turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, Szemű hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 54 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2010.04.20 13:56:11 (48478)
"Komoly hátránya - kell hozzá egy szolgáltató"

Ha van vezetékes telefonvonalad, akkor arra is köthető kommunikátor, ami a mobilodat hívja. Valószínüleg olcsóbb, mint a GSM egység. A használata meg ingyenes, mert nem kell felvenni. Ha elmész otthonról, kikapcsolhatod.
Hátrány, hogy jópár másodperc, amég felépül a kapcsolat és rezegni kezd a mobilod. Továbbá a kommunikátorok arra vannak kitalálva, hogy egy jelzést eljuttassanak a célhoz. Neked olyan kell, amin beállítható, hogy ne várjon visszaigazolást és ne ismételje a nem nyugtázott jelzést.
Vezetékes telefon esetén még gond lehet, hogy ha éppen valaki telefonál, akkor a csengetés esetén meg kell szakítani a vonalat ahhoz, hogy hívni tudja a mobiodat.
[előzmény: (48440) Ákibard, 2010.04.19 21:52:03]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.03.31 13:57:31 (38975)
A domborzat látszólagos magassága változtatható: Eszközök/opciók/megjelenítés/magassági torzítás (0-200% között)
[előzmény: (38973) jekaeff, 2009.03.31 13:27:44]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.02.09 20:38:57 (28086)
Heuréka! Firmwaret frissítettem Kolesár-féle 4.00-ról 4.10-re és megjelent minden, aminek kell.
[előzmény: (28084) Peter68, 2009.02.09 19:36:00]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.02.09 19:32:23 (28083)
MapSourceon tökéletes.
[előzmény: (28082) Peter68, 2009.02.09 19:02:19]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.02.09 18:20:25 (28078)
Attól tartok, nagyobb problémáim is vannak, mint a multiládák. 60C-re feltöltve a MD váltotatot (minden réteggel) a következők történnek:
1. A jelzések helyett csak egy pont jenelnik meg (rábökve:pont).
2. A túristautak kiemelése helyenként vékony fekete vonallal történik (pl. 47 29.245, 18 56.867), helyenként viszont vékony kék patak lesz belőle (pl. 47 29.291, 18 56.902)!
Amúgy minden réteg szépen kapcsolgatható. Ugye 60C-n kellene működnie?
[előzmény: (28071) Peter68, 2009.02.09 16:42:10]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.02.09 10:40:02 (28025)
Megnéztem, jobban tetszik. Szerintem áttekinthetőbb. Köszönöm.
[előzmény: (28024) Peter68, 2009.02.09 10:29:16]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.02.09 09:06:00 (28018)
Le a kalappal, nagyon jó lett ez (a sokféle) kimenet!

Ami a leírást illeti: én értem. Három apró észrevétel, amit én máshogy csinálnék, persze így is jó:
a. A térképkészletek nevét érdemes lenne megmagyarázni, hogy könnyebb legyen megjegyezni, mi az az SH, TM, MD.
b. A térképkészletek tartalmát táblázatosan ábrázolva áttekinthetőbb lenne, melyikben mi van.
c. A kijelölés módjára vonatkozó részt (néhány szót), ki lehetne emelni, azok kedvéért, akik nem szeretnek sokat olvasni...

Még egy felvetés a térképről:
Én örülnék, ha a multiládák összes publikus pontja megjelenne. (Így egy friss terkép teljesen kiváltaná a ládakoordináták töltögetését. Ha jól emlékszem, korábban volt, akit a ládák is zavartak a térképen, most viszont kikapcsolhatóvá tetted.)
[előzmény: (27970) Peter68, 2009.02.08 10:54:59]

Szeműhozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.01.18 20:43:12 (2350)
Kösz, most már stimmel.
Eredetileg csak ráböktem a kiválasztandó szelvényekre a Mapsourceban. Így az srtm szelvényeket nem jelölte ki. (A túristautak ikonjai rendben megjelentek.)
Átlóhúzással mindent sikerült kijelölni.
Még egyszer köszönöm a segítséget.
[előzmény: (2348) Peter68, 2009.01.18 20:16:10]

Szeműhozzászólásai | POI | válasz erre | 2009.01.18 20:09:55 (2347)
Kedves Peter68!
Valószínűleg én szúrtam el valamit, de a tuhu3d térkép szintvonalait és gc layerét 60C-n nem tudom előcsalni. A térképbeállításoknál egyben tudom medjeleníteni/elrejteni a térképet, szintvonalaknak és gc-pontoknak mincs nyoma, holott Mapsourc-ban szépen látszanak. Megjeleníthetők ezek valahogy a kütyün is?
[előzmény: (2276) Peter68, 2009.01.16 08:53:12]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.08.18 09:32:12 (33084)
Valóban .nm2 térképek kellenek a Navitel 3.2-höz. Arról viszont nem tudok, hogy a turistautak.hu térképei e formátumban letölthetők lennének valahonnan. Az ntm-ek viszont mapedittel megnyithathatók és elmenthetők nm2-ben. Kicsit macerás ezt megtenni minden tájegységre, de működik.
[előzmény: (33083) R.Guszty, 2008.08.18 08:55:57]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2008.07.25 08:20:02 (32520)
TMC-ről: Az elmúlt két évben sokat autóztam Németországban, meg máshol, ahol működik ez a szolgáltatás. Szerintem inkább érdekes, mint hasznos.
Először is még a német autópályákon sem érkezik hír minden felbontásról, vagy balesetről. Sok hosszú dugót végigálltam úgy, hogy nem volt róla infó.
Másrészt nagy kérdés, hogy mit tegyünk, ha tudjuk, hogy van elöttünk egy 2 km hosszú sor. Koránt sem biztos, hogy gyorsabban célba érek, ha letérek és a szintén bedugult falvakon keresztül próbálok előre jutni.
Persze néha jól jött, hogy láttam, hogy két lehetséges (fő)utvonal közül az egyik tele van útfelbontásokkal, terelésekkel. Itt segítette a választást.
Egyébként én naivan úgy gondoltam, hogy a TMC az esemény helyét koordináta formájában továbbítja, nem pedig csak hely előre definiált kódját. Azt nem is nagyon vártam, hogy minden falusi koccanás megjelenik, de azt reméltem, hogy előbb-utóbb a több napos-hónapos útépítéseket összegyűjtik egy adatbázisban és elérhetővé teszik. Így sajnos ez is csak a főutakra korlátozódik.
[előzmény: (32442) bregő és andorpapa, 2008.07.24 13:03:19]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.12.13 08:59:15 (23131)
Én az idén kb. 10ekm-t autóztam Európában iGO-val és TMC vevővel. Sokfelé volt adás, de számottevő mennyiségű info csak Németországban volt. A hasznosságát illetően nagyon vegyesek a tapasztalataim. Egyrészt egy dugóról, útfelbontásról stb. vagy van hír vagy nincs. Másrészt csak az autópályákat és fő-fő utakat figyelik. Ha ott dugó van, leterel, de azt nem tudja, hogy a falu, amerre kerülni lehetne már megtelt. Így esetenként a kerülőút sokkal tovább tart, mint végigállni a sort.
[előzmény: (23129) SylverRat + Bogee, 2007.12.13 07:33:11]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.08.27 07:55:24 (19516)
Én már tömítettem elektromos cuccot acetát alapú szilikon pasztával (igaz nem FBS volt), és bizony a nem tett jót a réz alkatrászeknek. Mivel összerakás után nem szellőzik a készülék belseje, így a keletkező ecetsav bent marad. Ráadásul a kötéshez víz (pára) kell, ezért bezárva nem biztos, hogy tökéletesen megköt. Szerintem inkább használj akril alapú szilikont.
[előzmény: (19505) @david, 2007.08.26 21:47:52]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.31 10:56:16 (13366)
Arra gondoltam, hogy logikus lépés a határon túli területek átadása az OMP-nek, de jó volna, ha bizonyos részek a tuhuban is megjelennének. Ha a tuhu tudna imprtálni az OMP-ből, akkor máris láthatóvá válnának az elszakított részek. A már megrajzolt részek extra paramétereit így megtarthatjuk. Ha az újabb részeken is hozzáadjuk, akkor meg még jobb lesz. Az extra terület nagysága pedig lényegében szabadon alakítható lenne. A fordított megoldás - hogy a OMP imporál a tuhuból - azzal járna, hogy az OMP-rajzolónak esetenként a tuhuban kellene rajzolnia, a tuhu területet pedig rögzíteni kellene.
Azt persze nem tudom, hogy egy ilyen importálás technikailag megoldható-e és mennyi munkával. Belőlem csak az a felhasználó beszél, akinek nagyon tetszik, amit most itt lát, és drukkol, hogy növekedjék és ne zsugorodjék.
[előzmény: (13364) Kolesár, 2007.05.31 10:19:31]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.31 10:11:39 (13363)
Bocs, hogy a dologról keveset tudva beleszólok, de nem lenne-e megoldás a következő: Lenne egy (vagy több) extra tuhu tájegység ami a környező területeket tartalmazza. (Mondjuk egy tág befoglaló téglalpap.) Ez az openmaps-ből bizonyos rendszerességgel, valamilyen automatizmussal megkapná, importálná az adatokat. Rajzolni nem itt lehetne, viszont az extra paramétereket (amik a tuhuban megvannak, az OMP-ben meg nyincsenek) fel lehetne vinni itt. Így a webtérkép és az összes többi tuhu nyalánkság működhetne a bővített területen, gps-en pedig a tuhu határig tartó tájegységei + OMP térképek.
[előzmény: (13359) sophegyi, 2007.05.31 09:17:24]

Szeműhozzászólásai | általános | válasz erre | 2007.05.23 08:36:53 (1156)
Hát pont ez az, itt (a leírások alatt) lehetne link a pl. a Russa-enciklopédiára, de nincs.
[előzmény: (1155) olahtamas, 2007.05.23 08:15:50]

Szeműhozzászólásai | általános | válasz erre | 2007.05.23 07:58:32 (1154)
Kérem az illetékeseket, hogy a különböző leírásokat, faq-okat tegyék valami feltűnő helyre. A fórumban rendszeresen ezekhez irányíttatik a kérdező, de amúgy igen nehéz rájuk akadni. A letisztultabb írásokat pedig nyugodtan fel lehetne közvetlenül a tuhu oldalra is tenni. (Én most PDA-val kapcsolatos dolgokat kerestem és pl. andorpapa összefoglelójára csak a fórum sokadik oldalán, azaz sokszor 100 hozzászólásnyira találtam meg a linket. Ha nem tudtam volna, mit keresek, nem akadtam volna rá.)

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.15 10:52:49 (12891)
Nem szerkesztek ilyenen. (Egyenlőre másmilyenen se.) Web-felületen állítottam be néhány utcanevet és csak az ID-k meghatározásához töltöttem le az mp-t.
[előzmény: (12888) Kolesár, 2007.05.15 10:28:04]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.15 10:25:48 (12887)
Egy apró furcsaságot találtam a Mapeditben: ha letöltésnél az utcaneveket bejelölöm (egyébként pedig a szerkesztéshez tartozó sablont használom), akkor a Kiss... nevű utcák sárga túristajelzést kapnak. Pl: ID=206288

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.05.14 10:36:09 (12850)
Esetleg a piros pöttyöket rátehetné a Mapedit.
[előzmény: (12849) Kolesár, 2007.05.14 10:34:03]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.04.17 07:49:06 (11871)
A N47 30.006 E18 59.535 ponton lévő templom jelzőjét írjuk rövid o-val!

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.04.17 07:40:09 (16495)
Engem is érdekelne egy teljesebb verzió. A TYP hiánya kevésbé zavar, a POI-k eltűnése miatt írtam is a hibabejelentő oldalon, de csak egy autómata válaszolt.
[előzmény: (16488) piret, 2007.04.16 21:31:04]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.02.28 11:04:16 (14898)
Kitől lehet olcsó szivargyújtós tápkábelt venni MAP60C-hez? Elfelejtettem és most nem találom.

Szeműhozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.02.16 07:58:27 (1255)
Ma hajnalban, amikor a hörcsög nem hagyott aludni, szó szerint ezt gondoltam. Amit leírtál, szerintem így jó. Viszont arra is figyelni kellene, hogy ha van kitöltött neve, akkor abból Garmin kimeneten is derüljön ki az, hogy az egy ikonhoz tartozó altípusok közül pontosan melyikről van szó. Ehhez a neveknek kellene egyértelűeknek és teljeseknek lenniük.
[előzmény: (1254) Kolesár, 2007.02.16 07:28:48]

Szeműhozzászólásai | POI | válasz erre | 2007.01.17 09:21:51 (958)
Azt nem tudod kilistázni valahogyan, hogy egy adott megállóból mikor és hova megy busz? Ez fontos infó lenne a több járműfajtát igénybevevő utazások tervezéséhez. Régebben írtam erről a Volán menetrend oldal üzemeltetőjének, de nem válaszolt.
[előzmény: (957) Kolesár, 2007.01.17 09:10:15]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.01.15 11:00:30 (9593)
Barátkozom a MapEdittel. Összeszedtem az Észak-pesti trackeimet. Elsőre elég kevésnek tűnt, aztán letöltöttem másokét is. Hát nem fogok unatkozni, ha egyszer nekivágok. (Ez valószínüleg csak 2 hét múlva lesz.) Addig is van négy kérdésem, amire nem találtam válasz a leírásokban:
1. Utcák kereszteződésében meg kell-e szakítani az utat, vagy feltöltéskor ez úgyis automatikusan megtörténik? Jól gondolom, hogy a ID-takaréskosság végett meg kell szakítani?
2. Mikor kell az osztott pályát külön rajzolni? Ha villamos megy középen, akkor mindenképpen, vagy csak ha zárt pályás?
3. Korábban András írt egy Z paraméterről a nem szintbeli kereszteződések rendezéséhez. Ez csak terv volt, vagy már működik? Hogyan kell használni?
4. Ha egy adott track-ből rajzolok, akkor mennyire fontos a tájegységbe eső teljes szakaszát feldolgozni? Szívesebben rajzolnék egy adott területet az összes track alapján, de az ezt érintő összes vonal egyszerre túl sok.

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.01.10 14:19:43 (9479)
Én is megpróbálkoznék a térképrajzolással. Észak-pesti utcák rajzolását céloznám meg, mivel ahhoz van alapanyagom és helyismeretem. Kérnék szépen letöltési jogot a Gödöllői-dombsághoz. Azt se bánnám, ha addig is elküldenétek emailben az mp-t ismerkedés céljából.

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.01.10 08:07:59 (9462)
-tudom, hogy nagyon fontos a szelektív szemétgyűjtés, de biztos, hogy mindnek látszódnia lell a GPS-en?
Engem az elnevezésük zavar kicsit. Beletelt egy időbe, mikor először láttam, hogy mit takarnak a "Kisvirág utca sarkán a bolt mögött" jellegű elnevezésű pontok a térképen. Szerintem a neve fölösleges a térképre, helyette egy alkalmas szimbólum kellene. (Tudom, POI-reform...)
[előzmény: (9454) tibbi, 2007.01.09 22:30:04]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.01.04 12:46:19 (12716)
Szerintem a Garmin StreetPilot c510 megfelel az elvárásaidnak.
http://www.garmin.hu/termekek/index.php?pid=520&PHPSESSID=f07c93438bc60b8e67c22e82b0e08fac
[előzmény: (12712) zsupi, 2007.01.04 11:51:23]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.10.25 19:56:29 (10593)
A c 510 tud hangnavigációt? A térkép frissítésére van valami lehetőség? Karácsonyra kellene az anyósomnak kifejezetten magyarországi autós használatra valami egyszerűen kezelhető kütyü. A c510HU szimpatikus, de hangnavigációról nem láttam infót.
[előzmény: (10538) magpet, 2006.10.24 12:48:35]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.09.22 08:02:43 (7010)
A XV. kerületi utcákat papa71 rajzolta egy trackem alapján. Megígértem neki, hogy átnézem és a pontatlanságokat összeírom, továbbá csinálok még tracket a hiányzó fontosabb szakaszokról. Ezekre még nem volt időm. Ha gondolod, a sok trackedet szívesen átválogatom. A környéket ismerem, itt lakom 32 éve. Azt viszont el kellene dönteni, hogy mennyire aprózzuk el a dolgot. Én egyelőre a fő és tömegközlekedési utakra koncentrálnék.
[előzmény: (7009) lelcache, 2006.09.21 23:45:14]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.04.28 07:42:31 (4692)
Jelzem, hogy a Velencei-hg. Vértes felé eső részén hiányoznak a szintvonalak.
[előzmény: (4676) Kolesár, 2006.04.27 11:03:08]

Szeműhozzászólásai | POI | válasz erre | 2006.04.17 21:04:42 (240)
Az egyéb típusú emlékmű és temető poi, valamint a hozzá tartozó kép nem linkelődik be a település-poi-hoz Bérbaltaváron. Ez szándékosan van így? Legyen más típusú az emlékmű és a temető?

Szeműhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.04.09 21:30:37 (3027)
Feltöltöttem a tracket az új M7 szakaszról, 1mp felbontással oda-vissza. Sajnos azonban az útontartás be volt kapcsolva. (A firmware-frissítés után ezt nem kapcsoltam ki.) Mivel azonban ez az út még a NG-on sincs rajta, így a track a keresztező utak környékét kivéve jó. Szerintem így is használható, mert jól azonosíthatók a hibás szakaszok, 4-5 pont van rossz helyen. Legközelebb jobban figyelek.

Szeműhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2006.04.07 08:19:50 (3014)
Szükség van még az új M7 szakasz trackjére? Ma este megyek Bérbaltavárra. Mehetek arra.
[előzmény: (2972) Kolesár, 2006.03.28 08:05:16]

Szeműhozzászólásai | általános | válasz erre | 2006.04.07 07:57:11 (374)
Szerettem volna letölteni egy korábban feltöltött track-fájlomat, hogy megnézzem, pontosan mit tettem bele, de hibaüzenetet kaptam, nincs hozzá jogom. Feltöltéskor beállítottam, hogy csak a szerkesztős láthassák. Ezek szerint ez így is történik. Szerintem azonban nem ártana, ha a felhasználó a saját fájljait letölthetné.

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.03.30 10:41:52 (4075)
Fantasztikus, tökéletes, köszönet érte.
[előzmény: (4071) Kolesár, 2006.03.30 10:38:56]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.03.30 10:40:32 (4073)
Engem nem nagyon izgat, hogy személyre szabott adatami legyenek, viszont az hasznos lenne, ha a tuhu térképpel együtt a legfrissebb ládaadatbázist is mindig magamnál tarthatnám. Ha ládakeresésre indulok, akkor felkészülök, elolvasok mindent, letöltöm a szükséhes koordinátákat. De sámtalanszor van úgy, hogy támad egy kis időm és sétálok egyet. Már többször előfordult, hogy megszünt vagy elköltözött láda után kutattam, mert nálam régi adatok voltak. Tudom, hogy a gc oldaláról letölthetek mindent, rendezhetem, ha nagyon akarok, térképet is csinálhatok, de nekem jobban kézre állna, ha egy kattintásra minden ott lenne, aztán ha kell, bekapcsolom. Persze fogalmam sincs, hogy mekkora az igény ilyesmire, csak gondoltam, most egyszerre a többi térképválozat és telepítő kialakításánál érdemes erre is gondolni.
[előzmény: (4070) kovacsjanos, 2006.03.30 10:12:25]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.03.30 10:06:23 (4067)
Nem nagyon fontos, de felhasználói igény a geoládatérkép. Említetted, hogy talán majd visszakerülnek egyszer segédpontok nélkül. Nem lenne érdemes csinálni nekik egy külön, naponként frissülő térképet? Bár tudom, hogy a MapSource-os együttmegjelenítés szempontjából problémás, egyszerűbb, ha a poik között vannak; de ha ott zavarnak, akkor egy külön térkép jó lehetné.
[előzmény: (4060) Kolesár, 2006.03.30 08:19:54]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.03.17 21:05:54 (6607)
OK, értem. Van mód a varázslat visszafordítására? Gondolom a tracklimit egy frissítéssel visszaáll, de a basemapet vissza lehet tenni valahogy?
[előzmény: (6579) Kolesár, 2006.03.17 09:13:38]

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2006.03.17 09:08:42 (6578)
A basemapből nem lehetne egy "hagyományos" feltölthető térképet csinálni? A 8MB az 56 mellett sem elhanyagolható, viszont néha a basemap is jól jön, ha nincs más.
[előzmény: (6574) Kolesár, 2006.03.17 08:57:38]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.03.13 18:42:12 (3806)
Fantasztikus!!! Gratulálok!
[előzmény: (3798) Kolesár, 2006.03.13 17:04:12]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.03.07 10:27:09 (3635)
Örömmel látom a gyors fejlődést, köszönet érte minden közreműködőnek!
Jelzem, hogy a Garmin térképről 3 tájegység kivételével eltűntek a települések.
Én elsősorban a letölthető térképet használom, de most megnéztem a webes szolgáltatásokat is. Meglepődtem. Egész jól használható az útvonaltervezés, az itinert a legközelebbi túránál ki fogom nyomtatni és magammal fogom vinni. Picit átláthatóbbá válna a dolog, ha a raszteres térkép oldalának tetején lenne egy link nagy betűkkel, hogy átváltás a tervezhető verzióra, ott egy vissza link és EGY mondat arról, hogy ez erőforrásigényes, lassú, kell hozzá SVG Viewer és egy link ahol a részletek elolvashatók, letölthető a plug-in. A kicsinyítés, nagyítás, mozgatás lehetőségeit és a jelmagyarázatot sem (csak) szövegben írnám le, hanem kis ablakban. A lényeg, hogy ne sok folyó szövegből kelljen kiszedni a felhasználót érdeklő információt, és a lehetőségekre, elérhető funkciókra pedig kiemelt címszavakkal, vastagbetűs linkekkel hívjuk fel e figyelmet.
Ami a település-POI-kat illeti: a linkelt poikat több kategóriára osztanám, úgy, mint helyi nevezetességek (ami a falun bellül van), környék nevezetességei, környező települések, és szerintem lehetne egy környék geoládái kategória is.
Még egy észrevétel: Biztos, hogy a ládákat száműzni kell a turistautak térképről? Gondolom a térkép felhasználóinak 90%-a néha keres ládát. A turistatérképpel pedig egy naprakész ládatérkép is a felhasználó kezében lenne.

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.02.23 11:42:27 (3173)
Milyen szempontok alapján szelektált ládák kerülnek a turistautak térképre? A GCBIKA pl. miért nincs rajta? A NG-on rajta van, de a régi helyén...

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.02.23 08:59:47 (3170)
Van jópár budapesti autós trackem. Szívesen kigyűjtöm a főutakra vnatkozó részeket, ha kell. Én is örömmel venném, ha a települések fontosabb közútjai meglennének. E mellett ismételten javaslom, hogy a POI-k kerüljenek fel az ország egész területére (az Alföldre és a még létre sem hozott Nyugat-dunántúlra is). Attól, hogy az illető területen még nincsenek felmérve a turistautak (vagy éppen egyáltalán nincsenek) még az arra vetődő turista hasznát venné.
[előzmény: (3162) Kolesár, 2006.02.22 20:49:34]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.02.19 18:24:57 (3104)
Ma feltelepítettem a legfrissebb turistautak térképeket és ettől a MapSource (6.9.1) fejre állt.

Szeműhozzászólásai | általános | válasz erre | 2006.01.12 15:53:25 (276)
Én nem örülnék, ha a ládák eltűnnének a térképről. Miért akarjátok leszedni?
Nem lenne érdemes a poi-kat (és a ládákat) feltenni az új tájegységekre is? Sőt a még hiányzó nyugati részekre is jó lenne legalább egy településeket és poi-kat tartalmazó térkép. (Egyébként az Alföld "bevezetésével" Pest nagy részéről eltűntek a poi-k, pedig már örültem, hogy a mi környékünkön sem üres a térkép.)
Zsolt
[előzmény: (273) Kolesár, 2006.01.11 08:58:15]

Szeműhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2006.01.03 08:40:56 (2133)
Néhány napja Pest nagy részéről eltűntek a poi-k a Garmin térképről. Ezen kívül MapSource alatt Dunakeszi kitakarja az utakat.

Szeműhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2005.09.30 08:19:04 (2107)
A Budai-hg. 980 és 989 útszakaszain szépen festett Z+ jezés van. Javaslom a térképen beállítani.
Köszönettel:
Zsolt

Szeműhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2005.06.16 20:08:34 (2160)
"Ha egy akkut bármilyen kis árammal is 0V-ra kisütük, akkor annak vége!
Sok helyen olvastam. Ehhez képest így, ahogy írtad, biztosan nem igaz. "

Hát ha nem hiszed, próbáld ki.

"Ez az 1V is egy szép mendemonda. Néha persze 1.1, néha 0.8, csak azt nem írta még le senki, hogy miért pont annyi. Több sorbakötött cellánál tudom értelmezni, de nem írom le mégegyszer."

Az 1V az egy közelítő érték az AA akkukra, de mint írtam és Te is írod, típusonként kicsit más. Ennek oka elsősorban a dolog elektrokémiájában keresendő. A cella elektromotoros ereje (az a feszűltség, amit terhelés nélkül mérsz rajta) függ a két elekródon végbemenő elektródreakcióktól, de függ a koncentrációtól és ionerősségtől is. Ha más (egy kicsit) az akku felépítése, más adalékok vannak benne stb., akkor más lesz az a feszültségtartomány, amiben jól - károsodás nélkül - használható.
Ezt még a hordozó mechanikai tulajdonságai is befolyásolják, például a hidrid tartalmú fémek rideggé vállnak, ha a hidridtartalmukat túlságosan megváltoztatjuk.

Még egy pillanatra visszatérnék a 0V-ra való kisütésre: A legegyszerűbb esetben egy elektród potenciálja 1 nagyságrendnyi koncentráció-változásra 59mV-tal változik meg. Ahhoz, hogy 1V-ról 0-ra változzon a cella elektromotoros ereje, mindkét elektródpotenciálnak 500mV-tal kell változnia, ehhez pedig több, mint 8 nagyságrendnyi koncentrációváltozás kellene. Ez pedig nem szokott visszafordítható lenni. (Mellesleg nem is ez történik, hanem inkább az eredeti elektródreakció helyett más folyamatok mennek már végbe.)
[előzmény: (2159) piret, 2005.06.16 19:09:39]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók