turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
Tájegység: Pilis és Visegrádi-hegység
Felhasználó: mephisoft

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Békásmegyer - Budakalász - Szentendre - Skanzen - Pap-rét-Visegrád, Fellegvár - Lepence - Pilisszentlászló - Királykúti-nyereg - Pilismarót - Kétbükkfa-nyereg - Piliszentkereszt - Pomáz - Budakalász - Békásmegyer

Az országúti kerékpártúra Bákásmegyertől indulva bejárja a Pilis forgalomtól elzárt erdőgazdasági útjainak többségét. A táv ~100 km, az összes szintemelkedés 1710 m. (Az itinerben megadott szintemelkedés téves! A szintgörbe hozzávetőlegesen jó, de a valóság nem annyira "szálkás" mint a diagram.) A maximális emelkedő 12%-os - ez csak rövid szakasz, általában az emelkedők nem túl meredekek.

Békásmegyer - Szentendre
--------------------------------
Az út Békásmegyertől indul, és a felső úton, Budakalász felé halad. (A Szentendrére vezető főút melletti kerékpárút hosszú szakaszai országúti kerékpárral szinte járhatatlanok.)

Budakalász határában küzdjük le az első csekély emelkedőt - ezen lendületből át lehet tekerni. (Jómagam rendszeresen ezen a szakaszon mérem a maximális pulzusom.)

Budakalászon a Lenfonó HÉV megállónál jobbra le kell térni, a HÉV vágányai keresztezése után balra, Szentendre felé kell tartani. Az út Szentendre határában ér vissza a főútra. Ez egy kevesek által ismert, csekély forgalmú, kiváló minőségű út - az út minősége miatt feltétlenül megéri a kitérőt a minden kritikán aluli kerékpárúthoz képest.

Szentendrén át
------------------
Szentendrén belül több útvonal is választható. Magam a kora reggeli órákban, amíg csekély a forgalom, végig főútvonalon haladok, mert a kijelölt kerékpárút akadálypályára emlékeztet. (A Szentendrén kerékpárúton való 'szabályos' áthaladás külön leírás tárgya.)

A szentendrei körútról a Pilisszentlászló felé vezető elágazásnál kell balra letérni - az elágazást közúti táblák jelzik, eltéveszthetetlen. Miután jobb kéz felől elhagyjuk a Skanzent, jobbra kell Pap-rét felé letérni - a letérést kis kerékpáros útvonal-jelző táblák mutatják.

Skanzen - Pap-rét
---------------------
Innentől kezdve Visegrádig erdőgazasági úton haladunk. A sorompó után az út Pap-rétig végig határozottan emelkedik. Az út minősége fölfelé haladáshoz tökéletes, lefelé száguldáshoz már nem lenne annyira jó - érdemes itt inkább fölfelé menni.

Pap-rét - Visegrád
A Pap-réten a négyes elágazásban egyenesen tekerünk tovább (balra Pilisszentlászló/Hegytető, jobbra Urak-asztala), kezdődik a száguldás - a szűk, nem belátható kanyarok előtt érdemes lassítani, mert bár a felső szakaszon az aszfalt kiváló, de homok, kavics bárhol lehet az úton. Az aszfalt az alsó szakaszon kicsit rücskös (érdesített?), de ez nem korlátozza a sebességet (csak az élvezetet).

Visegrád - Fellegvár - 11-es főút
-------------------------------------
Visegrád előtt elérjük a Fellegvárba vezető (köz)utat. Ezen jobbra fölfelé, a második mászással érjük el a Fellegvárat, majd a Nagyvillámot. Innen tovább egyenesen lefelé vezet az út a 11-es főútra.

Lepence - Kisrigó (Pilisszentlászló)
---------------------------------------
A 11-esen balra kanyarodunk, áttekerünk Visegrádon, majd Lepencénél letérünk balra Pilisszentlászló felé. Ez a harmadik mászás. Az aszfalt megint csak érdesített, de fölfelé menet ez nem zavar.

Pilisszentlászló előtt jobbra, a Kisrigó vendéglő felé kell letérni. (Van ott tábla - nem emlékszem?) A vendéglő az elágazás után kb. 150 m-re van, előtte nyilvános kutat találunk, ahol feltölthetjük a kulacsunkat.

Kisrigó - Királykúti-nyereg
-------------------------------
A Kisrigótól újra erdőgazdasági úton hajthatunk, ereszkedünk egy kicsit. Ezen a szakaszon van pár kátyú, de nem nehéz őket kikerülni.

Hamarosan elérünk egy hármas elágazást, ezen jobbra, a Királykúti-nyereg felé kell tartani. (Balra Dömörkapu.) Itt újra kezdődik a negyedik mászás. Pár km után jobbra több elágazás is látható, de ezek országúti kerékpárral nem járhatók.

Királykúti-nyereg - Pilismarót
----------------------------------
A mi elágazásunk egy kis gurulás után következik, akkor miután már elhagytuk a balról nyíló tisztást. (A tisztás túloldalán jobbra is van egy sorompóval védett leágazás, az Dömösre visz, de outival nem járható.) Itt jobbra kell letérni. (Egyenesen tovább az út a Kakashegy, Piliszentkereszt (Dobogókő) felé visz.) Ezt a szakaszt nem jelzi tábla, nem része a kijelölt kerépárút-hálózatnak. (Hogy miért, titok.) Az elágazás után pár méterrel sorompó zárja le az utat. Innen még egy darabig emelkedik az út, majd miután körbe megkerüljük a dobogókői sípálya alsó állomását, kezdődik az ereszkedés pár kisebb, lendületből leküzdhető emelkedővel a pilismaróti elágazásig. Az aszfalt elég jó, de pár kátyú azért akad, illetve az alsó részen egy éles jobb kanyarban szinte hiányzik az útburkolat - erre ügyelni kell. Talán ez a túra legszebb szakasza - jobbra kinyílik a táj, pompás a kilátás.

Pilismarót - Kétbükkfa-nyereg
Nem megyünk be Pilismarótra, hanem a falu fölött szintén erdőgazdasági úton balra fordulunk. Itt kezdődik egy 10km-es emelkedő, az ötödik, utolsó mászás. Eleinte egyáltalán nem meredek, de a végén már 12%-os lesz. Balról elhaladunk a Hoffmann kunyhó mellett (még soha nem láttam nyitva). Továbbhaladva jobbra nyílik egy elágazás, ami Pilisszentlélekre vezet le - mi egyenesen megyünk tovább, fölfelé. Amikor az út már kezd nagyon meredek lenni (Mexikó mellett), akkortól már csak 1 km van hátra. A meredek mászással elérjük a Pilisszentkereszt - Esztergom közutat. Itt balra (fölfelé) kell kanyarodni. Pár száz méter és elérjük a Kétbükkfa-nyerget: itt az újabb elágazás: balra Dobogókő, egyenesen Pilisszentkereszt.

Kétbükkfa-nyereg - Békásmegyer
---------------------------------------
Itt tovább egyenesen - és kezdődik a 19 km-es (pár kisebb emelkedővel tarkított) ereszkedés Pilisszentkereszten és Pomázon át majdnem Budakalászig. (Az ekkor már fáradt kerékpározók a kiskovácsi emelkedőt azért nem fogják elfelejteni :-) Az út Pomáz centrumában sajnos igen kellemetlen: forgalmas, keskeny, nincs padka, ellenben van árok.

Budakalászon belül elérjük az elágazást, ahol letértünk - innen már ismerős az út. Még egy kis emelkedő, majd gurulás Békásmegyerre. - Innen már ki-ki a maga útján térhet haza.

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók