Abban feltétlenül egyetértünk, hogy egy adott út a közbülső elágazások számától függetlenül egyetlen féle úttípusként szerepeljen a térképen. Ezt ugyebár kapásból felborítja, ha egy turistajelzés rátér egy ilyenre, majd letér, de ez elfogadott dolog a TUHU-n. A többi meg éppen forrja kifelé magát. Talán többen vagyunk az országút fölötti kategóriák túlzott részletezése ellen, mint mellette (szerintem konkrétan egyedül vagy ;-), tehát a mostani 4-5 kategóriát el kéne fogadni.
Számomra a legnagyobb dilemmát az alábbiak szokták okozni:
- javított talajút vagy szekérút (pedig ezt már soxor részleteztük)
- lehet, hogy fura, de: szekérút vagy turistaút. Olyan esetekben, ahol látszik, hogy valaha kétnyomsávos volt az út, de az is, hogy az utóbbi évtizedben itt négykerekű jármű nem haladt
- amikor egy - egyébként típusos - szakasznak van egy eggyel alacsonyabb kategóriájú, nem túl hosszú szakasza. Ilyenkor általában emiatt nem minősítem lejjebb az utat, csak ha ez a szakasz jelentékeny vagy megtévesztő lehetne a haladás, járhatóság szempontjából
Azt javasolnám ismét, hogy legalább mi gondolkodjunk már a trackeléskor térképrajzoló fejjel, és ahol menet közben kétségeink támadnak, hogy "Na, pl. ezt milyen szélességgel kellene rajzolni", ott kattintsunk néhány fényképet, és kérdezzük meg itt a fórumokon.
[ előzmény: (4972) Trackman, 2006.05.10 19:00:34] |