A burkolat típusa és az út szélessége teljesen független paraméterek. Az aszfaltozott 1 m széles bicikliút például nem fér bele Sörpa egyszerűsítésébe. Nem lehet megkülönböztetni az egyes utak szélességét, pedig nagyon nem mindegy, hogy minden kanyarban félre kell-e állni a szembejövő miatt, vagy mondjuk szétkarcolja-e az autó oldalát a bozót, illetve lecsúszunk-e a sáros útról az árokba, amikor másfél méter széles az egész.
Az autóval/terepjáróval járhatóság összevonva 4 féle kategóriára kevés. Gondolj bele: vannak a vidéki közutak, amelyeken csak a KRESZ szab határt. Utána egy fokozattal rosszabbak a kátyús, eltünedező aszfaltú mellékutak, aztán jön az, amin csak egészen óvatosan mersz végigmenni, közben pedig mudman tép melletted teljes gázzal. A D kategória, ahol képtelenség végigmenni autóval, mert pl. túl keskeny vagy meredek, vagy olyan a burkolata, hogy.
Az autós szempontból "C kategória" igen sok dolgot jelenthet, már akkor is C, amikor még nem ferde az út, nincs benne 40%-os emelkedő, hatalmas kátyúk, patakátkelés, nagy bucka vagy növényzet a két tengely között, stb. Ezek megkülönböztetésére szolgál a terepjárós mező, szerintem.[ előzmény: (1627) P.ISTI, 2005.01.21 12:38:29] |