turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, jekaeff hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3611 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | ... | következő


jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 21:20:39 (54501)
Gondolom TuHu unuinstall-lal megoldódik a gond.
Esetleg meg lehet próbálni az http://openmaps.eu/ -s térképet, hátha azzal nincs ilyen gond. Én most ezt lusta vagyok kipróbálni... :o)
[előzmény: (54500) Ákibard, 2011.01.15 21:17:51]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 21:15:03 (54498)
Nem, ez a másik, ritkább hiba. Lásd az előző linkemet.
[előzmény: (54496) Ákibard, 2011.01.15 21:13:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 21:14:32 (54497)
Egy-két napot?

Sajnos ez komolyabb problémának tűnik, én egy hónapja vettem észre: http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=kutyuk&message_id=299142

...kár, hogy ezek szerint ezt nem sikerült még javítani.
[előzmény: (54493) R.Guszty, 2011.01.15 21:12:20]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.15 21:11:06 (54490)
Ez csak a szokásos probléma, amin egyébként én is meglepődtem egy kicsit.
Hibás az egyik tuhu szelvény (most nem jut eszembe melyik) és ha az a szelvény képernyőre kerül, fagyi van.
[előzmény: (54486) Ákibard, 2011.01.15 21:06:56]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.09 13:20:03 (54239)
Stabil nyomásviszonyok között (ami soha nincs) sokkal finomabb részleteket képes rögzíteni (kisebb dombok, völgyek). Erre a pusztán GPS alapú magasságmérés nem képes, mivel ott össze-vissza ugrál a magasság minden egyes időpillanatban a számított pozíciónak megfelelően, így rommá kell átlagolni azt valami belső algoritmussal a GPS vevőben, hogy ne legyen nagyon ocsmány a végeredmény. Így viszont a finomabb részletek elvesznek.

A barometrikus magasságmérős Garmin vevőkben a barometrikus magasság időjárás okozta "elállítódását" úgy próbálják kordában tartani, hogy minden másodpercben egy picit közelítik az így számolt értéket a pillanatnyi GPS mérés magasságértékéhez. Ez azonban olyan kis mértékű közelítés (kb, 1/2000-edével csökkenti a magasságkülönbséget másodpercenként, lásd az itteni fejtegetésemet), hogy hirtelen frontváltozáskor nem tud elég fürge lenni. Az esetek nagy részében azonban kb 10m-en belül marad a hiba, csak a hirtelen frontátvonulásos napok tudják kizökkenteni ennél jobban.

[előzmény: (54226) Bazsa69, 2011.01.09 09:50:39]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 18:30:33 (54202)
1.)
- Barométer üzemmódnál millibar-t ír ki, nem magasságot.
- Változó magasság: ez a "normál" használatnál ajánlott.
- Fix magasság: ilyenkor "beragad" a kijelzett magasság. Igazából csak tengeren tökéletes, ahol folyamatosan tengerszinten (0m) vagy. :o) Ill. egy érdekes mellékhatás, hogy ezt választva a kiírt magasság ugyan tényleg beragad, de a trackbe kerül magasságadat, de ilyenkor nem barometrikus, hanem tisztán GPS alapú magasság kerül rögzítésre.

2.)
Igen, valószínűleg azt jelenti. Az én 60CSx-em nem tud ilyet, de elődje a 60CS tudott. Nyilván ez azért a "kikapcsolt" állapot fogyasztását megnöveli, és szép lassan lemeríti az elemet/akkut. Ennek ellenére úgy látszik közkívánatra bekerült ez az opció az Oregonba.

3.)
- Barométer: A tengerszintre átszámított légnyomás, a tengerszint feletti magasságod ismeretében. Ez nálam ebben a pillanatban 1016.7millibar 112m-es tengerszint feletti magasság mellett. Ha tehát leásnék a földbe 112m-t, hogy tengerszinten legyek, akkor a gödör mélyén ekkora lenne a CSx fölötti légoszlop által kifejtett nyomás. Ez tehát egy relatív nyomás érték.
- Légnyomás: Ez a GPS-ed fölötti légoszlop által kifejtett abszolút nyomás. Ez nálam ebben a pillanatban 1003.3mb (de ha leásnék 112m-t akkor 1016.7millibar lenne, ekkor lenne azonos a relatív és az abszolút nyomásérték). Magyarországon tehát a föld felszínén vagy afölött állva mindig kisebb lesz ez az érték mint az előző.
[előzmény: (54190) tanker007, 2011.01.08 12:06:32]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 11:32:27 (54186)
Ez attól is függ, hogy a "másik helyen" mennyire eltérőek a tengerszintre vetített légnyomásadatok.

Ha a kocsiban is végig be volt kapcsolva a GPS vevő és az automatikus kalibráció is engedélyezve volt, akkor menet közben a GPS magasságadatokkal folyamatosan megpróbálja kordában tartani a magasságadatokat a GPS vevőd. Ha viszont ki volt kapcsolva és ott kapcsolod be, akkor nagyobb az esély a nagyobb mértékű hibára, mivel olyankor az automatikus kalibráció csak attól az időpillanattól indul és tovább tart míg közelítőleg pontos adatot kapsz (szép lassan "hozzásimul" a magassággörbe a valóságos magassághoz).

Nagy távolságra utazva egész jó megoldás lehet a következő, ha utazás közben nem akarod lemeríteni az akkukat:
- Automatikus kalibráció bekapcsolva, utazás közben a GPS vevő kikapcsolva
- Helyszínen a GPS vevőt bekapcsolod, megvárod, míg jó sok holdat lát a vevő, majd rögzítesz egy útonalpontot, 1-2 perces átlagolással. Az átlagolás során a GPS adatokból számolt magasságadatokat átlagolja a kütyü (nomeg persze a szélességi és hosszúsági koordinátákat), nem veszi figyelembe a barometrikus magasságadatot. 1-2 perc alatt egész tűrhető magasságadatot szolgáltat.
- Az így kapott magasságadatot beállítod, mint aktuális magasságadatot. Természetesen az automatikus magasságkalibráció továbbra is maradjon bekapcsolva, így a továbbiakban a vevőnek már ezt a valósághoz közelebbi magasságadatot kell finomítgatnia, nem egy sokkal nagyobb magassághibát (ami tovább tartana).
[előzmény: (54185) tanker007, 2011.01.08 10:50:04]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.07 21:00:58 (54174)
Igen valószínű, hogy az elem terheli jobban.

Főleg, ha figyelembe vesszük azt a néhány száz csomagolást (műanyag+papír), amivel az elemeknél számolni kell.
[előzmény: (54172) Old Eye, 2011.01.07 20:49:49]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.05 22:46:31 (54140)
Pedig pl. egy GPS12-n vagy gekón milyen jól mutatna a paperless geocaching! :o)
[előzmény: (54139) Mr Zerge, 2011.01.05 22:17:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 19:46:33 (54104)
Nem emlékszem, hogy próbáltam volna a FAT32-t, de valószínűleg menne.

Egyébként már volt róla szó, hogy nincs ilyen FAT korlát, hogy max 128 file... Olyan van, hogy a gyökékönyvtárban maximum 512db fájl lehet. Fel tudsz másolni több gpx fált is mint 128, de a csix (vagy hcx) memóriakártya tartalmát mutató listájában csak 128db-ot fogsz látni. Tán még meg is őrül tőle kicsit a kütyü. Így ez inkább Garmin korlát.
[előzmény: (54095) Mengyán, 2011.01.04 18:29:50]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.04 15:08:58 (54081)
Igen, ez gyanús! A csixnél is BE van kapcsolva az úton tartás alapértelmezésként, nagyon könnyen lehet, hogy itt is ez a helyzet.
[előzmény: (54079) Csuhás, 2011.01.04 15:05:01]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.01.03 18:42:35 (54062)
Ez az újabb Mapsource-ok által használt gyorsítótár. Amikor zoomolsz a térképen, vagy ide-oda mozgatod, a Mapsource legenerálja a térkép-információk alapján a képet, amit megjelenít a monitorodon (sok kis mozaikból - lásd: "tile").

Ha törlöd, legközelebb kicsit tovább tart, míg a megszokott hely környékén mozgatod a térképet. Egészen addig, míg újra tele nem tömködi a tile cache-t a Mapsource.

A régebbi (6.13.x és azelőtti) Mapsource-oknak nem volt szükségük ilyen trükkre, és még így is gyorsabbak mint a csicsás újak. Majdnem mindenben (kivéve nagy méretű GPS fájlok megnyitása).
[előzmény: (54060) Gáspár Norbert, 2011.01.03 18:16:56]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.31 11:46:16 (53956)
Esésnél hajlamos kiugrani belőle a csix, úgyhogy a csuklópántot érdemes a kormányon is áthurkolni (hogy ne szántsa fel a betont).
Nagyobb esésnél törhet is a tartó (ha arra esik a bringa).
[előzmény: (53953) Paramedic, 2010.12.31 11:07:16]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.31 07:40:33 (53951)
Zakany nagy szerencséje, hogy kábelmodemes szolgáltatója van és nem ADSL. Mert ha ADSL lett volna, akkor a reset után a routerbe beállított PPPoE név-jelszó páros is megy a levesbe és egyáltalán nem tudna netezni, amíg nem képes azokat beállítani a routeren. Így viszont hogy DHCP-vel kap IP címet a gép a szolgáltatótól (és nincs név-jelszó hitelesítésre szükség) ezt megúszta.
[előzmény: (53950) Togo, 2010.12.31 00:25:15]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.28 13:29:57 (53865)
...véletlenül kimaradt egy mondat az előbbi Copy+Paste végéről:

The Dakota does support the automotive high angle view however.
[előzmény: (53864) jekaeff, 2010.12.28 13:28:23]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.28 13:28:23 (53864)
Részlet egy Dakota 20 tesztből (gpsinformation.org):

"The Dakota is missing a few non-GPS related features found in the Oregon. Specifically, there is no picture viewer, the WhereIgo feature is not available, the screen resolution is inferior and there is no 3-D map view."

Vagyis azt a fajta domborzati 3D nézetet, amire gondoltam, azt nem tudja a Dakota (csak az Oregon).
De valószínűleg enélkül is lehet élni, pl. nekem sincs ilyesmi a csixen. :o)

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.28 09:09:51 (53832)
Szerintem ez lehet térképfüggő, amennyiben a térképbe épített DEM adatok alapján jeleníti meg a domborzatot. Már ha itt ilyen domborzati 3D nézetről van szó, nem a 60-as szériánál említett 2.1 dimenziós ;) nézetről.

A turistautak térképeknél nincs rendes DEM, a szintvonal csupán "grafika" mint bármi más a tréképen.
A NaviGuide 5.61 (tehát a NEM-NT-s!) ill. a TopoGuide már valódi DEM-mel rendelkezik.

...hacsak nincs a kütyüben magában valami globális DEM adatbázis az egész földgolyóra. De az normális felbontást feltételezve jó néhány gigabájtos lenne.
[előzmény: (53831) Karak, 2010.12.28 09:04:03]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.28 08:09:48 (53818)
Ennyiért újonnan (tehát nem használt készülékként) csak egy Garmin típust találtam:

Garmin eTrex Legend HCx : 54.900Ft

Ez egy nyomógombos (nem érintőképernyős), térképeket fogadni képes kütyü barometrikus magasságmérés és elektronikus iránytű nélkül. A maradék pénzből bőven kijön egy 2GB-os microSD kártya, ami majd kell a térképek feltöltéséhez (meg esetleg egy mini USB kábel, ha még nem akadna otthon, mert a kütyühöz nem jár gyárilag).

Eggyel komolyabb/drágább verziója a Garmin eTrex Vista HCx 69.900Ft-ért. Ez csupán a barometrikus magasságmérés és elektronikus iránytű funkciókkal több az előzőnél.

Ha az érintőképernyős megoldásokat szereted jobban akkor ez előző két modell belépőszintű megfelelői a Garmin Dakota 10 (69.900Ft) és Dakota 20 (69.900Ft), utóbbi itt is a barometrikus magasságmérővel és elektronikus iránytűvel felszerelt változat (itt már 3D az elektronikus iránytű, tehát nem kell tökéletesen vízszintesen tartani az iránytű helyes működéséhez). Ez a két típus paperless geocaching-et is tud.

Nyomógombosban a paperless geocaching-et a GPSMAP 62 (79.900Ft) és a GPSMAP 62s (109.900Ft) tudja. Ezek a régebbi GPSMAP 60Cx és GPSMAP 60CSx modelleket váltják fel (amelyek nem támogatták a paperless geocaching-et), azokénál több színű kijelzővel rendelkeznek (256 helyett 65000 szín). Itt is a második típus tud barometrikus magasságmérést és 3D irányűt (az elődmodellben 2D iránytű volt).

...de itt már nagyon elszaladtunk az árakkal. Használt kütyünél szóba jöhetne még egy VistaHCx vagy GPSMAP 60CSx az árkereteden belül.
[előzmény: (53812) Léva35, 2010.12.27 23:44:22]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:47:04 (53806)
Ááááá az én módszerem úgyis csak trackelésre lenne jó, a navigáláshoz mindig fel kéne úszni! :D
[előzmény: (53805) Apexsek, 2010.12.27 22:42:11]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:38:47 (53804)
Akkor már inkább a kütyüt kéne az úszógumira applikálni, szerintem. :o)
Az úszógumit meg egy kötéllel a merülőhöz erősíteni.
[előzmény: (53801) heyjoe, 2010.12.27 22:36:27]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:37:21 (53802)
Azért még várj meg néhány véleményt, van egy-két Magellan rajongónk is. ;)

A nagy Garmin-mánia (amennyire én tudom) azokból az időkből ered, amikor még igencsak szegényes volt a Magellan-ok térképi ellátottsága, főleg Európát és kis hazánkat illetően. Talán még az áraik is barátságtalanabbak voltak (pedig akkoriban még egy 60CSx is 175000Ft volt!). Manapság nem követtem, hogy alakultak a Magellan dolgai.
[előzmény: (53800) Léva35, 2010.12.27 22:29:53]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:27:07 (53799)
No igen, remélhetőleg a "vízben" inkább "vízen", mert pár centivel a víz alatt megáll a tudomány.
Már ami a műholdvételt illeti, ugyanis azt igazán hatékonyan blokkolja a víz.
[előzmény: (53798) -bj-, 2010.12.27 22:22:52]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 14:48:01 (53771)
Szép ábra, kár, hogy ilyen bizonyító erejűt én is tudok egy egyszerű rajzolóprogrammal másodpercek alatt... :o)
[előzmény: (53770) KiVi, 2010.12.27 14:28:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 13:34:56 (53767)
Az nem érdekes, hogy WAAS van odaírva, attól még működhet az Európában az EGNOS-szal is!

Ez csupán fordítási kérdés. Pl a GPSMAP 60 CSx angol nyelvre kapcsolva WAAS, magyarra kapcsolva pedig EGNOS (vagy WAAS/EGNOS, nem emlékszem). Tudtommal teljesen kompatibilis a két rendszer.
[előzmény: (53766) Karak, 2010.12.27 13:30:23]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 13:22:37 (53764)
A WAAS európai megfelelője az EGNOS.

Bekapcsolása elvieg javít(ana) a pontosságon.

Éppen csak a következő gondok vannak vele:

- Mivel mindhárom EGNOS műhold geostacionárius pályán "áll" (vagyis a földről nézve egy helyben áll, a Földdel azonos sebességgel kering, nem úgy mint a GPS műholdak), ezért a déli égboltra jó rálátás szükséges a jeleik vételéhez. Nomármost erre nagyvárosban (Budapest) a magas épületek között, illetve erdőben szinte semmi esély.
- Magyarországon közel-távol nincs EGNOS RIMS állomás. Ezeknek az lenne a feladata, hogy mérjék a helyi pozícióhibát és eljuttassák a központba, ahol aztán azt feldolgozva fellövik a korrekciós adatokat az EGNOS holdakra, stb. Így aztán a pontosítás sem lesz olyan tökéletes, mint RIMS állomásokkal sűrűn körbebástyázott vidéken (Euróba boldogabbik felén).
[előzmény: (53762) Karak, 2010.12.27 13:08:54]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 11:06:00 (53747)
A TXT_S_STR-t azért én nem merném kicserélni, az szerintem valami más.
Csak a "nap neve angolul"+"abbr" címkéknél javítsd, szerintem
[előzmény: (53746) Karak, 2010.12.27 11:02:53]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 09:54:39 (53739)
Az opengtt-s nyelvi fájlban Hétfő "Hé"-nek van rövidítve, Kedd pedig "Ke"-nek:



...azt lehetne megnézni, hogy az ezeknek megfelelő rövidítések a jelenleg használt nyelvi fájlban rosszak-e (pl. "D" szerepel hétfőnél a "TXT_Monday_abbr_STR_S" xml tagnál). Ha igen, akkor javítható. Arra, hogy hétfővel kezdődjön a hét, szerintem igen nehéz lesz rábeszélni a Garmint. Ahhoz programozni is kéne, nem elég a címkét cserélni. Már a csixnél is vasárnappal kezdődik.
[előzmény: (53738) Mengyán, 2010.12.27 09:39:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.24 15:42:53 (53729)
OFF

Kellemes karácsonyi ünnepeket mindenkinek!


/OFF

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.23 09:28:10 (53694)
Kibogoztam:

Bal felső: 47°30.00'N 19°50.00'E
Jobb felső: 47°30.00'N 20°50.00'E
Bal alsó: 46°30.00'N 19°50.00'E
Jobb alsó: 46°30.00'N 20°50.00'E

[előzmény: (53692) zsoooc, 2010.12.23 09:13:03]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.23 08:56:10 (53691)
Fapados megoldás, de én megpróbálnám Google Earth-re plusz rétegként felrakni a JPG-t, az átlátszósággal kisakkozva a képszéleknél a pontos illeszkedést, majd a Google Earth-ből kiolvasnám az adott pontok koordinátáit.
[előzmény: (53690) zsoooc, 2010.12.23 08:41:43]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 21:39:37 (53687)
Az egyik kis képen (amelyiken a menürendszer van lefotózva) a hirdetésben látható a huncutság, hogy ez egy Cx és nem HCx kütyü: ennek a menüjében még van Alarm Clock!

A HCx-ekben már nincs ébresztőóra, mivel azok kikapcsolt állapotból nem képesek feléledni. Hasonló dolog történt a 60CS -> 60CSx generációváltásnál ill. szintén ennél a generációváltásnál szűnt meg az a lehetőség, hogy kikapcsolt állapotban is naplózza a készülék a légnyomásváltozásokat. Ezzel nyilván megspóroltak némi készenléti áram fogyasztást.

De ezt tán még Sherlock Holmes se vette volna észre ELŐTTE.
[előzmény: (53682) heyjoe, 2010.12.22 20:43:01]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 20:07:48 (53678)
Ez igaz! A Webupdater nem e világ szülötte. :o)))

[előzmény: (53676) Mengyán, 2010.12.22 20:05:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 20:00:57 (53675)
Vagy esetleg ugyanezt Webupdater-rel, mintha az is kiírná a típust.
Legalábbis illene bármilyen USB-s Garmin GPS-t felismernie, ha egyszer ő a Garmin által preferált firmware-frissítő alkalmazás.
[előzmény: (53673) Mengyán, 2010.12.22 19:56:49]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 19:25:48 (53671)
Nem tudom, fogyasztóvédelmi ügyekben aztán végképp nem vagyok otthon.

Ha magyarországi az illető, akkor esetleg meg lehetne próbálni erőltetni a visszavételt, vagy legalább valami ésszerű engedményt az árból (bár nem tudom mennyiért sikerül beszerezned, az említett 30kHUF pl. már egy Legend Cx-ért is teljesen normális ár lehet, de 40kHUF már egy kissé túlzás lehet - hacsak nem járt hozzá egy sereg extra tartozék, pl térkép CD-k vagy bringás tart vagy karabíner -, amikor 55kHUF-ba kerül egy vadiúj).

Ha ebay-es a cucc, akkor is lehetne valamit reklamálni, ott van valami árgarancia vagy mifene.
[előzmény: (53669) femkutya, 2010.12.22 19:15:55]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 19:20:17 (53670)
Semmi, ugyanazon készülék két különböző néven.

Nem igazán értem, mire jól ez a névbeli kétlakiság. A Canon-nál legalább annyi logika van, hogy ugyanazt a gépet másként hívják auz USÁ-ban mint Európában. Samsungék azonban egyazon kontinensen és országon belül is két néven nevezik.

Lásd saját honlapjukat, teljes a zűrzavar a fejben:

http://www.samsung.com/hu/consumer/mobile-phone/mobile-phones/bartype/BGT-B2710/index.idx?pagetype=prd_detail

... mindkét név a böngésző címsorában, aztán lejjebb B2710, pár centivel lejjebb meg már Xcover271.

SZERINTEM a GT-B2710-et szánták teljes típusmegnevezést, az Xcover271-et (mint aliast) pedig afféle könnyen megjegyezhető "divatnévnek". Nohát, tényleg mennyivel könnyebb megjegyezni... :o)
[előzmény: (53668) KoLa, 2010.12.22 19:13:56]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 19:04:18 (53667)
Képernyősorrendek:

eTrex Venture Cx, Legend Cx kézikönyv:



eTrex VistaHCx, Legend HCx, Venture HC, Summit HC kézikönyv:



[előzmény: (53664) femkutya, 2010.12.22 18:24:02]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 18:47:53 (53666)
A verziószám is Legend Cx-re utal. :(

Egy eTrex generáción belül ugyanaz a firmware használható.

Tehát:
- ugyanazt a firmware-t használja a Legend Cx mint a Vista Cx vagy a Venture Cx.
- ugyanazt a firmware-t használja a Legend HCx mint a Vista HCx vagy a Venture HC illetve a Summit HC.

A Cx sorozatnál a legfrissebb szoftververzió a 3.40 (2009.12.03-án jelent meg).
A HCx sorozatnál a legfrissebb szoftververzió a 3.20 (szintén 2009.12.03-án jelent meg).

...tehát ha a verzió 3.40 akkor tuti Legend Cx. De már a startup képernyő is arra utal. Le lehet ugyan cserélni (én pl. csináltam ilyesmire programot, amivel tetszőleges képre lehet cserélni), de rendkívül valószínűtlen, hogy erről lenne szó. Egyrészt a programom nem túl közismert, másrészt meg senkinek sem érdeke, hogy butábbnak tüntessen fel a kütyüt, mint amilyen valójában.

Remélem, legalább olcsó vétel volt, 30kHUF alatt.
[előzmény: (53664) femkutya, 2010.12.22 18:24:02]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 18:38:41 (53665)
Az iránytű megtévesztő dolog, az nem igazi iránytű. Mozgás közben az elmozdulásod alapján képes meghatározni azt az irányvetort a kütyü, ami mentén mozogsz, így ahhoz képest az égtájakat is képes helyesen megmutatni. Ha azonban megállsz, akkor ez nem működik, a fejlettebb kütyükben (Vista) ekkor lehet bekacsolni (ill beállítható, hogy bizonyos sebesség alatt magától kapcsoljon be) az elektromágneses iránytűt.
[előzmény: (53664) femkutya, 2010.12.22 18:24:02]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 17:46:47 (53663)
Az utolsó két magyarázatom egyikét tartom legvalószínűbbnek. Vagyis hogy egy Vista HCx váz csupán egy donor volt egy Legend Cx elektronika számára. Ha a menüben lapozgatva a "Satellite Page - Map Page - Compass Page - Altimeter Page - Trip Computer - Main Menu" sorrendből hiányzik az altimeter, az a barometrikus magasságmérés hiányára utal. Tehát akkor ez se nem Vista HCx, se nem Vista Cx, hanem tényleg csupán egy Legend Cx.

Ami a Vista HCx-hez képest:
- nincs benne barometrikus magasságmérés
- nincs benne elektronikus iránytű
- valamivel gyengébb GPS-vevő chipset (Mediatek chip helyett valami kevésbé érzékeny Garmin chip)
[előzmény: (53662) femkutya, 2010.12.22 17:32:29]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 17:25:18 (53661)
Több lehetséges megoldás is van:

- Vicces kedvű előző tulajdonos lecserélte az indítóképernyőt a Legend Cx-ére (ugye CX, nem HCx, tehát valami földgömbös logóval indul nem egy egyszerű Garmin felirattal?). De ez nem túl valószínű.
- Egyszerű Legend Cx-ről van szó, aminek pl. sérült a készülékháza és mivel már nem kapható Legend Cx dummy (üres Legend Cx burkolat), így Vista HCx dummy műanyag vázába lett átültetve a Legend Cx. Lehetséges.
- Egyszerű Legend Cx-ről van szó, amit a tulajdonos drágábban akart értékesíteni (mivel a HCx egy modernebb és nagyobb tudású masina), ezért hozzájutott olcsóér' egy VistaHCx házhoz és átpakolta abba az elektronikát.

Ha a beállítások menüben a Rendszer menüpontba lépés után megnyomod a Menü gombot akkor mit ír ki szoftververziónak?
[előzmény: (53660) femkutya, 2010.12.22 17:17:24]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 17:00:32 (53659)
Feltöltés után a 6. napon kezdett el siránkozni a Samsung B2710-esem alacsony akkufeszültség miatt.

Ez idő alatt csak kevés beszélgetés volt (talán összesen 20-25 perc), 8-10db SMS, pár perc GPS nyúzás, 4-5db fénykép, illetve kb. 1-1.5 óra (!) Bluetooth használat ami idő alatt szinte folyamatosan ment a file transfer a telefon memóriakártyájára (térképeket próbálgattam a Mario Advisor alatt) és file transfer alatt félerőn világított a kijelző. Azért nem kártyaolvasóval toltam fel az IMG fájlokat, mert akkor valamiért nagybetűsnek érezte a telefon a fájlnevek kiterjesztését (".IMG"), míg bluetooth-tal kisbetűsnek (".img") és a Mario Advisor valamiért csak a kisbetűseket látja.

Kíváncsi vagyok, hogy hétköznapibb használat során hogyan bírja majd az akku. A Nokis 6300-asom 4 de legfeljebb 5 nap után már lemerült.

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 15:43:25 (53658)
De a szintvonal az csak "grafika", nem számol vele a csix.
[előzmény: (53657) törölt nick 14, 2010.12.22 15:22:01]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 15:00:33 (53654)
Javítás:

"4.xx -> 5.xx sem számított termékváltásnak"
[előzmény: (53653) jekaeff, 2010.12.22 14:59:45]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 14:59:45 (53653)
A nem NT-st os feloldja az "NT-s" feloldókód, amit a garmin visszaküldött aktiváláskor.

Pontosabban egyazon terméknek számít (már a 4.xx-es verzió óta, tehát a 4.xx -> sem számított termékváltásnak). Ezek után már csak le kell tölteni a nem-NT verziót a frissítési oldalról, majd telepíteni:

http://garmin.hu/naviguide-magyarorszag-v56 (a 112MB-os fájlt)

[előzmény: (53652) törölt nick 14, 2010.12.22 14:49:05]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 13:49:55 (53651)
Szerintem érdemes.

Több helyet foglal ugyan (főleg a DEM miatt), de még így is több mint 10x elférne a manapság kapható legkisebb microSD kártyákra.
[előzmény: (53650) FoJo, 2010.12.22 13:47:54]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 08:53:55 (53647)
...szóval a csix ugyan megjeleníti az NT-s térképeket is, de mivel TMC vevő nincs benne, így az NT-s térkép egyetlen előnye elvész, a többi említett hátrány (rosszabb részletesség, domborzatinfó hiánya) viszont marad.

Ja igen, azt tudtad, hogy ha van DEM a térképben, akkor útvonaltervezésnél a csix az útvonal magasságprofilját is megmutatja előre? Erre pl. nem képes az NT-s (képes lenne rá, de helytakarékosságból kispórolták belőle, ill. az autósoknak olyan mindegy a domborzat...).
[előzmény: (53646) jekaeff, 2010.12.22 08:49:43]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.22 08:49:43 (53646)
Most írták, pár hozzászólással ezelőtt:
- A nem-NT finomabb felbontású (pl.nézz meg egy körforgalmat közelebbről, az NT-s szögletesebb)
- A nem-NT tartalmaz domborzati adatokat is (DEM, Digital Elevation Model), a kurzort egy pozícióra helyezve egyből leolvashatod annak magasságát is
- A nem-NT nem használja ki a TMC vevők képességeit (közlekedési infók arra alkalmas vevőkben)
- Korábbi verzióknál a nem-NT több POI-t is tartalmazott (az autós navigációkban a rengeteg böszmenagy POI kitakarhatja magát az utat, ami kissé bosszantó lehet), de most már azonos az adatbázis, ha jól értem. Mindkettő a bővebb készletet használja.
[előzmény: (53645) FoJo, 2010.12.22 08:37:22]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 21:28:33 (53643)
Esetleg meg lehetne próbálni leformázni a Panasonic SD Formatter-rel (úgy, hogy "Háttértár" módba kapcsolod előtte a csixet): http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/download/index.html

Ezzel már sikerült "nem látszó" microSD-be életet lehelnem. Bár ezt a laptop beépített kártyaolvasóján futtattam. Nem tudom, hogy kábellel rákötött csix-szel (mint "kártyolvasóval") is sikerülhet-e.
[előzmény: (53642) jekaeff, 2010.12.21 21:19:09]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.21 21:19:09 (53642)
...egyébként a Mapsource szereti, ha az Garmin USB driverek telepítve vannak (főleg az USA-tagállamnevű GPS-ek előtti kütyüknél): http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591
[előzmény: (53640) Paramedic, 2010.12.21 21:01:09]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 23:53:47 (53627)
Inkább DP (Diego Proof). :o)
[előzmény: (53626) diego, 2010.12.18 23:19:05]

Lapozás: előző | ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók