Amióta a gps vevők érzékenységét a csillagos égig emelték azóta azok rengeteg zavart, többszörösen visszaverődött jelet vesznek. Hogy ne legyen mégse 'idegbeteg' a track azért nagy időállandóval egyre kifinomultabb szűrőkkel kell simítani a pozíció adatokat. Ez a szűrő egy hirtelen kanyart is kezdetben véletlenszerű lötyögésnek feltételez. Ha belegondolsz nem is tehet másként. A szűrő algoritmusokon múlik manapság hogy mennyire jó egy gps. Nézd csak meg régen mennyi panasz jött az oregonok ideges, cikk-cakk vonal jellegű traclogjára. Azóta javítottak több lépcsőben az algoritmuson, nemrég már sokkal szebben rajzolt de hajlamos volt a valódi úttal párhuzamosan haladni ( Gondolom valami visszavert jel húzta el. ) A mostani béta verzióban ezt nem tapasztaltam, szemre sokkal szebb a track, viszont növekedett a kanyaroknál a túllendülés mértéke. Ha precíz mérést akarsz, akkor komoly antenna kell, tiszta vétel, hosszú mérési idő, ez az irány amit a geodéziai vevők követnek. Vagy hatalmas erősítés, időnként 'lobogó' track, de vétel abban a szurdokban is, ahol a többiek már régen nem rajzolnak. Ez a mai trend a kézi gpsek között. ( Az oregon kezdetben autós célra optimalizált vevővel indult, ha gyorsan mentél akkor csodás volt a track, de a gyalogos sebesség tartományban nagyon gyengén működött. Az azóta kijött frissítések sokat javítottak a kis sebességű működésen. )[ előzmény: (49708) Yoss, 2010.06.11 12:44:22] |