turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, barsi hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 10 db hozzászólás

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 11:59:29 (12762)
Tisztelt Piret!

> És akkor mi van? Ki vagyok én? Látta más, aki a 4.4 nem rövid tesztidőszakában megnyomkodta

nem tudom ki vagy, de az írásodból az jön le, hogy kivagy nagyon. kár :-)

> Szerinted. Szerintem meg lehet örülni, hogy egyáltalán megoldható, és nem ennél sokkal durvább

légyszíves ne keltsd azt a látszatot, mintha én nem örülnék a térképszelvények ki-be kapcsolgatásának. örömmel jelenthetem ki, hogy ebben egyetértünk. én örülök a lehetőségnek, de fapadosnak tartom CN esetében.

> Úgy, hogy mindkettőből hozzáférhető az alapanyag valami épeszű formátumban, és mindkettő többé-
> kevésbé a valóságot ábrázolja, nem kunszt. A CNE9 esetében egyik feltétel sem adott.

én hülye meg azéret dobtam ki egy csomó pénzt, mert azt hittem, hogy CN-nel a valóság egy többé kevésbé jó modeljét kapom meg magammal hordozható formában. de állításod szerint ennek nincs sok köze a valósághoz, akkor Rád hivatkozha kérem vissza a pénzemet garminéktól. a fene egye meg, rám sóztak egy véletlenszámgenerátorral készült adatbázist! :-(
garmin add vissza a pénzem! :-)

> Örülök, hogy ilyen jól tudod, mi hogyan működik a Garminéknál. Még jobban örülök, hogy ezt meg
> is osztod velünk. Én meg elméletben tudok mozdonyt vezetni (szia, Saladin :)).

légyszíves ne keltsd azt a látszatot, hogy én bármiféle garmin titkot kibeszéltem! nem írtam, hogy a garmin így működik! én azt írtam, hogy így megoldható, de ha működik akkor nem érdekel, hogy garminék bonyolultabban (vagy egyszerűbben) oldották meg. de csillagállástól függően működik vagy nem működik. én találtam egyet amikor nem. bocs nincs időm kiprobalni mind a 2^600 kombinációját a lehetséges CN feltöltéseknek...

> A NG készítőinek azt, hogy az áttervezés többször működik, mint nem. Nem kell elhinni, de a
> tények, amikkel a gyakorlatban szembesül az ember, makacs dolgok.

ebben is egyetértünk.
bocsánat de én úgy érzem, hogy tényeket ebben a véleménycserében csak én mondtam (ahol véleményt montam ott meg szerepelt a szerintem v. imho). Te meg az azt igérték, hallottam, láttam olyan embert aki már hallott róla stb. formulákkal operáltál.
bocs, de az ilyen diskurzushoz nincs kedvem. ezennel befejeztem. az utolsó szó jogát átengedem Neked, nyugodtan küldjél el melegebb éghajlatra, nem fogok rá reagálni.

tisztelettel Barsi Sándor voltam
[előzmény: (12752) piret, 2007.01.04 23:54:55]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 23:45:17 (12751)
köszönöm a jó tanácsot, de légyszíves olvasd el FIGYELMESEN az előzményt is!!
[előzmény: (12750) Szab, 2007.01.04 23:41:42]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 23:30:00 (12749)
kedves piret!

köszönöm kimerítő válaszodat.

> Pl. Nüviken meg StreetPilot c-sorozaton. Asszem.

jól gondolom, hogy akkor még te sem láttad ezt a 'fícsört' működni? :-)

> > én nem nevezném kulturált kapcsolgatásnak...
> Pedig az. Ahhoz képest mindenképp, hogy van olyan autós kütyü, amelyben fixen fenn van a CN

pedig nem az! szerintem a kultúrált kapcsolgatás azt jelenti, hogy pl. legalább országonként egyben tudom ki-be kapcsolni, vagy ha nagyon kultúrált akkor akár saját magam definiálhatok térképszelvény-csoportokat amitiket aztán egy-egy gombnyomásra ki-be kapcsolhatok. ez a jelenlegi megoldás, hogy 600 térképszelvényt egyenként kapcsolgassak, egyszerűen fapados. és ez nem lustaság kérdése (szerintem:-)).

> A hivatalos álláspont szerint a különböző térképtermékek (jelen esetben a NaviGuide és a CNE9)
> közötti áttervezés nem támogatott.

persze, hogy ez a hivatalos álláspont, igy a helpdesk minden ilyen irányú bejelentést rögtön lepattinthat. :-(
de pl. a tuhu és etp térképek gyönyörűen átterveznek a határon. talán kérdezzük meg a két térkép készítőit, hogy mennyit görcsöltek a problémán!
imho: nem sokat. legrövidebb út keresés egy gráfban elég jól körbejárt probléma (és a térképkészítőnek nem is kell tudnia erről semmit). a határ két oldalán meg egy epszilon sugarú körön belülre kell elhelyezni a határátkelőhelyeket...

> A konkrét példában nem kis erőfeszítéssel sikerült elérni, hogy a készülékek és a határátmenetek
> többségében működjön.

bocs, ezt nem értem! kinek sikerült mit elérni???
az én konkrét példámra hivatkozol vagy valami másra?
mert én nem sokat erőfeszítettem, csak töltögettem fel az egyes térképkombinációkat.
a mások erőfeszítéséről meg lasd fentebb.

egy kis adalék még a tegnapihoz:
1. ha Romániát nem töltöm fel, akkor gond nélkül tervez bp-prága vonalon
2. ha Románia térkép fent van, akkor jön a route calculation error, függetlenül attol, hogy van-e Romániával határos NG térképszelvény feltöltve vagy nincs.

hát nem értem...
még lenne még egy poénom, de azt inkább kicenzúráztam
[előzmény: (12731) piret, 2007.01.04 18:59:58]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 13:09:42 (12717)
> El kéne neki. Különböző készülékeken különböző időpontokban megjelenő firmware-ek segítségével.

milyen készüléken működik?
milyeh fw kell 60csx-hez?
azt hol találom?

> Megígérték. Talán meg is csinálják. Talán jól...

bocs! valamiről biztos lemaradtam, nem értem; ezért szeretnem megkérdezni:
ki igért meg?
kinek igérte meg?
mit igért meg?

> Amin nagyon kritikus, azon egyébként már jó, a csikszen meg úgyis lehet kulturáltan kapcsolgatni
> menüből.

elnézést de én nem nevezném kulturált kapcsolgatásnak azt, hogy vagy az egész CN-t kikapcsolom, vagy több száz térképszelvény között kell görgetve megtalálnom azt a részt amit ki akarok kapcsolni! nem beszélve arról, hogy mi van ha az ország nem egy szelvény (mint most a CN-ben), hanem több 10 részből áll...

> Sőt, csikszen fel sem töltöd a magyar szelvényt, és kész.

persz ez elsőre jó ötletnek tűnik, de konkrét bajom:
NG 4.4 és CN-ből nincs fenn Mo.
CN-ből: Csehország, Szlovákia, Románia.
ekkor Bp.-ről nem kalkulál pl. Prágába, mert elszámol 100%-ig, aztán itt vár (gondolom valami timeout-ra) és végül kiírja nekem, hogy route calculation error!
na szép! de Szlovákiába, Románuába tervez.
sőt: ha Prága fele berakom még, hogy Pozsonyon keresztül, akkor is tervez.
ha meg mind a 4 ország a CN-ről van fenn, akkor úgy tűnik, hogy nincs semmi baja...

akkor most miből mit töltsek fel?

[előzmény: (12706) piret, 2007.01.04 00:54:40]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 00:35:22 (12705)
> Jaja, feljebb jott prioritasilag, hogy a CityNavigatort el tudja takarni, mertugye abban mar van
> valami vicc kis orszagunkrol is.

bocsánat, de szeretném megkérdezni, hogy a NG44 mikor takarja el a City Navigátort?
mert nálam nem takarja el!
konfig:
60CSX
NG 4.4
City Navigator Europe v9
és a CN kitakarja az NG-t!
mit rontottam el?
[előzmény: (12444) piret, 2006.12.29 09:23:09]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 17:51:38 (12470)
ha kitaláltátok, tudni fogok róla? :-)
[előzmény: (12469) piret, 2006.12.29 17:48:55]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 17:31:16 (12468)
> Egyébként készült belőle TYP-os verzió is, mint az előzőből, csak nem az lett a hivatalos.

ehhez ki férhet hozzá?
és hogyan?
[előzmény: (12428) piret, 2006.12.28 22:30:39]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 11:46:57 (10843)
kösz!
[előzmény: (10838) Csigabiga, 2006.11.04 10:46:25]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2006.11.04 10:26:33 (10835)
Kedves Csigabiga!

kérlek küldjed el nekem is!

köszönettel:
Barsi Sándor
[előzmény: (10832) Csigabiga, 2006.11.04 08:23:30]

barsihozzászólásai | válasz erre | 2006.10.07 14:57:44 (10226)
Kedves Garmin GPSMAP 60CSx Használók!

nem kell, hogy Garmin lemondjon, elég, ha a Andy Phillips
[Product Support Garmin (Europe) Ltd] lemond! :-))) ugyanis,

IMHO a 60CSX-el lehet GPS magasságot loggoltatni. ehhez a
következő beállítás kell:

1. main menu/setup/altimeter/auto calibration = off
2. main menu/setup/altimeter/auto barometer mode = fixed elevation

[1. nem biztos, hogy kell hozzá, külön nem probáltam ki]

2. beállításra azt mondja a kéziköny, hogy ekkor nem loggol túraadatokat,
de ezt nem kell elhinni.

próba:

kalibráld el nagyon a magasságmérőt, 1. és 2. állíts be, menj olyan helyre
aminek magasságát nagyjából ismered és készíts logot.
ne ijedj meg ilyenkor a magasságmérő a félrekalibrált barométerhez képest
saccolt magasságot mutatja, de nem ez kerül a track logba! (nézd meg:-)).

igaz, hogy ilyenkor nem látod a kütyün a gps magasságot, de szerintem
azt loggolja.
ez utóbbi sem igaz, mert a

satelit menüben van egy GPS elevation almenu, ami kiírja az aktuálisan
mért gps magasságot.

valaki kipróbálna túlnyomásás repülőn? :-)

firmware info 2.80: gps és 3.00 software

üdv:
Barsi Sándor
[előzmény: (10141) P.ISTI, 2006.10.03 14:37:44]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók