turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, pockok hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 286 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | következő


pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.29 19:16:47 (67922)
Közben gyorsan lekérdeztem az idei TuHu/GC trackeket: 1157 db, ebből 578 esetben volt bepipálva a "magam szerkesztem a térképre" opció, 579 esetben pedig nem.

Jelenleg tehát az új felmérések kb. felét olyanok küldik be, akik nem akarnak rajzolni. Ezt valahogy mindenképpen kezelni kel majd (ha úgy alakul :)).
[előzmény: (67921) Kolesár, 2014.05.29 19:05:51]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.29 18:58:47 (67920)
http://www.openstreetmap.org/traces - ezt megtaláltam, csak az volt vele a bajom, hogy az egész világ benne van, nem lehet (nem tudtam) szűrni, pl. területre, feldolgozottságra. Vagy az a preferált, hogy mindenki rajzolja be azt, amit feltölt?
[előzmény: (67919) Kolesár, 2014.05.29 18:34:28]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.29 18:18:54 (67918)
Konkrétabban: Ha egy kesser feltölt egy rövidke új földút szakaszt, valahol a Bakonyban, akkor azt hogyan veszik észre a rajzolók? Van valamilyen nyilvántartás, mint a turistautak.hu-n, ahol nyomon lehet követni a trackek feldolgozásának állását?
Ha ilyen nincs, akkor ezt továbbra is (a leendő új:)) turistautak.hu felületén kell megoldani?
Vagy ott teljesen más a koncepció?
(Ugyanez a kérdésem a POI-kkal kapcsolatban is.)
[előzmény: (67916) Kolesár, 2014.05.29 15:44:31]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.29 15:42:16 (67915)
Ami még nem világos:
Tracket ki tölthet fel az OSM-re? Csak aki regisztrált is? A trackeket ki dolgozhatja fel? Csak aki feltöltötte, vagy más is? Honnan lehet tudni, hogy hol vannak feldolgozatlan felmérések?
Szóval, vázlatosan hogyan működik ez a dolog az OSM-ben?
Ezt azért tartom fontosnak, mert a turistautak.hu gyarapodásához jelentős mértékben járulnak hozzá olyanok is, akik csak trackelnek (túrák és ládakeresés közben), de nem rajzolnak. Ha lesz átállás, az ő munkájukra is szükség lenne.

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.29 11:17:22 (67905)
A JOSM-ban lehet valahogy turistautak.hu, vagy OMP, vagy MP fájl réteget bekapcsolni?
[előzmény: (67902) Kolesár, 2014.05.29 11:07:02]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.27 20:38:12 (67788)
A zárt fórum látogatói: http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=strat&message_id=418875
Ha lenne/lesz szavazás én elsősorban rájuk gondolnék, mert ez a lista már átment néhány "kiválasztotti" (bár lehet, hogy nem ez a legjobb szó rá) vitán.
[előzmény: (67787) Kolesár, 2014.05.27 19:42:00]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.27 19:28:58 (67785)
Nem döntési, hanem tájékozódási jelleggel gondoltam (ez lehet, hogy nem jött ki eléggé).
Én még csak kb. egy éve figyelem az eseményeket, de most érzem először, hogy talán mozdulhat valami.
[előzmény: (67779) Old Fairy, 2014.05.27 19:05:26]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.27 19:02:00 (67778)
Javaslok egy szavazás arról, hogy a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján, adott esetben hány aktív szerkesztő menne át az OSM-hez.
Lehet, hogy nincs is miről beszélni. Ha szinte mindenki menne, akkor azért, ha szinte senki, akkor pedig azért.
Legalább tisztábban látnánk.
(Nem tudom, hogy a szavazógép működik-e?)

Közben ezt olvasgatom: http://wiki.grin.hu/wiki/TuHu
Gondolom ez egy régi anyag (amikor én még nem voltam itt), nem tudom, hogy mennyire aktuális.

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 22:10:46 (67685)
Ez engem is meglepett. De ezek szerint nem csak engem...
[előzmény: (67684) Hev, 2014.05.26 22:06:53]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.22 15:51:00 (67604)
Emlékeim szerint az egy járda nélküli szűk utca, részben támfalak közt. Nyáron tele gyalogosokkal és biciklisekkel. Szerintem jelenleg utca (de ha esetleg valami okból kitiltják az autókat, akkor burkolt gyalogút is lehet :)).
[előzmény: (67601) Old Fairy, 2014.05.22 15:04:26]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.20 11:10:19 (67574)
"ez már" => már
[előzmény: (67573) pockok, 2014.05.20 11:08:51]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.20 11:08:51 (67573)
Jelenlegi tudásom szerint a Telepules és a Megye paraméterek töltésének egyetlen értelme ez a lista (például) - azaz a kereshetőség.
Nem tökéletes, lehetne (kellene) fejleszteni, de legalább van.
Megfelelő indexeléssel természetesen ki lehetne váltani ezeket a paramétereket, de ez akkor ez már egyértelműen (a jelenleg GC-s) lekérdezéshez kapcsolódó feladat lenne.
[előzmény: (67571) Peter68, 2014.05.20 10:23:37]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 10:24:48 (67541)
Ezzel kicsit elkéstem (közben el kellett mennem). Hev 67538-asa után már nem másképp írtam volna: nem a tucat POI-kra gondoltam, hanem azokra, melyekre van esély, hogy rákeres valaki.
[előzmény: (67540) pockok, 2014.05.19 10:18:34]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.19 10:18:34 (67540)
A kérdés tehát, hogy mi a jobb (vagy a kisebb rossz): a biztos semmi, vagy a bizonytalan valami - ami lehet, hogy a szomszéd település neve.
Mivel az esetleges téves nevet nem egy kalapból húzzuk ki, hanem az valamelyik közeli település neve lesz - én az írjunk be valamit pártján állok.
Ha pihenőhelyeket keresek pl. Velem környékén, akkor valószínű, hogy ismerem annyira a környéket, hogy egy bozsoki, cáki, kőszegi POI-t is meg fogok nézni.
Szerintem.
[előzmény: (67537) Peter68, 2014.05.19 09:56:11]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.18 23:14:34 (67527)
Közben megnéztem a vonaltörténetnél is,
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
de nem lettem sokkal okosabb. Az utolsó sort továbbra sem értem. Félrecsúszott darabolás, megszakadt feltöltés, vagy a TuHu hőskorának valamelyik titka okozhat ilyent?
[előzmény: (67508) pockok, 2014.05.16 21:14:02]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.18 22:54:36 (67524)
Megnéztem, így már rendben van.

(A N46.618804 E18.859581 helyen egy picit még igazítottam az íven, de ez nem annyira lényeges.)

A szerver üzenete:

A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 15 db érintett vonalból 35 db lett.



A tracket most már feldolgozottá állíthatod, a tanuló területed tartalmát törölheted, stb.

Holnap még érdemes ránézni valamelyik kimeneten a térképre, hogy azt látod-e, amit rajzoltál. Ha valami nem tetszik, javítsd. Ha csak apróság, akkor úgyis soron kívül feltölti valaki.

Folytatásnak válassz bármit, ami tetszik, de szerintem a következő rajznál még maradj a pontoknál és a vonalaknál (aztán jöhetnek a poligonok:)).

További jó munkát!
[előzmény: (67521) Robert8, 2014.05.18 15:48:45]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.17 22:40:45 (67518)
Átnéztem. Még néhány dolog:
1.
A Duna partján lévő utat több részen is a track-köteg nyugati oldalára tetted. Ha ennek az az oka, hogy van információd arról, hogy melyik a pontosabb Oregon 600-as és melyik a Defy+Blumax track és azt vetted figyelemben, akkor maradjon. Ha viszont csak azt nem akartad, hogy túlságosan a folyó mellé kerüljön az út, akkor az utat tedd a track-köteg közepére, a Duna szélét pedig vidd pár méternyit keletre.
pl. itt: N46.614504 E18.857128 (Mapedit: Ctrl+G-vel odaugrik)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
(Ezen kívül még néhány pontot elbírnának a kanyarok is. Szebb lenne az ív.:))

Itt a lényeg, hogy terepi trackek alapján a vízrajz is nyugodtan igazítható.

2.
Vasúti átjáró: N46.618988 E18.859071
Ezt is helyezd át oda, ahová a mostani felmérés után került az út. Sokan (én is) ilyen helyekre csomópontot csinálnak és arra teszik a POI-t, míg mások nem.
Én nem tudok erre vonatkozó írott szabályról - persze attól még lehet -, de talán majd más is véleményt mond.

3. Használd a Lektort!
- - - - -
ID= ; (N46.615826 E18.845463) , (N46.615826 E18.845412)
Túl rövid szakasz ( <6m )
Itt az a gond, hogy a parkoló közepe és a gyalogút becsatlakozása közti szakasz csak 4 méteres . Ez túl rövid (Garmin specialitás), ezért elkerülendő. Ilyen esetekben elfogadott a vonalakat kicsit széthúzni, hogy legalább 6 m legyen a két pont közti távolság. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy vagy már te feldarabolod (egyébként a szerver csinálná feltöltéskor), vagy pedig a pontok mozgatása üzemmódban "megfogod" a töréspontot (de nem mozdítod el) és ekkor alul kiírja a hosszát.
- - - - -
ID=755226 ; (N46.615826 E18.845463) , (N46.615851 E18.845480)...
Hibás Zsakutca érték: Számított: 2 ; Megadott: 0
Itt az a gond, hogy az út északi vége nincs bekötve ezért zsákutcának gondolja, amit paraméterezni kellene. Tegyél fel egy csomópontot, kösd be (Figyelj, itt is túl rövid szakasz lesz!), majd igazítsd!

A POI-k és a többi dolog rendben van. A fentieket még javítsd és akkor feltölthető lesz.
[előzmény: (67513) Robert8, 2014.05.17 14:22:03]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.16 21:14:02 (67508)
A webesen "módositva" helyett valamiért "létrehozta" van írva, de ez valójában a "Modositva" paraméter.
A mapeditben jobban látszik:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[előzmény: (67507) Hev, 2014.05.16 20:44:12]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.16 20:40:02 (67506)
Találtam egy (számomra) érdekes vonalat:
ID=769293
Letrehozta=...
Letrehozva=2011-08-07 20:24:58
Modositotta=...
Modositva=2009-11-08 19:06:29

Az utolsó módosítás tehát korábbi, mint a létrehozás. Hogyan lehet ez? Ezeket a paramétereket nem a szerver tölti?
A közvetlen környéken látszólag rendben vannak a dolgok, bár a szomszédos vonalak nem ekkor keletkeztek.
Eddig nem tűnt fel ilyesmi.




pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.16 19:14:36 (67498)
Úgy tapasztalom, hogy már él is a változás. Fel tudtam tölteni egy 14MB-os próbát :)
Köszönjük!
[előzmény: (67489) Old Eye, 2014.05.16 10:58:50]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.14 22:51:26 (67466)
Én nem ismerem különösebben a környéket, de pl. Kercaszomornál a határkövek szerint inkább a mostani állapot a jó, azaz törés van a határban.
[előzmény: (67465) Peter68, 2014.05.14 22:33:13]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.14 22:18:50 (67464)
Megnéztem, de egyelőre főleg csak a pontokat.
A N46 37.216 E18 51.206 - az autósbolt megszűnt, helyette bálásbutik van, ami turisztikailag nem fontos információ, általában nem ábrázoljuk, így a POI törlése javasolt.
Törlés előtt az "Adatmezők" fül "Leírás" vagy "Megjegyzés" mezőjébe be kell írni a törlés okát. pl.
A(z) ... sz. track alapján törölte Robert8, dátum - vagy valami ilyesmi.

A N46 37.162 E18 51.444 helyen lévő Peny-t viszont ábrázolni kellene. Ott is van az, csak a parkoló másik oldalán.
Helyezd át a track szerinti pontra.
Ugyanez a helyzet a kocsmánál is, ahol a felmérő jelezte is, hogy áthelyezést kér ("Kocsma meg itt van").
A Peny melletti lévő Diegó ábrázolása/nem ábrázolása a te döntésed.
Ilyen esetekben azt érdemes mérlegelni, hogy a túl sok egymás közeli pont kitakarja-e egymást. Az nem jó, ha egy GPS-en bizonyos nagyításnál már csak a szőnyegbolt látszik, hiszen egy kiránduló számára az élelmiszer vélhetően sokkal fontosabb.
Azt is lehet, hogy ábrázolod, majd a feltöltés másnapján megnézed a valamelyik kimeneten az eredményt és ha nem tetszik, akkor törlöd a pontot.

A N46 37.173 E18 51.636 (N46.619532 E18.860589) ponton lévő csónaklerakónál szerintem használd inkább a vízi sportok, vagy a kikötő típust. A POI felirata legyen "Csónakkikötő" - a Leírást paramétert nem névadásra használjuk.
Nem tudom, ismered-e? Ha bármelyik turistautak.hu oldal jobb felső részén beírsz egy szórészletet (most pl.: csónak), akkor kihozza az összes olyan pontot, aminek a nevében előfordul a csónak szó. Kétséges esetben így lehet ponttípust puskázni.

Település belterületén - a kereshetőség miatt - ajánlott a település és a megye megadása (bár erről folyamatosan visszatérő viták vannak). Jelen esetben:
Telepules=Paks
Megye=Tolna
Ha kétséged van, nézz meg egy környékbeli POI-t (majd - Ctrl+Enter, Ctrl-C, Ctrl-V, ...)

A többi felvitt pontodra ugyanezek vonatkoznak (megnevezést a feliratba).

Ma eddig jutottam. Ezeket javítsd, majd ismét töltsd fel a munkát a tanuló területre!

Ha bármilyen kérdésed van, tedd fel, akár itt, akár privátban!
[előzmény: (67407) Robert8, 2014.05.13 18:57:44]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.14 19:56:36 (67463)
Megnéztem. Tényleg.
Az elmúlt hónapokban én is rajzoltam párszor az Őrségben. Ami nálam megvan, az alapján: 2013. október 28-án még jót töltöttem fel, 2014. január 27-én viszont már rossz jött le. A hiba tehát a kettő közt lehetett.
Ez alapján több módosítás is volt abban az időszakban, köztük a határon is. Több határpont is változott, OMP-s rajzoló kellene. Az októberi TuHu-s állapotot át tudom küldeni, ha szükséges.
[előzmény: (67462) SagiK, 2014.05.14 19:05:48]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.14 16:43:01 (67460)
Ezt persze meg is fordíthatjuk: Lett végre három laza napom, végre tudnék nyugodtan és sokat rajzolni, de nem tehetem, mert valaki fogja a tájegységet.
Ez még rendben is van, másnak is lehet sok munkája, rajzolhat valami komolyat, de 4-5-6 nap múlva látom a rajzolói megjegyzésből, hogy "apró igazítások...", vagy egy nyúlfarknyi track feldolgozása.
Én még csak alig egy éve rajzolok, de többször jártam már így.
Ezt kellene valahogy gátolni.

Ha lesz valamilyen korlát, akkor természetesen engedjük meg, hogy aki előre szól, hogy sok munkája van, az élvezzen mentességet. Alapból viszont menjen a 24/48/72 (részemről kb. mindegy).
[előzmény: (67459) Lipták Roland, 2014.05.14 15:48:42]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.14 13:21:35 (67458)
Összefüggnek a dolgok.
Én alapból a 48/72 óra pártján vagyok, de ha következetesen sikerül betartatni az időket, akkor felőlem lehet 24 vagy 12 óra is. Ha ugyanis biztosra vehetem, hogy nem fogom órákon belül 5-10 napra elveszteni a folytatási lehetőséget, akkor szívesen visszatöltök félkész rajzokat is. 1-2 nap múlva még zökkenőmentesen tudok folytatni egy területet, de egy hét múlva már nem biztos.
[előzmény: (67456) -bj-, 2014.05.14 12:34:42]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.11 18:32:05 (67365)
Átnéztem, feltöltöttem.
A kunszentmártoni tracket a megfelelő tájegységbe helyeztem. Ha legközelebb ilyent találsz (előfordul), nyugodtan szólj külön is valamelyik fórumon. Nagy eséllyel órákon belül a helyére teszi valaki, akinek van ehhez jogosultsága.

Az országjáró felméréseken az új szakaszok rajzolása rendben volt. Én ezen kívül három helyen még igazítottam pár métereket az utakon (track nyalábra húzás, itt: N46 48.467 E20 37.015, itt: N47 15.974 E21 42.622 és itt: N47 07.548 E21 44.802), de ezek nem voltak durva eltérések.
A N46 13.664 E20 36.920 ponton egy több száz méteres letérés van. Az aláhívott műholdkép szerint az épülő M43-as csomópontja miatt változott/változik a nyomvonal. Ez a track kevés a terület rendes megrajzolásához, műholdkép alapján pedig nem dolgozunk, de az ilyen helyekre szintén érdemes a trackelés fórumon felhívni a figyelmet, hátha arra jár egy közelben lakó (bár egy új autópálya az elkészülés után gyorsan fel szokott kerülni a térképre).

A szerver feltöltés utáni üzenete:

A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!
________________________________________
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 5 db érintett vonalból 10 db lett.



Most már feldolgozottá billentheted a két tracket.
A tanuló adatlapod a tartalmát törölheted. A következő munkádat pedig ugyanide töltheted (nem kell új adatlapot csinálni).

Következő rajzolásnak – gyakorlásként - válassz nyugodtan valami nagyobbat, lehetőleg olyat ahol a trackelés egy bizonyos területre vagy településre korlátozódik. Az ilyeneket sokkal könnyebben és gyorsabban ellenőrzi valaki. Az also-tisza tájegységben pl. most elég sok ilyen van.

Jó munkát a folytatáshoz! :)
[előzmény: (67324) Robert8, 2014.05.04 17:13:01]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.04 09:49:44 (67321)
A dunántúliak heteken belül el szoktak fogyni (többnyire), de előbb-utóbb a többihez is hozzájutunk majd. Várjuk :)
[előzmény: (67320) 2014.05.04 08:37:29]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.03 22:13:03 (67313)
"mindenki azt csinál amit akar" - Hát, én is megkaptam :))
Pedig ezt szerettem volna elkerülni. Azért is kérdeztem rá...

Visszatettem valamennyi eredeti "tracket", az eredeti adatlapra.
Az egészet áttettem az otherbe: http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=37660
A 30-as távot, amiről tényleges rajzolás is történt, pedig újra feltöltöttem: http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=37699
[előzmény: (67312) Hev, 2014.05.03 21:28:12]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.03 20:46:24 (67309)
Az új somogy.gdb-ben és mezofold.gdb-ben minden táv külön-külön nyomvonalként megvan. Igaz, a 60-as táv már nem egyben. Ha valakinek egyben kell, össze kell fűznie. Viszont nincs kilógás. Nem tudom, hogy cél-e az, hogy egy-egy túra a track adatlapon egyben megmaradjon. Tényleg nem tudom. Eddig azt hittem, hogy mindent vágunk a te. határon.
De a mentéseimben minden előzmény megvan.
Visszategyem úgy ahogy volt (átlógva)? Vagy töltsem fel a 60-as (Somogyba is átlógó) távot külön adatlapra és úgy daraboljam. Vagy ne daraboljam?
Mit javasolsz?
[előzmény: (67308) Hev, 2014.05.03 20:14:20]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.03 13:59:04 (67306)
Köszönöm szépen!
Próbálok jól élni vele.
[előzmény: (67304) Old Eye, 2014.05.03 12:48:40]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.03 13:57:53 (67305)
A többi távot nem néztem végig aprólékosan (nem volt módosítás), de néhány részlet alapján nekem úgy tűnt, hogy lehetne némi nyomvonal korrekciót csinálni.
Ha viszont a trackek minőségét is nézzük - és miért ne néznénk -, akkor már nem biztos, hogy kell igazítani. Ezért írtam, hogy egyéni ízlés (döntés) kérdése. A legjobb, ha a darabolás után valaki majd ránéz még.
[előzmény: (67302) Robert8, 2014.05.03 11:11:03]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.02 22:07:13 (67301)
Belenéztem:
A feltöltött fájl a 30-as gyalogos túra útvonalának rajzolását/igazítását tartalmazta (ahogy kisdecso kérte).
Ez a rész szerintem rendben van, legalábbis alapvető hibát nem látok benne (pl. csak a track alatti vonalhoz nyúlt, nincs benne poligon törlés, stb.).
Ha valaki arra jogosult ránéz, fel is töltheti (23:00-kor zár az OMP:))
VISZONT: A Demeter 60 track egy része átlóg a somogyi te-be, azaz vágni kell majd (én ezt most direkt nem tettem meg), továbbá a többi táv nyomvonalán is lehetne még igazítani pár dolgot - bár ez egyéni ízlés kérdése.
A lényeg, hogyha fel is lesz töltve a rajz így ebben a formában (segítendő a vasárnapi túrát), szükség lesz egy második rajzolásra is, így a tracket most még nem kellene feldolgozottá tenni.
[előzmény: (67291) Robert8, 2014.05.01 15:30:06]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.28 12:20:55 (67268)
Megint lett egy kis időm.
Valóban, a frissen letöltött 8,65 MB-os also_tisza.zip-et én sem tudtam feltölteni, "Hibás fájlnév!" üzenet miatt.
Ugyanez kicsomagolva és rar-ral becsomagolva (alapértelmezett paraméterekkel), 7,37 MB lett.
Ez így már simán felment.
Az erősebb tömörítés (vagy darabolás) tehát egy ideig megoldás lehet, persze hosszabb távon ez így nem az igazi.
[előzmény: (67267) Hev, 2014.04.28 09:16:55]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.28 08:35:17 (67266)
A modonly feltöltésekor írja ki, hogy "Fájl feltöltése (.mp vagy ugyanez .zip-be csomagolva, 8 MB felett mindenképpen tömörítsd)".
[előzmény: (67265) Old Eye, 2014.04.28 08:19:23]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.27 20:47:59 (67263)
Nekem simán felment egy próba: http://turistautak.hu/tracks.php?id=37618
(törölhető)
[előzmény: (67262) Old Eye, 2014.04.27 18:04:02]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.13 19:02:45 (67233)
Közben sikerült továbblépnem.
Egy korábbi állapotot töltöttem vissza és újra lyukasztottam, de úgy, hogy utólag már ne kelljen igazítani. Ekkor látszólag jó lett, de többnyire így is a háttér jelölődött ki, ha az erdőre kattintottam. Nem mindig, de legtöbbször igen (rajzolás közben folyamatosan próbálgattam).
Feltöltöttem, visszatöltöttem, közben a MapAudit-tal folyamatosan ellenőriztem. Megvan a háttér, megvan az erdő. Egyelőre jónak látom.
[előzmény: (67232) pockok, 2014.04.13 16:37:01]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.13 16:37:01 (67232)
Tapasztaltabbak segítségét kérem:
Lyukasztottam egy erdőt (nem először, nem másodszor).
A jelenség az, hogy ezután az erdőt többé nem tudom kijelölni, mivel mindig a háttér poligon jön elé.
Ha elmentem és újra megnyitom, akkor egy alkalommal ki lehet jelölni (tudok pl. lyukakat frissíteni), aztán már ismét nem.
Látszik az erdő, de mintha a háttár fölé jött volna.
Elrontottam/elállítottam valamit? Mit lehet ilyenkor csinálni?
(Lehet esetleg valahogy a Mapeditben is előre-hátra léptetni poligonokat?)
Ha visszatöltöm a pár perccel előtti mentést és azon ismét megcsinálom a lyukat, ismét elromlik.

Erről az mp-ről van szó: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27147456/borzsony1616-prb.zip
Ettől a magaslestől északra: N47.967583 E18.987850

A végeredmény egy rét lenne, a magasles mellett...

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.04.08 09:10:36 (67211)
Zárhatjuk a thread-et :)
[előzmény: (67134) Attibati, 2014.03.31 09:09:27]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.23 12:15:07 (67098)
A thread miatt itt válaszolok.
Van egy olyan lehetőség is, hogy gyalogutat rajzolsz és ráteszel egy lépcső POI-t. Ha pl. nyilvánvalóan járnak rajta, vagy mellette biciklisek, akkor talán ez egy jó megoldás. A lépcső, mint út típus ne legyen kerékpárral járható.
Szerintem. De a konkrét helyzet ismeretében ezt neked kell mérlegelned és eldöntened.
[előzmény: (67097) Nargoth, 2014.03.23 10:10:37]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.22 19:27:10 (67093)
pl.:
1. Ctr+C vágólapra amit megadni akarsz
2. Shift lenyomása mellett kattintásokkal kijelölni a vonalakat
3. Ctrl+Enter (Extra paraméterek)
4. Ctrl+V, beillesztés

Vagy ha csak egyet akarsz tömegesen, de sokszor, akkor célszerű azt az F6,F7,F8 funkcióbillentyűk a valamelyikéhez rendelni (Shift+F[6,7,8]).
Pl. Shift+F7 és "Track". Ezután elég egy F7 és egy "1" a Track=1 megadásához.
(Nálam F6=Utcanev, F7=Track, F8=Zsakutca vagy Turamozgalom, de ez egyéni izélés kérése.)
[előzmény: (67092) cactus, 2014.03.22 17:15:34]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.16 20:47:04 (67078)
Így benne maradt a régi ID, szerintem azért nem volt jó. Érzésem szerint ennél jobban bele kell nyúlni a poligon tulajdonságaiba.
Annyira nem vagyok biztos benne, hogy ide leírjam a konkrét lépéseket, de valamilyen "trükkel" új poligonként kell visszatölteni a régi adatait (a lényeg, hogy új ID-t is kapjon).
Szerintem várjatok meg egy olyan valakit, aki már csinált ilyet - de legalább konzultáljatok vele.
[előzmény: (67077) filemaneger, 2014.03.16 20:13:54]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.14 16:55:06 (67031)
Volt ilyesmiről szó nemrég - ha jól emlékszem. A Mapedit (TuHu-n használt változata) bizonyos esetekben lyukasztás után nem távolítja el a kivágott részt. Vagy valami ilyesmi. Ezen segít az "Objektum tulajdonságai / Alkotórészek / Lyukak frissítése" funkció. Amióta ezt tudom, már sokszor segített.
Én dec.26-án javítottam Székesfehérváron az állomás nyugati részénél MapAudit jelezte poligon átfedést, de ha jól emlékszem, ez nem lyukasztási probléma volt, így szerintem nem rám gondoltál. A letöltött MP mindenesetre megvan. Ha kell, át tudom küldeni.
[előzmény: (67024) Peter68, 2014.03.14 14:32:53]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.14 06:13:41 (67014)
És van egy zárt fórum is, ami elvileg ezeknek az ügyeknek a boncolgatására (is) szolgál.
Bocs.
[előzmény: (67013) Old Fairy, 2014.03.14 00:56:29]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.11 07:55:46 (66949)
Hasznos lenne, ha a nullás vonalak közepén egy útpont is lenne a GPX-ben.
Az útpont sokkal jobban látszik a GPS-en. Csak a pontokat áttöltve, majd pontról pontra haladva, gyorsan tisztázni lehetne egy-egy területet, mondjuk biciklizve.
[előzmény: (66947) Old Eye, 2014.03.11 06:03:15]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.06 20:19:55 (66893)
Csak válts vonaltípust és kész :)
+ a N46.035151 E18.348069 pontból (a Mapeditben egy Ctrl+G után tudsz gyorsan odaugrani) töröld ki a felmérendő (TZ) vonalat.
[előzmény: (66892) Robi(gyalogtúrák), 2014.03.06 20:05:48]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.04 23:34:59 (66873)
Le tudod tölteni a tájegységet zárolás nélkül is:
1. http://www.turistautak.hu/download.php?region_id=mecsek&filetype=mp_gpsmapedit
2. Beállítás-sablonok: szerkesztésre
3. tájegység zárolása - pipa ki
4. letöltés gomb
Tedd az MP fájlt mondjuk egy mecsek nevű mappába. Ez alatt kell lenni az összes eddigi tracknek (köztük a tiédnek is) egy upload könyvtárban. A trackeket ugyanezen az oldalon tudod letölteni. Elsőre a "a tájegység összes trackje" előtti zip-re kattints!

Ha a mapeditben hibaüzenet nélkül nyílik meg a mecsek.mp, akkor elkezdheted a rajzolást.

DE: mivel zárolás nélkül töltötted le, a végeredményt nem lehet majd visszatölteni (ha majd jó lesz, ugyanezt élesben is meg kell majd ismételned).
Gyakorlásnak, első rajzoláshoz viszont ez egy jó módszer. Ezt az MP-t is feltöltheted tanuló területedre, valaki megnézi és jelzi a hibákat. Addig is míg a Mecsek felszabadul.
[előzmény: (66871) Robi(gyalogtúrák), 2014.03.04 23:13:24]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.03 10:25:21 (66831)
Én eddig kétféle ilyen (elágazós) esettel találkoztam:
1.
Mária Út tábla balra mutat, egyenes földúton elvisz egy faluba, de arra jelzés nincs. A jelzések jobbra vannak felfestve, érintenek egy kápolnát, majd egy elég rossz úton bevisznek ugyanabba a faluba.
Ebben az esetben a jelzést csak a felfestett szakaszra raktam.
2.
Mária Út megy tovább de van egy letérés egy kápolnához. A terepen mindkét irányban sima viola"m"-ek vannak festve.
Ezt a térképre annak idején (talán még Tsinom) úgy rajzolta be, hogy a főág a Vm+, a letérés pedig V+< (vagyis a fő jelzés nem ágazik el).
Ez így nekem jó megoldásnak tűnik.
[előzmény: (66828) olahtamas, 2014.03.03 06:39:06]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.02 20:00:34 (66824)
Én ma Kőszegen voltam, ugyanilyen céllal. A város keleti részén itt is mindenhol csak a fehér alapok vannak meg. Igaz, minden fontos helyen van lila oszlop (rúd), irányjelző táblákkal, melyek mutatják a jó irányt. Továbbá ezen a szakaszon a Vm+ fonódik az OKT-vel, ami végig jól jelölt, így tulajdonképpen nincs probléma.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
Tsinomtól tudom, hogy minden szakasz minősége és helyzete az ott éppen toborzott jelzésfestő csapattól függ(ött). Kőszegen pl. a város másik felén végig jól felfestett ugyanez az út.
Az elmúlt hetekben olyan helye(ke)t is találtam, hogy a hivatalos út jól járható, a Tsinomtól kapott zarándok trackek nagy része is arra megy, a terepen mégsem ott van felfestve a jelzés, hanem egy párhuzamos úton. Valószínűleg a jelzésfestőknek akkor és ott az volt szimpatikusabb.
Én is azon az állásponton vagyok, hogy minden olyan helyre ki kell menni, ami gyanússá válik.
Arra is gondoltam már, hogy egy közösen hozzáférhető helyen gyűjteni kellene az ilyen trackelésre javasolt helyeket (pl. Track=0 utak, tétova zarándok nyomvonalak, zavarosan rajzolt környékek, stb).
[előzmény: (66823) Vacsape, 2014.03.02 12:09:48]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.27 21:53:43 (66812)
Ismét elérhető: http://turistautak.hu/tracks.php?id=37088
[előzmény: (66793) tsinom, 2014.02.26 09:19:05]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2014.02.27 13:41:15 (66802)
Visszahozom a ide a tervezett jelzések törlésének témáját.
Az első tervezett jelzés, amivel foglalkozni kezdtem a Kőszeg-Kávária-Hétforrás-Rőtfalva Sm+_volt.
Több előásott fényképem, trackelői beszámolók és ez is azt bizonyítják, hogy ez egy létező jelzés, így élesre állítottam.
Aztán a második, Sárvár-hegyközségi ilyen helyen még a Zm+_ alatti út is hiányzott a terepen. Hiába volt róla track.
Tsinom sok támpontot tud adni, hogy mit érdemes megnézni, de a törlés előtt egy terepi esélyt szerintem minden tervezett szakasznak adni kell.

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók