turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Track-adatlap
Track neve:OKT változás Csobánc
-nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia)
-kalibrált barométeres magasság-adatok
-végig jó műholdállás
-nem szakad a track menet közben
-oda-vissza track a teljes útvonalról
-útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként)
-felesleges részek levágva
-trackek és útpontok elnevezései beszédesek
-vázlat készült a csomópontokról
Logolás jellege:
Bejárás módja:gyalog
2015.06.21. Káptalantóti - Szentbékkálla

Szentbékkállán tettük le a kocsikat, és busszal utaztunk át Káptalantótiba.
A buszra még egy család is várt, akiknek szintén erre a szakaszra esett a választásuk.
A kocsmában még közösen bélyegeztünk, majd mi rögvest indultunk, mert vártak ránk kint a többiek.
A települést elhagyva, már messziről láttuk a leküzdendő feladatot, a Csobánc várának felhőkarcolóit.
Egy óra alatt elértünk a ponthoz, ahol a régen a kék rom jelzés vezetett a várhoz, a legújabb kéktúra atlasz is még ezt mutatja.
Minket szerencsére nem ért váratlanul, de amúgy is felmásztunk volna. Idáig a kék jelzések jól követhetőek voltak és a kaptató végéig sem akadt gondunk, de felérve a fennsíkra, nem sok útmutatót kaptunk, hogy merre kell menni.
Mentünk hát a térképünk szerinti régi kék rom jelzésen, és így vettük be a várat.
Jó 10 percet időztünk, de a távolban sötétedtek a fellegek, így tovább indultunk.
Nem kellett sokat várnunk az esőre, 10 percen belül, már szakadt is rendesen.
Azért így is kitértünk a templomromhoz, bár nem igen értem, hogy miért nem itt vezet le a turistaút, de nem engedtünk a kísértésnek,
visszatértünk a kék sáv jelzésre és azon mentünk tovább. Szerencsére az eső sem tartott sokáig, mire elértük a zöld sáv jelzést, már el is állt.
Az aszfaltútra leérve, visszanéztem és picit elcsodálkoztam, hogy vajon mire gondolt a jelzésfestő, de szerencsére mi nem az ellenkező irányból jöttünk.
A mintegy 300 méter aszfalt után a Láz-tető nyerge felé vettük az irányt, és ismét fel kellett vennünk az esőköpenyeket.
Valakinek nagyon piszkálhatta a szemét az erre vezető kéktúra, mert sok jelzés le volt kapargatva.
A magánterület táblák is elég sűrűek voltak, de elkerítve nem volt, és semmiféle tiltó tábla sem, így mentünk egyenesen a szűk ösvényen.
Néha fel-fel tűntek a jelzések, de a nyakig érő csalánban inkább csak a lábunk elé néztünk.
A nyereg utáni szakasz hozta a szokásos formáját, itt is rendesen benőtt szakaszokkal, pedig 2 és fél éve magam is részt vettem az ösvény bozóttalanításában.
Mindszentkállától pedig a helyzet változatlan, minden második autós kerengő a Kőtengert keresi, persze autóatlasszal a kezében :)
A tengernyi kő közül, az ingót ismét megingattam, majd azokkal, akik nem voltak a múltkor itt, felmásztunk még a Velétei palotaromhoz, a többieknek elengedtem a meredek kaptatót.
Az Öreg hegy fogadóig megtett táv a kék jelzésen 14.6km szint 500 méter.
A feltöltött fájl:
balaton.gdb (megtekintése a raszteresen)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók