turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, jekaeff hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3611 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | ... | következő


jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.08 12:40:59 (58275)
Dehogynincs meg az eredeti, WebUpdater-rel meg exe-vel is azt teszed fel. Szerintem.
A firmware az összes nyelvet tartalmazza, az oroszt is. Tehát ha buherálás nélkül töltöd fel rá, akkor elvileg az eredeti lesz fenn.

Nem-fizetős domborzati: pl. turistautak.hu , vagyis ahol most is beszélgetünk éppen (hacsak nem a geocaching.hu fórumra jelentkeztél be, de a "kütyük" fórum mindkettőben van és közös az adatbázisa).

Innen töltheted le a térképeket (amelyik típus épp tetszik): http://turistautak.hu/garmin.php
[előzmény: (58274) szantocs, 2011.08.08 12:33:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.08 10:57:47 (58273)
Arra a kérdésre mi a válasz, ha az eredeti szoftvert töltöd fel rá és oroszul beszél veled, akkor a beállítások menüben lehet más nyelvet választani? Pl. angolt, és ha ilyenkor a kütyüben kiválasztod, hogy "oké, legyen angol", akkor sem lehet angol betűket beírni?

Ha ez nem megy, akkor nincs megoldás, mivel ekkor valami eddig ismeretlen helyen is bele kéne nyúlni a firmware-be, hogy a karakterkészletet ne innen hanem amonnan vegye még akkor is, ha a készülék orosz etrex-ként azonosítja magát a firmware felé.
[előzmény: (58272) szantocs, 2011.08.08 10:30:08]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.08 09:24:08 (58268)
Emberek, az "orosz" HCx szerintem egy külön történet!

Emlékszem például amikor a csixlogo indítóképernyő kicserélő programomat írtam, hogy az külön van orosz indítóképernyő is a firmware-ben! A másik tizen-valahány nyelv esetén ugyanaz a startup-screen, az oroszra valamiért külön csináltak egyet.

A garpatch és társai csak valami pointereket írnak át, hogy a négy választható menü-nyelv bármelyikét ki lehessen cserélni a tizen-valahány nyelv bármelyikére (mivel az összes etrex HC... kütyü ugyanazt a firmware-t használja, csak érzékeli az alatta lévő "vasat" és az annak megfelelő programok fognak futni). Az alábbiakban olvasottak alapján úgy látszik, hogy ez a használt karakterkészletre nincs hatással, amennyiben az nem latin, hanem cirill betűkészlet.

Esetleg ki lehetne próbálni, hogy az érintetlen gyári firmware-ben van lehetőség bármilyen más nyelv választására, vagy csak oroszra. Ha van pl. angol nyelv is, akkor esetleg lehet-e használni rendes (latin) betűket. Ha igen, lehet hogy az is számít az orosz kütyünél, hogy HÁNYADIK nyelvet cseréled ki. Ha pl. ott dedikáltan az első az orosz, második az angol, harmadik francia, negyedik német, akkor azt lehetne kipróbálni, hogy a 2-4. nyelv valamelyikét (semmiképp nem az oroszt) lecserélni magyarra. Utána elindul a kütyü oroszul, EKKOR átváltani a kütyü menüjében magyar nyelvre (tehát pl. a második nyelvre) és hátha úgy lesz normális betűkészlet.

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.02 23:32:21 (58180)
Ha szabvány Polar HRM-et használ a Tacx, akkor nem lehet tört szám.

Ha mégis tört számot szeretne használni a Polar, akkor oszt/szoroz. Pl a sebesség oszlopban ha azt látod hogy "318", akkor az 31.8km/h. Ezek azonban már régen lefixált dolgok, tehát sebesség esetén MINDIG el kell osztani tízzel a HRM fájlban lévő eredményt, de pl a pulzusnál, magasságnál, kadenciánál egy-az-egyben 10-el osztás nélkül kell kezelni a megfelelő oszlopban szereplő számadatot.
[előzmény: (58179) 2011.08.02 22:58:15]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.02 21:43:51 (58178)
Még nincs ilyen programom. :o)

De honnan van neked HRM fájlod? Netán vettél valami Polar kütyüt? Nem tudom, ott mi értelme a simításnak, mivel a HRM magasságadatainak "felbontása" 1m, úgyhogy mindig recés marad egy kicsit.

Avagy nem magasságot, hanem pl. pedálfordulatot akarsz simítani?
[előzmény: (58177) 2011.08.02 21:33:20]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.02 13:30:37 (58164)
...ehhh, lassú voltam. :o)
[előzmény: (58163) jekaeff, 2011.08.02 13:28:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.02 13:28:35 (58163)
Antenna Mikro adásokat fogtak vele.

Ez egy budapesti, földi sugárzású adás, tehát valójában azok az antennák vízszintesen néztek. Csak azért néztek lefelé, mert ún. "offset parabola antennák" mint a ma használt felhasználói parabola antennák 99%-a. Ezek olyan antennák, amelyeknek nem a közepén van a fókuszpontjuk (a gömbpalástból egy okosan kiválasztott szeletet használnak). Az offset antenna előnye, hogy kisebbek és nem ül meg bennük annyira a hó (ez műholdas vételnél volt fontos, ahol nagyon meredeken néztek felfelé a nem offset (prímfókuszos) antennák.
[előzmény: (58159) zakany, 2011.08.02 13:14:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.02 09:13:55 (58149)
Mármint a 6.16.3 a legújabb, nem? ;)

Az összes régebbi változat letölthető a jól ismert oldalról: http://www.gawisp.com/perry/mapsource/
[előzmény: (58147) ID24, 2011.08.02 08:52:42]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.01 21:00:27 (58139)
Az ára az egykori 60CSx-ére emlékeztet, nosztalgiát ébresztő... :/
[előzmény: (58136) diego, 2011.08.01 20:16:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.26 17:49:38 (58046)
A "geocache_visits"-ben az UTC szerinti idő található, vagyis az egységes világidő.
Magyarországon ehhez képest télen +1 óra nyáron +2 óra az eltérés. Nem tudsz ellene tenni semmit.
[előzmény: (58044) oxyura, 2011.07.26 17:25:38]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.22 13:35:05 (58009)
Groundspeak GPX formátumban töltsd le a kívánt ládákat és simán háttértároló üzemmódban másold fel a GPX fájl(oka)t a GPS-ed GPX nevű könyvtárába (pl. Windows Intézővel, Total Commander-rel, stb). Lényeges, hogy nem Mapsource-szal küldd a készülékre a fájlokat, mert a Mapsource nem kezeli a ládaleírásokat, így olyankor azok elvesznek.
[előzmény: (58008) beuuu, 2011.07.22 13:29:22]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.15 22:33:16 (57908)
Emlékeztem, hogy valaki a fórumból már csinált egy ilyen oktatófilmet, és hát ezt dobta a youtube első találatnak a "térkép feltöltés garmin" keresésre. ;)
[előzmény: (57907) diego, 2011.07.15 21:29:40]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.15 18:52:01 (57905)
Ímhol: http://www.youtube.com/watch?v=kvIU5o72IMg
[előzmény: (57904) Dévidzon, 2011.07.15 18:44:00]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 21:33:24 (57854)
:o)))))
[előzmény: (57853) PeterTomi, 2011.07.12 21:23:47]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.08 10:39:20 (57803)
Majd meglátjuk. :o)
A "bázis" egyébként Siófok.
[előzmény: (57802) SagiK, 2011.07.08 07:50:01]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 21:52:03 (57799)
Sóstó? Ma arrafelé is elbringáztam. No meg az ominózus széplaki tábláig:



Az én olvasatomban a következőt jelenti a tábla:

"Behajtani tilos, de ha mégis behajtasz akkor a következő 200m-en belül ügyelj a kerékpáros forgalomra!"

Hát Széplakon ez sikerült a "kivéve kerékpárral helyett. Ráadásul ha jól (nem) láttam, az útszakasz túlsó végén semmi nem utal annak egyirányú voltára.
[előzmény: (57797) SagiK, 2011.07.07 21:12:37]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 17:06:38 (57791)
Erről beszélek én is, hogy egy "fel-le" nyínak kéne lennie a kerékpár mellett két oldalt.

Valahogy így:


...Széplakon viszont (tévedésből?) a jobbra-balra (átmenő forgalomra figyelemzető) nyilas táblát tették a behajtani tilos tábla alá. Ha jól emlékszem.
[előzmény: (57789) Atmosz&Zozmosz, 2011.07.07 16:13:23]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 15:15:40 (57786)
Én már láttam ilyet (Balatonszéplakon), de az is rosszul van kitáblázva! :o)))

Majd készítek egy fotót róla. Nem az van a behajtani tilos tábla alatt, hogy "kivéve kerékpárral", hanem egy kerékpár szerepel rajta és alatta jobbra és balra is egy nyíl (ha jól emlékszem). Ez pedig sokkal inkább azt jelenti, hogy "Vigyázat, kerékpáros átmenőforgalom!", nem pedig a mindkét irányban járhatóságot. De valószínűleg annak szánták, mert a rövidke útszakasz másik végén (azaz a "tilos irányból" kerékpározva) meg ott a tábla, hogy merrefelé folytatódik a Bringakörút.
[előzmény: (57784) ID24, 2011.07.07 15:09:12]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 15:11:43 (57785)
...amennyiben azt külön kiegészítő tábla engedélyezi. ;) Mint bringás, jól ismerem az új szabályokat.

Tény azonban, hogy néhány furcsa közlekedési megoldást nehéz/lehetetlen lekövetni egy térképen. Pl. a Balatoni Bringakörút balatonvilágosi szakaszát, ahol a "T" útkereszteződések egyik szára le van zárva két fémoszloppal, a felesleges autós átmenő forgalmat megakadályozandó. Ettől azonban még kerékpárral lehet (és ajánlott is) arra menni.
[előzmény: (57783) Togo, 2011.07.07 15:06:12]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 12:38:44 (57772)
Nem 250 a limit a csixnél a route átmenő pontjaira?

Sajnos olyan "útkereszteződésekre" is kell gondolni mint a N46.862135° E17.898399-nél lévő "U" alakú földutas kitérő. Itt a Mapsource konzekvensen ragaszkodott hozzá, hogy végigmenjen ezen kerülőn, ahelyett, hogy az U szárai közötti aszfalton menne. Mindezt "legrövidebb" és "gyalogos" beállítás mellett is! (És ez még nem is a legdurvább példa.)

Nem tudom, ez vajon megjavítódott-e.
[előzmény: (57770) KiVi, 2011.07.07 12:08:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 11:53:09 (57769)
Hajrá! ;)
[előzmény: (57768) slybacsi, 2011.07.07 11:52:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 09:26:40 (57763)
Ezt azért még elmagyarázhatnád, hogyan értetted: Szóba sem jöhet a hiányos térkép miatti váltogatás a térképek között, ez nonszensz.

Ez sajnos nem nonszensz, ez tény.
[előzmény: (57761) alnibell, 2011.07.07 09:17:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 09:25:05 (57762)
Na jó, akkor ma amint hazaértem, letesztelem.

Egyetlen térképet fogok tesztelni (mivel a társalgás itt folyik, a térkép a legújabb Tuhu utak#felületek lesz), azonos útvonal-tervezési beállításokkal mindkét eszközön. Utána áttöltöm az útvonalat a GPS-re és megterveztetem vele az útvonalat. Szerintem LESZ eltérés a két útvonal között.
[előzmény: (57761) alnibell, 2011.07.07 09:17:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 09:02:35 (57759)
Fenntartom az álláspontomat, hogy egy tökéletes világban ez működhet ugyan, de a valóságban esélyed van rá, hogy ráfaragsz.

Pl. a már említett "kényszerítetten légvonalban tervezős" (pl. térképhiba miatt) szakaszok. Persze a PC-n megteheted, hogy az útvonalterv folyamán váltogatsz az útvonal-tervezési módok (autós/bringás/gyalogos, legrövidebb/leggyorsabb, légvonalban tervezés) vagy a térképek között (mert pl. bizonyos utcák nincsenek meg a TuHu-ban, olyankor átváltasz a naviguide-ra, mások meg ott hiányoznak, olyankor meg visszaváltasza TuHu-ra). Viszont amint áttöltöd ezt a térképet a GPS-be, az teljesen újratervezi a saját szempontjai szerint. És a GPS-ed ilyenkor pont nagy ívben le...ja, hogy az adott szakaszon te eredetileg légvonalban mentél volna vagy egy másik térképen szereplő utat használnál, makacsul körbetervez egy 5-10-20km-es kerülővel.
[előzmény: (57758) alnibell, 2011.07.07 08:13:00]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.07 07:37:06 (57757)
1. szerintem te elfelejtetted előtt a route-track konverziót a WinGDB-vel

Mapsource-ban útvonalat megtervez és elment GDB-ként -> WinGDB-vel track-ké konvertál -> Mapsourcban megnyit és elment GPX-ként -> TrkSplit-tel track-et kisebb szakaszokra feldarabol -> Mapsource-ban GPX-et megnyit, track-eket átszínez és csixre feltölt -> örül

Ja, és nem a Routes hanem a Saved Tracks menüben keresendő a csixen az eredmény.
[előzmény: (57755) slybacsi, 2011.07.07 06:13:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 22:25:53 (57750)
Olvasd vissza ismét mapsource-szal és onnan már feltöltheted a csixbe.

Én előtte azért még átnézném a szakaszok színezését, ugyanis a TrkSplit csak a legelső szakasz színét hagyja meg színesnek (lustaságból), a többi átlátszó alapon pontozott vonal. A csixen való jobb láthatóság miatt érdemes mindet egyszínűre színezni. Lehetőleg olyan színűre ami eltér az Activelog-ban használt színtől és jól megkülönböztethető a térképen (nem téveszthető össze egykönnyen az utak/ösvények színével).

Én pl. a következő beállításokat használom: a feltöltött track-ek kék színűek, az aktuális (csix által folyamatosan rögzített) track pedig fekete.
[előzmény: (57747) slybacsi, 2011.07.06 22:09:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 21:05:36 (57742)
Felesleges volt szűrni, ha 10.000 pont alatti volt az így kapott track. Mivelhogy 10.000 pontot már csak simán fel kell darabolni 20db 500 pontosra. A már említett TrkSplit-tel ez másodpercek kérdése, de "kézzel" sem tart tovább 5-10 percnél (ott is csak akkor ennyi, ha nagyon ki akarod sakkozni, hogy pont 500 pontból álljanak a szakaszok).

Ha még ennél is hosszabb a track, AKKOR kell csak szűrni. De ez nem fordul elő túl gyakran, pl egy 200km-es Balaton-kör nálam route-track konverzió után kevesebb mint 3200 pontból állt, egyszerűsítés nélkül.
[előzmény: (57737) slybacsi, 2011.07.06 20:03:21]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 12:26:32 (57722)
Aha, elvileg! :o)

Egy tökéletes világban ez működne. Azonban amíg N46.926589° E18.104383° útkereszteződés környékén tervezve a TuHu-n a Mapsource több kilométeres kerülőket tervez pl. egy térképhiba miatt (remélem ez már megjavult időközben - én elfelejtettem jelezni-, 1-2 hónappal ezelőtti állapotról beszélek), addig az ember valahogy nem bízik az útvonaltervezésben (érdekes egyébként, hogy a régi és az új MS máshogyan hibázik ezen a részen). Több száz kilométer esetén pedig a gondos tervezésben már lehet, hogy limitál a "via point"-ok maximális száma is. Nem tudom, ez mennyi lehet 60CSx-nél (30, 50, 250 ???).

Próbáltál már bringás Balaton-kört tervezni Mapsource-ban útvonalakból? Megőszülsz, mire arra tervez, amerre szeretnéd. Hiába állítasz bringát/gyalogost, meg legrövidebb utat, vannak helyek amerre egyszerűen NEM SZERETNE MENNI. Ilyenkor az ember bepöccen és ideiglenesen átvált Naviguide-ra (a legutóbbin már rengeteg bringaút is van, hálistennek), vagy légvonalbeli tervezéssel tervez a TuHu-n jól látható utcán (épp csak a route tervező algoritmus nem hajlandó látni).


Uff!
[előzmény: (57720) olahtamas, 2011.07.06 11:42:34]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 09:37:16 (57711)
Nem macerás, főleg ha elmented GPX-ként és használod az adatlapomon található TrkSplit programot. Abban beállíthatod, hány pontonként darabolja a track-et. Célszerűen 500. :o)

Hacsak nem kézzel akarod darabolni a track-et, pl bizonyos előre meghatározott helyszínenként (tervezett pihenőhelyek) vágva.
[előzmény: (57710) slybacsi, 2011.07.06 09:15:06]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.07.06 00:26:32 (57702)
Meglepne, ha ez működne.

Csak a belső memóriájában tárolt track-eket hajlandó megjeleníteni a csix (a 10000 pont arról szól, hogy az ACTIVE LOG-ból mennyit mutasson).

Ezek:
- ACTIVE LOG
- 20db mentett LOG, egyenként max 500 pontból állhatnak.
[előzmény: (57701) Old Fairy, 2011.07.05 22:25:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.23 21:36:10 (57572)
Igen, egyik lehetőség az útvonal pontjainak sűrűbb rögzítése.

Ha a PONTOS útvonalat akarod bejárni, akkor előtte pl átkonvertálod az útvonalat nyomvonallá, lásd ITT az Útvonalból (route) nyomvonal (track) készítése bekezdésben. Persze a 60CSx esetén egy nyomvonal max 500 pontból állhat és max 20 nyomvonalad lehet.

A megoldás ilyenkor kétféle lehet, esetleg a kettő kombinációja:
- Mapsource-ban az útvonalon duplakatt - Szűrő ... itt ritkíthatod a nyomvonalakat alkotó pontokat
- A hosszú nyomvonal feldarabolása. Ahogy már írtam, max 20db 500 pontos mentett nyomvonalad lehet, ez összesen 10.000 pont. A darabolás történhet manuálisan Mapsource-ban, az "olló" eszközzel, vagy automatikusan "x" pontonként vagdosva, ha elmented a nyomvonalat GPX fájlként, majd feldarabolod a TrkSplit nevű programommal (letölthető az adatlapomon lévő linkről).

Hasznos tippek még a nyomvonalasítás esetére:
- A (darabolt) nyomvonalakat még Mapsource-ban állítsd be olyan színűre, ami majd jól látszik a GPS kijelzőjén
- Elvileg a nyomvonalakon is működik az automatikus navigálás a 60CSx-en, de messze nem olyan rugalmasan, mint útvonal esetén (mivel nyomvonalként van tárolva, nem veszi figyelembe az "alatta" lévő térkép útvonalhálózatát, esetleg nem csipog enyhe ívű lekanyarodáskor, vagy akkor is csipog, ha nem kéne, pl. kanyarodó főútvonalnál). Így ha emellett döntesz, előtte mindenképp próbáld ki még itthon, egy lakhelyed környéki útvonal "nyomvonalasított" változatát bringával bejárva. Én amúgy is "szemre" szoktam az ilyen nyomvonalakon navigálni, azaz csak feltöltöm a GPS-re, de nem indítom el rajta a navigációt, csupán gyakran nézem a kijelzőt, hogy "ne menjek le a vonalról".
[előzmény: (57568) gergogyerek, 2011.06.23 21:04:15]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.23 20:58:35 (57567)
Most kipróbáltam.

Áttöltés után : Főmenü - Útvonalak - [útvonal nevét kijelölöd] - Navigál - Utakon

Nálam csak akkor lesz légvonalban tervezés, ha "Utakon" helyett azt az opciót választom.
[előzmény: (57566) jekaeff, 2011.06.23 20:51:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.23 20:51:26 (57566)
Elvileg útvonalakon kellene akkor terveznie, de szinte 100%, hogy nem ugyanarra tervez ebben az esetben sem, mint PC-n.

Az "útvonalat" áttöltve ugyanis csak a "kattintási pontok" mennek át a GPS-re (azokat köti össze neked egyenes vonallal), a kézi GPS azon újratervezi az útvonalat saját belső algoritmusa és beállításai szerint.

Még ha a beállítások ugyanazok is a PC-n és a GPS-en (pl. földutak elkerülése, "U"-kanyarok elkerülése, stb.), az útvonal-tervezési algoritmus más, mint a PC-n (mivel gyengébb a processzor, valamilyen más, egyszerűbb módszerrel tervez, kissé esetleg kevésbé lesz optimális az eredmény), így a kapott eredmény is eltér.
[előzmény: (57565) gergogyerek, 2011.06.23 20:46:36]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.18 20:54:37 (57436)
Kis szerencsével ez így még hónapokig-évekig jó lesz. Ha mégsem, a 2-3. hajlítgatásnál megfontolandó a forrasztás... ;)
[előzmény: (57435) 2011.06.18 20:25:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 20:36:14 (57406)
Bizony erre a megoldásra gondoltam én is (feltéve, hogy egyáltalán a "trkseg"-et használja a kütyü), és ehhez akár egy sima Notepad is elég lehet! Vagy ha az nagyon megharagszik a soremelések hiányára és/vagy a UNIX-os soremelésekre, akkor egy Notepad++.
[előzmény: (57405) Andreas, 2011.06.16 20:23:40]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 12:59:20 (57396)
A 60CSx kikapcsolt állapotban nem tudja loggolni sajnos (?) a légnyomást. Erre csak elődje, a 60CS volt képes, itt állítólag energiatakarékossági okokból szűnt meg ez a lehetőség.

De lehet, hogy a Garmin újabb GPS modelljei (pl. az Oregon-od) ismét tud ilyet.
[előzmény: (57394) Csigabiga, 2011.06.16 12:52:29]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 08:53:59 (57378)
Érdemes lenne megnézni, hogy az így készített track-ben a ki/bekapcsoláskor szerepel-e <trkseg> - </trkseg> GPX tag, mert amentén is fel lehetne darabolni (plusz <trk> - </trk> GPX tag-ek beírásával).
[előzmény: (57371) Áron csapata, 2011.06.16 07:50:00]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 21:35:51 (57331)
Jahogy úgy! Szóval neked TELJESEN lejött az antennaburkolat?
Nekem csak a készülék alsó felétől vált el, ahogy a lenti képen is. a Másik felén (ahol a bekapcsológomb is van) nem engedett el a ragacs.
[előzmény: (57329) 2011.06.14 21:31:27]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 21:23:51 (57325)
...aztán könnyen lehet ám, hogy Yoss-nak van igaza. De nekem úgy rémlett, hogy az antenna hengeres burkolata körben jól van szigetelve, a készülékházhoz az antennasapka alapját rögzítő ragasztő meg csak némi "paca", amiből nem néznék ki rendes szigetelést. De az is lehet, hogy rosszul emlékszem. A memóriám olyan, mint az a lyukacsos izé... :o)

A dummy-nál az is lehet, hogy semmiféle ragasztóanyaggal nem találkozol ezeken a részeken, úgyhogy nem lepődj meg...
[előzmény: (57322) 2011.06.14 21:13:01]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 20:48:07 (57318)
Én oda nem raktam semmit. Talán te is megfigyelted, hogy a burkolón BELÜL (a gépház közepe felé haladva) van még egy védvonal: az a szigetelőgyűrű, ami körbehalad az egész házon.
[előzmény: (57317) 2011.06.14 20:30:55]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 15:26:13 (57312)
Nálad is előfordult néha a kikapcsolódás, vagy ez most ilyen megelőző intézkedés volt? :o)
[előzmény: (57304) heyjoe, 2011.06.14 14:00:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 12:48:54 (57301)
Itt látszik nagyjából a teendő:



Képek a csix belsejéről (az előzőt is innen szereztem, majd berajzoltam a teendőket):

http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=78110

[előzmény: (57300) jekaeff, 2011.06.14 12:38:46]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 12:38:46 (57300)
Belül körben végigfut a gyári gumitömítés, nem hiszem, hogy még pluszban meg kéne fejelni valamivel a jobb tömítésért. Talán még az antenna-környéki gumisapka körül érdemes óvatoskodni, az talán úgy van ráragasztva a készülék tetejére, azt a forrasztáshoz nem kell megbontani, csak ha teljesen szét akarod szedni a kütyüt.
[előzmény: (57298) 2011.06.14 11:51:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 10:46:40 (57296)
Nem az okozza, hiszen a csix esetén még egy kis szivacsapárna is van az elembölcsőben lévő érintkező "V" szárai között, ami segít a ráfeszítésben. Én eleinte ezért az akkuk oldalirányú mocorgására gyanakodtam (és valóban egy parányit tudtak is mozogni), ami ellen két réteg szigetelőszalagot alkalmaztam egy vékony csíkban. Nem használt.

Nem olyan nagy művészet ám az a forrasztás sem (inkább csak az érintkező letörése rendítette meg bizalmamat saját ügyességemben), de azért talán nem árt rendes pákát használni, nem pisztolypákát. Ha nagyon nem bízol magadban, akkor keress egy helyi elektroműszerészt és mutasd meg neki mit hová forrasszon. Még szétcsavarozással együtt is 5 perces meló.
[előzmény: (57295) 2011.06.14 10:38:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 09:28:57 (57291)
De van, de van!!! :D

Elképzelhető, hogy bizonyos szériák kevésbé érzékenyek a rezgésekre. Mint ahogy az is, hogy van olyan ember, akinek még soha nem jött le az eTrex-ről a gumicsík...
[előzmény: (57290) ID24, 2011.06.14 09:26:56]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.14 09:24:24 (57288)
Igen, erről tán még én írtam a legtöbbet. :o)

A hajlítgatás csak ideiglenes megoldás. Amikor legutoljára próbáltam hajlítgatni (évekkel ezelőtt) a készülékház belsejében lévő érintkezőket (tehát nem az elembölcsőben lévő oldalt, hanem azt, amihez szét kell csavarozni a kütyüt), azok le is törtek a hajlítási ponton. Kicsit kikapargattam a fehér gumiszerű szmötyit az érintkező környékén, hogy kissé nagyobb forrasztási felülethez jussak (mivel így csak az érintkező éle volt jóformán szabadon), majd egy nálam ügyesebb kollegámat megkértem hogy forassza be 5-6 centis kábeldarabkákkal az alaplapra VÉGLEGESRE. Szóval mindössze 4db pötty volt az egész meló egy jófajta Weller pákával: 2 az alaplapi érintkezőkre és kettő az elemérintkezők megmaradt csonkjaira.

Azóta teljesen megszűntek a váratlan "áramkimaradások", meg a hátralévő töltés összevissza változása.
[előzmény: (57285) 2011.06.14 09:04:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.06 15:42:07 (57203)
Ezek szerint ezen a HCX-en nincs bekapcsolva a memóriakártyára loggolás.
Tehát csak a belső memóriába loggol, max. 10000 trackpont hosszúságig.

Le tudod szedni róla Mapsource-al. Esetleg GPSbabel-lel, de erre nem mernék megesküdni.
[előzmény: (57202) DonRazzino, 2011.06.06 15:39:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.02 16:55:35 (57135)
Pedig elvileg ez lenne az a menüpont.
[előzmény: (57134) FDorka, 2011.06.02 16:10:08]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.02 09:21:44 (57127)
Szerintem csak viccből mondta, hogy kapcsold be! ;)

Ha bekapcsolod, a pozíciódhoz legközelebbi útra fog rakni ERŐLTETETTEN a GPS. Ez így egyrészt "csalás" (inkább autós GPS-nél fontos, hogy bekapcsolva legyen, hogy ne az épületek tetejére hejezze a pozíciódat, hanem az úttestre), másrészt ha terepen letérsz az útról, akkor szívás is. A GPS ugyanis ragaszkodni fog hozzá, hogy te az úton állsz, és nem a mező közepén. Ezért hülyeségeket fog kijelezni a ládától való távolságra, stb.
[előzmény: (57126) gergogyerek, 2011.06.02 09:13:29]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.05.30 12:35:16 (57052)
A "gombolyagrajzolást" nem venném alapul, inkább a "csapásszélességet", az reálisabb is a mindennapi használathoz képest. A gombolyag méretét jelentősen befolyásolhatja a készülék szoftvere, attól függően, hogy egy helyben állva elkezd-e a kütyü átlagolgatni és így egyre kisebbeket vándorolni vagy sem (lásd egy korábbi HCx-CSx összehasonlító tesztet).
[előzmény: (57049) Csuhás, 2011.05.30 11:08:19]

Lapozás: előző | ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók