turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, efemm hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 52 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2021.05.03 20:50:45 (11018)
Megkaptam a választ a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetségtől. Hivatalosan létező jelzés a Várpalota - Inotai víztároló - Belátó-hegy - Készenléti ltp (széle) - Baglyas zöld sáv turistaút.
"Hivatalosan nincs megszüntetve, csak nincs felújítva. A bányák miatt állandóan probléma van a jelzésekkel. Az a legnagyobb gond ezzel a zöld felújítással, hogy nagyon kevés a jelzés elhelyezésére alkalmas hely."
2019-es Mapillary fotók alapján a Készenléti ltp - Baglyas közötti szakasz azért nyomokban jelzést tartalmaz. A Belátó-hegyen átvezető útvonalat a régi térképekről lehet valószínűsíteni, jó felderítést kívánok hozzá.
[előzmény: (11017) fodor8peter, 2021.05.02 16:54:47]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2021.05.02 15:20:43 (11016)
Meg fogom érdeklődni a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetségtől, de 99%, hogy a Hideg-völgyi bánya miatt teljesen és hivatalosan meg lett szüntetve a Z- a Baglyas és az Inotai-víztározó között, az egyetlen hivatalos turistaút a piros sáv (KDP) maradt. (Ami régebben szintén más útvonalon haladt, vannak nyomai.)
Tegnap jártunk gyalog arrafelé, a Készenléti Lakóteleptől felfelé a bányához tartozó dózerúton (valószínűleg azért nem zavartak el, mert hétvége volt), kerestük is, hogy hol ment keresztül a K négyzettől a Z-, de csak nyomai vannak. Mivel a régi útvonal teljes egészében a bányaterületet keresztezi, a Baglyas-dűlő dózerútja pedig szintén nagy teherforgalmú a bányák miatt, azon sem lehetne turistautat vezetni, még akkor sem, ha egyébként nem lezárt ipari út.
A Baglyas tetején, az fő útirányjelző villanyoszlopon, például a Gyöngyök Útja zarándokút (sárga gyöngysor) jelzés alá is felírták, hogy "a piroson". Ugyanott szemmel láthatóan, az utóbbi években már csak a P- és K+ jelzések lettek felújítva, többi jelzésalapról a színt le is drótkefézték - nem véletlenül.
A Baglyasról úgy jöttünk vissza a Készenléti Lakótelepre, hogy a P sávról a Baglyastól 400m-re K-i irányban lefelé induló szekérúton, majd a Kilátó úton és a Barack utcán. Érdekesség, hogy a Kilátó úton több generációval ezelőtti, leszürkézett zöld sáv jelzésekkel találkoztunk, megállapítottam, hogy a Z- is jött már le a Baglyasról mindenfelé.
(A Száraz-horog jelzéseit én újítottam fel 2 éve, a Fejér-megyei útvonalakban tudok segíteni, ha szükséges.)
[előzmény: (11015) zoltot, 2021.04.09 16:42:47]

efemmhozzászólásai | MGKE szoftverei, új fejlesztések | válasz erre | 2019.05.15 16:45:03 (2424)
Lehetne kérni a g:hu-ba egy keresés funkciót a Ládalistáknál? A láda nevére, és a GC kódjára hasznos lenne, mert egy, az aktuális pozíciómtól távolabb eső ládát elég nehéz megtalálni csak a telefonon görgetve.
[előzmény: (2374) bigmick, 2019.03.26 12:46:24]

efemmhozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2014.10.09 22:53:25 (6017)
Valaki kérdezte tőlem (szó szerint): „Én október 11-én tervezek erre a szakaszra egy túrát, és az lenne a kérdésem, hogy akkor a Vércverés felé menjek-e, ott tudok-e majd pecsételni az OKT füzetbe, vagy még az eddigi Nyírjesi erdészház felé vegyem utam??”
Mit válaszolhatok neki, vagyis jelenleg hol található meg (még) a pecsét? :)
[előzmény: (6015) raf, 2014.10.07 15:48:51]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2014.08.06 14:11:57 (68900)
off
Az OMP-s regisztrációmról nem jött meg a levél, és a jelszó újraküldésre sem. Ki tudna nekem segíteni? (Az OMP honlapon nulla email konktakt cím található.)
efemm - efemm@hotmail.com
on
[előzmény: (68898) KiVi, 2014.08.06 11:15:21]

efemmhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2014.08.01 22:16:38 (71794)
Mapsource-ban CTRL-U vagyis Segédprogramok - Térképtermékek kezelése, szerintem ez is törli a cache-t, meg a CTRL-G kétszeri megnyomása is.
[előzmény: (71790) Paramedic, 2014.08.01 22:00:18]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 21:55:31 (57970)
Amúgy lehet, hogy én vagyok a béna, de nem találok sem a geocaching.hu főoldaláról indulva, sem a turistautak.hu főoldaláról indulva, sem a jogi tudnivalók között, az info@geocaching.hu email-címen kívül semmilyen elérhetőséget az MGKE-hez, se elnökségi listát, se az elnök közvetlen elérhetőségét, vagy a nevét, se a közhasznúsági jelentéseket, alapszabályt, stb.
[előzmény: (57965) KiVi, 2012.10.25 21:23:18]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 21:44:08 (57966)
Nem tudom, nem írta, de mindegy is, ha OláhTamás írt nekik.
[előzmény: (57965) KiVi, 2012.10.25 21:23:18]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 20:42:00 (57958)
A Magyar Zarándokút terepi jelzései -számomra- minősíthetetlenek. A Budai-hegységben jelzésalap nélkül, szabad kézzel mázolva, általában ritmus nélkül festve, de van ahol (Széchenyi-hegy - Kápolna) pedig 10m-enként (az összes fára). Az az információm van, hogy a jövőben tervezik a meglévő jelzés-szabványokhoz való közelítést. A pénz az megvan rá: " A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság 34 új kiemelt turisztikai beruházást támogat, ezek egyike a Magyar Zarándokút dél-alföldi szakaszának fejlesztése. Erre 751 millió forintot nyerhet a pályázó konzorcium, melynek vezetője a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat. Alelnöke, Rideg László tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta: egy olyan fejlesztés küszöbén áll a zarándokút által érintett 13 település, amely mintául szolgálhat arra, miként lehet közösen jót létre hozni, hozadékául pedig pozitívan hatni a helyi emberek életére."

Ettől még a térképi ábrázolásukat meg kellene oldani, mert a terepen ott vannak, (zarándok)útvonalat jelölnek, és nem csak a zarándokok fogják ezeket használni (hanem a kirándulók, túrázók, teljesítménytúrázók, nordic walking-osok, terepkerékpárosok is).

Más, gps-be való térképeken (például Openmaps) hogyan oldják meg egy egyirányú turistautak jelölését?
[előzmény: (57946) Old Eye, 2012.10.25 18:34:32]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 14:56:51 (57939)
Ja, és a jelzéseik a terepen egyirányúak! (Budapest -> Lébény -> ...) Szintén a levelükből idézem azt is, hogy miért. Nem tudom, hogy a Turistautak.hu-n lehet-e valahogyan jelezni, hogy egyirányú, de ez lenne a feladat... (Persze nem csak a TUHU-nak, hanem a papíros térképet készítők számára is egy új kihívás az egyirányú zarándok útvonalak térképi jelzése.)

"Köszönjük a javaslatot arról, hogy az út legyen két irányban kifestve! Megértjük a turistaszempontokat, de nekünk saját szempontjainkat kell elsősorban szem előtt tartanunk. Utunk, akárcsak a Mária-út nem elsősorban turistaút. A zarándokút szakrális, szent hely felé vezeti a vándort. A Mária-útnak Keleten és Nyugaton is van egy-egy szent helye (Mariazell és Csíksomlyó), ezért útjukat mindkét irányban járják zarándokok. Nekünk viszont csak Napnyugaton, Lébényben, illetve Santiagóban van szakrális célpontunk. Tehát mi, ha a zarándokút alap eszmeiségét tartjuk szem előtt - vagyis hogy a zarándokút egy szent hely FELÉ viszi a vándort -, akkor csak egy irányban festünk. Ráadásul utunk kapcsolódik az egész Európán átívelő Camino úthoz, amelyet mindenhol egy irányban jelölnek ki, Nyugat felé. A szakralitást megőrizve mi maradunk ennél a szabványnál, nem tervezzük turistaútként, két irányban kifesteni az utunkat."
[előzmény: (57937) olahtamas, 2012.10.25 13:48:18]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 12:39:21 (57934)
Helyesen: a Szent Jakab Baráti Kör Egyesülettel, a Szent Jakab zarándokút kezelőjével (terepi jelzése: fehér alapon sárga stilizált kagyló).
[előzmény: (57933) efemm, 2012.10.25 12:26:56]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.25 12:26:56 (57933)
Kérném, hogy valaki vegye fel a kapcsolatot a Szent Jakab Zarándok Egyesülettel. (http://www.szentjakabut.hu)
Jelzésfestés témában leveleztem velük, és az alábbi kérést kaptam:

"
A turistautak.hu-n mi nagyon szeretnénk rajta lenni. Párszor írtam emailt a honlapon megadott címre. Olyankor írtam, amikor jelzésfestéseinken térképen járhatónak jelölt, a valóságban azonban járhatatlan turistautat találtunk, vagy amikor turistajeleket saját anyagból felújítottunk (fehér alapot több színhez, valamint sárga sáv, vagy kereszt jelzéseket), illetve mi magunk saját anyagi és humerő-forrásból megtisztítottuk a járhatatlan turistaösvényeket. Fotókat is küldtem a felújított jelekről és járhatóvá tett szakaszokról. Cserébe kértem visszajelzést, és tájékoztatást arról, hogyan tudnánk utunkat feltüntetni a turistautak.hu-n. Leveleimre sajnos egyszer sem kaptam választ. Ha Ön tudja a módját, hogyan tudunk az oldalra felkerülni, vagy kit kell keresni, aki erről tájékoztat minket, kérem, írja meg! Nagyon köszönöm!
Dukát Csilla
szentjakabut@gmail.com"

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 23:15:35 (57544)
>>, de hiszem, hogy ezt nekünk kellene feszegetni.
helyesen
, de NEM hiszem, hogy ezt nekünk kellene feszegetni.
[előzmény: (57534) efemm, 2012.10.11 21:22:34]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 22:41:41 (57539)
Én a 82-es úttól keletre eső kerékpáros útvonalakat egyelőre levenném/nem tenném vissza a helyetekben. A teljes kék kerékpáros kört nem (megfelelő) engedéllyel létesítették, és emiatt kifejezetten kérték a levételét, a "82-es út és Bakonynána közötti rész eltávolítását". Annak nincs értelme, hogy a semmiben véget érő, és ugyanúgy engedély nélkül létesített útvonalak szerepeljenek a TUHU térképén, mert a térképet egyébként jóhiszeműen használó kerékpárost érheti komoly büntetés, ha olyan útvonalra téved, ami védett terület (vagy akár csak erdőterület) érint és nem kijelölt kerékpárút. Úgy gondolom, hogy sem a rajzolók, sem az MGKE sem szeretné ilyen helyzetbe hozni a térképét használókat.
[előzmény: (57537) KiVi, 2012.10.11 22:11:43]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 22:03:51 (57536)
A turista útvonalak kijelölése elég régóta állami kézben van, az 1930-as évek elejére került kialakításra nagyjából a mai struktúrájában.
Idézek az előttem lévő 1934. februári Turisták Lapjából:
"Szemelvények az erdőtörvény új tervezetéből.
335. ... A turistahelyeket és az útvonalakat az Országos Erdőgazdasági Tanács, a Magyar Turista Szövetség és az Országos Természetvédelmi Tanács meghallgatásával a földmívelésügyi miniszter jelöli ki."
[előzmény: (57535) efemm, 2012.10.11 21:45:21]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 21:45:21 (57535)
Turistautat írtam, nem a térképi ábrázolását.
A rendszerváltás előtt, mivel minden állami volt, a turistautak létesítése, fenntartása, megszüntetése is. Az már részletkérdés, hogy ezt a jogát az állam a Természetbarát Szövetségen illetve megyei szövetségein keresztül gyakorolta, vagy éppen az állami erdőgazdálkodókon keresztül.
Sajnos még nincsenek meg -főleg az anyagi- feltételek ahhoz, hogy ismét állami kézben lehessen a turistautakkal kapcsolatos összes feladat, de az tény, hogy az MTSZ is ezen dolgozik. Véleményem szerint nagyon helyesen, mert pont az új zarándokútvonalak létesítése eredményezte az az állapotot, ami miatt a turistának az az érzése, hogy az új jelzések egyéni elképzelések alapján, egyeztetés nélkül kerültek kialakításra és felfestésre. Ebben a helyzetben viszont jó lenne rendet tenni, és most meg is van a lehetőség arra, hogy a turista+zarándok+egyéb tematikájú regionális vagy országos útvonalak kialakítása, fenntartása azonos szempontok szerint, egymással egyeztetve történjen. (A tanösvényeket már nem is említem...)
Egyébként minden csak pénz kérdése. Aki fizet, annak a nótáját húzzák / jelzését festik. :)
[előzmény: (57530) cseremoha, 2012.10.11 18:54:35]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 21:22:34 (57534)
Miért "nyilván"? :)
Ahol a C térképeken látod a kerékpáros jelzést (ezen a részen), azok közforgalmú utak, autóval is behajthatsz rájuk, vagyis nehéz lenne róluk kitiltani a kerékpárosokat. Arra, hogy a jelzések felfestője rendelkezik-e a HM Verga engedélyével (ezekre a részekre) pedig Attibati hozzászólásában megtalálod a választ.
Azt nem tudom, hogy a HM Verga mit szólna, ha visszakerülnének a TUHU-ra is a C-n szereplő útvonalakra a jelzések, de hiszem, hogy ezt nekünk kellene feszegetni. Először egyezzen meg valamilyen szinten hivatalosan az az érintett erdészetekkel, aki a jelzéseket és a kerékpáros úthálózatot kialakította.
[előzmény: (57531) tibbi, 2012.10.11 18:57:52]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 15:37:50 (57526)
A Cartographia aktuális (2012-es) térképén a kék kerékpáros kör "megszakad" Alsópere és a Malomvölgyi-tavak között. :) Ezt a rajzolási trükköt nem vettem észre tavaly. Most beszéltem azzal, aki a C felé a térképi változásokat küldi, aki a térképet és az atlaszokat szerkeszti, előtte nem volt ismeretlen a kerékpáros útvonalak és a HM Verga problémája...
A helyi TDM szervezet, a Bakony és Balaton Térségi Turisztikai Nonprofit Kft. (aminek tagja a HM Verga is!) most vesz részt a A „Fenntartható közlekedés és mobilitás a Duna menti turisztikai régiókban” (TRANSDANUBE) című projektben. (http://veszpremmegye.hu/kgy2012/20120920/04_eloterjesztes.pdf)
"A projekt középpontjában a Duna áll, célja: a résztvevő Duna menti partnerrégiók fenntartható mobilitásának fejlesztése, melybe beletartozik a közösségi közlekedési, kerékpározási és hajózási lehetőségek összehangolása, a turisztikai, kulturális és természeti vonzerők elérhetőségének javításával."
[előzmény: (57401) Bryan, 2012.10.08 13:54:15]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.11 14:39:50 (57524)
Az viszont nem olyan vicces, amikor valami felkerül a TUHU-ra, aztán sürgősen le kell szedni onnan, mert valakinek az érdekeit sérti. (Mert pl. engedély nélkül, vagy nem az összes engedély birtokában készült.)

Kérdezd Modrast a turistautak nyilvántartásáról, és a tervezett folyamatokról...

A turistaút fogalmát egyébként vidáman használják a törvények, jogok és kötelezettségek is kapcsolódnak hozzá. Valahol csak találsz a turistaút fogalmára egy definíciót, ha máshol nem, valamilyen EU-s törvényben. :)
[előzmény: (57521) cseremoha, 2012.10.11 11:21:57]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2012.10.10 21:34:53 (57514)
Érdekes állatorvosi ló ez a bakonyi kerékpárút hálózat. :)
Ahogyan be is másoltad, ami az ide betett track megjegyzésében szerepelt, az szó szerint megfelelt a valóságnak, vagyis a Bakonyerdő engedélyével rendelkezett az, aki a kerékpáros jelzéseket felfestette. (A szóbeli engedély is engedély.) A többi erdészet engedélyével viszont nem.
Kétlem, hogy van-e ma Magyarországon olyan (erdei) kerékpárút, amely jogi státusza rendezett, vagyis valamilyen közhiteles állami (erdészeti vagy természetvédelmi vagy ingatlan-) nyilvántartásban szerepel.
Az MTSZ-nél azon vagyunk, hogy ilyen közhiteles nyilvántartás (valamikor) legyen. Ennek a folyamatnak az első lépcsője az MTSZ saját turistaút nyilvántartása, ami egyrészt a megyei természetbarát szövetségek saját nyilvántartásán, másrészt a Cartographia térképeken jelölt turistaút állományon, harmadrészt a Turistautak.hu turistaút állományán alapul.
Jelenleg az MTSZ Útjelző (=Turistaút) bizottságának a vezetője Modras, aki pár éve szintén ennek a hiteles turistaút nyilvántartásnak a létrehozásán ügyködik (sok már egyéb projektje, mint például a Mária Út) mellett.

Főleg Old Eye-nak írom azt, hogy ennek a honlapnak a neve "Turistautak".hu és nem "Turistajelzések".hu! A Turistaút egy elméleti fogalom. Hev leírta a definícióját. Lehet jelzett, tervezett, megszűnt, létező, ritkásan vagy megfelelő sűrűséggel jelzett, de semmiképpen sem a terepen talált jelzésekből kellene megpróbálni összeállítani.
A bakonyi kerékpárutak esete nagyon jól mutatja, hogy hiába voltak fenn a jelzések a track felvétele időpontjában, ez attól még nem lett (jogilag) kerékpáros turistaút, hogy jelezve van, és felkerült a TUHU-ra.
A kerékpáros turistaút azért kiemelt fontosságú, mivel "jogokat keletkeztet" (a normál turistaút is, csak másféléket). Erdőterületen ugyanis kizárólag ott lehet kerékpárral közlekedni, ahol ez engedélyezett. Sehol máshol, tehát simán turistautakon sem.

A turistaút fogalmát és létesítését egyébként szabályozza az Erdőtörvény. Az a baj, hogy nem kellő részletességgel, illetve a kapcsolódó alacsonyabb rendű jogszabályok csak nem akarnak elkészülni.
A jog és a hivatalok (például a természetvédelem) használják a meglévő turistautak fogalmát, pontos jogszabályi helyeken alapuló engedélyek megadásánál (például teljesítménytúra) rendezvényekhez. Azt is figyelembe veszik, ha egy rendezvény engedélye nem (meglévő) jelzett turistautakra szól. (A rendezvény engedélyeztetésénél a különbség például 500 főnél nagyobb, védett területen rendezett eseménynél 80eFt a szolgáltatási díjban.) A természetvédelmi hatóságok (és a Nemzeti Parkok, mint szakértők), a közforgalomban elérhető, aktuális turistatérképeket használják, illetve ezeket fogadják el a jelzett turistautak nyilvántartásának.
Egyébként az aktuális Bakony (Észak) papírtérképen ugyanúgy szerepelnek ezek a kerékpárutak, mivel egy új útvonal bekerülési folyamata ott is az ittenihez hasonló, és volt már arra is példa, hogy egy nem megfelelő engedélyekkel rendelkező útvonal oda felkerült, majd lekerült...

Láttam már egyébként erdészet által használt térképen is turistautat jelölve, de nem tudom, hogy az mennyire volt közhiteles és milyen gyakran frissül.

Egyetértek azzal, hogy most kerüljenek le a bakonyi kerékpárutak, mivel szerepeltetésük sértené a (HM?) Veszprémi Erdészet érdekeit, amíg a létrehozója (vagy valaki más) nem teszi rendben az útvonalak (fél)hivatalos státuszát, az erdőgazdasági engedélyeiket. Meg fogom keresni az útvonalak létrehozóját ismét.
[előzmény: (57511) Bryan, 2012.10.10 20:25:44]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2011.10.18 22:25:46 (9538)
Vízkeresők útja: Guglizással elég könnyen kiderült, hogy pontosan kinek, pontosan melyik projektje volt. Innentől meg már csak levelezés kérdése, hogy hozzájussak a részletekhez is. :) Írtam a megyei önkormányzat egyik képviselőjének (Orbán Imrének), aki mellesleg több túramozgalom gondozója is, ha neki nem lesz részletes információja akkor megkeresem, hogy az akjai önkormányzatnál kitől kaphatok bővebb információt. Az általad felvett POI-hoz beírom majd az értesüléseimet.
[előzmény: (9531) tibbi, 2011.10.18 18:41:56]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2011.10.18 21:30:16 (9536)
Szóval...a track (amit padler feltöltött, ha már én béna voltam), autentikus és legális forrásból származik, mivel az az illetékes küldte meg részemre, aki a Bakony kerékpáros úthálózatát kialakíttatta. Ugyanez az úthálózat került fel a papíros turistatérképekre is, vagyis ez a hivatalos kerékpáros úthálózat a Bakonyban. Ezt a hálózatot vettem fel a Magyar Természetbarát Szövetség Országos Turistaút Nyilvántartásába is (mivel annak a Veszprém megyei részét (is) én kezelem.)
A 82-es úttól nyugatra biztos, hogy fent is van terepi jelzésekkel, táblákkal a kerékpáros úthálózat, erről tanúskodik az is, hogy helyenként fent vannak a Turistautak.hu térképén is az erre utaló jelzések. Idén több helyen festettem (normál) turistajelzést Fenyőfő és Vinye környékén, láttam kerékpáros jelzéseket, (ismerem a környéket), és két hete a Bakonybél - Kőris-hegy útvonalon (behajtási engedéllyel, autóval) szintén azt tapasztaltam, hogy arrafelé is fel vannak festve a kerékpáros jelzések.
A 82-es úttól keletre eső Eplény - Olaszfalu - Bakonynána - Dudar - Zirc részről nincs információm a terepi viszonyokról.
Más kérdés, hogy mennyire sűrűen vannak fenn a kerékpáros turistaút jelzései, mennyire követhető, milyen a "minősége" a kialakításnak. Ezt nem tudom megítélni, mert nyilván személyesen nem tekertem végig az egész úthálózatot, meg lehet, hogy ami nekem triviális útvonal lekopott/elveszett/megrongált jelzésekkel is, az másnak nem. Egy kerékpáros turistaút jelzésének sűrűsége egyébként ritkábban is megfelelő, mint a gyalogosokra méretezett turistaúté.
DE:
Nem véletlenül említettem az erdészeti engedély meglétét, ugyanis a hivatalosan (engedéllyel) kialakított kerékpáros turistaút egy olyan valami, amivel a kerékpáros (kerékpár=jármű) történő közlekedés JOGA (lehetősége) jár. Enélkül (az erdőtörvény szerint) zárt erdészeti úton nem is közlekedhetek kerékpárral!
Úgyhogy egy "kerékpáros turistaút hálózat" nem csak arról szól, hogy hol találtam meg a felfestett jelzéseket, hanem arról is, hogy hol van egyáltalán jogom kerékpárral közlekedni!

Mindezek miatt javaslom a küldött track alapján a Bakonyi kerékpáros turistaút hálózatot feltenni a Turistautak.hu térképére.
[előzmény: (9527) Old Eye, 2011.10.18 14:55:51]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2011.10.18 20:48:56 (9535)
Máskor szólj nyugodtan skype-on, ha lehagyom a fájlt a track feltöltésénél! :)
[előzmény: (9525) olahtamas, 2011.10.18 13:40:08]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2011.10.18 10:34:56 (9524)
(Mivel kepenu kérdezte egy hónapja az Általános fórumban,) Utánajártam a Bakonyi kerékpáros turistautak hálózatának, akinek van kedve/szokott a Bakonyban rajzolni, feltehetné a kerékpáros jelzéseket a térképre, nincs benne sok felméretlen szakasz. (Feltöltött track)

A hivatalos kerékpáros turistaút hálózat a Bakonyban. (2011. októberi állapot)
A Hotel Szarvaskút (Répás Tibor ügyvezető - repas@szarvaskut.hu) kezdeményezte és végeztette a kialakítását 2010-ben. A Bakonyerdő ZRt. engedélyével került kialakításra, azzal, hogy a jelzett útvonalakról kerékpárral letérni tilos, és csak nappal vehetők igénybe. Az aktuális Cartographia turistatérképeken is ezek a nyomvonalak szerepelnek.

Kék - 43km, szintemelkedés: 710m: Hotel Szarvaskút - Zirc-Akli - Lókút - Eplény, Sícentrum - Malom-völgy - Alsóperei Arborétum - Felsőpere, elégazás - Bakonynána - Dudar - Nagyesztergár - Zirc - Hotel Szarvaskút

Piros - 53km, szint: 1380m: Hotel Szarvaskút - Zirc-Akli - Lókút, elágazás - Hárskút - Német-tanya - Augusztin-tanya - Bakonybél, Szent-kút - Bakonybél - Öreg-Séd-völgy - Bakonybéli-Szarvad-árok - Lipka út - Kőris-hegy - Nyolcvan-hold - régi Kisszépalma-puszta - Halomsírok - Hajmás-hegy - Porva-Páliháláspuszta - Pálinkaház - Zirc-Akli - Hotel Szarvaskút

Sárga - 14km, szint: 290m: Hotel Szarvaskút - Zirc-Akli - Pálinkaház - Porva-Páliháláspuszta - Tündérmajor - Zirc, Bakonybéli út - Hotel Szarvaskút

Zöld - 43km, szint: 700m: Hotel Szarvaskút - Zirc-Akli - Pálinkaház - Porva-Páliháláspuszta - Állási-dűlő - Porva - Fazekas-dűlő - egykori Zabola Csárda helye - Csárda-tető - Fenyőfő - műút - Vinye - Felső-Cuha-völgy - Porva-Csesznek vm. - dózerút - Keskeny-dűlő - Borzavár - Tündérmajor - Zirc, Bakonybéli út - Hotel Szarvaskút

kis Piros - 5km, szint: 300m: Hotel Szarvaskút - Csengő-hegy - Hotel Szarvaskút

Erdei - 1,7km, szint: 80m: Hotel Szarvaskút

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.10.12 20:21:59 (50178)
>>Lehet, hogy elavultak az információim, de úgy tudom még mindig csak az számít hivatalos turistaútnak ami _papír_térképen megjelent.
Az sem...

Erdőtörvény 93. § (6) Turista útvonalat jól láthatóan, az e törvény végrehajtására kiadott jogszabály szerint jelzéssel kell megjelölni, és nyilván kell tartani.
A hivatalos turistaút nyilvántartás jelenleg senkinek, semmilyen hivatalnak, szervnek sem feladata (és nem is kap rá pénzt). Nem hivatalosan a Magyar Természet Barát Szövetség honlapján kezdtük el tavaly egy ilyen turistaút nyilvántartás felállítását, nagyrészt a megyei természetbarát szövetségek, az aktuális turistatérképek és természetesen a Turistautak.hu térképe alapján. A nyilvántartás nagyjából 70% készültségű, úgyhogy még van mit felvinni bele. Ez a nyilvántartás sem közhiteles, a cél egy ilyen nyilvántartás felállítása, de ez nagyon távlati cél.
Tavasszal elindult egy "Magyar Gyalogos, Turista és Zarándokutak Új Nemzeti Rendszere" projekt, Garancsi István miniszterelnöki megbízott vezetésével és a VÁTI koordinálásával, illetve az érintett civil szervezetek bevonásával, aminek része a közhiteles turistaút nyilvántartás létrehozása is. Ez is inkább középtávú turisztikai projekt.
[előzmény: (50155) yano6ard, 2011.10.11 15:44:53]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.09.25 17:51:35 (4522)
Úgy tudom, hogy egy valaki festette fel az egészet, nem túl sűrűn és nem túl következetesen. Utánanézek, hogy fellelhető-e valamilyen lista, leírás róla.
[előzmény: (4520) kepenu, 2011.09.23 16:28:33]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2011.04.14 13:18:31 (47153)
Ha jól tudom, a szabad licenc-szel van idehaza egy nagy probléma, méghozzá az, hogy a magyar jog nem ismeri, és ezáltal nem is védi. A TUHU anyagai .hu domain alatt, magyarországi szervereken vannak, így a hazai jogszabályok érvényesek. Bizonyos jogokról idehaza nem is mondhat le a tulajdonosa.
(Azt nem tudom, hogy a TUHU szerkesztéséhez használt eszközök (Mapedit) által előállított adatok (az MP fájl) milyen jogokkal rendelkeznek, lehet-e belőle még szabad licenc-ű adat, vagy egyáltalán a GPS-ből letöltött (mondjuk .gpx) fájl jogi helyzete milyen.)

A TUHU felhasználóinak nem biztos, hogy a legjobb a szabad licenc-ű TUHU, ugyanis egy ilyen térképi anyagban csak szabad licenc-ű forrásból lehetne anyagokat betenni. Ezzel kizár(hat)juk azt, hogy például a villamosenergia hálózat, gázvezetékek, magassági pontok, közigazgatási poligonok, stb. bekerüljenek. A jelen helyzetben nonprofit korlátozású célra ezeket az adatokat könnyebb (lehet) megkapni.

Szerintem megoldás lehet, hogy a TUHU - összhangban azzal, amire létrehozták - a Turistautakat tartalmazó adattartalmát (mint a most letölthető réteget) bocsájtja szabadon (szabad licenc alatt) bárki rendelkezésére. Az biztosan (vagy nagy valószínűséggel) saját track-eken alapul, más adatbázis használata nélkül. A teljes jelenlegi TUHU térkép pedig megmaradhat valamilyen CC-BY-NC jellegű, nonprofit anyagnak, az MGKE tulajdonában.
[előzmény: (47148) grin, 2011.04.13 22:26:20]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.04.05 12:35:31 (4137)
Egy nonprofit oldalon használnak egy kivágatot. Szerintem nem egy olyan kaliberű probléma, amit az MGKE-nek hivatalosan kellene intéznie. Ha akarsz, írj levelet a cikk (hír) szerzőjének, hogy tüntesse fel a turistautak.hu-t, mint forrás.
Az MGKE honlap "jogi tudnivalók" része nem tér ki a térképi adatbázis felhasználásnak részleteire (csak a honlap egészének vagy részének felhasználása), úgyhogy ebből a szempontból eléggé hiányosnak tekinthető. (Az Openmaps-nél legalább részletezve vannak a felhasználási feltételek, az más kérdés, hogy milyen (ország) jogszabályainak felelnek meg.) Valószínűnek tartom, hogy a magyar szerzői joggal és tulajdonjogi jogszabályokkal is szinkronba kellene hozni a (leendő) térkép felhasználási előírásokat (meg a turistautak.hu térkép szerkesztési, előállítási folyamatát), ami nem egyszerű feladat, ezért is hiányzik inkább ez a rész a jogi tudnivalókból.
[előzmény: (4136) gedeg, 2011.04.05 11:42:19]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.04.01 12:57:11 (4135)
Már látom, hogy több topikon is foglalkoznak a "profik" a témával...
[előzmény: (4134) efemm, 2011.04.01 12:38:44]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.04.01 12:38:44 (4134)
(A gc/geocaching fórumon már jelezték többen is a problémát, de itt szerintem jobb helye van)
Mapsource-ban Útvonalat (route) rajzolva a Turistautak.hu térképen (teljes, vagyis u+f+sz) nem aktív a "Profil megjelenítése", vagyis a szint-profil, mintha csak 2D-s lenne a térkép. Átváltva Topo-ra, aktív a Profil.
XP home, Mapsource 6.15.6, a Turistautak.hu térkép mai, frissen letöltött.

efemmhozzászólásai | Országos Kéktúra | válasz erre | 2011.03.29 11:39:14 (4999)
Sajnos a 400 Ft is kevés lenne rá... A verőtőke darabja nagyjából 100 eFt, a kivágó szerszám legyen ennek a harmada (mert nem szabvány kör alakú a jelvény), a vert, tűzzománc jelvénynek meg darabja kb. 1000 Ft. Kérdés, hogy ki teszi bele azt a fél millió forintot, amibe a kezdeti költségek és (pár) száz darab legyártása kerül?! Te?
[előzmény: (4992) 5N, 2011.03.28 14:45:48]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.03.16 12:35:52 (4085)
Tényleg keverem a kettő szervezetet. Mentségemre szolgáljon, hogy a Magyar Turista Egyesület (jelenkori) működéséről nulla infóm van, és a neten is ugyanennyi lelhető fel... Valaki bemutathatná.
[előzmény: (4084) FTom, 2011.03.16 11:52:02]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.03.14 21:48:37 (4070)
Még annyit, ha a meglévő turistajelzéseket nem "cserélik" az új (zarándokút) jelzésekre, hanem egy önálló zarándokút rendszer kerül kialakításra. Ennek egyébként nem célja a turistaút(jelzés) hálózattal konkurálni, véleményem szerint jól megférnek egymás mellett (ha mindegyiknek megvan hosszútávon a felelős gazdája).
[előzmény: (4068) efemm, 2011.03.14 21:40:18]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.03.14 21:40:18 (4068)
A legrégebbi Budai-hegység térképem csak 1994-es, Solymár és Virágos-nyereg között azon egyetlen helyen látok zöld négyzet jelzést, de az is inkább csak ottmaradt a térképen. Tulajdonképpen lehetett arrafelé zöld vagy kék négyzet, leágazásként Solymárig vagy Ürömig. Régebbi térképeket kellene böngészni, talán a Csúcs-hegyi volt Turistaháztól ágazhattak ki ezek.

Az általad jelzett két fajta útjelzés ugyan nem illeszkedik bele a klasszikus MSZ szabványnak megfelelő turistaút rendszerbe, viszont a kialakítása és a turistaút (zarándokút) kezelése, karbantartása megfelelően történik. Vagyis mind a Via Margatiarum (korábbi nevén Élet Gyöngyei - sárga gyöngysor) zarándokút jelzéseinek, mind a Mária Út jelzéseinek van gazdája, felfestésük megfelelő (turistajelzés festő) gondossággal és előre lefektetett szabványok szerint történik.
A turistautakat (gyakorlatilag) gondozó Magyar Természetbarát Szövetség is elfogadta ezeket az útvonalakat, együttműködik a kialakításukban is a gondozó szervezetekkel. Néha hasznos a szabványt igazítani a valósághoz és az igényekhez... (A sítúra útvonalak jelzései például gyakorlatilag elenyésztek.)
Messze nem "önkényes" jelölésről van szó, hanem komolyan megtervezett zarándokút hálózatról, ami mögött szervezet, aktivisták és némi pénzügyi háttér is található.

A Budai-hegységben létezik még a Budai 50 teljesítménytúra jelzése illetve a Meteor teljesítménytúrák M-betű jelzése. Na ezek - bár régóta léteznek (viszont tudtommal csak felfestésre kerültek, felújításra nem) tényleg nem szabványosak, talán nem véletlen, hogy -szerencsére- a többi budai-hegységbeli teljesítménytúra rendező már nem rondította össze a saját jelzéseivel az erdőt.

Ahol igazi káosz uralkodik, az a tanösvények jelzése, ahol a jelzésalap nélküli pöttyöktől kezdve a falevélen át a katicabogárig minden megtalálható. Alapvetően még ez sem lenne baj, ha a festésük időtállóan, precízen, sablonnal, több rétegben és folyamatosan karbantartva lenne. Persze a tanösvények jelzésére is van pozitív példa.
[előzmény: (4064) komlosn, 2011.03.14 20:17:59]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2011.03.13 21:55:41 (4060)
Turistaút nyomvonalának a megváltoztatása nem egyszerű folyamat. A turistautak hálózatának karbantartását nagyrészt a Magyar Természetbarát Szövetség (termeszetbarat.hu) vagy annak tagszervezet koordinálja.
Jogi szempontból kell a terület tulajdonosának engedélye is, ez esetünkben a Pilis Parkerdő (és talán Pomáz Önkormányzata is). Fontos, hogy nem elég csak "kimenni a terepre és felfesteni valamit", mert a turistaút fogalma végre bevezetésre került a 2009-es Erdőtörvényben, így egy turistaút bizonyos jogokat illetve kötelezettséget is jelent, mind a tulajdonosnak/kezelőnek, mind a turistának.
A Pilis és Visegrádi-hegység turistaútjainak gondozását a Magyarországi Kárpát Egyesület (www.karpategyesulet.hu) vállalta, együttműködési megállapodást aláírva a Pilisi Parkerdővel.
Az Oszoly környékének turistaútjait az Oszoly Környezetvédő Egyesület (www.oszoly.hu) tartja karban, legelőször őket kellene megkeresni. Nekik van tapasztalatuk az engedélyezési, egyeztetési folyamatokban, másrészt ha támogatják az ötleted, akkor esetleg a kivitelezésben is kaphatsz segítséget.

Berki Zoltánt (berki.zoltan@t-online.hu) is mindenképpen keresd meg, mivel egyrészt rajta keresztül kerülhet fel módosítás a (következő) turistatérképre, másrészt a Magyar Természetbarát Szövetség, Gyalogtúra bizottság, Útjelző albizottság vezetőjeként a turistaút karbantartás koordinátora.

A festési munkák technikai mikéntjére legegyszerűbben a www.turistajelzes.hu oldalon (új honlap!) találsz (sok) oktatási anyagot.
A hazai turistautak nyilvántartása még nem teljes, de arról, hogy (nagyjából) kihez tartozik (jogilag senkihez, de van "aki karban szokta tartani"), tájékozódhatsz a termeszetbarat.hu/turistautak_listaja_tajegyseg_szerint oldalon.

[előzmény: (4039) Esteban62, 2011.03.06 20:56:47]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.08.11 19:50:42 (41552)
1. Szerintem inkább megszűntként jelöld ezeket a (papírtérképen sem jelölt) turistautakat.

Nem a CATS egyesület festette ezeket, még járok majd pár kört, hogy ki, mikor és milyen célból.

2. Ha egy útvonalon a terepen fellelhető mindkét jelzést, akkor rajzold be mindkettőt az adott útvonalra. Sárga sávra nem emlékszem (2008-ból) a Kapolcs - Monostorapáti útvonalon, csak piros sávra, de ha mindkettő megtalálható, akkor tedd fel mindkettőt megszűntként, amíg az útvonal végleges sorsa el nem dől.

Létezik még egy Sárga barlang jelzés is Kapocstól nyugatra, ezt is rendbe fel kellene deríteni, mert teljesen eltér a papírtérképen jelzettől és hiányos is. A Bakony Dél térképen szerepel(t?), a Pokol-likhoz vezet.
[előzmény: (41468) alnibell, 2010.08.06 09:25:17]

efemmhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2010.08.05 22:03:59 (41460)
(Padler már megválaszolta email-ben közvetlenül anibell kérdését.) Az utat 2008-ban jártuk be a nyári Művészetek Völgye teljesítménytúrán és utána rajzolta be Padler, szintén a terepen talált hiányos jelzéseknek megfelelően.
Az MTSZ Veszprém megyei turistaút nyilvántartását én rögzítettem, a megyei szövetségtől kapott aktuális adatok alapján, és ebben a nyilvántartásban sem szerepel a zöld illetve piros sáv. A Cartographia térképéit is néztük, 1980-ig visszamenőleg van pár Bakony(-Dél), azokon sem szerepel.
Írtam egy levelet a Művészetek Völgye teljesítménytúra régi rendezőinek (CATS egyesület), hátha nekik van infójuk az útvonalról (esetleg ők festették?). Ha kapok valamilyen előremutató választ, akkor jelzem, illetve megkérdezem majd a megyei szövetség illetékesét is ezügyben.
[előzmény: (41455) Hev, 2010.08.05 20:23:55]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2010.06.03 23:40:42 (8526)
A megyei szövetség helyett keresd inkább a közelebb lévő "Sopron Város Szabaidősport Szövetség Természetbarát Bizottsága" vezetőjét, Bartokos Alfrédot, ő valószínűleg meg tudja mondani, hogy ki szokott turistaút felújítási munkákat végezni Sopron környékén. Mobil: 06-30/8129-610, email: bartokos.alfred@gmail.com . Honlap: http://sopronitermeszetbaratok.hupont.hu/
[előzmény: (8513) cimbora53, 2010.05.25 10:26:17]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2010.04.25 22:59:47 (8463)
Le tudnád írni, hogy merre láttál még ilyen jeleket? A Cuha teljesítménytúrát rendezzük Padlerrel arrafelé júliusban (megkért és kapott engedélyekkel), az S+ turistajelzést is mi újítottuk fel azon a szakaszon 2008-ban, az erdészetnél viszont már kellett magyarázkodnom, hogy nem én fújkáltam tele az erdőt mindenféle jelekkel, hanem csak szabvány turistajelzést festettem.
[előzmény: (8454) tibbi, 2010.04.25 19:23:28]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.07.14 19:54:45 (7840)
A Börzsönyben, Királyháza felett valószínűleg térképhiba van, a "ZMZoo" jelzés helyett szerintem csak "S"-nek, vagyis a sárga sávnak kellene a piros sáv és a sárga kereszt leágazások közötti szakaszon lennie. Nézzen majd rá egy börzsönyi rajzoló. http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.997708&lon=18.966921&zoom=64&arrow=0

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.05.24 17:02:31 (7764)
A volt IVV túrák jelzéseihez a Vértesben nem nyúlnak a most felújítást végzők, vagyis sem megerősítésre, sem törlésre nem kerülnek.
[előzmény: (7754) Hajo, 2009.05.23 21:45:27]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.05.24 17:00:41 (7763)
A sárga sáv jelzést törölheted a vérteskozmai bekötőút és K+ jelzés közötti szakaszon, a valóságban is megszüntetésre, leszürkézésre kerül. Szekérútként meghagyhatod. :) Az okát már említettem. A sárga sáv a Kaszap-kútig fog tartani. A vértesi turistautak felújítása pár héten belül befejeződik, akkor kapok majd infókat a további változásokról is. Az ügyben illetékes egyébként Pintér József, a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség technikai bizottságának vezetője.
[előzmény: (7759) Hajo, 2009.05.24 09:35:07]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.05.23 22:03:11 (7757)
Holnap megérdeklődöm az illetékestől, hogy mi változik a sárga sávon.
Az IVV túrákról infót a www.ivv.org honlapon találsz. (Nekem most nem jön be.) Itthon gyakorlatilag minden IVV túra teljesítménytúra is. A részletes szabályaikat nem ismerem, ebben talán HEV tud segíteni, ő rendez idén olyan túrát, ami IVV túra is, és így egy nemzetközi rendezvénynaptárban is megjelenik. Általában rövidebbek a távok, nincs szintidő, csak cél zárás ideje. IVV túrák teljesítésével is lehet pontokat gyűjteni (mint itthon az MTSZ természetjáró minősítéseknél), amivel adott szintek után jelvényt (elég szépet) lehet kiérdemelni.
(off: Elköltöztünk BP-re.:)
[előzmény: (7753) Hajo, 2009.05.23 21:42:40]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.05.23 21:29:22 (7751)
Nem vandalizmus. A sárga sáv jelzés a kérdéses szakaszon (a vérteskozmai bekötőút és a K+ jelzés között) egy új jelzés, pár hete került felfestésre, erre vezetett most az új Vérteskozma teljesítménytúra is. Sajnos a többi környékbeli jelzés mellett ennek az engedélyeztetését a megyei szövetség elfelejtette egyeztetni az erdészettel, így -valószínűleg- át kell helyezni bizonyos szakaszát.
[előzmény: (7746) Hajo, 2009.05.23 20:50:56]

efemmhozzászólásai | trackelés | válasz erre | 2009.05.23 21:20:43 (7749)
IVV túrákat jeleznek így. A Vértesben konkrétan a régi Vértes 50 útvonalán vannak hasonló jelzések, emlékeim szerint kék-sárga-piros pötty jelzések. Kvázi-szabványosnak tekinthetők. Utána kellene néznem, hogy a Vértes térképként funkcionáló, régi Kozma túrákhoz készített térkép (Tájoló Bt.) tartalmazza-e őket. Megérdeklődöm majd, hogy jelenleg mi a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség terve ezekkel a jelzésekkel. Idén egy komoly pályázat kapcsán gyakorlatilag a teljes Vértes turista úthálózata megújul.
[előzmény: (7743) Hajo, 2009.05.22 18:19:03]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2009.05.10 10:43:31 (2643)
Ha "csak" ennyit akarsz, arra tökéletes a mapsource is szerintem. Megvan az útvonalad, beállítod a Térképléptéket a neked tetszőre, a Térképrészletet legmagasabbra, aztán File-Nyomtatás, majd lapozol egyet és így kinyomtatod az összes oldalt. A "300m-es" térképlépték kinyomtatva az 1:20000-es térképnek felel meg. 700m-es lépték felett elég sok részlet "elveszik" a turistautak.hu térképéről, így azt már csak áttekintő térképnek javaslom.
Bonyolultabb papíros kimenetekhez tényleg több pixelbűvészkedés kell.

Saját példa, egy teljesítménytúra itinere: http://ttt.tr.teljesitmenytura.com/egyeb/zoldgomb/almamellek25.pdf . Itt a feladat az volt, hogy egy A/4-es oldalra felférjen az útvonal.
Ehhez: megrajzoltam az útvonalat mapsource-ban, kiválasztottam a 700m-es léptéket, készítettem 4db képernyőmásolatot (egy "Sigis screen capture" freeware programmal, amivel a látható képernyő tetszőleges részéről tudok másolni fájlba és a vágólapra), ezeket összeillesztettem Paint-ben, ha voltak illesztési hibák, azok részleteit ismét egyenként kivágtam és beillesztettem a képbe. Kézzel felmásoltam a turistajelzések ikonjait az útvonalra. Ezután GIMP-ben szín alapján kijelöltem a sárga útvonalat, kijelölés növelés 1 pixellel, körülrajzolás 1 pixellel, mivel így szaggatottal körberajzolva jól követhető az útvonal fekete-fehér nyomtatás esetén is. (Sajnos az eredeti sárga szín, közepén a vékony nyilazott útvonallal, ff-ben nehezen látható.) Majd a Szűrők-Megjelenítés-Minta-Rács és raktam rá egy arányos, 1km-es négyzetrácsot, ami szokásos a papírtérképeken is. Az eredmény már hasonlít a papírtérképekre, viszont azokon sokkal több a térképi elem, így az igazi mégis a papírtérkép a tájékozódáshoz.
[előzmény: (2638) natural01, 2009.05.05 21:30:21]

efemmhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.03.08 08:58:59 (38523)
Registry-ben, a HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource alatt milyen mappákat látsz a Families és a Products alatt? Ezek valamelyikében ragadhatott benne valami régi bejegyzés, vagy nem jó helyre mutat.
Nálam például a
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\Openmaps\6023 alatt van
BMAP
LOC
TDB
azonosító, amik a
C:\Garmin\Openmaps\.... alá mutatnak.
[előzmény: (38519) morvet, 2009.03.07 21:24:28]

efemmhozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2009.03.07 20:07:15 (38514)
Nem rögzítette a mai napi trackünk .gpx-be a Venture Cx. Megnéztem a háttértáron lévő gpx állományokat, és meglepve láttam, hogy pontosan 255 db van belőlök (2 éve nem töröltük). Mivel minden a helyén volt ma (kártya nem volt kicsúszva), és egyébként tracket mapsource-ba le lehetett tölteni, ebből úgy gondolom, hogy a gpx-ek maximális száma ennyi, és a 256. már nem fért fel. Van valakinek ugyanilyen tapasztalata?

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.08.12 21:32:28 (2124)
Milyen formátumban kellene feltenni, hogy szélesebb körben is használható legyen?
[előzmény: (2123) olahtamas, 2008.08.12 20:06:12]

efemmhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.08.12 19:12:41 (2122)
Időközben javítottam a kiírást a TTT honlapon is (http://ttt.tr.hu/naptar/tura.php?id=1729) és a gps trackek közvetlen linkjeit (.gdb fájlok) is beletettem a kiírásba.
[előzmény: (2117) W György, 2008.08.12 06:47:52]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók