Megjegyzések:
| Hz 2006.05.10 20:17 | | Mi is nagyon szeretnénk menni!
| | KelemenGy 2006.05.05 20:16 | | Ezexerint nincs...
| | Zsézsé 2006.04.23 11:59 | | Nincs még fejlemény?
| | Apexsek 2006.04.18 16:31 | | Legközelebb mi is szívesen lenéznénk, ha lesz hely. (2fő)
Üdv: APEXSEK
| | petiba 2006.04.17 21:34 | | Én is szívesen mennék a következő alkalommal.
Előre is köszönöm.
Üdv Peti bá'
| | Attiska 2006.04.15 21:21 | | Ha lesz ősszel hely, én is szívesen mennék.
| | Socrates 2006.04.12 18:04 | | Én is mennék a következő adandó alkalommal, bármikor is lesz. MGKE tag vagyok. Köszönöm a lehetőséget!
| | Bubuka 2006.04.11 12:57 | | Ha beférnék egy őszi csoportba, nagyon örülnék.
| | Elveszett Geoláda Fosztogatói 2006.04.09 12:34 | | Fosztogatótársaimmal én is szívesen résztvennék ezen a programon (3 fő). A magam részéről minél előbb, ha lehet! :-)
/Quatermain/
| | CHRIS69 2006.04.06 17:43 | | én is mennék az őszi időpontban. Köszi
| | L@zy 2006.03.30 08:54 | | Én is nagyon szívesen elmennék, ha lesz még rá lehetőség.
Légyszives engem is vegyél fe a listára. Köszi
| | csizo 2006.03.28 19:49 | | Ha nem lenne rá az egyesületi tagok közül elég jelentkező magam is jelentkeznék!
| | Contear 2006.03.28 17:19 | | Én is szeretnék jelentkezni, majd ha egyszer sorra kerülök. Köszike.
| | dragunov 2006.03.28 13:54 | | Jelentkezem.
dragunov
| | perger 2006.03.28 08:12 | | Csatlakozunk Vándor és S'asszem kollégákhoz: egy következő alkalommal szeretnénk mi is benézni a föld alá.
| | Vandor 2006.03.27 23:16 | | Noha a mostani látogatások alkalmával már nem férünk be a keretbe, szívesen teremtünk motivációt egy következő esemény szervezéséhez! Azaz nagyon szeretnénk metrót kukucskálni, különösen éjjel.
Vándor, S'asszem
| | @david 2006.03.27 22:05 | | mudman: ott voltál, és vagy a listán, várom a szig számodat!
| | mudman 2006.03.27 21:31 | | Szomorúan látom, kimaradtam a listából. Pedig az elsők között jeleztem, hogy érdekel a dolog. Igaz csak a fórumon... :-(
| | totik 2006.03.27 16:11 | | Megkésve bár, de törve nem szeretnénk bejelentkezni a Metro látogatásra. Biztosan elmennénk, amikor majd beférünk...
| | NZs 2006.03.27 11:26 | | Ez már veszett fejsze nyele számomra, de ha egyszer még beleférnék, érdekelne...
| | dzsefri 2006.03.27 10:27 | | Én is a köv. turnusra jelentkeznék.
Köszi, üdv!
| | S. Artúr 2006.03.27 10:20 | | Ha lesz következő turnus is, arra jelentkeznék.
| | abacus 2006.03.27 10:12 | | Valszeg én sem férek most bele a keretbe, de ha mégis úgy alakulna, akkor szívesen mennék. Köszi.
| | MukiJames 2006.03.27 09:59 | | Udv!
En se egyesuleti tag, se partolo tag nem vagyok, csak egy kezdo ladasz, de engem is erdekelne egy ilyen latogatas. Vegigolvastam a hirt, tudom, hogy most boven nem ferek bele a keretbe, de azert irom megis ezt a par sort, @david lassa, nagy az erdeklodes :-D
| | Szab 2006.03.27 08:43 | | Továbbra is fenntartom, hogy nagyon szeretnék menni!! <b>Félkövéresítsetek</b> nyugodtan, köszi. :)
| | Zsézsé 2006.03.27 07:06 | | Megerősítem a jelentkezésemet!
Adataim elküldve email-on!
| | ZsB 2006.03.27 00:54 | | Most jelentkezem. Köszi! ZsB
| | Levin 2006.03.27 00:39 | | Tudom, hogy eddig nem jelentkeztem de most megteszem. Ha nem férek be meg fogok sértődni. Ugye azt te sem akarod? :-)
| | dc3 2006.03.26 22:29 | | Megerősítenénk a szándékunkat! 2 fő.
Köszönjük!
kosárfonó & dc3
| | KelemenGy 2006.03.26 22:03 | | Feltétlen érdekelne, ha beférek.
| | SagiK 2006.03.26 21:31 | | Eddig nem jelentkeztem, mert nem volt semmi konkrétum. Most, hogy alakul a project, kérem a felvételemet!!!
| | ssophie 2006.03.26 21:05 | | minket is érdekelne, ha felszabadul még hely
ssophie+Lgaga
| | horlac 2006.03.26 20:45 | | Engem is érdekelne! Bármely időpont megfelelne.
| | Mihul 2006.03.26 20:32 | | csak most olvastam ,pedig érdekelne
| | TyuTyu 2006.03.26 19:45 | | Ha TyuTyu beleferne meg a keretbe......
TyuTyu
| | Scenn 2006.03.12 23:26 | | Sziasztok!
ha lehet, mi is szívesen résztvennénk (persze időpontfüggő :)
Scenn + Budu
| | KataJani 2006.02.12 20:15 | | Reméljük, még nem voltatok Metro látogatáson, mert mi is szeretnénk részt venni rajta, amennyiben lehetséges. 3 fő
Köszi
| | Máté és Zoli 2006.02.12 16:40 | | Sziasztok!
Engem is érdekelne, de időpontfüggő.
Máté
| | Juju 2006.02.02 15:21 | | Érdekel, időpontfüggő.
Juju
| | scele 2006.02.02 07:37 | | Scele+Kiszti jelentkezik!
| | bd 2006.01.16 10:45 | | Mennék, de időponttól függ. bd
| | csiperke 2005.12.06 12:40 | | Nagyon érdekel, időponttól függ.
| | Fonte 2005.12.04 09:14 | | Engem is érdekel a látogatás, de az időpont függvénye a dolog.
| | P.ISTI 2005.12.03 08:22 | | Engem is érdekelne!
Léccci, ha már van rá konkrét időpont, írjatok emilt, mert csak ritkán nézek be ezekre az oldalakra!
Köstzi!
| | Junior013 2005.12.01 19:57 | | Érdekelni engem is érdekelne, de 240km-ről kicsit nehézkes :(
Azért, ha szabad 7végém lesz éppen, megpróbálnék menni.
| | Jani70 2005.11.30 20:19 | | Régota érdekel, szóljatok ha van valami +1 fő.
| | KPisti 2005.11.30 13:39 | | Én is mennék, ha még lehet jelentkezni.
K:Pisti
| | @david 2005.10.19 20:48 | | itt van néhány metrós tudomány:
A metró működése a következő:
A két sínpá között megy egy program sín, végig a sinek között. Az oldalt lévő harmadik sínben a nagyfeszültségű (ha jól emlékszem 800V egyenáram) megy. A vonat sebességét automatikusan szabályozza, úgy hogy meg van határozva, hogy x időnként kell kapnia impulzusokat a programsínszőnyegből. Ha ezek az idők amiket vesz késnek, akkor gyorsítani kell. Ezeket még a franciák gyártották. Tiszta vicces, hogy még most is működik. Hivatalosan 5 évre tervezték, úgy hogy a franciák ezt hetente (náluk franciaországban) letakarítják. Itthon vagy 30 éve használják már.. A programsín szőnyegen, meg a sebességnek megfelelően adott távolságra helyeznek el sugárzó tekercseket. De elképzelhető, hogy nem időmérésen múlik, hanem egy sebesség kódot sugároz.
A GOMB:
A metró működtetését egy gyerek is elvoinné. 3 gombot nyomogatnak. Ajtónyitás (bal v. jobb) szövegbemondatás, és a zöld START gomb. Mikor az ajtók bezáródtak, akkor be kell nyomni ezt a gombot, addig míg egy zöld lámpa el nem kezd világítani. ha a lámpa kigyulladása előtt engedi el, vagy felgyulladás után is nyomja, akkor vészfékezés történik. Ez a "bizber". Igazából éberség ellenőrzésre van, mert ott a sötétben könyen elaludhat bárki. A vészfékezés 40mp késést jelent, a normál ütemhez képest. (lassulás, megállás gyorsítás) Ez az automata rendszer a 2 es (k-ny) metrón nincs meg, ott az egyik ember kezeli a sbességet, fékezést, a másik pedig az ajtókat és a bemondót. Nincs is programszőnyeg, figyeljétek meg.
Metró gyorsulása:
elindul az állomáson, gyorsít, majd figyeljétek meg, hogy van egy pont, amikor egy picit visszazökken a két állomás körül. Ekkor kapcsolja le róla a táplálást (elérte az aktuális max sebességet) innen már csak gurul, majd fékez. Igen, elvileg termelhetne vissza energiát, de akkoriban 30 évvel ezelőtt minek is?
A metrók összekapcsolása:
egy szerelvény 20m hosszú, ebből a hármason 5öt, a 2esen 6 ot kapcsolnak össze. ezek az állomások hosszabbak is. A k-ny i irányítóközpont a deáktéri állomás végében található, míg a hármasé a kálvin téren. Érdekes, hogy 2 féle kocsi típus van. Az egyiknek középen van a vezetőnél az ajtó, ez a 2 emberes szerkezet, míg az "újabb" nincs itt ajtó, csak oldalt. A hármas vonalán csak az elején, végén van vezetőnek hely, sima kocsik vannak közte. A kettesen pedig ezeket az elölnyílós motorkocsikból több van benne.
Tudtátok, hogy minden éjszaka egy ember végig gyologolja a teljes metró szakaszt? Ellenőrzés céljából. Tehát eáramszünet idején az alagútban égnek a lámpák. Bejutni az alagútba hihetetlen bobyolult. rengeteg adminisztráció. kikapcsolni az áramot sokkal könnyebb mint vissza. sok reteszelő van, egy az állomás végében lévő állomásfülkében is.
Ha valaki angyon sínfutni akarna, akkor inkább a kisföldalattinál próbálkozzon :)
A metrót amikor építették, még a jó öreg szocialista időkben, akkor áramból is volt bőven. Nem kellett sajnálni, hogy a metró nem takarékos. Ez tudjátok mit jelent? Hogy csúcsüzemben vetekszik SZEGED fogyasztásával.. (!!)
A metrón nincs fűtés. A szerelvények a fékezés energiáját hővé alakítják, ezt lehet is érezni hidegebb időben, hogy a szerelvények ajtajainál kellemes meleg áramlik fel. Ezek a biztosítékok menet közben sokszor ki is gyulladnak, de nem baj, mert a menetszél eloltja. A ventillátorokoat úgy kapcsolják, hogy
télen az állomásra fújja ezeket, tehát a szerelvényről állomásra a meleget, míg nyáron fordítva, tehát a vonat melegét elszívja és kiadja.
Minden állomás fel van készítve olyan esetekre, ha atomtámadás érné. Tehát van hatalmas áramfejlesztő generátor, fúrt kutak, óvóhely. Élelem az, amit mindenki visz magával. WC is van. De ide csak 200 000 ember fér el. Erre legjobb példa az arany jános utca, ahol az újpest felé menő vonal közepén át lehet kandikálni..
A kettes, és hármas metrót összeköti egy szervíz alagút. 2km hosszú, és csak 20 al lehet rajta menni, tehát elég sokáig tart.
Tartalék szerelvények vannak mindig a Határ úton, Nagyváradtér előtt, és valahol az árpád híd környékén, és stadionoknál. A vonatok vezethetők manuálisan is, igy gyorsabb lehet mint amit az automata engedne. Ha valaki piros lámpán átmenne, akkor a jelzőlámpák mellett lenn (ld állomás eleje, pl határ útnál) akkor egy piros vacak elfordul. (kb 30 cm magas) ez elcsap egy kart, és a szerelvény megáll.
A metron is van "bizber". "Figyeli" a jelzôket. De mint minden berendezés, ez is hibázik. A jelzôk állását a sínszálban, vagy mellete elhelyezett sugárzókábelen feladott ütemes jellel közlik. A vontatási áram ezt gyakran megzavarja, ha a vevôfej rosszul van beállítva. Ekkor a berendezés biztonsági okból "leold".
ajtónyitás ellen nincs védelem asszem. annyi, hogy a nyitógombon vagy egy fém fedő, amit ráhajtanak, ha a másik oldal jön, és véletlen megnyomnák.
igaz, a hármason 6, míg a kettesen csak 5 szerelvény van. tehát a hármas állomásai 120 m hosszúak.
Még egy: az állomásokat hermetikusan le tudják zárni. kb 12 perc alatt kivágják a síndarabokat, és elhúznak egy záróajtót.. azon aztán nem megy át semmi.
a ventillátorok (ld fűtés) nem a mtróban vannak, hanem az állomáson, és igen csak van hangjuk a teljesítményük mellett
néhány metrós infó
http://balint.cyberhungary.net/hajtob/index.html
Saladin: kis vonat szimulátor is!
metró szimulátor:
NET rendszert telepiteni kell (ld leirás), és területi beállítások legyen angul (brit)
telepítési segéd:
http://ist.uw.hu/41info.html
a progi:
http://mackoy.cool.ne.jp/cgi-bin/bvedl.cgi?bve4
pályák, járművek letöltése:
http://ist.uw.hu/dlcenter/index.php
Pl. EV metró
http://ist.uw.hu/dlcenter/get.php?id=18
a hozzávaló 2 es vonal pályája:
http://ist.uw.hu/dlcenter/get.php?id=37
----------------------------------------------------------------
Elszabadult kocsi
Bubits János - nyugdíjas menetirányító:
"A Pillangó jobbra ment volna fel egy vonat, nem állt be teljesen az állomásra, rákérdeztem: 'mi a baj, miért nem mentek be az állomásra?'. Visszaszólt a motorkocsivezetõnõ (Irénke), hogy 'befékezõdtem, nem tudok indulni'. Idõközben beérkezett egy másik vonat a bal vágányra, a motorkocsivezetõ meg szólt, hogy nem is fog tudni indulni, mert az utolsó kocsi leszakadt és gurul a Stadion felé. Sajnos az a kocsi, önállósította magát, és elindult a Stadion felé, egy 30 ezrelékes lejtõn felgyorsulva. 32 tonna ha gazda nélkül, ellenõrzés nélkül, ha megindul, az borzalmas tud lenni. És ami a legrosszabb volt, nem tudtuk, hányan voltak a kocsiban. Kb. 20 másodperc alatt el kellett dönteni, mit fogok csinálni, hogyan fogom ezt a kocsit megállítani - a Baross tér jobb peronja mellett 5 kocsis szerelvény állt, utasokkal tele. A Stadion és a Baross tér között ismét 30 ezrelékes a lejtõ, ott tovább gyursul ez a kocsi, az borzalmas, hogy milyen pusztítást tud végezni. Villámgyorsan nem tudtam mást tenni, mint a Keleti jobb peronjánál álló szerelvényt utasítani arra (üvöltve - természetesen és nem halkan) , hogy azonnal a vonatot ürítsék ki, az utasokat szállítsák le, váltsanak irányt, és ahogy tudnak térjenek vissza a Deák térre. Annyit láttam már, hogy amikor a Keletibõl elindult az üres szerelvény a Deák tér felé, hogy 2 jelzõ távolságra már beérte a kocsi. Tehát megindult egy futóverseny tulajdonképpen, ami kb. olyan 500-600m távolságot jelentett. A Kossuth tér felé a menekülõ szerelvényt féreállítottuk, és akkor villant be a gondolat, hogy van egy összekötõ alagút az É-D-i vonallal, ami a Deáktól nézve emelkedõ. Akkor megkockáztattam azt, hogy a váltót átállítva ezt a leszakadt kocsit elvezettem, arra számolva, hogy fölmegy egy darabig, az emelkedõ lelassítja, végül megállítja és visszagurul a Deák térre. Sikerült, visszagurult a kocsi hozzánk - a monitorból láttam, s mint kiderült öten voltak benne. A kollegák szétfeszítették az ajtót, majd az utasok elmentek. Valószínûséggel csapszeg hiba okozta hogy az egész vonófej kiszakdt és így megszakadt mindennemû kapcsolat a 2 kocsi között."
piret:
Én úgy hallottam, hogy nem csapszeghiba (az eléggé durva lenne), hanem az önműködő kapcsolókészülék mindkét visszahúzó rugójának törése okozta a vonatszakadást. Azóta része a napivizsgának ezek ellenőrzése.
A megfutamodás egy egyidejű harmadik hiba, a segédlégtartály és a töltővezeték közti visszacsapó szelep hibája miatt következett be. Emiatt a segédlégtartály az elszakadt töltővezetéken keresztül leürült, így tudott a leszakadt rész megfutamodni. A szerelvény többi része be is fékezett, ahogy kell.
Mindez nem lett volna gond, ha nem egyetlen kocsi szakad le a végéről, vagy nem emelkedőn teszi ezt. Még ez a két véletlen kellett ahhoz, hogy a két (és fél) egyidejű műszaki hibából ez a komoly veszélyhelyzet összejöjjön. Ennyit a vasúti közlekedés biztonságáról, mondjuk egy közúti jármű szinte bármely részének maximum egyszeres biztonságához képest
| |
|