turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, vecsbal hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 54 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2017.04.11 17:06:31 (76135)
Sziasztok! Nyomvonalból - útvonal tervezési problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: O600 és Basecamp felállásnál egy adott nyomvonalból szeretnék útvonalat létrehozni, amire ott a nyomvonalra kattintva jobb egér gomb + "útvonal létrehozása egy adott nyomvonal alapján" funkció. A Basecamp ilyenkor megkérdezi, hogy automatikusan meghatározott, vagy a felhasználó által megadott számú pontból hozza-e létre az útvonalat és ezután látszólag minden rendben is van. Az O600-ba töltve azonban nincs meg a teljes útvonal, csak annak az első része, a vége hiányzik. Olvastam valahol, hogy egy navigációs útvonal max. 500 pontból állhat, de hiába határozok meg pld. akár 100 pontot, akkor sem lesz teljes az útvonal (ráadásul ilyenkor még maga a Basecamp is levág egyes részeket. Ezt tapasztaltam a legutóbbi GCTOUR track átalakítási kísérlete során, de a BRM-es kerékpártúrák (200+ km-esek) openrunner gpx-einek átalakításával sem boldogultam. Persze lehet navigálni a nyomvonal alapján is, de ekkor nem "sikít" a kütyü, ha letérünk az útról, és újratervezés sincs ... Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, mi lenne a megoldás?

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2016.08.07 20:16:13 (75373)
Az örök kérdés: gombos, vagy tapis?
Én is hónapokig agyaltam anno. Aztán a tapis O600-ast választottam. Szerintem az egyik legjobb kompromisszum a kijelző méret-üzemidő-tartalék akku igény relációban. Nem tudom, mint számít a Quad -helix antenna, nekem soha nem volt gondom a gps vétellel, max. annyi, hogy néha - ha a jel ugrált - átállítottam glonass-ra.
Bringázásról csak annyit, hogy a BRM 200-300-400-600-1000 távokat (némelyiket nem egyszer) vidáman, fagyás nélkül teljesítettem, szintemelkedés-süllyedés és egyéb paraméterek mérésével.:))
A beállítási lehetőségek - profilok - száma szinte korlátlan, nem egyszer autós naviként is használtam , amikor a "gyári" be***t.:)))
[előzmény: (75371) Kozák, 2016.08.07 10:48:21]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2015.08.06 18:39:54 (73986)
Olvasva az okosságokat, Oregon 600-on kipróbáltam a "Garmin spanner beálítást", majd kivettem az akkukat és a számítógép USB kábeléhez csatlakoztatva valóban megkérdezi a készülék, a háttértároló üzemmódot választom-e, vagy sem. A nem választását követően pedig szépen elindult, és a konnektor csatlakozó piktogram mellett szépen üzemel:)).
A kérdésem az lenne, hogy ha ilyen módon szivargyújtó töltőről használnám autóban, de az akkuk a készülékben maradnak, akkor a külső táp tölti-e őket, vagy sem? Mert ha jól emlékszem, az oregon 6xx-esek akkut csak akkor töltenek, ha a készülék elemtárolója közepén lévő "gumipöcök" benyomódik (ezt a gyári akkupakk elvégzi). A célom viszont az lenne, hogy a szivargyújtó ne töltse/vágja tönkre az akkuimat, azokat inkább én, okostöltővel szeretném kezelni.
[előzmény: (73985) halaszkiraly, 2015.08.06 18:11:41]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 17:42:14 (72433)
Valószínűleg a HTML kódok bezavartak, tehát: Mármint fejlámpát? (Ha a kérdést tekintve külön van a lámpatest az akkupakktól.) A képlet egyszerű: NimH kisebb, mint Li-ion akku, kisebb, mint Li-Ion elem a hidegtűrést illetően. De így nem tudom, van-e jelentősége? Van fejlámpám (HP11), felhúzom, ha hideg van, ráhúzom a sapkám (a fejemre és az akkutartóra, csak a lámpafej kandikál) - és az akkutartó nem hűl ki:)))
[előzmény: (72432) vecsbal, 2014.10.30 17:40:49]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 17:40:49 (72432)
Mármint fejlámpát? (Ha a kérdést tekintve külön van a lámpatest az akkupakktól.) A képlet egyszerű: NimH
[előzmény: (72428) MC Pite, 2014.10.30 14:29:18]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 17:40:23 (72431)
Mármint fejlámpát? (Ha a kérdést tekintve külön van a lámpatest az akkupakktól.) A képlet egyszerű: NimH
[előzmény: (72428) MC Pite, 2014.10.30 14:29:18]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 17:48:55 (72165)
Ja, és közönséges vezetékes, egymágneses, a kilencvenes évek elejéről:))
[előzmény: (72164) vecsbal, 2014.09.30 17:48:09]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 17:48:09 (72164)
Pontosságról: nálam az Oregon 600 és Cateye Mity2 sebességmérése 0,5 km/h-n belül van (ennyi eltérés olvasható a készülékek által jelzett értékek között a 30-35 km/h utazósebességnél). Pedig csak annyit tettem, hogy a Cateye használati utasításban lévő táblázatból kinéztem az abroncsméretet, azt beírtam a Mity2-be, és ...... TÁDÁ!!!

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 07:40:30 (72129)
Cateye Mity2-es?! Az egy elnyűhetetlen darab. Az enyém kb. '93-94-es vásárlás:)))
[előzmény: (72128) KoLa, 2014.09.29 22:44:42]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.07.02 11:44:01 (71611)
Ez nem egy outdoor fórum?!

Autós tervezéshez más céleszközt kell használni.
[előzmény: (71610) yoggi, 2014.07.02 11:42:35]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.07.02 11:41:45 (71609)
Anélkül, hogy kipróbáltam volna, az oldalak megjelenése egypetéjű ikrekéhez hasonlatos.
[előzmény: (71607) LionDaddy, 2014.07.02 11:35:00]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.07.02 11:39:45 (71608)
Igen. És? A "csak" jelzőt nem értem, ha az OSM, OpenMaps térképekhez képest ez részletesebb térkép. És mielőtt kérdezed, használtam élesben, és bevált.

MacGyvert sem szokta érdekelni az "eszköz" eredeti rendeltetése:)))))))
[előzmény: (71606) R.Guszty, 2014.07.02 11:29:41]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.07.02 10:47:50 (71604)
Külföldre Velomap.org-ot használok, az európai letöltések országonként lehetségesek és ingyenesek. Tervezős, többféle rétegbeállítás van, és igen részletes: utcanevek, (egyirányú külön jelezve), kompkikötők, várak, üzletek, intézmények...., minden, ami kell. Nagyságrendekkel jobb az OSM-nél, és jobb az Openmaps HikingCE-nél is.
[előzmény: (71601) penomope, 2014.07.02 08:21:33]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.24 14:06:12 (71551)
Ha nem az egészet töltötted fel a kütyüre, hanem a térképszelvények közül „kijelölted”, pld. Magyarországot és környékét, akkor az a baj, hogy a kijelölés nem annak a kiválasztása, amit akarsz, hanem amit nem. Párszor már megjártam így, szóval a kijelölés itt fordítva működik (nem Magyarországot kell kijelölni, hanem a környező országokat "levágni"). Próbáld ki a lépték növelésével, hogy van-e lyukas terület a térkép közepén.
[előzmény: (71550) Yoss, 2014.06.24 13:15:42]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.23 15:31:18 (71544)
Nem tudom, a csix tud-e címre keresve navigálni, de az biztos, hogy az OMP letöltési oldalán az általad megjelölt térképeknél a "keresés támogatott?" rovatban a NEM szó szerepel. Próbáld ki az OmpCEHiking.exe-t, az keres és navigál címre is. Igaz, 680 MB, mert kb. közép-kelet-európai lefedettségű, és jó sok adattartalma van (kedvencem a turistautak piktogramos megjelölése), viszont lehet szelektálni a csak a szükséges térképszeletek GPS-re küldésével.
[előzmény: (71542) Paramedic, 2014.06.22 19:30:04]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.10 21:38:06 (71510)
Jéé! Én pedig most meg sem néztem, milyen készüléke van, csak valahogy bennem ragadt tudat alatt, hogy tegnap este az O650-re kérdezett rá:))))))))))
[előzmény: (71509) halaszkiraly, 2014.06.10 21:29:54]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.10 21:24:12 (71507)
Volt szerencsém kipróbálni 2 napja (71489 hsz) a következő linket:

http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware#x-EXE Updates

google szabad fordításban:

GCD Frissítési eljárás
Használja a linkeket Firmware History letölteni a zip fájlt a szükséges verzióval
Csomagolja ki a letöltött archívumot és csomagolja ki a GCD fájl
Nevezze át a GCD fájlt gupdate.gcd
Vegye μSD kártyát az Oregon 6xx, ha van
Csatlakoztassa az Oregon 6xx a számítógépre, és adja meg Háttértároló mód
Másolja a gupdate.gcd fájlt [GPSr] \ Garmin \ gupdate.gcd
Húzza ki, majd indítsa újra a GPSr
Miután a frissítés befejeződött, a GPSr törli a gupdate.gcd fájlt

Nálam minden a leírás szerint történt. Persze CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE.
[előzmény: (71505) Dióskanyar, 2014.06.10 20:06:35]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.09 11:32:50 (71491)
Nálam a Basecamp 4.3.3-ra frissített. Akkor a tiéd még a régi. :)
[előzmény: (71490) Kakukkos és..., 2014.06.09 11:09:10]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.09 10:54:20 (71489)
Szia!

Segíteni sajnos nem tudok, viszont nekem is volt tegnap "kalandom" Oregon 600-al: A Basecamp - mielőtt a kütyüt a PC-re kötöttem - előtte frissült. A frissítést követően a pc-n szerkesztettem egy túrát, küldöm a készülékre, erre megjelent egy sárga szalagfelirat, hogy a program újratervezett, mert a gps-en nem az a térkép van, mint amit a Basecamp használ. (Ez persze hülyeség volt). Mindegy, töltöttem le új tuhu-s és openmaps hiking térképet, telepítés pc-re, küldés gps-re, ugyanaz a szitu.

Illetve nem, mert közben beőrült a gps, a profilok gajra mentek (nem lehetett új profilt létrehozni, aztán volt, amit nem lehetett törölni, átnevezni), menük nem reagáltak. A pc-n tervezett túraútvonal meg "szétesett" és a térképen légvonalban a távolba nyúlva egy pontba futottak az útpontokat összekötő vonalak:

http://kepfeltoltes.hu/140608/167_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(A gps útvonal tervezési módját nem változtattam meg, de egyébként utóbb akármire is változtattam, a jelenség megmaradt.)

Újabb ötlet: a pc-re még régebben lementett profil könyvtárral felülírattam a gps-ét, de nem javult meg.

Végső megoldásként visszatettem a 3.60-as firmware-t (már a 3.90-es volt rajta), erre a korábban nem működő profilok visszatértek (csodálkoztam), a Basecamp hibaüzenetes túraútvonal telepítés azonban megmaradt, emellett a készülékre küldött, sőt a régebb óta rajta lévő útvonalak is ugyanúgy "szétestek". Erre kipróbáltam azt a módszert, hogy a Basecamp programon belül megkerestem a gps belső tárolójába küldött túraútvonalakat, és az útvonalakat külön-külön megnyitva csináltam egy "újratervezés" gombnyomást, és erre már a kütyün is rendben, a turistautak nyomvonalát követve jelentek meg a tervezett útvonalak.

A hiba okát a Basecamp(frissülés)-re fognám, ami behülyítette a gps-t, de ki tudja, mert a 3.90-es firmware-nél is ugyanúgy tapasztaltak rendszerösszeomlást, mint 3.80 - 3.70-es verzióknál. :(((

Te is frissítettél Basecamp-et?
[előzmény: (71488) Kakukkos és..., 2014.06.09 08:35:18]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 21:34:35 (71313)
Egy ilyesmi cuccnak van értelme, vagy ezek a napelemes kütyük csak népbutításra jók?
http://www.a-solar.hu/yu-napelemes-tolto
Esetleg valakinek van személyes tapasztalata?

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.05 18:58:24 (71231)
Véletlenül nem fémgőzölt (sötétített) az ablaküveg? Mert ha igen, akkor árnyékol, és a beltérben használt +kültéri antenna sem valószínű, hogy segít..... csak az ablakon kilógatva.
[előzmény: (71230) Ákibard, 2014.05.05 16:22:11]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.25 08:56:36 (71130)
Küldtem mailban pár képernyőmentést.
[előzmény: (71126) adalbert1977, 2014.04.25 01:30:11]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.24 12:44:57 (71118)
Nem bírtam ki, hogy ne próbáljam ki a Birdseye-t, így lemondva néhány pizzáról, vásároltam egy előfizetést. Meg kell mondjam, jelentős a képminőségbeli különbség a google earth műholdas képekhez képest, pozitív irányba (ha tudnám, hogyan, raknék fel képeket a fórumra). Egy 15-20 km-es túra kb. ugyanennyi MB-nyi letöltésből megvan, de fájlonként kb. 200 MB-os a letöltési méretkorlát. Memóriakártyára másoltam több ilyen letöltött csempét átfedéssel (lehet szabad kézzel rajzolt vonalas kijelölés is, kék túra útvonal mellett jól fog jönni), O600 "egyben" kezeli, van háromféle fényesség mód, szóval eddig örülés, - elkerülésnél, útátvágásnál jól fog jönni...:)
[előzmény: (71113) vecsbal, 2014.04.23 12:48:54]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.23 12:48:54 (71113)
Apropó műholdfelvétel:

A Birdseye egy éves licenc mit takar: egy éven belül tudok műholdképet letölteni, vagy a letöltött .jnx fájlokba/párosított készülékbe "is bele van kódolva", hogy a licenc meddig érvényes, és a lejáratot követően nem tudom a már készülékbe/basecamp-be töltött képet sem használni?
[előzmény: (71112) adalbert1977, 2014.04.23 12:22:06]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.18 12:58:08 (71064)
Azt hiszem, a hátizsákomba rendszeresítek egy rekeszt a 2009. évi XXXVII. törvénynek. :))))))))))

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.18 12:54:17 (71063)
Jó volt a hivatkozás, csak ezután jönnek a korlátozások ....
Akár még a turistaútvonalon járás is 6 hónapos időtartamra. 94-95. §§
[előzmény: (71059) KoLa, 2014.04.18 12:35:39]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.18 11:17:33 (71055)
Átjárás szolgalmát csak valamely szomszédos telek birtokosa szerezheti meg (a saját telke használata érdekében), ha 15 évi használat ellen az érintett (szolgáló) telek birtokosa nem tiltakozik. Turistaút esetében ez szóba sem jöhet, mert a turista "idegen", nem pedig szomszédos telekbirtokos.

De annak akadálya nincs, hogy erre alkossanak egy külön törvényt - pld. közérdekű használat címén.

Tessék kezdeményezni! :))))))))
[előzmény: (71054) Csuhás, 2014.04.18 10:30:28]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.17 18:56:58 (71042)
Nem általánosítottam, csak költői kérdést kérdést tettem fel.

Mindazonáltal nem csak "kishazánkban", hanem bárhol a világon általános, hogy egy ingatlan vagy köz-, vagy magánterület (mivel uratlan nem lehet), és a tulajdonosa/kezelője szíve joga, hogy oda kit és milyen járművel enged be. Ezt tehát nem árt előre tisztázni, mielőtt az ember lehajt a köz/műútról. Mert néha kijön a hatóság, amikor valakik ismeret hiányában felszántják a domboldalt, és utána megy a siránkozás, hogy miért foglalták le a mocikat környezetkárosítás miatt. Mezőgazdasági területen meg azért nem motoroznék (nyilván Te is tudod, ha ZXR-6) mert a traktor, kombájn, gazban hagyott ekevas & társai és a motor találkozása általában halállal szokott végződni.

Ez nem bírálat volt, csak jó tanács (egy szintén zenésztől).
[előzmény: (71041) kaoszxr6, 2014.04.17 18:33:18]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.17 18:16:08 (71040)
Erdőben (+réten, mezőn, egyéb mezőgazdasági területen) véletlenül nem tilos endurózgatni, quadozni, és egyéb természetromboló tevékenységet végezni? Csak mert pld. kerékpárral, lovon is csak az erre kijelölt útvonalakon lehet behajtani. :) vagy inkább :((

Az endurósok részére kijelölt területekhez (pld. elhagyott homokbányák) meg nem kell térkép.
[előzmény: (71039) kaoszxr6, 2014.04.17 16:30:07]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.08 16:25:15 (71005)
Pár hónapja valaki tölthető 2032-es lítium gombakkut szeretett volna (Tempe-hez). Van a Conradnál töltő:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=200150&utm_source=hirlevel140408&utm_medium=email&utm_campaign=otletelo

hozzá három különböző méretű akku, de lehet külön 2032-es gombakkut is vásárolni:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=252238

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.02 15:08:53 (70991)
Már szidják az Oregon 6xx 3.90-et is :(

http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.01 12:28:34 (70968)
Nekem a fagyások sem lettek ritkábbak, viszont az irgalmatlan hosszú bootolási időt meg lehet szakítani azzal, hogy közben kikapcsolod, majd néhány másodperc elteltével újra bekapcsolod. Ilyenkor betölt mint a villám.
[előzmény: (70966) Bryan, 2014.04.01 11:46:41]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.28 15:47:37 (70816)
- csatlakoztatod a kütyüt mini USB-n a PC-hez,
- Basecampet elindítod,
- menüsoron >térképek menü>térképek telepítése,
- megnyílik a Mapinstall ablak > testreszabás
- kiválasztod a Basecampre előzetesen feltelepített térképek közül azt, amelyiket a kütyüre szeretnéd telepíteni > + bal alul speciális/részleges telepítés,
- megnyíló ablakban alul a legördülő menüből kiválasztod a telepítendő térképet,
- bal egérgombbal kiválasztod a térképszeleteket, amiket a kütyüre kívánsz telepíteni (+ctrl-al a kijelölés megszüntethető),
- folytatás & Co.
.
.
.
és a végén vidámság.
[előzmény: (70814) zeszan, 2014.02.28 15:21:31]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.27 20:01:45 (70808)
ad2: ha piktogramos turistatérképet szeretnél, akkor az OMPCEHiking térképet keresed, innen tölthető le:

http://openmaps.eu/omphiking

Külön letöltés Magyarországra nincs, csak Közép-Európára (cca. 650MB), viszont a Basecamp-ben kiválaszthatod a Neked kellő térképszeleteket és elég azokat a készülékre tölteni. A térkép a 3D módot is támogatja.
[előzmény: (70806) zaya, 2014.02.27 18:13:09]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.24 09:40:43 (70763)
Cellánként vezérelt töltővel nem lehet gond, ha figyeli a töltést és nem időkapcsolós (pld.: ész nélkül tölt 4 órán keresztül 700 mA-el).

A problémás töltők a nagyon egyszerű, „párban töltő” készülékek. Mivel nincs két ténylegesen azonos kapacitású akku, a párban töltés-kisütés, az egyik akkunak szükségszerűen mindig „fáj” a másikhoz képest, és idővel a teljesítménybeli különbségük emiatt egyre nagyobb lesz. Életciklus rövidüléséről nem is beszélve.
[előzmény: (70760) zakany, 2014.02.24 00:27:21]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.23 14:07:51 (70757)
Ízlések és árak... de:

KoLa is írta, hogy a kisebb kapacitású eneloop - VR2U rendszerű akkuknak alacsonyabb a belső ellenállása, önkisülése, mint a nagyobb kapacitású társaiknak. Ennek azonban csak akkor van jelentősége, ha olyan készükébe kellenek, amit ritkán használsz, és nem akarsz a következő akciónál meglepetést, vagy az üresjárat idején bajlódni az ellenőrzéssel (ehhez multiméter kellene, újabb költség), frissítő töltéssel.

A sima fehér eneloop névleges 1900 mAh kapacitású, a reklám szerint azonban 5 évig képes a tárolt energia 70 %-ának megőrzésére. Van az xxx-es eneloop, ami 2400 mAh-s, és erre már nem áll ugyanez. Vagyis ha gyakran használt készülékbe kell az akku, ami mondjuk legalább 2 hetente kapna kisütést-töltést, inkább választanám a magasabb kapacitásút, mert ilyen használat mellett a használati, nem a "tárolási" üzemóra érdekelne.

Az eneloop rendszernek azonban nem csak a hosszú energia megőrzési képesség a lényeges tulajdonsága, hanem ami az ezt biztosító alacsony belső ellenállással, önkisüléssel még összefügg, a stabil teljesítményleadási képesség: Voltak 2700 mAh-s akkuim, amik kb. 2 év után a teljes feltöltés után 1 perccel sem hajtották meg a fényképezőgépem, mert a cellák annyira elöregedtek, hogy a megnőtt belső ellenállás nem engedett olyan Amper leadást, amit a fényképező igényelt, így leesett a cellafeszültség, és a gép kimerültnek érzékelte az akkut. Eneloop rendszernél az akku kevésbé is öregszik, terhelés alatt évek múltán is "jobban tolja az Ampert". Ezért írtam, hogy a kb. 5 éves Varta 2100-as R2U akkuim a mai napig használatosak/használhatóak. És nem csak egérben .... :)
[előzmény: (70754) Gabriello, 2014.02.23 11:59:43]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.23 09:54:38 (70751)
Bocs, ez a teszt:
http://elemlampa.blog.hu/2012/05/11/maha_powerex_mh_c9000
[előzmény: (70750) vecsbal, 2014.02.23 09:51:44]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.23 09:51:44 (70750)
Nálam 2007. óta hibátlanul működik az IPC-1. A hozzá mellékelt Conrados akkuk kb. most fejezik be a pályafutásukat, bár 2-3 éve már csak egérbe, tejhabosítóba használtam őket. Az IPC-1-ben használt legrégibb Varta R2USE 2100 mAh-s szettem (8 db) legalább 5 éves és egyelőre nem érezni a teljesítménycsökkenésüket.

Amit még az IPC-1 mellett ajánlanak, az a Maha Powerex MH-C9000, hasonló árkategória, de azt hiszem ennek nincs hazai beszerzési lehetősége.

Itt egy tesz róla:
http://www.mahapowerex.eu/c9000-charger.html

Igaz, mindkét fenti töltő annak (a mániákusokat kivéve) éri meg, aki több készülékbe, sok AA-s akkut használ.
[előzmény: (70747) Sir Pajszer, 2014.02.23 09:04:33]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.22 22:53:39 (70746)
A KoLa ajánlotta töltő az egyik legjobb (2007-ben vettem, de még mindig kapható), és van egy újabb, olcsóbb változata is, az IPC-1L, kb 9-10 E körül.

A jó töltő, ha lehet, fontosabb, mint a jó akku. Az átlag, pár ezer forintos töltő időkapcsolós, a programja szerint ész nélkül tolja az akkuba az ampert. Így gyakorlatilag a töltő a rendes élettartama előtt "kinyírja" az akkut .

Az IPC-1 és barátai processzorvezéreltek, cellánként figyelik az akku állapotát (ezért 1-4-ig bármennyi akku tölthető benne), és egyedileg szabályozzák a töltést, külön program szerint a kisütést, frissítést. AA akkunál a töltőáram az ajánlások szerint lehetőleg ne legyen magasabb, mint 500 mA. IPC-1-nél ennél alacsonyabb, 250 mA is választható, de ha sürgős szükség van rá, akár 1500 mA. A töltő kijelzőjén figyelemmel kísérhető a töltőáram, töltés ideje, betöltött mAh-t ez utóbbi az egyik leghasznosabb, mert menet közben is látszik, hol tart a töltési ciklus, a végén pedig, hogy mennyire tölthető fel az adott akku, így pld. egy 4 db-os bliszterből ki tudjuk választani azt a 2-2 db-ot, aminek egymáshoz képest a legkisebb a szórása.

[előzmény: (70743) Gabriello, 2014.02.22 19:25:01]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.22 17:42:53 (70740)
Márkától függetlenül az előre töltöttet. Eneloopként jelent meg a piacon, ma már lehet kapni Varta Ready2use-t, és a többi gyártónak is van hasonló terméke. Az ilyen akku technológiájának a lényege, hogy a belső ellenállása, önkisülése alacsonyabb a korábbi NiMH típusokhoz képest (ezért hirdetik pld. akár egy évig tárolható energiaként), ezért terhelésre nem lineáris módon merül (mondjuk a sima AA elemhez képest már a standard NiMH sem igazán), hanem szinte az utolsó pillanatig, a teljes lemerülésig képes közel azonos áramerősséget leadni.

Elvileg a Garmin készülékek (lehet, típusfüggően) beállítás menüjében van ilyen, "precharged" akku opció is.

Mindenféle készülékben kb. 16 db. vartám és 4 db. eneloopom van. Az enleoop szerintem nem jobb annyival, mint amennyivel drágább, de ki tudja. Márkásabb akkut azért érdemes választani, mert ott nagyobb eséllyel lesz kisebb a "szórás" az egyes akkucellák között, vagyis közel azonos lesz a tényleges kapacitásuk, és egy időben merülnek le. Volt negatív tapasztalatom más akkukkal - energizer, GP - ahol akár több száz mA eltérés is volt a kapacitásukban, és az akkuknál is úgy működik, hogy addig él a szetted, ameddig a leggyengébb akku...... :)
[előzmény: (70739) Gabriello, 2014.02.22 17:22:26]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.20 19:39:51 (70728)
Régebben volt egy eszmecsere akkukról, töltésről, miegymásról. Igaz, hogy a citált link Oregon 6xx-re vonatkozik, de hasznos lehet a nagyságrendet illetően más készülékeknél ha beüt a krach, és előlép az energiatakarékossági szempont.

Ami igazán teszik, hogy az Energizer Ultimate Lithium AA elem majd kétszer annyi üzemidőt biztosít (ha igaz), mint az AA NimH akku. :))))))) Ideális vésztartalék. Kb. 2-3 éve vettem egy párat, mai napig bontatlan, de 2023-ig felhasználtató. :O) Pusztán tárolva, a kütyüt is túléli :)

Gondoltam megosztom, ha valaki még nem látta:

http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Power+Sources#x-Battery%20Test

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.17 17:41:01 (70702)
Lehet hülyeség, de egyszerűen a fényszegénységre tippelnék - vagy borult az ég, vagy a nap nagyon alacsony pályát ír le, emiatt nem mindig éri direkt fény a kijelzőt, így nem működik a transzflektívitás. Hasonlót tapasztaltam Oregon 600-nál az ősz-tél beköszöntével, azért gondolom, hogy ua. a helyzet. Próbáld ki, hogy jól látod-e, ha elemlámpával rávilágítasz.
[előzmény: (70699) ini, 2014.02.17 16:09:05]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.14 19:49:57 (70685)
Úgy néz ki, a 3.80 fagyása nem egyedi eset.......

http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Firmware
[előzmény: (70673) Bryan, 2014.02.13 12:00:53]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.10 15:16:41 (70640)
Nekem is itt ajánlották, Németből jön, nincs külön (levél)postaköltség:

http://www.protectionfilms24.com/products/screen-protectors/article-selection.html?geraeteklasse=102&marke=Garmin&modell=8589

Bárki fel tudja rakni, méretpontos (kb. 0,5 mm-el keskenyebb a fólia, mint az üvegfelület) lézervágott. Az esetleges buborékok 1-2 nap alatt "felszívódnak".

Abszolút elégedettség.
[előzmény: (70639) Saladin9, 2014.02.10 14:57:45]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.04 22:23:55 (70603)
Ilyenkor mi "szokott lenni"? Gőzerővel írnak egy 3.80-ast, tanácsos visszatérni a 3.60-asra, vagy használat saját felelősségre? Mondjuk hónapon belül nem tervezek túrát, úgyhogy van idejük a fiúknak ..... :)
[előzmény: (70597) Andreas, 2014.02.04 20:08:09]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2014.01.14 11:06:58 (70416)
Ha komolyan vették volna, akkor 18650-es lítium akkucellákkal működne (mint a laptopok és a taktikai ledes lámpák), kettővel napokig elmenne (kb. 3000mAh/akku kapacitásról beszélünk) és szabadon lehetne a tartalék akkukat cserélgetni. A Monterra egy igazi tepsi, van hely benne bőven. Így nem igazán outdoor készülék ....
[előzmény: (70406) diego, 2014.01.13 17:34:38]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 19:29:44 (70229)
Van, aki használ BirdsEye-t?

Azt szeretném kérdezni, hogy a maximális, vagy egyéb felbontású letöltés élesben milyen minőségű képet ad (screenshot-ért köszönet), mert ami a demo módban letölthető, az szerintem kritikán aluli. Tervezett túrák előtt néha néztem Google Earth-őt, és csomószor volt olyan erdészút, dűlőút, amit a térkép nem jelölt, vagy ritkás, ligetes erdő, ami megint csak nem látható a térképen, de útlevágásra jó lett volna. Nem azért a 7.500,-Ft-ért/év, de inkább kerüljön 2x annyiba, csak legyen is értelme. Mármint legalább közelítse a felismerhetőséget Google Earth-höz képest. Ha jók lennének képek, már rendelném is a micro SD kártyát a kütyübe:)))

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 19:19:57 (70228)
Most lett a kedvencem ez a térkép (OMP féle Hikingmap) azért, mert színezett nyomvonallal és piktogrammal is jelöli a turista útvonalak jelzéseit. A szimpla OMP és a Tuhu is jelöli általában, de nem mindegyik útvonalat és csak betűkóddal. Régebben, amikor PDA-t használtam, valóban az OMP térképeknél működött a helyiségnév & Co-ra keresés, a Tuhunál nem.
[előzmény: (70225) Hev, 2013.12.22 13:42:29]

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.10 18:07:27 (70163)
20 rugóval leakciózták az Oregon 650-est (google megmondja ki-csak, hogy ne legyen reklám). Aki jó volt, még nem késő írnia Jézuskának.......

vecsbalhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.06 16:15:07 (70131)
Nem a GPS a drágább, mert annál nincs hűségidő, percdíj, viszont cserébe kártyafüggetlen:)))

Ez a "gorilla üveg" valószínűleg kompromisszum eredménye, nem hinném, hogy a 70114 alatt belinkelt videót egy telefon kijelzője bírná (sőt, a tervezett avulásról készült nem egy cikk felrótta, hogy a telefongyártók újabban már nem nagyon preferálják a leesésbiztonságot). A Garmin így balanszírozott a rideg és karcmentes skálán. Akkor már inkább karcolódjon, mint törjön egy sziklán ...... :))
[előzmény: (70126) scele, 2013.12.05 22:43:03]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók