turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Csabesz hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 680 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő


Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.23 19:15:09 (3835)
Akkor valószínűleg ez a problémás. Visszatérek én is a másodperceshez.
Még jó, hogy megfogalmaztam a múltkor a leírásba, hogy lehet úgy beállítani a kütyüt, hogy az garantáltan elrontsa a gpx-eket :-)
[előzmény: (3834) Trackman, 2006.10.23 18:54:58]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.23 18:45:51 (3833)
Ugyanez van az enyémen is.
A legújabb tippem, hogy esetleg az 1m-es beállítás csinál vele valamit. Mert olahtamas pl. 4mp-eset használ, és neki nem nagyon szokott ilyet csinálni. Úgyhogy kipróbálom, hogy visszaállok másodpercesre, hátha úgy jobb lesz. Vagy te is méteresen használod?
[előzmény: (3832) Trackman, 2006.10.23 13:51:53]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.23 11:09:11 (3830)
Aménykűcsapjonbelé. Történt egy kis baleset a tegnapi, 16-os útvonalon született gpx-szemmel. Kilukadt. Megint hibás volt a fájl, most a már szokásos, fájl közepén levő tagen kívül még lyukas is lett. Történt, hogy egy helyen észrevettem, hogy kicsit belassult. Meg is mutattam olahtamasnak, majd tíz méter után jobbnak láttuk újraindítani, nehogy baj legyen a trackkel. De így is baj lett, mert most látom, hogy az eset előtti 8 kilométer hiányzik. "Természetesen" a belső memóriában sincs benne, mert az újraindítás utáni 3. kilométerig már felülírta.
Az érdekes az egészben, hogy ezúttal a térképpel nem volt baj, nem volt no map vagy overzoom, előtte ugyanúgy látszott. Egész végig a képernyőt néztem, úgyhogy ebben biztos vagyok.
Még szerencse, hogy olahtamasnak született egy 60cx/4mp, meg egy emap/automata log.
Mindenesetre már a múltkor elkezdtem gyűjteni a hibás fájlokat garminéknak (akiknél persze mindenki monnyon le).

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.23 10:18:01 (7460)
Ugyanez történt velem a múltkor a Balatonnál, amikor laszloistvan csomagolt trackjeit csomagolgattam ki. Akkor abban maradtunk Andrással, hogy én vagyok a béna, és átnevezgettem a hibás fájlokat a szerveren. De akkor lehet, hogy tényleg a szerveren problémás valami.
[előzmény: (7453) bregő és andorpapa, 2006.10.21 22:34:50]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.23 10:14:13 (7459)
Hmm. Próbálgattam ezt beállítani, de akár 300-at, akár 512-t írok, nem indul el a java. Kiírja, hogy fatal error, meg hogy the java applet cannot be loaded. Ha csak 200-at írok, akkor elindul, de néhány pörgés után kis piros x jelenik meg, és leáll. Az általad linkelt oldal alján lévő linkre kattintva, a kis diagnosztikus ablakban ha 300-at, vagy 512-t írok be, akkor 0 MB jelenik meg a max mem sorban. Ha nem írok be semmit, vagy csak 200-at, akkor 92-93. Hiába próbáltam kilépni minden lehetséges programból, akkor is.
Mondjuk talán nem túl meglepő, hogy nem működik. Nincs asztali gépem, csak ez a kis notesz, amiben egy 1,73-as Pentium M van, illetve 512 ram, amiből még az integrált vga is lecsippent egy darabot.
[előzmény: (7448) Trackman, 2006.10.21 00:03:13]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.20 19:15:24 (3822)
Ok, ott leszek.
[előzmény: (3820) Fonte, 2006.10.20 19:02:26]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.20 17:35:25 (3819)
Fonte:
Nagyszerű lenne, köszönöm szépen. Nem vagyok 2 méter, csak 1,9 ;-)
Én a XI/Sasad környékéről érkezem. Ha a Budaörsi út felé tervezel menni, akkor a Sasadi útnál szállnék be, ha az Egérút felé (vagy valami más irányba), akkor csatlakoznék Tamáshoz a Prielle Kornélia utcai MOL-nál (ha ő még mindig ott szeretne beszállni).

Olahtamas:
Ezer örömmel. Remélem ezúttal nem hárommal szorozzuk majd a tervezett távolságot, mint a múltkor lelcache-sel, mert annyit nem bírok :-)

Kolesár:
Ok, köszi.
[előzmény: (3817) Fonte, 2006.10.20 17:07:27]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.20 16:42:30 (7445)
Nálam minden nagyszerűen működik. És változatlanul nagyon gyors.
Fél éve rengeteget küzdöttem a javaval, mire sikerült életet lehelni az F1 live timingba :-), de azóta valahogy szerencsére nincs probléma vele.
[előzmény: (7437) Trackman, 2006.10.19 22:39:57]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.20 16:01:50 (3815)
Nem vagyok ismerős a terepen egyáltalán, ládázni sem fogok, úgyhogy nekem teljesen mindegy, hogy merre megyek. Annyi az igényem, hogy egyik nap se legyen 30 fölött. Egy darab 60csx kütyüm van, külső antennával.
Mivel a múltkor lelcache-sel trackeltem, így egyedül őt ismerem személyesen (meg néhányotokkal beszéltem egy-két mondatot, kepenuval egy kicsit többet), ezért az is teljesen mindegy számomra, hogy kivel megyek. Szívesen társulok bárkihez, aki nem bánja nagyon/akitől lehet tanulni.
Köszönettel venném, ha valakihez beférnék holnap reggel odafelé, illetve vasárnap este visszafelé (csak odafelé lenne fontos, mert valahogy dél felé érkezik oda az első busz; visszafelé nem probléma, mikor érek).
Mivel ottalvásos trackelés tekintetében 0 tapasztalatom van, ezért némi információt is szívesen vennék pl. hálózsák szükségességéről és hasonlókról.

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.19 07:09:03 (7432)
Én általában csak a teljes verziót frissítem, és nem a mentés másként/futtatás verziót használom, hanem rögtön a megnyitást. Kirándulás előtt frissíteni szoktam a jelzett/gyalogutak verziót, ugyanígy. Fel sem merült bennem, hogy esetlen egyszerűsíteni kéne még a frissítésen, szerintem így is elég egyszerű. Persze, ha valaki ötféle verziót használ egyszerre, annak praktikus, de ez nem én vagyok :-)
[előzmény: (7431) Trackman, 2006.10.18 23:04:25]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.17 19:57:01 (7416)
Támogatnám a ládamentes térképverzió ötletét, de azért elfogadom, ha győz a túlerő, és maradnak :-)
Miután a múlt héten megfejtettem, hogy mit jelent a TB a társadalom-biztosításon kívül :-), most esett le: lehet, hogy az a piszok a mapeditben, amit sohasem tudok, hogy micsoda, és a szöveget sem tudom soha elolvasni, mert mindig egymáson van kettő, az a TB?
Én is interneten szoktam feltölteni a pontjaimat. Tényleg sok lesz a kérdőjeles ikon, de ez csak idő kérdése.
Nagyszerű lesz, ha egyszer meglesz a reform. Megértem, hogy nagy meló, és nincs rá időtök (vagy esetleg van valami más akadály is az időhiányon kívül? lehet valahogy segíteni?), de szerintem jelenleg magasabb prioritást érdemelt volna, mint a Bakony-trackelés. Elég régóta húzódik az új vonalakkal együtt (már csorog a nyálam egy ideje az új mapedit miatt is :-)), és amíg meg nem születik, addig is egyre több lesz az az anyag, amit át kell nézni majd a váltásnál (mert nyilván nem csinál meg mindent - méghozzá hibátlanul - a gép). Egy újabb trackelés tovább növeli ezt az anyagot. Ennek ellenére örömmel járulok hozzá a konvertálandó anyag növeléséhez a hétvégén :-)
[előzmény: (7407) Trackman, 2006.10.17 12:41:20]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.15 10:15:32 (7377)
Igaz. Meg ha fel Zsakutca=-zom, akkor terepen nemigen látszik, hogy ott valami kérdéses.
[előzmény: (7375) kepenu, 2006.10.15 10:07:49]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.15 09:01:07 (7374)
Matrica gyűjteményében rengetegszer előfordul, hogy egy csonk van csak az útról. Változó hosszúságúak, néhány tíz méterestől néhány száz méteresig. Egy csomó esetben nem igazán tudom kideríteni, hogy zsákutcáról van szó, vagy csak egy be nem járt út csonkjáról. Mit csináljak ezekkel? Tegyek mindnek a végére time zone-t? Mert így most rengeteg red navaid jelent meg a térképen, ami elég zavaró.

Csabeszhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.14 09:55:05 (10303)
Nahát, kikkel össze nem fut az ember errefelé. A világ kicsi, vagy az apáczai nagy? :-D
[előzmény: (10302) petiba, 2006.10.14 08:43:33]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 19:41:04 (7360)
Bocs, technofób vagyok. Most már itt is minden rendben.
[előzmény: (7356) Kolesár, 2006.10.13 19:19:57]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 19:23:15 (7358)
Most látom, hogy az imént letöltött track-gyűjteményben az egyik fájl neve pl. kilßtˇ formában jelent meg nálam kicsomagolás után, pedig a szerveren kilátó. Úgyhogy talán tényleg az én csomagolómmal van a baj.
[előzmény: (7356) Kolesár, 2006.10.13 19:19:57]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 19:19:12 (7355)
Köszi, meg is jelent mind.
Illetve majdnem mind, mert valamit problémázik az ékezetek miatt. Csak halkan írom, mert mostanában csak problémákat írok, hogy itt például fura karakterek jelentek meg a fájlnevekben, valószínűleg emiatt hibaüzenetet ad a mapedit. Összesen 15 fájl problémás, amit nem tud betölteni, és azt hiszem, mind a Keszthelyi-hegységből van. Nem kizárt, hogy én szúrtam el valamit a kicsomagolásnál, csak nem tudom, mit.
Átnevezgetem őket mindjárt, csak jeleztem, mert lehet, hogy nem én rontottam el.
[előzmény: (7353) Kolesár, 2006.10.13 17:55:40]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 16:51:54 (7352)
Kicsomagolás után sem jelenik meg egyik keszthelyi track sem a térképen. Szerintem a letöltött mp-ben nem szerepelnek a hivatkozások a Keszthelyi-hegység trackjeire, mert egyik track id-je sem szerepel az attachmenteknél. Csak az a néhány jelenik meg itt, amelyik a Balatonhoz lett feltöltve.

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 16:43:02 (7351)
Valamiért ez a tracked csak leírást tartalmaz, nem találtam mellette zip-et.
[előzmény: (7332) laszloistvan, 2006.10.12 18:15:32]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.13 08:05:18 (7341)
Igen, tényleg vasútról van szó. Addig javítgattam a mondatot, hogy valamennyire értelmes legyen, amíg kimaradt belőle a lényeg :-/
[előzmény: (7339) Kolesár, 2006.10.13 07:14:41]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.12 19:19:13 (7335)
Sprok!
Töltöttél fel tracket Tapolca - Budapest vonalon, de csak Aszófőtől van benne. Nincs véletlenül a Balatonederics - Aszófő szakaszról is? Sajnos az hiányzik a térképről.

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.12 19:08:42 (7334)
Ha nincs más oka, akkor holnap de. kicsomagolgatom őket, úgyis gyors netközelben leszek.
Matricától van jónéhány új vonal, és nem túrnék bele úgy, hogy nem látom a többit. Ha nem zavar, akkor belekontárkodnék egy kicsit, amíg berajzolom őket. A többihez igyekszem nem nyúlni ;-)
[előzmény: (7332) laszloistvan, 2006.10.12 18:15:32]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.12 17:04:46 (7331)
Nagy nehezen leesett, hogy miért nincs a berajzolt Keszthely környéki utak 90%-a alatt track. Zip-ben lett feltöltve, gondolom takarékossági okokból.

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.11 01:08:30 (7310)
Közben rájöttem, hogy valószínűleg az erdő miatt van. De talán akkor is logikusabb azt elvágni, nem pedig a várost.
[előzmény: (7309) Csabesz, 2006.10.11 01:06:31]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.11 01:06:31 (7309)
Szerintem ez utóbbi praktikusabb lenne. Tkp. nem egészen értem, hogy Devecsertől keletre miért van az a beugrás a tájegység határában, de talán jobb lenne, ha nem lenne.
[előzmény: (7308) lelcache, 2006.10.11 01:01:37]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.09 20:35:39 (7282)
Nagyszerű, legalább egy része megvan. Végülis azt hiszem, jobb, ha a régi-új trackek alapján nem nyúlok hozzá egyik ilyenhez sem, mert a nagyobb részüknél valószínűleg csak rontanék a pontosságon.
[előzmény: (7280) Kolesár, 2006.10.09 16:52:56]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.09 16:24:25 (7279)
Igen, lehet, hogy ugyanarra gondolunk; matrica néven regisztrált, és Szigliget 70 km-es vonzáskörzetében az utak nagy része már régen a nyakában van :-D
Kaptam tőle pénteken egy addigi teljes adagot, de azokban sincs benne. Ennek kapcsán került elő a probléma, mert egy-egy ilyen 2-es vonal alá most született egy-egy nem túl pontos track.
[előzmény: (7278) johann g (Lud), 2006.10.09 16:04:21]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.09 15:58:08 (7277)
Igazad van, nem volt kifejezetten pontos a leírás :-)
Szóval a Balatonról van szó, néhány ilyen: Szentbékkálla és Köveskál közötti unpaved road (53824); Köveskál és Kővágóörs között kb. félúton jónéhány út, precízen megrajzolva (7300 körüli id-k); Badacsony jelzett és jelzetlen útjainak nagy része ilyen (7e körüli id-k); Felsőörs és Csopak között néhány track=1-es ösvény (54e körüli id-k); B.almádi és Felsőörs között félúton egy arterial road, a folytatásában pedig unpaved roadok (57e körüli id-k); Keszthelytől közvetlenül északra jónéhány 1-es és 2-es unpaved road és residential street (?) (21-22e körüli id-k); Pula-Virágpetend-Kapolcs-Monostorapáti útvonalon egy 1-es unpaved road (28400 körüli id-k).
Néhányra magyarázat lehet az 524-es trackben talált rgn-es mp-kből származó vonalak beszúrása. Ezeknek tudom, hogy track=1 paramétert adtam, és nem tartozik hozzájuk track, mert egy kész mp-ből származnak (annak idején beletehettem volna a megjegyzes rovatba, hogy honnan van... - ha lesz időm, megteszem utólag).
Valóban lehetne határmódosítás következménye a track-eltűnés, de szerintem ezek túlságosan a szelvény közepén vannak hozzá, és nem is egy helyen, hanem mindenfelé.
[előzmény: (7271) johann g (Lud), 2006.10.09 09:36:38]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.08 20:39:14 (7260)
Tényleg nem értem ezeket a track nélküli, de track=2 térképi vonalakat. Rengeteg van belőlük, a legtöbbjük elég pontosnak tűnik. Nagy részük id-je tízezer alatti, jellemzően hétezer körül van.
Néhány ilyen vonal alá most a gyűjteményből került egy-egy track. Ha viszont ezek tényleg 2-es trackek, akkor nem nyúlnék hozzájuk, mert matrica automata/leggyakrabban legend c-vel logolt, amely egymagában sokkal pontatlanabb, mint egy 2-es vonal.
Olyan sok ilyen vonal van, hogy az sem lehet magyarázat, hogy az itteni berajzolás után átkerült a track egy szomszéd tájegységbe. Ráadásul amikor ezek születtek, szerintem nem tologattátok át a trackeket máshová (bár ezt nem tudom, én akkor még valószínűleg azt sem tudtam, mi az a gépées :-)).

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.08 09:07:50 (7257)
Nekiveselkedtem Matrica trackgyűjteményének. Ez tkp. inkább egy egész térkép. Csak kiváncsiságból megszámoltam, hogy pl. Szigligeten egy olyan úton, amely még nem szerepel az itteni térképen, hány track megy végig. Egy egész track-folyamról van szó, a két legtávolabbi egymástól kb. 60 méterre van (persze a fő csapás ennél jóval keskenyebb). Emiatt persze pontosan megszámolni sem lehet. 1 méterre bezoomolva végigszámolgattam, 169 jött ki a végén. :-O Ez milyen track paramétert kapjon? :-)
Ha lenne még két-három hasonló aktivitású és segítőkészségű biciklistánk, lenne egy olyan térképünk is, amelyen az ország összes olyan útja szerepel, amelyen legalább egy bicikli elfér :-))

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.07 14:53:24 (7249)
Nagyszerű. Úgy látom, a kérdéses PC is benne van. Lehet, hogy olahtamas csak megússza azt a 350 méteres kerülőt, ha arra jár ;-)
[előzmény: (7239) lelcache, 2006.10.07 03:08:14]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.07 14:48:30 (7248)
Én a track=3 paraméterrel általában teljesen meg szoktam elégedni, mert ez már azt jelenti számomra, hogy biztosan meg fogom találni az utat a terepen a gps segítségével. 4-5-nél magasabb értékek bennem egy kis parasztvakítás-érzést keltenek, de kétségtelen, hogy mint az általad is említett példában, lehet plusz információértéke annak is. "Baj"-ról szó sincs. Sokkal tapasztaltabb rajzoló vagy, mint én, tehát még akkor sem nagyon lenne jogom ilyet mondani, ha igazam lenne. Ízlések és pofonok. 4-nél nagyobb értékek használatán elgondolkozom majd akkor, ha már feldolgoztam Matrica térképét is. Addig pedig továbbra is rajzolgatom a vonalkákat, hozzád hasonlóan talán egy kicsit sűrűn nodézgatva ;-)
[előzmény: (7238) bregő és andorpapa, 2006.10.06 22:24:31]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 21:46:52 (7237)
Tényleg, a fél méter azért kicsit túlzás lenne :-)
Közben látom, hogy kepenu is elkövette az 1 trackre track=2 bűnt. Rémlett, hogy valamelyikőtök mintha írt volna ilyet, ezért merészeltem megtenni.
Azt hiszem, én is kb. ezt az irányelvet fogom alkalmazni az elkövetkezendőkben.
[előzmény: (7236) Trackman, 2006.10.06 21:00:37]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 18:13:01 (7235)
Ez egy nagyon szimpatikus beosztás, elég jól megfogható. Gondolom a kacsacsőr miatt akadt ki a dolog. Ha jól értem, akkor a hármas pontnál fél méternél kisebb a távolság a trackek között.
Akkor visszateszem 1-re azt a PC-t, hadd sétálgasson olahtamas ;-)
[előzmény: (7234) Trackman, 2006.10.06 17:40:17]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 17:21:26 (7229)
Mellesleg én a jó utakat 2 trackestől felfele fel sem szoktam tölteni

Ez talán egy újabb érv, amely megkérdőjelezi a 3 fölötti értékek értelmét :-))
[előzmény: (7227) olahtamas, 2006.10.06 17:09:21]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 17:17:31 (7228)
track=2 paramétert egy trackra semmiképp se tegyél, mert hiába a másodperces log, ha valami gigszer ill. hibás műhold miatt el van csúszva a tracked akkor az elég félrevezető.

Teljes mértékben elfogadom, de :-): ez esetben pl. egy olyan, kb. 350 m hosszú PC szakasznak adtam ilyet, amely egy már korábban bejárt P+ útról nyílik, és 50 méterrel arrébb visszatér rá. A fent említett gigszer meg-nem-létéről teljes mértékben megbizonyosodhattam, mert a P+ már rajta volt a térképen, és az én trackem ezen a részen fedésben volt a korábbi trackkel. N46 54.105 E17 52.982 környékéről van szó.
[előzmény: (7226) olahtamas, 2006.10.06 17:02:45]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 17:02:02 (7225)
Nem vonom kétségbe, hogy tudni kell ilyenkor, hogy hány track volt korábban egy adott útról, mikor jön egy új track. Persze. De ehhez nem szükséges a track paraméter. Legalábbis én mindig betöltöm az összes tracket rajzolás közben, és így látom hogy mikből született a vonal. Track értékekre hagyatkozni még nem mertem rajzolás közben, inkább magam ítélem meg, hogy mennyi van a vonal alatt. A Mecsekhez nem volt szerencsém, lehet, hogy ott rend van, és lehet rájuk hagyatkozni. A Balatonon sajnos egyelőre nemigen. Rengeteg olyan vonal van, ami alatt nincs feltöltött track, mégis rá van téve a track=2. Tényleg, nem tudja valaki, hogy ezek hogyan születtek?
A nagy track értékekkel az a bajom, hogy akkor is munkát generál, amikor egy vonallal egyébként esetleg nem lenne már. Ha van egy track=10 vonalam, és jön egy 11-edik, akkor ha szeretem a rendet (márpedig szeretem), végigmegyek az új track mentén, és az összes érintett vonal track paraméteréhez hozzáadok egyet (már ha ugye elég pontos a track ehhez). Holott lehet, hogy végülis semmit sem módosítottam az útvonalon, mert nem volt rá szükség. Persze most ez egy eltúlzott eset volt.
Olyan pontos úgysem lehet a térképünk, hogy korom sötétben, kizárólag a képernyőt figyelve végig tudjunk menni egy úton. A túrázó szemére úgyis mindig szükség lesz, mert nem tudjuk felvinni az összes kidőlt fát.
Ugyanakkor pl. a node-ok gyakoriságát tekintve valószínűleg én is a sűrűbb pártján állok. Legalábbis a Keszthely környéki utakat tekintve azt hiszem, a kelleténél lehet, hogy sűrűbben teszek pontokat. Úgyhogy talán még magammal is ellentmondásban vagyok egy kicsit :-)
[előzmény: (7224) bregő és andorpapa, 2006.10.06 16:22:51]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.06 16:14:08 (7222)
Nem túl régen volt szó a track= paraméter értékeiről, de nem emlékszem, hogy mi lett a konkluzió, vagy lett-e valami egyáltalán. Praktikus lenne szerintem valahogy egységesíteni a kategóriákat. Vannak 10-es értékek is a térképen. Tudom, hogy van, aki 2-3 track fölött az itt futó trackek számát írja ide (ezzel szerintem az a probléma, hogy még akkor is folyamatosan javítgatni kellene, ha már teljesen pontos egy vonal, de született rajta egy újabb track). Lehet, hogy leszúrtok érte, de szerintem 3 fölött semmi plusz információt nem ad ez a paraméter, úgyhogy a magam részéről nem is szoktam használni (én akkor szoktam csak 3-ast adni, ha már nincs sok értelme igazgatni). Minél inkább széthúzzuk a skálát, annál problémásabb elérni, hogy mindenki hasonlóan használja. Ugyanakkor most pl. Tihanyban adtam olyan vonalnak is 2-est, amelyről az enyém az első track, de az véleményem szerint elég pontos ahhoz, hogy ne legyen pöttyös (1m-es log, külső antennával, 2-3m-es epével végig).
A leglényegesebb 0-1-2 részt valószínűleg nagyjából mindenki ugyanúgy használja (ha én a fentebb leírtak szerint nem, akkor légyszi szóljatok rám :-)). 3 fölött pedig csak annyit jelent, hogy elég pontos a vonal (mint ahogy a leírásban is írva van), úgyhogy talán csak a rend kedvéért lenne jó valami irányvonal, hogy meddig tart a skála felfelé.

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.05 22:34:26 (7211)
Elrendezgettem Tihanyt. Biciklivel voltam, úgyhogy elég sokfelé sikerül eljutni. Gyakorlatilag csak Tihany belterületén, az Apátság előtti 250 méteren hiányzik az S+ jelzés (ezt valahogy kifelejtettem; ha valaki arra jár, sétálja már le, legyen oly kedves...). Egyébként a félszigeten azt hiszem, nincs több bejáratlan jelzés.
Néhány helyen elég nehéz volt eldönteni, hogy mely jelzéseket tekintsem élőnek, melyeket megszüntetettnek. Ugyanis hol le vannak festve szürkére, hol nem, hol pedig csak le voltak festve, de már teljesen lekopott róluk a szürke festék, és újra látszanak. Úgyhogy aki ismerős még arrafelé, legyen szíves, nézegesse meg, hogy jó-e most így.

Csabeszhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.05 19:38:29 (10178)
A múltkor nekem is produkált ilyesmit (nekem 60csx). Rögzítette is, de csak egy nagyon rövid szakasz volt ilyen. Azóta nem találkoztam vele.
Bejelenteni mindenképp érdemes, de inkább a .com-ra. Ha sokan írják, talán kevésbé tojnak rá.
[előzmény: (10177) sophegyi, 2006.10.05 19:31:40]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.03 21:33:11 (3741)
;-)
[előzmény: (3740) Trackman, 2006.10.03 20:37:57]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.03 19:08:24 (7192)
Lehetek oly pofátlan, hogy megsürgessem egy kicsit a trackedet Tihanyból? ;-)
Ma vagy holnap eljutok a rajzolásig, és jó lenne, ha már azt is használhatnám.
[előzmény: (7040) Peter68, 2006.09.23 22:35:25]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.03 18:40:10 (7191)
Köszi.
[előzmény: (7187) Kolesár, 2006.10.03 09:58:53]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.03 18:39:23 (3739)
Október 23. nekem nem jó, csak szombat este aludnék ott.
[előzmény: (3728) Kolesár, 2006.10.03 10:02:27]

Csabeszhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.03 07:37:15 (10127)
Sebaj, most már úgyis hozzászoktam, hogy állandóan a térképet kell figyelni, hogy mikor történik valami, úgyhogy egyre kisebb szakaszok szoktak elveszni.
Az is megoldás lenne, ha lenne ilyenkor valami letöltőeszköz kéznél, mert tudom, hogy még benne van a belső memóriában a majd hiányzó rész, de azt is tudom, hogy még 3 óra séta bőven felülírja, és nem tudok semmit sem csinálni. De emiatt azért nem vinnék magammal állandóan egy noteszt :-)
Az is hasznos lenne, ha lehetne a belső memóriát kiíratni kártyára, de remélem, ha a garmin egyszer foglalkozik ezzel a problémával, akkor nem ilyen workaroundokat fog gyártani, hanem a hibát iktatja ki (ha lehet).
[előzmény: (10126) Kolesár, 2006.10.03 07:28:33]

Csabeszhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.03 07:21:11 (10124)
A gpx elrontása pedig szerintem részben független ettől. Amikor ilyen történik, akkor mindig rossz, de enélkül is gyakran előfordul. Nekem újabban 5 gpx-ből kettő tutira szerkesztgetésre szorul (és rengeteg féle hibát képes csinálni).
Tkp. én örülnék neki, ha lenne 32ezres belső track logos firmware az új verzióból, mert nagyobb lenne a puffer, és kevesebb veszne el, ha ilyen történik :-)

Csabeszhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.03 07:18:04 (10123)
Nekem trackelésenként átlag 3x történik ez meg. Most Tihanyban is megszívtam vele, egy kis szakasz el is veszett. Én nem vettem észre összefüggést a rázkódással, mert leejtés után soha nem csinálta még, vonatülésen meg vállpánton pedig nagyon sokszor. És van úgy, hogy ha a térkép ki-bekapcsolások oldalára megyek, ott eljátsza az elhalványodós kikapcsolós játékot.
Nem is mindig ugyanúgy tűnik el minden, nekem már sokféle változat volt.
[előzmény: (10122) SagiK, 2006.10.03 07:11:12]

Csabeszhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.10.02 18:38:54 (7186)
András! Találtam megint néhány olyan poit, most Tihanyban, amihez nincs feltöltve kép. Feltölteném megjegyzésként, de úgy nem jelenik meg a GE kimeneten, és egyébként is kisebb lesz a poi lapján. Múltkor kepenu áttette nekem, de ha nem probléma, akkor szeretném, ha ezt én is meg tudnám tenni, mindenféle poi-tulajdonossal való levelezgetés nélkül.

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.01 19:05:00 (3717)
Csak az maradt le, hogy erről a trackről van szó. Közben látom, hogy a Velencei-hegység trackjei között nem jelenik meg, tehát tényleg archiválódott, csak az eredeti lapon maradt meg a link. És mivel nem törlődik, csak archiválódik, működik is.
[előzmény: (3716) Csabesz, 2006.10.01 19:02:37]

Csabeszhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.10.01 19:02:37 (3716)
Próbáltam egyet törölni, ugyanis az imént feltöltött trackemben az egyik vonal egyetlenegy pontja a határon van, és emiatt létrehozott egy űrlapot a Velencei-hegységben. A fájlt kitöröltem, majd megpróbáltam az űrlapot is. Nem törölte ki, pedig kiírta, hogy a tracket töröltük. Az automatán vágott trackeket tehát csak egészben lehet törölni?
[előzmény: (3713) Kolesár, 2006.10.01 07:05:47]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók