turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
Tájegység: Pilis és Visegrádi-hegység
Felhasználó: mephisoft

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Békásmegyer - Budakalász - Szentendre - Dömörkapu -Királykúti-nyereg - Kakashegy - Piliszentkereszt - Pomáz - Budakalász - Békásmegyer

Ez talán a legrövidebb Budapestről induló, mégis sok szép erdei utat bejáró országúti kerékpáros útvonal. Az összes szintemelkedés 600m. (Az itinerben megadott szintemelkedés téves. Az ott látható magassági profil jól mutatja az útvonal jellegét, de a valóság nem annyira "szőrös".) Az út jelentős részben forgalomtól elzárt erdőgazdasági üzemi úton vezet. Az úton egy jelentős mászás van, az út sehol sem túl meredek, a maximális emelkedés 8.5%-os.

Békásmegyer - Szentendre
-------------------------------
Az út Békásmegyertől indul, és a felső úton, Budakalász felé halad. (A Szentendrére vezető főút melletti kerékpárút hosszú szakaszai országúti kerékpárral szinte járhatatlanok.)

Budakalász határában küzdjük le az első csekély emelkedőt - ezen lendületből át lehet tekerni. (Jómagam rendszeresen ezen a szakaszon mérem a maximális pulzusom.)

Budakalászon a Lenfonó HÉV megállónál jobbra le kell térni, a HÉV vágányai keresztezése után balra, Szentendre felé kell tartani. Az út Szentendre határában ér vissza a főútra. Ez egy kevesek által ismert, csekély forgalmú, kiváló minőségű út - az út minősége miatt feltétlenül megéri a kitérőt a minden kritikán aluli kerékpárúthoz képest.

Szentendrén át Dömörkapuig
----------------------------------
Szentendrén belül több útvonal is választható. Magam a kora reggeli órákban, amíg csekély a forgalom, végig főútvonalon haladok, mert a kijelölt kerékpárút akadálypályára emlékeztet. (A Szentendrén kerékpárúton való 'szabályos' áthaladás külön leírás tárgya.)

A szentendrei körútról a Dömörkapu/Lajos forrás elágazásnál kell balra letérni. Innen már csekély a forgalom. Hamarosan az útburkolat elég gyengére vált, de azért még nem vészes. Szentendre szélén ügyelni kell, hogy egy rövid meredek kaptató utáni Y elágazásban nem szabad jobbra, Pilisszentlászló felé a főútra elmenni, hanem egyenesen kell továbbmenni Dömörkapu/Lajosforrás felé. Kicsit később jön balra a lajosforrási elágazás, itt egyenesen Dömörkapu az irány. Ezen a szakaszon a legpocsékabb az aszfalt, itt inkább fölfelé érdemes menni, lefelé nem élvezet a kátyúk fékezve kerülgetése.

Dömörkapu - Királykúti-nyereg
-------------------------------------
A dömörkapui autóbusz végállomás után nemsokára jön a sorompó, innen kezdődik az erdészeti út, a burkolat minősége ettől kezdve szinte kifogástalan. Pár km után elérönk egy hármas elágazást: jobbra a Kisrigó (Psztlászló) felé visz az út, mi megyünk tovább egyenesen. Az út folyamatosan, de nem egyenletesen emelkedik, időnként egész gyosan lehet tekerni, de sehol sem túl meredek. Balról elhagyjuk s Sikárosi-rétet (aszfalt út ágazik le a vadászházhoz), majd balról egy réttel szemben jobbra nyílik a Dömösre vezető, sorompóval védett, outival sajnos nem járható út. Itt gurulhatunk pár száz métert, és elérjük a Királykúti-nyergi elágazást.

Királykúti-nyereg - Kakashegyi-elágazás
-----------------------------------------------
Királykúti-nyeregből jobbra indul az út Pilismarót felé (megint csak sorompóval védve), a mi utunk egyenesen megy a Kakas-hegy felé, és tovább emelkedik. Miután elérjük az út legmagasabb pontját, időnként kinyílik a táj, szemből látszik a Pilis-tető. Kezdődik a gurulás, amit egy ~500m-es emelekdő szakít meg - éppen több annál, mint amin lendületből át lehetne szaladni. Ezután folytadik a gurulás, közeledünk a Pilisszentkereszt - Esztergom főútra. Vigyázat, az utat sorompó zárja le - a zárt, árnyékos erdőben, napszemüveggel száguldva esetleg bele lehet rohanni. A sorompó után pár száz méterrel érjük el a főutat, itt megint ügyelni kell, nehogy túl nagy lendülettel berohanjunk az autók közé.

Kakashegyi-elágazás - Békásmegyer
-------------------------------------------
A főúton balra lefelé: és kezdődik a ~16 km-es (pár kisebb emelkedővel tarkított) ereszkedés Pilisszentkereszten és Pomázon át majdnem Budakalászig. (Az ekkor már fáradt kerékpározók a kiskovácsi emelkedőt azért nem fogják elfelejteni :-) Az út Pomáz centrumában sajnos igen kellemetlen: forgalmas, keskeny, nincs padka, ellenben van árok.

Budakalászon belül elérjük az elágazást, ahol letértünk - innen már ismerős az út. Még egy kis emelkedő, majd gurulás Békásmegyerre. - Innen már ki-ki a maga útján térhet haza.

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók