turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, baggio hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 999 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő


baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.11 11:22:27 (31885)
Az másolás, ami igen csak kerülendő.
[előzmény: (31879) olahtamas, 2009.08.10 20:00:25]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.10 15:38:00 (31877)
Nincs megadva, hogy az út melyik részén található a temető, ezért nem javasoltam csak úgy "hasból" egy temető rajzolását.

"Ebből szelektív hulladékgyűjtő lenne"

...a POI reformig, utána már minden rendben lenne. Nem a temetőnek van rossz ikonja, hanem a szelektív hulladékgyűjtőknek.
[előzmény: (31876) olahtamas, 2009.08.10 13:06:27]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.10 12:14:50 (31874)
Nem úszod meg a tájegységen át illesztést, amit a Keleti-főcsatorna, keleti oldalán futó úton kéne elvégezni. Addig nem töltöm fel, míg ez nincs kész. :-)

No' de van itt más javítani való:

Több helyen igazítottad a poligonokat, ez dicséretes. Viszont Komádi keleti részén a kert poligon igazítás nem jó. Rajtahagytad a tavon, így a kettő továbbra is fedi egymást. Használd a nézet menüben az "Átlátszó felületek" funkciót, amivel sok hibát észre lehet venni.

Töltögeted a Track= paraméter, de nem mindenütt jól. A paraméterrel nem trackeket számláljuk az utak alatt, hanem a nyomvonal pontosságát adjuk meg. Két rossz trackkel még lehet Track=1. A másik, amire figyelni kell, hogy ha pár órán belül oda-vissza végig mentek a trackkelés alatt, az látszólag két track, de valóságban egynek számít. Dobó utca megérdemelne egy 2-est, viszont a Köztársaság utcán a Track=10 teljesen felesleges.
Itt találsz leírást a Track paraméterről: http://turistautak.hu/wiki/T%C3%A9rk%C3%A9pszerkeszt%C3%A9si_szab%C3%A1lyok

Jókai, Darányi, Attila utca részen, és néhol nyugatabbra is az Utcanev, Zsakutca, és Track paraméteren kívül mást nem töltöttél.

Jókai utca ha trackben nem is, de a valóságban csatlakozik a Fő utcához, ezt be kéne húzni. Ugyanez a helyzet kicsit nyugatabbra lévő utcával is. Ha ilyen érdekes „anomáliákkal” találkozol a trackben, és nem találsz hozzá megjegyzést, konzultálj a track feltöltőjével. Közben megemlíthetnéd, hogy javítson egy kicsit a pontosságon. :-)

Gát utca végéről leszedted a piros bumszlit, és helyesen töltötted is a Zsakutca paramétert, de tényleg zsákutca? Ha nem vagy benne 100% biztos, akkor inkább piros bumszli! Red-nav nem csak hibát jelezhet, hanem bizonytalan végződésű utat is. Az hogy leszeded és paraméterezel nem megoldás. Remélhetőleg bevezetésre kerül a Gyenesen tárgyalt sárga bumszli, ami megoldás lenne erre a helyzetre.

Gát utca földes szakaszán a járhatóságok A-t B-re kéne cserélni. A-t a normális állapotú burkolt utak kapnak. Mivel itt csak egy kézzel rajzolt track van ezért Track=0!

Szövetség utcára, és folytatására (Gát utca) nem lettek ráigazítva a poligonok. A Daranyi nyugati végén is van egy node hiba a poligonban.

Szövetség utca nyugati részét aszfaltnak rajzoltad, pedig földút.

Nem javítottad a Báthory utca déli felét, ami föld, a mostani aszfalt helyet.

Temető felé vezető útról a hiányzik pár paraméter.

A temetőt ne park, hanem 0x6403 cemetery POI-val jelöld.

Közelben szépen útra igazítottad a kert poligont.

"Komádi Mihály telep" helyett "Komádi - Mihály telep" -et írnék. Amúgy ez beépítet, lakott rész, vagy keretes terület? Mert akkor inkább Orchard/plantation (0x4e, felület).

Dobaipusztán minden utat aszfaltosnak rajzoltál, de csak a bekötőút az, a többi föld. Ugyanitt paraméter hiány is van (pl. Behajtas, Szelesseg, stb.)

Köröstől délre található ipari poligon labeljébe mi lenne a "-----"? Amúgy a poligont délről (most már) vékonyan szegélyező kert poligon részt (csak ezt a részt!) nyugodtan törölhetted, nem hinném, hogy a valóságban is ilyen lenne. Ugyan itt kihagytál egy aszfalt utat! A kert poligont is rá lehetne igazítani az útra.

A 4219-es út Körös-Komádi közötti szakaszán találkozó poligonokra is ráférne az igazítás, pláne hogy track is vezet erre.

Erzsébet, és Kossuth utcákra rá férne egy kis tarck-nyalábra igazítás.

Magyarhomorogon rajzolt utak erősen paraméterhiányosak, néhol nincs is. Ha csak kézzel rajzolt tarckek található, akkor Track=0.

Árpád, Honvéd utca nem találkozik, pedig ott egy nagy kereszteződésnek kell lennie. Igaz, hogy tracken se ér össze (3m van közte), de ez a biciklis trackelés (út jobb szélén haladt a bicó) miatt van.

Település POI-k nincsenek útra téve. Az ilyen POI-kat célszerű településen belül találkozó főbb utak keresztezésébe, vagy egyszerűen csak település központi részén, a fő utcára, magas zoomnál node-ra tenni.

Ha Komádi, eddig betrekkelt utcáinak berajzolása volt az egyik cél, akkor a Széchenyi utca kimaradt.

18952-es további rajzolásánál, majd jobban rá kéne igazítani a poligonokat az AK-ra.


Rajzolt utak vonalvezetése már egész jó, már csak a meglévők igazítására kéne figyelni. A paraméterezés valahol már jó, de nagyon változó, erre ügyelni kell.

Hibákat légy szíves javítsd, utána újra átnézzem!
[előzmény: (31872) kimici, 2009.08.09 16:40:00]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.10 08:30:59 (31873)
Nézem.
[előzmény: (31872) kimici, 2009.08.09 16:40:00]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.09 16:11:31 (31871)
Csak ne túl sokat, és ne túl későn, mert holnap már én is nagyon rajzolnék. :-)
[előzmény: (31870) kimici, 2009.08.09 14:09:22]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.06 19:26:58 (31826)
Átnéztem körösvidéki rajzolásod. Akadt benne pár hiba, itt a lista:

Az előző rajzolásodból marad hiba, hogy még mindig nincs a Felső-Tiszával illesztve a Keleti-főcsatorna keleti oldalán futó út! Feltétlenül javítsd legközelebb!

Sehol sincs trackszám emelve! Legközelebb ezt is javítsd!

Tracknyalábra húzás javult egy fokot, de még finomítani kéne rajta. Rajzolj nagyobb zoommal, akkor a részletek is előjöjjenek.

N47 13.079 E21 14.033 ponttól rajzolt úthoz két "esős időben mocsaras út" megjegyzés is volt, így itt a JarhatosagEsoben=D dukál. Javítottam.

A N47 12.889 E21 13.530 pontnál településen folytatódó út legalább LakottTerulet=C -t érdemelne az A helyett. Ugyanitt létrehoztál egy közös pontot a település polygonnal, és egy kicsit összekuszáltad a hozzá szorosan kapcsolódó kert polygonnal együtt. Most daraboltam a vonalat a polygon keresztezésnél és javítottam a paramétert a kuszasággal együtt.

A 19047-es trackbe is belerajzoltál, ami nem baj, csak rajzolás leírásába máskor jelezd. Ennek a N47 13.075 E21 13.209 pontjában van egy íves kiágazás, ami végén TZ van. Az egészet TZ-vel rajzoltad, pedig csak a végét kellet volna.

N47 14.134 E21 13.505 ponton futó szakasz Szántóföldnek van jelölve a trackben. Gondolom a trackelő itt tökön, paszulyon, közlekedett, ezért jelölte így ezt a szakaszt. Ezt nem kellet volna berajzolni, töröltem.

Hasonló probléma a N47 14.103 E21 13.520 pontban futó "A Sarreti csat ENY-i partja" szakasszal, amit útnak rajzoltál be, ahelyett, hogy a közeli stream-et igazítottad volna rá. Töröltem.

Rajzolás közben mindig nézegesd, a Mapszószban megnyitott, aktuális tracket, mert így elkerülhető lenne az előző három eset.

Dicséretes, hogy sok helyen vonalra igazítottad a felületeket. Néhol azért kimaradt egy-két node, erre figyelni kell.

N47 13.510 E21 14.427 pontban futó út a trackkben (a több erre futóba is) beton burkolatúként szerepel, viszont a berajzolója aszfaltosnak paraméterezte. Ezt javítani kellet volna. Megtettem.

N47 15.292 E21 12.499 pontnál kimaradtak a TZ-k, pótoltam.

N47 13.924 E21 13.440 híd hiányzott, pótoltam.

Látszik a fejlődés az előzőhöz rajzolásodhoz képest. Csak így tovább!
Mostantól, holnapig foglalnám a tájegységet, utána viszont kvte-nek kellene hétvégére. Jövő héten viszont megint foglalnám, míg a délnyugati részen el nem készülök a vízrajz bővítéssel. Türelmeteket előre is köszönöm!

Megjegyzések: A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 12 db érintett vonalból 27 db lett.
[előzmény: (31735) kimici, 2009.08.01 18:03:22]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.06 13:58:52 (31824)
Nézem!
[előzmény: (31823) pgyp, 2009.08.06 10:52:26]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 16:15:42 (31817)
Így van!
[előzmény: (31816) 2009.08.05 16:13:14]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 15:02:04 (31812)
Nem csak hibajavítás, hanem fejlesztés is volt. Javult a darabolás sebessége!

Ezenkívül auditoroknak most már nem kell trükközni, ha zárolt tájegységet szeretnének letölteni, mert az oldal aljára felkerült egy "Ha nem feltölteni, hanem letölteni szeretnéd a tájegységet, kattints ide." link!
[előzmény: (31805) zayd, 2009.08.05 11:43:10]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 20:40:38 (31802)
Köszi mindkettőtöknek.
Közben másikszálon is elindultam. Sebaj, több anyag lesz Andrásnak. :-)
[előzmény: (31801) zayd, 2009.08.04 20:34:38]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 20:17:04 (31799)
András javította a tájegység darabolás "other"-es hibáját, viszont a vágáskor keletkezet, Mapsource számára érvénytelen gdb-s hiba javítása még folyamatban.

Kellene daraboláskor keletkezett hibás gdb, és a hozzátartozó eredeti (amiből keletkezet, nem utólag összeillesztett). Ha valakinek van ilyen, az küldje el Andrásnak, hogy előre tudjon lépni az ügyben.
[előzmény: (31785) tibbi, 2009.08.03 21:05:28]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.08.03 20:55:25 (31784)
Ez ügyben is szóltam Andrásnak.
Ránéz az other-be kerülő darabokkal együtt.
Utoljára a geoládakoo gdb v3 letöltési hibát javította, de ez minket nem nagyon érint.
[előzmény: (31714) tibbi, 2009.08.01 12:57:19]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.31 12:43:56 (31683)
Jól tévedsz! :-)
Bővítés, frissítés volt, de vizek nem lettek cserélve, csak pár új, vagy frissített polygon takarja őket.

Ezen dolgozok már második napja. Már a mai is jobb, de majd nézd meg a holnapi fordítást! :-)
[előzmény: (31630) 2009.07.29 19:30:09]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.29 10:09:49 (31620)
Ezt én is kérdezem.
A http://dendromania.hu/index.php oldalon lévő adatbázistól, nem csak a koo-k, hanem a fa fajták is eltérést mutatnak, a valóságról meg ne is beszéljünk. Kapásból találtam 200, 600m-es eltéréseket, de a csúcs 1,7 km volt! Ekkora eltérésekkel nem látom értelmét a térképre felvinni!

Amúgy jó lenne valami együttműködés az oldallal, csak azt nem tudom, ezt kinek kéne intézni. Ők adnák a koo-t, mi cserében pontosítanák azokat, és új fákat is bejelentenénk. Lehetne egy új POI kategória, webes bejelentő lappal. Akár egy „Fa vadászatot” is lehetne tartani valamelyik műemlékem.hu-s játék mintájára.
KiVi, András?
[előzmény: (31619) kvte, 2009.07.28 22:57:06]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.28 15:05:13 (31602)
Az összes TESCO benzinkutakat meg SHELL-re kéne cserélni.
[előzmény: (31600) urbalazs, 2009.07.28 14:49:32]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.28 14:59:46 (31601)
Nem tudom mi lehetett vele, de mikor megpiszkáltam egy kicsit megjelent a listában.
[előzmény: (31595) urbalazs, 2009.07.28 14:39:15]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.28 10:37:18 (31589)
Alakul, de...

Keleti-főcsatorna nyugati oldalán futó út, töltésen van? Mert ha igen, akkor azon maradhatott volna a BehajtasAutoval=C (csak engedéllyel), mivel védelmi töltésre személygépkocsival csak engedéllyel lehet felhajtani. Néhol meg éppen ellenkezőleg. Nincs töltés, van C. Legközelebbi rajzoláskor majd nézd át légy szíves a mostani új utakat és javítsd, ha szükséges.

N47 13.341 E21 26.927 ponton átfutó, a trackben "foldut_09"-nek nevezett szakaszt igazítása már megint lemaradt, a paraméterjavítás és a polygon útra igazgatása úgyszintén. Javítottam.

N47 11.246 E21 24.348 pontban lemaradt TZ-t pótoltam.

N47 11.271 E21 25.183 szakasz Track=2 kapott, pedig csak egy track van alatta. Az út első szakaszára igaz is, de az elágazásnál darabolni kellet volna az utat és Track=1-et adni. Javítottam.

Furtán az Akácfa és Pacsirta utcákból még mindig hiányzik a Zaj=, Fedettseg=, a KorlatozasSebesseg=, és a BehajtasAutoval=. A N47 08.051 E21 27.754 szakasznál, LakottTerulet=A is maradt. Ezeket is javítottam.

Az utak track-nyalábra húzását is sok helyen javítanom kellet.

Az illesztés a tájegységek között, legközelebbi rajzolásodkor ne felejtsd el javítani. Most red-navot kapott a vége.

Többi infó mailben ment.

Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 24 db érintett vonalból 58 db lett.
[előzmény: (31565) kimici, 2009.07.27 20:08:51]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 11:29:38 (31554)
Maradt még pár javítani való.

Nem lett jó az illesztés a tájegységek között. Az illeszkedő koo-knak teljesen azonosnak kell lennie, viszont most nem azok. Blue nav-ot pedig nem kell a végére tenni, mert azt a szerver automatikusan rá teszi a tervezős vonalakra, ha jó az illesztés.

19663 track nincs tájegységre vágva.

Keleti-főcsatorna partján futó földutakon nincs trackszám emelve, és még mindig nincs teljesen nyalábra igazítva. Kérlek, javítsd.

Nem javítottad mindenhol a paramétereket. Tényleg mindenütt jogos a Burkolat=középen füves, BehajtasAutoval=C, Fedettseg=C, JarhatosagBiciklivel=C stb.? Pl. a BehajtasAutoval=C paraméter miatt nem tervez rá a kütyü, autóval, az útra, ami a gátakon még oké, de a többi helyen probléma. Kérlek, vizsgáld felül az összes paramétert, és ha szükséges javítsd ezeket.

N47 13.341 E21 26.927 ponton átfutó, a trackben "foldut_09"-nek nevezett szakaszt igazítása lemaradt, a paraméterjavítással és a, polygon útra igazgatással együtt. Kérlek, javítsd.

N47 11.012 E21 28.154 szakaszt berajzoltad viszont a paraméterezést másoltad a térkép másik részéről, a mi önmagában nem is lenne baj, ha erre a szakaszra is érvényesek az értékek, de Hossz=, HosszFerde=, EmelkedesOda=, EmelkedesVissza= paramétereket a szerver tölti és ezek benne maradtak. Kérlek, javítsd.

N47 10.987 E21 29.619, N47 10.715 E21 29.851, N47 10.561 E21 29.854 pontoknál a polygon útra húzása megint lemaradt, javításra vár.

ID=33381, ID=33419 és a ID=33586 tundra polygonok, labeljébe "időszakos vízfelület" szöveg került, valószínűleg a beléjük lyukasztott időszakos vízfelületek miatt. Ezt törölni kéne.

A N47 09.979 E21 30.793 pontnál még mindig ellentmondásos az erdő polygon berajzolása, se a 19633, se a 19272-es tracket nem fedi 100%-ban. Vagy a track(ek)-et vagy a rajzolást, de valamit javítani kell.

Furtán az Akácfa és Pacsirta utcákból még hiányzik pár paraméter, pl. a Zaj=, Fedettseg=, (ha tudod) a KorlatozasSebesseg=, de ami legjobban hiányzik a BehajtasAutoval=. Ha ez hiányzik, nem tervez be autóval. A N47 08.051 E21 27.754 szakasznál, LakottTerulet=A pedig Furtán van! N47 08.000 E21 27.719 Zaj=D. Biztos? Az Akácfa utca, Béke utcába csatlakozó része még mindig természetellenesen görbének tűnik. Ez tényleg ilyen a valóságban is?

N47 08.074 E21 27.252 utat paraméterezted ugyan, de hiányosan. Mivel kézzel rajzolt (tz-nek jelezted), ezért Track=0. Javítani kéne.

Nem hiba, de jobb lenne, ha a N47 08.064 E21 26.613 pontban megadott ABC, pontos nevét írnád be (Coop, CBA, stb.) Ilyen POI-t jobb webesen felvinni, mert ott a nyitva tartást, címet, telefonszámot, stb. is beírhatod. Ez igaz a többi nyitva tartással rendelkező egységre (kocsma, benzinkút).

A többi jó lesz. A megmaradt hibákat javítsd, utána újra átnézem. Küldök pár képet mail-ben, nézd át őket.

Tanácsok:
Egy ID-re a következő képen tudsz rákeresni:
ESC-vel megszünteted a kijelöléseket, majd Szerkesztés -> Kiválasztás -> Adatmező alapján. A feljövő ablakba beírod pl. "ID=397476" majd enter után nyomsz egy *-ot, és már javíthatod is a 397476-os szakaszt. :-)
Tájegysége közötti illesztést a következő képen készítem:
Mindkét tájegységet megnyitom, majd megkeresem az illesztendő utakat. Amelyikben hamarabb meg volt az út, abban ellenőrzöm, hogy megfelelően trackre van-e húzva, mert ha nem, először ott módosítok. Az út végét próbálom pontosan a background polygon határára tenni, ügyelve arra, hogy a bg-n ne hozzak létre új node-ot. Méteren belüli eltérés +/- még belefér. Utána a "Pontok mozgatása" (M) eszközt kiválasztva, ballal kettő kattintok a vonalra, amire megkapom a koo-kat. A vonal irányát figyelve kiválasztom az elsőt, vagy az utolsót, majd másolással átviszem a másik tájegységben, és ott átírom (ugyancsak az irányát figyelembevételével) az első, vagy utolsó koo-t az illesztendő vonalban, így biztosítva a 100%-os egyezést. Ha a másik tájegységben is módosítok, akkor természetesen azt is feltöltöm.
Power line-nál elég csak a Megjegyzés= paramétert megadni, mert a többi úgyis N/A, azt meg a szerver is automatikusan tölti. Kivétel még az Utcanev=, amihez beírom az oszlopokon található tábla alapján, hogy pl. "Berettyóújfalu 120kV".

Jó munkát!
[előzmény: (31517) kimici, 2009.07.24 20:33:22]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 11:23:56 (31553)
Ezért nem szeretném egyesíteni Békéscsaba polygonjait.
[előzmény: (31552) Aty, 2009.07.27 09:43:08]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.27 05:58:33 (31548)
Nézem.
[előzmény: (31517) kimici, 2009.07.24 20:33:22]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.26 22:46:18 (31539)
Holnap ránézek újra, ha már elkezdtem.
Ha lehet, utána ne sokáig foglaljátok, mert szeretném lezárni a polygon bővítést, ami pár napos zárolással járna.
[előzmény: (31532) pgyp, 2009.07.26 21:41:56]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.23 19:39:01 (31513)
Ez hosszú lesz! :-)

Keleti-főcsatorna keleti oldalán futó földút a N47 17.170 E21 26.299 pontnál lemegy a bg polygonról és a többi (kb.3km-es) rész már nincs rajta. Itt módosítottál a bg polygonon is!!! Ez szarvas hiba! A feltöltött 19663 track sincs vágva! A Felső-Tiszában már valaki megrajzolta a másik felét, így ez kitűnő alkalom a tájegységhatáron való illesztést gyakorolásához!

Keleti-főcsatorna nyugati partján futó földút alatt már három együttfutó track van, lehetne trackszámot emelni. A másik oldalon futó úton szintén, ami alatt meg két track van. Még ugyanitt jobban nyalábra kéne húzni.

A ID=397476 út nincs track-re igazítva, és Track= emelve, pedig csatoltál bele utat.

Látom, hogy a tuhu sablonból dolgoztál. Kár volt. Jobb, ha saját magad paraméterezed egyedileg az utakat, és elfelejted a sablont. Pl. nem hiszem, hogy gáton mindenütt C a bicóval járhatóság, és gondolom a fedettség se mindenütt C. Pl. ezekre: N47 15.446 E21 25.922 és a N47 15.376 E21 24.901 jogos a Burkolat=középen füves és a BehajtasAutoval=C ?

A N47 14.682 E21 24.915 pontnál az út biztos nem szintben keresztezi a vasutat, mert nincs közös node pont? A N47 18.397 E21 26.211 pontnál, sincs közös node, itt a híd alatt megy az út? Ettől északra hiányzik két TZ is a mi a trackben szerepel.

N47 15.840 E21 25.682 gatorhaz POI nincs fent.

Látom a 19052-esből is rajzoltál egy kicsit. A N47 14.660 E21 25.037 és a N47 14.626 E21 25.020 pontoknál miért daraboltad az utat? Mehetett volna egyben az egész szakasz. Ugyan ez a N47 12.704 E21 26.132. Próbálj minél nagyobb szakaszokat egybe megrajzolni, vagy folytatni a már meglévő szakaszokból, hogy ne keletkezzenek plusz új szakaszok. Ezeket illeszd össze.

A N47 12.558 E21 25.434 pontnál több mint 30m eltérés a tracktől. Ha a valóságban letértél az útról, akkor ezt a trackben jelezni kellet volna, vagy kivágni. Ha nem tértél le, akkor meg nagyon nincs ráhúzva! Kisebb, de hasonló itt: N47 12.617 E21 24.721
Itt N47 13.431 E21 24.629 az eltérésen kívül sarkos lett az íves kanyar. Min. 3 node-t megérdemelne. Helyesen ráigazítottad a polygont az útra ez viszont piros pont (nem red-nav)! :-)

N47 13.497 E21 24.232 szakasz nincs paraméterezve.

N47 13.661 E21 26.921 pontról nem törölted a TZ-t.

N47 13.341 E21 26.927 ponton átfutó a trackben „foldut_09”-nek nevezett szakaszt nem igazítottad, paramétereit nem javítottad, polygonokat nem igazgattad rá. Egy track feldolgozása nem csak az új szakaszok felviteléből áll, hanem a régebbiek javításából is. Erre a szakaszra igencsak ráférne az ívesítés, igazgatás. Kérlek, javítsd.

A N47 11.726 E21 24.419 pontból nem törölted a TZ-t pedig berajzoltad az utat, viszont a N47 11.235 E21 24.340 és N47 10.712 E21 24.719 pontokban lemaradt a TZ a track szerint. N47 11.062 E21 24.768 nincs a polygon útra húzva.

N47 11.168 E21 27.555 szintén nincs útra húzva a polygon, a track-kötegre igazítás is elmaradt, a trackszám emelést meg már említeni se merem. :-) N47 11.012 E21 28.154 nincs berajzolva egy szakasz. N47 11.043 E21 28.799 szakasz track-kötegre igazítás, a pontban útívesítés.

N47 09.473 E21 30.359 -nél két power line paramétereiben benne hagytál pár értéket! Valószínűleg másoltad valahonnan, és nem törölted ki pl. Hossz=, HosszFerde=, EmelkedesOda=… stb. Ezeket a szerver tölti ki automatikusan.

A N47 09.979 E21 30.793 pontnál érdekesen oldottad meg az erdő polygon berajzolását. Vagy a 19633, vagy a 19272-es tracken van rosszul jelezve, de a mostani valami köztes állapot. Vagy a track-eket, vagy a rajzolást javíts, lényeg, hogy a valóságot tükrözze.

N47 09.392 E21 30.059 gaz_kut_02 POI hiányzik.

N47 08.466 E21 27.911 polygonok nincsenek útra igazítva.

Furtán az Akácfa és Pacsirta utca erősen paraméterhiányos, a többi utcáé pedig hibás (pl. LakottTerulet=A)! Az Akácfa utca, Béke utcába csatlakozó része természetellenesen görbe, a valóságban is ilyen? Általánosságban véve növelned kéne a pontosságot, de ez kivétel. Magasabb házak árnyékolása miatt gyengülhet a GPS vétel, és emiatt adódhatnak ezek a pontatlanságok. Amúgy leszoktatok már hegezolival a nyakban lógó kütyüvel való trackeléseről? :-)

N47 08.080 E21 27.052 TZ hiány.

N47 08.074 E21 27.252 út berajzolva, de paraméter egy darab se. Amúgy Track=0 lenne.

Huh! Sok rajzolás, sok észrevétel! :-)

A legnagyobb hiba, hogy a Keleti-főcsatorna igazításával akaratlanul is belenyúltál a bg polygonba. Itt együtt fut a két felület határa, és mikor a csatornát húztad, akkor jött vele a bg is. Erre figyelni kell.

Még pár tanács:
Kicsit rajzolj kevesebbet, mert nagyon sok átnézni. Nem fontos egy egész tracket berajzolni, elég, ha csak dolgozol belőle, pl. ennek a fele is elég lett volna.
Kapcsold ki a pontok, vonalak, felületek mozgatást, a Szerkesztés menüben, és csak akkor kapcsold be ha tényleg kell.
Ne használd a tuhu-s sablonokat, inkább te hozd létre rajzoláskor (majd valamikor a reformokkal egyszerűsödi az egész).
Rajzol nagyobb zoomnál, mert csak úgy tudod jobban track-nyalábra húzni az utat. Egy csiganyálas földutat nem kell szolgaian végig követni, de ha már van pár track, és azokon látszik, hogy szépen együtt futnak, akkor lehet húzni pontosan is az utakat. Ezt más által rajzolt utakkal is megteheted, sőt, meg kell tenni!
Ha már berajzolt úton megy a tracked, azt is ellenőrizd végig, mind nyomvonalilag, mind paraméterileg. A polygonokat is igazítsd közös node-ra az utakkal, ott ahol látszik, hogy az út a határa. Polyline-ok keresztezésekor hoz létre közös node-ot, ha szintbélin kereszteződés van (útkereszteződés, vasúti átjáró, gázló).
Rajzoláskor legyen nyitva a rajzolt track a mapszószba, hogy figyelni tudjad, mit rajzoltál be. Így kisebb az esélye, hogy valamit kihagyjál, vagy más trackjébe belerajzoljál.

Összességében annyira nem rossz. Belefutottál pár „kezdő” hibába, ami figyelemmel, és kis rutinnal már könnyedén kiküszöbölhető. A polygon lyukasztások jók, csak így tovább!
A bg polygon visszaállítottam a Keleti-főcsatornával együtt az eredeti állapotra, és így visszatettem az oldaladra. A többi javítást rád bízom. Mikor kész vagy rakd fel újra és megint átnézem. Ha rendben, akkor feltöltöm, de után én szeretnék rajzolni. :-)

Jó munkát!
[előzmény: (31492) 2009.07.22 12:11:18]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.23 14:25:18 (31509)
Nézem, de utána én rajzolok! :-)
[előzmény: (31499) kimici, 2009.07.22 22:21:41]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.21 15:08:08 (31478)
Jól emlékszel, András megoldotta (tesztelte is), a polygonok "Tajegyseg=" extraparaméter automatikus töltését. Most a feltöltött tájegység nevét írja bele.
[előzmény: (31463) zayd, 2009.07.20 23:51:49]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.20 20:45:59 (31448)
Még a szervercsere előttről származó hiba, és nem a rossz illeszkedés, hanem a bg polygonok lezárásával kapcsolatos.
Ma hívtam Andrást ez ügyben. Ahogy ráér, javítja!
Addig is Mapszósszal való összeillesztés után, lehet törölni az other darabokat.
Az általad írtat a Mezőföldön is javítani kell!
[előzmény: (31395) urbalazs, 2009.07.20 00:03:02]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.20 18:51:59 (31442)
Rendben! Köszi, hogy beírtad.
[előzmény: (31378) Hajo, 2009.07.19 10:25:14]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.20 18:40:54 (31441)
A település polygonokhoz még annyit, hogy Gyenesen, egy új polygon extra paraméterről is beszéltünk, ami tartalmazná, a polygon városrész, kerület, városhoz, stb adatait. Level0-nál nagyobb szinteken az azonos paraméterekkel rendelkező polygonokat a szerver fokozatosan (elsőnek városrészek, majd még magasabb Level-nél kerületek stb.) összevonná, így elkerülhető lenne, hogy kis nagyításnál az összes városdarab neve ott virítson a térképen.

Békéscsabát polygon bővítéskor darabokra szedtem, és nem egyesítettem, mert Aty-nak igaza van! Egyesítés esetén az 1-es felületen kívül a többibe nem látszódnak a lyukasztások.
[előzmény: (31246) KiVi, 2009.07.15 21:57:30]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.14 22:12:52 (31196)
Ha jól sejtem a település POI-ra gonndolsz. Ezek a térképen, (jó esetben) a település középpontjához legközelebb álló vagy a legfontosabb (pl 0km) nagy kereszteződés középső node-jára vannak húzva.
Úgy tudom ezekre lehet rákeresni, ha települést keresünk.
Nagyrésze valami nyílt adatbázisból került fel, de van sok kézzel felvitt apróbb település, településrész, stb.
[előzmény: (31189) Old Eye, 2009.07.14 21:56:15]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.14 20:50:13 (31186)
Azt a közterületet, hogyan kell házszámozni, amelyinek a két szemben lévő oldala más-más nevű? :-)
[előzmény: (31173) urbalazs, 2009.07.14 15:41:50]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.14 19:49:22 (31183)
Már vártam rá!
Hamarosan elkezdem Békéscsaba házszámozását, és ez nagy segítség lesz.
Köszi!
[előzmény: (31173) urbalazs, 2009.07.14 15:41:50]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.14 06:25:51 (31160)
Természetesen!
[előzmény: (31159) kvte, 2009.07.13 22:39:54]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 22:38:03 (31158)
Szívesen megírom, csak most pár napig nem leszek gépközelben. :-)
[előzmény: (31143) Fgg, 2009.07.13 15:05:01]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 22:28:57 (31156)
Ügyeltem.
[előzmény: (31137) olahtamas, 2009.07.13 14:05:20]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 12:36:49 (31133)
Többek között ez is a "finomítani'" valók között szerepel! :-)
[előzmény: (31132) kvte, 2009.07.13 12:14:49]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 11:56:01 (31131)
Szervercsere örömére, kibővítettem CLC-ből Körösvidék polygon-készletét füves területtel (tundra), és bozótossal (csak ez a két új volt ezen a részen). A térkép lefedettségét (és ezzel kinézetét) jelentősen javította, viszont a file méretnövekedése nem haladta meg az 1MB-t se.
A bővítés mellett a régiek cseréje is megtörtén. Ez főleg település polygonoknál hozott látványos javulást.
Múlt hét óta raszteresen már megszemlélhető, de most végre a garmin telepítő is lefordult.
Van még mit finomítani, de majd szép apránként. :-)

Akit érdekelnek a bővítés részletei, szívesen megosztom tapasztalataimat.

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 11:31:59 (31129)
Hoppá! Ez ciki! :-)
Így jár az ember, ha nem néz utána rendesen a dolgoknak, és félre tájékoztatják.
Én rajzoltam be, és teljesen rendben van a track. A kézzel rajzolt részek tájékoztatás képen vannak fent, alatta ott a rendes húzott csiganyál.
[előzmény: (31051) padler, 2009.07.10 21:20:24]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 21:06:30 (31050)
Így már mindjárt más! :-)
Nem néztem utána, ezért is ajánlottam az előzetes konzultációt a rajzolóval.
[előzmény: (31047) Hajo, 2009.07.10 19:25:13]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 18:27:30 (31044)
Konzultálás a rajzolóval, majd törlés! Ilyen nem maradhat fent! Már az "úton tart"-os track-kekből készülteket is legszívesebben törölném.
[előzmény: (31040) urbalazs, 2009.07.10 17:08:34]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 15:30:50 (31036)
Garmin kimenettel gubanc van! Többek között a Körösvidék se frissül már jó pár napja.
Szerencsére András már rajta van a témán!
[előzmény: (31034) urbalazs, 2009.07.10 15:04:37]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 15:27:41 (31035)
Tegnap András kétszer indította újra a teljes raszterest, mára lett kész a második. Most úgy tűnik, megint óránként frissül, mint régen!
Újdonság még, hogy a cgpsmapper_log-hoz már idő adat is van!
[előzmény: (31031) kvte, 2009.07.10 14:02:05]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.09 15:57:48 (31019)
Valaki átnézné és feltöltené gyorsan a rajzolást?!

Lenne pár sürgős szerkeszteni valóm Körösvidéken!

Egyúttal kérnék "más nevében" feltöltési jogot.

Köszönöm!
[előzmény: (31016) kimici, 2009.07.09 14:42:32]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 22:35:38 (31001)
Igen. Ma délután szóltam Andrásnak, holnap megnézi.
[előzmény: (30998) zayd, 2009.07.08 21:36:10]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 11:02:53 (30976)
Elég csak Mapeditben.
[előzmény: (30972) kimici, 2009.07.06 23:11:32]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.06 22:49:48 (30969)
Hurrá, hurrá!!!

Kicsit elmegyek "trackelni", közben meg majdnem lezajlik az összes reform! :-)
[előzmény: (30847) Kolesár, 2009.07.01 15:07:03]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.06 22:43:31 (30968)
"Aki a körösvidékben egy ívet 3 pontnál kevesebből mer megrajzolni annak letöröm a kezét!"

Csatlakozom az előttem szólóhoz! :-)
[előzmény: (30942) papa71, 2009.07.06 00:43:14]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.06 22:40:41 (30967)
1. Törlöd, majd javítod az általa jelzet hibát.

2. Nagy valószínűséggel igen!
[előzmény: (30966) kimici, 2009.07.06 22:25:47]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.06.23 15:58:51 (30760)
Mi pénz, és lehet csak hétvégére?

Más.

Mikor indul élesben az új szerver?
[előzmény: (30759) Kolesár, 2009.06.23 15:43:36]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.06.23 10:23:58 (30758)
Rendben!

Azért állítsd át a "magam szerkesztem a térképre" kapcsolót azoknál a track-eknél, amiket te szeretnél beszerkeszteni. Sajnos ez se tart vissza mindenkit, de én biztos nem szerkesztem azokat.

Jó rajzolást!
[előzmény: (30753) kimici, 2009.06.22 18:38:40]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.06.10 21:54:42 (30653)
Ajnálott olvasmányok:

http://www.turistautak.hu/wiki/Track_ut%C3%B3feldolgoz%C3%A1s
http://www.turistautak.hu/wiki/Hogyan_trackelj%C3%BCnk%3F
http://www.turistautak.hu/wiki/Track_felt%C3%B6lt%C3%A9s

Nem teljes, de kezdéshez elég. Ha időm lesz bővítem a leírást.

[előzmény: (30650) Sucuka, 2009.06.10 20:42:09]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.06.10 21:48:54 (30652)
Szóltam Andrással a jelenleg fennálló problémákról.
Fejlemények:
- Őrség rendben
- soproni track-ek letöltési hibája javítva
- track vágásakor other-be kerülő darabok hibájának javítása folyamatban

Az utolsó nem a tájegységek elcsúszása miatt van, egy kicsit bonyolultabb a dolog, de remélhetőleg holnapra ez is megjavul!

Ennek örömére daraboltam egy kicsit az Őrségben, így keletkezet pár új track. Kérlek nézzétek át a saját tájegységeitekbe kerülő darabokat!

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók