turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

ttamashozzászólásai | válasz erre | 2006.11.22 16:27:21 (11376)
Autópályán valószínűleg sokkal kevésbé van szükség navigálásra

Attól még bosszantó, ha folyamatosan újratervez.
[előzmény: (11374) pepe321, 2006.11.22 15:45:12]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.22 15:45:12 (11374)
Autópályán valószínűleg sokkal kevésbé van szükség navigálásra, mint mondjuk egy nagyobb városban, ahol viszont nem árt a 30 méter. Én hétvégén kb. 1 órát keringtem Miskolc különböző részein kifejezetten tesztelési céllal Garmin c510 + ACER d156 párossal. Itt az említett 200m akár 3-4 kereszteződést is jelentett, de volt ahol lényegesen több volt 200m-től a letérés. A teszt során a d156 kivétel nélkül akkor szólt és tervezett, amikor kellett és ez számomra sokkal kevésbé volt zavaró, mint a c510 hallgatása.
Végül visszavittem a boltba, ahol először furcsállották, hogy ennél a készüléknél nem lehet beállítani az újratervezés érzékenységét, majd ketten is megnyomkodták, végül ők is belátták, hogy "ez van, ők ezen nem tudnak segíteni, max. TALÁN majd a frissítések". Szó nélkül, nagyon korrekt módon cserélték P350-re, aminek ráadásul a napokban lement az ára 80e alá. Igaz, hogy erre az iGO-t még ki kell majd gazdálkodni, de ezt addig tudom másra is használni. :-)
[előzmény: (11347) ttamas, 2006.11.20 22:45:11]

ttamashozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 22:45:11 (11347)
A 30 méter egy kicsit kevésnek tűnik. Praktikus, ha a térkép pontatlansága + a helymeghatározás pontossága + egy autópálya szélessége kisebb az újratervezés értékénél. Kissé bosszantó lenne, ha 20 kilométeren át folyamatosan újratervezne egy félpályás lezárásnál...
[előzmény: (11346) piret, 2006.11.20 22:34:23]

pirethozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 22:34:23 (11346)
Magpet memórája sem az igazi már, hivatalosan ugyanis 200 m a megfejtés. A CityNavigator térképeken ugyanez 30 m.
[előzmény: (11345) P.ISTI, 2006.11.20 22:17:36]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 22:17:36 (11345)
300 méter az nagyon soknak tűnik. A 60CS-nél úgy emléxem ez 150méter körül volt és a 60csix-nél sem saccolom sokkal többre. Holnap majd tesztelek egyet rajta.
[előzmény: (11326) magpet, 2006.11.20 08:39:45]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2006.11.20 08:39:45 (11326)
Ne hozz zavarba! :)
Egyebkent a jelenseg ismert. A Garmin-fele terkeprajzolo alkalmazasbol (amivel a NaviGuide keszul) par hetente jon ujabb verzio. Ezt a problemat az illetekesek mar jeleztek a Garmin fele, es az derult ki, hogy a problema ezen szoftver es a kulonfele GPS firmware-ek 'osszeakadasanak' eredmenye. A 'gyari' terkepekkel (pl. CityNavigator Europe) ilen gond nincs, hivatalosan 30m leteresnel van ujratervezes. Ez a tavolsag a NaviGuide-nal jelenleg 300m, majdnem minden keszuleken. Azert majdnem, mert epp mult heten csinaltam egy tesztet, amiben egy Nuvi mar a 30m-t produkalta (a legujabb firmware-rel), mig egy StreetPilot 2720 meg mindig maradt a 300-nal.
Hatarozott igeret van a Garmintol a hiba javitasara, elmeletileg a legfrissebb terkeprajzolokaval keszulo, par het mulva megjeleno NaviGuide 4.4 mar rendben lesz. (Erre egyebkent Neked is ingyenes a frissites, ha addig vissza nem viszed.)
(((Nagyon zarojelben, nagyon privat velemenyem: en kifejezetten nem szeretem, ha par meter utan azonnal ujratervez a GPS. Ennyi szabadsagom legyen! Ha nezem a terkepet, a tervezett utat es a poziciot, akkor minden kiderul. De izlesek es pofonok... :)))
[előzmény: (11312) pepe321, 2006.11.19 16:34:38]

pepe321hozzászólásai | válasz erre | 2006.11.19 16:34:38 (11312)
Vettem pénteken egy StreetPilot c510-est. Bocs Magpet, hogy nem tőled, előszőr úgy terveztem, de valami azt súgta, hogy hátha elsőre nem lesz olyan sima ügy, így jobb lenne inkább egy helybeli cégtől. Sajnos lehet, hogy ez a megérzésem be is jött. A készülék szép, jó, az eltervezett úton gyönyörűen navigál, DE:
Ha letérek az általa eltervezett útvonalról, akkor többnyire szörnyű nehezen akar újratervezni. Ez azt jelenti, hogy akár több kereszteződésen is átmehetek, akár olyan szinten is, hogy a lila vonal már nem is látszik (ez több 100m is lehet!), mire rájön, hogy tenni kellene valamit. Van hogy eközben még mondja is az általa kitalált, de már nem is látható útvonalhoz tartozó utasítást/téjékoztatást. A térképen az autó pozícióját tökéletesen mutatja, bekapcsoláskor is gyorsan éled, szóval ezzel nincs gond. Volt már reset is, semmi változás. Végigolvastam a magyar és az angol manual-t is, de nem találtam szinte semmit az újratervezéssel kapcsolatban.
Az igazi csalódást az okozta, hogy föltapasztottam mellé egy ACER d156-ot (ez még SiRF II-es) és az iGO az "eltévesztett" kereszteződések után 20-50m-en belül mindig garantáltan szólt és már mutatta is az új tervet, akár többször is, míg a c510-ről szépen lassan eltűnt a lila vonal... Korábban egy Mio169+iGo-val sem volt semmi gondom.
Másnak milyen tapasztalata van ezzel? Ha ez így lenne normális, akkor megyek holnap és a 3 napos cseregaranciában becserélem egy MioP350-re, mert ez így tutira megszivatna Pesten... Bocsi, de kifejezetten csalódott vagyok, pláne amiket eddig mindenhol olvastam erről a készülékről.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók