turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 20:53:21 (64249)
Hát így! :)
Azokat add meg, amik a táblázatban vannak (a magassági helyezés nem fontos) és felveszem a listába. Ha fent voltál kb. mindegyik ismert lehet.
[előzmény: (64247) Old Fairy, 2013.09.02 20:24:46]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 20:24:46 (64247)
Kicsit talán OFF...
A listádba hogyan kerülhetnek be újabb csúcsok? Javasolnám a Mecsekben a Tubest (megközelítehtő) és a Villányi-hegységben a Tenkes-hegyet (elérhető). Milyen adatra van szükséged a beillesztéshez?
[előzmény: (64245) Szem, 2013.09.02 19:28:51]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 19:28:51 (64245)
Kerékpárral egy utcán haladva benézve egy másikra látom az első kanyarig (erősen buckás terepen), hogy milyen, de tovább nem, ez alapján látszik, hogy az egész környék rosszul van felmérve, mert rossz amin megyek, meg rosszak a merőleges utcák is (egy részük), de ez alapján nem lehet javítani csak a trackem alatt. Én tartom magam ahhoz az elvhez, hogy nem adok olyan paramétert, ami nem biztos, és nem változtatom meg egy sok száz méteres utca típusát, ha az első 50-100 m nem egyezik (ha a sarok után visszavált ugyanannyi kárt csinálok, mint hasznot).
Sík terepen, ahol ellátni pár km-t, módosítani szoktam a hibás merőleges utakat is. Baja mellett most is volt ilyen, amint feltöltöm őket látni fogod.
A lényeg, hogy jeleztem, ha valakinek van kedve gyalog vagy mountival bejárni a Szekszárd melletti (egyébként gyönyörű) szőlő dombokat, akkor van mit pontosítani úttípus és burkolat terén. Az én bringámmal ez nem volt vicces, többet volt a vállamon mint alattam...
[előzmény: (64241) Old Eye, 2013.09.02 16:12:06]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 16:12:06 (64241)
Azokban az esetekben, amikor saját szemeddel láttad az útszakasz valós típusát, felmérés nélkül nyugodtan módosítsd az adatbázisban. Egy hónapja kaptál rá jogot.
[előzmény: (64240) Szem, 2013.09.02 15:05:20]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 15:05:20 (64240)
OK. Jelzem. A legkritikusabb ilyen hely Szekszárd nyugati részén a szőlőhegyeken lévő utak, a nyomvonal kivételével kevés dolog egyezik. Amerre jártam (illetve jobbra balra beláttam) nagyon sok helyen nem jó az úttípus, így értelem szerűen a burkolat sem (pl. burkolt utcának jelölt út a valóságban - jó indulattal - egy szekérút, a földútnak jelölt út, pedig max. egy csapás a hegyoldalban stb.)
Amint lesz időm, a saját trackemet feltöltöm és beszerkesztem.
[előzmény: (64237) Old Eye, 2013.09.02 14:54:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:54:10 (64237)
Igen, maradjon :-)
Kétes, gyanús esetekben, amikor szerinted nagy valószínűséggel hibás a megadott úttípus, jelezheted a trackelôk fórumán. Hátha éppen arrafelé indul valaki.
[előzmény: (64235) Szem, 2013.09.02 14:48:02]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:48:02 (64235)
Nem sikerült a legjobban amit írtam, a lényeg ezen lett volna: A többi meg marad úgy, ahogy volt... ?
[előzmény: (64233) Old Eye, 2013.09.02 14:37:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:37:26 (64233)
Vagy csak szépen, szó nélkül javítsam ki azt a részét amit bejártam?
Igen.
[előzmény: (64231) Szem, 2013.09.02 14:29:36]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:29:36 (64231)
Ezt sajnos sokkal inkább rossz látni, mert annyira pontatlan, hogy még ott az oldalon is ez olvasható:
"A piros X-el jelölt utakon tilos a kerékpározás! (A magyarországi adatok a turistautak.hu-ról származnak, mely adatbázisa e paraméter tekintetében még sok helyen pontatlan, kérjük az észrevételeket a turistautak.hu térképszerkesztés fórumába!)"
Nem tudom kik voltak, akik teleszórták az országot BehajtasBiciklivel=D paraméterrel ott is ahol ez nem igaz, de ez szerintem már magában is elég gáz! Az csak hab a tortán, hogy így a mapsource nem hajlandó tervezni sem arra bringával (pl. két utat nem köt össze, ha közte van 300m tiltott szakasz)...
Megelőzendő a kérdést, hogy akkor miért nem javítom: azért mert legtöbbször én nem ezeken az utakon megyek, csak "keresztezem" ezeket, közben 1-2-5-10 km-t haladva rajtuk a két merőleges út között. Itt hiába nem látok táblát, ettől még nem tudom, hogy honnan kezdve tilos / szabad. Sormintát meg nem akarok rajzolni. Teljesség igénye nélkül csak az utóbbi időben talált ilyen utak (ahol biztosan van olyan szakasz, ahol szabad bringázni, de tiltott paraméter van ott): 4, 6, 13, 40, 441, 81 ...

Kicsit ide tartozik, hogy van-e értelme azzal foglalkozni, ha találok hosszú (10 km-es nagyságrendű), több útból álló, valaki által felmért olyan szakaszokat, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal? Vagy csak szépen, szó nélkül javítsam ki azt a részét amit bejártam? A többi meg marad úgy, ahogy volt...
[előzmény: (64220) KiVi, 2013.08.31 21:16:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.31 21:16:57 (64220)
Ezt jó volt olvasni!
Hát még látni milyen jó! :)
[előzmény: (64215) Old Eye, 2013.08.30 23:28:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 23:28:37 (64215)
Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg. - Ezt jó volt olvasni!
[előzmény: (64214) Old Fairy, 2013.08.30 22:52:32]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:52:32 (64214)
Szerintem az útvonaltervezős kimenetekbe ez bekerül. Gondolom nem engedi rá az autót. Vagy ez hiú ábránd?
Talán az OMP is hasznosítja. Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg.

Ha jó, tiszta adatbázist csinálunk, akkor lehetnek jó kimeneteink...
[előzmény: (64212) Old Eye, 2013.08.30 22:44:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:44:26 (64212)
Fairy, ez mind igaz, de...

Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A
Szelesseg=országút
BehajtasAutoval=D
BehajtasBiciklivel=A


A vastagon szedett attribútumok mely kimeneteken jelennek meg?
[előzmény: (64210) Old Fairy, 2013.08.30 22:39:28]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:39:28 (64210)
Kicsit jobban leragadtunk a konkrét példánál, mint szerettem volna - de ha máshol is így van, akkor nem baj, ha tovább vesézzük Szigetvárt. :-)
Szerencsére a városatyák közzétették, amire szükségünk van.
Forgalomtechnikai terv:

Tehát a kérdéses szakasz minősítése „Gyalogos és kerékpáros övezet (zóna)” - ahol a KRESZ szerint
a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat.

Tehát szerintem:
Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A (esetleg B - de ez nem erre való)
Szelesseg=országút (ezt nem szoktam tölteni)
BehajtasAutoval=D (vagy C, bár nem láttam kiegészítő táblát a fotómon)
BehajtasBiciklivel=A
[előzmény: (64209) Nargoth, 2013.08.30 22:19:52]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:19:52 (64209)
Plusz ha ránézel egy térképre jó, ha kapásból látszik, hogy az az út "sétáló utca', nem csak akkor, amikor terveznél oda utat és az istenért nem akarja a GPS...
[előzmény: (64208) Old Eye, 2013.08.30 22:16:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:16:03 (64208)
Ha egy útszakasz járhatóságát akarjuk beállítani, meg kell állapítanunk, mi a funkciója, milyen célt szolgál.
Esetünkben ez sétáló utca, csak gyalogosok [és biciklisták] használják, függetlenül attól, hogy egy kamion is végigmehet rajta.
Fairy megközelítése lefedi a valóságot, amennyiben utcát ad meg, JarhatosagAutoval= csak engedéllyel attribútummal; így neki teljesen igaza van.
Azonban hevnek is teljesen igaza van abban, hogy jó széles gyalogútnak minősíti a kérdéses útszakaszt, mert az.
Használhatóság szempontjából a hev féle megoldás követendő; mert az úttervező algoritmusok java része csak az úttípust veszi figyelembe (plusz az egyirányúságot, kanyarodástiltásokat), de a Járhatóság...=, Burkolat=, Szelesseg= paramétereket nem; az utóbbiak kizárólagosan TuHu attribútumok. Ha egy sugárút gyalogút típusú, arra nem terveznek autós módban.
Nem kell aggódni. A hatóság emberei (rendőrök, mentők, tűzoltók) nem a mi térképeinket használják.
[előzmény: (64206) Hev, 2013.08.30 21:31:54]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 21:31:54 (64206)
... és negyedszer, ha jól értelmeztem akkor az egykori országutat hosszában felszeletelték gyalogútra és kerékpár útra. Ez utóbbi még nincs berajzolva mivel én nem ismerem a pontos helyét, hogy melyik oldalra került és, hogy minden részen van e ahol leburkolták az utat. Természetesen ha te ezt felmérted rajzold mellé.
[előzmény: (64204) Old Fairy, 2013.08.30 20:38:54]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 20:38:54 (64204)
Kollégák!
(Azt hiszem, hogy a konkrét ügyben leginkább hev az érintett, de általános érvényű a mondanivalóm.)
Ha egy utcát (pl. Szigetvár belvárosában) letérköveznek, attól az nem válik burkolt gyalogúttá. Fizikailag behajthatnak az autók, semmilyen torlasz, akadály nincs. (Természetesen engedély az kell a szabályos behajtáshoz...)
A burkolt gyalogút típus legfeljebb egy-másfél méter széles, a gépjárművektől fizikailag (pl. magas szegéllyel, füves területtel, útakadályokkal) elzárt, elkülönülő "pálya".
Ha tévednék, most szóljatok! :-)
(Vicces, hogy majdnem pont akkor jártam arra, amikor befrissült a változtatás. :-) )


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók