Vass őrnagy éjszakai elfogási feladatra szállt fel MiG-19PM-esével és három másik géppel 1968.11.19-én Taszárról. A megfigyelői feladatot firssen kiképzett megfigyelők látták el. A taszári felszállás követően Dombóvár irányában a Duna vonaláig repültek egyesével, térközt hagyva. Onnan észak felé folytatták a repülést , majd egy bal fordulóval a Balaton felett hajtották végre a besiklást a taszári repülőtérre. Vass őrnagy téves navigáció miatt a tervezettnél északabbra kezdte meg a forduló végrehajtását. A fiatal, tapasztalatlan megfigyelők engedélyezték a süllyedést 300 m magasságra és a besiklás végrehajtását, amit Vass őrnagy meg is kezdett. A süllyedés miatt a repülőgép 19 óra 47 perckor a 485 m ponton a Bakonynak ütközött és lezuhant.
A repülőtéren eközben nem is tűnt fel Vass őrnagy eltűnése, mindenki abban a hiszemben volt, hogy ő már leszállt, így tudták pilótatársai is. A gépek megszámolásakor azonban az ő gépe hiányzott. Ekkor kezdték meg az eltűnt gép keresését, amit azonban a frissen esett hó, hódara nehezített. A rendőrposztosok elmondása alapján a kutatók arra következtettek, hogy a repülőgép a Balatonba esett, ezért ott kezdték meg a kutatást. A repülőgép roncsaira végül egy vadász talált rá néhány nappal később a Középső-Hajagon, Augusztin-tanyától nem messze.
| |