turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Track-adatlap
Track neve:Régi templomromok nyomában teljesítménytúra
-nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia)
-kalibrált barométeres magasság-adatok
-végig jó műholdállás
-nem szakad a track menet közben
-oda-vissza track a teljes útvonalról
-útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként)
-felesleges részek levágva
-trackek és útpontok elnevezései beszédesek
-vázlat készült a csomópontokról
-minden lehetséges csomópont megjelölve
+magam szerkesztem a térképre
Tájegység:Balaton
Felhasználó:olahtamas
GPS típusa:Garmin GPSMAP 60Cx
Logolás jellege:távolság-alapú (4 m)
Bejárás módja:gyalog
Feldolgozta:olahtamas, 2012.01.14 15:07
2011.11.27. Régi templomromok nyomában teljesítménytúra

Reggel némi segítséggel mobilizáltuk az autónkat, majd a pizzériáig meg sem álltunk.
Már csak épp annyi időnk maradt, hogy a nevezési lapokból vigyünk magunkkal és a buszon töltsük ki.
Szerencsére jutott ülőhely, mert sokan gyalog mentek Gyepűkajánba.
A busz beérkezése után 2 perccel már el is indultunk, a templom felé.
A Meleg-víz hídján hagytuk el a települést, és mire a Nagykeszi templomromhoz értünk, a gyorsabb léptűek már meg is előztek minket.
Gyors és szép bélyegzést kaptunk, majd felkerestük a közeli geoládát is.
Hosszan elnyúlva kígyózott az úton a túrázók népes serege, így az útvonalat szépen előre lehetett látni.
A Szentistváncsabi templomromig szépen széthúzódott a mezőny. Sajnos igazából csak egy kőkupac maradt meg ebből a romból.
Innen igen közel volt az Alcsabi templomrom, amit csak a sűrű erdős bokros részen keresztül lehetett megközelíteni.
Ezután még egy kicsit maradt út a talpunk alatt, de hamarosan át kellett vágni egy mezőn, hogy a túloldalán folytathassuk az utunkat Dél felé.
A Csabrendek-Nyírespuszta utat keresztezve végre egy kellemes erdős útra jutottunk, ahol foltokban már havat is lehetett látni.
Sümegen kihasználva a kedvezményes belépési lehetőséget, megnéztük a várat, bár a kilátást most sajnos nem.
A rendeki-hegy teteje még továbbra is ködben volt, és ahogy gyalogoltunk felfelé, szép fehérré vált a táj. Mire felértünk a tetejére, már centis zúzmara volt a fákon, és teljesen téli hangulat fogadott minket.
Sajnos a Fehér kövekről kilátás nem volt, mert csak a fehér ködöt láthattuk. Az igazolás és a műzliszelet begyűjtése után tovább haladtunk a szalagozott ösvényen. A Rendeki-hegy csúcspontja mellett egy szekérútra térve ereszkedtünk tovább. A BD1980-as jelzésű fánál balra kanyarodva értük el a varázslatosan szép szurdok bejáratát, ahol hatalmas sziklák közt ereszkedtünk Csabrendek felé.
Itt kicsit le is lassultunk, mert intenzíven használni kezdtük fényképezőgépeink exponáló gombját.
Beérve a településre megnéztük Gazdaképző iskolát, majd a Szent Lőrinc templomhoz sétáltunk fel.
Ezután még rápillantottunk a méltatlanul raktárként használt román stílusú, 13. századi templomromra aztán a cél felé vettük az irányt.
A Hunyadi utcában még bepillantottunk a Hátzky-kúria romos épületére, majd végül beléptünk a célként megjelölt pizzériába, ahol tea és pizza várt miket.

A feltöltött fájl:
balaton.gdb (megtekintése a raszteresen)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók