turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 641 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 13:01:06 (4642)
Úgyvan, nagyon egyetértek. Felesleges tárolni és újra meg újra betölteni redundáns információt.
[előzmény: (4641) kepenu, 2007.03.18 12:59:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 06:59:14 (4508)
A fájlok a géped merelvemezén vannak egy kedves fájlrendszerben, amelyet többféle fájlkezelő program tud megjeleníteni és alakítgatni, pl. a Total Commander vagy a Windows Intéző. A két felület gyökeresen eltérő, de ugyanazokat a fájlokat mutatja - másképp. A Tallózás gomb amolyan windowsintézős felület, csak kicsi ablakban van, emiatt lehet szokatlan.. Amúgy megteheted azt is, hogy Total Commanderből kimásolod a fájl teljes elérési útját (meghajtó+könyvtárnév+fájlnév, pl. C:\kedvenc fájljaim\mai track.gdb és ezt írod a fájlnév mezőbe, amúgy a Tallózás is ugyanezt teszi.
[előzmény: (4499) Erdőjáró, 2007.02.26 21:39:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 20:01:05 (4481)
Igen.
[előzmény: (4480) Erdőjáró, 2007.02.25 19:21:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 18:27:54 (4479)
Vágd szét kérlek, mert jelenlegi állapotában a Somogy szerkesztésekor nem fog látszani az a rész.
[előzmény: (4478) Erdőjáró, 2007.02.25 18:22:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 18:09:52 (4477)
Ha a turistautak.hu mögött álló embereket úgy képzeled el, mint egy nagy szolgáltató cég 7/24 ügyfélszolgálatát, fejhallgatós alkalmazottakkal, akkor tévedsz. Az a trackfájl a szerveren van, és bárkinek legalább annyi munkájába kerül kitörölni belőle valamit, mint neked. Neked annyival egyszerűbb, hogy nem kell azzal kezdened, hogy letöltsd a fájlt és kitaláld belőle, melyik részét is kell törölni. Rád csak annyi vár, hogy kitöröld és feltöltsd újra a fájlt az előzőt felülírva.

Amúgy az ismétlés sosem árt az utakról, mert minden mérést hiba terhel, szóval attól, mert a térképen már szerepel egy út, még bőven érdemes tracket készíteni róla, ha úgyis arra jársz, több trackből tovább pontosítható.
[előzmény: (4476) Erdőjáró, 2007.02.25 18:04:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 13:25:51 (4475)
Ajjaj, tényleg jól eltévedtél a bitek erdejében.

Szerintem az történhetett, hogy a "Tuhus trackek" fájlnevet az Internet Explorer / Windows Explorer könyvtárnévként értelmezte és talált egy ilyet nevűt a gépeden, onnantól kezdve meg a saját gépeden böngészgettél. Pedig a szerverre csak egy gdb-t töltöttél fel, csak úgy nevezted át, hogy elvesztette a kiterjesztését.

Vámpuszta: két lehetőséged van. 1. kiveszed a felesleget ebből a trackből, a maradékot felülírással feltöltöd és annak a másiknak készítesz egy új track-űrlapot és a fájlt ahhoz feltöltöd. 2. Megnyitod a tracket szerkesztésre, beállítod, hogy "vágjuk fel a tájegységhatárok mentén, készüljön külön track-űrlap tájegységenként" és megnyomod a "Meglevők feldolgozása" gombot.
[előzmény: (4474) Erdőjáró, 2007.02.25 13:04:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 11:57:29 (4473)
Tudod szerkeszteni, a fájlt is fel tudod újra tölteni javítások után.
[előzmény: (4471) Erdőjáró, 2007.02.25 11:56:19]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 11:56:58 (4472)
Ha a http://turistautak.hu/tracks.php?id=5290 trackre gondolsz, az nem törlődött. Bekapcsoltam rá kérésednek megfelelően a "[x] a feltöltött fájlokat csak a feldolgozó csapat láthassa" kapcsolót.

Néhány megjegyzés a fájllal kapcsolatban:
- Simontornyától nyugatra maradt benne egy szelet track, ami viszont már a szoszédos tájegység, ez nem szerencsés
- az "Innen keskenyebb út (3m)" útpont is másik tájegység, ráadásul ehhez nincs track, így az irányt nem lehet kitalálni, mármint hogy melyik irányban haladva keskenyedik el az út
- kár, hogy csak Tengelicig határáig ér el az út ;-)
[előzmény: (4470) Erdőjáró, 2007.02.25 11:47:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.25 11:42:03 (4468)
Elég gyors voltam? ;-) A fájlnak visszaadtam a .gdb kiterjesztést, amúgy jónak tűnik.
[előzmény: (4467) Erdőjáró, 2007.02.25 11:38:13]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.23 08:29:59 (4455)
Mivel a jelenleg ismert Garmin GPS-ek másodpercnél sűrűbben semmiképpen nem tesznek le trackpontot, a 3 méteres távolság autóban (3 m/s vagyis 10,8 km/h felett) éppen másodpercenként rögzíti a trackpontokat, viszont ha megállsz, nem terheli feleslegesen a memóriát, 0-10,8 között meg okosan beosztja.
[előzmény: (4454) Peter68, 2007.02.23 08:25:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.22 09:16:40 (4446)
Érdemes!!!
[előzmény: (4445) Attibati, 2007.02.22 09:15:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.19 19:40:53 (4431)
Ha Topoguide-os térképen küldöm el, úgy jó?
Amit elküldesz, bármelyik térkép felett megjeleníthető, sem a térkép maga, sem utalás nincs a trackfájlban arra, hogy te melyiken nézted. A track tehát nem más, mint lat-lon koordinátapárok sorozata (meg magasság és idő).

Hagyhatok több tracket is egy térképen?
Minden bejárást küldj el, sőt. Minél többször járod be, annál jobb. Ha 1 GPS-ed van, kérj kölcson egy másikat is, mert akkor egy bejárásból máris sokkal biztosabb a vonal. Tudok adni (Budapesten).

Útpontként tehetek rá pl. élelmiszerboltot, postát, gyógyszertárat, ilyesmit?
Igen, nagyon jó lenne. Az út azon oldalára tedd, ahol van, továbbá írd be megjegyzésbe, és/vagy a track leírásába, hogy mikor van nyitva, stb. Rajz scannelve feltölthető a trackkel.

A fadd-dombori út miért olyan vékonyka a tuhu-n?
Rossz úttípussal van most, beállítsuk országútnak?

Pakson mi az a cikk-cakk vékonnyal megrajzolva?
Valaki arra járt, feltehetően kis utcákban. Az országutak még nem érnek össze, ha arra jársz, azt is érdemes lenne összehúzni.

Fontos a GPS jó beállítása, lásd: http://turistautak.hu/documents.php?id=trackeles
[előzmény: (4430) Erdőjáró, 2007.02.19 19:29:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.19 09:10:34 (4428)
Nivás Döme: néztem a frissen feltöltött trackedet: http://turistautak.hu/tracks.php?id=5218

Szerintem a GPS-edben be van kapcsolva az úton tartás, emiatt a track sajnos nem mond újat, a meglevő térképi vonalakat ismétli csak. Amiatt volt az ugrás is Celldömölk-Alsóság mellett: addig tartotta magát a meglevő úton, amíg bírta, majd utána szakadt el attól, hirtelen. Kapcsold ki: térkép beállítása, első lap, úton tart: KI.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.18 07:58:42 (4424)
KiVi jól mondta, 24-én nem jó többünknek, akik potenciális trackelők.
[előzmény: (4421) kepenu, 2007.02.17 21:45:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.16 06:17:01 (4406)
Szíves örömest!
[előzmény: (4403) kepenu, 2007.02.15 20:34:11]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 16:57:00 (4399)
Az M7 Eszteregnye-Becsehely közti szakaszáról nincs senkinek trackje? Vagy nem adták még át? Ez esetben hogy lehet rajta a NaviGuide-on?

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.15 12:06:28 (4397)
A GPS-es tanácsokon kívül javaslom, hogy gyalog az alábbiakat gyűjtsd, szerintem legjobb papírra, fontossági sorrendben:
- egyirányúságok
- utcanevek
- kanyarodási tiltások
- sebességkorlátozások
- házszámok saroktól sarokig

Ezeken felül pedig a POI-kat és nem ért, ha a felületek rajzolsához is veszel fel pontot a GPS-ben, illetve vázlatban. Olyanokat, mint beépített terület, ipari terület, park, tó, parkoló.
[előzmény: (4394) Akebono, 2007.02.15 07:03:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.23 14:51:28 (4257)
Elgondolkodás már régen megtörtént. Van jelentkező a megvalósításra?
[előzmény: (4253) felazso, 2007.01.22 19:05:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.17 07:39:38 (4225)
Viccen kívül: nagyon bevált az egyidőben vitt több GPS. Minél különfélébbek, annál jobb.
[előzmény: (4224) Peter68, 2007.01.16 11:00:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 12:09:48 (4197)
Ötlet: a feltöltőprogram szűrje ki a három default Garmin waypointot. Ha nincs automata darabolás és a fájl tartalmazza a GRMEUR stringet, akkor máris hibaüzenet. Automatánál meg kihagyja, miattuk nem készít other tájegységet, jó?
[előzmény: (4192) tibbi, 2007.01.09 09:35:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 08:34:45 (4189)
Ne aggódj ezen, ha ránézel és M7-es, akkor feldolgozva, kész. Én azért szoktam többnyire feldarabolni, mert sokszor variálom a Budapesten belüli utat, így a track Budapest felőli vége is hasznos. Az autópályán is rendszeresen lemegyek olyan lehajtón, ami 0-1 trackes, majd viszajövök a párján.
[előzmény: (4188) Peter68, 2007.01.09 08:31:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.01 11:08:38 (4112)
Ősszel Kepenuval és László Istvánnal bekötöttük az OKT-t Városlődre.
[előzmény: (4101) Peter68, 2006.12.28 09:14:11]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.09 09:42:25 (4079)
Fonte: kaptál jelzésfestő kitűzőt a nyári börzsönyi munkád elismeréséért, meg némi költségtérítést is, nálam van, odaadom amikor legközelebb találkozunk.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.09 08:32:37 (4078)
Nem kerülte el a figyelmemet, adtam trackletöltési jogot és .mp tájegységletöltésit is, előszöre ne zárolj. Jó szórakozást!
[előzmény: (4077) kocsi, 2006.12.08 21:34:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.03 11:16:00 (4033)
Feltételezem, hogy a hosszú track kirajzolása fogta meg, nyilván nem véletlen, hogy 3000 maradt a default, még a CSx-eken is.
[előzmény: (4032) Kletyo, 2006.12.03 00:25:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.02 21:53:06 (4028)
Ezt teszteljük körbe. Nekem ilyen nem tűnt még fel (3 yard amióta megvan). Ha tényleg jelentkezik, akkor hiba és megpróbálom kijavíttatni. Ha nem, akkor egy indokkal kevesebb a távolságalapú ellen.
[előzmény: (4027) Kletyo, 2006.12.02 17:34:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.01 16:09:28 (4021)
Én egyszerre használok iQue 3600-at (Palm+GPS), sok kézi GPS-el, szépen megtalálják mind a helyüket, de az iQue terepen katasztrofális, az antennacsatlakozó nélküli eTrex meg az autóba nem való. Autóban viszont király az iQue, szól belőle az mp3, még mindig annak a legszebb a térképe és közben finom másodpercest logol (ez saját fejlesztés).
[előzmény: (4020) KiVi, 2006.12.01 15:59:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.25 06:51:44 (3975)
Ez a track nem 4 másodperces, mint ahogyan az űrlap írja. Mentett track volna? Az eredeti 4 másodperces ACTIVE LOG-ból nagységrendekkel jobb dolgozni, ha megvan az is, akkor töltsd fel kérlek mellé. Egy ekkora túra 4 másodpercesen sokezer trackpont.
[előzmény: (3973) padler, 2006.11.24 23:25:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 07:03:08 (3959)
A 6 méter szerintem kevés, akkorának kell lennie, hogy látszódjon a térképen, ha áttekinted. Én is sokalltam a 75 métert, oszd el a két számot egymással, kijön. Van pár helyen olyan timezone, ami keresztben áll az úton, vagyis jobbra és balra ugyanaz a vonal megy ki, ezek emelhetik az átlagot.
[előzmény: (3958) tibbi, 2006.11.19 19:04:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.19 17:49:40 (3957)
A típusreform előkészítésekor kigyűjtöttem típus szerint a vonalakat, amelynek érdekes adata, hogy jelenleg 8982 db felmérendő útcsonk (time-zone) szerepel a térképen, összesen 679 km hosszúak, pedig ezek csak az első pár tíz méterét fedik az utaknak (átlagosan 75 métert).

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.18 07:53:24 (3955)
Felazso: "Páty utcái" trackedben (http://turistautak.hu/tracks.php?id=3499) van két öreg .mps, amire a mapedit az alábbi hibaüzenenet adja:

Format version: 0x64.
WARNING: The file is created by an obsolete version of MapSource. MapSource 4.09 or later is required.

MapSource szépen megnyitja, egyúttal kitöröltem belőlük a felesleget, kimentettem friss .gdb-ként. (20041208-2, paty-bejaras1) és kicseréltem a szerveren.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.14 14:30:34 (3932)
Remek, a 60 CSx SiRF III chipsete is nagyjából így ver rá a régi Garmin firmware-ekre, feltéve hogy nem téved el durván az úttól.
[előzmény: (3919) kepenu, 2006.11.12 20:23:13]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.09 10:18:21 (3905)
lukit: a http://turistautak.hu/tracks.php?id=3618 trackedben írod, hogyan állítottad be a trackelés paramétereit, szerintem nyugodtam veheted rövidebbre a távolságot, nem baj ha a trackben sok a pont, főleg az ívekben, a rajzoló úgyis átrágja az egészet.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.07 09:30:37 (3896)
Kaptam beta 60/76 CSx/Cx firmware-t a Garmintól, akit érint a probléma és szeretné tesztelni, kérjen tőlem. Csabesznek elküldtem.
[előzmény: (3879) Csabesz, 2006.11.04 21:57:16]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.30 07:06:55 (3862)
Egyszerre válaszoltunk. Összességében szerintem is inkább az anyagot gyűjtsd az elején, majd amikor már sok van, akkor adok letöltési jogot, töltsd le zárolva, rajzold meg az addigiakat és átnézve feltöltjük.
[előzmény: (3861) Kolesár, 2006.10.30 07:05:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.30 07:05:21 (3861)
Az a kérdés, hogy egy zárolt Budai-hegység .mp-t kérsz-e, vagy csak egy aktuálisat?

1. Zárolt: szerencsés esetben egy az egyben lehet visszatölteni, de amí nálad van, addig más nem szerkesztheti az egész tájegységet.
2. Aktuális: amíg nálad van, addig más is beleszerkeszthet, szerencsétlen esetben éppen Páty környékét is, így az utcák beillesztésénél újra egyeztetni kell a meglevő utakkal való metszéspontokat.
[előzmény: (3858) Bal3, 2006.10.29 15:26:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.29 06:47:20 (3857)
Feltöltöttem a múlt hétvégi Bakony-bejárás nálam letöltött trackjeit. Egyúttal javítottam egy hibát a trackfeltöltésnél, amitől a sima "csomagoljuk ki a zip fájlt" (vágás nélkül) használata esetén nem állította be a feltöltés dátumát és emiatt nem jött le a dátum szerint szűrt letöltésben.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.26 08:27:52 (3853)
Vedd akkorára, hogy ne legyen feltűnő a kockásodás. eTrexnél mondjuk 5 és 10 méter/yard között lehet valahol értelme.
[előzmény: (3852) tibbi, 2006.10.25 15:14:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.24 11:16:33 (3843)
Gyanakszom a kártyára, pontosabban arra, hogy helyesen kezeli-e a más, nagyobb vagy legalábbis a gyári 64-es kártyától eltérőeket. A forgalmazó első kérdése is arra irányult, hogy milyen kártya van benne. Nekem 512-es SanDisk, és valóban csak ezzel a kártyával hibázott, a gyárival nem.

Van valaki, akinek a gyári kártyára hibás .gpx-et írt?
[előzmény: (3842) P.ISTI, 2006.10.24 10:52:10]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.24 08:46:02 (3840)
Szerintem nem azzal van baj, hogy most időalapú 1 mp-es vagy távolságalapú 1 m-es a log, hanem azzal, hogy ez mindnképpen túl sűrű gyalogos trackhez, felesleges. Nekem 3 yardon (~3 méteren) van igen régóta, és ugyan néha elszáll a térképpel együtt a track is, de ha egy 30 kilométeres túrán ilyen történik, az is belefér a 10.000 pontos belső memóriába, tehát nincs adatvesztés! Neked se íródott volna felül, ha kicsit ritkább lett volna a beállítás.
[előzmény: (3838) olahtamas, 2006.10.23 20:57:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.21 06:19:39 (3829)
Mi is születésnapozunk, Track Elek is három éves, ekkor volt az első szervezett trackelés (Gerecse).
[előzmény: (3827) olahtamas, 2006.10.20 23:25:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 17:14:05 (3818)
Most panzióban alszunk, nem kell hálózsák. Arra számíts, hogy legyen estére váltócuccod, hogy vacsorázni ne izzadt ruhában és sáros bakancsban kelljen jönnöd. Meg napközbenre legyen szendvicsszerű élelmed.
[előzmény: (3815) Csabesz, 2006.10.20 16:01:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 15:28:08 (3814)
Mivel Nóra nem tud jönni, nálam még egy hely lett az autóban, vagy még egy, ha hárman ülnek hátul.
[előzmény: (3813) bd, 2006.10.20 15:12:09]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 13:50:52 (3810)
Ha egyedül megyek, akkor szívesen csatlakozom hozzád. Ha tud jönni Nóra is (nagymamától függ), akkor együtt nem tudunk annyit menni. Majd holnap meglátjuk.

Kb. 9-re érünk Farkasgyepűre, elfoglaljuk a szállást, megbeszéljük a vacsorát 6-fél7 környékére, kitaláljuk hogy akkor ki merre megy és elindulunk 10 óra felé.

BD: találkozunk 7-kor a Fernciek terén az egyetemi könyvtár előtt? Vagy a Veres Pálné utca zsákos végén? Ez utóbbi nyugalmasabb, nekem egyformán jó.
[előzmény: (3808) kepenu, 2006.10.20 13:22:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 12:07:54 (3806)
Szerintem egyedül ne menj, részben mert Bakony, másrészt 1 GPS, harmadrészt a társaság a lényeg, negyedrészt mert a beszélgetésen kívül okítani is tudnál.
[előzmény: (3805) kepenu, 2006.10.20 11:29:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 09:16:23 (3801)
Néhány szó arról, hogy mit is várunk a trackeléstől:

1. Mindenképpen legalább 2 GPS menjen együtt egy csapatban, de jobb a három; Magpet szívesen kölcsönöz ingyen GPS-eket a trackeléshez. A készülékek között mindenképpen legyen egy 4 bájtos (nem-eTrex, nem-Geko) és lehetőleg egy barométeres is, de az előbbi szempont fontosabb. Nagyon durva műholdállásnál (amikor a hagyományos vevők "nincs műholdjel" hibát adnak) meg kell állni és megvárni a holdállás javulását (kb. fél óra). Az a legszerencsésebb, ha SiRF III-as és hagyományos vevők mennek párban, mert egymást jól kiegészítik, néhol az egyik, néhol a másik ad durva hibát.

2. Minden kereszteződésben készüljön útpont (nem kell átlagolni, de újbóli érintéskor érdemes újra felvenni) és a trackelő biztosítsa, hogy az elágazó utak iránya és íve megrajzolható legyen. Itt több trackelési irányzat létezik, én papírra rajzolom a kereszteződést és csak akkor járom be a csatlakozó utat 20-30 méterre, ha jó a műholdvétel és fontos az út; mások nem rajzolnak, de minden keresztző utat bejárnak (ez rossz műholdvételnél nem sok jó eredményt ad), megint mások diktafonba mondják vagy lefényképezik, szerintem ez is korlátozott hatékonyságú. Mindesetre aki maga megrajzolja a trackelés eredményét a térképre, az úgy méri fel, ahogy akarja, csak legyen jó az eredmény. Aki nem rajzol térképet mapeditben saját maga, az készítsen papíros vázlatot (pöttyel megjelölve az útpontok helyét és mellettük a nevét/számát), a végén adja oda nekem vagy scannelve töltse fel a track mellé.

3. Kereszteződés alatt minden gyalog járható (jelzett-jelzetlen) utat értünk, tehát ösvénytől felfelé mindent. Nagyon fontos megjelölni az út típusát, hogy a rajzoló tudja, hogy milyen vonalat használjon (nagyjából csapás - ösvény - gyalogút - szekérút - földút - zúzottköves - makadámút - aszfaltos utca - országút) illetve a turistajelzést. Jelzett utaknál érdekes, hogy mennyire friss és követhető a jelzés, megjelölendő, ha egy kereszteződésben nem érthető a jelzés folytatása (pl. Y kereszteződésben nincs jelzés, vagy középen van). Utcák esetén az utca neve is fontos, illetve az esetleges egyirányúság, behajtási- és kanyarodási tiltás. Emellett rajzolandók és térképre felveendők az alábbi vonalak is: vadkerítés, villanypásztor, távvezeték (230/400V-nál magasabbak), vasútvonal, felülethatár (erdő - rét - szántó - település), patak (melyik oldalon, merre folyik), tó (ha körbejárod, milyen messze volt a part).

4. Felmérendő pontszerű tereptárgyak, mégpedig fontos, hogy a bejárás irányához képest jobb vagy bal oldalra esnek és milyen messzire (rajz itt is segít): templom, kocsma, bolt, kút (akár folyik, akár nem), posta, buszmegálló, vasútállomás, orvosi rendelő, gyógyszertár, egyéb közérdekű intézmények, kereszt, magasles, vadetető, dagonya, forrás, kapu, létra, kilométerkő, torony, mindenféle információs táblák, telefonfülke, falupont (ahová majd a neve kerül, logikai középpont), település végét jelző tábla, sebességkorlátozás, és minden egyéb, amit szeretnél a térképen viszontlátni. Ahol értelmezhető, ott utca-házszám típusú cím, nyitvatartás, telefonszám, weboldal, email is kerüljön a jegyzetbe.

Összefoglalva: minden információ kerüljön rögzítésre, ami a bejárás során rögzíthető. Régebbi trackelések tapasztalatából az látható, hogy ha a kereszteződések és út menti tereptárgyak nem kerülnek a vázlatba és így a térképre sem, akkor azt az utat bizony újra be kell majd járni ezek utólagos felvétele céljából. Bízom benne, hogy tapasztalatunkból okulva olyan felmérést tudunk végezni, hogy az utókornak már csak az általunk felvett keresztező utak bejárása maradjon.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 08:53:54 (3800)
A szállás rugalmas. Tegnap fixáltam telefonon, a panzióban fogunk lakni, mert a faházak kihűltek és a hétvégén sem várható kánikula.

Feltöltöttem a bővített tervet, most már 15 útvonal van (13-as nincs), lehet választani. A két 10 km alatti út BD-éknek félretéve, a harmadik napra majd kitalálunk egy hasonlóan testreszabott utat számukra.

Szállítás: az a legjobb, ha a társaság egy részét délelőtt szállítjuk el az autójától és délután már nem kell várniuk másra, és ők máris tudják szállítani azokat, akik viszont nem az autójukhoz értek.

Általános alapelv az, hogy mindenki annyit menjen, amennyit szokásosan bír, se többet, se sokkal kevesebbet. Ha valaki úgy látja, hogy túl bozótos, túl vizes, túl meredek, akkor alakítsa át az útvonalát. Ehhz hasonlóan: ha úgy tűnik, hogy már délre végeznél, és van még kilométer a lábadban, akkor nézz körül a térképeken, merre tudnád értelmesen cifrázni az útvonalat.
[előzmény: (3799) kepenu, 2006.10.20 08:24:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.20 07:14:54 (3798)
A hosszakkal vigyázzatok, a valós út 20-40-60-80%-kal is több tud lenni, mint a laza csuklóval térképen megtervezett.
[előzmény: (3797) olahtamas, 2006.10.20 00:26:02]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.19 21:10:35 (3793)
Útvonaltervek első nekifutásra, holnap még törpölök újabbakon, mert ennél többet is le tudunk járni a hétvégén: http://turistautak.hu/tracks.php?id=3316
[előzmény: (3785) Kolesár, 2006.10.17 15:21:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.10.17 15:21:17 (3785)
A 0-ás vonalak igen, de a beosztás még nincs, dolgozom rajta.
[előzmény: (3784) kepenu, 2006.10.17 15:17:57]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók