turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Via Margaritarum zarándokút - Alap/3. szakasz
A zarándokútvonalat sárga gyöngysor jelzi
Csattogó-völgyi Pihenőházak
A Les-völgyben
Nógrád vára
Nógrád

Hossz: 13 km
Emelkedés: 364 m
Süllyedés: 230 m
Idő: 3:30' (visszafelé 3:20')
MTSZ pontszám: 25.5 (visszafelé 23.5)
Tájegység: Börzsöny
Felhasználó: ViaMargaritarum

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Verőce, Csattogó-völgyi Pihenőházak - P - Magyarkút - P - P+ - K - KL - Nógrád, r. k. plébánia

viamargaritarum.info

Előző szakasz (Alap/2):
Csobánka-Verőce

Következő szakasz (Alap/4):
Nógrád-Nagyoroszi

Alap/3. szakasz (Verőce-Nógrád) leírása:

Távolság (km) | Jelzés | Leírás

0.0 | gyöngy | A zarándokszzállásról kilépve jobbra indulunk el Verőce felé.
0.6 | P | Kiérünk egy elágazáshoz, amelynél jobbra kanyarodva Verőce központjába lehet eljutni, de mi balra kanyarodunk (a két lehetőség közül a második úton balra) és innentől a P jelzést követjük. Balra házak, jobbra egy idő után sínek mellett haladunk.
2.6 | P | Keresztezzük a vasúti síneket.
2.8 | P | A Táltos utcáról lekanyarodunk szemben egy keskeny ösvényre, jobbra átkelünk egy kishídon.
2.8 | P | A kishíd után balra kanyarodunk a Dalos utcán.
3.1 | P | Az Erdőalja utca előtt balra kanyarodunk, balra házak, majd mindkét oldalon fák.
4.0 | P | A kocsiút végetér egy kerítésnél, jobbra egy erdei úton enyhén emelkedünk, egy idő után a Les-völgyi-patak tőlünk balra folyik.
4.7 | P | A Les-völgyben haladunk, erősen benőtt füves-bokros ösvények, tisztások és erdei szakaszok váltják egymást.
5.9 | P, gyöngy | Az erdei út meredeken felfelé kivisz bennünket a vasúti sínhez. A sín mentén jobbra a vonatforgalomra ügyelve haladunk Szokolya állomásig. (A P jelzés a sín keresztezése után járhatatlannak bizonyult, ezért a zarándokokat Szokolya vasútmegállóig a sín mentén jobbra tereltük.)
6.2 | gyöngy | Szokolya vasútállomást jobbról megkerüljük.
6.2 | gyöngy, P+ | Az állomás mögötti földúton balra kanyarodunk. Innentől a P+ jelzést követjük.
6.3 | P+ | A híd előtt jobbra elkanyarodunk, az Y-elágazásnál jobbra haladunk.
6.4 | P+, gyöngy | Balra felfelé keskeny, sűrűn benőtt ösvényen megyünk tovább. Akadályok miatt egy idő után kisebb kerülőre kényszerülünk jobbra.
6.8 | P+ | Látunk egy általában sáros erdészeti utat, de nem arra megyünk, hanem balra felfelé egy ösvényen és ismét rátalálunk a P jelzés nyomvonalára.
7.0 | P+ | Az erdei útról kiérünk egy erdészeti úttalálkozásra, egyenesen haladuk tovább egy erdészeti úton. A következő elágazásnál is egyenesen megyünk tovább.
7.4 | P+ | Leérünk a vasúti sínekhez, de nem arra megyünk tovább, hanem balra az erdőbe. A bükkerdőben a sínekkel párhuzamosan haladunk, két mély árkot keresztezünk.
7.7 | P+ | A 2. árok után keskeny erdei benőtt ösvényen megyünk magasan a sínek felett.
8.1 | P+ | Az erdőből kiérünk egy erdészeti útra, balra fordulunk, keresztezünk egy patakot.
8.2 | P+ | Az Y elágazásnál jobbra fordulunk.
8.6 | P+ | A sorompón áthaladunk (ha nyitva van, nem túl feltűnő), erdészeti úton haladunk, jobbkéz felől nagy rét látszik.
8.9 | P+ | Mikor kiérünk egy betonutas elágazáshoz, akkor még az elágazás előtt balra felfele szinte észrevétlenül letér a P+ jelzés az erdészeti útról a hegygerincre. (Ezt a leágazást előszeretettel növik be az akácfák, így nagyon kell figyelni, hogy észrevegyük!) A hegygerincen felkapaszkodva jobbra-balra szép panoráma tárul elénk, majd hamarosan egy cserjésbe érünk.
9.6 | P+ | Beletorkollunk egy alulról jövő erdészeti útba, egyenesen haladunk tovább.
10.0 | P+ | Az elágazásnál jobbra tartunk, majd egyenesen (jobbra kerítések, málnabokrok).
10.4 | P+ | Kiérünk a Nógrádra vezető betonútra, jobbra fordulunk, jobbkéz felől (gyár)épületek, balkéz felől rálátás a nógrádi várra.
11.1 | K, gyöngy | Egy hídon át beérünk a faluba.
11.6 | Kvár, gyöngy | Átkelünk a vasúti kereszteződésen, majd egyenesen haladunk tovább a hársfák között a járdán a faluközpont felé. Balra focipálya, balra fent a vár látható.
11.9 | Kvár, gyöngy | A fasor végén keresztezünk egy utat, egyenesen fölfelé haladunk tovább.
12.1 | gyöngy | A kereszteződéshez felérve jobbra fordulunk, s a katolikus templom mellett találjuk a zarándokszállást.
12.3 | gyöngy | Nógrádi Római Katolikus Plébánia (2642 Nógrád, Hunyadi u. 22.)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók