turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, bregő és andorpapa hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 615 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.11.26 11:45:47 (25035)
Nem vagyok hivatásos kartográfus, de válaszolok: vannak jól bevett színek a térképészetben, soknak még mókás neveket is adnak (pl. sárkányvére piros), de ahogy én megfigyeltem, inkább csak vállalatonként van színpolicy. Ami nem is csoda, hiszen ha te kiválasztasz egy adott CMYK vagy Pantone vagy stb. színt, az nem biztos, hogy minden térképen optimális, hiszen függ a céltól, a tematikától, illetve az ábrázolni kívánt terület jellemzőitől (pl. Alföld vs. Alpok). A kérdésre amúgy a legegyszerűbb válasz: menj be a térképboltba, rakj egymás mellé két eltérő cégtől származó turistatérképet, és látható lesz a különbség.
[előzmény: (25034) bpeti68, 2008.11.26 10:11:33]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.11.25 14:05:17 (25017)
Teljesen hibátlan a RAM, de kipróbáltam lassabb időzítésekkel is, hátha, de ugyanaz. Van más is, aki SP3as XP-vel hajtja?
[előzmény: (25016) bpeti68, 2008.11.25 13:02:31]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.11.25 10:31:23 (25015)
Természetesen az egyik partíció az egyetlen merevlemezen. Kipróbáltam, a másik gépen ugyanez a mapedit verzió teljesen jól működik. Mondjuk a hibajelenséget SP3-as Windows XP-vel sikerült produkálni, a másikon SP2 van.
[előzmény: (25014) fa-peti, 2008.11.25 10:29:00]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.11.25 09:31:07 (25013)
Egyéb elfoglaltságaim miatt régen jártam itt, de most újból tudok időt szakítani a rajzolásra. Máris problémába ütköztem: letöltöttem a legfrissebb tuhu mapeditet, hozzá a mecsek.mp-t és a trackeket, majd amikor meg akarom nyitni, hol egy hibaüzenetet vág hozzám, hol pedig lefagy és kilép ("A GPSMapEdit hibát észlelt, ezért leáll. A kellemetlenségért elnézését kérjük" blabla). Próbáltam letölteni többször is a térképet, hátha az nem jött le jól, de a jelek szerint az stimmel.
A hibaüzenetet akkor írja ki, ha előbb a mapeditet nyitom meg, és abból a térképet, és nem a térképre kattintva nyílik a program. A hibaüzenet a következő:

Loading data from file 'F:\1\mecsek.mp'...
WARNING (offset 183D78h): Unknown type 0x0 (pont).
Loading attached file 'upload/2004-07/87/mecsek_ique.mps'...
WARNING: Can't open file 'upload/2004-07/87/mecsek_ique.mps'.
Remaining characters: 161
Loading attached file 'upload/2004-07/87/mecsek_vista_200408.mps'...
WARNING: Can't open file 'upload/2004-07/87/mecsek_vista_200408.mps'.
Remaining characters: 161
WARNING: Internal error.
Please report the error log to the developer (kg@geopainting.com):
------------------------------
Instruction at [0x004b9d4e] caused access violation.
Attempt to write to [0x6e55203e] which is illegal address.
GPSMapEdit version: 1.0.23.63.i
OS version: 9x 4.0
------------------------------
ERROR: loading has terminated.
4 warning(s).
Load time is 3.47 s.

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.23 09:38:06 (17904)
Érdemes, mert elég sok helyen ki lehet következtetni, hogy mivel állunk szemben: pl. hiányzó országút-részletek, meglévő (és ismert típusú) utak pontosítása, stb.
[előzmény: (17903) bigmick, 2007.12.23 08:44:29]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.20 10:29:35 (17872)
Jogos.

Jut eszembe: ebből a trackedből hiányzik még valami, vagy fel van már dolgozva teljesen: http://turistautak.hu/tracks.php?id=7428
[előzmény: (17871) laszloistvan, 2007.12.20 07:57:51]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.12 23:05:36 (17759)
Egyébként jó, hogy belinkelted, ez nekem nagyon tetszik! Én becsülöm a vonalreformereket, hiszen összetett dolguk van, de a belinkelt készlet bőven kielégíti az én igényeimet. Arra érdemes lenne vigyázni a reform során, hogy a túl sok típusból álló készlet, vagy a nagyon szétválasztott esetek halmaza erősen megbonyolítja az alkalmazást.
Ha például lesz 3-4 úttípus a földutakra, akkor tuti, hogy véletlenül nem jót fogok alkalmazni. Tuti, hogy mások trackje alapján nem tudom majd eldönteni, hogy mi is van ott. Az is biztos, hogy a készüléken megjelenő 1 pixel széles fekete és 1 pixel széles sötétszürke vonal között menet közben nem tudok majd különbséget tenni, tehát nem fog terepen használható információt hordozni. Tudom, szeretnénk végre a kütyü-centrikus világból nyitni az univerzalitás velé (pl. webes alkalmazások: Google Earth, T3D, raszter, Java stb), de azért nem érdemes túlbonyolítani. Gyalogos turistaként az openmaps.eu készlete bőségesen elegendő: több információval bír, mint a papírtérkép, mégis emberi keretek közé szorítja a típusok számát.

(Ismétlem: ezt a hozzászólást ne vegye fikázásnak a vonalreform legénysége, nem akarok belepofázni úgy, hogy én részt sem veszek benne, csupán logikusnak találom KiViék megoldását, ami ráadásul nem csupán koncepció, hanem valóban működő rendszer, tehát ha lehetne szavazni, én az ottani készletet emelném át, majd ha szükséges, azt csiszolnám tovább.)
[előzmény: (17753) KiVi, 2007.12.12 20:22:58]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.09 17:42:18 (17699)
Javítva, köszönjük a pontosításokat.
És megragadom az alkalmat, hogy ismét kérjem a kedves rajzoló kollégákat: tessék már felütni a http://www.menetrendek.hu/cgi-bin/menetrend/html.cgi oldalt, és rákeresni az adott megálló pontos nevére! Van néhány megálló, aminek neve alapján viszonylag nehéz eldönteni, hogy pontosan hol is van, de a legtöbb simán kikövetkeztethető, főleg ha az ember összeveti a NaviGuide vagy terkepcentrum.hu településtérképével, így 99%-os biztonsággal meghatározható a waypointról, hogy melyik megállót fedi. Tudom, ez az egész kicsit időigényes, de így korrekt. Nem kerget a tatár, ráérünk minden trackkel foglalkozni, hiszen a turistának gyakran nem elég a buszmegálló létének ténye, kell a neve is: "hol is kell leszállni?"
[előzmény: (17697) belulo, 2007.12.09 13:31:53]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.09 10:40:26 (17693)
A .. azt is jelentheti, hogy bár van róla már 1 track, de annak minősége gyenge, nem tekinthető teljesen megbízható forrásnak, kb. ott van valahol az út, de annak vonalvezetése, geometriája nem biztos, hogy egyezik a valósággal. Persze létezik másik (kicsit egyszerűbb) magyarázat is: a rajzoló véletlenül elfelejtette növelni a Track= paramétert. :)
[előzmény: (17692) Mengyán, 2007.12.09 09:53:41]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 09:03:59 (17564)
Alnibell: ez eléggé jól hangzik, köszönjük a közbenjárást.

Pgyp: lehet, hogy a kolléga nem akar elmerülni a mi térképszerkesztési szabályainkban, csupán olyan formába akarta hozni a rendelkezésre álló felmérési anyagot, hogy azt könnyen tudjuk hasznosítani (pl. a vonalakra elég a CTRL+C --> CTRL+V, majd megfelelő úttípus választása és paraméterezés, nem kell minden rajzolni). Persze erről őt kellene megkérdezni.
[előzmény: (17559) alnibell, 2007.12.05 00:05:28]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.29 12:26:14 (17427)
Igen, András az, aki mindig 20 lépéssel a hivatalos verzió előtt jár! :)
[előzmény: (17426) bpeti68, 2007.11.29 11:18:22]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.29 10:52:00 (17425)
Letöltöttem múltkor a notebookomra a legfrissebb verziót, és rajzoltam azzal kb. 1 órán át. Szenvedés volt, mert egy csomó dolog másként működik, túl sok lett nekem az automatizáció, el is szúrtam vele pár vonalat, meg sikerült kreálni pár 0 méteres szakaszt is. Akkor úgy döntöttem, hogy maradok a réginél. Mert én pl. nagyon megszoktam (és gyorsan is csinálom) az új út becsatlakoztatását. Az esetek 99%-ában csak vonalat rajzolok (POI-t csak webről rakok fel, felületet nagyon ritkán kell kreálnom), ahhoz meg elég a C betűre tenyerelnem, modonly feltöltést nem választok soha, mert nem érzem kellően biztonságosnak (magamra nézve, hiszen én már vágtam haza tájegységet, az én "érdemem", hogy a polish fájlba timestamp kerül). Persze ezek kényelmes újítások, és valószínűleg az új rajzolóknak sokat segítenek, a régi, kényelmes motorosok is biztosan hasznát veszik, tehát támogatom a fejlesztést, csak én maradok a régi eszközöknél, azok már nagyon a kezemhez nőttek.
[előzmény: (17424) johann g (Lud), 2007.11.29 10:39:06]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.29 10:30:04 (17421)
OFF: tipikusan egy negyvenes családapa megfontolt nyugalmával frissítek szoftvert. Nem szeretek ráugrani a beta, alpha, 0.0.1-es és hasonló dolgokra, inkább a kiforrott, már bizonyított cuccokat használom, a legfrissebb holmit csak akkor próbálom ki, ha a legutóbbi stabil megoldás nem felelt meg. Na meg az új programokat általában teletömik új kényelmi és vizuális funkciókkal, melyekre igazából nincs szükségem, csak több helyet foglalnak, lassabban indulnak, több CPU-t és RAM-ot zabálnak stb. És sajnos az opensource cuccok is errefelé haladnak. Én a firefoxozást a 0.9-es időkben kezdtem, akkor a telepítőfájl kb. 1 megabyte volt (szemben az akkor talán 20 megás IE6 telepítővel), a 2-es FF viszont már majdnem 6 mega, van benne helyesírás-ellenőr meg ki tudja még micsoda (ezért régebbi verziót használok). Ugyanezen okoknál fogva tartok még mindig az Office XP-nél és a 2.0-ás OpenOffice-nál, de említhetném a Thunderbird-öt, a Total Commandert, a Nero-t vagy a MapSource-ot is.

Az új mapeditben annyi új kényelmi funkció van, hogy nem tudtam megjegyezni. Valahol biztosan van egy leírás, ahol össze vannak szedve, de még nem kerestem, a fórum elejtett hozzászólásaiból pedig nincs kedvem összekukázni azokat.
[előzmény: (17419) johann g (Lud), 2007.11.29 09:14:56]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.29 09:07:49 (17418)
A polygon-ügyben én is a mapedit verzióra gyanakszom, nem gondoltam volna, hogy ilyen megjelenítésbeli változások is eszközölve lettek a kényelmi funkciók beépítése mellett. Az általam látott többlet-polygonok paramétereit akkor nem néztem meg, most már látom, hogy Del=1-ről van szó, tehát az új mapedit elrejti az így törölt objektumokat, a régi viszont nem. A szerver ezeket úgyis eldobja, tehát Bacsó végülis nem csinált baromságot. A Level-para viszont megoldatlan marad. Akár hibásan összeállított .mp is lehet a szerver részéről.
Tényleg Bacsó: megvan még az eredeti letöltött anyag (mecsek.zip)?
[előzmény: (17416) johann g (Lud), 2007.11.29 08:32:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 16:11:40 (17402)
Nézd, baj végül nem történt, pont azért nézik át a régebb óta rajzolók az újak munkáját, hogy ne is történjen. Mivel mára eléggé kifinomult módszerekkel dolgozunk, ezért sok szabályt és eljárást kell fejben tartani, de ezek később rutinná szelídülnek. És nem baj az, hogy Kozármisleny úthálózatával kezdted, hiszen így elég korán találkozhattál a finomabb technikákat igénylő problémákkal (úttípusok, csatlakoztatás, polygon-lyukasztás, paraméterezés stb).

Tehát várjuk a további munkákat, úgy látom van még feldolgozatlan tracked, szóval hajrá, előre!
[előzmény: (17401) Bacsó, 2007.11.28 15:58:01]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 12:45:09 (17399)
Igen, ez is megoldás, de eléggé fapados, azért egy jogosultságokat kifinomultan kezelő rendszer esetén nem túl hatékony és elegáns. Arról nem is beszélve, hogy így nehezebb a rajzolások rajzolónkénti nyilvántartása (a későbbi visszakövethetőség kérdésköre), valamint az e-mail csúnya műfaj tud lenni. Gondolok itt arra, hogy a kedves T-Online már vagy fél éve random eldobálósdit játszik az SMTP szerverén.

Lényeg a lényeg: ideig-óráig működik az "e-mailben küldünk egymásnak fájlokat" módszer, de ha adott hozzá a technikai feltétel, miért ne csinálnánk egyszerűbben és gyorsabban? Elég lenne egy-két régi motorosnak jogot adni a jogok osztására, hiszen most is úgy működik a rendszer, hogy pl. szólsz Andrásnak, hogy XY megérett a feltöltési jogra. Nem egyszerűbb, ha te magad adod meg a jogot? Így ráadásul Andrásnak is több szabadideje marad.
[előzmény: (17398) olahtamas, 2007.11.28 12:36:42]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 12:33:57 (17397)
Érthető, nem is konkrét megoldást vártam, részéről elég lenne annyi, hogy eldönti: hibátlan Level0 és hibás Levelx mellett feltölthető-e vagy sem. Mert az "úgy emlékszem", és a "szerintem" nem olyan megbízható, mint a rendszer kreálójának "igen" vagy "nem" válasza. A hibát nyilván nekünk kell kinyomozni, hiszen mi babrálunk a kérdéses .mp fájllal és az adott mapeditekkel, és ez igényel több időt.

No mindegy is, inkább arra kellene valami megoldást találni, hogy András távollétében se álljon meg az élet, már ami mondjuk a rajzolási/feltöltési jogosultságokat illeti.
[előzmény: (17395) olahtamas, 2007.11.28 11:43:24]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 11:36:20 (17393)
Ezért van a lektorálás divatban! :)
Na meg több szem többet lát, én pl. az unknown típusokat észre sem vettem, mert annyira természetesnek vettem, hogy time-zone típusról lehet csak szó.
[előzmény: (17392) olahtamas, 2007.11.28 11:26:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 11:06:19 (17390)
Én is leszedtem újra, és nem stimmel, figyeld meg, hogy:
- Level2 és Level3 megegyezik, nincs különbség.
- Tölts le egy friss mp-t, és vessed össze a tárgyalt mp-vel az úttípusokat, valamint az adott Leveleken megjelenő utak/POI-k mennyiségével, fajtájával.
- Kozármisleny közepén van a Parkerdő. Ezt körülveszi egy nagy zöld polygon, aminek szintén Parkerdő van a Labeljében. Ha ezt törlöm, akkor alatta megjelenik egy Kozármisleny polygon, ami pont ugyanolyan alakú, mint az előbb törölt zöldség. Ha ezt is eltávolítom, akkor alatta végre előkerül a teljes nagyságú, hibátlan Kozármisleny polygon. Igaz, én nem a legfrissebb mapeditet használom, de azért gondolom a polygon megjelenítése nem változott, és ha találok 2 polygont egymáson, az egy újabb verzióban is ugyanott, ugyanúgy megtalálható.
[előzmény: (17387) johann g (Lud), 2007.11.28 10:52:57]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 10:58:54 (17388)
Ne értsd félre, itt nem azért szólalt meg egyszerre vagy féltucat ember aggályait kifejezésre juttatva, mert baja van az általad említett felmérések felhasználásával, hanem azért, mert a turistautak.hu munkája során nagy hangsúlyt fektetünk a jogtiszta megoldásokra, csak ingyenesen hozzáférhető forrásokra, és saját felmérésekre támaszkodunk. Nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy jogilag kétes helyzetbe hozzuk magunkat, hiszen ez egyből támadási alapot adna másoknak (ugyanis a turistautak.hu bizony kezd érdekeket sérteni részletes és sokrétű térképrendszere miatt).

Én nagyon örülnék neki (és valószínűleg a többiek is), ha fel tudnánk használni az általad említett adatokat. Ehhez esetleg azt kellene tisztázni, hogy a megszűnt cégnek van-e jogutódja, illetve azt, hogy a felmérés végül kinek a megrendelésére készült, és hogy el lett-e adva végül az adat, vagy nem tartottak rá igényt, tehát a felmérő cég nyakán maradt-e?
[előzmény: (17386) alnibell, 2007.11.28 10:49:34]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 10:20:35 (17385)
Hajrá, csak így tovább, legközelebb a munka végeztével nézd meg, hogy a többi Level ugyanúgy néz-e ki, mint rajzolás előtt (ha nem, akkor már közelebb kerülünk a hiba okához).
És persze köszönjük az eddigi munkádat is. A véletlen (emberi vagy gépi) hiba pedig előfordul, én is hazavágtam egyszer a Mecseket, a szerver backupjából kellett visszatölteni.
[előzmény: (17381) Bacsó, 2007.11.28 10:00:37]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 10:14:41 (17383)
Azért érdemes időnként Andrást zargatni, mert vannak hibák, melyekről sem a rajzoló, sem a többiek nem értik, hogyan keletkeztek, és nem ismert a "veszélyességi fokozatuk" sem. Ha ezek mellett elmegyünk, akkor legközelebb is előfordulhatnak. Pl. lehet egy hibás mapedit verzió, ami bizonyos műveletek kombójára reagálva rosszul kezel bizonyos layereket stb. Az már más kérdés, hogy András mostanában ritka jelenség a fórumon, ezért nehéz az ilyen ügyleteket lebonyolítani.
[előzmény: (17373) olahtamas, 2007.11.28 06:40:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.28 09:48:37 (17380)
Igazából nem az adatok minőségével van probléma (hiszen az utcahálózat nem nagyon változik pár év alatt, és az adott forrás összevethető más forrásokkal is pl. Google Earth, terkepcentrum.hu, NaviGuide stb), hanem a jogi háttérrel. Sajnos a turistautak.hu-nak nem áll módjában fizetni ilyen felmérési adatokért (pedig jól jönnének), így csak akkor tudjuk fogadni és feldolgozni ezeket az adatokat, ha annak felhasználását (jobb esetben írásban) engedélyezi a jogtulajdonos. Így kerül fel mostanában a térképre a villamosvezeték-hálózat, és a települések polygonjait is anno "ajándékba" kaptuk.

Ha el tudod intézni, hogy a turistautak.hu is kapjon hivatalosan egy példányt, akkor természetesen örömmel vesszük, és megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot.
[előzmény: (17379) alnibell, 2007.11.28 09:07:48]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 15:20:28 (17267)
Várjuk meg Andrást, talán akad pár szabad perce ma vagy a napokban, és megmondja a frankót - már csak azért is hasznos lenne, mert akkor kiderülne, hogy mi gabalyodott össze, és a későbbiekben el tudnánk kerülni.

A két különálló polygon (település és temető) stimmel, a parkerdőt körülölelő településpolygon duplázódott és kapott rossz típust, valamint rossz labelt.
[előzmény: (17266) Bacsó, 2007.11.25 15:01:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 14:45:34 (17263)
Igen, szerintem is célszerű megvárni Andrást ezzel az üggyel, elvégre nem természetes dolog az, hogy csak úgy eltűnnek/átalakulnak a levelek.

András! Valami nem stimmel a Mecsek tájegységgel, Bacsó rajzolását akarjuk feltölteni (nekem nincs jogom rá, ezt is szeretnék kérni), de kiderült, hogy a fájl kisebb a kelleténél, és a Level 0 fölötti rétegek nem stimmelnek. Kérlek olvasd el a fórumot a 17250. és 17260. bejegyzés között.
[előzmény: (17260) tibbi, 2007.11.25 13:45:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 12:56:40 (17259)
Hmmm, ez tényleg érdekes. A Level 0 stimmel, én mindig úgy kezdem a melót, hogy fixálom Level 0-ra, így nem is néztem a többit. De a méret valóban valahol elmászott, kb. 13,8 megának kellene lennie, ez pedig 12,4 mega. Akkor várjuk meg Bacsót, hátha meg tudja mondani, hogy mi történt.

Amúgy a Level 0 fölötti rétegekkel kapcsolatban végülis mindegy, hogy mi van velük, hiszen azokat a Level 0 alapján a szerver fogja generálni. Vagy tévedek? Persze azért jobb lenne előbb tisztázni a dolgot, nehogy elrontsuk a térképet.
[előzmény: (17257) tibbi, 2007.11.25 12:07:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 11:27:13 (17253)
Nincs jó napom. Szóval ugorjon be ide: http://turistautak.hu/tracks.php?id=10280 és töltse fel Bacsó nevében a Mecsekhez. Köszönöm.
[előzmény: (17252) bregő és andorpapa, 2007.11.25 11:26:25]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 11:26:25 (17252)
Hoppá, most látom, hogy nem tudok feltölteni más nevében! András! Kérnék jogot feltölteni más nevében is! Köszönöm.
Addig ha valaki jár erre, aki tölthet fel így is, az ugorjon be ide: http://turistautak.hu/tracks.php?id=10280, és töltse fel Bacsó nevében a mecsek_atnezte_andorpapa.zip tartalmát a Mecsek tájegységhez!
[előzmény: (17251) bregő és andorpapa, 2007.11.25 11:21:36]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 11:21:36 (17251)
Átnéztem, és a következőket találtam:

- A vonalvezetésed jó, Kozármisleny nagyon szép lett. Esetleg a kanyarodó utakat, ösvényeket rajzolhatod picit több pontból is, hogy kevésbé legyenek szögletesek, de ez persze ízlés (és helyismeret) kérdése.
- Az utcaneveket mindig teljesen ki kell írni. Tehát Kossuth Lajos utca legyen, ne pedig Kossuth L. utca vagy Kossuth L. u. Ha az adott településen úgy használják, akkor lehet Kossuth utca, a hangsúly azon van, hogy ne legyen benne rövidítés. Ezeket javítottam Kozármisleny területén.
- A kozármislenyi parkerdővel valami nem stimmelt, mert az egész település polygonja átváltozott Parkerdővé. Ezt töröltem, és találtam még 2-3 Kozármisleny-részlet polygont, ezeket is töröltem, majd ezek alól előkerült a rendes település polygonja, és megmaradt a parkerdő is. Nem tudom, hogy itt mi történt pontosan, de erre ügyelj, mások is sokat szoktam szívni a polygonok egymásra helyezésével/lyukasztásával.
- Ha egy út Track=0/Track=1 paraméterrel bír, és ránézésre is eléggé elnagyolt, szögletes, neked pedig oda-vissza tracked van róla, ami részletesebb, ránézésre is pontosabb és szépen együtt haladnak a trackeded vonalai, akkor bátran húzd közelebb a meglévő utat a te trackedhez, és nyugodtan pontosíthatod, beszúrhatsz node-okat, ívelheted a kanyarokban.

Amúgy bámulatos, hogy mennyire összeszedted Kozármislenyt, az utakat és a POI-kat is! Jut eszembe: ha van időd, akkor a település hiányzó utcaneveit is írd föl a térképre, akkor lesz tuti. Összegzésként: szépen dolgozol, ha a következő rajzolásod is hozza ezt a szintet, akkor kérvényezem a feltöltési jogot számodra. Hajrá, csak így tovább!
[előzmény: (17250) bregő és andorpapa, 2007.11.25 10:47:32]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.25 10:47:32 (17250)
Megkezdtem a legutóbbi rajzolásod átnézését, hamarosan jelentkezem.
[előzmény: (17248) Bacsó, 2007.11.24 16:31:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.14 13:23:09 (17012)
Ez nagyon király!
[előzmény: (17011) felazso, 2007.11.14 13:15:50]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.11.07 10:19:00 (16831)
Bocs Bacsó, hogy nem néztem át a rajzolásodat, de csütörtöktől vasárnap estig nem voltam gépközelben.
[előzmény: (16730) Bacsó, 2007.11.02 22:39:56]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.30 11:15:53 (16606)
Legközelebb akkor mellékelek ID-t is! :)
Jut eszembe: melyik mailcímeden lehetne zaklatni privátban?
[előzmény: (16597) Kolesár, 2007.10.30 10:50:56]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.30 10:46:32 (16595)
András!
Jó, hogy itt vagy, átnézve a fórumot, az alábbi "jogi kérelmeket" találtam az utóbbi időben:

- Hajó: feltöltési jog és trackszerkesztési jog
- Aty: le-, és feltöltési jog Bakonyra, Soproni-hegységre, valamint trackszerkesztési jog
- Andreas: le-, és feltöltési jog Budai-hegységre és Felső-Tiszavidékre
- rekasi: letöltési jog Alsó-Tiszára
- kovacsistvan: letöltési jog Felső-Tiszavidékre
- Bacsó: letöltési jog Mecsekre
[előzmény: (16593) Kolesár, 2007.10.30 10:29:32]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.30 08:38:49 (16591)
Reméljük András mihamarabb jár erre, és akkor kapsz szerkesztési jogot, vállalom az első pár körben a lektorálást.
[előzmény: (16540) Bacsó, 2007.10.28 21:26:26]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.30 08:38:02 (16590)
Ez jó ötlet, támogatom.
[előzmény: (16588) Mengyán, 2007.10.29 20:59:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.29 09:15:54 (16557)
Szintén jogos felvetés! Mivel a MÁV menetrendből (Elvira) nem derül ki egyértelműen egy-egy állomásról, hogy az most pu, vá vagy vm, ezért ennek jelölését csak abban az esetben tartom észszerűnek, ha a POI bejelentője feljegyzéssel rendelkezik erről az információról, amúgy elhagyhatónak ítélem. Én is utaztam már úgy vasúton, hogy rögzítettem az állomásokat, de otthon már nem tudtam volna megmondani, hogy melyik mi volt.

Én azt javaslom, hogy a POI neve legyen az állomás hivatalos neve, nagy kezdőbetűvel (segít a MÁV menetrend), és amennyiben rendelkezésre áll az információ, a név után szerepeljen az állomás típusa, mégpedig pu., vá., v.m. formátumban, ezen a téren is jó példát mutatnak a turistatérképek, lásd: Abaliget vá. Hiába, nem kell nekünk mindig feltalálni a spanyolviaszt! A vasúti POI nevében szerintem mást nem kell rögzíteni, a típus megnevezése pedig legyen inkább opcionális, mint kötelező, de esetleg pontatlan és félrevezető.
[előzmény: (16555) cseremoha, 2007.10.29 09:02:30]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.29 08:50:05 (16553)
Megelőztél, egy rugóra járt az agyunk! :)
[előzmény: (16551) tibbi, 2007.10.29 08:39:05]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.29 08:49:27 (16552)
Én mindent nagybetűvel vittem be eddig, pl. azért is, mert így szerintem jobban mutat a térképen és a webes listában is. De most jutott eszembe még 1 dolog: a papírtérképek is nagybetűvel jelölnek! Belenézve a turistatérképbe, az alábbiakat látom: Harangláb, Tüdőszanatórium, Állatkert, Panzió, Kemping, Bányász emlékmű, Vár, Strand, Védett platánfa, Vásártér, Erdészet, Síház, Vadászház, Volt IV. légakna, Halomsírok stb.

Ez nem helyesírási kérdés, ez sokkal inkább térképészeti konvenció, ezért is esik jobban tudatalatt a szemnek a nagybetű, hiszen ezt szokta meg, a térképészet így dolgozik már elég régóta. Gyorsan megnéztem most vagy 5-6 különböző évjáratú és teljesen eltérő kiadótól származó turistatérképet, és a "POI-k" mindegyiken nagybetűvel kezdődnek. Én azt javaslom, hogy a térképészet hagyományainak megfelelően mi is használjunk nagybetűt, függetlenül attól, hogy köznév vagy tulajdonnév a POI tárgya (kút vagy Jókai-kút).

Erről jut eszembe: a turistatérképek és a természetjáró szövetség (baranyai) adatbázisa szerint a forrásokat, kutakat kötőjellel szokás írni, tehát: Fecsek-forrás, Büdös-kút stb.

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 21:54:53 (16542)
Melyik leírásban van kisbetű? És mi az indoklás ott? Én nagybetűt használok mindig, amikor rajzolni kezdtem, még ez volt a rendszer. Ezért is jó lenne egyeztetni, mert így nem egységes az adatbázis. Persze tudom, gyakorlatilag egy pársoros script képes lenne orvosolni a kérdést mind a soktízezer POI között, de a továbbiakra nézve valamiféle konvenció előnyös lenne.
[előzmény: (16539) rekasi, 2007.10.28 20:39:11]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 19:43:29 (16537)
Szeretném kérni a kollégák véleményét: POI-kat nagybetűvel vagy kisbetűvel viszünk be? Természetesen a kezdőbetűre gondolok, tehát "templom" vagy "Templom"? Mert sok kisbetűssel találkozom a POI lapokon. Jó lenne egységes formában adatot bevinni.

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 09:53:42 (16523)
András! Bacsó kollégának kérnénk letöltési jogot a Mecsekre. Köszönjük.

Bacsó, üdv a csapatban, látom, hamarosan Misleny is 100%-os lesz!

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.25 15:24:38 (16451)
A tanösvény állomásnak van külön POI kategóriája, ne az egyébbe tegyük!

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.22 18:26:52 (16375)
Azért csak óvatosan a vonat testén való matatással, meg a "rakjuk olyan magasra a külső antennát, amennyire csak lehet" lelkesedéssel! Az egyik volt gimnáziumi évfolyamtársam gyakorlatilag szénné égett, amikor egy átmulatott este után egy álló vasúti kocsin felkapaszkodva akarta szemlélni a világot (mondjuk nem ismerem a pontos részleteket, de az biztos, hogy az utazó magasság fölé menni nem célszerű).

Egyszerűbbet mondok: kérj kölcsön egy kraftos BT GPS-t, mondjuk SiRF III, Nemerix vagy MTK chipsettel, biztosan akad a kollégák között valaki, aki feléd lakik, és nélkülözni tudja a motyót 1 napra. Mondjuk én anno a SiRF II-es Leadtek vevőmmel is eléggé jó vasúti trackeket tudtam csinálni, pedig erősen dimbes-dombos terepen is mennie kellett, külső antenna nélkül, az ablakhoz nyomva a kütyüt. Aztán a korábbi SiRF III-as GlobalSatom és a mostani Nemerixes XAiOX-om már a közvetlen ablakra tapadást sem igényli, nem csupán BZ-n, de az Intercityn is bárhol lát.
[előzmény: (16369) Mengyán, 2007.10.22 15:25:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.18 12:34:06 (16297)
A "gyári" MapEdit tud közvetlenül .rus-ba is menteni, akkor egy konverziós lépés megspórolható, de amúgy ez tényleg járható útnak tűnik. Persze kérdés, hogy van-e valami ingyenes megoldás, pl. a DXF-->SHP konvertálásra?
[előzmény: (16296) sprok, 2007.10.18 11:49:42]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.14 11:37:54 (16232)
Köszönjük.
[előzmény: (16229) Kolesár, 2007.10.14 07:58:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.14 01:39:20 (16227)
Hát azért a te Java alapú rendszered bőven királyság a jelenlegi állapotában is, az SVG-hez (ami már nincs a főoldalon) és a rasztereshez képest is rengeteg hasznos funkciót tartalmaz. Gondolok itt például a POI-k kezelésére vagy a nagyon korrekt keresőre, vagy gyors működésre (általában a Java cuccok röcskesztik a rendszert (WinXP), de ez gyors és zökkenőmentes). Nyilván van még mit fejleszteni, csiszolni, de látványos és sok szempontból fejlettebb társainál, tehát érdemes lenne folytatni (de legalább a térképet frissíteni alatta).
[előzmény: (16199) Trackman, 2007.10.13 00:31:40]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.12 12:13:58 (16190)
Muszály mindig kötekedni? :)
[előzmény: (16189) johann g (Lud), 2007.10.12 11:25:50]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.12 09:23:27 (16183)
András! Hajóról se feledkezz el!

(Zárójeles kérdés: a Java alapú térkép milyen állapotban van, kikerül-e a főoldalra, illetve miért nem frissül a térképanyaga, mi van Trackman-nel stb?)
[előzmény: (16181) Kolesár, 2007.10.12 08:05:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.11 09:57:31 (16131)
Ahogy olahtamas is mondja, valamikor/valahol el kell kezdeni, az itteni régi motorosok közül sincs senki, aki az anyatejjel szívta volna magába a "hogyan készítsünk digitális turistatérképet?" tudást, a MapEdit kezelése gyorsan elsajátítható, a leírások átrágását pedig szerintem nem kötelező 1 nap alatt elvégezni, célszerű csak az alapokkal kezdeni, majd rajzolás közben belekukkantani, ha egy-egy dologban nem vagy biztos. Természetesen segítünk itt a fórumon vagy akár privátban is.
Ha van kedved belevágni, én szívesen segítek neked az első időkben, útmutatás, rajzolások értékelése, tanácsadás és feltöltés terén. Mert a trackjeid nagyon igényesek, sok információt hordoznak, és régi alapigazság, hogy egy trackből maga a trackelő tudja kihozni a legtöbbet, hiszen személyes emlékeid, tapasztalataid neked vannak az adott útszakasszal kapcsolatban. Arról nem is beszélve, hogy ha én pl. nem vagyok ismerős az általad bejárt területen, így biztosan lesznek utak, melyeket nem (elég) jól rajzolok be, míg te a vizuális emlékek segítségével tutira helyesen vinnéd be a rendszerbe.

Szerintem próbálkozz meg a térképrajzolással, és ha nagyon nem megy, vagy nincs kedved/időd folytatni, akkor semmi gond, ez az egész nem kötelező, de nagyon hasznos munkát tudnál végezni a közösség számára.
[előzmény: (16124) Erdőjáró, 2007.10.11 07:35:41]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók