turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, lelcache hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 952 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő


lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.07 02:21:20 (5771)
:-)))

A most-ot nem szó szerint kell érteni! Különben tényleg ügyfél központú! Csak az én kedvemért maradtak ott + 1,5 órát, mert csak így értm oda. Különben már rég hazamentek volna.
[előzmény: (5769) @david, 2006.02.07 01:51:28]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.07 01:44:41 (5768)
60CSx

Most hoztam el Magpettől. Sokat még nem teszteltem, élesben meg pláne nem, csak a gép agyában kotorásztam. Van ami tetszik, és van ami nem.

Az érzékenysége tényleg nagyon jó. Ablaknál állva a panelházak között, a CSx első indításra is (ez volt életében az első) hamarabb fogott pozíciót, mint a CS, aki már pontosan tudta, hogy hol is kéne lennie. Beljebb a szobában, amikor már a CS elvesztette a jeleket, a CSx még akkor is látott 4-5 holdat, bár nagyon kis térerővel. Mondjuk azt tudtuk, hogy a SIRF III-as vevő gyenge vételi körülmények között jól muzsikál. Kíváncsi vagyok, hogy holnap a kocsiban, a bika erős újrasugárzó antennával mit produkálnak egymáshoz képest. Nem zavar-e be a CSx-nek a sok kis visszavert jelecske a pontos pozíció meghatározásában.

A képernyője kicsit kontrasztosabbnak néz ki, és mintha a proci is gyorsabban dolgozna. Az ikonokat teljesen átdolgozták. Nekem a régi jobban tetszett. Az újban nagyon lazásra vették a rajzokat.

A CSx tudja a rendes ékezetes karakterkészletet is, tehát lehet írni áéúí stb, és kalapos őű-t is. Végre a holdkelte/holdnyugta is jól van írva (CS-ben fordítva van)

A navigációnál betettek egy plusz opciót, amit nem tudok, hogy mi. A navigációnál elkerülendők listájába betettek egy olyat, hogy "telekocsi sáv". Ez mi az ördög lehet?

A CSx USB-n is kap kakaót. Ha rádugom a PC-re USB-n, szépen felgyullad a kijelző.

A POI kategóriákat is tovább osztották.

Ami nem tetszik.
Az elemeket elég nehéz betenni. Olyan, mintha kicsit kisebb lenne az elemfoglalat. A hátlap sem tűnik annyira passzentosnak, mint a CS-ben. Viszont az elemtartónál nem csak a fedélen van vízzáró gumiréteg, mint a CS-nél, hanem az ellenoldal is kapott egy kis gumi borítást. A CS-nél ott csak sima műanyag van. A kártya is elég nehezen hozzáférhető. Olyan kényszermegoldás szagú a dolog. Nem elegáns megoldás.

Kihagyták belőle az ébresztőórát, és a folyamatos barommetrikus nyomás rögzítését kikapcsolt állapotban. Ill. most néztem meg. Ez is folyamatosan rögzíti kikapcsolt állapotban is a nyomás adatokat, csak nem lehet ezt az opciót kikapcsolni, mint a CS-ben. Kihagyták a menüből.

A hangját is átdogozták. Kicsit rekedtebb lett, olyan műgéphang. Meg halkabb is. Szóval a CS hangja jobban tetszik.

A keresésnél is visszaléptek egy csomót. Sok opció hiányzik, ami a CS-nél megvan. De az is lehet, hogy okosabb, és csak azokat az opciókat ajánlja fel, aminek van értelme. Bár néhol nem tudok térképet váltani, ahol viszont úgy ingerenciám volna rá. Szüval itt még vannak kérdések, még tesztelni kell.

Pontossági, track rögzítéses tesztet majd holnap csinálok.

Egyenlőre ennyi.


Bár eddig csak 64MB-os kártyám van, de nem hinném, hogy lekorlátozták volna 256-MB-ra. A garmin oldalán semmi kapacitásbéli megkötés nem olvasható.
[előzmény: (5738) SagiK, 2006.02.06 10:17:30]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.06 01:31:43 (5734)
Természetesen nem elem, hanem akku.
[előzmény: (5733) lelcache, 2006.02.06 01:31:06]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.06 01:31:06 (5733)
Én is visszavittem egyet, mert a bal oldali kijelző rakoncátlankodott. Mondjuk lehet, hogy megnyomtam, mert a taskámban volt, amirt még egy csomó hátizsák is felkerült a kocsiban. Gond nélkül cserélték.

A hozzá adott 2400-as Conrád elemtől meg leesett az állam, annyira jó. Azt hittem, valami hozzáadott gagyi, de meglepően jól muzsikál. Érzésre bőven veri a 2600-az Annsmann-okat is. (bár klinikailag ezt nem teszteltem :-D)
[előzmény: (5690) erchegyia, 2006.02.04 16:22:28]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.06 01:27:23 (5732)
Nemrég írtam le ide, vagy az off fórumra, hogy hogyan lehet feltenni az update MapSource-t is a gépre. Keress rá a hozzászólásaimra.
[előzmény: (5721) tSAM, 2006.02.05 18:19:29]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.31 02:10:45 (5537)
Én eddig 2-szer kérdeztem meg. Egyik alkalommal azt mindta a sztyuvi, hogy fogalma sincs, mi ez, de mindjárt megkérdezi a kapitánytol, hogy használhatom-e. Nem kérdezte meg, én meg használtam, de utánna már nem szólt érte.

A másik alkalommal ey másik tudta, hogy mi a GPS, és mondta, hogy használjam nyugodtan.

Harmadik alkalommal nem szóltam, és a sztyuvi vérben forgó szemekkel mondta, hogy nem lehet mobilt használni. Mondtam neki, hogy ez nem mobil, erre megnyugodott.
[előzmény: (5534) @david, 2006.01.31 01:49:26]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.31 02:06:06 (5536)
Valóban nem itt írtam le részletesen. Itt csak a 4648-as hozzászólásomban utaltam rá. Részletesen a turistautas fórumon adtam közre, de ide is bemásolom, hogy ne kelljen keresgélni.

MapSource-höz a következő képpen tudsz jutni a legegyszerűbben.

1. Lépj fel a www.garmin.com-ra, és töltsd le a MapSource upgrade telepítőt
2. Készits, mondjuk a norepad progival egy .reg kiterjesztésű filet, amibe a következőket írd:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Products]
"InstallDir"="C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource"

3. Ezt a reg filet "futtasd".
4. Indítsd el a MapSource upgrade-et.

Innentől már van Mapsource programod, ami egy térkép megjelenítő progi, de még nincsenek benne térképek.

Töltsd le innen a turistautak telepítőjét, és telepítsd. Már van térképed is, ezek után tudsz mindenféléket nézegetni rajta, és le tudsz tölteni innen trackeket, amibél egy csomó adatot nyerhetsz.

Nagyjából ennyi a MapSource-ös megoldás. Vannak azonban más progik is, de szerintem ez az egyik leghasználhatóbb. Legalábbis nekem ez áll kézre.
[előzmény: (5499) aparamita, 2006.01.29 18:36:26]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.29 16:01:09 (5497)
Ha térképet is akarsz tölteni, akkor MapSource. garmin.com-ról lehet letölteni az update-t. Hogy az hogyan megy fel PC-re, arról találsz lentebb hozzászólást az én tollamból is.

Ha csak mindenféle waypont és track, akkor
MapSource
Track Maker
Easy Gps

Mind tudja a soros portot is.
[előzmény: (5493) Bubu03, 2006.01.29 10:55:07]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.29 07:58:07 (5486)
Milyen progival próbálkozol? A GPS-t nem igazán ismerem. USB-s? Ha igen, és nemrég mindent töröltél a gépről, akkor lehet, hogy hiányzik az USB driver, azért nem látja a GPS-t.
[előzmény: (5483) Bubu03, 2006.01.28 22:29:04]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.26 00:39:38 (5428)
Az nem egészen ugyan az amiről eddig beszéltünk. Ha automatikusan terveztetsz, mondjuk a turistautakon, akkor nem keletkezik milliónyi pont, csak kettő. Az eleje és a vége (ill annyi, ahány helyen még böktél töréspontot). Ez a route áttöltésnél nem mint útvonal, hanem mink kezdő és végpont töltődik át a GPS-be, és a GPS újratervezi az útvonalat automatikusan, ami beállítás függvényében nem feltétlenül fog megegyezni azzal, amit a PC-n láttál!!!
[előzmény: (5423) yoggi, 2006.01.25 21:17:41]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.26 00:35:16 (5427)
Az Alan 456R is megfelel a kritériumoknak. Azt is áztattam már esőben (mondjuk, ha tényleg szakad. azért eldugom), de csepegő eső eddig nem ártott neki. A talajon is landolt már 1,6 m-ről. im által említett 202km-es rekord másik vége pedig egy ilyen készülék volt (és szerénységem beszélt beléje :-D).
[előzmény: (5424) im, 2006.01.25 21:24:32]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.24 20:10:17 (5408)
Ja, még valami.

Én is folyamatosan rácsukogatom az ajtót a külső antenna rész vezetékére, bár olyan helyet választottam a bevezetésre, ahol szép nagy gumírozás van az ajtón. Azt hiszem 3 éve van GPS-em, azóta bírja. A külső antenna részt meg nem szoktam beszedni. Kint van 40 fokos hőségben, -20 fokos zimankóban és özönvízszerű esőzésben is. Még bírja!
[előzmény: (5407) lelcache, 2006.01.24 20:06:15]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.24 20:06:15 (5407)
Ha már megszólíttattam:

Nos én tényleg egy RA-46-ost nyúzok, mióta van a GPS-em. Ez nagyobb távolságból is biztos jelet szolgáltat (3-4m). Nem kell a sugárzó részt hozzágumizni a GPS antennájához! :-))) Régebben egy kisteherautóban használtam, ahol macerás lett volna a szélvédőhöz vezetgetni, meg céges kocsi is volt, így a lehető legegyszerűbb helyre kellet rögzítenem. Ezt akár a kocsiszekrény hátuljába is lehet tenni, így is biztos jelet ad elöl a GPS-nek.

Tapasztalataim hasonlóak az előttem szólókéhoz. Teljesen stabil jelet ad, még városban is. Visegrádi utca szerű helyeken is általában tudok rendesen navigálni, bár előfordult már, hogy itt jelet vesztett, de ez nem törvényszerű. Jelvesztés minimális, városban is vettem már 12 holdat vele, többségét full térerővel. Városon kívüli esetekről meg gondolom felesleges bármit is mondanom.

A pontosságárol csak annyit, hogy jónéhány, ezzel a lesugárzóval készített másodperc alapú trackemből készült út van a mostani NaviGuide-ban is. Nekik megfelelt a trackek pontossága. :-)

[előzmény: (5393) ttamas, 2006.01.23 19:52:21]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.23 00:47:37 (5378)
Igen! Én is találtam egy ilyet a Kortársak ládában! Nem igen szoktam mostanában ajándékot cserélni, de ezt a különleges darabot nem hagyhattam ott. Nagyon tetszik, és azóta a monitorom alatt van. (ez egy igen frekventált helye a lakásnak :-D)
[előzmény: (5377) SagiK, 2006.01.22 21:48:56]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.21 16:50:32 (5367)
Újra végigolvasva még annyi kiegészítésttennék, hogy waypontokat természetesen lehet hsználni route pontjaként, de nem feltétlenül kell.
[előzmény: (5365) lelcache, 2006.01.21 16:31:41]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.21 16:46:24 (5366)
Na, csak elírtam én is.

Ha nem így használod, hanem a ruote tool-lal szúrsz le pontokat akkor valóban sikerülhet az 50 db, egyenként 250 pontos route.
[előzmény: (5365) lelcache, 2006.01.21 16:31:41]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.21 16:31:41 (5365)
Bár nem mostanában hangzott el a kérdés (most kevesebb időm van fórumot olvasgatni :-D), de úgy látom nem lett érdemben megválaszolva.

Szóval, ha jól értelmezem a dolgot, akkor valami félreértés van itten. Az 500 waypont feltölthető valóvan, de ez nem azonos a track-ek útpontjával, amiból valóban el tudsz menteni egy csomót. De itt újabb félreértés van, hiszen trackből 20 db-ot tudsz elmenteni egyenként 500 útponttal, ami szintén nem összetévesztendő a wayponttal. A 250 pontból 50 db RUOTE-ot tudsz kreálni (nevezzük útvonaltervnek, persze 250db pont/ 1db route), aminek szintén vannak pontjai (ruote pontok), de ezek sem nem azonosak a waypontokkal, sem nem azonosak a track pontjaival. Szóval itt igazából 3 féle útpontról beszélünk.

Kérdésedből arra következtetek, hogy az útvonalat úgy képezted, hogy waypontokat helyeztél el a térképen, és ezeket kötötted szépen sorba. Ha nem így használod, hanem a ruote tool-lal szúrsz le pontokat akkor valóban sikerülhet az 50 db, egyenként 250 pontos track.
A helyzet sajnos azonban egy cseppet bonyolultabb, hiszen ilyen route pont csak akkor fog képződni, ha valamilyen meglévő térképi objektumra kattintasz. Ha a térkép olyan helyére böksz, ahol gyakorlatolag semmi nincs, akkor ott automatikusan képez a MapSource egy Waypontot is, ami feltöltésnél már valóban fogja terhelni az 500 pontos waypont memóriát.

Remélem érthetően fogalmaztam, és valóban a felvetett problémára válaszoltam.
[előzmény: (5215) yoggi, 2006.01.15 22:49:39]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.12 22:20:44 (5151)
Köszi, és nincs mit! :-) Egész nap lótifuti volt, babusgattam a babát és a mamát. Most kikapcsolódok egy kicsit. Ez nálam fórum olvasgatásban merül ki. Nagyobbat geoládászni sajna már rég nem tudtam, így marad a gc fórum. :-)))
[előzmény: (5149) esztelneki, 2006.01.12 21:54:29]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.12 21:45:23 (5148)
Ahhoz szerezz be egy img2gps nevű kis progit is. Sandmap-pel együtt működik, és éppen azt csinálja, amit szeretnél. Mapsourceban kijelölöd a kívánatos fileokat. Na ott szépen kiírja a nevüket. Ekkor lép be az img2gps, mert ez meg tudja hívni az összes img filet, és szépen kilistázza, hogy hányas számu img-hez milyen név társul. A következő lépés macerás manuális. Összenézed, hogy melyik nevű kell neked, és kijelölgeted. Aztán mehet fel sendmap-pel (vagy img2gps-szel, mert ez is a sendmap-et hívja meg) a masinára. Ennyi az egész.

Arra figyelj, hogy sendmap-pel csak az NG3.1 szelvényeit tudod feltölteni. A 4.0, 4.1 így nem megy fel.
[előzmény: (5147) esztelneki, 2006.01.12 21:19:32]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.10 22:26:40 (5120)
Nehezet kérdeztél. Oldalakat lehetne róla írni. A kettő tök más, teljesen másra való. Gyakorlatikag minden paraméterére lehetne egy kis regényt írni, hogy ez vagy az hogy működik adott tulajdonságot alapul véve. @david összefoglalója különben jó.

Nagyon nagyvonalakban:
Navi:
Tud automatán navigálni, ismeri MO. majd összes településének utca neveit házszámokkal, rá is lehet keresni. Aránylag pontos, friss adatok alapján készült. nincs benne gyakorlatilag egyetlen terepi objektum sem

Topo:
Tudja az összes magyar település utca rajzát. (Vidéki kis településeken tapasztalataim szerint sokkal pontosabban, mint a navi). Nem tudja az utcaneveket még Budapesten sem, sem a házszámot. Nem tud navigálni. Régi adatbázisból van, így sok helyen nagyon pontatlan, nem fedi a valóságot. Sokkal lassabban frissül.

Én mindkettőt használom. Mindkettőt máskor és másra.
Nagyon sok terepi adatot, vonalat tartalmaz, szintvonalakkal egész MO. területéről.
[előzmény: (5117) aparamita, 2006.01.10 21:17:07]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.09 23:26:33 (5086)
Nekem is 60CS-em van! Mint mér itt többször leírtam, nagyon bírom. Autóban is sokat használom navigálásra. Szerintem tökéletesen használható. Én meg vagyok vele eléágedve. A láthatóságával sincs gondom. Egy PDA képrnyője tényleg nagyobb, de ezt is jól lehet látni.

A hangnavigáció szerintem sem fontos. A csipogás bővel elég. Egyszer kipróbáltam kocsiban laptop-pal navihálva. Na az beszél. 10 perc után rendkívül idegesítő, hogy folyamatosan dumál. Szerintem a csipogás jobb.
[előzmény: (5075) Szárnyaló Sas, 2006.01.09 14:08:04]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.09 01:02:27 (5064)
Bár Tofana Men MFS-t szerettem volna inkább, csakhát azt sem lehetett itthon kapni, mint annyi minden mást sem. Az Engadin miatt és heteket rohangáltam, hogy legyen végre Budapesten egy pár a méretemben. Végül rendelnem kellett.
[előzmény: (5062) lelcache, 2006.01.09 00:53:05]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.09 00:58:33 (5063)
...ami legalább ekkora baj, hogy a sarkánál a talpbetét mitha picit megsüllyedt volna,...

Pontosan erről beszéltem! Neked is ugyanaz a gondod, mint általában mindenkinek, akivel beszéltem Merell cipő/bakancs ügyben. A Merell kitalálta ezt a "nagy újítást", hogy a cipők/bakancsok sarkába valami légrugót tesz. Ez nagyon kénylmes, csakhát nem tudták rendesen megcsinálni. Semmi perc alatt lukadnak ki ezek a sarokba helyesett légbetétek. Nekem fél évig bírta, kollegámnak 2 hétig. Ennek következménye, hogy járás közben sípol a ciő, és a sarkad megsűlyed benne. Baromi kényelmetlen, fáj benne a lábad, egy idő után a csípőd és a derekad is! Ettől, meg attól, hogy a Waterproof cipő az elejétől kezdve beázott, tényleg jó volna! :-)
[előzmény: (5058) Trackman, 2006.01.08 22:30:14]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.09 00:53:05 (5062)
Meindl Engadin Men MFS.

Szerintem a marhafagyú a marhabőr természetes inpregnáló szere! A marha is ezt használja! :-))) Nem hinném, hogy nagyon el lehetne vele zárni végleg. A lábad melegítő hatására folyamatosan olvad ki a cipőből. Ha így volna, akkor egy idő után hozzá se kéne nyúlni, úgysem ázna be, mert minden pólus be van zárva. Mint mondtam, még soha nem éreztem úgy, hogy lucskosra izzadt volna a lábam a bakancsban egy hosszú túra után. Mondjuk aránylag jó zoknikat is használok.
[előzmény: (5055) Mr Zerge, 2006.01.08 18:39:31]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.08 17:06:35 (5053)
A Merrellt viszont nem ajánlom

Én sem! Saját tapasztalat alapján sem, és közeli ismerősök tapasztalata alapján sem. Jól néznek ki, de sajnos nem valami tartósak. Az és vízálló túracipőm soha nem volt vízálló, és mindkettőnek a sarkában a légbetét fél éven belül kilukadt. Pedig még terepre sem mentem vele.

Kollegám egy durvább bakancsot vett. Neki 2 hét alatt lukadt ki ugyanaz a szerkentyű a bakancs sarkában. Ő vissza is kérte a pénzét.
[előzmény: (5045) bregő és andorpapa, 2006.01.08 11:57:22]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.08 17:02:41 (5052)
Én a teljesen bőr megoldást ajánlanám, ami belül is bőr. Szerintem nem kell megilyedni attól, hogy nem Gore-tex az anyaga, és nem szellőzik. Nekem majd 12 éve full bőr bakancsom van, és soha nem éreztem, hogy hú de beizzadt a lábam, pedig elég kemény túrákat is szoktam nyomni. (30-40 km/nap).

Igazából a régi bakancsomat szerettem igazán. 11 évig bírta. Most lukadt ki nemrég az egyiknek a sarka. Az egy Planika volt saját, thát nem Vibram talppal. Ilyet kerestem cserének is, de sajnos itthon nem lehet kapni. (Ezt is Ausztriában vettem).

Most egy Meindl-re ruháztam be. Ez is full bőr. Soha nem áztam be egyikkel sem, és télen sem volt velük gondom tökig érő hóban, vízben.

Ha mondjuk Tátra jellegű helyeken is szeretnéd használni, akkor B vagy inkább B/C keménységű talpat válassz hozzá! Pilis jellegű helyekre jó a puhább A/B vagy B talp is.
[előzmény: (5039) @david, 2006.01.07 22:52:42]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.08 16:54:13 (5051)
Mi is voltunk tavaly. Én a Metroguide ide vonatkozó szelvényeit törtöttem fel. Egy két poit kivéve mindent megtaláltunk rajta. Nagyon jól lehetett használni!
[előzmény: (5037) BarEZ, 2006.01.07 21:20:07]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.08 16:52:30 (5050)
Ilyen szivacsos inpregnálós folyékony cuccost én is használtam már. Szerintem jó volt, csak a szivacs nagyon hamar elkopik a végén. Mondjuk csakis bőr bakancshoz tudom elképzelni. De ennél sokkal jobb a faggyú.
[előzmény: (5028) Juju, 2006.01.07 20:15:35]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.07 01:57:40 (5015)
Én is itt veszem. Nagyon jó!
[előzmény: (5013) @david, 2006.01.07 01:51:01]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.07 01:57:06 (5014)
A Sirf star III és a quad helix egymás mellett vannak, és a kapcsolat nem vagylagos. Az egyik a vevő, adatfeldolgozási metódus, a másik meg antenna.
[előzmény: (4999) Figlio, 2006.01.06 18:09:24]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.06 03:34:17 (4982)
Én is próbálgattam egyszer sűrű erdőben a bedugom az antennát, kihúzom az antennát mókát. (60CS) Érzékelhetően javította az antenna a vételt. Mondjuk az enyém nem pont ez a típus, de nagyon hasonló.
[előzmény: (4965) SagiK, 2006.01.05 17:35:25]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.06 03:32:30 (4981)
:-)))
Nem megy ez ma nekem!
[előzmény: (4957) Peter68, 2006.01.05 16:42:24]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.06 03:32:04 (4980)
Szerintem csak az első alkalommal, és hard reseteknél kell sokat várni. De az 1 óra nekem is soknak tűnik. Egyszer csináltam véletlenül egy downgrade-t. Ez gyakozlatilag egy hard resettel ért fel. Egyből visszadobott az USA-ba. Panel lakás ablakában, aránylag rossz vétel mellett is elég volt neki 10 perc, hogy pozíciót fogjon. (Mondjuk az egy Garmoin volt, nem PDA)
[előzmény: (4979) popfej, 2006.01.06 01:36:39]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.05 15:36:33 (4955)
Beszarás, hogy ennyire nem tudok gépelni! :-(
[előzmény: (4953) lelcache, 2006.01.05 15:31:39]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.05 15:36:01 (4954)
De végülis GPS mellé tényleg elég egy egyszerűbb darab. Azért szerintem az olajban járás nem árt. Van ilyen egyszerűbb ivitelben is.
[előzmény: (4951) erchegyia, 2006.01.05 15:16:43]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.05 15:31:39 (4953)
vagy mindegy, hogy mit veszek?

Hát nem! Itt is érvényes, hogy vannak kategóriák. Igaz, hogy mindegyik megmutatja, hogy merre van észak, de nem mindegy, hogy hogyan teszi ezt. A legolcsóbb "gagyi" irántűk, néhányszáz forintos árral megmutatják, hogy kb merre van észak, de nagyon lassan állnak be pontosan, mivel levegőben, egy tűn fotognak. Amig lecsillapodik az irányjelző az sok idő, a surlódás mistt (bár az igen csekély) a végén sem tud halál pontosan beállni. Kézben tartva esélytelen a teljes pontosság, mert a kezed mindíg remegni fog, ráadásul be is tudnak ázni, és akkor az egész rozsdásodhat. Ráadásul az egész csak egy mágnesen tűből áll.

A másik véglet a profi tájoló. Ára 8-12 eFt (Sylva, Recta). Ennél a irnytűn kívül egy csomó értékes dolog is van, ami a térképi iránymeghatározásnál segít. A tű itt már olajban fut, és az alátámasztása is nagyon spéci. Nagyon hamar irányba áll, és gyorsan (gyakorlatilag azonnal) el is veszti az ingolygást, így pontosan mutatja a helyes irányt. A spéci alátálmasztásnak köszönhetően kiszűri a kezed remegését, és nem is kell teljesen vízszintesen tartani, mert bizonyos szögeltérési határon belül is pontosan mutatja az irányt, eltérően az előző változattól. Mivel olajban van az egész, nem tod beázni, nem rozsdásodik. Ráadásul nyomásálló az olaj miatt, így bávárkodásnál 30-40 m-es málységbe is levihető! :-) Van rajta egy forgattyús korong, aminek köszönhetően könnyek lehet követni pontosan az északitól eltérő irányokat is.
A jobbakon van lejtszög mérő is, és sötétben foszforeszkálnak is. És még biztos van egy csomó apróság, amit nem mondtam el, pl. tükör a pontosabb helymeghatározáshoz. A tükör azért is jó, mert így kapásból látod, hogy ki az aki eltévedt! :-)))

A kettő között meg nyilván vannak átmenetek.



[előzmény: (4946) BarEZ, 2006.01.05 14:19:01]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.05 02:25:53 (4944)
Hu de jó! :-)
[előzmény: (4941) Saladin9, 2006.01.04 21:54:22]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 19:44:11 (4940)
Persze! Teljesen egyet értünk! Nekemis van Oregon apró kis gépem, és Zsé meg azt szereti. Kérdés volt, hogy szerintem miben jobb, én meg leírtam. A többi is jó, ezt is írtam, csak más!
[előzmény: (4928) Bal3, 2006.01.04 09:57:30]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 19:40:05 (4939)
De arra kérnénk, ha már sikerült beállítani, hogy csak 500mW-on adjál. :-)
[előzmény: (4937) lacigsx, 2006.01.04 13:08:36]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 02:37:40 (4917)
Basszus kulacs! Azt is igazán megoldhatták volna, hogy Waypontokat és tracket is lehetten a kártyára venni. DE NEM! Ki érti ezt?
[előzmény: (4911) Kenderfóka, 2006.01.04 02:01:17]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 02:19:31 (4915)
Az csak az egyik része a dolonak, hogy mi van ráírva a dobozra. A másik részét akkor tapasztalhatod, ha kézbe veszed őket. Most vettünk keresztfiamnak mi is ilyesféle gazdaságos rádiót, és átadás előtt azért kipróbáltam itthon is. A dobozán ugyan azok a paraméterek szerepeltek, mint az Alanén is, de a hangszórója közel sem adta olyan tiszián vissza a hangokat, mint az Alané. És egyástól 20 m-re próbáltuk. Képzeld el mennyit számíthat ez, ha messze van a beszélgető partner, és éppen csak veszed az adást. Ott már ezen múlhat, hogy érted-e amit mond, vagy sem. A jobb rádiók vételi érzékenysége is sokkal jobb. Oregon-Alan összehasonlításban van tapasztalatom, pedig az Oregon is jó kis szerkezet. Közel nem olyan érzékeny, mint az Alan (mondjuk az antennára ránézve ez nem is meglepő).

És ezen felül még ott van a kezelhetőség, és e kényelmi funkciók, mint pl. a memoria is. Meg az Alanon van DCS kódolás is, bár be kell valljam, nem ér túl sokat. A CTCSS nekem jobban bejött. Szóval azért az Alan egy finomabb, precízebb szerkezet.
[előzmény: (4890) Peter68, 2006.01.03 10:22:01]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 02:11:20 (4914)
Kis pontosítás, mielőtt még mindenki engem fog majd szidni, ha mégsem jó a rádió!
Szóval én igazából nem ajánlottam, mivel a készüléket nem ismerem. Én is a metroban láttam, és mivel kinézetre és leírésra nagyon hasonlít a TopCom-okhoz, (meg még a neve is hasonló agyártónak), gondoltam, hogy a TT-k valamilyen ráncfelvarott reinkarnációja lehet. (A TT-kről meg tudni lehet, hogy aránylag megbízható, jó rádiók ebben a kategóriában. Rengetegen használják nagy megelégedettséggel.)

Szóval igazán ajánlani nem tudom, mert nem ismerem, és tapasztalatok sem állnak rendelkezésemre, melyeket más osztott volna meg velem!
[előzmény: (4908) katika, 2006.01.03 22:35:27]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 02:06:53 (4913)
Na végre! Akkor hivatalosan is megjelentek!
[előzmény: (4911) Kenderfóka, 2006.01.04 02:01:17]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.04 02:05:27 (4912)
az 13000 Ft volt egy darab.

Olcsón vetted! Vagy ennyire lement az ára? Én vagy két ébe 19.000-ért vettem.
[előzmény: (4910) Bal3, 2006.01.03 23:45:03]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.03 02:10:32 (4885)
Van különbség az Alan 456 és a 456R között. Állítólag a belsejét picit egyszerűbbre vették a R változatnak, de ezt énis csak úgy hallottam. A dolgok elrendezésében viszont egyértelműen az R a logikusabb. A sima változatnál igen logikusan sikerült elhelyezni a kezelőszerveket. Pl. a hangszóró van lent, a mikrofon meg fönt, ami ugye egy cseppet logikátlan. Az R-nél már ezt megfordították. A sima válozaton a kijelző és a gombok is fent vannak, mivel lent van a hangszóró. Szóval az R születésénél már ergonomikus is jelen volt! :-)
[előzmény: (4851) Zsézsé, 2006.01.02 11:34:16]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.01.03 02:06:14 (4884)
Igen, ez a holdkelte/nyugta engem is össze szokott zavarni. Tényleg fordítva van.
[előzmény: (4880) @david, 2006.01.02 19:21:03]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.12.31 14:27:48 (4785)
Na! Örülök, hogy összejött. Remélem tényleg használható is lesz. Az, hogy otthonról nem hallotok senkit, az ne keserítsen el. Hacsak nem a 10. emeleten laktok valahol a városz szélén, akkor elég kicsi az esélye, hogy kessereket fogtok. Kirándulás közben elég nagy eséllyel találkoztok majd másokkal a 4/12-es sávon.
[előzmény: (4780) katika, 2005.12.30 23:04:34]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.12.30 12:18:59 (4768)
Ma láttam azt a Microcom PMR-t a Metroban, amit mondtál. Nos, a Microcomról, mint cégről nem hallottam eddig, de maga a rádió megtévesztően hasonlít a Topcom Twintalker 3xxx es rádiókra, amit ajánlottam Neked. Lehet, hogy ugyan az, csak át van nevezve kicsit.
[előzmény: (4765) katika, 2005.12.30 10:53:34]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.12.27 23:09:07 (4724)
Igaz! Legend C-hez USB kábel van. De ez bizonyos szempontból még jobb is.
[előzmény: (4723) emerzee, 2005.12.27 22:36:08]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.12.27 22:01:14 (4720)
Nekem Vistám volt, ahhoz járt. Ezek szerint Legendhes is. Akkor a Legend C-hez tuti jár.
[előzmény: (4719) erchegyia, 2005.12.27 21:57:08]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók