turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english

Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 11038 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ... | következő


Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 19:02:15 (10338)
D értéket csak ezek a paraméterek vehetnek fel, ha a járhatóságot nézzük:
- JarhatosagBiciklivel=
- JarhatosagBabakocsival=
- JarhatosagAutoval=

Egy ösvény esetében az utóbbi kettőt nincs sok értelme megadni, mivel a vonal típusából egyértelműen lehet erre következtetni. Gyalogosokat tiltani meg értelmetlen lenne, akkor teljesen felesleges lenne a kérdéses szakaszt felrajzolni.
[előzmény: (10337) alnibell, 2013.08.28 18:53:41]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 18:53:41 (10337)
Elképzelhető, hogy tévedésben vagyok, mindenesetre a járhatóság D értéke indokolt, függetlenül a valós átkelési lehetőség mikéntjétől.
[előzmény: (10336) Old Eye, 2013.08.28 18:32:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 18:32:19 (10336)
A tervezés megakadályozása végett, be kell állítani a járhatóságot D-re.
Hm... ez nekem új... Használják az úttervező algoritmusok a Jarhatosag...= paramétereket?!
[előzmény: (10335) alnibell, 2013.08.28 17:06:42]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 17:06:42 (10335)
Egyszerű a megoldás: mivel kitaposott az ösvény, azaz szerkeszthető/szerkesztendő, de az utcanévben minden további nélkül jelezhető: hogy Illegális vasúti átjáró! A tervezés megakadályozása végett, be kell állítani a járhatóságot D-re.
POI semmi, mert egy nem elismert átjáró nem kaphat POI-t, az átközlekedés veszélyes, jobban mondva tiltott voltát meg jelzi a felirat.
A kecske is jóllakik és a káposztai is megmarad.
[előzmény: (10333) pockok, 2013.08.28 11:04:38]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 15:34:37 (10334)
Általános erdőlátogatási tilalom a SEFAG területén:
http://www.sefag.hu/index.php?mode=106&id=212&showme=1

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 11:04:38 (10333)
Mindenkinek köszönöm az észrevételeket a vasúti átjáró ügyében (tegnap csak olvasni tudtam ezt a fórumot).
Jelenleg - többek közt - a vonyarcvashegyi strand és állomás környékét próbálom lehetőleg minél részletesebben felmérni (és hamarosan megszerkeszteni is). Mivel tanuló rajzoló vagyok, próbálok olyan megoldásokat alkalmazni, amik szélesebb körben is támogatottak. Ehhez nagy segítséget nyújtanak azok a válaszok, amiket több a több száz felmérés és szerkesztés tapasztalatával rendelkezők adnak. Tisztában vagyok vele, hogy a konkrétan alkalmazandó megoldást, a terep ismeretében nekem kell kiválasztanom. Ezt meg is teszem. Három hasonló, de nem ugyanilyen helyem is van, melyeket az eltérő jelleg miatt valószínűleg nem ugyanúgy fogok ábrázolni.
Még egyszer köszönöm az ötleteket!

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 15:53:40 (10332)
Az esetek 99,999999999%-ban igen, de néha történhetnek furcsa dolgok az autópályán is :D
[előzmény: (10331) Old Fairy, 2013.08.27 15:34:04]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 15:34:04 (10331)
Azért az elég jól megtippelhető, hogy ha jön autó, akkor merről jön. Már ha feltételezzük, hogy a kontinentális Europában járunk. :-)
[előzmény: (10330) olahtamas, 2013.08.27 14:13:28]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 14:13:28 (10330)
Az autópályák általában kerítéssel le vannak védve, de ha nem volna kerítés, akkor sem célszerű átmenni, mert ott valóban sűrű a forgalom, és nem tudhatod, mikor jön autó és merről.
A síneknél azonban lehet hallani, ha jön a vonat, és ha elmegy, akkor egy darabig biztos nem jön.
Szóval jóval kisebb kockázattal jár, mint egy autópályán keresztül menni.
Esetleg egy behajtás csak engedéllyel paraméterrel ki lehet küszöbölni, hogy rátervezzen a tervező.
Aztán aki akar, úgy is átmegy, a lényeg, hogy tisztában legyen vele, hogy ott ugyan át lehet menni, de nem szabad.
[előzmény: (10322) Hev, 2013.08.27 09:24:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 14:04:55 (10329)
+1
[előzmény: (10320) pgyp, 2013.08.27 08:51:19]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 13:56:38 (10328)
Egy biztosan :-)
[előzmény: (10326) Bryan, 2013.08.27 11:59:29]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 12:41:31 (10327)
Hogy ne idézzük annyiszor helytálló megállapításodat, (eddig négyszer)
Persze ez csak magánvélemény, mert mint tudjuk mindenki azt csinál, amit akar...,
megkérhetnénk KJR-t, illessze be legalább a szerkesztői fórum fejlécébe mottónkként.

Túlragoztuk. Pockok egyre jobban forgatja a munkaeszközöket, de még nem ébredt rá, ilyen esetekben, mint most egy vasúti vágányon átvezető ösvény, csak a rajzoló helyzetértélésére, döntésére van bízva, beszerkeszti-e vagy sem.
[előzmény: (10325) Hev, 2013.08.27 10:57:57]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 11:59:29 (10326)
Csak egy költői kérdés: vajon eddig hány ilyen helyen van már út rajzolva?
[előzmény: (10325) Hev, 2013.08.27 10:57:57]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 10:57:57 (10325)
Arra akartam utalni, hogy nem biztos, hogy jó megoldás olyan helyekre utat rajzolni ahol tilos az átjárás, ha a p (polgár) átmegy a síneken menjen de erre ösztönözni nem kellene. Én ezért nem rajzolnám be.

"Persze ez csak magánvélemény , mert mint tudjuk mindenki azt csinál amit akar..."
[előzmény: (10324) Old Eye, 2013.08.27 10:10:15]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 10:10:15 (10324)
Lényegesen. Négyszer-hatszor annyi gépjármût százszor rövidebb térközzel kell figyelni.
[előzmény: (10323) Bryan, 2013.08.27 09:41:29]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 09:41:29 (10323)
A két eset eléggé különbözik egymástól.
[előzmény: (10322) Hev, 2013.08.27 09:24:32]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 09:24:32 (10322)
Nézőpont kérdése, az autópályákon is át lehet menni keresztben, a lehetőség megvan.
[előzmény: (10319) olahtamas, 2013.08.27 06:25:18]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 09:06:04 (10321)
+1
Ilyen esetekben, még ha az oszlopok, betonelemek csak fél méternyi sávot is foglalnak az úton keresztben, 6 m hosszú ösvényt rajzolok. Van jobb megoldás?
[előzmény: (10320) pgyp, 2013.08.27 08:51:19]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 08:51:19 (10320)
ez egy sima ösvény, gyalogos tervezhetőséggel az autóknak pedig zsákutcának látszik. Hasonlóan az oszlopokkal elzárt utcákhoz, ahol azért biciklivel és gyalog át lehet menni az oszlopok között.
[előzmény: (10319) olahtamas, 2013.08.27 06:25:18]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 06:25:18 (10319)
Valahogy azt mindenképpen meg kellene mutatni, hogy átjárási lehetőség van, hogy ne kelljen nagyot kerülni adott esetben.
A síneken a tervezhetőség miatt azért elférne valamilyen tervezős típus, aminek az utcanevébe be lehetne írni, hogy pl. átjárási lehetőség a síneken.

[előzmény: (10318) Hev, 2013.08.27 00:19:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.27 00:19:41 (10318)
Én ezt zsákutcának rajzolnám és megállnék szekérút vonallal a vasút töltése előtt és nem húznám át a síneken. ( ez nem ösvény annál lényegesen szélesebb)
[előzmény: (10317) pockok, 2013.08.26 23:52:02]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 23:52:02 (10317)
Ez az egyik ilyen terület (rövidítés a strandhoz):
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
(előtérben a balatoni kerékpárút, háttérben a tó)
Érveitek után hajlok arra, hogy ne legyen veszély POI. Az ösvény az biztos és természetesen a járhatóság paramétereket is kitöltöm majd (ha oda kerülök).
pl. JarhatosagBabakocsival=E - Nem járható, de Apa át tudja emelni, ha Anya nem néz oda :)
[előzmény: (10316) Bryan, 2013.08.26 21:53:09]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 21:53:09 (10316)
:)
[előzmény: (10315) pgyp, 2013.08.26 21:31:48]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 21:31:48 (10315)
legfeljebb JarhatosagBabakocsival=D paraméter is ki lesz töltve;-)
[előzmény: (10314) Bryan, 2013.08.26 20:58:40]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 20:58:40 (10314)
Nem gondolhatod komolyan. Akkor ezzel a hozzáállással kb. 10.000 hasonló POI-t létre lehetne hozni... Egy ilyen "átkelőnél" ne a GPS kijelzőjét nézzük, nézzünk inkább jobbra/balra és a lábaink elé!
[előzmény: (10313) Atika001, 2013.08.26 20:31:48]

Atika001hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 20:31:48 (10313)
Én veszély jellel mindenképpen megkülönböztetném az ilyen helyeket, mert általában az ilyenekhez burkolt út nem vezet, illetve a vágányok között nincs beton vagy gumi átjáróidom, így a sínek átlépkedése és a kavicsok meggurulás/megcsúszás veszélye nagy. Balatonfenyvesen a Tenkes utcánál is van egy ilyen, évente 1-2 alkalommal felvillázzák vissza a töltést, ilyenkor kifejezetten életveszélyes mutatvány a laza, csúszkáló, guruló kavicságyon átkelni. Egyébként amikor le van már járva, és be vannak a kövek ékelődve, ülepedve, akkor ott sincs már vele semmi gond. Sok ilyen helyen azért sincs hivatalos átjáró, mert olyan fekvése van, hogy az előírt rálátási háromszög nem lenne biztosítható, így nagyon hamar, váratlanul megjelenhet a vonat (pld. egy ív esetében, épület-, vagy növényzet által takart helyen). Nem ismerem ezt a helyet, így nem tudom konkrétan miről van szó ez esetben. Ösvényként jelölném, mert ténylegesen ott van, ahol van...
[előzmény: (10302) pockok, 2013.08.24 13:57:41]

Atika001hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 20:15:59 (10312)
Sikerült megnéznem. Mivel Zircről indultam, pont ez előtt a létra POI-ként jelölt pont előtt tellett meg a memória, így ezt már nem éri el a betrekkelt szakaszom. Bár szerintem senki nem veszít vele, mert a jelenleg jelölt szakasz minden bizonnyal jobb az általam bejártnál, de rövidebbnek egészen biztosan rövidebb.
[előzmény: (10301) Atika001, 2013.08.22 14:11:28]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 20:02:26 (10311)
+1
[előzmény: (10310) pgyp, 2013.08.26 18:38:39]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2013.08.26 18:38:39 (10310)
szerintem felesleges a veszély POI, sima ösvénnyel rajzold, úgy max gyalogosok tudnak rátervezni, nekik meg nem veszélyesebb, mint egy nagyvárosban normálisan közlekedni.
[előzmény: (10308) pockok, 2013.08.24 15:24:34]

Kisdecsohozzászólásai | válasz erre | 2013.08.25 11:44:41 (10309)
sw09fl !
Megpróbálom,ha még nem csinálta meg senki
[előzmény: (10300) sw09fl, 2013.08.21 23:44:06]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 15:24:34 (10308)
(kerültük egymást)
Igen. A veszély POI tényleg jól tükrözné a helyzetet.
[előzmény: (10306) Old Eye, 2013.08.24 15:16:24]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 15:21:48 (10307)
Az első gondolatom nekem is az volt, hogy trackelem mondjuk ösvényként, majd berajzolom (megfelelő járhatóság paraméterekkel), de nem teszem rá a Vasúti átjáró POI-t.
Tapasztaltabb szemmel ez így jó megoldás lenne?
[előzmény: (10305) Bryan, 2013.08.24 15:03:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 15:16:24 (10306)
Esetleg veszély POI-t? Amúgy az utat ösvényként berajzolnám, de jelezném is, a kereszteződés veszélyes.
[előzmény: (10305) Bryan, 2013.08.24 15:03:19]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 15:03:19 (10305)
Ha a "vasúti átkelőhely" POI a kérdés, akkor viszont ilyen helyre nem tennék.
[előzmény: (10304) Bryan, 2013.08.24 15:02:34]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 15:02:34 (10304)
Ha ott van a terepen, akkor miért ne? Én felrajzolnám.
[előzmény: (10302) pockok, 2013.08.24 13:57:41]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 13:59:12 (10303)
Az első mondat kérdés akart lenni...
[előzmény: (10302) pockok, 2013.08.24 13:57:41]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.24 13:57:41 (10302)
Mit javasoltok olyan vasúti gyalogos "átkelők" ábrázolására, amik nincsenek kiépítve.
Pl. Vonyarcvashegyen a strand nyugati bejáratához vezet egy ilyen. Nyáron naponta ezrek használják. A bazalttöltés szabályosan szélesre van taposva. Néha helyrehozzák, akkor kb. fél évig jó.
A helyhez masszívan kitaposott gyalogút vezet (több száz métert lehet megspórolni).
Gyakorlatilag át lehet vinni itt a gumicsónaktól a babakocsin át a biciklikig mindent.
Úgy tudom, azért nincs kiépítve, mert szabályos, előírás szerinti gyalogos átkelő kiépítéséhez nincs elég hely. Vagy valami ilyesmi.
Több ilyenről is tudok.

Trackeljem ezeket a helyeket (hiszen a terepen ott vannak)?
Vagy inkább ne terveztessünk a majdani térképen ilyen "illegális", balesetveszélyes helyre?

Atika001hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.22 14:11:28 (10301)
Tavaly csináltam ezt az OKT szakaszt, majd megnézem hogy track van-e róla, és ha találok akkor feltöltöm. Nem biztos hogy bírta a memóriám eddig, mert 100km+ szakaszokban, több napos túrákon csináltam. Arra viszont emlékszem, hogy a településről kiérve egyenesen sikerült egy körbekerített terület közepének nekimenni, ahol akkor nyitható kapu nem volt, egy törött, korhadt létra viszont a közel 30kg-os táskával nem tűnt túl jó alternatívának. Én balra kerültem a kerítést, aminek a túlsó oldalán egy jól kijárt földútra értem, amin visszajöttem a kerítés jobb széléig, innét valami töltésfélén mentem tovább az aszfaltosig, de helyenként elég jó csalános - szederindás volt. Aki jobbra kerülte ki a kerítést az szerintem jobban járt, bár bizonyosat csak Ő tudna mondani, ösvényt legalábbis arra is láttam, tehát biztosan kell ilyennek is lenni...
[előzmény: (10287) Hev, 2013.07.17 15:34:53]

sw09flhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.21 23:44:06 (10300)
Szasztok
Dunaújv.-Mohács kenutúránkból hazafelé buszból láttam új kerékpárutat a Paksi déli bejárótól kb N46.60798 E18.84960 ig. A kerékpárutat körülbelülre megrajzoltam track=0 paraméterrel, aki arra jár bringázni pontosításhoz húzzon légyszi egy tracket.

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.09 01:13:53 (10299)
Igen. Azt hiszem igazad van :) Így teszek. Csak bennem volt ez pár gondolat.
[előzmény: (10298) kimici, 2013.08.07 20:01:37]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.07 20:01:37 (10298)
Jól látod, de senki sem fogja a te szájízed szerint csinálni.
Érdemes inkább meg tanulni a nótórius trackelők gondolatmenetét. Vagy kérdezni tőlük. Vagy ha nem teszik a track akkor másikat választani szerkesztésre.

Amúgy, mint mindenben a gyakorlat teszi a mestert.
[előzmény: (10297) Kiss_Karoly, 2013.08.07 01:28:52]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.07 01:28:52 (10297)
Eddig csak a saját trekkjeimet dolgoztam fel, így csak most szembesültem néhány problémával, amiit mások trekkjei okoztak számomra. Gondolom ezerszer szó esett már ezekről, de kezdő trekkelőknek még új lehet. Néhány kérés:
  • A nyomvonalak lehetőleg legyenenek "beszédesek", a nevük utalhat pl. a típusára, burkolatára (ez éppen most van átalakítás alatt, nem biztos, hogy jó ötlet megadni az eddig használt értékeket), illetve arra, hogy zsák vagy folytatódik. A nyomvonalak nevei tartalmazhatnak ékezetes betűt vagy akár szóközt is. Pl. földút (zsák)
  • Érdemes egy waypointot is letenni a kereszteződésbe, esetleg utalhat ez az itt kezdődő út tulajdonságaira (földút, aszfaltos, járda, ösvény stb).
  • A feltöltendő fájl neve viszont csak az angol ABC betűit tartalmazza, zárójelet, szóközt stb karaktert ne. Most szaladtam bele éppen, hogy egy feltöltött fájl neve ez volt: 2013-08-04_bejáró autoval.gdb. A tájegység letöltésekor ez le sem töltődött. Helyesen: 2013-08-04_bejaro_autoval.gdb
  • Utcák trekkelése esetén, ha van rá lehetőség, a nyomvonal neve legyen az utcanév vagy egy waypoint utaljon a közterület nevére. Odafigyelve a közterület pontos megnevezésére (utca, út, tér, köz stb.). Mindenképpen utalást kell tenni a burkolatra. Ha máshogy nem, akkor a leírásban egy mondattal, hogy a jelölt utcák, mind aszfaltozottak. Itt is szerencsés lenne tudnunk, hogy az utca zsák, vagy becsatlakozik. Elég lenne az utcanév után egy (zsák) szóval utalni erre.
  • Aki feltölt trekket, az feltehően jártas annak szerkesztésében is a MapSource programmal. Célszerű a trekkből kivágni a fölösleges részeket, amelyek nem utat jelölnek, csak egy tökön-paszulyon átvágást. Ezt a feldolgozás során nem tudjuk megállapítani a nyomvonalból.
  • És persze nem utolsó sorban elovasni EZT

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 20:54:45 (10296)
OK.
[előzmény: (10295) Nargoth, 2013.08.04 19:47:51]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 19:47:51 (10295)
A GCTEVI ládához vezető szerpentines részt (N45 52.379 E18 18.180-től indul É-ÉK-re) teljesen benőtte a gaz. Én az út elejét sem láttam már. A logok alapján is látható, hogy az út eltűnt. Legyetek szívesek ösvénynek átmódosítani.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 13:11:54 (10294)
Köszi, a szavadnak is hiszek, nem kell hozzá fénykép.
[előzmény: (10293) pockok, 2013.08.04 12:56:37]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 12:56:37 (10293)
Most értünk haza. Átjöttünk Sárváron (Hegyközségtől Szombathely felé), végig figyeltem.
Az átvezető úton sehol sincs kerékpározást tiltó tábla.
Bicikliút csak a TESCO mellett van (egy nagyon kis szakaszon), a Rába hídjáig (de hídon már nem!).
Az összes többi részen szabad kerékpározni az út szélén, a megszokott módon.
Az elkerülőn - amennyire láttam a táblát - tényleg tiltva van a biciklizés.
Van pár fotóm is, ha szükséges.

[előzmény: (10290) Arti (junior), 2013.08.01 21:43:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 10:20:31 (10292)
Ha senki nem reagál, akkor az lesz. Köszönöm a tippet.
[előzmény: (10291) KiVi, 2013.08.01 22:06:16]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.01 22:06:16 (10291)
Tipp: Google Street View ;)
[előzmény: (10290) Arti (junior), 2013.08.01 21:43:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.01 21:43:34 (10290)
Sárvárt ismerő trackelők! Egy kis segítséget kérnék.

Jelenleg a Sárvárra bevezető főbb utakról a térképünk szerint ki vannak tiltva a kerékpárosok (a piros x-el áthúzott utak a tiltottak):


Azt gyanítom, hogy a várost kelet-nyugat irányban átszelő úton valójában lehet kerékpározni. Megnéznétek nekem? Köszönöm előre is.

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.01 20:11:46 (10289)
Azért akad még néhány feldolgozásra váró.
[előzmény: (10288) Kiss_Karoly, 2013.08.01 13:51:39]

Lapozás: előző | ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók