turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Güszi hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 342 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | következő


Güszihozzászólásai | válasz erre | 2014.06.25 12:29:06 (68633)
Bocs, de én mezei turistának tartom magam, és nem a "kütyüs turistatérkép" az, ami "lázba hoz".
Sokkal inkább közelebb áll hozzám az a térkép, melyet jelenleg az OMP készít (raster2).

Ezen, ha bekapcsolom a hátteret, látom a műholdképet is, és a TUHU útvonalát is.
És ami a legfontosabb, a POI-kat is.

Csak zárójelben írom, hogy ez fog most megszűnni.
[előzmény: (68628) alnibell, 2014.06.25 11:57:07]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2014.06.03 14:13:38 (68334)
Én is egy megfáradt olvasó vagyok.
A hozzászólások számomra feldolgozhatatlanok, de ami a legelkeserítőbb, hogy nem látom a vita célját.
Ha az a cél, hogy a TUHU-s szerkesztők szerkesszenek az OSM "alatt", akkor meg kell kérdeznem, hogy az MGKE miért "támogatja" ezt? Miért tűri?

Számomra felfoghatatlan, hogy a TUHU "szellemi atyja" arra "buzdítja" a szerkesztőket, hogy máshol tevékenykedjenek.
Közömbös, hogy ez a meggyőződése, vagy csak "átállt". ezen a fórumon ezt nem kéne!
Ez persze csak egy vélemény, én egy SENKI vagyok.

Érdekel a TUHU sorsa, hisz tettem is azért, hogy a szolgáltatás magasabb színvonalú legyen.
Tervezem, hogy a jövőben is segítek, azzal, amihez értek.
Turistaként, nem szerkesztőként.
Kifejteném elgondolásom is, de ha ez a fórum a két "tábor" egymásnak feszülésével "foglalkozik", akkor itt nem érdekel senkit a jövő, csak az, hogy a másikról bebizonyítsa mennyire "elvetemült".

Nem vagyok térképszerkesztő, nem is tervezem megtanulni a "szakmát".
Négy hónapja szisztematikusan pontosítom az OKT útvonalának közelében lévő úthálózatot, tegnap a Cserehát volt "napirenden".
Még kb. 40 olyan túrát tervezek, melyen az általam kritikusnak minősített szakaszokon bekapcsolom a GPS-t, és próbálom rögzíteni azt, ami a terepen van. Nem méter pontos a készülék, de a környezet "bemutatásához" szerintem elég jó.

Kérem, ne romboljátok az illúziót, a TUHU az egy közösség "terméke", nem ócsárolni kéne egymást, hanem örülni annak, hogy ennyit megvalósítottatok saját erőből.

Nekem tetszik a TUHU térképe, az OSM nem szimpatikus.
Ez van.

Ettől persze lehet, hogy ez a jövő, de számomra ennek nincs akkora jelentősége.
Köszönöm, hogy szólhattam.
[előzmény: (68324) Old Fairy, 2014.06.03 13:02:45]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.04 11:41:16 (65667)
A türelem rózsát terem.

Az elvi döntés már megszületett, de előbb fejezzük be, amit közösen elkezdtünk!
Megnéztem az új útvonalat a Börzsönyben, első megközelítésként tökéletes.
Küldöm a paramétereket privátban.

Legyen úgy, hogy ha más nem megy mostanában arrafelé, akkor tavasszal az első utat ide tervezem.
Méteres pontosságot nem ígérek, de megpróbálom a lehető legpontosabban loggoló készüléket beszerezni.
Nekem a GPS-re nincs szükségem, anélkül is tudok tájékozódni, de amerre járok a jövőben, "hagyok nyomot".
Ezt nyilvánosan is megígérem.
[előzmény: (65666) Hev, 2013.12.04 08:42:20]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.04 08:03:52 (65664)
Békás-rét és Kóspallag között.
Gyakorlatilag a teljes útvonal változott, az eddigi széles erdészeti utak helyett ösvényeken vezet az út az országútig.
Ott ahol a Békás-rét után mentünk tovább egyenesen, most jobbra kell fordulni, és az erdő szélén jó 500 méter keleti irányba.
Itt van egy szép szekérút, melyet csak a vadászok használhatnak, van magasles is, és szép a táj.
Jó egy kilométer után már látszik, hogy miért kellett elterelni az utat.
Hatalmas területet elkerítettek, ennek közepén jártunk egykor.
Most az árok szélén vezet egy ösvény, majd régi szekérút következik, de ettől kicsit távolabb festették fel a jeleket, hogy miért, azt nem tudom.
Ott ui. nincs út, inkább csapás a vastag avaron.
Lehet menni a szekérúton is, és el is érjük az országutat, ott ahol eddig is elértük.

Még nem néztem meg, hogy néz ki az útvonal (HEV talált egy track-et, annak alapján történt a módosítás).
Hát, ez történt Lellén:-)
[előzmény: (65663) Old Eye, 2013.12.04 07:25:49]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.03 20:41:39 (65660)
"...ha egy ilyen új utat az OKT valamely szakaszára csatlakoztatunk..."

Köszi ezt a gondolatot, sokat segít, erre ui. nem gondoltam.

Amúgy két kérdésre nem tudom a választ.
Hol volt a módosítás, és miért.

Ha lesz energiám, megpróbálok minél több esetet felkutatni, hátha kitalálunk valami okosat.
A két nagy módosulás közül az egyik még bejárandó (Dobogókő - Sikárosi eh.), a börzsönyi szakasz (Törökmező th. - Kóspallag) módosulását akkor fedeztem fel, amikor mentem ellenőrizni a paraméterezést.

Pótoljuk a hiányokat, amint összeszedem magam.
[előzmény: (65658) Old Eye, 2013.12.03 18:37:20]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.03 14:19:16 (65657)
Igen, abban a hitben éltem, hogy összeszedtem az információkat, már csak annyi van hátra, hogy néhány szakaszt bejárjak, és ellenőrizzem, hogy a paraméterek (burkolat, szélesség, járhatóság) rendben vannak, és ha kell javítsunk.

Most arra kellett a táblázat, hogy kipróbáljam a változás követést, már amennyiben ez értelmezhető.
Mire gondolok?

Az aktuális állapot, 4.851 elemi szakasz (vonal), ennyiből állítja össze a TUHU az útvonalat.
Május 21-én 4.450 volt.
Volt két jelentős útvonal változás (Pilis és Börzsöny), meg aztán sokat pontosítottunk, de a 400 elemi szakasz rengeteg.
Ha marad a növekedés dinamikája, akkor el kell felejteni a kézenfekvő ötletet, miszerint a paraméterek pontosításához felhasznált dokumentumokat az útvonal nyilvántartás alapjaként hasznosítsuk.
Az ötletelés fázisában vagyok tehát.
Nincs kényszer, kicsit hozzászoktam, hogy kb. havonta frissül a táblázat, ha valamit meg akarok nézni, akkor nem kell "beavatkozás".
Most 1,5 hónap volt, de semmi gond, ha nagyon sürgős lett volna, írtam volna.

Továbbra is nagyon tetszik az interfész, de nem erőltetem, kinek a pap, kinek a papné.
[előzmény: (65656) Old Eye, 2013.12.03 12:19:39]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.03 12:11:07 (65655)
Köszönöm.
Az a táblázat is frissült, melyre nekem van szükségem.

Remélem, ezt az állapotot sikerül "rögzíteni"!
Még kell egy kis idő, de néhány észrevételt megfogalmazok, ha "feldolgozom" az adatokat.

Még egyszer köszi.
[előzmény: (65643) Old Eye, 2013.12.01 14:37:28]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.05 07:26:40 (63992)
Tisztelt Szerkesztők!

Pár hónappal ezelőtt - joggal - azt kértétek, hogy az, aki nagyobb módosításra készül, jelezze.
Kissé megkésve, de megtörtént.

Most a folyamat másik "vége" van napirenden, végéhez közeledik a "hiánypótlás", és az OKT útvonalának "revíziója".

Nem gondolom, hogy a munkáról részletes beszámolót kéne írni, de ha igény van, természetesen megteszem / megtesszük.
Mivel az eredmény az adatbázisban van, most már csak a "hasznosítás" problémás.
Megtisztelő volt számomra, hogy ezzel hozzájárulhattam sok-sok ember produktumához.

Megkönnyítendő a munkát, és kicsit előkészíteni a várható változásokat (folyamatban van az MTSZ hivatalos felmérése), menet közben kigyűjtöttem az útvonalon lévő POI-kat egy EXCEL táblázatban.
Kb. 600-at.
Név, LINK, na és a koordináták.
Személy szerint nagyon érdekel, mekkora lesz az eltérés, mennyivel lesz pontosabb az adat. Eltettem a táblázatot, és természetesen nem publikálom.

Erre a táblázatra épül egy másik is, mely a "kiágazások" jegyzéke (PONT az útvonalon, és a CÉL, mely lehet látnivaló, vagy pecsételő hely).

Nem tudom, mi lett az MTSZ "megkeresésének" sorsa, de én úgy gondolom, hogy a TUHU, saját honlapján közzétehetné az alaptáblát (XLS), a linkek gyűjteményével, és ha nem problémás, akkor a koordinátákat is.
Természetesen készültek kapcsolódó táblázatok is, melyeket készséggel átadok.
Ezek tartalmazzák azoknak a kiágazásoknak a "leírását" (PONT az útvonalon és a CÉL), melyek látnivalók, vagy pecsét felkeresése miatt vannak.
Összeraktam a pecsételő helyeket is, megjelölve, hogy útvonalon, vagy ha távolabb, akkor honnan közelítendő.
Hivatalos név (település, stb), és név az adatbázisban.
183 kihelyezett pecsétről tudok, 148 "településen".

Várom reagálásotokat.
Tisztelettel.
SI

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.07.11 12:56:35 (63490)
Teccik ez az interfész:-)))

Ha én lennék az MTSZ, nem költeném a pénzt felmérésre.
Saját fejlesztésre se.

Még van 75 kilométer hiányos "rész", de már nem sokáig.

TUHU forever!
[előzmény: (63489) Old Eye, 2013.07.11 11:19:06]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.22 07:52:59 (63222)
Ha ez segít, minden nap megismétlem.

Olvasgatom a fórumot, amikor csak tehetem, de nem értelek Benneteket.
Létrehoztatok valamit, amire szükség volt, és a turisták visszaigazolták, hogy érdemes beküldeni a logot, van értelme térképet szerkeszteni, stb.
Gyakran nézegetem a térképet a neten, követem az útvonalat (OKT), tervezgetek, összerakom az emlékeket.
Azok jutnak eszembe, akik ezt létrehozták.
Én már nem a jövőről gondolkodok, az biztos szép lesz, de a jelen is fontos. Amíg örülhetünk az alkotásnak, tegyük!

Az tény, hogy elkövettetek néhány hibát, és előjöttek a gyermekbetegségek is.
Ettől az alkotás még alkotás!
A sorsa nem a Ti kezetekben van, de ettől az érdem még azoké, akik közreműködtek.
Szerintem meg fogjátok találni a kiutat, hisz annak lennie kell!

Egy hibáról írnék, ha nem veszitek rossz néven.
Ez a megjelenési felület.
Pár éve próbálkoztam először a honlappal, és bizony elment a kedvem, "leírtam" az egészet, mondván, ez csak a GPS-el túrázóknak való, a hagyományos turistáknak nem használható.
Nem mi vagyunk a célközönség, gondoltam, és mentem túrázni.

Eltelt jó pár év, mire rájöttem, nem a TUHU a hibás, hanem az, hogy megnyitottatok egy felületet, mely nem azt nyújtja, ami elvárható lenne.
Ennek okát is megtaláltam, és a bírálat helyett azt az utat választottam, hogy segítek megoldani a problémát.
Azóta sok-sok segítséget kaptam a közösségtől, és ha azzal viszonozhatom, hogy időnként leírom, hogy nagyot alkottatok, akkor ez a minimum.
Szép napot Mindenkinek!
[előzmény: (63213) Old Eye, 2013.06.21 21:02:49]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.21 20:52:15 (63212)
"A turistautak.hu is egyfajta nyilvántartás, itt azt tartjuk nyilván, hogy mi található a terepen :)"

Azért ennél sokkal több van a TUHU adatbázisában!
Én nem értek se a felméréshez, se a térkép-szerkesztéshez, GPS-t sem használok, de az adatbázis az más.
Az nagy érték.
Én úgy látom, hogy az útvonal nem a track-ek halmaza.

Nem ismerem a rendszertervet sem, de azt már többször megfogalmaztam, hogy mi a nyilvántartással szembeni követelmény. Ezt kell az MTSZ-nek teljesítenie!
Mivel az OKT útvonala létező, nem kijelölni kell, hanem rögzíteni a jelenlegi állapotot.

Remélem, a felmérők ezt megteszik, és akkor lesz alap. Hogy ebből hogy lesz az útvonalat "leíró" nyilvántartás, arra én is kíváncsi vagyok.

Nekem jó a TUHU nyilvántartása, és tettem azért, nem is keveset, hogy ez pontosabb és használhatóbb legyen.
Kívánom, hogy ennél legyen a hivatalos nyilvántartás jobb, de én már csak az alapján megyek, amit eleddig megtapasztaltam, és amit a Ti térképeitek és ITINER-eitek alapján "látok".

Gratulálok a közösségnek, azoknak, akik létrehozták!
Legyetek büszkék az alkotásotokra!
[előzmény: (63210) olahtamas, 2013.06.21 20:21:57]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.21 20:04:51 (63209)
"Értelemszerűen ez csak az útvonalat határozza meg annak paramétereiről nem ad információt."

Egy paraméterről ad információt, ez pedig a távolság.
Azt nem tudja senki, hogy mettől-meddig értendő, de ebben a vonatkozásban már vannak biztató kezdeményezések.
Többek között ezért született a 148 "pont" leírása.

Állítólag az MTSZ ezt átveszi (nyilván módosítja itt-ott), de az lenne a lényeg, hogy legyen mindenki által megismerhető, és ellenőrizhető, hogy mettől-meddig értendő a távolság.
Egzakt ponttól egzakt pontig. Az egzaktságot a koordináta biztosítja.
Ezen persze lehet vitatkozni, de az MTSZ vélelmezhetően közzéteszi, hogy szerinte mennyi az annyi, és aki akarja, mérhet, vitatkozhat, stb.
Ezek a koordináták jelenleg a TUHU adatbázisában rögzítve vannak.
[előzmény: (63207) Hev, 2013.06.21 19:35:27]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.21 19:58:24 (63208)
Nem.
Jelenleginek én elfogadom azt, ami a hivatalos honlapon mindenki által elérhető.

Ennél többre gondolok, amikor az foglalkoztat, hogy kéne egy korszerű útvonal-nyilvántartás.

Te is megfogalmaztál követelményeket.
Olyanokat, hogy elektronikus legyen, de legyen papír alapú "változata" is, melyet az elektronikus nyilvántartás alapján lehet "legyártani".
Az elvi alap tehát úgy érzem tiszta.
[előzmény: (63206) Old Eye, 2013.06.21 19:17:25]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.21 19:08:20 (63205)
Nem akarok én itt terminológiai vitát folytatni, de majd összerakom az "információ morzsákat", és elolvasom az olahtamas által közzétett dokumentumot is.

Remélem, kialakul majd egy mindenki által elfogadható meghatározás.

Remélem, az MTSZ hamarosan "összeállítja" saját, hiteles nyilvántartását, melynek alapja az 5 méter pontos felmérés lesz. A formáról még nem tudok, de a jelenleginél biztosan jobb lesz.
[előzmény: (63204) Old Eye, 2013.06.21 18:31:51]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.06.21 16:50:02 (63201)
Bocs, mostanában gyakran olvasgatok, de még nem jött el az ideje annak, hogy írjak:-)
Azért erre reagálnék.

Ezt írod:
"...az MTSZ ha elfogad valamilyen utat, akkor az abban az állapotában legyen lerögzítve(nyilvántartva), és más ne módosíthassa kénye-kedvére azt a szakaszt."

Szerinted hol van lerögzítve (nyilvántartva) az OKT útvonala?
Szerintem max. térképen berajzolva, de azt, hogy ez a térkép (vázlat) hol van, csak nagyon kevesen ismerik.


Mi az ismérve annak, hogy egy útvonal nyilván van tartva?

Amennyire én ismerem, a TUHU adatbázisából meglehetősen jó nyilvántartás "exportálható".
Személy szerint én azon vagyok, hogy ez minél pontosabb legyen, és minél jobban tükrözze a valóságot.
[előzmény: (63199) olahtamas, 2013.06.21 16:20:54]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.27 14:01:54 (62386)
Köszi, megoldódott.
Nem volt netem déltől, de most már "élek".
[előzmény: (62385) Old Eye, 2013.05.27 11:04:59]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.27 10:28:18 (62384)
Szia!
Az alábbi táblázat várhatóan mikor frissül?

http://www.oldeye.hu/TuHu/Audit/EXT/StatisztikaOKT.htm

Nem létkérdés, de sokat javítottunk az elmúlt napokban, érdekelne az eredmény.
Köszönöm.
[előzmény: (62383) Old Eye, 2013.05.27 08:50:29]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.17 09:36:56 (62251)
Az alábbiakat tenném hozzá.

Nagyon fontos információ a szélesség, jelenleg csak itt tudom jelezni, hogy szállító útról (a jelenlegi besorolási lehetőség keskeny műút) van szó (hatalmas erdészeti járművekkel "meggyötört" út), vagy csupán gépjárművel is járható (leginkább terepjáró) szekérútról, mely kellő szélességű, nem kell attól tartani hogy az útvonalon akadályok lesznek.

Én a nagyobb problémát a járhatóság paraméter vonatkozásában tapasztalom, ide kéne "minősítés" (pl. B1, B2).
Jelenleg a keskeny műút és a szekérút, ha a burkolat föld, akkor 'B' "minősítést" kap, a 'C' ui. azt jelenti, hogy nehezen járható.
Van már némi tapasztalatom, de az összesítésre még várnék, most csak jelezni szeretnék egy-két problémát.

Elnézést a kissé pikírt megjegyzésért, de ez a honlap turistautak.hu.
Egy picit úgy érzem, hogy fontosabb az úthálózat úgy általában, mint a turistaút.
Persze gyalogos turistaként én elfogult vagyok.


Itt is megfogalmazom, hogy várhatóan az lesz az eredmény, hogy az OKT kb. 30%-a minősül turistaútnak (ösvénynek), a többi aszfalt és erdészeti út.
Engem ledöbbentett a szám, mikor elkezdtem kalkulálni.

Ma még az útvonal kb. 50%-áról nem tudunk semmit, de a sok segítség, melyet eddig kaptam (ide sorolom az észrevételeket is), feldob annyira, hogy megpróbálom gyorsítani, amennyire csak lehet.
[előzmény: (62246) olahtamas, 2013.05.17 05:02:03]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.16 07:11:07 (62194)
Jól kezdődik a nap:-)))
Köszönöm.

Van pontosítani való adat, de ami a lényeg, ha elkészül a "mű", akkor véget vethetünk azoknak a vitáknak, melyek érzelmi alapon folynak, és az dönt, ki a nagyobb "szaktekintély".

Remélem, lesz erőnk befejezni, amit elkezdtünk, és akkor ez a ki közösség büszkén publikálhatja, hogy rendelkezünk (kissé bátortalanul írom többes számban, de nem alaptalanul) olyan információkkal az OKT útvonalával, melynél lehet pontosabbat "alkotni", de azt nem lehet csak úgy kijelenteni, hogy nem tudunk semmit az útvonalról.

Még egyszer köszönöm.
[előzmény: (62189) Old Eye, 2013.05.15 21:51:35]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.15 12:09:06 (62180)
Én is remélem:-))
[előzmény: (62177) Old Eye, 2013.05.15 11:09:47]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.13 11:11:31 (62113)
Hú, ez nagyon jó, mert akkor mérhető lesz a javítások "következménye".

Jelenleg sok a "kitöltetlen" "útvonal" (route), azon vagyunk, hogy minél teljesebb körű legyen a szélesség és a burkolat megadása, na és a járhatóság.
Természetesen tudok arról, hogy az útvonalon tájékozódáshoz nem ez a legfontosabb, de ha már kimazsolázom, hol milyen a burkolat és a szélesség, akkor azt be is visszük a TUHU adatbázisába.

Röviden ez a lényeg, hosszabban talán máskor:-)))
[előzmény: (62112) Old Eye, 2013.05.13 10:27:05]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.13 08:36:51 (62109)
"(Az azért meglep, hogy a MTSZ, mint az OKT gondozója, a mai elektronikus, GPS-sel teletömött világban nem ismeri az OKT fontos pontjainak a koordinátáit.)"

Nincs jelen az MTSZ, de azt hiszem, nem ismeri.
Rosszabb a helyzet, azt hiszem, nem is érdekli:-(((

Ha valaki ismeri, az meg nem hozza nyilvánosságra.
Pedig nem ártana!

Van 148 kitüntetett pont az útvonalon, ezeket HEV segítségével rögzítettük a POI-k között, turistaút-csomópontként.
Ezek koordinátái a saját gépemen egy táblázatban megvannak, de nem hoztam nyilvánosságra, mert nem szeretnék konfliktust senkivel.
A pontok specifikációja publikus, az Index topicjában közzétettük az elérhetőséget,
HEV be tudja tenni ide is a linkeket.

Azért kitüntetett pontok, mert ezen pontok közelében van a pecsét.
Van, ahol a kettő egybeesik, de ez ritka, mint a fehér holló.

Lesznek további fontos pontok is, de ez most nem aktuális.
Most arra a szerintem banális kérdésre próbálok választ találni, hogy mit tudunk az útvonalról.
Hány % aszfaltos út, hány erdészeti műút (terepjáróval, erdészeti járművel járható), na és hány % a turistaút.
Fele sincs, ennyi már bizonyos:-(((
Az én becslésem 30%.
Nem tudunk tehát sokat, de azzal, hogy a track bekerül egy másik adatbázisba, sokkal nem leszünk előrébb.
Na mindegy, próbálkozok, amíg tehetem.
[előzmény: (62100) alnibell, 2013.05.12 20:25:31]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.05.12 18:50:52 (62096)
Szeretnék reagálni, ha már téma lettem:-)

Az alábbi megállapítás igaz is lehetne, de nem az.
"...egy általad is képviselt szervezet nevében jártál el az adott szervezet javára."

Én felvállaltam egy feladatot, mint az MTSZ szakbizottságának tagja.
Eddig OK.

Mivel eleddig ötször teljesítettem az OKT-t, mindenki nyugodtan feltételezheti, hogy minden vízfolyás kereszteződést ismerek, azokat is melyek az ominózus listán nem szerepeltek.

Azokat a kereszteződéseket is ismerem, ahol probléma lehet az átkeléssel.
Természetesen kértem mindenkit, hogy aki tud ilyet, az jelezze, hisz én sem vagyok tévedhetetlen, és mindentudó sem vagyok.
A koordináták kikeresése hatalmas munka lett volna, ahhoz kaptam segítséget, hogy ez ne kelljen egyenként keresgélnem. Őszintén szólva nagyon örültem az önzetlen segítségnek, nem gondoltam, hogy az MTSZ ebbe belekeveredik. Mivel felmerült, hogy ez probléma, a koordinátákat nem "hasznosítottam".

Az MTSZ nem kapta meg a listát, kapott egy táblázatot, mely kb. 11 problémás kereszteződés helyét írta le.
Koordinátákat nem kapott.
Kapott továbbá néhány képet, melyet az indexes topicolók küldtek.

Az én itthoni gépemben megvannak, de ezeket leszedhetem az alábbi honlapról is:
http://www.terkep.turistautak.hu/

Jó, hogy nem kell, de természetesen ellenőrizem mindegyiket, és vannak hiányzók.
Erről később majd lesz visszacsatolás, de időközben más témával foglalkozok.

Köszönöm azoknak, akik megértettek, és megfogalmazták véleményüket.
Szeretném, ha felhőtlen lenne együttműködésünk, hisz az a téma, melyen jelenleg dolgozom, szerintem mindenkinek fontos.
Már terveztem, hogy írok erről, de kicsit kifutottam az időből, ide is csak ritkán nézek be, pedig úgy vélem, hasznos lenne.
[előzmény: (62066) alnibell, 2013.05.10 19:43:00]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.20 14:15:30 (61717)
Én meg kitakarítottam a bakancsokat:-)))
[előzmény: (61716) olahtamas, 2013.04.20 13:31:59]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.19 09:56:24 (61713)
Nem akarok beleszólni, de hárman voltunk, ez nem Tamás készüléke:-)))
[előzmény: (61712) Old Eye, 2013.04.19 08:53:19]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 19:08:18 (61699)
Inkább "kiszállási lehetőségek".

Tömördön pl., ahol kiderült, hogy klassz szállás van, egy kicsit "rásegítettem", oda raktuk a pontot, ahonnan a szállás is könnyen elérhető (jobbra szállás, balra a busz és a pecsét).

Különösen fontosak a pontok ott, ahol a pecsét "odébb van", esetenként több 100 méter.
Ilyen pl. Bakonynána, Jásd, de ilyen Zirc is.
Ilyen Mogyorósbánya, Tokod, stb.
Kőszegen a vasútállomás elérhetősége is fontos.

Nehéz általánosítani, de igyekeztem.

Nem állítom, hogy "szentírás", ahogy írtam nemrég, jó lenne, ha az MTSZ elfogadná, hogy ez a viszonyítási pont.
Baromi nagy meló 148 pontot úgy specifikálni, hogy az érthető legyen.
A legjobb lenne térkép részlet, egyes kisebb településeken a TérképCentrum térképét sikerült "lementeni".

A legérthetőbb Törökmező, NHH, Mátraháza, Kékestető, stb.

[előzmény: (61688) Old Eye, 2013.04.17 16:45:09]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 18:59:57 (61698)
Azon vagyok, hogy minél hamarabb a teljes OKT ilyen legyen.
Mivel az MTSZ honlapján keresztül ma is kérhető itiner, lehet, hogy ott is át kell írni a kezdő és végpontokat?
[előzmény: (61696) Hev, 2013.04.17 17:28:41]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 15:56:56 (61682)
Amit mi (HEV és én) "követtünk el", az OKTx.

Tökéletes ugyanakkor pl. Törökmező.

Íme a tervezett specifikáció:
A szakaszhatár a turistaháztól pár méterre DK-i irányban lévő turistaút-csomópont.
A kék a turistaháztól délre nyugati irányba „indul”, a piros északi irányba, a Z4 „társaságában”.

Van több hasonló is, ezeket gondolod átnevezni?
[előzmény: (61680) Old Eye, 2013.04.17 15:27:09]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 15:53:46 (61681)
Néhány százezer térkép forgalomban van, ezeken be van jelölve az útvonal.
Csak nem digitális a térkép. Ez igaz.

Azt hiszem, hogy felesleges az útvonal minden pontjáról tudni.
Arról nem beszélve, hogy rengeteg a közút.
Ha a TUHU adatbázisa ebből a szempontból is tökéletes lenne!!!
Nem vállalom:-)))

Talán egyszer azért megtudom, hány százalék az aszfalt.

Az RP-DDK vonatkozásában 1/3.
[előzmény: (61679) olahtamas, 2013.04.17 15:05:27]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.17 14:35:04 (61677)
Mielőtt aktualitásukat vesztik a problémáim:-)

A Dunántúlon, a Bakony és a Vértes kivételével leginkább csak a KÉK van, klasszikus turistaút kereszteződés (csomópont) nem nagyon van.
Azt az elvet próbálom követni, hogy ahol a KÉK elér egy fontosabb utat (pl. országút) ott legyen a csomópont.

Összesen 148 ponttal "írható le" az útvonal, ezek az un. pecsételőhelyek.
Úgy próbálom specifikálni a szakaszhatárt, hogy a pecsét közelében legyen, maga a pecsét pozíciója csak akkor fontos, ha a szakaszhatárt elértük. Az persze bosszantó, ha időközben elhaladtunk a pecsét mellett.

Az indexen tegnap nagy esemény volt, regisztrált G.I. úr is, és kifejtette nézeteit.
Nem tudom, mi az alapja álláspontjának, miszerint a kék útvonala nem ismert.
Így fogalmaz:
"...hivatalos pontos adattal nyomvonallal, pecsételőhely koordinátákkal nem rendelkezünk..."
Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy rendelkezünk koordinátákkal.
Ami a hiányosság volt, az már hamarosan a múlté lesz.
Egyetértésetekkel, és támogatásotokkal lesz 148 definiált pont, írott szöveggel bemutatva, hol van a PONT.
Még nem készültem el, de hamarosan közzéteszem a listát. Ez egy javaslat lesz, remélem, azt sikerül elérnem, hogy az MTSZ elfogadja, legalább vitaalapnak. Évek óta "harcolok", hogy legyenek specifikációk, hisz az igazoló füzetben lévő adatokról nem lehet tudni, hogy hol a szakasz kezdet, hol a vége.
Az nem jó, hogy ott, ahol a pecsét van, mert az nem fix, van olyan település, ahol több is van.
Na és a legfonto0sabb, nem az útvonalon van, leginkább.

Csak egy példa, nem szeretném terhelni a fórumot.

A kék a vasútállomástól nyugatra, a Kislődre vezető úton, a vasúti híd alatt „érkezik” a szakaszhatárhoz, majd élesen DK-i irányba fordul, a vasútállomás felé.
Innen a K+ vezet Kislőd felé.

Ennek a pontnak neve is van [OKTx (Városlőd-Kislőd vá.)], na és pozíciója is van.
A TUHU itiner készítője képes arra, hogy bemutassa a távolságot, az emelkedést, és a lejtést a következő pontig.
Más, kényelmesebben kezelhető eszközök is vannak.

Még egy gondolat, hogy miért is kell rögzíteni a pontokat.
Azért, hogy más is ellenőrizhesse, ott van, és ha onnan méri a távolságot a következő pontig, akkor lehet vitatkozni, melyik mérés a pontatlan, és az eltérés a tűréshatáron belül van-e.
Mivel nekem meggyőződésem, hogy a TUHU szolgáltatásai megfelelőek (ezt őszintén gondolom), ezért próbálom a hiányzó láncszemet pótolni.

Lesznek még kérdéseim, most ennyi.
[előzmény: (61640) Old Eye, 2013.04.13 21:48:48]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.15 21:32:47 (61657)
Bocs, hogy nem reagáltam, de ami késik, nem múlik.
Kis türelmedet kérem.

Lenne egy kérésem.
Ha valaki Sárváron jár, akkor fel kéne mérni a vasútállomás és a buszállomás közötti kis gyalogutat.
Létezik, hisz többször igyekeztem a vonattól a buszig, és ez a legrövidebb út. Csak gyalogosoknak járható.
A TUHU térképén sajnos, nem találom.
Pedig ebben a kereszteződésben gondoltam a csomópontot.

Ideiglenesen kicsit keletebbre lesz, de ha lesz útvonal, akkor itt lesz, persze csak, ha másnak nincs jobb ötlete.
[előzmény: (61640) Old Eye, 2013.04.13 21:48:48]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.13 14:02:17 (61638)
Igen, ezzel maximálisan egyetértek.
Nem nekem kell, csak nem értettem, hogy van olyan csomópont, ahogy van, és van, ahol nincs.
Nagyon remélem, hogy záros határidőn belül át tudok adni egy listát, mely tartalmazni fogja azokat a csomópontokat, melyeket én rögzíteni javaslok.
A csomópontok közötti távolság lenne a kiindulópont.
Ha valaki beméri, hogy a pont odébb van, nem okoz problémát, hisz az, hogy hol van ez a pont, meglehetősen pontosan leírható verbálisan, esetleg térkép mellékleten bemutatható.

Történetesen a Cserhátsurány nevű turistaút-csomópont ott van, ahol a KÉK irányt vált, a NY-K változik D-É irányra.
Van az utcáknak neve is, Rákóczi utca az első, és Petőfi utca a második.
Na nem terhelem a fórumot!
Köszönöm a segítséget.
[előzmény: (61636) olahtamas, 2013.04.13 13:49:36]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.13 13:54:54 (61637)
Igen, írta is (61587)
"A belinkelt POI megjegyyését processz generálta az adatbázis adatai alapján, a megadott távolságok légvonalban értetendők."

Csak rövid az agyam. Előbb kérdezek, aztán gondolkodik.
Szóval van egy process, ha azt beillesztitek, akkor szépen kiszámolja a távolságot.
Eddig értem, de még nincs vége:-)))
[előzmény: (61635) olahtamas, 2013.04.13 13:43:43]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.13 13:26:08 (61634)
Ezt értem, és köszönöm.
Lehet, hogy képzett felhasználó leszek egyszer?

DE
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=138526
A fenti link hatására megjelenik az alábbi:

Pozíció: Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Szögliget településtől ÉNy felé 3.54 km
Turistautak: K (K felé), K (Ny felé)
Közeli POI-k:
OKT ph (Derenk) (pecsételőhely Ny felé 33 m)
Kis-kút (forrás ÉK felé 47 m)
A derenki lengyelség emlékhelye (kápolna) (kápolna ÉNy felé 127 m)
GCfDrk - Derenk romközség (geoláda ÉNy felé 141 m)

Azt hiszem, ez egy függvénnyel van ide "varázsolva".
Mivel más pontoknál is láttam hasonlót, arra gondoltam, hogy ide is lehetne tenni.
Elnézést, ha baromságot írok.
[előzmény: (61633) olahtamas, 2013.04.13 13:09:36]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.13 12:45:18 (61632)
Lenne egy szakmai kérdésem.
Találtam egy turistaút-csomópont típusú pontot a POI-k között.

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=140652

Ott van, ahová én is tennék OKT szakaszhatárt, ha nem lenne. De van pont.
Az a kérdés, hogy vannak olyan csomópontok, melyek mutatják a távolságot más pontoktól.
Mit kéne tenni, esetleg ki tudná ezt "odavarázsolni", hogy látható legyen milyen messze van pl. az OKT pecsételőhely.
Vannak olyan csomópontok ahol ez látszik.

Köszönettel.

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.12 16:25:38 (61627)
Köszönöm, ez gyors volt.
[előzmény: (61626) pgyp, 2013.04.12 15:57:15]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.12 15:50:04 (61625)
Az alábbi POI azt a pontot mutatja, ahová én is tennék szakaszhatárt.

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=143598

Mivel van pont, nem kell szaporítani.
Nincs tehát feladat, hacsak az nem, hogy a település neve Hernádcéce.
A réce helyett kérem, legyen céce!

Köszönöm.

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.07 11:26:12 (61588)
"...egy kellemetlen tényt kell Veled közölnöm, ha más még nem tette meg: Egy mérés nem mérés! "

Igen, ezt már tudom, de nem én vagyok az, aki ezt a felmérést szorgalmazza.
Ha én döntenék, nem lenne felmérés.

A bizottság előzményei.
Pálmai Vencel kért meg egy éve, hogy vegyek részt a kéktúra bizottság munkájában (10 éves a kapcsolatunk), akkor még nem volt szó projektről, na és térinformatikai fejlesztésről sem.
Én úgy gondoltam, hogy ismerkedek a TUHU-val, voltak elképzeléseim, és elsősorban az érdekelt, használható-e a TUHU arra, amire úgy gondoltam, hogy szükség van.
Ez nem más, mint a távolság, és a szint.
Ezzel nincs is gond, a probléma csak azzal van, hogy nincs senki, aki leírja, hogy hol kezdődik egy szakasz, és hol van a vége.
Erről már írtam, itt, nem ismétlem.

Hasonló probléma az információ arról, hogy mi vár arra, aki elindul.
Három adat érdekelt, a burkolat, az út szélessége, és a járhatósága.
Sajnos, ebben a vonatkozásban a TUHU meglehetősen pontatlan (hiányos).
Ezen próbáltam segíteni 2012-ben, akár hihető, akár nem, de ezzel tisztelegtem R.P. emléke előtt.
Ha valaki ma "legyárt" egy itinert (megteheti ezt az MTSZ hivatalos honlapján keresztül is), akkor meglehetősen pontos információkat kap az útvonalnak arról a szakaszáról, mely érdekli.
Nincs jelentősége annak, hogy ez "nekem köszönhető", hisz olahtamas és HEV nélkül ez nem lenne, nekem ui. nincs jogosultságom, és úgy gondolom, hogy nem lenne jó, ha beleírnék az adatbázisba.

Az OKT vonatkozásában, sajnos, ez nincs így.
A TUHU pontatlansága itt is inkább hiányosság. Mivel ez pótolható, csak elhatározás kérdése.

Végül a bizottságról.
Két hete volt az első érdemi megbeszélés, ezen két téma volt, a pihenőhelyek (ez Hörpölin "asztala"), és a hidak.
Ahogy ígértem, talán még ma beírom ide is, meddig jutottam.
Más feladatról nem tudok.
Ma reggel írtam a topic-ba, ha azt elolvasod, akkor nem kell itt megismételnem.
[előzmény: (61586) Old Eye, 2013.04.07 09:47:55]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.06 22:10:01 (61580)
Örülök, hogy reagáltál.
Ne várjunk holnapig!

"Ha itt, a fórumon kérted volna, percek alatt kezedben lett volna az összes".
olahtamas átküldött egy listát (úgy tudom Tőled kapta), ez jó sok patakátkelést tartalmaz, de nem mindet:-(((
Közel százat azonosítottam, nem volt könnyű, legalábbis nekem, de megoldottam.
Sikerült lementenem egy EXCEL táblázatba, és abban kiegészítettem az intervallummal (mely települések között van a kereszteződés)
Sajnos, nem tudom az okát, hogy miért hiányzik néhány, de élek a felkínált lehetőséggel, és itt fogom jelezni, mely kereszteződésekkel van gondom.
Nálunk lakásfelújítás van, de a jövő hét közepén várhatóan már tudok ezzel foglalkozni.

Mivel eddig ötször jártam végig az útvonalat, kvázi fejből tudom, hol vannak a kereszteződések, problémát csak a koordináták okoztak. Azt is tudom, mely kereszteződések problémásak, össze is állt a lista, hamarosan közzéteszem.

Amúgy én is öregszem:-))))

[előzmény: (61579) Old Eye, 2013.04.06 21:19:23]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.06 20:01:30 (61574)
Kicsit keresztbe "vertük" egymást.
Köszi, készen állok, hogy folytassuk a témát.


Az alábbiakat időközben írtam, ezt HEV nem ismerte.

"Egy fontos információ
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=135269
Itt nincs szükség másik pontra, hisz ez, bár a név nem OKTx (Nógrád) pont az a pont, ahonnan mérni kéne a távolságot. Van több hasonló is (Gérce, Hosszúpereszteg), de azokban a kereszteződésekben (turistaút csomópontok), ahol kézenfekvő lenne fixálni, általában nincs POI."
[előzmény: (61572) Hev, 2013.04.06 19:53:10]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.06 19:57:11 (61573)
Természetesen nem titkos, de mivel nem engem kérdeztek, ezért küldtem a választ HEV-nek aki felhívta a figyelmemet.
Már elment a levél, amikor regisztráltam ide is.
Mivel nincs GPS-em (mobilom sincs), nem ezen a fórumon írogatok, de két éve intenzíven foglalkoztat a TUHU.


Old Eye - nak ismeretlenül Güsziológustól.

Én vagyok a háttérben.
Hogy én ki vagyok, az nem titok, van civil nevem is, és az sem titok.
HEV és olahtamas segített eddig, őket vélelmezhetően ismered.

Szeretnélek megnyugtatni, hogy nem szervezet számára készül.
Tagja vagyok ugyan az MTSZ Kéktúra Bizottságának, de ott azzal foglalkozok, hogy hol kellene a patakokon átkelést biztonságosabbá tenni (új hidak, bürük, betonkockák, stb.).
A pontok koordinátáit kiszedtem a POI adatbázisból, ha a publikálásuk nem kívánatos, nem fogom kiadni,

Két évvel ezelőtt a TUHU útvonaltervezőjével kigyűjtöttem az OKT pecsételő helyek közötti távolságot, a táblázatot HEV-nek küldtem, véleményezésre, de nem publikáltuk, hisz nem volt egzakt.
Egyébként, ha jó lett volna, megkerestelek volna Titeket.

HEV átnézte, és kiderült, hogy az OKT ph pontok nem egzaktak, a tervező ui. a ponthoz legközelebbi útvonalon lévő ponttól számítja a távolságot, de azt, hogy ez hol van, nem egyszerű megtudni. Mivel nem értek a TUHU-hoz, elnézést, ha baromságot írtam.

Nyilvánvaló, hogy csak akkor lehet hiteles a távolság, ha a két pont koordinátája ismert.
A projekt abbamaradt, jött az RP-DDK jubileum és témát váltottam, HEV és olahtamas közreműködésével beírtuk az útvonalak tulajdonságait (burkolat, szélesség, járhatóság). Nem döngettem a mellem, de hatalmas munka volt, és azt hiszem, másnak is fontos, hisz a TUHU itinere azóta korrekten mutatja az útviszonyokat.
Terveztem hasonlót az OKT vonatkozásában is, de ennyi időm nincs.

A mostani, mintegy 15 OKTx () POI azért készül, hogy fixáljuk a pontot, honnan kéne mérni a települések közötti távolságot a kritikus esetekben, többek között az átkelők távolságát.

Ha ez nem elfogadható számotokra, akkor természetesen nem folytatom.
Egy fontos információ
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=135269
Itt nincs szükség másik pontra, hisz ez, bár a név nem OKTx (Nógrád) pont az a pont, ahonnan mérni kéne a távolságot. Van több hasonló is (Gérce, Hosszúpereszteg), de azokban a kereszteződésekben (turistaút csomópontok), ahol kézenfekvő lenne fixálni, általában nincs POI.
[előzmény: (61571) pgyp, 2013.04.06 19:41:55]

Güszihozzászólásai | válasz erre | 2013.04.06 19:30:36 (61570)
Üdvözlöm a fórum olvasóit.
Güsziológus vagyok, az index Kéktúra topicjában szoktam írogatni (10 éve vagyok jelen, hozzászólásaim száma 4.200).

Nem én lettem kérdezve, de HEV felhívta a figyelmemet erre a kérdésre.
Neki küldtem a választ.

email
sebistvan
kukac
freemail
hu
[előzmény: (61569) Old Eye, 2013.04.06 08:44:26]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók