turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 17:04:58 (6248)
Könnyen és gyorsan sehogy.
Pont a napokban paramétereztem át a miskolci-déli autópályacsomópont 304-es útját: Track=1 volt kb. 30 beméréssel... Egy és kétszámjegyű utakról tényleg van bőven mérés, de pl a határ 50 km-es körzetében már sok helyen ez sem igaz. Általában a keresztirányú (nem Pest felé vezető) utakra nyugodtan mehet a mérés, bárhol vagy.
[előzmény: (6247) Mengyán, 2008.03.04 14:55:08]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 14:55:08 (6247)
Honnan lehet egyszerűen és gyorsan megtudni, hogy mely utakról hány track van? Sokat járom az országot, szivesen teszek fel trekket, de ritkán találkozom letrekkeletlen úttal. Azt meg szoktam nézni, hogy van-e az adott szakaszon 1 illetve 2 pont, de ez is ritka. 1 és 2 számjegyű útról már nem rögzítek (ha valahonnan mégis kellene, kiáltsatok!), autópályáról pláne, de pl a Szeged környéki M5-ről úgy látom, jó lenne. Lehetséges az, hogy csak 1 értékelhető track van erről a részről? Vagy csak nem lett kitöltve a paraméter?
[előzmény: (6246) padler, 2008.03.04 14:32:34]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 14:32:34 (6246)
Mostanában - legalábbis a velenceiben - elég kevés az M7 vagy 7-es főút track. Gondolom a budaiban vagy a godolloiben azért maradnak benne, mert az út elején/végén lehet néhány rajzolandó utcácska.
[előzmény: (6245) urbalazs, 2008.03.04 13:20:13]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 13:20:13 (6245)
> Ha nem tartalmaz új/hasznos/haszonsítható információt, akkor feldolgozottra billenteni, és annyi

Ezzel az a probléma, hogy a trackek letöltésekor letöltődik, a MapEdit megynitja, és nő a letöltendő méret, csökken a MapEdit sebessége.
Ha az M7 637-edszer is le van trackelve, az szerintem abszolút felesleges, főleg a olyan tájegységek esetében, ahol elég sok anyag van fent (pl.: budai, gödöllői). Ilyen esetben a tracknek több a kára, mint a haszna.
Nyers trackeket én is szívesen átnézek, tisztázok, feltöltök. Ha valaki nem tudja vállalni, vagy nem ér rá erre, akkor segítek neki. Lehet nekem is küldeni.
[előzmény: (6238) izsolt, 2008.03.03 17:14:00]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2008.03.03 17:14:00 (6238)
Na kezdjük újra a kályhától, mert még mindig nem egyről beszélünk

Én azt állítom, hogy Neked 3 perc kivágni egy 250 km-es autózásból azt a 15 perc sétát ami "ér valamit", mert tudod hogy hol az a 15 perc, tudod hol kell keresni.
Ha beleíros a track adatlapba szövegesen akkor kivágni se kell, mert a rajzoló is fogja tudni.

- Mondhatod azt hogy neked erre nincs energiád. (bár akkor nem értem miért fáj hogy ki lett hajítva)
- Átpasszolhatod az értő kollegának aki vagy kivágja a 250 km-t vagy nem, de hidd el neki átnézni sem 3 perc lesz

Szóval legjobb az lenne -azzal sokat segítene- ha a trackgyűjtő csak a valamennyire hasznos részt töltené fel, tehát az M7 637-edszer nem, kivéve ha beállt egy autós pihenőbe, akkor az autós pihenős szakasz bennmaradhatna

> Ha nem tartalmaz új/hasznos/haszonsítható információt, akkor feldolgozottra billenteni, és annyi

Annyi, persze, csak ezzel 10-20-30 percek szoknak elmenni mire 250 km-t átnyálazol hogy van-e benne új információ. Erre írtam hogy ha 10-20 ilyen tracket kell átnézni egymás után, az nem igazán élvezet...

Remélem nem az lesz részedről a végkonklúzió, hogy jó akkor nem töltök fel/nem adok értő kollegának semmit :-)
[előzmény: (6221) SagiK, 2008.03.01 18:07:03]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.01 18:07:03 (6221)
Én csak a partvonalról szólok bele a nagyok dolgába, amellett, hogy elismerésem fejezem ki az általatok végzett munka miatt.
Én már jó ideje nem töltök fel tracket, helyette az összes trackem átpasszintom egy kedves kollégának, aki értő módon tudja osztályozni, hogy kell, vagy mehet a kukába. (lassan itt lenne az ideje, az újabb adag átadásának)
Nem tartom jó ötletnek a megjelölést (!-el,vagy flag-el). Ha valaki feltölti a tracket, akkor azt véleményem szerint meg kell néznie egy hozzáértőnek. Ha nem tartalmaz új/hasznos/haszonsítható információt, akkor feldolgozottra billenteni, és annyi.
Mellesleg volt már negatív élményem feltöltött track-em kapcsán, mikor feldolgozottra lett állítva a sokszáz km autózás, párszáz méter séta, mert az autós track alapján ki lett "hajítva". Az a párszáz méteres séta szerintem ért valamit.
A legbiztosabb az lenne, ha mindenki maga rajzolná be a trackjét, de akkor még sehol se tartana a térkép.
Szerencsére egyre több rajzoló van, akik tudják akár a "tizensokezredik nyáron Balcsira mentünk az M7-esen" tracket ellenőrizni, értékelni. Lehet, hogy pont ebben lesz egy olyan kihajtó/benzinkút/pihenő, ami még eddig nem szerepelt a térképen.
Száz szónak is egy a vége, lehet (sőt biztos) nem élvezet ám többtucat tracken keresztül túrni, de szerintem erre is kéne időt szánni.
[előzmény: (6219) izsolt, 2008.02.29 09:36:53]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2008.02.29 09:36:53 (6219)
Ezt már feltalálta valaki (talán Szab? de nem biztos..) sztem helyeslés is volt, de még nem lett megfejlesztve...

Áthidaló megoldás lehetne ha az ilyen trackek megnevezését mondjuk !-lel kezdenénk, az nem igényel fejlesztést :-)
bár ennek is úgy lenne igazán értelme ha minden tracket beküldő tudná ezt.. vagy legalább a többség

Azért látom ennek a hátulütőjét is: eddig ha volt 5-6 feldolgozatlan track a tájegységben akkor nekiállt a rajzoló, átnézte, tracket emelt rajzolt stb.
Ezután a felkiáltójelesekre majd ráugrik valaki gyorsan berajzolja, ez jó is, de az ott maradt nem felkiáltójeleseket ki fogja átnyálazni? Ha tudod hogy semmi új út nincs benne csak pontosítás.. azt nem oly élvezet ám többtucat tracken keresztül túrni.. szerintem.
[előzmény: (6218) oli_b, 2008.02.29 09:08:08]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.29 09:08:08 (6218)
Egy technikai javaslat trackfeltöltéshez, aztán kifújj-oltok ha hülyeség:
(főleg olyanok véleményét várom, akik már hallottak olyan emberről, aki már látott valakit rajzolni)

A feltöltő űrlapon legyen még egy kipipálási lehetőség, hogy "ismeretlen utak". Ezt akkor kéne kipipálni, ha a track egy ezidáig "szűz" területen megy és eddig ismeretlen utakat tartalmaz. Ha csak a létező utak megerősítése vagy pontosítása a cél, akkor ez nem lenne kipipálva.

Indok: a feldolgozatlan trackek között csomó olyan van, ami javarészt olyan helyen megy, ami már be van rajzolva. Aztán mondjuk rajzolásnál előre lehetne venni az "ismeretlen utak"-osakat, mert egy túrázónak fontosabb, hogy egy ismeretlen helyen járva legalább be legyen rajzolva valami út, mint az hogy ismert helyen járva esetleg 3m-rel mellé bök a GPS az ösvénynek amin jár.

-HMM? (Emese-féle hanglejtéssel)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók