turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, -bj- hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1056 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:13:27 (44229)
Gondoltam, akkor most rajzolok Somogyban... :-)))))
[előzmény: (44227) Hev, 2010.12.27 22:07:28]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:06:29 (44226)
Akkor Te sem a wiki szerint csinálod. De szerintem túlragozzuk.

Most megnéztem a wikit és ellentmondás van a kép és a szöveg között.
[előzmény: (44224) olahtamas, 2010.12.27 22:03:06]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:03:34 (44225)
Én is, és szerintem logikusabb is.
[előzmény: (44222) kimici, 2010.12.27 22:01:57]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:02:54 (44223)
Mert a lényeges dolgokról elmentünk a lényegtelenekre. És ez így van jól. ;-)
[előzmény: (44220) Lipták Roland, 2010.12.27 21:58:26]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 22:01:27 (44221)
Ha én elnavigálok és visszamegyek, akkor én hozzáférek. De nekem kicsit több jogom van, mint egy kezdőnek. Annak idején meg nem partizánkodtam a letöltéssel (na jó, egyszer próbáltam), hanem szabályosan csináltam, így ezzel a problémával nem szembesültem. Ezért kértem hev-et, hogy próbálja ki. A wiki-t meg nem olvastam most ebben a kérdéskörben, hamu a fejemre, de ott se minden szentírás.
[előzmény: (44218) pgyp, 2010.12.27 21:49:52]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:46:31 (44217)
Nem tudok, én még ilyet nem láttam. Megnézhetnéd, hogy zárolsz egy tájegységet, aztán elnavigálsz az oldalról, majd visszamégy a dolgozunk oldalon úgy, ahogy ajánlottuk. Lehet, hogy a saját zárolásodnál Te is ezt látod. Mármint azt, hogy nem tudsz hozzáférni a trekkekhez.
[előzmény: (44215) Hev, 2010.12.27 21:42:22]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:32:36 (44213)
Most jól meglepődtem, és elnézést kérek.
(Mentségemre szolgáljon, hogy ezt én nem tudom ellenőrizni.)
[előzmény: (44211) Lipták Roland, 2010.12.27 21:30:51]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:29:25 (44209)
Maradjunk az ímélnél. :-)
[előzmény: (44208) Lipták Roland, 2010.12.27 21:27:33]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:25:56 (44207)
Vagy elolvasod a kettővel lentebb említett hozzászólást, vagy jöhet mélben is, ahogy egyszerűbb.
[előzmény: (44205) Lipták Roland, 2010.12.27 21:21:00]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:19:04 (44203)
Old Eye, 43998. hsz.
[előzmény: (44200) Lipták Roland, 2010.12.27 21:03:47]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 21:14:33 (44202)
(a)
[előzmény: (44201) Lipták Roland, 2010.12.27 21:04:21]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 20:03:06 (44196)
... és nincs feltöltési jogod. Még. Szent meggyőződésem, hogy neki is menni kell.

Lipták Roland! Megtennéd, hogy belépsz a http://turistautak.hu/regions.php oldalra, ott a bükkre kattintasz, és a bejövő oldalról küldesz egy képernyőmentést? Utána két dologra számíthatsz tőlem:
(a) naugyemegmondtam!!!
(b) bocs
[előzmény: (44194) Hev, 2010.12.27 19:59:38]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 19:59:52 (44195)
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 6 db érintett vonalból 15 db lett.


Szép, precíz rajz volt.
[előzmény: (44126) Hev, 2010.12.26 20:14:38]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 19:42:39 (44192)
A temető remekül sikerült. :-)
[előzmény: (44186) -bj-, 2010.12.27 19:23:45]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 19:39:12 (44190)
Én mindenesetre megtanultam a leckét, először trackek letöltése, aztán jöhet a térkép.

Én mindig az .mp fájllal kezdek, aztán töltöm le a trekkeket. :-)
[előzmény: (44188) Lipták Roland, 2010.12.27 19:30:40]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 19:23:45 (44186)
hev!

Neked szerintem annyi jogod van, mint Lipták Rolandnak. Megnéznéd, hogy működik-e, amit leírtam egy zárolt tájegységen? Cserébe megnézem a rajzaidat. :-)
[előzmény: (44180) Hev, 2010.12.27 18:15:53]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 17:56:27 (44178)
Szerintem nem ugyanarról beszélünk. Ha rákattintok egy zárolt te nevére, kiírja, hogy zárolt, és a lap legutolsó sora kb az, hogy ha nem feltölteni, hanem letölteni akarom, akkor kattogjak. Ott pedig hozzá lehet férni a trekkekhez. A kérdőjelet pedig az indokolta, hogy több jogom van, mint a címzettnek, így láthat mást, mint én.
[előzmény: (44177) törölt nick 14, 2010.12.27 17:06:13]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 15:07:47 (44174)
...nem szabad bejelölni a .zip file kitömörítést. - De nem ám!
[előzmény: (44173) Lipták Roland, 2010.12.27 15:04:41]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.27 11:05:47 (44159)
csak annyit kapok, hogy nincs jogosultságom a feltöltésre

Lentebb nincs valami olyasmi, hogy ha nem feltölteni akarsz, hanem letölteni, akkor ....?
[előzmény: (44156) Lipták Roland, 2010.12.27 01:10:55]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.26 22:51:36 (44136)
Megjegyzések:
A közös csomópontokon való átfutás, illetve többrészes vonalak miatt 12 db érintett vonalból 31 db lett.


A másikat majd holnap.
Nem akarsz bűvészkedni kicsit a poligonokkal? Ha az is menne, nem látnám akadályát a feltöltési jognak.
[előzmény: (44120) Hev, 2010.12.26 11:19:55]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 18:07:46 (44083)
Én is ezt írtam. Kicsit feljebb. :-)
[előzmény: (44081) olahtamas, 2010.12.18 18:04:54]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 18:03:07 (44080)
Tényleg: a kompok útvonala kaphatná a JarhatosagGyalog=D paramétert. :-)))
[előzmény: (44079) -bj-, 2010.12.18 18:01:44]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 18:01:44 (44079)
Szerintem maradjon. Jelenleg az a logika - és szerintem jó -, hogy a járhatóság nem ugyanaz, mint szabad járni. Vagyis a JarhatosagGyalog=D azt jelentené, hogy fizikailag nem járható (függőleges, mocsár mittomén). De akkor minek a térképre? Az autópályára a BehajtasGyalog=D paraméter kellene, de nincs. Feltételezem, hogy a kimenet úgy készül, hogy gyalog ne tervezzen rá. Még nem próbáltam.
[előzmény: (44078) Zsigabá, 2010.12.18 17:54:28]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 17:49:50 (44077)
Ha már elmeállapot: találomra megnéztem egy autópályaszakaszt, hát még a JarhatosagBabakocsival=A is ott volt. :-)))

Szerintem úgy is csak az a lényeg, hogy értelmes szám legyen megadva. Ne keveredjen közé gépelési hiba. Szerintem is.
[előzmény: (44076) Zsigabá, 2010.12.18 17:47:06]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 17:37:14 (44075)
Ez már részben nyelvészeti kérdés: a megengedett legnagyobb sebesség egyúttal korlátozás is. :-)
De értem én, mire gondolsz. Ezen logika alapján a 90 is hibás extra paraméter lakott területen kívül és az 50 is belül. Ez szerintem legfeljebb fölösleges adat, de nem hiba. Kb olyan, mintha az autópálya esetén beírnám a JarhatosagAutoval=A paramétert. Ez sem hiba, de minősíti az elmeállapotomat.

A másikat értem, köszönöm.
[előzmény: (44073) Zsigabá, 2010.12.18 17:29:03]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 17:23:21 (44072)
Szerintem nem, de autópályán alapból annyi a megengedett legnagyobb sebesség. :-)

S ha már kötekszem: Somogyországot lektoráltam, talált egy csomó Track=N/A-t, majd a végén összefoglalta, hogy Hiányzó Track paraméter: 0 db Én értelmezek rosszul valamit?
[előzmény: (44071) Zsigabá, 2010.12.18 17:20:02]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 16:59:42 (44070)
Zsigabá!

A Lektor miért tekinti hibának a 130-as sebességkorlátozást?

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 09:54:14 (44067)
Gyorsan akartam keresni példát neked, ahol ilyet rajzoltam, de aztán mindkettőt feldaraboltam végül esztétikai okokból.
[előzmény: (44066) Zsigabá, 2010.12.18 09:48:21]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 09:46:19 (44064)
Ez tulajdonképpen logikus: a vasút nem tervezős, ezért nem darabolódik. Ezért ha a vasútnak nem végpontja közös egy tervezős út végével, kapsz RN-t (mert darabolás hiányában nem végpontok esnek egybe), ha a végébe kötöd, akkor viszont nem. Ugyanez a TZ-re is igaz: ha út végén T alakban mindkét irányban megy TZ és ez egy vonallal van megrajzolva, akkor is kapsz RN-t, ha van közös csomópont a tervezős vonallal.
[előzmény: (44059) Zsigabá, 2010.12.18 09:31:36]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.18 09:16:02 (44056)
Vagyis a kanyarodási tiltások is ugyanúgy darabolódnak/darabolnak, mint a tervezős vonalak, csak nem a feltöltéskor, hanem a kimenetgyártáskor. Ebbe már én is belefutottam, akkor emlegettük is itt a fórumon.

Fórum elszáll, wiki marad...
[előzmény: (44055) olahtamas, 2010.12.18 09:10:04]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.15 16:40:55 (44028)
Ok, akkor bemásolom ennek a fórumnak egy korábbi hozzászólását. (Bocs, nem emlékszem ki írta, én a hasznos dolgokat ki szoktam másolni egy .txt fájlba)

Én így szoktam egyesíteni a szakaszokat:
SHIFT+kattintással kijelölöm az összeset, majd SHIFT+ENTER. Ellenőrzöm hogy néhány tulajdonságnak nincs-e többféle értéke. Például ha a KorlatozasSebesseg nem egyforma, akkor nem célszerű egyesíteni a szakaszokat, mert valószínűleg ezért lett darabolva.
CTRL+R-rel egy irányba forgatom a szakaszokat, ha nem azonos az irányuk (SHIFT+D).
A második szakasz tulajdonságlapján, Alkotórészek, Szerkesztés majd CTRL+A, CTRL+C-vel vágólapra teszem a szakasz pontjait. DEL-lel törlöm a szakaszt, hogy a szerver is értesüljön a változásról. Első szakasz tulajdonságlapján szintén Alkotórészek, Szerkesztés, beteszek egy üres sort "könyvjelzőnek", majd CTRL+V. Egy közös pont lesz, ezt ki kell törölni az üres sorral együtt.
GOTO 10 :)
[előzmény: (44027) Juju, 2010.12.15 10:08:00]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:44:19 (44024)
Én is ebben a fórumban tanultam. ;-)
[előzmény: (44023) Old Eye, 2010.12.14 21:40:41]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:38:49 (44022)
2. Így csinálom, de ne áruld el senkinek. :-)
[előzmény: (44021) pgyp, 2010.12.14 21:37:55]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:28:57 (44018)
Pontosan tudod, hogy azon kívül. Nyilván Old Eye is így értette. Én pedig meg akartam érteni, hogy értette. :-)
[előzmény: (44015) Arti (junior), 2010.12.14 21:25:51]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:26:22 (44016)
pl 1: ok, de akkor sem így csinálnám
pl 2: nem a másik oldalról kezdem, hanem TZ-t törlöm, utolsó csomópont elhúzom a végére, majd megcsinálom az íveket
pl 3: törlöm a rövid szakaszt, utolsó csomópontot a helyére húzom és "formára" igazítom
[előzmény: (44013) sw09fl, 2010.12.14 21:22:20]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:22:28 (44014)
Abból indultunk ki, hogy minden paramétere ugyanaz.
[előzmény: (44012) Arti (junior), 2010.12.14 21:18:35]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:12:39 (44010)
Ugye-ugye. :-)
[előzmény: (44009) Old Eye, 2010.12.14 21:10:48]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 21:02:48 (44008)
Vagy nem értelek, vagy nem nekem akartál válaszolni. Én pont nem egyesítek így.
[előzmény: (44007) Arti (junior), 2010.12.14 21:00:45]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 20:55:53 (44006)
Ha a két útszakasz összes paramétere ugyanaz, akkor miért van két útszakasz? Ha egyesíted őket, akkor egy szakasz lesz? Van létjogosultsága egy útszakaszon belül alkotórészeket tárolni? Ha van, nem szóltam, ha nincs, egyesítsük rendesen.
[előzmény: (44005) Old Eye, 2010.12.14 20:48:19]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.14 20:45:14 (44004)
Miért jó vonalakat egyesíteni?
[előzmény: (44001) sw09fl, 2010.12.14 20:32:55]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.13 15:27:31 (43990)
ID=706693.
Végre! Én is jártam már úgy, hogy nem volt hibaüzenetem. :-)
[előzmény: (43988) kimici, 2010.12.13 13:59:11]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.12 23:36:37 (43982)
kimici! Már fogalmaztam magamban a Zsigabának írandó hozzászólást, hogy a lektor elnézett egy túl rövid (2 m!) szakaszt. De nem a lektor nézte el. Javítottam.

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.12 18:35:57 (43975)
Azért ajánlottam fel még egy formátumot.
[előzmény: (43974) Old Eye, 2010.12.12 18:32:32]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.12 18:28:43 (43973)
Illetve ebből .gdb-t is tudsz csinálni.
[előzmény: (43971) Old Eye, 2010.12.12 18:25:32]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.12 16:52:06 (43965)
Nem pontosan értem, mit akarsz. De az OMP-nek van kifejezetten repülős térképe, ami tuhu-s adatokból dolgozik: http://www.openmaps.eu/node/3642 (Ha ennek semmi köze a kérdésedhez, akkor csöndben nem szóltam.)
[előzmény: (43964) Vgyuri, 2010.12.12 16:28:32]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 19:00:53 (43871)
Ennek több oka lehet. Megnéztem a korábbi trekkeket, egyik sem említi konkrétan, hogy erre megy a K, a korábban térképen lévő utak miatt pedig simán lehetett azt hinni, hogy a GPS kóvályog. De nem tudom, nem én rajzoltam. Én csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy amikor rajzolsz, minden trekket figyelj. Persze már futottunk itt több kört azzal kapcsolatban, hogy ez nem mindig jogos elvárás - talán olvastad is - de jelen esetben a benned pl az is jogosan felmerülhetett volna, hogy a régi kék hogy került oda? Trekk nincs alatta, de van egy 2-es paramétere.
[előzmény: (43870) Hev, 2010.12.06 18:46:17]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 18:45:12 (43869)
Pont ezt mondom, hogy nem 3 van. :-)
[előzmény: (43868) Hev, 2010.12.06 18:41:15]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 18:34:30 (43867)
Küldtem mail-ben demonstrációt.
[előzmény: (43866) -bj-, 2010.12.06 18:29:36]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 18:29:36 (43866)
Ezt értem én. De amikor rajzoltál, nem láttad az összes trekket, ami korábban született. Ezért kérdeztem, hogy szűrted-e őket.
[előzmény: (43865) Hev, 2010.12.06 18:27:06]

-bj-hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.06 18:14:02 (43863)
Felment rendben.

Az elkerülő szakasz alatt 3 trekk van, szerintem kaphat 2-es paramétert, a keletebbre levő szakaszt pedig trekkre lehetett volna igazítani. Mindkettőt megcsináltam.

Amúgy szerintem trekk-eltűnés esete forog fenn, vagy valaki korábban nagyon szabálytalanul rajzolt.

Előző mondat törölve: Te szűröd a trekkeket rajzolás előtt? Nem volt mindegyik hozzáfűzve a rajzolásodhoz.
[előzmény: (43854) Hev, 2010.12.06 16:13:39]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók