turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Via Margaritarum zarándokút - Alap/1. szakasz
A zarándokútvonalat sárga gyöngysor jelzi
Hármashatár-hegyi-repülőtér
Cserszömörce
Pilisborosjenő kálváriája
Kilátás a Budai-hegyekre

Hossz: 19 km
Emelkedés: 677 m
Süllyedés: 730 m
Idő: 5:10' (visszafelé 5:20')
MTSZ pontszám: 40.5 (visszafelé 42.5)
Tájegység: Budai-hegység
Felhasználó: ViaMargaritarum

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Budapest, Hűvösvölgy - K - Határ-nyereg - S - Virágos-nyereg- K - Pilisborosjenő - K - Kevély-nyereg - P - Csobánka, Cserkészpark

viamargaritarum.info

Következő szakasz (Alap/2):
Csobánka-Verőce

Alap/1. szakasz (Budapest-Csobánka) leírása:

Távolság (km) | Jelzés | Leírás
0.0 | K | Keresztezzük a Hűvösvölgyi utat, a K jelzésen egy kishídon át bemegyünk az erdőbe.
0.1 | K | Ott balra kanyarodunk. Nagyjából egy szinten haladunk a Vitorlázó-repülőtérig.
1.3 | K | Pihenőhelyre érünk, melyről rálátunk egy keresztre ill. a repülőkre. Folytatjuk utunkat, a repülőtér végig tőlünk balra terül el.
2.1 | K | Mátyás király emlékmű, majd ismeretlen honvéd sírja mellett haladunk el.
2.3 | S | A Határ -nyeregbe érve a S jelzést követve Virágos-nyereg felé megyünk tovább.
2.4 | S | A sorompó előtt jobbra fölfelé megyünk, az erdőből kiérve balra a repülőteret látjuk, szélzsák mellett haladunk el.
3.5 | S | Rálátunk a Vitorlázórepülő-térre, hegyekre, az Y elágazásnál balra megyünk.
4.7 | SK majd K | A kerékpáros információs táblánál balra kis ösvényen bemegyünk az erdőbe, innentől a K jelzést követjük (a S jelzés hamarosan leágazik), jobb oldalt katonasírt látunk, a Csúcs-hegy oldalában haladunk, a villanyvezeték alatt szép kilátás nyílik jobbra.
| K | A Z majd S jelzést keresztezzük, ÉK-i irányban haladunk lefelé.
7.1 | K | Köves utat keresztezünk, egyenesen haladunk tovább, majd megint köves utat keresztezünk, ismét egyenesen tovább.
8.8 | K | Az erdészeti sorompó után jobbra fordulunk, kerítés mellett haladunk lefele, az út betonúttá válik.
9.2 | K | Vasúti átkelőn haladunk át.
9.5 | K | Az Aranyhegyi-patak előtt balra letérünk a betonútról egy földútra, s a patak mellett haladunk tovább.
10.4 | K | Egy hídon át jobbra keresztezzük az Aranyhegyi-patakot.
10.5 | K | A 10-es számú főutat keresztezzük, majd a Kövesbérci úton kaptatunk felfelé.
10.8 | K | Mikor a betonút véget ér, balra rátérünk egy szűk erdei útra, erősen felfelé emelkedünk, a kaptató végén élesen balra kanyarodik az út.
11.6 | K | Fatorony mellett haladunk el, később balra jellegzetes mohaszőnyeget, utána tisztást és tűzrakóhelyet látunk.
12.4 | K | Pilisborosjenő szélére érve az Erdő utcán lefelé (balra az első utcán - Fenyő utcán kék kút - vízvételi lehetőség), majd a Kőfaragó utcán balra. Az út a falu szélén vezet, balra pihenőhely, majd lovak villanypásztorral.
13.5 | K | Balra fent Kálváriát látunk, érdemes kitérőt tenni.
13.7 | K | A kavicsos útkereszteződésnél egyenesen tovább, fenyvesen át haladunk.
14.0 | K | Egy köves útra kiérve jobbra, majd egy ösvényen rögtön balra fordulunk és fölfele haladunk a Teve-szikláig.
14.2 | K(S) majd K(SZ) | A Teve-sziklától (jobbra kőkereszt látható) kiérve a földútra balra fordulunk, majd egy ösvényen jobbra, s a földútketeszteződésnél jobbra fel kemény kaptatón.
15.7 | K (SZ) | Balra szép kilátás nyílik a Budai-hegyekre.
15.8 | P(Z) | A Kevély-nyeregnél rátérünk a P jelzésre.
16.0 | P | Innentől a P jelzésen haladunk lefelé, a földutat keresztezve bemegyünk az erdőbe.
17.1 | P | Keresztezünk egy utat (28. sz. sárga jelzés egy oszlopon), egyenesen megyünk tovább.
17.2 | P | Nagyfeszültségű vezeték alatt haladunk el, egyenesen megyünk tovább az erdőben a falu szélén.
18.1 | P (S+) | A pihenőhelyről (a Hegyalja u. felső végén, a S+ jelzésen balra letérhetünk a faluközpontba vagy jobbra fölfelé az Oszoly-nyeregbe) a zarándokszállás felé a P jelzésen egyenesen indulunk tovább (Kossuth L. utca).
19.0 | P | Ösvényünk meredeken levezet a csobánkai országútra, amelyen jobbra fordulunk (az irány meglephet minket, hiszen a Csobánka vége tábla felé indulunk el, de a várva-várt szállás Csobánkán kívül van - kitartás!) Addig megyünk, amíg az út jobb oldalán meg nem látjuk a zarándokszállást.
19.4 | P | A Csobánkai Közép-európai Cserkészpark a Margitliget 1. szám alatt található.

Megjegyzések:
jusimo 2010.03.20 20:49
gyöngyök útja 1.

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók