turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 641 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.31 10:39:01 (1224)
Direkt van, hogy legyen listád a lehetőségekről, a beállításnál fontos, hogy lásd, mik voltak az eredetik. És az első oszlop nem az elsőé, hanem a közös metszetük.
[előzmény: (1223) P.ISTI, 2004.12.31 10:36:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.31 10:06:46 (1222)
Továbbfejlesztettem a dolgot.

- Mostantól mindenképpen megjelennek a választási lehetőségek, még akkor is, ha a felhasználónak nincs joga beállítani. Ez azért jó, mert így játható, hogy mik a lehetőségek.
- Egy másik, hasonló kinézetű űrlappal szűrni lehet az utakat az adott szempontok szerint, ilyenkor az eredményhalmaz kiválasztásként jelenik meg (itt beállítható, hogy csak törölje-e az előző kiválasztást vagy hozzáadja-e, utóbbi a logikai VAGY műveletet pótolja), mert amúgy a lekérdezési szempontok ÉS kapcsolatban állnak.

Egyúttal átszabtam egy kicsit a főoldalt, feltettem újdonságként pár mondatban.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.29 17:14:50 (1221)
Örömmel jelentem, hogy elkészült az útszakaszok tulajdonságainak kezelőfelülete. Részleteiben:

- Endrével véglegesítettük a tulajdonságokat
- kiegészítettem az SVG-t és a térképoldalt, hogy ki lehessen jelölni szakaszokat, egyszerre többet is
- elkészítettem a tulajdonságokat állítható oldalt
- próbaképpen beállítottam néhány általam ismert út főbb tuljadonságait
- a szerkesztők által használt letöltési formátumokba is beépítettem ezek exportálását

Sajnos az Opera, Netscape/Mozilla/Firefox és egyéb böngészőkben még mindig gyatra SVG támogatása, így ezekben néhány dolog nem működik. Igazán sajnálom, hogy hiába a nyílt szabvány, ennyire bénán működik bizonyos környezetekben. Mindenesetre Windows 95-XP, IE 5.0-6.0, Adobe SVG 3.0 alatt megy minden, és tudom, hogy olcsó marketingduma, de a felhasználók bő 90%-a ezeket használja.

A tulajdonságokat bárki megnézheti, a módosításhoz egyelőre nekem és piretnek van jogunk. Később bővítjük még a jogkört azokkal, akik egy-egy tájegység gazdájává válnak.

Mivel most már teljesen jól el tudjuk különíteni az egyes útfajtákat egymástól, ezért innentől bármilyen utat meg tudunk jeleníteni, akár az SVG-ben is elkülönített vonaltípusokkal, nem csak a jelzett turistautakat. Elsősorban az erdőgazdasági utakra, a túraútvonalakat keresztező és érintő műutakra és a fontosabb jelzetlen földutakra gondolok itt. Várjuk a trackeket!

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.29 17:04:50 (1220)
Töltsd fel ide a trackek közé: http://turistautak.hu/tracks.php
[előzmény: (1219) Kletyo, 2004.12.29 13:53:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.09 17:58:26 (1216)
Börzsöny felfrissítve: töröltem a legutóbbi változatot csúfító dupla vonalakat és beledolgoztam az eddig feldolgozatlan trackeket. Most a kirándulókon a sor, használják ki hogy nincs hó és lomb sem, járják a nullás útvonalakat és nyomjanak útpontokat a kereszteződéseknél!

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.12.01 15:33:37 (1207)
1. A tájegységek nevére kát listánk van. Az egyik fix, a másik pedig a trackekbe beírt mezőkből építkezik.
2. Szerintem elég, ha ezt beleírod a track leírásába, tehát hogy egyből 2 track-nak állítsák be.
3. A magasságokkal egyelőre nem foglalkozunk, és akkor sem lesz gond ez, hacsak nem két csomópont között volt a kalibrálás. Ha csomóponton csináltad, akkor ki fog esni.
[előzmény: (1206) johann g (Lud), 2004.12.01 15:24:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.23 09:32:14 (1202)
Börzsöny feltöltve. Elég kevés a 2 trackes út, de itt az 1 track is nagy kincs már. Sörpa "Királyrét-Magastax-Kisinóc-Királyrét" http://turistautak.hu/tracks.php?id=44 trackjével nem tudtam mit kezdeni, milyen úton haladtál? A többi szerintem bedolgozva, szóljatok, ha kimaradt valami.
[előzmény: (1197) Kolesár, 2004.11.21 21:00:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.22 12:36:37 (1200)
Csak buzdítani tudlak, hogy járd be mindazt, ami hiányzik. Az ablak akkora lesz, amekkorát lefednek az utak. Megnéztem a tracket (ugye http://turistautak.hu/tracks.php?id=149), első ránázésre teljesen jó. A Vértes piret területe, őt hajtsd!
[előzmény: (1199) zacz, 2004.11.22 10:50:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.21 21:00:39 (1197)
Nekiültem a Börzsönynek a jelenleg rendelkezésre álló trackek alapján. Átrajzoltam a sajátomat (id=135) és sok más helyen, de már zárul a szemem, így félbemaradt. Mindenesetre látszik, hogy a Duna-kanyar környékén a térképnek nincs sok köze a valósághoz.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.10 14:01:50 (1192)
Igen. Map Setup, vagy ilyesmi. Olvasd el a könyvében.
[előzmény: (1191) Prijon, 2004.11.10 13:59:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.10 13:50:26 (1190)
Bármelyiket kikapcsolhatod, nem csak térképenként, hanem szelvényenként is. Vistán is, CSén is.
[előzmény: (1189) Prijon, 2004.11.10 13:49:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.08 18:18:32 (1186)
Mindenesetre jobb 2 log különböző időpontból, akár aznap oda-vissza, mint 2 egyszerre készült log.
[előzmény: (1184) NyimiDoMa, 2004.11.08 15:30:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.03 13:50:40 (1171)
Itt, most elég szűk, bár én is lógok még pár track feltöltésével.
http://turistautak.hu/tracks.php?region=Bakony
[előzmény: (1170) Prijon, 2004.11.03 12:24:44]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.11.02 19:24:24 (1169)
Budai-hegység, Gerecse, Pilis: a legfrissebb van fent mostantól.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.22 08:05:52 (1156)
Csak szám lehet, mert van, ahol számként tárolja, pl. a TDB-ben (longint). Van egy másik formája, abban lehet betű is, de az asszem valami más ábrázolása ugyanennek a számnak. Az is nagyon fontos az IMG ID sorszámánál, hogy egyes GPS-ek (pl. Vista) arról a rétegről mutatja a neveket az egérmutató alatt, amelyiknek a legmagasabb értékű az ID-je.
[előzmény: (1155) lelcache, 2004.10.22 00:50:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.21 22:35:50 (1152)
Szerintem az ilyen csomópontok trackkel, waypointtal nagyon pontatlanul írhatók le, a legjobb ha lerajzolod. Igen, papírra, tollal vagy ceruzával, Moha bá ki is akadt rám emiatt. Pár vonal, a csomópontokhoz 1-1 waypoint, a GPS-ben nem is nevezem el, csak felírom a papírra, hogy melyik sorszámú pont hova esik. Én ezeket magamnak rajzolom, mert én is dolgozom fel azután. Ha a tracked alapján más tisztázza le a vonalakat, akkor ezt át kell tudnod adni neki, pl. beszkenneled és feltöltöd a track mellé a vázlatot.
[előzmény: (1150) lelcache, 2004.10.20 01:28:44]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.19 16:28:25 (1147)
Sajnos az csak automatát tud, és ha jól emlékszem, abból is csak a közepesnek megfelelő gyakoriságot. Viszont Palmhoz vagy más NMEA loggerhez rögzítve a legjobb kétmásodperces logot tudja előállítani, RA-45 újrasugárzó antennával meg rendesen látja a holdakat.
[előzmény: (1146) Joey, 2004.10.19 16:26:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.16 00:28:58 (1138)
Ilyen időben??? Bárcsak ne esne az eső.
[előzmény: (1136) olahtamas, 2004.10.14 18:35:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.10 06:45:56 (1131)
tomcat magánban feltett kérdésére itt válaszolok. Nem idézem, mert azt nem való, kérdései az alábbiak voltak:

A trackekben mit jelent a depth mező?
A Cetus-ból származó trackben HDOP, ez 1.0 körül ideális, 0.8 és 10 között szokott ugrálni, 2 alatt elfogadható a track, utána megbízhatatlan. Az iQue-ban nincs HDOP, ezért az abból származó trackekben EPE van, ez nem szokott 4 m alá menni, szokásos értékeit ismeritek.

Hogy néz ki egy Cetusból/iQue-ból konvertált .plt?
Cetus: 47.5780517, 18.9725300, 0,   801.8, 38242.509097, 2004.09.12, 14:13:06,   2.7, 275.4,  8,  1.5
iQue : 47.4927379, 19.0415853, 0,   392.2, 38262.534861, 2004.10.02, 12:50:12,  12.5, 298.2,  0,  8.6

lat, lon, új szegmens-e (0: nem, 1: igen), magasság lábban (az OziExplorer ebben várja), idő Excel-dátumként, dátum, idő, sebesség, irány, műholdak száma (iQue-n sajnos még nem rögzül, mert kicsit túlbonyolítja az SDK, majd egyszer beleteszem), HDOP illetve EPE

Mivel érdemes trackelni, NMEA-t logolni?
Gyalogos trackekre szerintem a 60CS önmagában is tök jó. Mivel nem érinti az eTrex-raszter, ezért egy 2 másodperces loggal 5 órát tud rözgíteni, vagy ha többet jársz, akkor 3-4 másodpercesre tedd. Nyilván nem kapsz HDOP-t a trackben, de messze nem annyi nyűg. A 301-es Geko sajnos raszteres, ott nem árthat az NMEA-kimenet elkapása. Loggerként a Cetus GPS tökéletes valami Palmon, használtan olcsón megkapsz egy öreg darabot, csak legyen biztos soros illesztése, hosszú távú áramellátása (saját akku nem fog kibírni 6-8 óránál többet), illetve ne nyomkodja meg semmi a billentyűit, képernyőjét. Nálam ez egy Palm V, saját 12V-os átalakítóról kap áramot, és egy geoládában hordom akkuval, kábelekkel bezárva, nem nyomódik a hátizsákban.

Külső antannát viszont mindenképpenm ajánlok, 60-asokhoz MCX, eTrex-ekhez és Geko-hoz RA-45.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.09 17:06:34 (1130)
Dehogy trackelni, telepíteni (számítógépet).
[előzmény: (1129) P.ISTI, 2004.10.09 11:08:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.08 15:01:07 (1125)
Ezt még kiegészíteném a Cetus .pdb - Ozi .plt konverterrel:

PalmReader
http://wind.prohosting.com/bikerray/gps/PalmReader/

Én ugyanezt a funkciót csináltam meg PHP-ben, előnye hogy .mps-t is elő tud állítani, no meg hogy a .plt, amit csinál, beolvasható GPS TrackMaker-ben is, ugyanis a PalmReader hibás .plt fejlécet ír. Ja és sokkal gyorsabb a saját cucc. Mivel PHP program, ezért ha kell, közzé tudom tenni ezt a konvertert online itt a turistautak.hu-n. Feltöltöd a .pdb-t és letöltöd amit akarsz.
[előzmény: (1123) tomcat, 2004.10.07 23:17:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.07 14:08:44 (1122)
A kézi Garmin GPS-ek saját fejükben csak időt, szélesség-hosszúság adatot és magasságot tárolnak egy-egy trackponthoz. Gondolom, hogy vannak egyes hajós GPS-ek, ahol depth (mélység) is kerül hozzájuk, nyilván ezért van meg a helye az .mps fájlban. A MapSource elrejti a depth oszlopot, ha a track nem tartalmaz ilyen adatot, egyébként viszont ott virít az altitude után, tudok mutatni ilyet. (Az eTrex-ek ráadásul csükkentett pontossággal tárolják a szélesség-hosszúság adatot, összesen 2x3 bájton egy pozíciót, ettől szögletesek a finom részletek.)

Ha egy Garmin GPS-ből tracket töltesz le, ezt csak Garmin protokollon tudod megtenni (NMEA-n nem!), és ilyenkor a GPS memóriájából már nem fog előjönni HDOP/EPE, mert nem is tárolta le.

Ha egy GPS-ből NMEA-t kérsz valós időben kijönni, abban benne lehet a HDOP és/vagy az EPE, egy NMEA loggerrel ezt el tudod tároltatni. Ez történik a Cetus GPS esetében is, az ugyan nem a teljes NMEA kimenetet rögzíti, hanem csak egy pár értéket, de szerencsére minden fontosat belesűrít trackpontonként 22 bájtba, amit aztán a konverterem értelmez és .mps vagy .plt fájlt készít belőle, ezekben feltüntetve a HDOP-t az .mps fájlban a dept mezőben, illetve a .plt sorvégeken.

Utóbbinál van még műholdak száma és a GPS által számított sebesség és irány is, ami azért térhet el a MapSource által kiírttól, mert az az időből és a koordinátákból számítja vissza ezeket, nem mindig pontosan, különösen nem az eTrex-logok szögletessége miatt.
[előzmény: (1121) tomcat, 2004.10.07 13:28:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.07 12:36:27 (1120)
Én saját konvertereket írtam az említett két trackelő programhoz, ezek beleteszik a HDOP, illetve iQue-n az EPE értékét a MapSource (.mps) depth mezőjébe, így is töltöm fel a trackeimet.
[előzmény: (1119) tomcat, 2004.10.07 12:20:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.10.06 20:57:59 (1118)
Lehet. Például NMEA kimenetet a Palmon futó Cetus GPS-el, vagy bármi mással, ami elteszi a HDOP értéket, vagy az egész NMEA kimenetet. iQue-ra van saját készítésű programom, ami hasonlót csinál.
[előzmény: (1117) tomcat, 2004.10.06 00:42:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.28 19:31:43 (1111)
járhatóság: fizikailag
engedélyezett: elmáletileg
[előzmény: (1109) olahtamas, 2004.09.27 23:24:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.27 17:58:20 (1108)
Talán jobb lenne a fokozatokat nevesíteni, hogy ne hasból számozzuk, mint a geoládákat, ahol szintén látszik, hogy egyesek minden ládájukra 2/2-t adnak és lehet, hogy durvábbak, mint mások 3/3-jai.

járhatóság gyalog: sima utcai cipővel is kényelmesen / túracipő ajánlott / csak bakancsban járható
járhatóság személyautóval: teljes sebességgel / lassan / csak igen óvatosan / nem járható
járhatóság terepjáróval: könnyen járható kétkerék-meghajtással is / csak négykerékkel / csak speciális eszközökkel (durva gumi, csörlő) járható / nem járható
járhatóság biciklivel: bármilyen kerékpár, teljes sebesség / csak terepgéppel / nem járható
járhatóság babakocsival, kerekesszékkel: simán járható / némi áldozattal járható / nem járható

burkolat: aszfalt / beton / makadám / vékony murva / kavics / homok / föld / fű
csapadékos időben: jól járható / saras lesz / saras és pocsolyás lesz / járhatatlan lesz

szélesség: csapás (keskeny nyom) / ösvény (széles nyom, fél méterig) / turistaút (fél-egy méter) / szekérút (1-2 m) / keskeny autóút (2-3 m) / országút (3-5 m) / főútvonal (5-10 m) / autóút, autópálya

[x] gépjárművel engedélyezett a behajtás
[x] biciklivel engedélyezett a behajtás
(külön kérdés lehet még az, amikor az út időszakosan korlátozott)

KRESZ sebességkorlátozás: [ ]
KRESZ súlykorlátozás [ ]

A felhasználók szempontjából, a jó lekérdezhetőség érdekében érdemes lenne ilyesféle szempontokat rögzíteni, és mindenki olyan szintet jelöl meg a keresésekben, amilyet akar.

Például babakocsival eső után az alábbi szűrést tenném: gyalog: max "túracipő ajánlott", babakocsival: max "némi áldozattal járható", burkolat: max. "makadám", szélesség: min. "turistaút", csapadékos időben: "jól járható", a többi nem érdekel, persze jobb, ha a gépjárművek ki vannak tiltva onnan, de nem kizáró ok.

Ennek a feltételnek kiválóan megfelel az a két út, amit a hétvégén jártunk, lásd a trackeknél.
[előzmény: (1106) olahtamas, 2004.09.27 12:54:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.27 16:44:16 (1107)
Nekem kicsit erős az 5 fokozatból az első három, túl nehézzel indul és utána nem elég finom a jobb utak megkülönböztetése. Ha a geocaching.hu-hoz hasonlítunk, akkor legyen a számozás fordított, tehát 1/1-es a bármikor jól járható. Még törpölök rajta, most csak benéztem napközben.
[előzmény: (1106) olahtamas, 2004.09.27 12:54:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.27 07:39:38 (1105)
Szélesíteném a listát, az ösvény alá kellene valami olyan, ami csupa szikla, mert az ösvényen még lehet biciklizni, de a sziklákon nem. A szélesebb utaknál az fontos szempont, hogy milyen mély a nyom, mennyire ázik széjjel esőben és milyen a felülete. Ezek párhuzamos szempontok, amelyek nem mindig szémítanak, pl. biciklivel járható a mély nyom is, százar időben nem érdekes, hogy mennyire ázik el, gyalog meg a felület nem érdekes. A teljesség igénye nélkül: a makadámutak általában mindhárom szempontból jók, a földutak többnyire mindháromból rosszak. Esetleg adhatunk abszulút szélességet is, mint a katonai térképeken szokás.
[előzmény: (1104) olahtamas, 2004.09.27 07:29:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.26 21:50:43 (1103)
Feltöltöttem a trackeket, a héten beledolgozom az alapanyagot a Börzsönybe mindenképpen, a Pilisbe meg akkor, ha éppen nem dolgozik senki sem a legfrissebb változaton.
[előzmény: (1101) Kolesár, 2004.09.26 21:21:16]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.26 21:24:51 (1102)
A trackeket ne keverd a feldolgozott utak tulajdonságaival. Én a felmérés módjára értettem megjelölni a babakocsit, mint rendkívül egyenletes pályán mozgó mérőkocsit, amely nagyon lassan halad, de elég jók a vételi viszonyai.

A feldolgozott utaknál mindenképpen megjelöljük, hogy az ilyen kisebb kerekű, méter körüli nyomtávú, kis tengelymagasságú járművekkel (babakocsi, kerekesszék) járható-e. Egyébként ott is külön szempont, hogy az útnak milyen a burkolata, mert végigtolom a babakocsit szekérúton is, de nem eső után.
[előzmény: (1100) olahtamas, 2004.09.26 19:40:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.26 21:21:16 (1101)
Már ma fullextrás volt a babakocsi: alul 12V 7Ah akku, papírdobozban iQue, mágnestalpas antenna a kocsi tetején, plusz a Vista. 15 km-t toltuk a Viegrádi-hegységben, Dömörkaputól fel a Király-kúti nyeregbe és vissza.
[előzmény: (1098) P.ISTI, 2004.09.26 12:57:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.26 11:14:53 (1096)
Tegnap a Börzsönyban babakocsis tracket húztunk 6.5 kilométeren Nagyirtáspuszta Szt. Orbán-fogadótól nyugatra a zárt aszfaltúton, majd ugyanott vissza. Vista biciklistartóval felszerelve a babakocsi vázára, stabil helyzet és mozgás, jó műholdvétel. Be fogom vezetni a gyalogos mellé a babakocis tracktípust is :-)

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.15 17:36:52 (1088)
Megnézem a GarTrax-ot, de talán egyszerűbb, a csinálok egy .plt-letöltést, nem? Vannak nyílt és zárt FTP-k, talán a zártra gondolsz, ezt lásd az index / GPS topotérkép topikban.
[előzmény: (1087) Kenderfóka, 2004.09.15 17:35:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.15 13:40:19 (1085)
Bocs, apró elírás volt a PHP kódben, már megy.
[előzmény: (1084) olahtamas, 2004.09.15 13:37:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.14 14:42:02 (1082)
Örömmel jelentem, hogy éppen megvan 1000 km feldolgozott (átrajzolt) szakasz, vagyis turistaút. Ennek legalább a dupláját lejártuk (szakaszhossz * trackek száma, egyenként összegezve), és ekkor még csak a feldolgozott szakaszokról beszélünk, a feldolgozásra várókról (pl. Börzsöny) nem!

Egyedül annyi az apró csalás, hogy most ebben még benne vannak olyan egyéb, pl. aszfaltutak, amelyek a turistautak keresztezései miatt a térképen vannak (pl. a Keleti-Mecsek erdészeti útjai), persze ezek is nagyon fontosak számunkra, és szerintem ebből is nekünk van a legpontosabb vonalvezetésű anyagunk.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.14 13:54:59 (1081)
Rendeztem a trackeket, kitöröltem a törlendőket, most már megjelenik a felhasználónév a track adatlapján, a trackek külön legördítő listát kaptak a fejlécben, kattintható a felhasználónév és a tájegység a listában és ekkor az adott elemre szűkít. Emellett a kezdőlapon a térképek felsorolása a két régi helyett az a dinamikus lista lett, ami a legördülőben is van.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.14 09:42:35 (1080)
Feltettem a track-darabszámok jelentős részét a Budaira, még nem teljes, de már sokkal jobb, mint a reggeli változat.
[előzmény: (1079) Kolesár, 2004.09.14 08:27:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.14 08:27:29 (1079)
Felpakoltam a Budai-hegység eddig feldolgozott részeit NIMA térképre. Vonalszinten már megvan, tehát ami track volt, az ezen szerepel, az elvenezésekkel és a trackszámokkal még adós vagyok. További meló lesz vakon behúzni a még letrackeletlen részeket, hogy lássuk mi még a feladat.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.13 15:30:05 (1075)
A Budai-hegység eddig összegyűlt útjai átrajzolva már megfigyelhetők itt: http://turistautak.hu/file.php?dir=upload&id=110&file=budai.mp (GPSMapEdit forrásfájl). Egyelőre nincs minden elnevezve, meg a trackek száma sincs feltüntetve, néhol elég nyers és sok helyen hiányos.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.13 11:25:54 (1073)
Közben már rajzolom a Budai-hegységet, az általam felmért részek már megvannak, a többit csinálom éppen.
[előzmény: (1072) olahtamas, 2004.09.13 11:24:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.13 08:36:57 (1071)
Bocs, most látom csak, hogy egy halom Budai-hg tracket feltöltöttél. Még ma egymásra rakom a trackeket és utána okoskodom.
[előzmény: (1070) Kolesár, 2004.09.13 08:23:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.13 08:23:12 (1070)
Ez attól függ, merre jártak tegnap Sörpáék. Mindenesetre szerintem a Nagykovácsi - Telki - Páty - Budakeszi által határolt terület még felméretlen, pl. a P jelzésen Nagykovácsi - Adyliget ( - Szépjuhészné) klassz lehet.
[előzmény: (1069) olahtamas, 2004.09.13 08:20:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.13 08:15:03 (1068)
Lejártam tegnap a K-et a Bécsi útig, majd a Z-et Solymárig, a KL-t Pesthidegkút - Gercse - Virágosnyereg útvonalon és a K+-t az Erdőalja útig, így a Virángosnyeregtől Solymárig teljes lett a lefedettség.

Sörpa, Piret: merre voltatok?

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.12 08:27:35 (1067)
Találkozni nem tudok veletek, mert megyünk a családdal a Csúcshegyre, viszont befejezem a K jelzés Csúcshegy - Bécsi út hiányzó szakaszát, pár jelzetlen, de fontos összekötést Solymár felé, meg talán a Z solymári folytatását is, meg amire még futja az egyre rövidülő napból.
[előzmény: (1057) Sörpa, 2004.09.08 14:34:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.06 08:27:32 (1055)
Ezen a hétvégén folytattam a Budai-hegység tracket mindkét irányban, most már gyakorlatilag megvannak a Les-hegy - Kálvária-hegy - Csúcshegy - Vihar-hegy - Hármashatár-hegy - Felső-Kecske-hegy lényeges turistaútjai. Most csak feltöltöm a nyerset és átrajzolom, ha lesz időm.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.09.01 08:12:06 (1051)
A hétvégén a Budai-hegység északi felén trackeltem (Csúcshegy, Kálvária-hegy), mégpedig egyszerre 2 GPS-el: iQue és Vista, két mágnestalpas antenna a hátizsák tetején fémlapon (PC-táp fedele :-)), MCX illetve RA-45 illesztéssel. A trackek 1, illetve 2 másodpercesek, mindkettőben pontossági adat (Vista -> Palm Cetus GPS, ez HDOP-t rögzít, a saját fejlesztésű iQue tracker pedig az EPE-t teszi a logba, a két saját konverter pedig az .mps "depth" mezőjébe írja ezt).

Most tettem egymásra a két tracket, igencsak meglepődtem. Olyan, mintha a két antenna nem állt volna azonos 10 cm távolságban egymástól az út során. Ha a két GPS-t külön emberek vitték volna, vagy az egyik bénább vételi körülményekkel lett volna megáldva, még megérteném, de így ez nagyon fura, és nem tudom, melyiknek higgyek.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.08.27 11:43:59 (1037)
Az elmúlt 10 napban ugyanott voltam a Mecsekben, ahol júliusban is, immár GPS-be töltött térképpel jártam a környéket, így meggyőződhettem arról, hogy nagyon jó dolog, amit csinálunk, hihetetlenül jól lehet használni a trackekből szépen megrajzolt szakaszokat!

Találtam új utakat, pontosítottam az eddigieket, mostantól az új változat látható a térképek között: http://turistautak.hu/maps.php?id=mecsek_nima

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.08.27 11:25:50 (1036)
Rendbeszedtem és közzétettem a Vértes-trackelés első napjának nálam fellelhető adatait is. Van egy szakasz ebben, amit csak autóval jártunk be: Szár vasútállomástól dél felé indul, a jelzésére nem emlékszem, talán sárga kereszt? Nincs a Cartographia-térképen, csak egy más szerkesztésűn találtuk meg, na és a valóságban. http://turistautak.hu/tracks.php?id=106

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.08.27 09:59:24 (1035)
Hűha, most látom, hogy az én vasárnapi trackem nem is került bele, pedig feltöltöttem a trackek közé: http://turistautak.hu/tracks.php?id=86

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2004.08.27 09:52:04 (1034)
Endre hathatós noszogatására felpakoltam a Vértes feldolgozott anyagát a helyére, lásd térképek menü vagy katt ide: http://turistautak.hu/maps.php?id=vertes_nima

Tessék letölteni, véleményezni, Endre kezét kiigazítani!

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók