turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Csuhás hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1169 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 15:47:12 (52281)
Nem olyan rossz. De ne rakd nyáron autóban a szélvédő mögött. Ha pedig mégis leválik akkor magad is simán javíthatod. Leírást találsz ezen oldal tetején levő linkben.
[előzmény: (52280) Lúdvérc, 2010.10.13 15:43:45]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.10.13 10:43:35 (52257)
Nekem ilyen hibát a bekapcsolt EGNOS okozott. Illetve ez nem is hiba, csak az olaszországi kompenzációs adatok idehaza inkább rontanak, mint javítanak. ( Másik jelenség, bekapcsolás után fél utca eltolással húzza a tracet hosszú percekig, majd az első fél perces megálláskor helyére ugrik, és ezután kikapcsolásig rendesen rajzol.)
[előzmény: (52255) zakany, 2010.10.13 10:15:06]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.08.02 14:44:58 (50764)
Talán a chipset eepromjában ez marad meg amikor lejön a mérőautomatáról. ( Lehet hogy magát a gpst be se kapcsolják, vagy ha igen akkor a bemérő gps jelgenerátor ezt a jelet adja. Szabad ég alatt biztosan nem kapcsolják be. )
[előzmény: (50763) diego, 2010.08.02 14:37:19]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.28 19:02:50 (50675)
Ha jól emlékszem a nyugati joggyakorlat ezeket nem tekinti jogsértésnek. Úgymond ha a gyártó nem akarja hogy módosítsák a dolgait, akkor gondoskodjon védelemről. ( Ami nem érdeke, hiszen minden ilyen átkonfigurálás új vevőket hoz neki ) Kábeltévések kártérítési igényeit utasították el így, mondván használjanak jobb kódolást. Azt mondták aki nem zárja be a széfjét az ne csodálkozzon ha elviszik a pénzét )
[előzmény: (50674) KoLa, 2010.07.28 18:16:56]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.28 15:51:34 (50668)
Elvileg elítéljük a warezt, és használjuk többé kevésbé mindannyian. Magam is. Viszont az oldal, illetve a játék sok támogatást kap a hazai gps forgalmazóktól, ezért mi nem rontjuk az üzletüket. Néha átcsúszik egy-egy ilyen hozzászólás, de ha a modi észreveszi akkor törli. Szóval nem következetlenség hanem inkább figyelmetlenség.
[előzmény: (50666) KoLa, 2010.07.28 15:20:47]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.28 13:24:07 (50665)
Akkor keresd a neten a megoldást. Ezen az oldalon hagyományosan NEM foglalkozunk warez dolgokkal.
[előzmény: (50664) vitya_95, 2010.07.28 13:20:02]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.25 08:35:42 (50621)
Talán a nagyobb számítási igény indokolhatja a nagyobb fogyasztást, ha valóban így van. Magam azért végeznék egy mérést, mert látatlanban nem hinném hogy pár százaléknál nagyobb lenne a különbség.
[előzmény: (50618) Erdőjáró, 2010.07.25 08:05:56]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.07.23 14:17:54 (50592)
Az a baj hogy nincs kész még a gps. A 60csx több év alatt jutott el a nagyjából használható állapotig, és közben végig az volt a csúcsmodell. A colorado kihalt mire stabil lett volna. Az oregonok félkész programmal jöttek ki, elemi funkciók hiányoznak belőlük most is, és sejthető hogy az x00-ba nem is kerülnek bele, esetleg az x50-be. De már nem ezek a fontos készülékek. Már nem ezeket kell eladni.
Aki megvette az beletörődik, vagy reménykedve lecseréli. Ez van. Nagyon kezdek kiábrándulni a Garmin gpsekből.
[előzmény: (50591) scele, 2010.07.23 13:58:48]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.30 16:18:30 (50107)
Ejha! Akkoriban még antennát használt a Garmin, nem valami kisujjkörömnyi kerámia vackot.
[előzmény: (50105) Mákos, 2010.06.30 16:14:08]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 16:27:44 (49981)
Szerintem te összekevered a HDOP értéket a Garmin által az alább leírt módon saccolt pontossággal.

A HDOP tisztán geometriai adat, durván fogalmazva azt mutatja meg mennyire vannak szétszórva az égen a holdak, hiszen a közel egy irányba esők nem alkalmasak pontos mérésre. ( az 1 körüli érték a jó )

http://en.wikipedia.org/wiki/Dilution_of_precision_%28GPS%29
[előzmény: (49977) zsoooc, 2010.06.22 15:32:56]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 15:10:34 (49975)
Honnan a manóból tudná a GPS a pontosságot? Van ugye a műhold geometriából adódó alsó határ, azt lehet módosítani mondjuk a műholdak száma szerint, a jelerősség szerint, plusz a marketingesek szorzója szerint. Valami ilyen elv mentés kamuzik valamit a Garmin, mert ezt várják az userek. De az egész a Garmin? találmánya amit a többiek vagy implementáltak, vagy mint az esetedben egy konstans értékkel helyettesítettek. ( Reálisabb becslést pl a katonai gps-ek tudnak mert ott sok tapasztalat gyűlt össze az ionoszféra két frekire való hatásáról, így saccolható a torzítás, de a polgári egy frekis gps-ek ezt nem tudják. )
[előzmény: (49974) zsoooc, 2010.06.22 14:56:12]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 10:09:01 (49955)
"Hihetetlen pontos track - Mihez képest?" Nos leginkább önmagához képest. Azt hiszem sok más kütyümániáshoz hasonlóan, ha kezembe kerül egy új gps akkor még szinte a wc-re is magunkkal cipeljük. Szóval a kezdeti időszakban állandóan bekapcsolva sokszor végigjárja velem az otthon munkahely távot. Néhol párhuzamos vonalat húzva az osztott pályás utakon. Illetve sokat pihen bekapcsolva az asztalomon, és rajzolja állóhelyben a gombolyagot. Ezeket a logokat időnként rátéve egy térképre egész jól megítélhető egy gps pontossága.
[előzmény: (49950) Sucuka, 2010.06.22 09:44:19]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 09:50:27 (49951)
Valóban nincs ennyi hold. Viszont a gyártók a nagy számok bűvöletében itt szokták megadni hogy hány jelet tud kvázi egyidőben korreláltatni. A dolog ott hasznos hogy a antenna rengeteg visszavert jelet is vesz amik közül a helyes kiválasztását könnyíti meg ha sok csatorna adata áll rendelkezésre. ( Azaz ki tudja dobni az algoritmus a hamis jeleket. Régen ilyen esetekben egyszerűen elveszett a pozíció az ellentmondásos adatok miatt. )
[előzmény: (49950) Sucuka, 2010.06.22 09:44:19]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.22 09:14:47 (49943)
Nem veszem kötekedésnek. :-) Amikor a qstarz-ot javasoltam, akkor nem volt ismert a kérdéses logger típusa, csak azt tudtuk róla, hogy log helyett wpt kupacokat ment. Ami normális ( pl tuhus ) használatra alkalmatlanná teszi. Ilyen gps-t max kutyanyomkövetőnek, vagy szóróajándéknak tudok elképzelni. Ezért javasoltam a netes kutatást valami értelmesebb beállítás után. Illetve ha ez nem lehetséges akkor egy valódi logger beszerzését. Ez esetben pedig a qstarz-ok jó választások, mind a adataik, mind pedig többünk jó tapasztalatai alapján.
[előzmény: (49942) Sucuka, 2010.06.22 08:36:16]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.21 09:00:54 (49925)
Rendkívül buta loggerről lehet szó. Gyakorlatilag használhatatlan. Elsőként a loggerről keresnék információt a neten, új firmwaret, letöltő progit, fórumot ahol valakinek van ötlete. Ha megoldhatatlan, akkor vennék egy qstarz-t és élvezném annak a rengeteg előnyét. ( Részletesen beállítható logolási paraméterek, szuper érzékeny vevő, másfél nap akku idő, BT, pda-n pc-n rendelkezésre álló többféle kimenetet tudó letöltő program. )
[előzmény: (49922) kovrob, 2010.06.21 07:56:34]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.15 09:23:07 (49828)
ATYA ÚR ISTEN !

Lehet hogy az idő is szépíti az emlékeket de amikor magam koptattam a BME padjait akkor nem ez volt a színvonal.
[előzmény: (49811) jekaeff, 2010.06.14 12:45:53]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 22:06:06 (49801)
Ahol egyesével kapcsolgatod a szelvényeket ott nyomj egy menüt.....
[előzmény: (49800) Ákibard, 2010.06.13 22:00:32]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 09:10:57 (49784)
Az előző komolytalan válasz után itt egy másik. A sebességmérés az nem a garmin gondja amióta nem gyárt gps vevőt. Az tény hogy a pozíció változásból nagyon egyszerű a sebesség számítása, de mégis mind a sirf mind nmea protokol külön mondatban elküldi a sebesség információt. Ez közvetve arra utal hogy ez az adat máshogy képződik. Occam beretvája elv erősít meg abban, hogy többszörös hibát tartalmazó pozíció változásos sebességmérés helyett feltehetőleg a közvetlenebb eredményt adó doppler módszert használja a chipset, hiszen a méréshez minden rendelkezésre áll az áramkörön belül.
[előzmény: (49782) R.Guszty, 2010.06.13 07:27:51]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.13 08:23:25 (49783)
Pont azért amiért egy majdnem egy gigás belső memóriájú készülék csak 1000 wpt-ot képes kezelni.
[előzmény: (49782) R.Guszty, 2010.06.13 07:27:51]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 23:25:26 (49778)
Természetesen ismerjük a pontos pillanatnyi frekit, hiszen a moduláló jel egy előre kiszámítható álvéletlen jelsorozat. A gps pedig nyilván centiméter pontossággal ismeri a műholdak pályaadatait, hiszen pont a műholdakhoz mért távolságokból számítja ki a pozíciókat is. A rendszer olyan pontos hogy még a relativisztikus hatásokat is figyelembe veszi azaz a nagy sebességgel mozgó műhold számára lelassul az idő, illetve a felszínitől kisebb gravitáció is hatással van az órákra.
[előzmény: (49776) R.Guszty, 2010.06.12 22:28:04]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 22:12:10 (49775)
Ez bonyolultabb egy picivel, részben a doppler eltolódások miatt nem azonos a frekvencia, másrészt az álvéletlen moduláció szétkeni a spektrumot. A dolog elég bonyolult. Sajna magam sem értek annyira a matematikájához, hogy jól tudjam magyarázni. Lényeg hogy a pillanatnyi frekvencia álvéletlen jel szerint változik ezért két hold jele legfeljebb igen rövid pillanatokra tudna interferálni. Hasonló elven működnek azt hiszem a gsm telefonok, ahol azonos sávban sok sok telefon működhet egymás zavarása nélkül.
[előzmény: (49772) R.Guszty, 2010.06.12 21:59:59]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 21:02:49 (49770)
Nem alakul ki interferencia. Túl nagy az eltérés a két freki között. A zongora hangjai sem interferálnak.
[előzmény: (49768) R.Guszty, 2010.06.12 20:55:03]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 17:17:36 (49761)
Ha ez így van akkor ez doppler mérés elleni érv. Hiszen gyalog a másodpercenkénti elmozdulás a pozíció lötyögésének tartományába esik, ezért nagy az ingadozás. Gyorsan haladva ugyanaz marad a hiba de most a jóval nagyobb elmozdulást kevésbé rontja el. Ráadásul a gps egy két előző másodperc adatit is figyelembe veszi hiszen hirtelen megállva kb ekkora késleltetéssel vált a sebesség zérusra.
[előzmény: (49760) 2010.06.12 14:29:43]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 09:16:21 (49751)
Egyszerű geometria. A gps rendszer a pozíciót a műholdhoz mért távolságod alapján számítja ki. Ha pont a fejed felett van egy hold, és te picit mozogsz akkor a műhold távolság alig változik hiszen pont az összekötő egyenesre merőlegesen mozogsz. ( Másképp: A műholdak köré rajzolt képzeletbeli gömbök metszése adja a pozíciódat, de a zeniten levő hold gömbje nem metszi hanem érinti a közeledben a felszínt. Tehát a horizontális pozíció méréshez rossz helyen van, ezzel szemben ideális helyen van a magasság méréshez. )

Egyébként pont ezt a műhold geometriából adódó pontatlanság mértékét jelzi a HDOP és VDOP érték.
[előzmény: (49749) R.Guszty, 2010.06.12 08:33:23]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.12 08:02:44 (49747)
Remek érveket adtál a véleményem igazolására. Köszi:-) Szóval a zenit közeli holdak pont az általad írtak szerint nem igazán jók a horizontális sebebesség komponens meghatározásához, de pont ezért a pozíció meghatározására sem alkalmasak. A horizonthoz közeli holdak ideálisak a vízszintes sebesség komponens méréséhez. Ráadásul a légkör lehet hogy befolyásolja a futási időt, de NEM befolyásolja a frekvenciát, tehát lényegesen pontosabb sebességmérést tesz lehetővé, mint pozíció mérést. A frekvencia pontossággal a lényegre tapintottál. A vivő frekvenciája, sőt a fázishelyzete is a technológiailag lehetséges legpontosabb atomórához van kötve. Pont a vivő fázisának mérése teszi lehetővé a geodéziai rendszereknél a cm pontosságú mérést. Hogy úgy mondjam a gps holdaknál az elsődleges cél ezen frekvenciák lehető legpontosabb sugárzása.
[előzmény: (49745) Mr Zerge, 2010.06.12 06:31:20]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 18:19:25 (49728)
Szinte minden hozzászólás kiemeli, hogy a letöltött ggpx fileot NE mapszósszal töltsd fel, mert az nem kompatibilis ( gebedjen meg a garmin! ) a gps-el. A letöltött fileot total commanderrel, vagy intézővel másold a készülék gpx könyvtárába.
[előzmény: (49727) Dudika, 2010.06.11 18:15:05]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 17:53:32 (49723)
Nem jó a kérdés! Mi a csudára akarod letölteni, és milyen formátumban? Ha nem kérdezel precízen akkor nem tudunk válaszolni.
[előzmény: (49721) Dudika, 2010.06.11 17:47:58]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 13:05:04 (49714)
Amióta a gps vevők érzékenységét a csillagos égig emelték azóta azok rengeteg zavart, többszörösen visszaverődött jelet vesznek. Hogy ne legyen mégse 'idegbeteg' a track azért nagy időállandóval egyre kifinomultabb szűrőkkel kell simítani a pozíció adatokat. Ez a szűrő egy hirtelen kanyart is kezdetben véletlenszerű lötyögésnek feltételez. Ha belegondolsz nem is tehet másként. A szűrő algoritmusokon múlik manapság hogy mennyire jó egy gps. Nézd csak meg régen mennyi panasz jött az oregonok ideges, cikk-cakk vonal jellegű traclogjára. Azóta javítottak több lépcsőben az algoritmuson, nemrég már sokkal szebben rajzolt de hajlamos volt a valódi úttal párhuzamosan haladni ( Gondolom valami visszavert jel húzta el. ) A mostani béta verzióban ezt nem tapasztaltam, szemre sokkal szebb a track, viszont növekedett a kanyaroknál a túllendülés mértéke. Ha precíz mérést akarsz, akkor komoly antenna kell, tiszta vétel, hosszú mérési idő, ez az irány amit a geodéziai vevők követnek. Vagy hatalmas erősítés, időnként 'lobogó' track, de vétel abban a szurdokban is, ahol a többiek már régen nem rajzolnak. Ez a mai trend a kézi gpsek között. ( Az oregon kezdetben autós célra optimalizált vevővel indult, ha gyorsan mentél akkor csodás volt a track, de a gyalogos sebesség tartományban nagyon gyengén működött. Az azóta kijött frissítések sokat javítottak a kis sebességű működésen. )
[előzmény: (49708) Yoss, 2010.06.11 12:44:22]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 12:47:30 (49709)
Azért hogy ne forgassa a térképet a kütyü. Ugyanis hiába tart a zérushoz a sebességvektor nagysága, az iránya ezzel együtt egyre vadabbul forog...
[előzmény: (49706) heyjoe, 2010.06.11 12:43:16]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 10:50:54 (49697)
Pedig pont azért használják a doppler mérést mert jóval egyszerűbb, olcsóbb, kevesebb erőforrást igénylő dolog mint ugyanezt a pozíció változásból meghatározni.
[előzmény: (49695) Mr Zerge, 2010.06.11 10:44:56]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 10:34:24 (49693)
Az csak a régi módszer lenne. Most az SIRF, MTK, STM lapkák gyártóit kellene megkérdezni.
[előzmény: (49692) Mr Zerge, 2010.06.11 10:32:17]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 09:34:14 (49682)
Úgy gondolom, amiket felsorolsz pl műhold pozíció változás stb azt mind figyelembe veszi a gps a pozíció kiszámoláshoz.
Ezek egy része kihagyható ha moduláló jel kényelmesen mérhető doppler eltérését határozod meg. A pozícióhoz hasonlóan kapsz legalább négy pszeudó sebesség vektort. Amiből számítható a sebességed.
Lényeg hogy nem kell a pozíció változás, mert közvetlenül a sebességekből lehet számolni.
[előzmény: (49679) R.Guszty, 2010.06.11 09:11:27]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.10 14:06:00 (49652)
Régen lehetett ajándékba lehet kapni dummy azaz polcra szánt üres gps házakat. Egy ilyenbe átrakva lesz egy szép új gpsed. Ha jól tudom ez mostanság vásárolható. A forgalmazó megmondja mi a helyzet ma.
[előzmény: (49650) oldfox, 2010.06.10 13:31:14]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.09 15:31:36 (49631)
Nem tűnik jó megoldásnak az egy ládika egy gpx file. Hiszen míg egy gpx file maximum 2000 geoládát tartalmazhat feltéve hogy nem nagyobb mint kb 10Mb. Ezzel szemben gpx fileből maximum 200db lehet a gpsen. Azaz egyesével letöltögetve tizedannyi fér el csak! Ismerve a garmint semmi hibaüzenetet nem kapsz ezen határok átlépésekor, egyszerűen csak nem lesznek meg a ládikák a gpsen amikor keresnéd őket.
[előzmény: (49630) karcsi9641, 2010.06.09 15:22:38]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.09 12:41:34 (49627)
Csak egy mellékszálra reagálnék.
A telefonos, pdas, és sajnos ma már néhány kézi gpsnél is hiába van a legnagyszerűbb chipset ami döbbenetes érzékenységével próbálja a formaterveket sértő és ezért kihagyott antenna hiányát pótolni. Az antenna helyett berakott néha alig fél négyzetcentis valami, egy telefon, vagy egy pda elektromos zavaroktól hemzsegő belsejében csak küzd. Szóval egy ilyen összeállítás nem lehet versenyképes egy GPSel. Érdemes megnézni a legújabb garmin modelleket, mindkettőnél újra antenna van építve a készülékbe. :-)
[előzmény: (49624) Kurdi_Robert, 2010.06.09 12:04:58]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.09 11:08:37 (49622)
Ugye groundspeak gpx és nem easygps gpx az amit letöltesz?
[előzmény: (49621) nootropil, 2010.06.09 11:03:11]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.09 08:49:58 (49615)
Leírnád, hogy mire akarod tölteni, és hogy hogyan csinálod. Nekünk ez gond nélkül megy, hagy ne mi találgassunk, hogy mit ronthatsz el Te!
[előzmény: (49614) nootropil, 2010.06.09 08:38:27]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.08 13:55:24 (49586)
A forrasztás tökéletes megoldás. Viszont a garancia idő lejártáig jó az érintkező is, ami olcsóbban, és egyszerűbben gyártható.
[előzmény: (49585) jekaeff, 2010.06.08 13:52:20]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.08 13:40:14 (49583)
Első ötletem hogy bizonytalan az akku csatlakozás. Fogd marokra, és olyan barátságos hátbaverés erejével ütögesd a másik kezedhez mindenféle irányból. Ha ez kiváltja a kikapcsolást, akkor görbítgesd meg óvatosan az elem érintkezőket, kívül, és belül is. Erre a hibára a bringások szoktak leginkább panaszkodni.
A második gond nem jelentkezik ha az első megoldódik.
[előzmény: (49581) ini, 2010.06.08 13:34:57]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 10:50:56 (49539)
Ha az elhalt gombokat közös fólia csík köti össze akkor azt kéne végig követni. Ha megtalálod a hibát akkor az autók szélvédőfűtés javítására való vezető festékkel óvatosan "retusálhatod" a hibás szakaszt. ( Ha van egy kézi műszered ami ellenállást is mér akkor azért könnyebben behatárolhatod a hibahelyet. )
[előzmény: (49537) scele, 2010.06.07 10:31:46]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.07 10:23:19 (49534)
Egy kupacban vannak ezek a gombok, tehát a mátrix egy sora, vagy oszlopa sérülhetett meg. Szerencsés esetben a nyák fólia, vagy valami forrasztás, rossz esetben a proci láb. Az első javítható, míg a másodiknál kuka.
[előzmény: (49531) scele, 2010.06.07 10:11:32]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 20:13:02 (49525)
Úgy látom hogy kedvenc gps gyártónk a garmin egyre inkább alkalmazkodik a com-on bevett adatstruktúrához. A most megjelent gps firmwarek például megengedik a geoládák ottani szempontok szerinti keresését. Azt hiszem jó volna ha mi adatstruktúránk közelítene a com-on elfogadotthoz, mert így jobban kihasználhatók volnának az új gpsek képességei. Várható ilyen irányú fejlesztés?

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.02 20:55:18 (49429)
De legfőképp egy oregon normális méretű patch, vagy helix antennával és sirf4, vagy mtk chipsettel, idióta cache, gpx, wpt limitek nélkül. Hajaj azért szaladnék Magpethez.
[előzmény: (49427) scele, 2010.06.02 20:51:06]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.06.02 20:41:53 (49426)
Úgy reménykedtem hogy nem olcsó autós gps vevő kerül bele. Engem az gondolkoztatott volna el, bár az érintő képernyő azért nagyon megszerethető dolog. A legjobb volna egy hibátlan javított oregon.
[előzmény: (49425) Yoss, 2010.06.02 20:39:03]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.31 21:36:57 (49392)
Megismételhetnéd a kísérletet mert azóta javult a chipset programja. ( Első benyomásom szerint a mostani beta verzió is jobb mint az elődje. Ugyan sodródik ez is az irányváltásoknál, de amikor túljut ezeken akkor precízebbnek tűnik )
[előzmény: (49390) scele, 2010.05.31 21:29:09]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.31 20:47:57 (49376)
Sajnos marketing szempontok miatt egy újabb gps nem lehet pontatlanabb mint a konkurencia, és pláne nem lehet gyengébb mint az elődje. Szerencsére ez csak egy szorzótényező átírását jelenti.
[előzmény: (49373) Yoss, 2010.05.31 20:30:58]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.31 09:01:44 (49352)
Van új beta fw X00 oregonokra, állítólag már működik benne az egnos. Az X50-re nem ajánlott mert ott fagy poi keresés közben.

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.28 23:01:43 (49313)
Mindig ámultam, hogy netes minőségben milyen jó, oregonnal fotózott képeket raksz fel . Most kétségek ébredtek, lehet hogy nem is az optika a lényeg, hanem a kéz és a szem?
[előzmény: (49309) magpet, 2010.05.28 21:05:12]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.28 15:17:11 (49301)
Kell a cserélhető optika? Egy nagy átfogású zoomos stabilizátoros gép is jó döntés lehet. Pl Panasonic FZ38,
Canon PowerShot SX200 IS stb. A legtöbb amatőr fotós nem használja ki a cserélhető optika lehetőségét, és a képeinek 99.9 százalékát egy sima utazózoommal készíti. Gyakran nem is cipeli magával a plusz optikákat.
[előzmény: (49273) Moo, 2010.05.27 20:43:09]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2010.05.27 10:37:37 (49263)
Nem lehet jelentős a hatás, mert a műanyag házban levő levegő hőtágulásának időállandója nyilván jóval nagyobb mint a textilen való kiegyenlítődés állandója. Ezt csak a napon felmelegedett majd vízbe ejtett gpsnél tudnám elképzelni. (A lombikos kísérletnél megszorítgatva a lombikot alighanem lehet egy egy buborékot előbb elindítani. )
[előzmény: (49261) Togo, 2010.05.27 10:32:17]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók