turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Szem hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 398 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 22:46:51 (48948)
Azért, h a webes felületen (vagy bárhol) be tudjam írni az utak tulajdonságait, amíg emlékSzem :)
[előzmény: (48946) Old Eye, 2011.08.24 22:44:40]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 22:45:21 (48947)
Gondoltam nem másolom ki az egész előzményt, mert aki válaszol az látja itten lentebb...
[előzmény: (48945) olahtamas, 2011.08.24 22:40:21]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 21:28:28 (48944)
Most értem géphez, így Old Eye felvetése alapján megismétlem a kérdést:
Hogyan tudok én ilyen id (115854,254732,264808,....) kimenetet produkálni a mapedit-ben az általam kijelölt utakról?
[előzmény: (48904) Old Eye, 2011.08.24 12:09:56]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 12:02:42 (48902)
OK, így most már tényleg csak ez az egy konkrét kérdés maradt.
Írjak majd még egyszer, van kapok erre választ?
[előzmény: (48899) Old Eye, 2011.08.24 11:58:19]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 11:53:25 (48897)
Ha jól látom akkor az első fileban van egy ilyen rész:
115854,254732,264808,....
Ha ezek id-k (már pedig gondolom azok), akkor ez így már jó, hiszen ezt kiveszem és beteszem a webes térképhez és már át is tudom írni őket.
Akkor most már csak az a kérdés hogyan tudok én ilyet kimenetet produkálni a mapedit-ben az általam kijelölt utakról?
[előzmény: (48895) Old Eye, 2011.08.24 11:43:12]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 11:31:23 (48892)
Mármint a mapeditben gondolom.
A Ctrl+T-re táblázat jön, de utána semmi a Ctrl+L, Ctrl+E -re vagy nem így értetted?
[előzmény: (48890) Old Eye, 2011.08.24 11:23:14]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 11:20:49 (48889)
Igen, igen ezt tudom. A fő kérdés az azonosítok begyűjtése.
Az egyik gépen elindult a mapedit így már látom a következő problémát:
egyszerre csak egy szakaszt tudok megnézni (tulajdonságok), így hogyan kapom meg egyszerre több szakasz id-jét?
[előzmény: (48888) Old Eye, 2011.08.24 11:06:23]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 10:59:21 (48887)
Egyébként az nagyon hasznos lenne (pl. nekem :), de lehet h másnak is, ha ezen adatokhoz hozzá lehetne férni, mármint elolvasni Garminon is, vagy legalább a mapsourceban, és nem csak annyi infót írna ki, hogy pl. keskeny aszfaltút...
Erre vajon lehet mód?
[előzmény: (48886) Szem, 2011.08.24 10:56:18]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.24 10:56:18 (48886)
Próbaképpen letöltöttem egy tájegységet, de aztán rájöttem h csak otthon van mapedit...
Szóval majd este +nézem. Ha ebből egy vagy több útszakaszt ki tudok jelölni, és annak ki jönnek az id-i, akkor azt bemásolva a webes felületre már könnyen tudom módosítani a szakaszok leírását. Ha valami nem így műx, mint ahogy most gondolom majd sikoltozok.
[előzmény: (48874) KiVi, 2011.08.23 18:53:36]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.23 15:51:20 (48872)
Értem. Akkor gondolom az egyes szakaszok azonosítóihoz sem lehet hozzáférni?
[előzmény: (48864) Old Eye, 2011.08.22 23:38:44]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.22 22:41:23 (48860)
A bejárt útjaim adatlapjait (a webes térképen) át szoktam írni, ha hiányosak vagy pontatlanok, de néha nem hajlandó semmilyen módon kijelölni az utat, vagy csak rengeteg közeli kis szakaszban.
Van valami más mód is az utak adatlapjának hozzáféréséhez a webes térképen kívül?

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 14:46:33 (48054)
Ajánlom figyelmetekbe:
http://doodle.com/
Így talán egyszerűbb egyeztetni...
[előzmény: (48048) kimici, 2011.07.05 22:30:36]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 11:34:30 (47874)
Sziasztok!
Már egyszer feltettem a linket, érdemes megnézni:
http://www.fomi.hu/honlap/magyar/szaklap/2010/03/6.pdf
A srtm abszolút pontosságáról (is) van benne szó.
bonsaimaster hogyan állsz a csúcslistával?
[előzmény: (47873) Hajo, 2011.06.16 10:28:46]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.04.29 20:55:32 (47529)
Hááát vmi hasonló. Nekem inkább az jött át, hogy jó ha van ilyen adatbázis (én is ebből dolgozom), de azért +-30m-en belül nem érdemes életünket áldozni a pontosságért. Ennek tükrében 2.9m-t hozzá lehet adni, csak talán minek...

Végül egy idézet Ray pontossági szabályából:
Mérd mikrométerrel!
Rajzold ceruzával!
Vágd baltával!
[előzmény: (47528) olahtamas, 2011.04.29 16:04:12]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2011.04.29 14:55:53 (47527)
Bonsaimasterrel a csúcslistával kapcsolatos levelezésünkkor találtam ezt az anyagot:
http://www.fomi.hu/honlap/magyar/szaklap/2010/03/6.pdf
Javasolta, h osszam meg veletek is.

(Mert ugye szép-szép a sok digitális adat, csakhogy a fák nem nőnek az égig, vagy néha mégis :)
[előzmény: (47526) pgyp, 2011.04.29 10:34:00]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 19:04:39 (43872)
Olvastam, hogy már többen is jelezték, hogy az utak#felületek kimenet elszáll. Van arra infó, hogy mikor lesz jó letölthető verzió?

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.17 20:35:27 (43431)
Köszi, semmi sürgős. Csak jelezni akartam, hogy van ilyen gond. Az első rossz a 11.14-i volt. De akkor még vártam 3 napot, de a mai is rossz. Ha ez segítség: valahol Bp környékén a középső országrészen akad le
[előzmény: (43428) pgyp, 2010.11.17 19:58:00]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.17 19:05:41 (43427)
Sziasztok!
Frissítettem az utak#felületek térképet és azóta belehal a mapsource (6.16.3), valamiért nem rajzolja ki a minimap-et sem. A kerékpártérkép (is) jól működik. Ez csak nálam gond, vagy a térképpel van vmi probléma?

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 17:04:14 (40953)
Kifestőt én sem szeretnék, de nekem csak annyi infóm volt, amit küldtél, ebből nem láttam, h mi mi :)
Ha ez mondjuk 5 km makadám benne 2 x 300m aszfalttal, akkor makadám, de a képek alapján lehetett volna 4,5km 0,5km arány is.
... az aszfaltok között nem repülhetsz.
Hát ezt legutóbb észrevettem én is :))))
Kösz.
[előzmény: (40952) -bj-, 2010.07.17 16:53:09]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 16:42:35 (40951)
A pocsolyás példát csak elméletben hoztam fel, tudom, hogy a Mátrában nincs sok egyenes út.
[előzmény: (40948) Vacsape, 2010.07.17 16:21:58]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 16:41:01 (40950)
Először is emelem kalapom, hogy ilyen hűvös időben elmentél megnézni!!!
Megnéztem a képeket, hát van itt minden. Ha én trekkeltem volna, akkor minden váltásnál lenne egy pont és szöveg... Tudom, hogy sokaknak ez mindegy, út - út. Azt is hiszem, h aki itt van az jó szándékkal áldozza az idejét energiáját akár a trekkelésre akár a szerkesztésre és nem gondolja, h ez vkit érdekel.
Amúgy nálam a 20001 makadám, a 40001 beton, a 90001 aszfalt.
Hogy mennék-e erre bringával? Hát ez csak attól függ, hogy melyikből mennyi van, mert ha pár 100 m a makadám, akkor legfeljebb sétálok egy kicsit, de fordítva, akkor inkább passzolom.
Az utolsó Somogybabodi trekkemen is sétáltam (ilyenkor amúgy a vállamon kell vinni a bringát is), mert nem lehetett tudni, hogy milyen az út.

Nincs értelme eltéréseket keresni a trekkek és a térkép között.
Ilyet nem szoktam tenni (se kedvem, se időm se energiám), egyszerűen pont itt váltottam az omp és tuhu között és feltűnt, hogy az egyiknél aszfalt a másiknál makadám.

A bejárt utakat egyszerűen javítom, ha mást látok, mint ami rajzolva van.
[előzmény: (40947) -bj-, 2010.07.17 16:19:11]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 16:01:23 (40946)
Ezen én is jártam, akkor még aszfalt volt, de voltak jó szakaszai is!
Általában úgy szoktam felmérni, hogy bejelölöm, mettől meddig milyen a burkolat, ha van váltás. Mostanra az egész szétment?
Tényleg, nagy esőben hogy írnád le az utat:
a, sok pocsolya az aszfalt úton
b, a pocsolyák között kevés burkolat látszik
c, egybefüggő víz, melyből kilógnak aszfalt darabkák

[előzmény: (40945) Vacsape, 2010.07.17 15:54:55]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 15:51:16 (40943)
OK.
[előzmény: (40942) Zsigabá, 2010.07.17 15:47:41]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 15:47:05 (40941)
A mapszószban nem tudod megnézni?
[előzmény: (40939) Zsigabá, 2010.07.17 15:44:50]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 15:33:45 (40938)
Itt látsz egy jó megoldást: N47.46250 E19.00952
[előzmény: (40936) Zsigabá, 2010.07.17 15:12:46]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 15:32:19 (40937)
Erre az útra gondoltál?
N47.84842 E20.05570
[előzmény: (40935) Vacsape, 2010.07.17 14:55:01]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 14:45:43 (40934)
Csak 1 kérés, meg tudod adni melyek voltak ezek?
[előzmény: (40932) Vacsape, 2010.07.17 14:32:15]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 14:44:43 (40933)
Hát igen.
Az elején írtam, hogy igazi makadám út nem annyira sok van. Sokan azt sem tudják mi az, ill. mi volt...
Itt a tuhun leginkább valami javított földút félét jelent, amin nincs szilárd burkolat.
A lényeg szerintem pont ezen van, ha egy aszfalt annyira szétmegy, hogy lényegében megszűnik a szilárd burkolat és helyette nem összefüggő aszfaltdarabkák lesznek, akkor az valóban "makadám". A különbség sokkal egyértelműbben lejön ha éppen egy hatalmas esőzésben jársz arra, az egyiken sáros leszel, míg a másikon nem. Ha ilyen volt az út, akkor jól tetted.
[előzmény: (40932) Vacsape, 2010.07.17 14:32:15]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 13:57:48 (40931)
Akkor konkretizáljuk:
- mivel rosszabb közlekedni egy kátyús aszfalton, mint makadámon?
- ugyanez de esőben?

Szerintem:
jobb: gyalog, országúti bringa, mounti, autó (ez függhet a típustól)
rosszabb: busz, kamion
esőben meg talán mindig jobb

De alapjaiban már a felvetéssel sem értek egyet! Itt az út burkolatáról van, nem a funkcionalitásáról. Egy országos főút nem a minőségétől az. (pl. ismerek több erdészeti utat, amely szélesebb és sokkal jobb, mint az odavezető országút, mégis az utóbbi van vastaggal jelölve és nem fordítva, pedig funkcionálisan nem ez a helyzet)
[előzmény: (40929) KiVi, 2010.07.17 13:30:09]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 13:09:09 (40928)
Óóóó... Sehol nem írtam, hogy jártam arra, ha jártam volna egyszerűen jelzem, hogy javítandó.
Pont azért nem jártam arra, mert azt hittem nem is tudok arra járni.
[előzmény: (40926) -bj-, 2010.07.17 12:59:57]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 13:08:48 (40927)
A bizonytalansággal egyetértek!!!
Én a biztos rossz aszfaltról írtam, hogy inkább aszfalt, mint makadám.
[előzmény: (40924) KiVi, 2010.07.17 12:51:20]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 12:43:13 (40923)
Sajnos tudom, hogy egyetlen track nem mindig 100-as, mert sokan egyszerűen rosszul emlékeznek, hogy hol mi volt, mikor megadják.
Sajna Bp-i vagyok és csak most jártam arrafele, de nem azon az úton, mert földútnak véltem, így konkrétan nem tudom, hogy mi a burkolata.

Ezért én inkább általánosságban akartam mondani, hogy szerintem az a jobb, ha az aszfaltút aszfaltnak van jelölve, független a gödrök számától.
A makadám meg föld/kavics stb. szóval nem szilárd burkolatú út.
Legalábbis nekem így logikus bringás szemszögből, nyilván másnak meg más...

Amúgy most már kíváncsi vagyok, hogy a valóságban milyen az út.
[előzmény: (40922) -bj-, 2010.07.17 12:21:18]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.17 11:38:19 (40917)
Az ompos beszélgetés folytatása a Hács-Somogybabod összekötő útról (http://turistautak.hu/tracks.php?id=23548).
Országúti bringásként sajnos abszolút nem értek egyet, hogy a rossz aszfaltot makadámként ábrázoljuk, ugyanis az egyiken LEHET menni, a másikon meg NEM.
A rossz nagyon kétértelmű szó, mert ami autóval nagyon rossz, az bringával még lehet jó is, hiszen sokkal könnyebben kerülöd a gödröket, és azt is csak 1 nyomon, az esős használatról nem is beszélve...
Sajnos ez máshol komoly gondot okoz túratervezéskor, hogy egy "makadám" útról kiderül, hogy az egy földút rengeteg görgeteg kővel a tetején (pl. N47.92439 E18.96792)
Talán ez abból adódik, hogy igazi makadám út elég kevés van már.
Visszatérve az alap gondolathoz, szerintem a tuhut sokkal több bringás, gyalogos használja mint autós, ezért talán fontosabb a burkolat valódi jellegét ábrázolni, mint utalni a minőségre, hiszen erre van külön kitölthető mező is.

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 22:35:57 (40554)
Örülök, ha mindenki örül ;)
Tudom, h ua a forrás, ezért használom bringás tervezésnél, mert jobban látszanak az aszfalt utak.
Valamely oknál fogva néhány aszfaltút (országutak) bizonyos nagyítás felett fekete vonallá változik és elég zavaró.
[előzmény: (40552) tibbi, 2010.06.23 22:27:35]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 22:24:35 (40551)
Úgy látszik kisült a Szemem a sok nézéstől, hát nem át volt téve a térkép OMP-ra :O
A tuhu térképen nekem is tervez!!!!
Megyek inkább OMP fórumra, azon tényleg nem tervez.
Bocs :(
[előzmény: (40549) tibbi, 2010.06.23 22:21:16]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 22:17:37 (40548)
És azaz 1 tervezős? Ez eldöntené az egész kérdéskört is.
[előzmény: (40543) tibbi, 2010.06.23 21:46:34]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 22:09:28 (40547)
Szóval nékem nem tervez, sem itt sem amott (Duna Szentendrei szigeti sok, Tihany, Tiszasúly stb.)
Ha van olyan, ahol másnak tervez, megnézem, h csak nálam van-e gond (Win7? bár ennek kevés köze lehet ehhez...)
[előzmény: (40545) Szem, 2010.06.23 22:05:09]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 22:05:09 (40545)
Jelen esetben - amin kipróbáltam - egyiken sem... :(
Most próbálok teljesen máshol az országban.
[előzmény: (40542) Arti (junior), 2010.06.23 21:41:58]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.23 21:38:28 (40541)
Az térképszerkesztési probléma, hogy a mapsource nem tervez kompon át (pl. bringával, elkerülés nincs bejelölve), vagy programhiba?

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.26 21:32:10 (40011)
Látom, más is várja hogy elkészüljön a trackje...
Pedig eső az esett mostanában elég ;)
[előzmény: (39555) olahtamas, 2010.05.06 16:22:42]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.06 16:27:13 (39557)
Most mit kívánjak? Esőt vagy napsütést? Ha az elsőt, az gáz, ha a másodikat akkor ... legalább bringázni lehet :)))
[előzmény: (39555) olahtamas, 2010.05.06 16:22:42]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2010.05.06 15:48:59 (39554)
Hali! Tudja valaki, hogy a Budai-hg felmért trackjei mikor fognak bekerülni az adatbázisba? Szeretnék újakat felmérni, amik csatlakoznak az előző trackekhez, csak így nehéz, hogy nem a kütyüben. Köszi.

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 20:06:29 (24982)
Remélem lesz. Éppen most írtam a kütyük rovatban, hogy vki ajánljon vmit, mert a garmin oldalán én elvesztem a 145 fajta gps között.
Egyébként több mint 10 éve vagyok külsős szerkesztő a Dimap féle Magyarország atlaszban (csak az úgye a méretarány miatt kézzel történik) talán ez a legpontosabb autós atlasz (főleg azokon a szakaszonok, ahol jártam :)))

Az eredeti problémához: a csúcsra felvezető szakasz nem lezárt, csak a körút többi része.
[előzmény: (24979) Hajo, 2008.11.23 19:56:33]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 19:58:16 (24980)
Most már a nyíl ott van, de hogyan mutatok?
[előzmény: (24978) Arti (junior), 2008.11.23 19:52:45]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 19:51:13 (24977)
Erről a részről van szó:
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.046250&lon=17.640244&zoom=32&arrow=0
[előzmény: (24976) Szem, 2008.11.23 19:37:38]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 19:37:38 (24976)
A nyomtatott Bakony térkép szerint a Kab-hegyet körbe kerüli egy aszfalt út, plusz egy szakasz fel is megy a csúcsra (ez biztos zsákutca, mármint aszfalton). Ezt a "fekvő 0 alakú" körutat lezárt útnak jelöli. Ennek az északi része fel van mérve a déliből két rész hiányzik:
1. kék és sárga jelzés között dél felől
2. kék és kék között kelet felől
Az út vélhetően ott van, a kérdés:
Be lehet hajtani bringával és ha igen, milyen az út minősége?
[előzmény: (24975) Peter68, 2008.11.23 18:48:08]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 18:42:32 (24974)
Igen, ezt ismerem, de nincs megadva semmi.
Ezért kérdezem járt-e arra valaki (pl. én is nagyon sok erdészeti utat ismerek, amelyekből néhány nem jól van jelölve, de attól még, hogy jártam arra valamikor nem tudom megrajzolni).
[előzmény: (24973) Arti (junior), 2008.11.23 18:29:55]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.23 17:37:16 (24971)
A Kab-hegy körül megy egy lezárt erdészeti(bányászati?) műút, amelyre tervezek egy bringatúrát. Az oldalon lévő térkép szerint két helyen is megszakad (a nyomtatott Bakony térkép szerint folytonos). Járt már valaki erre? Be lehet hajtani bringával és ha igen, milyen az út minősége? Köszi.

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók