turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.23 17:02:30 (64647)
Működik, de nem minden esetet fed le.
Még nem rontottunk el semmi abban a kereszteződésben. Csak sorra vesszük a lehetőségeket. Ha nem tetszik, marad ki belőle.
[előzmény: (64646) alnibell, 2013.09.23 16:23:28]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.23 16:23:28 (64646)
A kérdésedre a választ megkaptad, az eddig rossz kanyarodás tiltási mód kiváltásának lehetséges megoldása itt ismertetésre került. Csak egy újabb kérdéssel sikerült túlbonyolítani.
Van nevem, mégpedig nem az egyesek. Ezen felül az tisztázódott, hogy némi kerülővel az applikációk megoldották a feladatot, ráadásul a szabályoknak eleget téve. Ezt úgy hívják, hogy kompromisszumos megoldás. És ez még mindig jobb, mint bizonytalan kimenetellel elbonyolítani egy működő rendszert vagy a valóságot nem leképező módon ábrázolni egy útkereszteződést.
[előzmény: (64620) Peter68, 2013.09.22 14:29:13]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 14:29:13 (64620)
Egyesek már megint hozzák a formájukat, aminek az a vége, hogy a probléma megoldásához nem jutunk közelebb, de legalább van 50 hozzászólás, hogy ne lehessen követni az eseményeket.

Lassan kezdem megbánni, hogy egyáltalán szóba hoztam a témát.
Akit nem érdekel az miért nem marad csöndben?

Arti!
A Google mapsot hiába nézed, az tud jól működni miközben garminon nincs megoldás a problémára.
Ha azt mondjátok, hogy a Naviguide sem tudja kezelni, hogy a kanyar tiltással egyidőben a nem tiltott irányból meg lehessen fordulni, akkor valószínűleg a kis négyszöges ábrázolási móddal nem fogunk tudni eredményeket elérni.
[előzmény: (64618) Arti (junior), 2013.09.22 12:34:11]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 12:34:11 (64618)
Az autós GPS-emen az IGO a Róbert Károly körútról nem enged balra kanyarodni a Lehel utcára, valamint Lehel utcáról sem enged visszafordulni.

Tehát van mind a két variációra példa.
[előzmény: (64617) Arti (junior), 2013.09.22 12:27:40]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 12:27:40 (64617)
A megénekelt kereszteződés:


A gugli maps a Róbert Károly körútról nem enged balra kanyarodni a Lehel utcára:

A Lehel utcáról viszont enged visszafordulni:
[előzmény: (64616) Arti (junior), 2013.09.22 11:52:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 11:52:43 (64616)
Ok, köszi az infót. Már csak egy eldöntendő maradt:
- a megfordulás tiltás helyes, mert van olyan KRESZ szabály, amit ilyen esetre él
- a megfordulás tiltás helytelen

Én nem látom alapját a tiltásnak.
[előzmény: (64615) KiVi, 2013.09.22 11:48:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 11:48:05 (64615)
Nos, ha jól látom a NG-ben, akkor nincs rá megoldás, ugyanis a megfordulást ott sem engedni. Balra kanyart igen.
[előzmény: (64603) Arti (junior), 2013.09.22 08:50:23]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 08:50:23 (64603)
A mi térképünk simán enged balra kanyarodni a Róbert Károly utcáról (DK-ről DNY-ra), pedig streetview-ban látszik a lámpa felett a balra kanyarodás tiltása. Lehel utcából ki lehet kanyarodni balra (DNY-ról ÉNY-ra) és megfordulás tiltás táblát se látok.
Ez egy tökéletes példa az általam vázolt problémára, köszönöm! Lásd: 64568.
[előzmény: (64601) padler, 2013.09.21 22:07:29]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 22:07:29 (64601)
Lehel utca (folytatása Béke út) - Róbert Károly körút kereszteződése. Mindkét út villamospályával osztott. A Róbert Károly körútról nem lehet balra kanyarodni. A Lehel utcából lehet balra kanyarodni. A Béke útról két sávban is lehet balra kanyarodni.
[előzmény: (64587) Peter68, 2013.09.21 18:51:23]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:51:23 (64587)
Pesten tudtommal rengeteg olyan kereszteződés van, ahol nem szabad balra kanyarodni.
A kérdés már csak az, hogy van-e olyan, ahol csak az egyik útról nem szabad, a másikról igen. Ha találunk ilyent, akkor elvileg meg van az a példa, amit KiVi keres. Ha nem tiltja tábla a megfordulást annak, akinek szabad balra kanyarodnia.

De így átgondolva a szituációk sokoldalúságát, én amondó vagyok, hogy az egy pontba való befuttatás lenne a kereszteződések ábrázolásának a legegyszerűbb és átláthatóbb módja.
[előzmény: (64585) KiVi, 2013.09.21 18:39:54]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:39:54 (64585)
Akkor lehet, hogy nincs is probléma! ;)
[előzmény: (64584) Arti (junior), 2013.09.21 18:10:20]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:10:20 (64584)
Honnan tudjam? Én csak felvetettem egy problémát...
[előzmény: (64583) KiVi, 2013.09.21 18:07:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:07:45 (64583)
Létezik ilyen a valóságban?
[előzmény: (64582) Arti (junior), 2013.09.21 18:03:35]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 18:03:35 (64582)
A tábla balra kanyarodást tilt a lentről érkezőnek. A balról érkezőnek nincs semmilyen táblája.
[előzmény: (64580) Bryan, 2013.09.21 17:55:57]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:55:57 (64580)
Akkor miért ne fordulhatna meg a balról érkező???
Esetleg mert tábla tiltja?

Kellene egy élő példa arra, amire megoldást keresel/szeretnél. Az általad mellékelt elnagyolt rajz nem feltétlen érhető mindenki számára.
[előzmény: (64579) Arti (junior), 2013.09.21 17:51:05]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:51:05 (64579)
Ezt nem értem...
Mind a négy irányba osztott pályás út van. Az alsó irányból tilos balra kanyarodni. A jobbról érkező mehet tovább egyenesen. A fentről érkező kanyarodhat jobbra. Akkor miért ne fordulhatna meg a balról érkező???
[előzmény: (64578) alnibell, 2013.09.21 17:39:17]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:39:17 (64578)
Nincs annak semmi hibája.
Önmagában nonszensz a megfordulás engedélyezése egy olyan pályaszak igénybevételével, amelye a balra ráfordulás tiltott.
[előzmény: (64576) Arti (junior), 2013.09.21 17:19:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 17:19:43 (64576)
Igen, a reggeli ötletem egyezik a Te tegnapiddal. Csakhogy rámutattam a hibájára...
[előzmény: (64574) alnibell, 2013.09.21 16:50:12]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 16:50:12 (64574)
Ám tűnjön kötözködésnek, de tényleg nem lehet kétirányú, csak valamiféle extrém terelési kényszer hatására.
Egyébiránt pedig, ugyanazt írtam le a #64566-ban, mint amit reggel új ötletként leírtál.
[előzmény: (64572) Arti (junior), 2013.09.21 16:20:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 16:20:28 (64572)
n+1-edik megoldás:

A zöld szakasz legyen két irányú. Így (amennyire át tudtam nézni) a kanyarodás tiltás érvényre jut és a balról jövő is vissza tud fordulni.
És itt jöhet a kötözködés, hogy "de hát a zöld szakasz nem lehet kétirányú". Akkor marad a tegnapi egy pontba sűrítő megoldás, ami ronda, de jó.
Vagy valaki megváltja a világot és kitalál valamit, amire még nem gondoltunk.
[előzmény: (64571) KiVi, 2013.09.21 14:35:23]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 14:35:23 (64571)
balról jövők megfordulását is
Hirtelen nincs jobb ötlet mint, hogy lessünk. Azaz keressünk egy valós útkereszteződést, ahol ez a helyzet (azaz lentről balra tilos, de balról szabad megfordulni) és nézzük meg, hogy az NG vagy a CN helyesen kezeli-e. Ha igen akkor fejtsük meg a rejtélyt, ha nem akkor úgy tűnik nem is érdemes foglalkozni vele. :)
[előzmény: (64568) Arti (junior), 2013.09.21 08:48:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.21 08:48:43 (64568)
Akkor mutasd már meg, hogy mire gondolsz... Nekem már csak egy ötletem maradt:

Ez viszont nem csak az alulról jövők balra kanyarodását tiltja, de az alulról jövők megfordulását és a balról jövők megfordulását is...
[előzmény: (64565) KiVi, 2013.09.20 21:10:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 21:10:57 (64565)
Igen, logikailag helyes így, de egyszerűbb szabályosan használni a kanyarodás tiltást. :)
[előzmény: (64563) Arti (junior), 2013.09.20 20:47:48]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 20:47:48 (64563)
Ok, akkor közelítsük meg máshonnan a problémát. A leírás alapján összedobott rajzom nem fedi a valóságot. Ha egymásra merőleges, irányonként elválasztott utak találkoznak, akkor a valóságban nem úgy fog kinézni.

A szürke területen valójában össze vissza haladhatnak az autó, kanyarodhatnak, mehetnek egyenesen, stb... Logikailag összevonható a szürke terület a jobb oldali piros pontba, így egy pontba futna össze nyolc vonal. Kanyarodás tiltások tökéletesen működnének, csak a kinézete furcsa.
[előzmény: (64562) KiVi, 2013.09.20 20:29:30]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 20:29:30 (64562)
Nem ott darabolja, hanem előtt a valós útkereszteződésben. Így az ábrán a tiltás vízszintes része két külön vonalon lesz.
[előzmény: (64559) Arti (junior), 2013.09.20 19:00:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 19:00:45 (64559)
Kb. nem érthető. Miért darabolná a szerver ott az utca vonalát, ahol a kanyarodás tiltás végpontja van rajta? A vasút se tervezős vonal, a közös pontban nem darabolja a rajta áthaladó utcát.
[előzmény: (64558) Peter68, 2013.09.20 16:30:21]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 16:30:21 (64558)
Köszi a rajzot, sokat segít. Na most pont így vannak definiálva a tiltások. Ez a rossz megoldás a rendszer szempontjából.

Kis elmélet:
A szerver feldarabolja az összes utat a csatlakozásoknál.
Emiatt a piros út felfelé ketté darabolódik, és az alsó lefelé folytatódó szárának azonosítója nem egyezik meg a téglalap oldalát alkotó vonal ID-jával.
A vízszintes vonalról ugyanez mondható el.
Az mp file fejlécébe azt kell beírni, hogy melyik IDjú útról, melyik IDjú pontban nem szabad a melyik IDjú útra kanyarodni. (Ezt az információt készíti el a szerver a kanyartiltó vonal elhelyezkedéséből.)
Tekintettel arra, hogy a kanyartiltó vonal első pontja az alsó vonalra van illesztve, a szerver azt fogja generálni, hogy az alsó útról nem lehet a jobb felső pontból a vízszintes külső útra kanyarodni.
A probléma az, hogy az említett vonalak egyike sem tartalmazza a megjelölt pontot, tekintve, hogy azok az út másik darabján vannak.
Ha pontosak akarunk lenni, akkor a piros végeket maximum a téglalap sarkaiig szabad kihúzni. Azok a kanyarodásban résztvevő útdarabok utolsó értékelhető pontjai. Természetesen a kanyartiltó vonal csomópontból való indítását kerülni kellene, mert az a pont nem határozza meg egyértelműen a csomópontba befutó utak közül egyiket sem.

Kb. érthető?
[előzmény: (64557) Arti (junior), 2013.09.20 14:55:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 14:55:44 (64557)
Sajnos nem látom a lelkét a rendszernek, de ez tényleg egy érdekes kérdés.
Esetleg meg lehetne próbálni ezt:
[előzmény: (64550) Peter68, 2013.09.20 09:57:45]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.20 09:57:45 (64550)
Szia Hajo!

Jól értetted, és én is így emlékszem a vonal rajzolásának szabályaira.
Pest egy aranybánya a nem így rajzolt vonalak tekintetében.

Sajnos csak szövegesen tudok magyarázni.
Képzeld magad elé azt a szitut, amikor két osztott pályás út találkozik. Ekkor a közepén létrejön egy olyan helyzet, hogy 4 rövid vonal alkot egy négyszöget. Természetesen a négyszög minden csúcsától indul egy egy vonal a nagyvilág felé.
A baj az, hogy a balra kanyarodás, ami rendszerint tiltott az ilyen helyeken, az a rövid vonalak között valósul meg, ott kell tiltani, de a mostani vonalak a nagyvilágból jövő és oda tartó vonalakra vannak illesztve.

Kb. érthető amit írni akarok?
[előzmény: (64542) Hajo, 2013.09.19 17:24:37]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2013.09.19 17:24:37 (64542)
Peter68,
Nem nagyon válaszoltak a kérdésedre a kollégák :-(
Nem biztos, hogy jól értem, amit jelzel.

"így ha a kereszteződésen túlnyúlnak a vonal végei, akkor nem arra az út darabra vannak a végek illesztve, ahonnan a tiltást érteni kell."
Sztem egyszerűen nem szabad úgy rajzolni, hogy a kanyarodási tiltás vonal vége túllógjon egy csomóponton...

Ha van ilyen azt javítani kell.
Továbbá a kanyarodási tiltásnak csak 3 nodeja lehet (ahogy írtad is)

1. node: arról az útról kezdjük húzni a vonalat, amiről nem lehet lekanyarodni adott irányba,
2. node: teszünk egy pontot a csomópontba, ahol a két út találkozik,
3. node majd a vonal végét arra az útra kell igazítani, ahova nem szabad bekanyarodni.

(Köztes node sem lehet)
További szabály, hogy itt nem a teljes hosszra igaz a 6m-es szabály, hanem egyik szára sem lehet 6m-nél rövidebb. (Bár nem tudom, hogy mkgmap óta ez így van-e még mindig).

Ha valami másra gondoltál, szólj kérlek.
[előzmény: (64498) Peter68, 2013.09.18 08:48:06]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.18 08:48:06 (64498)
Beleakadtam egy problémába, amiben szeretném az aktív térkép rajzolók állásfoglalását kérni.

A kanyarodás tiltások főként Pesten az osztott pályás utakon nem az általam elképzelt elvi kialakítást követik.
Szerintem úgy kellene legyen, hogy arról az útról kezdjük húzni a vonalat, amiről nem lehet lekanyarodni adott irányba, teszünk egy pontot a csomópontba, ahol a két út találkozik, majd a vonal végét arra az útra kell igazítani, ahova nem szabad bekanyarodni.
Az osztott pályás utak esetén problémát okoz, hogy a szerver minden csomópontban megszakítja a vonalakat, így ha a kereszteződésen túlnyúlnak a vonal végei, akkor nem arra az út darabra vannak a végek illesztve, ahonnan a tiltást érteni kell.
Ettől előállhat egy olyan probléma, hogy az az út, ahonnan a kanyar tiltó vonal indul, nem találkozik azzal az úttal, amin a kanyar tiltó vonal vége van.
Van erre megoldás, vagy tényleg nem működnek ezek a kanyar tiltó vonalak?

Köszi!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók