turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, KoLa hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 576 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.10 12:07:04 (48150)
A magyar kereskedő gazdagodhatna, ha ugyanannyiért adná ugyanazt a (Kínában készült) terméket. De nem akar. Persze mindenkinek megvan a maga perverziója.
[előzmény: (48143) Saughassy, 2010.04.10 09:03:57]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.08 11:12:44 (48074)
Te az Oregon tapasztalatokból következtettél a Dakotára, én a Dakotáról alkotott véleményedet terjesztettem ki az Oregonra :-))
Elfogadom, több érv szól az Oregon mellett.
[előzmény: (48071) Andreas, 2010.04.08 10:47:09]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.08 09:56:48 (48063)
Már az Oregon felé billent volna a mérleg, de Andreas elbizonytalanított, bár nála a Dakota szerepelt rosszul. Valószínűleg a Colorado állna legközelebb az elvárásaimhoz, de az most nem akciós.
[előzmény: (48058) Saughassy, 2010.04.08 08:42:48]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.08 01:52:28 (48054)
Ez a quad-helix előny a 60CSx és Oregon450 vonatkozásában is fennáll? Mert én pillanatnyilag ezek között hezitálok. Jól jönne a 3D iránytű és a nagyobb kijelző, de hiányozna a (külső antennával is megtámogatható) quad-helix.
A két PDA készülékemen tapasztalom az antennák közötti különbséget. A GPS vevő egység - elvileg - azonos (SirfStar III), a MIO mégis hamarabb fogja meg a jelet és ritkábban veszíti azt el. Ugyanakkor a külső antennával megsegített ASUS szárnyakat kap és veri a MIO-t. Ha mindkettőn van antenna, akkor azonos teljesítményt nyújtanak.
[előzmény: (48051) Andreas, 2010.04.07 23:00:30]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.06 13:14:39 (47999)
Talán ez megoldja a problémádat. Egy próbát megér.
[előzmény: (47995) ThufirHawat, 2010.04.06 12:48:06]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.06 11:40:22 (47988)
Köszönöm a gyors választ!
A 2. kérdés első fele (melyiket forgalmazzák nálunk) még nyitott. (Vagy mindkettőt, és a vásárló eldöntheti melyiket veszi meg?)
[előzmény: (47987) scele, 2010.04.06 11:28:52]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.06 11:26:45 (47986)
Két kérdés:
1. Az Oregonokat (ill. konkrétan a 450) át lehet-e kapcsolni az álló (portrait) és a fekvő (landscape) formátum között?
2. Nálunk melyik változatot forgalmazzák, a 450 vagy a 450t, valamint az alapból feltöltött térképeken kívül van-e közöttük különbség?

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 21:12:21 (47975)
Ezt csak megerősíteni tudom. Hangsúlyozottan csupán az ár iránt érdeklődtem (mert az akkor újdonságnak számító HCx még nem volt fent a honlapon), de máris bontották a dobozt és tették bele az elemet. Később egy garanciális cserénél (mert sajnos arra is sor került) egy percig sem maradtam kütyü nélkül. Az enyémnél másfélszer drágább készüléket kaptam kölcsön használatra addig, amíg az új megérkezett.
Ha valaki azt feltételezné, hogy elfogult vagyok vele, az olvasson itt egy picit vissza. Elég rendesen osztottuk egymást, nem először (és talán nem is utoljára :-) De ami igaz, az igaz: Garmin szakértelme és kereskedői hozzáállása példaértékű.
[előzmény: (47972) Dzsó.bácsi, 2010.04.05 20:26:08]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 15:50:21 (47953)
Egyetértek (csak talán nem úgy ahogy gondolod). Vannak akik nem győzhetőek meg arról, hogy autóban felesleges az IPX-7 és a 24 órás üzemidejű saját akkumulátor, viszont fontos a jól áttekinthető (tehát nem postabélyeg méretű) kijelző, a hangutasításos navigáció, a gyors tervezés, újratervezés, a változatos tervezési feltételek, a hazánkat és a környező országokat is tartalmazó részletes térkép. És az sem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül.
[előzmény: (47950) yoggi, 2010.04.05 15:24:57]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 15:38:45 (47952)
Próbáld meg inkább egy 20 dekás kalapáccsal. Az olcsóbb mint a párduc és garantált a siker :)

És még valami: remélem a bolt raktárkészletét nem bántod, mert erősen gondolkodom egy Oregon 450 vagy egy 60CSx beszerzésén, mert a Vistáról lefolyt a gumiborítás, garancia meg már nincs rá :-( Meddig tart az akció a NG+TG térképekkel? Oregon mellett szól a nagyobb méretű és felbontású kijelző, a 3D iránytű, csiksz mellett a külső antenna csatlakoztathatósága, a háttérvilágítás nélkül is jól olvasható display és az alacsonyabb ár.
[előzmény: (47949) magpet, 2010.04.05 15:12:54]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 15:04:57 (47947)
Sok sikert! ;-)
[előzmény: (47943) magpet, 2010.04.05 14:50:59]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 15:04:17 (47946)
A Dakota kijelzőjének felbontása 160*240. Ha a mérete nem is, de ez mindenképpen kisebb. (A p3300-ra itt 240*320-at írnak.)
[előzmény: (47944) columba, 2010.04.05 14:53:35]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 14:44:17 (47942)
Szerintem az iGO és a Garmin valamennyi tervezési opciója - többé-kevésbé - alkalmas a navigációra (csak a Garminban kisebb a választék :) ilyen értelemben tehát bármelyik "jól követhető". Ha így értelmezted, akkor hogyan kerülhetett látszólag egyenrangú lehetőségként a "gazdaságos" és a (navigációs rendszereken nem létező, de nagyon ötletes :) "csudaszép" valamint "mesébe illő" tartalmú sorozatba?
[előzmény: (47941) magpet, 2010.04.05 13:28:07]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 13:01:38 (47940)
De igaz (amint azt két mondattal később le is írod :)

A tervezés egyébként nem (csak) a térképi adatbázison, hanem a tervező szoftveren (is) múlik. Hiába tartalmazza a térkép a szükséges adatokat, ha a tervező algoritmus ezt nem veszi figyelembe.
[előzmény: (47938) magpet, 2010.04.05 12:31:15]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 12:50:32 (47939)
A "kb. azonos méretű kijelzője lehet" nagyjából 1 hüvelykkel kisebb átlót jelent (Dakota ~2,5" vs. PDA 3,5"), nem beszélve a fele akkora felbontásról (160*240 vs. 320*240).
Szerintem nem váltani kellene, hanem mindegyiket abban a közegben célszerű használni, ahova a tervezők szánták.
[előzmény: (47937) columba, 2010.04.05 11:51:40]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 11:42:32 (47935)
Amíg a vezető a kijelzőt nézi, addig nem figyeli az utat. Minél rövidebb időrés jut az útra, annál kevésbé biztonságos a haladás. Már a fütty is segítség, mert csak akkor kell a kijelzőre időt szánni, amikor manőver közeledik; ha viszont hallja, hogy "A következő lehetőségnél fordulj jobbra!" akkor már rá se kell tekinteni a display-re.
[előzmény: (47934) magpet, 2010.04.05 10:32:35]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.04 23:16:23 (47930)
Autós navigációra csak csak korlátozottan alkalmas. Nemhogy hangutasítás nincs benne, de még halk füttyel sem jelzi a következő manővert. Kizárólag a postabélyeg méretű (egy átlagos PDA felbontásának a fele) kijelzőn mutatja nyíllal, hogy merre kell menni. Csak a "leggyorsabb" és a "legrövidebb" útvonal tervezési opciókat ismeri, a "gazdaságos"-t és a "jól követhető"-t nem. Viszont vízálló, és egy töltéssel akár egy egész napig működik, csak ezeknek a jó tulajdonságoknak a kocsiban nem sok haszna van.
[előzmény: (47922) columba, 2010.04.04 22:12:54]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.04.01 13:02:34 (47858)
De ha a kékfog sincs bekapcsolva, akkor még kevesebbet fogyaszt. Feltételezve, hogy a kétféle vevő teljesítményfelvétele azonos, összességében akkor kisebb a fogyasztás, ha a beépített GPS-t használjuk, mert akkor a két eszköz közötti kommunikáció kevesebb energiát igényel. Külső vevő alkalmazása esetén viszont a fogyasztás megoszlik két áramforrás között.
[előzmény: (47855) Csigabiga, 2010.04.01 11:45:46]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.31 17:29:57 (47842)
Ez a készülék kifejezetten autós navigációra készült. Sok olyan szolgáltatást nyújt, ami kerékpáron teljesen felesleges, mert nem lehet kihasználni (pl. FM transzmitter), ugyanakkor számtalan hiányossággal is rendelkezik. Problémás a stabil rögzítése, az akkumulátor rövid üzemideje és az időjárás hatásaira való érzékenysége. Talán a legfőbb hiányossága, hogy a telepített térképek a turistautakat nem tartalmazzák, és PNA lévén új szoftvert sem egyszerű rátelepíteni, de ha mégis sikerül, az valószínűleg garanciavesztéssel jár.
[előzmény: (47838) btamas1000, 2010.03.31 16:07:51]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.30 20:41:49 (47808)
Ha jól emlékszem, az én Mio és az Asus PDA-m eltérő a porton kapcsolódik a GPS vevőhöz. Szerintem ez a kiosztás gyártó és típusfüggő.
[előzmény: (47800) diego, 2010.03.30 19:08:08]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.30 20:36:02 (47807)
Próbálj meg egy külső antennát csatlakoztatni, úgy gyorsabban talál holdat és kevésbé ugrál.
[előzmény: (47796) Csello81, 2010.03.30 17:21:36]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.26 10:54:15 (47692)
Esetleg ez az oldal?
[előzmény: (47690) Laci-62, 2010.03.26 10:37:02]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.26 07:37:23 (47684)
Csak Te osztottad, én egyaránt használom mind a kettőt :)
[előzmény: (47680) magpet, 2010.03.25 21:43:21]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 21:44:01 (47681)
Szerintem szubjektív megítélés kérdése, hogy mit tekintesz a rendszer részének. Te csak a navi programot, én az op. rendszer is, és még az sem elképzelhetetlen, hogy valaki az erőművet is, ami az akkumulátor töltéséhez a delejt biztosítja.
[előzmény: (47670) yoggi, 2010.03.25 19:00:58]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 21:22:08 (47679)
Úgy gondolod, hogy én csak képzeletből beszélek?
[előzmény: (47666) Bandy, 2010.03.25 17:26:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 21:17:38 (47678)
Nem tudom eldönteni, hogy velem vitatkozva, vagy velem egyetértve írtad, de ha az idézetemből csak egyetlen szóval többet hagysz meg, úgy kissé más értelmet kap (és ez esetben már teljesen egyértelmű, hogy nincs vita közöttünk :-)

"Szerintem [...] a PDA elfogadhatóbb kompromisszumokkal használható terepen, mint a Vista autóban."
[előzmény: (47665) magpet, 2010.03.25 17:23:48]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 16:33:58 (47661)
Amíg légvonalban terveztem pár száz métert a ládához, addig én sem. De amikor hosszabb távot úton, akkor irgalmatlanul lassúvá vált. Egyébként OMP és tuhu volt rajta mindenestől (OMP kikapcsolva), de próbaképpen feltettem csak Pest megyét, úgy sem volt sokkal gyorsabb.
[előzmény: (47658) Csuhás, 2010.03.25 16:25:10]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 16:25:14 (47659)
tread=>thread
[előzmény: (47655) KoLa, 2010.03.25 16:08:26]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 16:23:18 (47657)
Bár régen használtam (mert nekem van Vistám :) de emlékeim szerint a saját mappájába menti. Ha kártyáról fut, akkor kártyára, ha a belső tárhelyről, akkor oda.
[előzmény: (47652) mmackoka, 2010.03.25 15:50:14]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 16:17:55 (47656)
Szerintem téves következtetésre jutottál. A Vista nem sz@r, csak autós navigációra a hiányosságai miatt (nem dumál csak csipog, kivárhatatlanul hosszú ideig tervez) sokkal kevésbé alkalmas, mint egy PDA-iGO combo, illetve a PDA elfogadhatóbb kompromisszumokkal használható terepen, mint a Vista autóban.
[előzmény: (47651) mike andros, 2010.03.25 15:36:56]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 16:08:26 (47655)
Nézd meg a tread elejét. Navi rendszerek (tehát alma almával) összevetéséből indult. Moles volt kíváncsi, mennyire kezeli a Legend az ajándék autós NG térképet. snake tényszerűen megírta az egyik hátrányát (nem pofáz, csak csipog), én egy másikat (lassú a PDA-hoz képest). Ez utóbbi reprodukálása kapcsán merült fel a az eTrex másik hiányossága. Hangsúlyozom, én nem az iGO-val, hanem PDA-val hasonlítottam össze a tervezési időt. Arról meg igazán nem tehetek, hogy a PDA-n multitask op rendszer fut.
[előzmény: (47648) yoggi, 2010.03.25 14:46:43]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 15:26:26 (47650)
Nem része, de nem is zárja ki egymást.
[előzmény: (47649) mike andros, 2010.03.25 14:54:20]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.25 14:31:13 (47647)
Helyesbítek: ha ragaszkodsz hozzá, akkor megy az ösvényen is. (De minek.)
GPS vevőt megosztva Russa kiválóan navigál az ösvényen, miközben iGO vígan számolja X és Y település távolságát.
[előzmény: (47646) mike andros, 2010.03.25 14:03:45]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.24 00:03:32 (47602)
Mostanában semmit. Rögzítésre ott a Vista HCx. (Amíg csak PDA volt, addig Russa.)
[előzmény: (47601) mmackoka, 2010.03.23 23:45:29]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 23:19:46 (47600)
PDA-n azért nincs jelentősége az efféle kötöttségnek, mert a GPS vevőt meg lehet osztani, a rögzítésre meg van más program, ami jobban paraméterezhető mint a rigó.
[előzmény: (47599) Zahy, 2010.03.23 22:09:14]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 20:20:49 (47597)
Csak az ösvény nem menne (helyette ott az országút), de az is csak azért, mert a térkép nem tartalmazza, minden más könnyedén működik úgy ahogy írtad. Az általam említett szituációt meg az élet hozta, csak a települések neve más, de jelen esetben ez lényegtelen.
[előzmény: (47594) mike andros, 2010.03.23 17:07:02]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 16:28:48 (47591)
Akár megoldható közvetlenül (csak még nem tudom hogyan), akár trükköt kell bevetni (AC-AB=BC), abban biztos vagyok, hogy ennek a funkciónak a használata (két - a GPS pozíciótól eltérő - pont között útvonalat tervezni) iGO esetében egyszerűbben kivitelezhető. Abban, hogy a Vistán nem megy ugyanolyan simán, abban a szerintem a Garmin a hunyó.
[előzmény: (47590) mike andros, 2010.03.23 16:13:45]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 14:23:31 (47587)
Tudom általánosságban írtad, de én - legalább is részben - mégis magamra veszem :-)
iGO-val (ahogy magpet javasolta) azonnal meg lett volna - ahogyan később meg is lett - a megoldás, csak sajnos akkor éppen nem volt kéznél :( Itt tehát nem a GPS hanem csak a Vista HCx lett "leszólva".
Aki meg szembe jön, az lehet, hogy tényleg ugyanoda jut, csak közben mintegy 40 ezer kilométerrel hosszabb utat tesz meg :-)
[előzmény: (47585) olahtamas, 2010.03.23 13:58:23]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 14:05:24 (47586)
Ez valóban megoldás, csakhogy a mikroprocesszorok világában mindennek nevezhető, de elegánsnak semmiképpen. Mintha a repülőtérre négyökrös szekérrel mennék ki (ha már Petőfi kapcsán merült fel a probléma). Persze az is igaz, hogy nem elegáns megoldást vártam.
[előzmény: (47583) zayd, 2010.03.23 13:38:07]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 12:59:14 (47582)
Úton gondoltam (mert úgy hosszabb ;-) de nem volt igazán fontos, mint írtam megvoltunk nélküle. (Csak kicsit "beégtem" a társaság előtt a dzsípíesszel, igaz közel sem annyira, mint az aki eltévesztette a két várost.)
[előzmény: (47580) KiVi, 2010.03.23 12:29:20]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 12:52:17 (47581)
A problémát pontosan értelmezed, csak a megoldás nem körvonalazódik. Előttem itt a vas, de "útvonaltervezés" menüpontot nem találok benne :-( de ez lehet az én hibám.
A kérdésre válaszolva: a PDA a kocsiban pihent, a gyalogtúrára - a jól ismert okokból (akkor sem ázik be ha esik az eső, és nem merül le három óra alatt) - csak a Vistát vittem . Végül is nem dőlt össze a világ, jól megvoltunk a keresett távolság nélkül is.
[előzmény: (47576) magpet, 2010.03.23 10:47:03]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 10:12:37 (47575)
Konkrét példa: nem Bcsabán, hanem a Pilisben sétálgatás közben beszélgetve valaki eltévesztette Petőfi halálának színhelyét, Segesvár helyett Temesvárt mondott. Nem akartam végigmenni az útvonalon, csak a távolság érdeket, kíváncsi voltam mekkorát tévedett. (Közben meg húztam a csiganyálat, tehát a GPS vevőt akkor sem kapcsoltam volna ki, ha tudom, hogy így megoldható a tervezés.)
[előzmény: (47572) olahtamas, 2010.03.23 07:10:32]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.23 00:57:17 (47568)
Így még nem próbáltam, de ha így működik (ha állítod, miért ne működne), akkor viszont nem ismerem a pozíciómat. És nem hiszem, hogy nagyon különleges elvárás lenne, hogy egyidejűleg mutassa a pozíciót és két - szabadon megválasztott - pont között, az erre alkalmas térképen útvonalat tudjon tervezni. Szerintem.
[előzmény: (47565) irodaker, 2010.03.22 22:24:52]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.22 18:18:21 (47554)
Nem koordináta, hanem pillanatnyi pozíció és cím alapján terveztem, egyébként az Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződéstől Albertirsa vasútállomásig. Tuhu térkép, utakon, leggyorsabb, legjobb, gyalogos, elkerülendő a fizetős útvonalak. Sajnos most nem tudom rekonstruálni, mert pillanatnyilag nem ott vagyok, és csak az érvényes GPS pozíciótól tud tervezni, "off line" nem :-(
Ez utóbbi - megítélésem szerint - szintén a Garmin kapitális hülyesége. Nem tudom elképzelni, milyen megfontolásból hagyták ki belőle ezt a funkciót.
[előzmény: (47548) mike andros, 2010.03.22 16:52:37]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.22 16:45:49 (47547)
Garmin eTrex Vista HCx
Bp belvárosából 2 perc 35 másodperc alatt tervezett meg egy ~60 km-es utat Cegléd irányába.
[előzmény: (47541) Moles, 2010.03.22 13:51:39]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.22 13:12:20 (47540)
És borzasztóan hosszú ideig dolgozik az útvonalon tervezéssel, emiatt - erre a célra - jóformán használhatatlan. (Nálam egy nagyjából ötven km-es utat több mint két percig tervezett meg, a PDA ugyanazt az utat kevesebb mint öt másodperc alatt kidobta.)
[előzmény: (47529) snake, 2010.03.22 12:17:13]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.22 13:02:30 (47538)
A szlovák - mielőtt még valaki fennakadna: hivatalos - forgalmazónál alap a két év garancia. (Viszont mai € árfolyamon átszámítva kb. 10 ezer forinttal drágább az áru :(
Lehet, hogy a Garmin minden viszonteladójának két év garanciával adja a termékeit és ezt a Navigate nem adja tovább a vásárlóknak, de az is lehet, hogy semmit és a dealer sajátmaga gazdálkodja ki a törvény által előírt garancia költségét.
[előzmény: (47525) scele, 2010.03.22 11:59:00]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.17 00:52:12 (47388)
Egyik geodéta barátom is a papír alapú tárolásra esküszik. Bár elektronikus adatgyűjtővel ellátott teodolittal dolgozik, ezt a lehetőséget nem használja, ugyanúgy mérési jegyzőkönyvet készít, mint húsz éve. Egyik alkalommal - amíg a műszereket összecsomagolta - az asztalon hagyott jegyzőkönyvet megette egy kecske.
[előzmény: (47369) yoggi, 2010.03.16 19:04:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.03.08 16:52:36 (47218)
A Varta Ready2Use létezik nagyobb - 2300 mAh - kapacitással is.
[előzmény: (47215) Yoss, 2010.03.08 11:39:32]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 01:42:29 (46915)
Valóban a belvárosból (Andrássy-Bajcsy kereszteződés) terveztem, de az ASUS PDA nagyjából öt másodperc alatt végezte el ugyanezt a feladatot. A csiksz is ennyire lassú, vagy csak a HCx-nek van ennyire buta processzorra?
[előzmény: (46913) Mákos, 2010.02.24 00:51:08]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók