turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, cseremoha hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 557 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.22 15:00:23 (13087)
"már kezdem szégyelleni magamat, hogy már 4 napja foglalom az alsó-tiszát"

Ne aggódj, akkor foglalnád a tájegységet, ha átnézésre nem töltöted volna fel. Ez megtörtént, csak még nem nézte át senki.

"Feltöltési jogot ki kaphat?" - Aki elsajátította a TuHu térképek rajzolásának tudományát.

(Legalábbis egy picit már ismeri azokat :-) Sajnos konkrét kritériumrendszer még nem alakult ki. Teljesen más városi utcákat, hosszú egyenes utakat, vasutakat, kanyargós hegyvidéki ösvényeket, turistautakat rajzolni, más javítani a meglévő felületeket és újakat létrehozni.

A városban már viszonylag jól rajzolsz, de merészkedj ki egy kicsit a "terepre" is. (pl.: Szegeden ott van helyben egy igazi városi turistaút a Z sáv, amely már hosszú ideje könyörög egy jó trackért)
[előzmény: (13043) kresz, 2007.05.21 16:11:26]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.17 13:16:25 (12969)
Igen, nem szükséges minden esetben feldarabolni a csatlakozásoknál, de ha feldarabolod őket kisebb az esélye, hogy önmagába záródó polyline-okat vagy túl rövid szakaszokat hagysz benne.
[előzmény: (12968) tibbi, 2007.05.17 13:07:14]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.17 12:05:38 (12965)
laszloistvan,

a feltöltésnél bentmaradt rödid szakaszt (id=210746) légyszi javítsd ki. Előre is köszönöm.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.17 12:01:41 (12964)
Néhány észrevétel:
- Az Előd utca "teresedése" - a megrajzolt park polygon alatt a települést lyukasztani kell mert a GPS kijelzőjén kitakar,
- A Deli Károly utca Zsakutca= paramétere vagy a "lezáró" timezone hiányzik,
- A Gyálaréti út és a Koszorú utca csomópontjában egy illesztés elcsúszott,
- A Track= paramétert 4-nél magasabbra emelni felesleges (szerintem)

A feltöltésnél az alábbi üzenet érkezett:

Megjegyzések:
POLYLINE id=98047: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontja van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 210665, 210666, 210709, 210732, 210735, 210947, 210948
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 5 db érintett vonalból 10 db lett.
id=210746: túl rövid szakasz (rövidebb 6 méternél)

Ebből az utolsó sor a fontos, mert a 6 méternél rövidebb szakaszok megakasztják a rendszert.
[előzmény: (12927) kresz, 2007.05.16 09:39:55]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.16 09:35:41 (12926)
Letöltöttem. Holnap reggelre átnézem.

Van feltöltési jogod az also-tisza tájegységre? (vagy feltöltsem a nevedben?)
[előzmény: (12922) kresz, 2007.05.16 08:24:07]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 11:42:54 (12895)
Még egy tipp:
Ha a saját trackjeidet - mivel ezeket valószínűleg te szeretnéd berajzolni is - egy űrlapra töltöd fel (pl.: Szegedi trackek névvel), akkor a tájegység letöltésre váró trackjei is átláthatóbbá válnak (Az egyes trackek adatait (pl.: feldolgozottság) megjegyzésként fel tudod tüntetni az űrlapon.
[előzmény: (12894) kresz, 2007.05.15 11:12:06]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 11:06:40 (12893)
A próbarajzolások *.mp fájljait - az aktuálisat kivéve - mindig töröld le. Ne terhelje a rendszert a trackek letöltésénél. (Valamint még véletlenül sem lesz összekeverve két próbarajzolás.)
[előzmény: (12892) cseremoha, 2007.05.15 10:59:18]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 10:59:18 (12892)
"igyekeztem eddig egy utcát végig egy vonalból rajzolni"
Én is így szoktam. Megrajzolok egy vonalat - utcát, utat vagy útszakaszt - utána kitöltöm az ismert paramétereket majd szétvágom a csatlakozásoknál.
[előzmény: (12890) kresz, 2007.05.15 10:46:22]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.15 10:04:13 (12886)
"Ilyenkor az ID-t törölni kell(ene) az egyik félen, vagy az automata intézi magától?"
- Mindkét megoldás működik. (Ha nem törlöd az egyik ID-t akkor mindkét szakasz új ID-t kap és feltöltéskor kapsz egy kis üzenetet). A körforgalmat viszont egy vonalból rajzoltad meg! Ez feltöltéskor az önmagába visszatérő polyline miatt megakasztja a rendszert. Hasonló a probléma a Vám tér vonalával is.
"Van valami jelölés a zsákutcákra?"
- Igen, van. Erre szolgál a Zsakutca= paraméter megfelelő kitöltése (lásd: leírások). Ha csak az autók részére zsákutca akkor nincs szükség erre a paraméterre, a folytatodó vonalakról zárd ki az autók behajtását.

Javaslom töltsd le a tájegységet zárolva és rajzolj élesben. (A most megrajzolt vonalakat javítás után akár át is másolhatod a letöltött, zárolt anyagba, csak a csatlakozó vonalakra ügyelj).

Az 5-ös főúton levő körforgalmmal kapcsolatban utólag igazat kell adnom neked: valóban utat vezettem át rajta. (Csak gyalogutat szerettem volna.) Javítottam: a teljes körforgalmat "jeleztem".
[előzmény: (12843) kresz, 2007.05.14 07:53:37]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.11 13:13:22 (12753)
Az említett (gyalog)utat (AK) "ami egész biztos, hogy nincs ott" én követtem el.

Várom a helyes ábrázolásra vonatkozó javaslatokat. Igérem, hogy a többségi vélemény alapján javítani fogom.

Így utólag is elnézést kérek mindazoktól, akiket megtévesztett ezen jelzésvezetés és menthetetlenül eltévedtek. :-)
[előzmény: (12752) olahtamas, 2007.05.11 12:44:42]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.10 09:23:54 (12717)
pgyp

1. Az 5-ös úton megrajzolt körforgalmat (46,232539 20,087706) Roundabout-tal illik rajzolni (és az sem baj, ha a Szelesseg= paraméter egységes).
2. Röszkén a József Attila utat (?) Arterial road-al rajzoltad, de az út végén meghagytad a már meglévő Major highway-t.
3. A Gyálai-Holt-Tisza mentén és a Gcpopo-hoz vezető utak tényleg Fedettseg=C (ritka erdő) paramétert érdemelnek?
4. Szentmihályon a Muszkó köz Zsakutca=1 paramétere helyesen 2 lenne (vagy változtasd meg a polyline irányát).
5. Szentmihályon a Új Élet utcát (46,218195 20,077779), a Gárdonyi Géza utcát (46,221150 20,081917), az Estike utcát (46,223304 20,084817) és a Verbéna utcát (46,226498 20,089214) nem csatlakoztattad a "főút" vonalához. Így - csomópont hiányában - darabolni sem tudtad.
6. Szentmihályon a Kökörcsin utcát (46,227035 20,088400) elfelejteted csatlakoztatni a Verbéna utcához.
7. A szentmihályi utcáknak Zaj=D paramétert adtál. Az autópályák mellett milyet adnál? :-)
8. A Móravárosi kőrútra és a Vásárhelyi Pál útra szépen illeszkedik a track. A Track= paramétert megnövelhetted volna 1-el.
9. A 46,273904 20,102684 és a 46,272863 20,104766 koordinátákon önmagába záródó polygonokat hagytál !!!
x. A Vadmacska utca környéke igényli az Industrial complex felületet?

Az önmagába záródó polygonokat és az elmaradt csatlakozásokat javítottam. További jó munkát az egyre szaporodó szegedi trackek feldolgozásához.

"Nem tudom, hogy zsákutca vagy folytatódik az út, akkor most mit csináljak?" - A polyline végét rajzold timezone-nal.
"A timezone-nal hogyan kell elbánni, ha már fel van mérve az adott szakasz is? Törlöd és új vonalat rajzolsz vagy megváltoztatod a típusát és a paramétereit (az ID marad).

Most látom, hogy Szab már egyszer átnézte a vonalaidat és te a javítás után még új vonalakat húztál. Ne légy ennyire türelmetlen, várd meg amíg valaki feltölti és csak utána rajzolj tovább!
[előzmény: (12712) pgyp, 2007.05.09 21:21:11]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 08:52:44 (12696)
Feltöltöttem a godolloi tájegységet és az alábbi üzenetett kaptam:

Megjegyzések:
id=205575: a kezdőpont és a végpont ugyanarra a Garmin pontra esik (visszatér a kezdőpontra)

Sajnos a letöltés és a feltöltés között nem jutott el hozzám hogy ez a hiba benne van a letöltött állományban és így javítani sem tudtam. Ha valaki ráér légyszi javítsa ki, ha nem délután letöltöm és holnap reggel javítva visszatöltöm.
[előzmény: (12681) tibbi, 2007.05.08 20:49:31]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.08 09:22:59 (12649)
Most letöltheted az also-tisza tájegységet és megrajzolhatod újra a vonalaidat (vagy akár át is emelheted a őket a zárolatlan állományból - a csatlakozásokra fokozottan figyelve).
[előzmény: (12632) pgyp, 2007.05.07 20:34:47]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 08:47:35 (12460)
VillanyGabi
A rajzolásod feltöltöttem. "Három körforgalmat rajzolni öt vonalból az nem sok jót jelent." (javítottam)
Legalább a körforgalomnál szabdald el a vonalakat, hogy ne legyen önmagába visszatérő polyline! Feltöltéskor az alábbi üzenet érkezett:

Megjegyzések:
POI id=10439 megváltozott időközben [2007-04-29 00:56:22], nem frissítettük.
POLYLINE id=92778: Az azonos ID alatt feltöltött szakaszoknak nem két darab magányos végpontja van (hanem 4)! Ez arra utal, hogy nem érnek össze. Az új azonosítók: 203404, 203405
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 46 db érintett vonalból 106 db lett.
[előzmény: (12396) VillanyGabi, 2007.05.02 20:58:43]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 13:16:28 (12373)
Letöltöttem és átnézem.
[előzmény: (12328) VillanyGabi, 2007.04.30 20:25:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.04.27 08:39:40 (12191)
VillanyGabi,
Majdnem tökéletes munka. A csomópontok sűrűsége és elhelyezése megfelelő.
Egy helyen a becsatlakozás helyére - N47°19'50.39" E19°03'48.60" - nem raktál csomópontot. (javitottam)
Ezen kívül több becsatlakozásnál nem vágtál el a meglévő vonalakat a csomópontokban. Ezt a rendszer is megteszi majd helyeted feltöltéskor.
Minden vonalhoz Zaj=D paramétert irtál. Az autópályák mellett milyen paramétert használnál? :-)

További jó munkát a megmaradt trackek feldolgozásához

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.04.26 15:58:56 (12174)
"Elkészültem az első térképrajzolási-kísérletemmel. Kérem nézzétek át; és ítéljetek..."

Letöltöttem, átnézem és ha nagyobb gond nincs vele akkor holnap reggel feltöltöm.
[előzmény: (12133) VillanyGabi, 2007.04.25 21:54:49]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.04.23 08:06:18 (12040)
"Vajon mi lehet az a szürke vonal Kecskemét körül?"
Kecskemét város határa
[előzmény: (12016) tibbi, 2007.04.21 18:07:52]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 08:33:59 (11968)
olahtamas,
a soltvadkerti trackjeid feldolgozottságát elfelejteted átbillenteni vagy még szeretnél faragni rajtuk?

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.04.05 14:35:44 (11594)
ID csak akkor vész el, ha mindkét szakasz rendelkezett már ID-vel, ha egy újonnan rajzolt szakaszt akarsz hozzáforasztani egy meglévőhöz akkor nyugodtan használd a kepenu által leírt módszert.
[előzmény: (11593) kepenu, 2007.04.05 14:07:57]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.03.23 03:40:21 (11381)
"Tudna valaki foglalkozni a hibák javításával, kinek küldhetem el a listát ?"

Küldj egy listát nekem is, meglátom mit tehetek.
[előzmény: (11380) Attibati, 2007.03.22 23:22:46]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.03.11 21:03:22 (11090)
Emlékeim szerint már a hét elején töröltem ezeket a vonalakat. - (Most újra megnéztem: csak a Túr torkolatáig töröltem ki őket.) A "maradékot" most átalakítottam Tiszává.
[előzmény: (11083) papa71, 2007.03.11 20:21:17]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 16:32:20 (10640)
Fgg v. olahtamas,
ha még rajzolod v. még nem töltötted fel a godolloi tájegységet kérlek, nézd meg a csömöri HÉV és a 142-es vasútvonal (Lajosmizse-Kőbánya-Kispest) tájegységre eső részét. Valószínűleg a labelben és nem az Utnev= extrába van beírva a "142" ill. "HÉV" felirat.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 16:24:59 (10639)
András,
az alföldi szintvonalak "rendezésével" kapcsolatban felmértem a lehetőségeket.

Ha gyorsan kell felmutatni valamit, akkor tényleg egy nagy söprés segíthet.
Ha ennél többre vágyunk akkor több időt kell rászánni erre a projektre: "szinvonalreform" ? :-)
(Nem csak az Alföldön, de pl. a Duna medrében is ki lehetne fésülni, simítani a szintvonalakat és eltüntetni a buborékokat.)

Megoldható-e hogy a szintvonalakat tartalmazó "adatbázisról" leválasztásra kerüljön a kérdéses terület vagy a kérdéses szintvonalak csoportja és a feldolgozás után vagy akár közben a munka eredménye visszakerüljön az adatbázisba?

Hogy miből állna ez a munka?
- ha jól emlékszem 20 m-es az alapszintköz. Így a 120 és a 100 m-es szintvonalakat mindenképpen érdemes megigazgatni, kisimítani és megtartani,
- meg kell vizsgálni, hogy az alföldi területeken az SRTM alapú szintvonalrajz mennyiben tükrözi a valóságot, mennyiben hasonlit a topográfiai térképek szintvonalrajzára,
- Meg kell vizsgálni, hogy mely buborékcsoportot lehet összeolvasztani és mely buborékokat lehet törölni,
- és végül be lehet rakni az adatbázisba azokat a már felmért és vonalként megrajzolt szintvonalakat (kisebb domb, kunhalom, stb) amik jelenleg le és feltöltödnek a többi vonalal együtt.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 13:03:53 (10632)
Kicsit bővebben: Rajzolás közben szeretném, hogy ha megmaradna az eredeti nézet, de ne jelöljem ki folyton a hátteret. Ezt minden probléma nélkül megoldja az, hogy a hátérpoligont átkonvertálom erre a szép kék vonallá, csak a feltöltés előtt néha elfejem törölni.
[előzmény: (10630) cseremoha, 2007.02.27 12:54:18]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.27 12:54:18 (10630)
Rajzolás közben szeretem tudni, hogy hol a határ. :-)
[előzmény: (10613) KiVi, 2007.02.26 16:39:38]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.26 16:30:51 (10612)
"Az Alsó-Tiszavidék szelvény be van keretezve egy mélységvonallal. Ez mit jelent?"

Ez azt jelenti, hogy már megint elfelejtettem kitörölni feltöltés előtt a vonallá átkonvertált tájegységpoligont. :-(
Remélem a mai fordításban már nincs benne, nem kellene hogy benne legyen.
[előzmény: (10603) KiVi, 2007.02.26 15:07:56]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.26 16:25:39 (10611)
Jelentkeznék az "alföldi" szintvonalakért.
[előzmény: (10603) KiVi, 2007.02.26 15:07:56]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.20 10:32:07 (10470)
Átnézem és holnap feltöltöm.
[előzmény: (10468) Mickey75, 2007.02.20 09:30:21]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.13 08:25:13 (10356)
Átnéztem, feltöltöttem. Mail ment
[előzmény: (10341) Mickey75, 2007.02.12 07:46:18]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.09 11:40:19 (10310)
Tehát a MapEdit megjelenítési/feldolgozási korlátai miatt kell a darabolás. Így érthető a darabolás.
[előzmény: (10307) Kolesár, 2007.02.09 10:51:54]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.09 10:49:07 (10306)
A tájegységekből kilógó trackek darabolására csak kényelmi okból van szükség vagy van más is ami ezt megköveteli?

Talán egyszerűbb lenne, ha a trackek maradnának eredetiben - engem nem zavarnak - és a feldolgozotságuk jelölésénél jelenének meg az érintett tájegységek, azaz egy tracknek tájegységenként lehetne megadni a feldolgozottságát. A track feltöltésénél a "rendszer" belenézne a trackbe és eldöntené, hogy melyik tájegységekre kell kiosztani. Így a megfelelő tájegység kiválasztása sem okozna gondot a feltöltésnél. Hosszútávú előnyként jelentkezne az, hogy a tájegységhatárok változásakor nem kell újra meg újra darabolgatni a trackeket.

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.09 10:28:07 (10303)
Igen.
[előzmény: (10295) kocsi, 2007.02.09 10:04:39]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.08 15:59:56 (10236)
A Tisza-tó vagy a tisza-to (tájegység)?
Ha az utóbbi, akkor tudom az okát: a hátteret mindig átkonvertálom Major depth contour (1/1) (0x25, polyline)-re, hogy rajzolás közben lássam hol a határ, ... és nem töröltem a végén. :-(

Számomra rejtélyesen sikerült elveszíteni a Duna also-tisza tájegységbe eső részét valamint egy, a godolloi tájegységből átlógó majd később levágott és a tisza-to tájegységbe áthelyezet erdő polygont is. (Pótlásuk folyamatban, illetve a következő letöltés alkalmával.)
[előzmény: (10232) Mickey75, 2007.02.08 14:46:38]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.06 10:26:21 (10159)
Kérlek, töltsd fel!
[előzmény: (10157) Trackman, 2007.02.06 10:25:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.06 10:25:43 (10158)
Mickey75

E-mailben szerettem volna a lektorálásom megállapításait megosztani veled, de nem találtam a címed (lehet, hogy rossz helyen kerestem?).

Általános megjegyzésként: kérlek figyelj a vonalak ívelésére, kicsit szögletesen követed a trackeket a kanyarokban. Az utak nyomvonalvezetése általában nem szögletes, csak a GPS adatrögzítése nem folyamatos és ezért megtörik a track.

N47.58908 E19.82502 koordináta környékét nézve - csak a track alapján - hibás csomópontnak tűnik - két éles törés egymás után, valamint a csomópontot törölve egyenessé válik a nyomvonal - de ettől még lehet, hogy így van. Más forrásból is ellenőrizni érdemes ilyenkor a tracket! (másik track, részletes(ebb) térkép, helyszíni bejárás :-)
[előzmény: (10154) Mickey75, 2007.02.06 08:28:00]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.06 10:08:38 (10156)
Úgy látom sorban állunk. Ne daraboljuk fel a tájegységet? :-)
[előzmény: (10155) olahtamas, 2007.02.06 09:12:03]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.06 08:11:00 (10153)
Peter68

"Egyébként nézd meg légy szíves, és szólj, ha rendben van." - Rendben van, feltöltheted.

[előzmény: (10145) Peter68, 2007.02.05 13:57:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.05 15:36:04 (10148)
OK
[előzmény: (10145) Peter68, 2007.02.05 13:57:30]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.05 12:57:05 (10144)
Letöltöttem, de csak holnapra tudom átnézni. Ha valaki gyorsabb nálam, ne fogja vissza magát.
[előzmény: (10142) johann g (Lud), 2007.02.05 11:14:05]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.05 10:17:55 (10140)
Ja, hogy ez nem ilyen egyszerű! :-((

Bocs Mickey75.
Hát akkor sajnos nem sokat tudok tenni. Pedig már én is vágyom a "tisza-to"-ra.
[előzmény: (10137) tibbi, 2007.02.05 10:07:31]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.05 10:10:43 (10138)
tibbigeo!
"A CLC2000-en kívül volna más forrás, ahonnan a Kisalföld szegényes tuhu-vízrajzát bővíteni lehetne?"
Az other tájegységhez van feltöltve egy 2006-os Rába vizitúra trackje: http://turistautak.hu/tracks.php?id=2345 Talán lehetne vele valamit kezdeni.
(Kipofozni, megfoltozni a trackeket. Megnyitni valamilyen térinformatikai programban, ráhúzni 10-20-30 méteres buffert és máris lessz valami folyószerű Rába a térképen.)

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.02.05 09:38:02 (10136)
Mickey75
Átnézem és feltöltöm, de hogyan találom meg a vonalaidat? Merre rajzoltál?
[előzmény: (10134) Mickey75, 2007.02.05 08:49:47]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.31 16:32:24 (10032)
"Van annak valami jogi akadálya, hogy ezeket lemásoljuk a boltban vásárolt térképekről?"

A lemásolást hogyan gondolod? Ha a terepen beméred a koordinátákat a GPS-el vagy a TuHu térkép szintvonalainak segitségével pozicionálod őket és csak az elnevezéseket nézed le a térképről, akkor talán nincs.
[előzmény: (9986) Joey, 2007.01.30 13:37:57]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.31 13:01:02 (10028)
Amint látom már csak a korosvidek-et választhatom.

[előzmény: (10027) cseremoha, 2007.01.31 12:52:14]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.31 12:52:14 (10027)
"rengeteg track még az Alföld tájegységben"

Az utóbbi néhány napban ezeken a trackeken rágtam át magam és az also-tisza tájegységre eső részeket rajzoltam meg. Ezt a munkát szeretném folytatni/kiterjeszteni a tisza-to v. a korosvidek felé.
[előzmény: (10020) johann g (Lud), 2007.01.31 10:31:38]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.29 14:55:30 (9960)
Sajnos a túl sok információ is zavaró lehet - modjuk a GPS korlátozott méretű kijelzőjén.

A rövidítések nem csökkentik az információ tartalmát, hanem helyet adnak újabb információnak vagy helyet szabadítva fel megkönnyítik a topologiai értelmezést.

A rövidítésekkel akkor van probléma, ha nem oldjuk fel a tartalmukat vagy ha következetlenűl használjuk őket:
- soha nem rövidítjük: út, tér, köz, sor !!!
- ha kevés a hely: utca - u., körút - krt., sugárút sgt., dűlő - d., ösvény - ösv.

A teljes névről annyit, hogy bár - majdnem - minden településen van Kossuthról elnevezett út vagy utca, de még nagyon kevés helyen láttam kiírva, hogy Kossuth Lajos út.
Másrészt csak az elmúlt héten ezzel a két méretes névvel találkoztam: Kecskeméti Végh Mihály tér, Dr. Békési Panyik Andor utca (26 ill. 28 karakter). Keresztül érik az egész várost meg a kijelzőt is. :-)

A buszmegállókról: ahogy a menetrendekben írva vagyon: (településnév, megállóhely neve)
A vasúti pályaudvarok, vasútállomások, megállóhelyek: pu, vá, vm - plusz két betűben tengernyi információval.
[előzmény: (9959) bregő és andorpapa, 2007.01.29 13:01:57]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 01:34:23 (9587)
Tehát, ha jól értem a T az nem tanösvény, hanem T, mint turistaút. A jó pap holtig tanul. :-)
[előzmény: (9586) Trackman, 2007.01.15 01:26:25]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.15 00:57:32 (9585)
Ha már új jelzések kerültek terítékre,

- hasznos lenne egy "általános" tőrlőjel, aminek a neve lehetne a törölt jelzés után írt X (pl.: SX, Z4X). Ahol a MapEditbe a jelzésalap átlójába festett szürke x jelenne meg, míg a kimeneteken a törölt jelzés X-el megtoldva. Ez a jelzés jól jöhet, ha a felhagyot turistaútnak csak a két végén festettek néhány tőrlőjelet és aki később találkozik vele az már nem tudja, hogy megváltozott az út státusza. Jól jön akkor is, ha valamilyen okból lehetetlené válik egy jelzett út használata, de ezt a fenntartók nem veszik észre - zsákutcába vezetve a túrázókat.

- hasznos lenne egy "általános" turistajelzés azon jelzett utak számára amelyek nem szabványos turistajelzést használnak (pl.: tanösvények, Téry Ödön emlékút Óbéba-Szeged között, stb). Hogy milyen legyen ez a jelzés? Nem tudom. Találjuk ki!
[előzmény: (9579) lelcache, 2007.01.14 20:38:11]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.10 17:44:46 (9485)
Van még néhány szépséghiba az új tájegységekben, de hétvégén megpróbálom helyrerakni őket, persze csak azokat amelyek nem lesznek zárolva.
[előzmény: (9437) papa71, 2007.01.09 21:54:48]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók