turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2012.09.06 11:59:04 (56629)
szia Szem,
részben meg vagyok győzve (=belátom a paraméter mások által fontosnak ítélt voltát),

persze én mtb-vel nyomom így meglehetősen közönyösen szemlélem földút és földút-szerű út burkolati különbségeit, egy homokos részt látván vagy egy nagyobb svung vagy egy hosszabb tolás következik...
a felnit nem hatja meg különösebben egy km-eken át tartó eldolgozatlan zúzottkő-burkolat sem. Ezeket az utakat eddig a rendelkezésre álló földút ill. szekérút kategóriába soroltam, olyan felhanggal hogy egyikre be mernék menni komolyabb autóval, másikra inkább nem fordulnék rá...

nekem az említett országúti bringa terepen olyan, mintha szalonautóval akarnék szekérutakra merészkedni. Be lehet menni, igen... de többet tolnám ill. autó esetén egy idő után húzni, húzatni kéne. Vagyis -maradva a korábbi meghatározásoknál- nekem ez ''szalon''bicikli, ezzel nem mennék be azokra az ürgejárta utakra, tavalyi és jövő évi utakra amik idén: szántás széle, amiket lokálpatriotizmustól vezérelve lakhelyem körül trekkelek. Aszfaltra viszont összehasonlíthatatlanul jobb választás az országúti...

Emlékeimből ugyan már nem táplálkoznék, de ha lesznek brutális különbségek a bejárt szakaszaimban, megígérem hogy mostantól jelezni fogom előfeldolgozott track-omban és szerkesztésemben a burkolat minőségében bekövetkező ezirányú változást a paraméterekkel. Reform óta ennyire nem részletezte senki ennek hasznosságát, még ha ez -jelenleg- íróasztal mögött ülve élvezhető is...

egy megjegyzés: sajnos az általam használt hw és sw (bár én többre becsülöm az itt közszájon forgó outdoor márkánál) több dologra nem alkalmas, így pl. a menet közbeni megjegyzés/komment eszközlése is nehézkes vele, úgy kerékpáron mint autóval...
[előzmény: (56553) Szem, 2012.09.01 14:06:37]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.01 14:06:37 (56553)
Egy kerékpártúra tervezésénél a következők szerint járok el (országúti bringákról van szó):
- megtervezem az útvonalat papír térképen
- aztán mapsource alatt
- kikeresem egyenként a földutas/makadámos/erdei aszfaltos szakaszokat
- ezeknek megnézem az adatlapját (pl. webes felületen / mapedit alatt) és ott látszik a burkolat és a szélesség
(egy földúton simán lehet menni országútival, kivéve ha kő/homok a burkolat, ha hosszú ilyen szakaszok vannak benne, akkor egyenként átnézem a környező kis utakat, és esetleg módosítom egy hosszabb, de járható burkolatú szakaszra)
Gond akkor van, ha nincs egyáltalán kitöltve, ekkor jön a google maps és kérdés, hogy max. zoomon mi látszik...
Amikor tracket rögzítek, minden burkolatváltásnál teszek egy pontot (ha nagyon sok van, és sok fajta burkolat, akkor lefényképezem / telefonba hang rögzítem a pontszámot és a 2 burkolat nevet, így mikor áttöltöm a tracket könnyen tudom, h melyik számnál milyen burkolat váltás van. (ha egy útnál száz méterenként váltakozik a burkolat, akkor azt a megjegyzésbe szoktam beleírni).
Nem tudom, hogy ezzel sikerült-e meggyőzni, de remélem :)
[előzmény: (56530) Kurdi_Robert, 2012.08.30 17:53:28]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2012.08.30 17:53:28 (56530)
üdv,
az eredeti bejegyzést még én írtam bele a wiki-be a Mintapélda utódlapjára,
a fórum hozzászólások (akkori) konklúziójaként.

ha vázolnád hogy az Általad használt módon miképp látszik egy útról hogy homok a burkolata és el tudod kerülni kerékpárral, stb-vel,
talán többünket is rá tudnál venni ennek a paraméternek az újra töltögetésére. Jelenleg csak poi-t rögzítek egy huszon-ötven km-es kerékpározás során a track-en kívül,

de ha szükséges, ezt az info-t is rögzítem. Meggyőzhető vagyok. Mint: legtöbbünk...
[előzmény: (56506) Szem, 2012.08.28 09:40:04]

Szemhozzászólásai | válasz erre | 2012.08.28 09:40:04 (56506)
A levelezés alapján újra elolvastam az útszerkesztésről szóló wiki részt:
"Utak esetében az alábbi paramétereket (már) nem kell tölteni ... ... Szelesseg=; Burkolat= ..."
Lehet, hogy régen már szó volt erről, hogy miért kerültek ezek fekete listára, de én nem tudok keresni a fórumban (egyébként miért nem lehet??? ez nagyon hasznos lenne!!!) Ezeket a paramétereket én mindig töltöm és személy szerint engem talán a Burkolat paraméter érdekel a legjobban, hiszen ez a terepi utaknál a legtöbb esetben egyáltalán NEM következik az úttípusból (a földútnál nagyon nem mindegy pl. homok / kavics / föld / stb. vagy erdei utaknál, utcáknál, alacsony rendű országutaknál a jó / rossz aszfalt). Tudom, hogy aki gyalogol annak mind1, de talán van más is akinek ez fontos lehet.
Nem lehetne a wikiben legalább ezt 2 paraméter kitöltését ajánlottra állítani, hogy aki szerkeszti és tudja, az írja be, aki másét szerkeszti és nincs a track lapon, az úgy is kihagyja.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók