turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 15:05:20 (64240)
OK. Jelzem. A legkritikusabb ilyen hely Szekszárd nyugati részén a szőlőhegyeken lévő utak, a nyomvonal kivételével kevés dolog egyezik. Amerre jártam (illetve jobbra balra beláttam) nagyon sok helyen nem jó az úttípus, így értelem szerűen a burkolat sem (pl. burkolt utcának jelölt út a valóságban - jó indulattal - egy szekérút, a földútnak jelölt út, pedig max. egy csapás a hegyoldalban stb.)
Amint lesz időm, a saját trackemet feltöltöm és beszerkesztem.
[előzmény: (64237) Old Eye, 2013.09.02 14:54:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:54:10 (64237)
Igen, maradjon :-)
Kétes, gyanús esetekben, amikor szerinted nagy valószínűséggel hibás a megadott úttípus, jelezheted a trackelôk fórumán. Hátha éppen arrafelé indul valaki.
[előzmény: (64235) Szem, 2013.09.02 14:48:02]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:48:02 (64235)
Nem sikerült a legjobban amit írtam, a lényeg ezen lett volna: A többi meg marad úgy, ahogy volt... ?
[előzmény: (64233) Old Eye, 2013.09.02 14:37:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:37:26 (64233)
Vagy csak szépen, szó nélkül javítsam ki azt a részét amit bejártam?
Igen.
[előzmény: (64231) Szem, 2013.09.02 14:29:36]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.02 14:29:36 (64231)
Ezt sajnos sokkal inkább rossz látni, mert annyira pontatlan, hogy még ott az oldalon is ez olvasható:
"A piros X-el jelölt utakon tilos a kerékpározás! (A magyarországi adatok a turistautak.hu-ról származnak, mely adatbázisa e paraméter tekintetében még sok helyen pontatlan, kérjük az észrevételeket a turistautak.hu térképszerkesztés fórumába!)"
Nem tudom kik voltak, akik teleszórták az országot BehajtasBiciklivel=D paraméterrel ott is ahol ez nem igaz, de ez szerintem már magában is elég gáz! Az csak hab a tortán, hogy így a mapsource nem hajlandó tervezni sem arra bringával (pl. két utat nem köt össze, ha közte van 300m tiltott szakasz)...
Megelőzendő a kérdést, hogy akkor miért nem javítom: azért mert legtöbbször én nem ezeken az utakon megyek, csak "keresztezem" ezeket, közben 1-2-5-10 km-t haladva rajtuk a két merőleges út között. Itt hiába nem látok táblát, ettől még nem tudom, hogy honnan kezdve tilos / szabad. Sormintát meg nem akarok rajzolni. Teljesség igénye nélkül csak az utóbbi időben talált ilyen utak (ahol biztosan van olyan szakasz, ahol szabad bringázni, de tiltott paraméter van ott): 4, 6, 13, 40, 441, 81 ...

Kicsit ide tartozik, hogy van-e értelme azzal foglalkozni, ha találok hosszú (10 km-es nagyságrendű), több útból álló, valaki által felmért olyan szakaszokat, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal? Vagy csak szépen, szó nélkül javítsam ki azt a részét amit bejártam? A többi meg marad úgy, ahogy volt...
[előzmény: (64220) KiVi, 2013.08.31 21:16:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.08.31 21:16:57 (64220)
Ezt jó volt olvasni!
Hát még látni milyen jó! :)
[előzmény: (64215) Old Eye, 2013.08.30 23:28:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 23:28:37 (64215)
Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg. - Ezt jó volt olvasni!
[előzmény: (64214) Old Fairy, 2013.08.30 22:52:32]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:52:32 (64214)
Szerintem az útvonaltervezős kimenetekbe ez bekerül. Gondolom nem engedi rá az autót. Vagy ez hiú ábránd?
Talán az OMP is hasznosítja. Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg.

Ha jó, tiszta adatbázist csinálunk, akkor lehetnek jó kimeneteink...
[előzmény: (64212) Old Eye, 2013.08.30 22:44:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:44:26 (64212)
Fairy, ez mind igaz, de...

Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A
Szelesseg=országút
BehajtasAutoval=D
BehajtasBiciklivel=A


A vastagon szedett attribútumok mely kimeneteken jelennek meg?
[előzmény: (64210) Old Fairy, 2013.08.30 22:39:28]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:39:28 (64210)
Kicsit jobban leragadtunk a konkrét példánál, mint szerettem volna - de ha máshol is így van, akkor nem baj, ha tovább vesézzük Szigetvárt. :-)
Szerencsére a városatyák közzétették, amire szükségünk van.
Forgalomtechnikai terv:

Tehát a kérdéses szakasz minősítése „Gyalogos és kerékpáros övezet (zóna)” - ahol a KRESZ szerint
a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat.

Tehát szerintem:
Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A (esetleg B - de ez nem erre való)
Szelesseg=országút (ezt nem szoktam tölteni)
BehajtasAutoval=D (vagy C, bár nem láttam kiegészítő táblát a fotómon)
BehajtasBiciklivel=A
[előzmény: (64209) Nargoth, 2013.08.30 22:19:52]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:19:52 (64209)
Plusz ha ránézel egy térképre jó, ha kapásból látszik, hogy az az út "sétáló utca', nem csak akkor, amikor terveznél oda utat és az istenért nem akarja a GPS...
[előzmény: (64208) Old Eye, 2013.08.30 22:16:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:16:03 (64208)
Ha egy útszakasz járhatóságát akarjuk beállítani, meg kell állapítanunk, mi a funkciója, milyen célt szolgál.
Esetünkben ez sétáló utca, csak gyalogosok [és biciklisták] használják, függetlenül attól, hogy egy kamion is végigmehet rajta.
Fairy megközelítése lefedi a valóságot, amennyiben utcát ad meg, JarhatosagAutoval= csak engedéllyel attribútummal; így neki teljesen igaza van.
Azonban hevnek is teljesen igaza van abban, hogy jó széles gyalogútnak minősíti a kérdéses útszakaszt, mert az.
Használhatóság szempontjából a hev féle megoldás követendő; mert az úttervező algoritmusok java része csak az úttípust veszi figyelembe (plusz az egyirányúságot, kanyarodástiltásokat), de a Járhatóság...=, Burkolat=, Szelesseg= paramétereket nem; az utóbbiak kizárólagosan TuHu attribútumok. Ha egy sugárút gyalogút típusú, arra nem terveznek autós módban.
Nem kell aggódni. A hatóság emberei (rendőrök, mentők, tűzoltók) nem a mi térképeinket használják.
[előzmény: (64206) Hev, 2013.08.30 21:31:54]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 21:31:54 (64206)
... és negyedszer, ha jól értelmeztem akkor az egykori országutat hosszában felszeletelték gyalogútra és kerékpár útra. Ez utóbbi még nincs berajzolva mivel én nem ismerem a pontos helyét, hogy melyik oldalra került és, hogy minden részen van e ahol leburkolták az utat. Természetesen ha te ezt felmérted rajzold mellé.
[előzmény: (64204) Old Fairy, 2013.08.30 20:38:54]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 20:38:54 (64204)
Kollégák!
(Azt hiszem, hogy a konkrét ügyben leginkább hev az érintett, de általános érvényű a mondanivalóm.)
Ha egy utcát (pl. Szigetvár belvárosában) letérköveznek, attól az nem válik burkolt gyalogúttá. Fizikailag behajthatnak az autók, semmilyen torlasz, akadály nincs. (Természetesen engedély az kell a szabályos behajtáshoz...)
A burkolt gyalogút típus legfeljebb egy-másfél méter széles, a gépjárművektől fizikailag (pl. magas szegéllyel, füves területtel, útakadályokkal) elzárt, elkülönülő "pálya".
Ha tévednék, most szóljatok! :-)
(Vicces, hogy majdnem pont akkor jártam arra, amikor befrissült a változtatás. :-) )


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók