turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 641 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.11 09:38:20 (246)
Hát, éppen 2 perc nem volt. Eljátszadoztam vele pár órát, mire összeállt az SVG-készítés technológiája, utána meg még azzal is, hogyan kell a PHP gzcompress() kimenetéből korrekt gzip fájlt varázsolni pár bájt variálásával, mindenesetre most már másodpercek alatt készül az .svgz közvetlenül az .mps logokból. Egyelőre praktikusan offline, mert most még szűretlenek a logok, de a végleges változat a szerveren készíti el ugyanezt, mint pl. a geocaching-térképek esetében.
[előzmény: (245) P.ISTI, 2003.11.11 09:30:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.11 09:28:00 (244)
A logger-technikára visszatérve: szerintem legközelebb magasabbra kell tennünk a mércét, mert a sima "auto-most often" kevés, és az eTrex-antenna is kevés önmagában. Tehát:

- eTrex-ek RA-45 vagy ennek megfelelő (Vándor gyártott házilag is) újrasugázó antannával felszerelve, legalább fejlmagasságba helyezett antennával (krumplinyomó, sapka, magas hátizsák teteje); lehetőség szerinti NMEA-alapú logger (pl. Palm/Cetus GPS, PPC/akármi); Geko-nál elég lehet a saját antenna, ha elág jól el lehet helyezni, mert jobban teljesítenek az eTrex-eknél

- GPSMAP76, GPSV, egyéb quad-helix antennás, 4 bájtos Garminok: külső aktív antenna az előbbiekben vázolt módon elhelyezve, 2-5 másodperces időalapú log belső memóriába

Közös szempont, hogy amikor a műholdállás elromlik, akkor kötelező megállni, és csak akkor szabad továbbmenni, ha rendeződik. Ezek a helyzetek előre tervezhetők, Moha bá erre a hétvégére is előre jelezte a 10:30 és 13:30 körüli holdfogyatkozást, én ennek megfelelően alakítottam is a pihenőinket, és bizony látszik a logokban, hogy aki nem állt meg, annak kihagy a trackje.

Ezen felül kötelezővé tenném a manuálé rajzolását minden rögzített útponthoz, az előző hozzászólásomban leírt elvek szerint. Ennek helyfoglalása kb. egy A/4 oldal óránként, pár száz kilobájtból szkennelhető.
[előzmény: (241) olahtamas, 2003.11.11 02:21:25]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.11 09:09:00 (243)
Y-elágazások: szerintem az a leghatéhonyabb, ha egy-egy ilyen elágazásnál megállunk egy pillanatra, leskicceljük az elágazás alakját, berajzoljuk a rajzra annak jellemző pontját (ahol az úttengelyek metszik egymást), ideállunk, nyomunk egy útpontot és a számát felírjuk a papírra.

Bonyolultabbaknál (például delta) az összes jellemző pontot érdemes felvenni, és bejárni a delta ágait, de csak akkor, ha a mérete összhangban van az aktuális GPS-vételi és -logolási lehetőségekkel. Mezőn, időalapú loggerrel, erős antennával mindeképpen érdemes bejárni a 10-15 m oldalhosszú deltát, de ugyanezt sűrű erdőben mezei eTrex-el butaság, mert többet rontunk, mint amennyit nyerünk az ügyön.

Ha nem egyértelmű, hogy az Y-ban melyik ág az, amelyik a tracken szerepel (ha nem szaladunk be az elágazó ágba), akkor érdemes feliratozni az ágakat, mondjuk így: "P" / "P tovább" / "csapás". Különösen érdemes az útminőséget feljegyezni a kereszteződésekben, mert útközben úgysem vesszük elő a papírt. Ezen felül én általában azt az ágat rajzolom lefelé, ahonnan jöttem, mert ez biztos irány a tracken (track up ábrázolás).
[előzmény: (242) Moha bá, 2003.11.11 03:01:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 22:25:03 (232)
Már rég leszedtem az anyagaidat, nem is értem, miért nincs benne. Majd holnap megnézem. Jano: valószínűleg lejárt a session cookie vagy más miatt nem voltál már bejelentkezve a hozzászólás elküldésekor. Ezt is megnézem majd.

Módszertan: szerintem a legfontosabb a manuálé-rajzolás, a jó vételi körülmény és az időalapú precíz log (1-2 mp). Tudom, hogy én is az "auto-most often" logra buzdítottam a csapatot, de most látva az eredményt, szerintem ahol csak lehet, időalapú szapora logot kellene rögzítenünk (eTrex-nél csak külső eszközzel lehetséges a raszter miatt) .
[előzmény: (230) Moha bá, 2003.11.10 21:53:53]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 21:20:35 (226)
Teljesen egyetértek lelcache-el, szerintem is a papírra rajzolt vázlat a legjobb, amit az ember terepen készíthet. Ehhez nem kell semmilyen drága technika, csak papír és toll. Egy-egy ilyen kereszteződésnél az ember 360 fokos körbefordulása, absztrakciós képessége tökéletesen le tudja képezni a keresztező utakat, míg a videó látószöge, kézből való szabálytalan mozgása szűk korlátokat szab.

Biga: a pontokat bármilyen formátumban küldhetedm, az a lényeg, hogy a lehetóő legjobban meg tudjam érteni.
[előzmény: (222) lelcache, 2003.11.10 20:53:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 20:21:20 (221)
A hétvégi trackek eddig beérkezett és feldolgozott összesítése SVG kép formájában a Cartographia 1992-es turistatérképének 600x496 pixeles miniatűr változatára fektetve itt látható.

A feldolgozott, topológiába szedett, attribútumokkal megtűzdelt változat hasonló elvek szerint fog építkezni, ez most csak annyit tud, hogy kattintásra megmondja, hogy a vonal melyik trackből származik. (Egy kattintásra az alsó állapotsorban, két kattintásra előugró ablakban írja ki.) A vektorok bizonyos mértékig nagyíthatók is, a raszteres térkép információtartalma nem növekszik.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 18:24:12 (218)
Piret: vasárnap 10:50 és 11:40 között hol tévelyegtetek? Az itt bejárt útból melyik a P jelzés? 13:00 és 14:00 miért nem álltatok meg, amikor az a szörnyű konstelláció volt? Belefért volna az időbe, hacsak nem sietett valamelyikőtök haza!

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 13:20:49 (208)
MapSource-ban összefésültem az eddig beérkezett trackeket, már egész jó, de még vannak hiányosságok. Várom a trackeket, lehetőleg MapSource _és_ TrackMaker formátumban! Ha valamelyik valamiért nem jön össze, nem baj. FTP: Tracklogok/Gyalog-bicaj/gerecse, vagy emailben.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 12:39:27 (203)
Vándor, doGmAI: együtt mentetek ti egyáltalán? A két track néhol alig van köszönő viszonyban egymással. A Vistáé mintha sok helyen le lenne maradva a kanyarokban, vagyis a Magellan másodperces trackje már hamarabb elkezd kanyarodni, a Vista meg túlfut. Egyes helyeken a Vista trackje teljesen széthullott, a Magellan kabát meg meggyőzően húzza a csíkot. Nofene.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.10 10:55:32 (200)
A kíváncsiságtól égve konvertáltam és térképre tettem az általam, illetve doGmAI által Palmmal gyűjtött trackeket. Én a Vistából csak 2mp-est tudok kinyerni, doGmAI Magellan kabátja viszont másodpercest ad. Gyönyörű mindkettő, a Magellan-os track még mintha simítottabb is lenne, mint a Vistáé, viszont valamiért tele van kiugrásokkal, hibás rekordokkal, amelynek okát nem tudom, a Vista+Palm III kombináció ilyet még sosem csinált. Mindenesetre kiszűrtem ezeket és utána már tök jó a track. A Garmin-féle automata+legsűrűbb track messze nem ilyen részletes. A tapasztalat azt mutatja tehát, hogy terepen is van értelme a sűrű, másodperces logoknak, ha nem raszteres.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.09 23:38:17 (193)
Még nem volt erőm összeszedni a tracklogokat, de a telefonos egyeztetésekből úgy tűnt, hogy minden rendben ment. Én ma úgy javítottam a műholdvételt, hogy az RA-45 antennáját nem csak a hátizsákra tettem, hanem egy fejjel lefelé beleállított krumplinyomó lapátra állítottam. Így egy magasságba került a fejemmel, vízszintesen állt és ráadásul fém-alapon.
[előzmény: (189) lelcache, 2003.11.09 22:54:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.09 07:46:02 (181)
Piret: nincs tiszteletkör, a Marót-hegyről egyenesen menj lefelé a Büdös-lyukhoz.

P.ISTI: a tatabánya felett kimaradt utakat gyűrjétek le Moháékkal vagy nélkülük. Ezek pl:

G09111-G10121 S+ S4 K4
G10121-G10122 K4 S4
G10121-G09121 S+
G06131-G08131 P
G06131-G07141 PO
(a fele autózható)

A G10131-G10122 S4 közben nekiünk igen gyatra műholdállásunk volt, bíztunk abban, hogy délután Mohának jobb lesz, ezért ha már eljuttok a G10122 pontra, innan menjetek fel a S4-en!

Olahtamas: a trackeket én mps-ben és gtm-ben töltöttem le tegnap a GPS-ekről, az FTP-n egyelőre tökéletes, végleges helyük a turistautak.hu-n lesz.
[előzmény: (178) Moha bá, 2003.11.09 00:47:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.08 23:09:38 (172)
Teljesen K.O. vagyok, mindenesetre még este vagy reggel Biga keresse Sörpát és viszont, én 8-kor indulok MikiCache-el. Nagyjából minden csapat tudja a saját útvonalát, most képtelen vagyok összeírni, holnap telefonon elértek, ha kérdés van. Reggel 7-8 között talán már eszemnél leszek és tudok a fórumon feltett kérdésekre válaszolni.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.08 06:25:30 (162)
Moha: mikor fogsz te felébredni, ha fél ötkor még le sem feküdtél? Megvárod az ágyban a 10:30-as rossz konstellációt? Délután 4-kor besötétedik!

Előkészítés: az emlegetett előkészítő munkák miatt sajnos kifutottam az időből, pedig sokkal nagyobb figyelmet kellett volna szentelnem az adatgyűjtő lapoknak. Többek között még magamnak sem nyomtattam semmit, most gyorsan improvizálok. Mindenesetre viszek általános adatrögzítő eszközt is (=kockás füzetet), így legfeljebb strukturálatlan lesz a mai jegyzet.

Nem tudom, írtam-e már, de szerintem a felmérés lelke egy olyan vázlat (a földmérők kedvenc szavával: manuálé), amin körülbelül láthatók a viszonyok, rajta vastag ponttal a benért pontok sorszámai. Én ezt trackelésnél praktikusan a saját szemszögömből szoktam rajzolni, vagyis alulról jövök, felül az van, ami felé tartok éppen. A valóságos tájolás úgyis kiderül a trackből. Az ilyen rajzok koncset érnek akkor, amikor egy-egy bonyolultabb csomópontot kell valósághűen megrazolni a térkép szerkesztésekor.
[előzmény: (161) Moha bá, 2003.11.08 04:27:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 18:27:53 (140)
Bocs, az adatgyűjtőlap elérhetősége még nem volt itt eddig: http://turistautak.hu/download/adatgyujtolapok.xls

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 18:22:02 (139)
Az FTP-n már bemutatkozott csomópont-állomány elérhető a webről is: http://turistautak.hu/download/gerecse_szakaszok.mps

Akinek nincs térképes GPS-e, az az útjába eső útvonalakat ebből töltse bele. Akinek térképes van, az már elvileg megkapta a térkép letöltési címét emailben, de ettől függetlenül érdemes a GPS-be tölteni az útpontokat és az útvonalakat.

Most nem leszek gépközelben, de ICQ-t viszek magammal, este még benézek ide. Holnap reggel a terepen! Mindenkinél legyen kellő mennyiségű muníció (ruha, kaja, elem, jegyzetfüzet, nyomtatott adatlap). Nem tudom még Biga Cubensis, olahtamas, hacsi és bd telefonszámát, írjátok meg emailben!

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 17:52:08 (136)
A holnapi menet terve:

Sörpa és Olahtamas a Turulnál kerül egyet délelőtt, közben megbeszélik, hogy Sörpa mit trackel délután, délben odaviszi a kiindulópontra, este meg felszedjük.

Én és Mapget megyünk Vértestolnára, ott találkozunk a BD+Lelcache csapattal, eligazítás után ki-ki fel a hegyre.

Jano és a Piret-csapat Baj-nál hagyják az autót, este valaki visszaviszi őket Vértesszőlősről.

Moha és hacsi szintén a Turultól indulnak, szükség esetén csatlakozik hozzájuk Sörpa, illetve ők esélyesek Piret-ék visszaszállítására, valamint a Tatabánya körül autóval is bejárható utak trackelésére.

A pontos útvonalak az alábbi fájlban találhatók:
http://turistautak.hu/download/gerecse_szakaszok.xls

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 17:26:02 (133)
Csessze meg a Garmin, valóban. De miért pont 13 karakter a Vistán? Sebaj, ennyire optimalizáltam: 6 karakter egy pontazonosító, így éppen elfér a kötőjel köztük. Feltöltöttem a frissítettet az FTP-re.

Már majdnem megvan a holnapi útvonalterv, 5 csapat lesz. Vasárnap 6, azt még nem állítottam össze. Várhatóan 2 csapat tesz körtúrát a Turultól, 2 Vértestolnáról, egy pedig a Baj-Vértesszőlős utat teszi meg a hegyen át, reggel vagy este egy másik csapat szállítási segítségével.
[előzmény: (132) olahtamas, 2003.11.07 16:33:13]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 14:21:01 (128)
Szerintem gyűjtsük azokat a fontos kereszteződéseket, amelyek a turista szempontjábból jelentősek lehetnek. Például amikor aszfaltutat keresztezünk, főleg amikor pár (tíz, száz) métert együtt is haladnak és csak később tér le ismét a turistaút. Hasonlóképpen fontosak az olyan kereszteződések is, amelyeknél csak a jelzés segít így-úgy abban, hogy az elágazásban merre is megy tovább a turistaút. Azért érdekes ez, mert ha megtaláljuk topotérképen a megfelelőjét, akkor pontosan a trackhez és az útponthoz tudjuk igazítani. Ha meg nem szerepel a térképen, akkor egy utólagos bejáráson tudjuk, hogy mit érdemes felmérni.

Az anyagok estig összegyűlnek a turistautak.hu szerverén, a linket elküldöm a résztvevőknek, az anyagokat kezeljük bizalmasan, különösen a térkép miatt. Nem szerencsés az FTP használata, mert nincs minden trackelőnek hozzáférése.
[előzmény: (126) Sörpa, 2003.11.07 13:45:44]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 13:09:16 (125)
Megvan az össznépi route-fájl, a már említett mps-ben megtekinthető. Ebből darabolom le a csapatoknak szóló részeket.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 10:32:29 (122)
Nálad 47 szakasz van, nálam már 74 és még nem bizonyítottam be, hogy teljesen lefedtem a térképet.
[előzmény: (121) Sörpa, 2003.11.07 09:08:20]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.07 08:53:18 (118)
Még ma kiderül minden. Itt van előttem a térkép és a fórum, közben meg elérhető vagyok emailben és icq-n is (14506855).
[előzmény: (112) lelcache, 2003.11.06 23:45:19]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.06 22:19:37 (109)
Hát igen kár. Kinek kölcsönzöd a Vistádat? Esetleg Magpetnek, hogy legyen magasságmérős GPS-e?

Közben nekiültem a leszakaszolásnak, a K teljes gerecsei szakasza megvan, néhány csatlakozó szakasszal. Közben berajzolom laza csuklóval a Garmin-térképre az összes egyelőre bejáratlan turistautat is, hogy meglegyen a GPS-ekben is a tervezett topológia.
[előzmény: (108) kumin, 2003.11.06 22:05:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.06 21:56:41 (106)
Elővettem az Országos Kéktúra ide vonatkozó részét, mert ez olyan helyeket is lefed, amelyeket a turistatérképek nem. Például ilyen a K sorsa a 1706 kockában és délebbre (N47.52919 E18.52473). Itt például addig kellene a K vonalát követni, amíg el nem éri a Szárliget-Nagyegyháza műutat.

Elneveztem Sörpa töréspontjait, néhánnyal bővítettem is a listát. Ezeket előzetesen meg is osztom veletek az FTP-n (gerecse_torespontok.mps). Itt az egyediség miatt maradt a számozott pontnév, a nevek a description mezőben keresendők. Amire azonosítottam az 58 pontot, egészen megbarátkoztam a Gerecsével. Folytatás holnap kora reggel.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.06 19:41:09 (102)
Döbbenten tapasztalom éppen, hogy az 1992-es turistatérképemen szereplő Bajna-Héreg Z jelzésnek nyoma veszett a 2002-es kiadásban. Igaz, hogy java része országút mentén halad, de talán érdemes lenne útközben megnézni, hogy ahol elválik az úttól, nincs-e mégis felfestve.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.06 18:38:04 (100)
Magpet jön szombaton, Mikicache meg vasárnap, csak éppen nincsenek személyesen fórumközelben.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.06 12:44:43 (91)
A Vistámhoz hozzátenném, hogy NMEA alapján Cetus GPS-el logolok 2 mp-es tracket HDOP-vel. Sajátossága, hogy a GPS magasságot teszi el és nem a barométerest, viszont amazt meg a Vista rögzíti ugyanezen az útvonalon,. Némi célszoftverrel a kettő egyesíthető az idő alapján, ami viszont közös mindkettőben, ellenőrzésképpen pedig a lat, lon koordináták használhatók fel.

Mivel van még egy Palmom egy másik csatlakozóval, ezt fel tudom ajánlani egy másik csapat számára. Átlátszó geoládába rejtve, megfelelően kipárnázva üzembiztos, egyedül a tápellátásra kell odafigyelni (vagyis elemet cserélni, ha lemerül).

Ezen felül van egy Opel Astrám, amiben egyelőre csak én ülök, ide fér sok cucc és ember. Budapest első kerületéből (kb. N47 29 E19 02) indulok 7 óra környékén. Van még egy PMR-páros, ICQ GPRS-en, fényképezőgép, RA-45 antenna mobil tápellátással, Y-kábel a GPS stabil tápellátására, 1992-es és 2002-es Gerecse-térkép és Garmin-ba tölthető Gerecse-topotérképem is, turistautakkal.
[előzmény: (84) Sörpa, 2003.11.06 11:21:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.05 10:09:02 (76)
Remek idő lesz a hétvégén! Napsütés, "meleg", eső nem várható.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.04 08:39:22 (64)
Remek! Hogy érted, hogy működik-e még? Mikor működött?
[előzmény: (63) Junior013, 2003.11.04 08:35:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.04 08:18:26 (62)
Szerdén vagy csütörtökön fogom összeírni. Addig is várjuk a további jelentkezőket, ugyanis a felolsztás legfontosabb bementő paramétere a csapatok száma lesz.
[előzmény: (60) piret, 2003.11.03 22:12:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.03 14:22:49 (48)
Online support ahhoz kell, hogy legyen valaki mindig elérhető, aki össze tudja fogni a csapatot. Nagy előny, ha netközelben van, mert akkor kérésre meg tudn nézni valamit, el tud érni másokat, stb.
[előzmény: (46) Junior013, 2003.11.03 12:28:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.03 10:58:41 (45)
Olvasgatom a GPS poi-tipusait, most ebbol probalok tippeket gyujteni, milyen objektumak is erdemes gyujtenunk. Jelentos haszna lenne, ha a turistaterkep szempontjabol erdekes helyeken, kulonosen a kis falvakban felterkepeznenk minden igenybeveheto szolgaltatast, mint pl. orvosi rendelo, vegyesbolt, posta. Ha vannak kozottunk olyanok, akik nem szeretik vagy nem birjak a turazast, de szivesen segitenenek, ebben bizony tudnanak! Amig a nep a turistautakat trackeli, ok bejarhatnak a falvakat POI-pontokat gyujtve.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.03 09:34:06 (43)
Cetus GPS, freeware, remek cucc. 22 byte-on tarol egy trackpontot, igy 70.000 pontot kepes begyurni egy 2 mb-os Palm III-ba. Arra kell nagyon odafigyelni, hogy le ne meruljon a Palm, mert pl. a Palm III egy napot sem bir ki trackelve, mig normal hasznalattal ugyanaz a 700 mAh akkupar hetekig elvinne. Emiatt hasznos, ha van valamilyen toltesi lehetoseged, legjobb egy soros+tolto y-kabel.
[előzmény: (42) doGmAI, 2003.11.03 09:16:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.02 16:43:37 (35)
Engem nem zavar, nem ugyanaz a célcsoport, és bízom benne, hogy aki már mellettünk döntött, nem fog elcsábulni emiatt. Ráadásul ez csak egy nap.
[előzmény: (34) Moha bá, 2003.11.02 16:08:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.02 12:27:02 (33)
Jo lenne ezeket a torespontokat osszehozni az altalad adott otjegyu sorszamokkal! A masik oldalrol nezve igy nevet kapnanak a numerikus torespontok. Most epp nincs elottem a terkep, de biztos jo peldakat hozhatnek ra.
[előzmény: (32) Sörpa, 2003.11.02 10:55:09]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.02 08:11:00 (28)
Sokat nezegettem a Gerecse-terkepet, ossze is irtam (papiron!) egy lehetseges felosztasat, csak sajnos mindezt Sorpa trackjeinek megismerese elott tettem, raadasul osregi terkepbol. Finomitom meg es kozze teszem. Kerdesem: mikori a legfrissebb turistaterkep?
[előzmény: (27) piret, 2003.11.02 00:47:22]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.01 09:12:24 (13)
Átnéztem Sörpa remek Gerecse-trackjeit, a terület jelentős részét lefedik, így tevékenységünket az alábbiakra érdemes konectrálnunk:
  • hiányzó szakaszok felmérése
  • turistatérképtől való eltérések esetén egyértelműsítés
  • jelzetlen, de jól járható utak kereszteződéseinek bemérése, esetleg végigtrackelése
  • POI adatok felvétele, ellenőrzése

Remek (digitális) térképeink vannak a tájékozódás, trackelés és terepi pontosítás elősegítsére.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.01 07:18:46 (12)
Igen, elképzelhető egy GPS-re tölthető térkép, csak tisztázni kell néhány dolgot.

Van rá eszköz, hogy térképet készítsünk, tehát a saját magam által húzott vonalakat képes vagyok Garmin-térképként előállítani és a GPS-embe tölteni. Ugyanígy működik a bejárt autós, gyalogos trackek generalizált, szerkesztett változatának térképpé alakítása is.

Ahhoz, hogy terepen használható legyen, alapvető térképi elemek szükségesek, amelyeket képtelenek vagyunk felmérni. Ilyenek a patakok, szintvonalak, hegycsúcsok és a névrajz. Bárkinek a térképét is használjuk fel, szerzői jogi akadályokba ütközünk.

Ha az alaptérkép miatt üzletet kell kötnünk a Cartographiával vagy a katonákkal, akkor a végtermék nem lehet ingyenes, ekkor még a térkép-készítő programot is meg kell venni, mert annak ingyenes változata nem jogosít fel a vele készült térképek eladására.

A Navi-Gate meggyőződése szerint még ekkor sem legális a térkép, engedély nélkül nem forgalmazható Garmin-térkép, a végtermék bináris formátuma nem nyílt. Egyébként a Navi-Gate topotérképe a katonai DTA-50 lesz, amelyen nincsenek jelezve a turistautak és ezt ők akkor sem tehetnék rá, ha elküldenénk nekik a teljes trackanyagot.

Ha más nem is, active log, mentett track vagy route formájában letölthető lesz a trackanyag. Kacérkodom a polish txt gondolatával is, ez ugyanis a térképek alapanyaga, ennek a formátuma nem zárt, viszont némi kézügyesség kell hozzá, mire térképpé válik.

Trackelés beállítása: a távolság alapú log közelebb áll a "végtermék" egyszerűsített logjához, viszont három dolgot nem tud: a finom mozgásokat, a kereszteződések pontos helyét és a haladás közbeni akadályokat. Amikor hirtelen sziklamászásba csap át az út, az időalapú tracken azonnal feltűnik a pontok sokasodása. A kereszteződésben megállva az időalapú track tulajdonképpen átlagoláshoz kézsít alapanyagot.
[előzmény: (9) lelcache, 2003.11.01 03:37:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.11.01 07:01:52 (11)
A fejlesztési terv első lépése éppen a trackek univerzális feltöltő- és letöltő programja. Már komoly előrehaladásokat értem el ezügyben, ascii- és hexeditorok hadát állítottam csatasorba a formátumok megismerése- és reprodukálása céljából. Miután részletesen tanulmányoztam a MapSource, G7ToWin, TrackMaker, G7ToWin és egyéb trackformátumokat, komoly lényeges ellentmondást fedeztem fel már a track fogalmának értelmezésében is, pláne a részletekben. Kezd megszületni a közös nevező, igyekszem a trackelés napjáig tető alá hozni.
[előzmény: (8) olahtamas, 2003.11.01 02:50:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.10.31 22:31:13 (6)
Megnéztem a hétvégi várható műholdjárást, átlagosnak mondható. Murphy-féle almanach szerint naplemente után javulni fog, de legalább hazatalálnak azok is, akiket az erdőben ér a sötét ;-)

Ennek megfelelően az ajánlott túrafelszerelés: GPS feltöltve, kiürítve, beállítva, pótakkuk, mobiltelefon feltöltve, elemlámpa feltöltve, PMR feltöltve, turistatérkép, meleg ruha, esőkabát, bakancs, füzet a jegyzeteléshez, tollak, elemózsia, innivaló.

A térképet elnézve legalább 10 csapatra lesz szükség, ezek egy része körtúrázhat, mások buszhoz vagy vonathoz igazodhatnak (más a kezdőpont, mint a végpont), bizonyos helyeken pedig szükség lehet a csapatok szervezett mozgatására is. Ehhez jól jönne valaki, aki autóval és telefonnal felszerelkezve a többiek rendelkezésére tud majd állni. Valamelyikünk otthon maradt párja vagy barátja pedig otthonról láthat el telefonos, netközeli és térképpel felszerelt diszpécserközpontot a csapatmozgások koordinálására.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2003.10.31 21:20:03 (1)
A jövő hétvégén (november 8-9) össznépi trackelést tartunk a Gerecsében. Ennek célja a Gerecse összes jelzett turistaútjának megbízható felmérése.

A begyűjtött anyag a turistautak.hu oldal elindulását segíti majd elő, ezt ugyanis kifejezetten a turistautak (és a kapcsolódó hasznos tereptárgyak, útpontok) felmérésére, rendszerezésére és közzétételére találtuk ki. Mivel a szervező csapat minden tagja ládakereső, vagy legalábbis lelkes szimpatizáns és regisztrált felhasználó, ezért nincs szükség külön regisztrációra, a felhasználónevek és jelszavak közösek a geocaching.hu-val. A weboldalon még nem látható éles tartalom, a fórumot viszont már lelkesen használjuk. (Ha nagyon gyengélkedik a forum.index.hu, akkor a turistautak.hu fórum-programját felhasználva áttehetjük székhelyünket saját fórumra a geocaching.hu-n.)

Terveink szerint tehát a Gerecse lesz az első felmért és feldolgozott terület, majd a tapasztalatok és visszajelzések nyomán terjeszkedünk a turistatérképekkel lefedett területekre. Reméljük, hogy a már összekovácsolódott csapat, a high-tech felszerelés és a geocaching.hu-n bevált webes technika (keresési lehetőségek, térképek, letöltés) élvonalbeli eredményt hoz össze. Bízunk benne, hogy hasznos és értékes munkát végzünk!

Úgy tűnik praktikusnak a trackelés szervezése, ha különböző pontokból indulunk, délben összetalálkozunk egy (vagy több) pontban, estére mindenki visszatalál a kiindulópontjára (ha autóval jött) vagy ahonnan haza tud menni. Egy csapatban legalább 2 GPS-re van szükség, ebből az egyik barométeres magasságmérős legyen (eTrex Vista, Summit, Geko 301). Másodperces precíziós log felesleges, de minimum legsűrűbb automata vagy néhány másodperces időalapú log tűnik használhatónak. Akinak van külső antennája, hozza magával!

Kérdés, hogy melyik nap legyen az esemény? Megfelelő szervezés mellett akár két napos is lehet, különös tekintettel arra, hogy vészesen rövidülnek a nappalok. Budapesttől nincs messze, így a közelben lakóknak szállásról nem érdemes gondolkodniuk.

A turistautak.hu alapító csapata (abc-rendben): Kjr, Kumin, Magpet, Moha bá, Piret, Sörpa, Vándor

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók