turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

nemethadamhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.07 13:50:34 (36271)
Le kell tölteni: http://sourceforge.net/projects/unxutils/ Windows alatt kiválóan futtatható unix karakteres segédrogramok. Mindenkinek ajánlom. urbalazs kigyűjtése megvalósítható win alatt is.
[előzmény: (36234) urbalazs, 2009.12.07 00:06:39]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.12.07 00:06:39 (36234)
Szerintem az valóban fontos, hogy a geoládához vezető út fizetős, vagy sem.

Helyesírás-ellenőrzéshez pedig egy ötlet: Linux alatt nagyon könnyű kigyűjteni az Utcanev= paraméterben megadott értékeket:

grep Utcanev= tajegyseg.mp | cut -d= -f2 >utcanevek.txt

Ekkor az utcanevek.txt fájlban megjelennek csak az utcanevek. Ezeket aztán egy szövegszerkesztővel (OpenOffice.org, vagy Microsoft Word) megnyitva megtalálhatóak a hibás nevek. Majd ezekre rákeresve az eredeti .mp-ben meglesz az ID is. Nem a leggyorsabb módszer, de használható.
[előzmény: (36233) Old Eye, 2009.12.06 23:53:29]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 23:53:29 (36233)
Ez nagyon meredek, urbalazs... sztem a valóban fontos infot vigyük be Utcanev= parameterbe utcanév helyett/mellett; de értem, mit akarsz mondani.
[előzmény: (36230) urbalazs, 2009.12.06 23:43:11]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 23:43:11 (36230)
Nem elég csak a végén az utolsó stringet nézni! Pl.: Meredek utca (nagyon meredek!), vagy épp ma írtam be az utcanévbe, hogy 'Botanikus kert, fizetős'.
Első körben jelezzen, ha a paraméterben az 'u.', vagy az 'U.' szerepel.
[előzmény: (36228) Old Eye, 2009.12.06 23:18:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 23:18:47 (36228)
Hajo, urbalazs - a MapAudit mindig kiírja a hibás unit azonosítóját 'ID=<number>' formátumban. Ez nem elég? Kben tetszik Hajo ötlete, de pluszként és ilyen formában: "Szelesseg=N/A;Szelesseg=országút" A rajzolónak csak ";Szelesseg="-re kell keresnie; s látja a javítandó értéket is. Ha nem javítja, az upload az ajánlást, mint kommentet eldobja
Terveztem olyan rutint, mely ezekre megvizsgálja az Utcanev= paraméter utolsó stringjét. Van valahol egy listám - összegyűjtöttem azokat a stringeket, melyek az Utcanev= paraméter végén állnak - út, utca, körút, tér, tere, dűlő stb. Vagy három tucat item. Ezt megcsinálhatom.
Hejesirási hibákat is javiccsak?! Na ne! :-)
[előzmény: (36221) urbalazs, 2009.12.06 22:42:56]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 22:42:56 (36221)
Csak jelzést kérek, a rajzoló majd az alapján javít. Én is javítanám, csak jelzés hiányában nem tudom, hol kell.

ze11er hozzászólása után jöttem rá én is, hogy érdemes volna a gyakori utcanevek (pl.: Kossuth, Petőfi, Bajcsy Zsilinszky, Madách, stb.) helyesírását is ellenőrizni. Hogy ezt hogyan lehet? Az már jó kérdés... Talán gyakori hibák után kutatva, pl.: Kossúth, Kossút, Kosúth, Petöfi, Madács, stb.
[előzmény: (36218) Old Eye, 2009.12.06 22:34:09]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 22:34:09 (36218)
Már úgy 12 órája és több mint 100 hozzászólással előbb jeleztem, ama táblázat alapján az MP file-ok auditálása nem gond; de csak listázást tartok célszerűnek, automatikus konverziót nem.
Egyszer már megégettem magam; nem tudtam a sárga Mária útról és egy tájegységben lecseréltem az összes "SM"-t "S M"-re - baggio szívott is miattam.
[előzmény: (36205) urbalazs, 2009.12.06 22:04:39]

urbalazshozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 22:04:39 (36205)
baggio hozzászólására válaszolok, de Old Eye-nak szól:
Nem lehetne ezeket beépíteni a MapAuditba, hogy folyamatosan nyomon kövesse a táblázat alatti utak esetében, hogy megfelelő-e a Szelesseg= paraméter?
Valamint a residental street esetén is visítson, ha nem keskeny műút?

És ha már írtam, akkor egy régi kérés: szintén jelezze a MapAudit, ha az Utcanev= paraméterben 'u.' stringet talál. Hétvégén rengeteg hibás utcanevet javítottam, ahol az 'utca' szó csak rövidítve 'u.' volt.
[előzmény: (36195) baggio, 2009.12.06 21:15:13]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 21:15:13 (36195)
A mai nap hozzászólásai alapján változtattam a wiki-ben VONAL típusokat.
Felvettem a Highway ramp-et, aktualizáltam egy-két dolgot, és kibővítettem kvte által belinkelt, közutas statisztikából kiszűrt első és másodrendű utak listájával.
Én is a hivatalos anyagokra támaszkodnék.
[előzmény: (36184) kepenu, 2009.12.06 20:46:34]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 20:46:34 (36184)
Elképzelhető olyan is, hogy összedobunk egy táblázatot, hogy számjegytől függetlenül konkrétan mely utakat akarjuk elsőrendűnek jelölni. Az is jobb lenne, mint a mostani szabályozatlanság.
Írtam, én hivatalos anyagokra támaszkodnék.
[előzmény: (36182) KiVi, 2009.12.06 20:23:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 20:23:05 (36182)
Az a gyanúm, hogy Magyarországra nem lehet pontos szabályt leírni, annyira változatos a számozás. Pl. a 710-es háromjegyű, de szerintem mindenképp elsőrendű főút típust érdemel (ráadásul 110-es korlátozás van rajta, másodrendűnek durva lenne :) ).

Szóval az általam ajánlott szabályrendszer:

Elsőrendű: az összes egy és kétszámjegyű, kivéve az autóutakat + a fontosabb háromszámjegyűek
Másodrendű: a többi háromszámjegyű + a fontosabb négyszámjegyűek

De kivétel erősíti a szabályt, pl. az 5816-os utat elsőrendűnek kéne rajzolni! (Ez a pécsi DNy-i elkerülő, sok térkép hibásan 57-esnek írja.)
[előzmény: (36181) Arti (junior), 2009.12.06 20:12:16]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 20:12:16 (36181)
Az én véleményem továbbra is olvasható a wiki-ben. Annyi kiegészítést tennék hozzá (a korral haladni kell), hogy a három számjegyű utak legyenek másodrendű főutak az eddigi országút helyett. Amennyiben nem értetek vele egyet, s mást határoztok, elfogadom.
[előzmény: (36179) Arti (junior), 2009.12.06 20:00:00]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 20:00:00 (36179)
Rendben, partizánakció visszavonva. Elnézést kérek a megfogalmazásért.

Azt hiszem, egy ilyen téma nagy változásnak minősül. Ha nem, tévedtem... (Írd át a wiki-t ahogy akarod, s majd az élet eldönti, hogy jó-e. Wikit két mozdulattal vissza tudom/tudjuk/tudod állítani.)
Azt hiszem, minél több rajzolónak a véleményére szükségünk lenne. Ha nem, tévedtem... (Lehet, hogy más embernek más a véleménye. Lehet, hogy más ember máshogy látja ezeket a dolgokat, mert más típusú tapasztalatokkal rendelkezik.)
Azt hiszem, olyan megoldást kellene találnunk, ami jobb a jelenleginél és a többség el is fogadja. Ha nem, tévedtem... (Hogy mi számít jónak, az relatív. Neked ez, fontos, nekem az, másnak más.)

A két Mester után ott van stb. is. Na az ő véleménye a perdöntő.
[előzmény: (36176) kepenu, 2009.12.06 19:41:22]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 19:41:22 (36176)
Válasz: azért csináltam, hogy megnézhessem az OMP kimeneten.
Azért nem tartom partizánakciónak, mert itt a fórumon is és az upload szövegében is igen konkrétan megjelöltem, hogy mikor mit miért csináltam. És szükség esetén vállaltam a visszaalakítást.

Költői kérdések:
Mitől lesz elfogadott egy elv?
Hány embernek kell rábólintani?
Kiknek kell rábólintani?
Hol van ez leírva?
Az elmúlt években hányszor került szóba a tuhu munka során, hogy melyek az elsőrendű főutak Magyarországon?

Tényleg nem akarok személyeskedni, de rákerestem az említett két Mester összes itteni hozzászólására, asszem 1970 + 1885 hsz. Nem szerepel a szövegekben az "elsőrendű" string, és a "számjegyű" stringes hozzászólásokat elolvasva ezek sem érintik az első és másodrendű beosztást. Tehát mitől kell pont rájuk várni?
[előzmény: (36166) Arti (junior), 2009.12.06 18:01:03]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 18:01:03 (36166)
Költői kérdés: Minek partizánakciókat indítani amíg nincs elfogadott elv?
[előzmény: (36165) kepenu, 2009.12.06 17:55:07]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:55:07 (36165)
Persze, megvárjuk. Ha lesz érv a visszacsinálás mellett, akkor sajátkezűleg visszajavítom a 150-est és a 21-est, mert ezeket most előléptettem (a 21-es Mátrai szakaszának kivételével).
Még akkor is várjuk a véleményüket, ha az egyik Mester csúnyán elnézte Aty hibáját az M19-en, és emiatt rosszul tervezett a térkép 2 évig.
[előzmény: (36154) Arti (junior), 2009.12.06 17:08:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:08:45 (36154)
Semmivel. Attól még, hogy az állam demokratikus... Én megvárnám vele a Mesterek véleményét.
[előzmény: (36153) kepenu, 2009.12.06 17:00:59]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 17:00:59 (36153)
Ők mennyivel tudnak pontosabbat az elsőrendű főutakról, mint a Magyar Közút Nonprofit Zrt.?

KiVi! Végre lenne valami szabály és nem szájhagyomány útján jelölnénk a legfontosabb útjainkat. Ha nem tetszik majd a hivatalos besorolás alapján a végeredmény, akkor ráérünk filózni azon, hogy soroljunk-e feljebb másodrendűeket. Ezzel egyébként nagyon nem értenék egyet, még akkor sem, ha a környező országok könnyebben osztogatják az elsőrendű kategóriát.
[előzmény: (36149) Arti (junior), 2009.12.06 16:27:14]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:27:14 (36149)
Addig nem állnék neki.
[előzmény: (36148) Arti (junior), 2009.12.06 16:26:22]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:26:22 (36148)
Én örülnék, ha erre áldását adná pl: tibbigeo, olahtamas, stb.
[előzmény: (36147) kepenu, 2009.12.06 16:17:01]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:17:01 (36147)
Na! Ez igazán hasznos!
Nos? Beállítjuk ezeknél a Szelesseg=főútvonal értéket?
A 150-est vállalom.
Többiek?
[előzmény: (36143) kvte, 2009.12.06 16:03:44]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:03:44 (36143)
10,21,41,42,43,44,150,354,403,405, 496,498,499,500,501,502
[előzmény: (36142) kvte, 2009.12.06 16:00:27]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 16:00:27 (36142)
Azt, hogy melyik minősül elsőrendő főútnak, nagyon egyszerűen lehet tisztázni: fönn vannak a forgalomszámlálok adatai a kozut.hu-n, ott külön vannak az elsőrendű besorolású főutak (a 44-esről sokáig én sem tudtam)

http://internet.kozut.hu/szakmai/orszagos_kozutak_adatai/eredmenyek/Lapok/default.aspx


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók