turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Vgyuri hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 443 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő


Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.30 12:08:17 (45381)
Szerintem a kézi munka sem sok, összesen 69 reptér van az országban és gyakorlatilag mindnek ismerjük a kifutópályáit (ha máshonnan nem, az engedélyokiratból, de azt nem árt a helyszínen ellenőrizni). Az üzemi területet viszont nem, sokszor nincs is kijelölve, egy libalegelő közepén van a kifutópálya.

Tehát olyan megoldást kell választani, ami akkor is elkülönül, ha az üzemi területet nem jelöljük. A szilárd pálya legyen pl. szürke (mint eddig), a füves pálya poligonja sötétzöld, mert körülötte a legelő semmiképpen nem sötétzöld, nem lehet a pálya szélén erdő.
[előzmény: (45369) Hajo, 2011.01.30 09:04:35]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.30 11:57:16 (45379)
Ilyen finomságra csak a pilótának van szüksége, a turistának elég annyi, hogy szilárd burkolatú :-)

Magyarországon egyébként két aszfaltos van, a jakabszállási és a nyíregyházi. De később esetleg több lesz, mert ez a legolcsóbb szilárd felületű - a kisebb teherbírás árán :-)
[előzmény: (45368) tibbi, 2011.01.30 09:02:30]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.29 15:03:52 (45345)
Feltöltöttem az ez évtől hivatalosan is működő hatvani kisrepülőtér (korábban modellező reptér- N47 40 45/E19 38 38) ideiglenes anyagát (üzemi terület+kifutópálya). A hivatalos forrásból kapott adatok nem teljesen passzolnak össze, ha valaki arra felé jár, ellenőrizhetné. Az én szánhúzó kutyáim éppen sztrájkolnak :-(

A reptérben az a vicc, hogy pont olyan kicsiben, mint a Travoltáéké Floridában, a lakóparkjában van 8 olyan ház, aminek akkora garázsa van, hogy a repülő is belefér. Ha netalán valaki oda akarna költözni...

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.23 14:44:21 (45033)
A reptér típus már valószínűleg jó a rendszerben, mert amelyik reptéren megvan, ott az üzemi terület pirossal sraffozott. Viszont a kifutópályák csak itt-ott látszanak, egy részük még a régi jelölés szerint. A téli időszakban ez még nem annyira hiányzik, de majd csak lesz tavasz, és Pistike megrohamozza majd a reptéri csörlőkötelet, ha apuci a gps-ről nem tudja, hogy most kell visszafogni :-)
[előzmény: (44979) pgyp, 2011.01.22 19:51:07]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 20:15:05 (44826)
OFF

Sajnos azt kell mondanom, hogy - bár minden elveszett értéket sajnálok - ha ezeknek az épületeknek nincs ez a "másodlagos felhasználása", már rég összeomlottak volna. Ezen kis elhagyott vidéki (ortodox) zsinagógáknak a megszűnt hitközség után nincs fenntartója. Nagyon kevés olyan építészetileg is értékes van köztük, mint pl. a kecskeméti. A másodlagos felhasználó pedig ritkán követ kulturális célokat, mint a tokaji zsinagógáé. Még olyan élő, működő hitközségek sem tudnak mit kezdeni velük, mint a debreceni, aki örül, ha a kisebbik Kápolnás utcait életben tudja tartani, a nagyobbik Pásti utcain örülnek, ha az utcai falat be tudják vakolni pályázati pénzekből. Szeretnének belőle koncerttermet, képtárat csinálni, de a városnak nincs rá szüksége. Van mááásiik :-)
[előzmény: (44825) kimici, 2011.01.17 19:03:13]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 18:14:20 (44824)
A legelső talán a hajdúböszörményi volt 40 évvel ezelőtt.
[előzmény: (44813) Hajo, 2011.01.16 21:02:37]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 18:12:34 (44823)
Csak nekem eszembe sem jutott az útvonaltervezés :-)
[előzmény: (44817) bpeti68, 2011.01.17 12:02:12]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.17 18:11:52 (44822)
Érdekes, mert én beixeltem az erre szolgáló kockát az adatlap alján, vagy nem ?
[előzmény: (44816) pgyp, 2011.01.17 10:00:26]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.16 19:25:37 (44809)
Mondta valaki :-?
[előzmény: (44804) felazso, 2011.01.16 13:04:37]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 10:18:22 (44792)
Igen, most lassan csináltam. A program az utasításaim és nem a kívánságaim szerint működik :-)

A második kattintás a térképre automatikusan, erre utaló kívánság nélkül elindítja az útvonaltervezést, vagyis jelen állapotában a térkép nem alkalmas koordináták leolvasására a térképről. Ezen segíteni kellene. Vagy az útvonaltervezést kellene valami kiegészítéshez kötni (pl. CTRL klikk) vagy a direkt koordinátaleolvasást. (Ötlet: Jobbklikk elmozdulás nélkül =koordinátaleolvasás Hosszabb, elmozdulással: nagyítási kijelölés, ahogy most van.)
[előzmény: (44791) Vgyuri, 2011.01.15 10:09:39]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 10:09:39 (44791)
Amikor elromlik, átmegy útvonaltervezésbe és pár másodperc múlva kiírja, hogy "Nincs megfelelő útvonal a helyhez"
[előzmény: (44790) Vgyuri, 2011.01.15 10:07:21]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 10:07:21 (44790)
Itt a TuHu főoldalán levő főtérképen, élve azzal a lehetőséggel, hogy a térképablak alatt van egy "A klikkelés koordinátája ..." sor. Egy két klikkelés még működik, utána N betűk jelennek meg a számok helyett. Legalábbis nálam, Firefox alatt.
[előzmény: (44785) pgyp, 2011.01.14 21:42:34]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.14 21:28:39 (44784)
Arra nincs válasz, hogy miért nem tudom egymás után 2-3 pontnál többnek a koordinátáját leklikkelni a térképről?

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.12 20:25:29 (44747)
Egyáltalán hogy kell feltölteni tracket, pontot? Nem találom a menüben. Eddig amit csináltam, azt emailban küldtem el az illetékes elvtársnak :-)
[előzmény: (44745) Old Eye, 2011.01.12 19:59:51]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.12 19:57:29 (44744)
Pontokat lehet .gdb fájlként is feltölteni?
[előzmény: (44729) pgyp, 2011.01.11 19:39:56]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.11 18:58:20 (44728)
Ha nem egy konkrét pontos koordinátával megjelölt helyet kell megjelölni, hanem egy körzetet, ami a már fent levő trackből nyilvánvaló (pl. a már korábban javasoltak a pálházai kisvasút állomásairól), azt hogy lehet bevinni a rendszerbe? Ez lenne a legkevesebb "távmunkával" elvégezhető kiegészítés, én is szívesen csinálnám.

Apropó, lehet, hogy az én rendszeremben van a hiba, de amikor a jelenlegi netes térképen kattingatok, az első 1-2 után megszűnik a koordináta kijelzés a térkép alatt. A második kattintás már útvonaltervezést kér, ezért nem adja a koordinátát?
[előzmény: (44711) jspanyik, 2011.01.11 15:10:28]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.10 21:18:16 (44705)
Amit én látok és amit egyszerű lenne megcsinálni, a pontok megnevezése. Kőkaput csak úgy találtam meg a térképen, hogy Pálházától indulva tudtam, merre kell keresni. Ahonnan fényképem van, azok egy részének tudom a koordinátáját, mert akkor az Ozi track alapján geokódoltam. (Viszont az a track azóta eltűnt.) Azokat megadhatom.
[előzmény: (44704) Lipták Roland, 2011.01.10 20:58:05]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.10 20:43:12 (44703)
Kár, hogy ezt nem tudtam, mert 3 napig ott kóvályogtunk ősszel, de a GPS-t csak akkor kapcsoltam be, ha tényleg kerestem az utat valahol.
[előzmény: (44702) Lipták Roland, 2011.01.10 18:40:31]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.10 18:24:23 (44701)
Meg akartam nézni, hogy a kőkapui lezárt barlangot megtalálom-e, de még Kőkapu sincs megnevezve, bár a rajz korrekt. Szerintem meg lehetne nevezni a háromszög alakú tó nyugati végét, ott van a szálló és egy érdekes fa-szoborpark. (Kőkapu ha jól tudom Pálháza része.) Ugyanúgy kellene eljárni a kisvasút túlsó végével, aminek a Rostalló nevet kellene adni a kisvasút állomásnak megfelelően. Persze ha már itt tartunk, akkor az induló állomásnak helyt adó Ipartelep név is kellene, ami szintén Pálháza része.

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.06 01:21:27 (44608)
Mert hogy a hatóság az engedély kiadásakor a kifutópályát vizsgálja, a környező terület csak annyiban érdekli, hogy a biztonsági távolságon belül ne legyen olyan objektum, ami balesetet okpzhat. (Fa, közút, mocsár)
[előzmény: (44607) Vgyuri, 2011.01.06 01:19:11]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.06 01:19:11 (44607)
Akár ki is jelölheted mindazokét, amiknek nincs hatóságilag meghatározott területe, amit általában a kerítés jelöl. Ha egy ulibuli (magán)repteret csinálnak, egy vagy több mezőgazdasági parcellát vesznek/bérelnek, és esetleg kikötik, hogy a repülők által nem használt részt sem használhatja a tulaj másra.

De még ez sem biztos, vannak olyan kisrepterek, ahol egy nagy összefüggő búzaföld vagy kukoricatábla egy részébe (célszerűen a bekötőút felőli szélébe) van a reptér, amit legtöbbször arról lehet felismerni, hogy ott le van nyírva a fű. (Nézd meg a guglimapon) A vitorlázóreptereken meg a kifutópályát arról lehet megismerni, hogy a kötélvisszahúzó traktor kikoptatja a füvet :-)
[előzmény: (44604) pgyp, 2011.01.05 21:39:38]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 21:33:33 (44603)
A szegélyjel a kifutópályát jelöli ki. A reptér (üzemi) területét nem kötelező jelölni, kerítés pedig csak ott kötelező, ahol állandó határkezelés is van. Így a reptér területe általában egyenlő az azt befoglaló legelő parcella.
[előzmény: (44601) Vgyuri, 2011.01.05 21:21:21]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 21:27:19 (44602)
Tényleg megvan, sőt a a TuHuAero-ban is megvan már, csak az én összefoglaló excel táblámban nincs benne :-(
[előzmény: (44600) Hev, 2011.01.05 21:05:30]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 21:21:21 (44601)
Persze hogy polgári, sok ilyen van az országban, és ezek között a legnehezebb rendet tartani.

2-3 magángéppel rendelkező ember összeáll (ne milliárdosokra gondoljatok, egy ultrakönnyű gép egy felső középkategóriás autó ára), megvesznek/kibérelnek egy legelőt, felhúznak valami egyszerű "hangárt", megkérik rá egy évre az engedélyt, és kész. Ha a meghatározó számú "tulajdonos" elköltözik vagy összetöri a gépét, jövőre nincs reptér. Úgyhogy ne számítsatok légikikötőkre, lesz egy szélzsák, azon túl jó ha szegélyjeleket találtok, amiket körül lehet járni.
[előzmény: (44597) pgyp, 2011.01.05 20:29:45]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 19:51:43 (44595)
A múltkor már tettem egy javaslatot hev (?) reptér treckelése kapcsán, hogy melyik reptér kifutópályáit kellene lejárni a már száz forrásból ismert meglevők helyett. Erre nem jött válasz. Pedig tényleg jó lenne. Most megismételném a listát.

Pusztacsalád
Hertelendy-kastély
Zalakaros
Farmos
Kenderes
Matkópuszta
Papkutapuszta
Sárospatak
Kákahalom
Balatonkeresztúr
Hódmezővásárhely

Van még, csak most nincs kéznél. Ha netalán valaki arra járna... :-)

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 16:00:23 (44590)
Csak hát ebből is lehetnek csodák. Pl. Bodaszőlő légvonalban közelebb van Debrecenhez, ha a maga is külterület Józsát is hozzáveszed. Miközben Bodaszőlő közigazgatásilag Hajdúböszörményhez tartozik és az sem elképzelhetetlen, hogy jogosan, mert annak a városközpontjához közelebb is van, mint Debrecen központjához.

Tehát csak az lenne a hasznos infó, ha hozzá legközelebb eső külterülethez nézné, és Józsát ebben az értelemben megkülönböztetné Debrecentől. Igen ám, de Bodaszőlő ilyen értelemben maga a legközelebbi külterület. Akkor most a zeleméri csonkatemplom hova tartozik?

Nehéz is a paraszti sors :-)
[előzmény: (44571) Hev, 2011.01.05 12:25:58]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 08:24:33 (44560)
Érdekes ez a Földes kérdés. Hajdú-Bihar megyében van, ami általában a Felső-Tisza vidék tájegység része, akkor egy hbm-i falu hogy megy át egy másikba. Szerintem egy megyét nem kellene megosztani, és akkor egyszerűbb lenne az elhatárolás. Persze akkor rögtön jön, hogy még egy paraméter kellene, a megyének. Addig is át kellene nézni Földes mellett a többi községet is Berettyóújfaluig, mert lehet még 1-2 ilyen. Ha már megbontjuk HBM-t, akkor azt a Berettyó vonalához kellene tenni, mert az már a kőrösvidéki vízrendszerhez sorolható.
[előzmény: (44518) Old Eye, 2011.01.04 21:33:42]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 16:13:03 (44453)
Anno én küldtem neked egy .e00 formátumú teljesen jogtisztán használható magyar vízrajzot. Felhasználtátok?
[előzmény: (44451) pgyp, 2011.01.04 13:49:43]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 10:09:19 (44435)
Azt minden esetre előre le kell szögezni, hogy legyen a pilótának diktafonja, és ha "megáll" valahol, vagy egy vonalas track elején-végén, mondja be az időt és hogy mi körül kavirnyál. Ezt mindegyik megcsinálja. A trakjének kitisztogatására is sokat rá lehet venni. Hogy szakszerűen rajzoljon is... hát azt nem tudom, de felvetem a fórumon.

Én magam nem repülök, de az ismeretségi körömből - és az általam ismert környékről - származó trackeket én is megfésülöm, de a rajzoláshoz szükséges precizitással nem rendelkezem. Már rajzból és műszaki rajzból is fel voltam mentve (kaptam egy négyest és nem bántottuk egymást a tanárral :-)
[előzmény: (44434) olahtamas, 2011.01.04 09:59:19]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 09:45:51 (44432)
mocsarak, nádasok, csatornák, jellegfák.

A csatornákat én is említettem. A mocsaraknál, nádasoknál azt hiszem pár méteres pontatlanság nem számottevő, úgyis hol kiszárad, hol bevizesedik.

Ha pontobjektumról van szó, akkor csinál 2-3-4 kört - kb 10 méteres sugárral- abból ki lehet átlagolni a közepét, amúgy a siklóernyő kb. olyan gyors, mint egy motorbicikli, tehát a GPS pontossága 5-10 méter.

Mi az a jellegfa? Ha a mező közepén álló magányos nagy fákról van szó, arra ugyanúgy érvényes a pontcélokról leírt.
[előzmény: (44430) Old Eye, 2011.01.04 09:16:15]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 09:05:43 (44428)
Nem reagáltatok arra, hogy hasznát vennétek-e a siklóernyősük által felvett trackeknek. Ettől függetlenül megkérdeztem az Index/Pilóta siklóernyős oldalán, nekik - egyenlőre elvben - tetszik az ötlet. A kérdés az, hogy elhiszsitek-e, hogy pontosan az út vagy csatorna felett ment az ernyős. Mindenesetre ki lehetne jelölni egy próba-terepet, ahol más forrásból tudjuk, hogy van ott valami lyuk a TuHu adatbázisban, és fel lehetne venni földközelben szálló siklóernyőről. Pl. valami nagy mező, tele csatornával, földúttal. Vagy most, amikor nincs lombfedés, fel lehet venni hiányzó erdei ösvényeket is.

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.02 23:34:54 (44391)
A kiwi által adott link a jó, a vége airport.php.
[előzmény: (44388) Vgyuri, 2011.01.02 23:31:34]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.02 23:31:34 (44388)
A taszári reptér pillanatnyilag nem üzemel, belátható időn belül nem is fog. Amúgy a www.hungaryairport.hu/airports oldalon megtalálod minden élő reptér adatait. De ezek már fel is vannak dolgozva, sőt azon kívül is egy csomó. Van viszont néhány kevésbé jelentős reptér, amiről nincsenek adataink. (A repülősöknek sem) Pl. Siófok-Papkutapuszta, Kákahalom vagy Zalakaros, Kenderes, Tápiószentmárton, a Hertelendy-kastély és Pusztacsalád (bár ez nem Somogyország), azokat kellene felmérni.
[előzmény: (44379) Hev, 2011.01.02 23:13:25]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.02 16:27:31 (44361)
Én a részleteket nem tudom ilyen szinten, az tény, hogy Type megoldással (nem csak ezt), de peter68 megcsinálta a TuHuAero MS változatán a repülős térképeken szokásos távvezetéket (piros vonalra ráültetett T-betűk). De ha a TuHu-ban nincs még szabványosítva a Type, akkor időben szóltam :-)
[előzmény: (44347) -bj-, 2011.01.02 12:57:46]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.02 10:55:05 (44340)
Nincs sok értelme magát az út vonalát elszínezni, mert akkor mi különböztetné meg a kék jelzésű turistautakat a patakoktól? A turistaút jelzése legyen egységes, az azonosítását mellékjelekkel kell megoldani, ennek a legegyszerűbben vizualizálható módja a K+ vagy a Z... és itt megakadtam, mert karakteresen nem egyszerű dolog pl. egy háromszöget oda pökni. A félgrafikus elemmel együtt ez már piktogram. Ha már nem kellene monokróm képernyővel számolni (ma még kell), akkor lehetne a háromszög, kocka stb. piktogramnak színe és egyszerűbb lenne a akép, de az még odébb van. De tényleg jó kérdés: milyen fontot lehet használni, 128 elemű DOS/ASCII alapkódot, vagy truetype-ot, vagy akár 16 biteseket is? Mert egy 4096-os openface készletben megvan az a kocka, háromszög stb. mellékjel, ami a TTF-ben külön Symbol fontot igényel.

Viszont amit esetleg lehetne, hogy mintát programozni a turistaút vonalába, pl. a folyamatos barna vonalba pirod, kék, zöld, sárga szaggatást, vagy pöttyözést Így legalább a turista "főutakat" (amiknél csak csík van, tehát nincs mellékjel) egyszerűen lehetne vizualizálni. Vagy (ezt a MapSoure is lehetővé teszi) a monkrómokon is látható lenne a ------K----- stílusú vonal programozása.

Agyroham vége, egyszerűen BUÉK
[előzmény: (44324) szucsattila, 2011.01.01 20:56:45]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.31 23:36:25 (44315)
Ne az év legyen boldog, hanem ti!

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.25 19:58:39 (44112)
A repülőgép a repülőtéren van. Oda el is kell jutni :-)

Amúgy az ötlet megfontolandó. A mezei utak, csatornák felvételében sokat segíthetnének pl. a hátimotoros siklóernyősök, akik le tudják követni az utat, sokkal gyorsabban, mint gyalog, vagy kerékpáron.
[előzmény: (44111) Hev, 2010.12.25 15:24:10]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.25 13:07:44 (44109)
Mint mondtam, legsürgősebb intézkedésként, és hogy valaki mérje fel. Én most nem tudok odamenni. Viszont az sem jó, ha az ország 8 nemzetközi repülőtere közül az egyik bejelölt a semmi közepén, megközelíthetetlenül áll.
[előzmény: (44108) Old Eye, 2010.12.25 12:25:49]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.25 11:51:32 (44106)
Fájdalomtól megtört szívvel tudatom, hogy a nyíregyházi reptérre bevezető Repülőtéri utca nevű közút és a vele párhuzamos repülőtéri parkoló nincs rajta a térképen. Legsürgősebb intézkedésként levettem a GE műholdképről, ami .kmz fájlt csinált belőle. (Nem ártana egyébként utánamérni, mert ez csak a hely általános ismeretére alapozott sacc.) Hogy lehet abból feltölthető tracket csinálni?

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.20 09:17:21 (44090)
pgyp:

Elküldtem a füves kifutópályák trackjét emailban.

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.16 11:46:02 (44039)
tudná,.=tudnám.
[előzmény: (44038) Vgyuri, 2010.12.16 11:45:30]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.16 11:45:30 (44038)
Közben megjött a válasz a SeeYou mestertől, valószínűleg ők is sejtik a problémát, mert most dolgoznak egy OpenStreetMap alaptérképen. Az nem is lenne rossz, ha tudná,. hogy lehetne rátenni mindazt a pluszt, amit mi összeszedtünk repülésügyileg (távvezetékek, tornyok, füves kifutópályák stb.), még mielőtt a SeeYou-sok bekonvertálják maguknak.
[előzmény: (44036) Vgyuri, 2010.12.16 10:53:22]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.16 10:53:22 (44036)
Kell az, nagyon kell. Csak a SeeYou eredeti színezése túl erős (egyébként át lehet konfigurálni), és nem látszanak rajta túl jól) a vonalas vektortérkép elemei (láthatjátok a betett képen).

De hát ez vitorlázórepülőknek van csinálva, azoknak meg nem kell annyi vonalas-poligonos térképelem, mint pl. egy légifényképezőnek. Nyilván ki lehet alakítani egy normális kompromisszumot, éppen a domborzati térkép átszínezésével, ami tárolható, visszahívható, független a konkrét térképtől. Ha nekem egyszer módom lenne a TuHuAero-t (az openmaps-ost, amin nincs domborzat) rátenni a SeeYou domborzati modelljére, akkor olyan tiszta szürke skálásat csinálnék, mint ami a bitképes TuHuAeron van.

Megkérdeztem a SeeYou atyamesterét, van-e konverziós lehetőség IMG, NS2 vagy MP fájlból, de még nem válaszolt. De nem táplálok vérmes reményeket. :-(
[előzmény: (44033) Old Eye, 2010.12.15 21:16:17]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.15 18:13:12 (44031)
Pardon

[előzmény: (44030) Vgyuri, 2010.12.15 18:11:16]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.15 18:11:16 (44030)
Na ezt kipróbálom, reménykedtem, hogy nem kell komplett HTML sort írni, vagy külön feltöltögetni :-)



Szemmel láthatólag marja jó a magassági profiljuk, habár nehéz erre bármilyen plussz rajzolatot rátenni.

A PDA/PNA-változatnak van egy teljesértékűen működő PC-s szimulátora, ezen látszik, hpgy néz ki a vektoros térképük, ahol nem rontja el a láthatóságot a domborzati kép.


[előzmény: (43998) Old Eye, 2010.12.14 20:15:27]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 18:50:20 (43997)
Pardon www.naviter.si. Egy jellegzetes kép a PC-s változatról:

http://www.naviter.si/images/stories/screen_seeyou.jpg
[előzmény: (43996) Vgyuri, 2010.12.14 18:43:20]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 18:43:20 (43996)
Én nem hallottam, hogy valaki tudott volna ilyet csinálni. Hozzátenni poligon megkülönböztetett légtereket lehet egy szövegfájl formájában (openair), de az egy komplett térképhez kevés. De ez a vektoros térkép repülés közben elegendő a navigáláshoz, annyira részleteiben nem érdekes, mi van a földön. (Esetleg egy terepre szálláshoz kellene, de a mSeeYou alapvetően PDA-s program, vagyis ez esetben átkapcsolhatsz TopoExplrerre , OziExplorerre vagy hasonlóra.) A vizuális áttekinthetőség a fontosabb, és abban a kevés elem a több. Ha tudnám, hogy kell ide képet betenni, raknék be mintát, de a www.naviter.sl oldalon széles választék van.

Van egy másik repülős program, a SeeYou alulmaradt konkurense, a GPSlog, annak vektoros formátuma ismert is, nagyon hatásos, lehet vele pl. kört, ellipszist és azok szeletét is rajzoltatni. Ahhoz lehetne egy szép térképet csinálni, de nem lenne túl sok felhasználója. Bár ki tudja. Vitorlázórepülő versenyprogramként alulmaradt, de általános repülőtérképnek jó lehetne, mert több repülős kunsztot tud, mint a Navitel. Van rá valakinek energiája?
[előzmény: (43994) felazso, 2010.12.14 13:51:09]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.13 14:50:56 (43989)
Szerintem minden.
[előzmény: (43986) Old Eye, 2010.12.13 12:00:28]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.13 11:40:55 (43985)
Ez sem igaz, a PC-s is fizetős, sőt még nem találtam olyat, aki megheckeltet látott volna. Bizonyos alapfunkciók azonbam a demóban is működnek.
[előzmény: (43984) Vgyuri, 2010.12.13 08:52:51]

Vgyurihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.13 08:52:51 (43984)
A PC-s változat, ami csak visszanézésre, tervezésre jó, talán ingyenes. A tényleges munkavégző PDA/PNA-s nem nagyon :-)
[előzmény: (43983) Fgg, 2010.12.13 04:58:00]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók