turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Lipták Roland hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 344 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | következő


Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 21:11:24 (72440)
Hát, azért egy nyitott rendszerű NiCd sokkal-sokkal igénytelenebb. Ütheted-vághatod, túltöltheted, mélykisütheted, rövidre zárhatod, nem fog sem az arcodba robbanni, sem lezárni a szeparátor benne.

A Li-ion addig kényelmes, amíg körbe van támogatva védőelektronikával, nincs se nagyon hideg, se nagyon meleg, van minimum 3 óra a töltésre, és nem akarod nagy áramokkal terhelni.
[előzmény: (72439) Access Denied, 2014.10.30 21:01:42]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 20:58:19 (72438)
Egy olyan rendszert mutass, aminek nincs hátulütője. ;)
[előzmény: (72436) Access Denied, 2014.10.30 20:42:46]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 19:33:59 (72435)
Annak is hasonlóan sz*r a hidegüzeme, mint a Li-ioné.
A NiCd az, ami bírja a hideget, kb. -40 fokig jól terhelhető, és a kapacitása is alig változik. Szükség esetén egészen -70 fokig használható ( kb. ott fagy meg benne a KOH elektrolit ).
[előzmény: (72432) vecsbal, 2014.10.30 17:40:49]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.30 15:15:11 (72430)
Akkor már látod, hogy sz*rul ( fôként a Li-ion ). :P

De nem sokat számít az infó.
Tekintve, hogy kapacitásban a Li-Ion akksik magasan verik a többi elektrokémiai rendszert, nemigen van választási lehetôséged. Esetleg ha ZnAg akkukhoz hozzá tudsz jutni olcsón. :D

[előzmény: (72429) MC Pite, 2014.10.30 15:03:15]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.17 13:47:11 (72290)
Mobile Atlas Creator.
[előzmény: (72288) Bose401, 2014.10.17 13:11:58]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.03 18:09:44 (72188)
Neked mi az offline?
Desktopon, vagy eszközön, letöltött térképen?
[előzmény: (72187) kutyu, 2014.10.03 17:10:28]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.03 14:39:19 (72185)
Main menu
More
Add new route & measure?
[előzmény: (72181) kutyu, 2014.10.03 12:18:39]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.03 12:01:23 (72180)
Vektoros térképed van rajta?
[előzmény: (72179) kutyu, 2014.10.03 11:54:16]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.01 13:51:33 (72175)
Pont úgy, mint bármely más kapacitív képernyô. :D

Nedves, koszos kézzel nem volt gondom vele eddig ( elôtte a Defy+-al sem ), a kesztyût nyilván mûködésébôl adódóan nem veszi észre ( de létezik toll, amit érzékel ). Szitáló esô, köd sem jelent problémát, de a sûrûn, direktben becsapódó nagyobb cseppek már kiválóan kezelik a képernyôt helyettem. Szóval zuhéban csak akkor érdemes útpontot menteni szöveges kommenttel, ha valamivel takarni lehet a képernyôt. A már ott lévô víz nem gond, csak ha pont ráesik egy-egy nagyobb csepp.
Egyébként elképzelhetônek tartom ( sôt valószinû ), hogy a vízállónak tervezett telefonoknál gondolnak a ...khm... nem optimális körülmények közti használatra is, mert nekem eddig mindkét vízálló okostelefonomnál pozitívak a tapasztalataim a terepi képernyôkezelést illetôleg.

A Sonykon is vannak fizikai gombok, és remekül rájuk lehet tweakelni bármely tetszôleges funkciót, ha nem zavar, hogy az on/off gombot vagy a hangerôállító billencset kell használnod.
[előzmény: (72173) pockok, 2014.10.01 12:06:46]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.01 11:17:06 (72172)
Én most egy Xperia Z-t hajtok. Azt kell mondanom, dacol minden kritikával. Az összes eszköz közül, ami valaha volt a kezemben, ez húzza a legjobb tracklogot ( ebbe beleértendô a 60 csx is ).
[előzmény: (72171) b-lint, 2014.10.01 09:06:11]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.01 08:12:32 (72170)
Ne legyen lelkifurdalásod, az ilyesmi itt mindennapos. Tulajdonképpen élvezzük. :D

Ami a telefon vs. Garmint illeti: valószinûleg azzal az egy konkrét telefonnal nem volt szerencséd, amit kaptál.

Mielôtt nagyobb költségekbe vernéd magad, szerintem érdemes lenne megpróbálni lecserélni/lecseréltetni a Sanyit. Mondjuk egy olyan újabb telóra, amiben van Glonass is. Ha ez nem megy, akkor, ha valaki a családban egyébként is vesz/kap új telefont, akkor hasonlóképpen célirányosan választani.

Azért javaslom ezt a megoldást, mert ebben az árkategóriában a nem glonass-os telefonok és Garminok illetve a glonass-os telefonok és Garminok közt nincs érdemi eltérés, ami navigációs hardver tudását illeti.*

Mert simán lehet, hogy egy normálisan mûködô telefonnal teljesen jól elleszel, és akkor kvázi extra költségek nélkül megúsztad a projektet. Késôbb még mindig döntetsz úgy, hogy neked kell, hogy egész nap ketyegjen a vevô, vagy hogy sárban hempergetve se essen baja, és akkor vehetsz egy Garmint.



*Tessék csak nyugodtan megkövezni ezért a mondatomért. Elég sok tracket látok rajzolás közben, és a középkategóriás Garminok trackjei semmivel sem pontosabbak, mint egy telefoné vagy egy rég elavult PDA-é. Jobban néznek ki a szûrés miatt, az tény, de geoládázásnál szerintem a kutyát nem érdekli, hogy igaz ugyan, hogy rossz helyre teszi az eszköz a pozíciót, de legalább nem kóvályog közben. És hozzáteszem: a csixrôl, meg az utódairól most nincs szó, egyáltalán.
[előzmény: (72169) KittiKíra, 2014.09.30 20:12:47]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 14:00:34 (72155)
Azt mondtam, hogy simán csal annyit. Nem azt, hogy mindig annyit csal.
Gyalog 0..15%-okat szoktam tapasztalni ( néha többet is ), bicajjal 15% akkor jön össze, ha sokat megyek terepen, lomb alatt, amúgy aszfalton 0..5%.
Pont az a baj, hogy csak otthon derül ki, hogy mennyi volt az eltérés, amikor ráteszem a térképre a tracklogot ( vagy amikor összemérem a bicajos órával ). Nem konzekvens.
A bicajos komputer a TuHu-hoz képest 1-2%-ot tér el maximum, ha 3D-ben nézem, saját domborzati modellen. És ezt mindig hozza.
[előzmény: (72146) Aty, 2014.09.30 13:13:44]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 13:53:18 (72153)
Elég nagy tévedés ez, és nem lehet kiverni a fejekbôl. :)

A GPS pozícióhibája alapvetôen fix hiba, GNSS-nél 3..8m, Glonassnál 4..7m. Tehát tetszôleges pont felvételekor ( ideális körülmények közt ) a valódi pozíció valahol egy ekkora körön belül lesz a kijelzetthez képest. Akkor is, ha állsz, akkor is, ha 3m/s-al bicajozol, és akkor is, 30m/s-al repesztesz az autódban. Az abszolút hiba így mindjárt relatív hibává válik.
Ha halad az ember, nem kisebb lesz az abszolút hiba, hanem ellenkezôleg, még romlik is a pontosság, hiszen mozog az eszköz, miközben épp a mikrohullám terjedési sebességébôl próbál háromszögelést végezni. De a relatív hiba még így is csökkenni fog.
Az, hogy a vevô ilyen-olyan extrapolációval meg próbálja megbecsülni haladás közben a következô pontok helyzetét, az valóban sokkal szebb vonalat eredményez. De pontosabbat egyáltalán nem. Releváns példa erre, amikor terepen csinálsz egy derékszögût, és a tracklogon ~10m sugarú körívet kapsz. Szép? Nagyon. Pontos? Hááát...
[előzmény: (72144) jekaeff, 2014.09.30 12:44:10]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 13:38:35 (72150)
"10-15% ???????! És ezt így hogy?"

Simán.
Pl. nagyon nem mindegy, hogy milyen módszerrel szûri a szoftver a lerakott tracket. Nem mindegy, hogy 2- vagy 3D-ben számol. Nem mindegy, milyen sebességgel halad az ember, milyen mintavételi gyakoriságot alkalmaz, milyen a vétel, stb.
Ha adsz a kezembe két elméleti ( =abszolút pontos ) GPS-t, csak az alkalmazott mérési módszerrel tudok neked 15% eltérést produkálni. Sôt többet is. És az a szép, hogy egyébként mindegyik módszer jó lesz, és így az eredmény is helyes ( a probléma egyik korai felvetése a "milyen hosszú a Brit-szigetek partvidéke?" feladat, ami egyébként a gráfelmélet egyik kiindulópontja is ). És minderre rakódnak még a valódi mérési hibák.
A komputeres mérés azért jó, mert igen jól reprezentálja azt, ami fizikailag történik, ellentétben a GPS-es méréssel, ahol algoritmusokkal próbálod közelíteni a szituációt.

"Ha "kerékátmérő * pi"-vel számolsz, akkor te roppant "optimista" eredményt fogsz kapni."

Terhelt kerék sugárral számolok, üzemi nyomáson. ;)
[előzmény: (72143) jekaeff, 2014.09.30 12:33:30]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 13:06:05 (72145)
Nem értem sem az összefüggést, sem a felhozott példát.
Pls. explain.
[előzmény: (72140) Mr Zerge, 2014.09.30 12:09:07]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 12:09:32 (72141)
Ahol kockák lakoznak, ott bizony lehet ilyesmire számítani. :D

A Glonass sokat számít, de nem lesz tôle sem abszolút pontos a navigáció. Megbízhatóbb, igen.

Még mindig nem mondtad, hogy pontosan miért voltál elégedetlen az okostelefonos navigációval.
Így mindenki csak a maga mantráit fogja ismételgetni anélkül, hogy érdemben meg tudná mondani, hogy jobb lesz-e neked egy Garminnal, vagy sem?
[előzmény: (72138) KittiKíra, 2014.09.30 11:57:02]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 11:50:17 (72137)
Az elsôvel azonos oldalra, azzal pont szembe.
Kicsit kellett trükközni mindkettô pozíciójával, de megoldható. Legalábbis annál a fajta fûzésnél, ami nekem van.
A három még tutibb lett volna ( és egyszerûbb is ), de sajnos nem lehet olyan kis kerékátmérôt beállítani a Cateye-omon. :(
[előzmény: (72136) yoggi, 2014.09.30 11:33:27]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 11:23:45 (72135)
Lehet hogy most újat mondok, de a GPS két egymást követô pont távolságát és a közte eltelt idôt nézi a sebesség kiszámításakor.
Ami azt jelenti, hogy másodpercenként egyszer van sebességadat, és 1 másodperc a lag.
Bicajos óránál körülfordulásonként van egy adatod, ami ~2m kerületet feltételezve 7.2 km/h-nál ad azonos gyakoriságot a GPS-el. Magyarul 7.2 km/h alatt a GPS nagyobb felbontású, felette a mágneses érzékelô ( hadd tegyem hozzá, hogy nekem 2 db mágnes van feltéve - ezzel párhuzamosan természetesen felére korrigáltam a kerékátmérôt - így 3.6 km/h fölött már jobb a felbontásom ).

SZVSZ nagyságrendekkel gyakrabban fordul elô, hogy rossz vagy szakad a mûholdvétel, mint hogy a jeladó miatt nincs mérés. Ráadásul míg az elôbbi esetben nem sok beavatkozási lehetôség adódik, utóbbi esetben többnyire van a usernek ráhatása. ;)
[előzmény: (72133) gusty, 2014.09.30 09:21:20]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 11:11:37 (72134)
Bármibe bele lehet kötni. Bármibe bele is szoktak. :D

A kerékátmérô pontos beállításához kell egy mérôszalag és a pí ismerete. Általános iskolás tananyag, aki nem veszi a erre fáradságot, azt nem is különösebben érdekli a pontosság.
A GPS 10-15 %-ot simán csal tapasztalataim szerint ( pozitív irányban ), ha szakad a vétel, akkor még annál is többet. A GPS mérési bizonytalansága nem konzekvens, míg a kerékpárkomputeré igen, tehát utólag is korrigálható. Ez az eltérô mérési elvbôl adódik.

A GPS-nél igaz ugyan, hogy egy töltéssel hosszabb az üzemidô, viszont míg a telefonban van akksi, a kézi GPS-nél gondoskodni kell arról, hogy legyen benne energiaforrás, illetve hogy ha az kifogy, legyen csere. Telefonhoz 20 dollár körül olyan USB akksit veszel, hogy 7 nyelven beszél, és nem egyszer töltöd fel vele a telót.

Kerékpárkomputerbôl lehet 1.000 forintosat venni, ha kézi GPS-bôl lesz ilyen, arról tudni szeretnék. :)
Azért nem beszélek a csúcstechnikáról, mert a kiinduló hsz.-ban korlátos volt az anyagi keret.
Léteznek pl. BT/WiFi okosszenzorok bicajra, amivel a telefont teljes értékû bicajos órává lehet változtatni, és mellette lesz még GPS meg minden egyéb nyalánkság is, de az sem az az árkategória.
[előzmény: (72132) jekaeff, 2014.09.30 09:07:27]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.30 08:30:10 (72131)
Mert bicajos órának bicajos órát célszerû használni, nem kézi GPS-t. Nem csak kisebb és olcsóbb, de a megtett utat és a sebesség adatokat is pontosabban méri, mint bármelyik kézi GPS vagy okostelefon.

Ha navigálni akarok a bicajon, az más tészta. Olyankor kell a telefon/kézi GPS, bármennyire is nehézkes mindkettô.
Akkor gondoskodnom kell a megfelelô rögzítésrôl ( mert nem adnak se a telefonhoz, se a Garminhoz alapból ), figyelnem kell a tápellátásra, észben kell tartanom, hogy ha repül a cucc, akkor szomorkodás lesz, vigyáznom kell a tolvajokkal, stb. Macerásabb, sokkal.

[előzmény: (72119) scele, 2014.09.29 18:13:20]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.29 15:52:44 (72116)
Amiket leírsz, arra kb. pont ugyanúgy alkalmas egy telefon, mint egy Garmin célszerszám, csak olcsóbban. Bizonyos dolgokra jobban is ( pl. okostelefonon adott az iránytû, a Garminnál extra ).

Nem tudom, mit értesz pontosan a "szenvedés" kifejezés alatt.

A pontosság lényegében ugyanaz lesz, bicajra órának nagyjából ugyanannyira alkalmatlan mindkettô. Glonass van már telefonokban is, az üzemidô ( ami ez esetben nem számít, ha jól értem ) a Garminnak kedvez, ha a megjelenítés fontos, akkor viszont a telefon toronymagasan üt mindent.
[előzmény: (72115) KittiKíra, 2014.09.29 15:26:26]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.21 19:49:35 (72071)
Az elmúlt 13 évben az összes telefonom tudta ezt, csak azokat nem kellett szétszedni sem utána. :P
[előzmény: (72064) rekasi, 2014.09.20 08:57:29]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.04 13:25:07 (71963)
A fizika az elmúlt 200 évben sem változott, mégsem lovon járok be dolgozni. :P
[előzmény: (71958) Csuhás, 2014.09.04 11:31:53]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.04 11:22:32 (71957)
A chipsetek eléggé sokat fejlôdtek az elmúlt pár évben. Meg az antennák is. Nagyobb érzékenység, jobb jel/zaj viszony...
[előzmény: (71956) Csuhás, 2014.09.04 10:30:34]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.08.03 21:59:57 (71802)
Ez most így leírva konkrétan úgy hat, mintha Android alatt nem lehetne csilliárd módon nyomvonalat rögzíteni, vagy az offline elemzés Mapsource-al valami oltári nagy feature lenne, amiből mindenki ki van zárva, aki nem Garmin cuccokat használ. :P

Ha valami kőkeményen a Garmin ellen szól, az pont a szoftveres támogatottsága. Gyártói oldalról is. Sőt, főleg onnan. :P
[előzmény: (71801) diego, 2014.08.03 21:08:14]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.08.02 19:06:05 (71798)
Olyan telefonok közt nézelődj, amik tudják a Glonass műholdakat is fogni.
[előzmény: (71797) Gabriello, 2014.08.02 16:59:02]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.25 08:01:48 (71561)
Hát, igen, a filerendszer törlése, az gáz. Fôleg a beépített háttértárolón.
A kártya tönkremenetelétôl nem tartok, de rájöttem, hogy a beépített tároló elérése sokkal-sokkal gyorsabb, mint az SD kártyáé. Szóval nem jó megoldás összevonni ôket.

Csak az idegesít, hogy az appok egyik fele sd kártyán nem hajlandó tartani a cókmókját, a másik fele meg belsô tárolón. :P
[előzmény: (71543) R.Guszty, 2014.06.23 07:43:31]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.25 07:55:38 (71560)
A Gmail alkalmazás, vagy a beépített levelezô kliens csinálja?
[előzmény: (71557) Juju, 2014.06.24 21:31:49]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.19 08:07:30 (71541)
Ilyesmire gondolok, igen, köszi!
Ha Wakablak alatt meg lehet csinálni, akkor Linux alatt miért ne...?

Nem egybefüggô tárterületet akarok csinálni, hanem azt szeretném, ha az op.rendszer egyként kezelné. Nem akarok külön sdcard és sdcard1-et látni, na.

Valaki próbált már ilyesmit Androidon?
[előzmény: (71540) Zahy, 2014.06.18 21:40:57]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.17 21:12:01 (71527)
Hogy ne két külön háttértárat lássak.

Ha könyvtárat lehet mountolni másik meghajtóról, akkor az egész meghajtót miért nem?
[előzmény: (71524) b-lint, 2014.06.17 18:50:46]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.17 13:32:27 (71523)
Van valakinek arra vonatkozó megoldási ötlete, hogy hogyan tudnám Android alatt egybefüggô tárterületté egyesíteni a belsô háttértárat, és az SD kártyát?
Nem megcserélni akarom ôket, és nem is adott könyvtárakat mountolni.

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.27 11:34:24 (71421)
Ne szivasd, az elôbb tanácsoltam neki, hogy 3m-re állítsa logolást. :)
[előzmény: (71420) yoggi, 2014.05.27 11:25:54]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 13:14:05 (71406)
( Nem értem, minek külön program a poi rögzítésre? A GPSLogger erre való, és van ilyen funkciója is. )
[előzmény: (71405) Lipták Roland, 2014.05.26 13:10:51]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 13:10:51 (71405)
A GPSLogger jó választás, a szûrôit állítsd be jól.
Ne kapcsolja ki a vevôt két logolt pont közt, a leggyakrabban nézze a pozíciót és 3m-enként tegyen le track pontot.
Ha így állítod be, trackelésre és pont felvételre is használható, de ha valóban pontosat akarsz ( és van idôd méricskélni ), akkor van egy olyan, hogy GPSAveraging.
[előzmény: (71403) Norbee97, 2014.05.26 12:31:26]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 11:37:09 (71402)
A telefonban pont olyan célhardver a GPS vevô, mint a kézi GPS-ben. Maximum az utóbbiban jobb antennát tesznek rá, de a modern, antennát is tartalmazó beépítésre kész megoldások mellett ez sem biztos.
Meg kell nézni a vevô beállításait ( SGS Tools + LBS Test Mode ), illetve megfelelô appot kell használni trackelésre. És azt természetesen megfelelôen kell beállítani. Ennyi a titok.

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 08:16:57 (71389)
Nem azt mondtam, hogy vennék, de nem telik rá, hanem azt, hogy nekem is vehetne valaki egyet csak úgy trackelésre. :)
[előzmény: (71388) yoggi, 2014.05.26 07:43:36]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.25 22:42:40 (71385)
Nekem is gründolhatna valaki valami jó kis Trimble hardvert, hogy ne kelljen 3 vevőt magammal hurcolni. :P
[előzmény: (71384) Hev, 2014.05.25 22:30:09]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.25 19:26:55 (71383)
"Az pedig tény, hogy egy telefonos felmérés mindig pontatlanabb mint az erre kifejlesztett GPS-ek. "

És most nyújtsa fel a kezét az, akinek saját tulajdonú, "felmérésre kifejlesztett" gps vevője van. :D
[előzmény: (71381) Hev, 2014.05.25 17:21:10]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.22 13:55:10 (71327)
A static navigation 5km/h sebesség illetve 30m-nyi megtett út beállításokkal mûködött emlékeim szerint.
Android alatt nem látni a vevôt, csak a GPS API-t. A logger programok viszont sokszor tényleg tetszôlegesen paraméterezhetôk.

Egyébként mindegyik vevônek megvan a lelkivilága. Simán elôfordul, hogy a SIRF III-as vevôm kóvályog össze-vissza, míg a telefon jó tracket húz ( és amúgy standalone módban megy, mert nincs térerô ), de a fordítottja is.
[előzmény: (71325) jekaeff, 2014.05.22 13:21:10]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 21:49:55 (71315)
És még.
Ha napelemben gondolkodsz, akkor 8-10W alatt nem érdemes bohóckodni vele, telefontöltéshez sem.
Szóval mind súlyban, mind térfogatban jobban jársz a tárolt energiával.
[előzmény: (71314) Lipták Roland, 2014.05.19 21:43:53]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 21:43:53 (71314)
Egy rendes usb táp az 5V 1A. Az pont 5W. Ez meg 1.5W, maximum. Borult időben kb. 0.3W.
Az én jelenlegi power bankomban ugyanúgy egy 1.5W-os napelem van ( ahogy írtam a #(71310)-ben ).
A semminél ugyan többet jelent ( ha éppen süt a nap ), de a lényeg a tárolt energia ( akku ), ami mögötte van.
[előzmény: (71313) vecsbal, 2014.05.19 21:34:35]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 08:29:37 (71310)
Ha gyorsan kell valami, akkor létezik két gyors megoldás:
- 4 db NiCd vagy NiMH akku sorbakötve, USB-vel a végükön
- Autós töltô + lengô szivargyújtó aljzat + egy kis 12V-os akksi
Mindkét megoldást használtam, mûködnek.

Az én power bankom papíron 8.000 mAh-s, valójában 5.900. Volt egy másik is, az sajnos tönkrement ( nem a power bank hibájából ), arra 15.000mAh volt ráírva, amúgy 8.600-at tudott. Azért mondom, mert amit itthon boltban veszel, az is kínai. Lehet, hogy az azokba rakott akksik jobb minôségûek, mint amit netrôl rendelsz, de én nem vennék rá mérget.
( Halkan jegyzem meg, hogy szép dolog a számla, meg a garancia, de hogy reklamálsz? Én megkaptam a power bankot, szétszedtem, rátettem a mikrovezérlôs töltôt az akksira, megmértem, megreklamáltam. Kérdezi a kínai, honnan tudom, hogy kisebb az akksi kapacitása? Válasz: megmértem egy Bantamtek BC6-10-el. Ok, akkor refundol 4 dollárt, elfogadom-e? Próbáld meg ugyanezt egy tetszôleges magyar kereskedônél. "Micsodaaaaaa? Szétszedteeeeee?"

Visszatérve a kapacitásra.
A 15.000/8.600-as elég állat volt, ha egész nap ment róla a PDA, és egyszer feltöltöttem teljesen a Defy+-t, még mindig maradt benne delej bôven ( de még egyszer ugyanezt már nem tudta volna megcsinálni ).
A 8.000/5.900-as tulajdonéppen tévedés volt, egy ugyanolyat akartam venni, mint az elôzô, de nem vettem észre, hogy azóta ugyanazt a dobozt kétféle vastagságban is gyártják, és persze a vékonyabbat rendeltem. A régiben 5 db 18650-es cella volt párhuzamosan kötve, ebben 2 db Li-polimer tasak van. Ja, és fejlesztettek még annyit, hogy van egy kis napelemtábla az elôlapon.
Ebben már nincs annyi tartalék, mint a másikban, de azért az egész nap PDA + 1 teljes Defy+ töltés még ezt sem meríti le teljesen. Viszont tartok tôle, hogy ahogy öregszik majd az akksi, hideg téli napokon már lehet, hogy nem lesz elég. Fôleg, ha mondjuk veszek egy nagyobb telefont.
A napelem fícsörnek gyenge, a parasztvakításnál viszont több. Ha egész nap kinn van a cucc a napon, akkor láthatóan tölt vissza valamennyit, illetve egész jól rá tud segíteni töltéskor a kimenetekre.
[előzmény: (71308) kissjani85, 2014.05.19 05:44:53]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.18 22:18:49 (71307)
Én ebayes kínait használok, elégedett vagyok vele. Már a másodikat fogyasztom.
Én is a Defy+-t töltögetem vele. :)
Illetve a PDA ( mint logger ) van rádugva folyamatosan menet közben. A defy-t csak akkor dugdosom rá, ha fogytán a delej.
Itthon akarod beszerezni, vagy a kínai tesóktól? Utóbbi esetben tudok tippeket adni, sokat kolbászoltam a neten, amíg kiválasztottam a sajátomat.
[előzmény: (71305) kissjani85, 2014.05.18 20:16:19]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.29 15:37:54 (71167)
Okostelefon + Navitel.
A képernyôt nem is kell bekapcsolni feltétlenül.
[előzmény: (71161) nagyibolya, 2014.04.28 17:10:44]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.26 20:31:03 (70801)
Fordítva. :)
Ehhez a Navitelhez másik térkép kell, az itteni régihez való.
Peter68 naviteles oldalán nézz körül.
[előzmény: (70800) sas155, 2014.02.26 17:48:45]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.11 08:02:41 (70641)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mendhak.gpslogger&hl=en
[előzmény: (70624) Norbee97, 2014.02.09 15:02:34]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.01.21 10:39:42 (70508)
Értem én, és nem azt mondom, hogy vegyél egyet, csak szólok, hogy lehet hogy 5000e-ért meghegeszteted, és 1-2 hónap múlva megint eltörik.
[előzmény: (70506) zakany, 2014.01.21 10:11:14]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.01.21 10:37:45 (70507)
A túlsó vége a keretnél tôbôn tört, nincs mire ráhajtani a csíkot.
[előzmény: (70505) Csuhás, 2014.01.21 10:08:32]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.01.21 10:06:11 (70504)
Még ha meg is tudják hegeszteni, az lesz a baj, hogy ez a rács zománcozva is van. A hegesztés környékén egészen biztosan annyi lesz a zománcnak, és ott korrodálni fog. Szóval az is csak ideig-óráig tart majd ki.
A szép esztétikus ovális keresztmetszetet elnézve a csavaros/szegecses rögzítés is nehézkes. Arról nem is beszélve, hogy a rács kiképzése miatt szóban forgó keresztmetszet elsôsorban csavarásra van igénybe véve, és jó nagy erôkarral. Alighanem ezért is tört el. :P
Én inkább keresnék egy másik olcsó rácsot, ami illeszkedik a tûzhelyre.
[előzmény: (70501) zakany, 2014.01.21 08:48:23]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2014.01.21 08:25:05 (70500)
Tûzhelyrácsnál sem a ragasztás, sem a keményforrasztás életképességéhez nem fûznék nagy reményeket. Nem csak a meleg miatt, hanem mert kicsi a keresztmetszet, van mechanikai terhelés, és vegyi hatásoknak is ki van téve.
A hegesztés is elég necces, az öntöttvasat baromi nehéz, lassan elô kell melegíteni az egész darabot, melegen meghegeszteni, majd aztán visszahûteni.
Oldalról egy pár lemez sínnel - mondjuk pici rozsdamentes csavarokkal - nem lehet összefogatni?
[előzmény: (70494) zakany, 2014.01.21 00:53:44]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók