ez is több.
[előzmény: (20382) yoggi, 2007.09.26 10:02:47]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:02:47 (20382)
Azért megijedni nem kell, a lényeg hogy valamennyire nyitott legyen a rálátásod, kerüld a szűk fal melletti közlekedést és ne az öveden hord a kütyüt, a tested jelentősen leárnyékolja a 60 -st szereti ha függölegesen áll, míg az ETrexek inkább a vizszintes tartást preferálják, ha jelet vesztesz, vagy nagyon gyenge a jel 1-2 m jobbra vagy balra sokat segít, és kell némi latencia az észhez térésre,ha jól olvastam nem x -es a kütyüd(nem SIRFIII-as) Magpet kedvenc szavajárása alapján igazat beszél, nincsenek visszaverődótt jelekből számolt kook.

Külső antenna 4-5e forint, ha sokat jársz erdőben megéri a befektetést, elfér egy zsebben is akár , és jelentős vételjavulást okoz, mivel beépített antennaerősítős.
[előzmény: (20381) bognárkák, 2007.09.26 09:54:44]

bognárkákhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 09:54:44 (20381)
Hmm. Tehát autóban külső antennával jól megy. Ezt majd kipróbálom amint lesz külső antennám és autóm :) Mondjuk ami megijeszettt hogy 40m eltéréseket mutatott a lebontott fehérvári úti Skálánál...
[előzmény: (20380) yoggi, 2007.09.26 09:47:07]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 09:47:07 (20380)
Amikor én vettem a 60-st még Magpet-ék a Wesselényi utcában voltak, ott nem is bírtam életre kelteni, ki kellett mennem az Astoriához, és ott már ok volt, azóta sokat használtam Pesten is autóban, a szűk utcákban az autóúton nincs gond vele, a járdák már kérdésesek.A külső antennával semmi gondom nincs vele, a városban sem, terepen eléggé jó :)
[előzmény: (20379) bognárkák, 2007.09.26 09:35:13]

bognárkákhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 09:35:13 (20379)
Sziasztok,

Tegnap végre megérkezett Amerikából a GPSMAP60 kütyüm :-) Megvolt a szatellit beállítsoknál a "New location", hogy felismerje nem Amcsiban van már. Ezt a belvárosban végeztem el, az Astorián, de ez vagy 5 percbe telt neki. Gondolom ez normális. Na de úgytűnik városi navigációra nem igazán megfelelő, pont a környező épületek miatt. Pl. egy közeli kisebb utcában "Weak GPS signal"-t kapok mindig (egyébként alapból volt rajta magyar nyelv) Ennél a készüléknél ez normálisnak tekinthető? Csak megerősítést kérnék hasonló készülék tulajoktól. Városi navigációra használható? Az igazi "teszt" egy hétvégi kirándulás lesz, ahol tiszta rálátás lesz az égboltra. Kiváncsi vagyok ott mennyi idő alatt kapja el a műholdakat bekapcsolás után.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók