turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

NZshozzászólásai | válasz erre | 2006.04.27 10:00:57 (7309)
A GPS egy vevőkészülék, ami semmi körülmények között nem képes rádiófrekvenciás sugárzásra, tehát semmilyen berendezést nem tud zavarni, még a repülőgép (egyébként valóban) érzékeny navigációs és kommunikációs berendezéseit sem! Pusztán elméleti síkon persze ebben is van egy lokál oszcillátor, azonban ennek az "adása" a kütyü néhány 10cm-es körzetén kívül már erre a célra alkalmas műszerekkel SEM fogható, ráadásul a repülőgép árnyékolt belsejében helyezkedik el. Azt sem bizonyította senki még, hogy a fémkeretes szemüveg nem hat negatívan a repülőgép fedélzeti műszereinek működésére, mégis "használható" a fedélzeten, nem is kérdőjelezi meg senki az ártalmatlan mivoltát. Hát, kb. ugyanennyire zavar a GPS is...
[előzmény: (7302) P.ISTI, 2006.04.26 23:36:10]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.26 23:36:10 (7302)
úgyis tudom, hogy semmit nem befolyásol a repülés biztonságát illetően

Ezzel az állítással sokaknak más a véleményük (nekem nem). Tény, hogy eddig még nem bizonyította senki, hogy egy légijármű műszereit megzavarta volna egy GPS, de az ellenkezőjét sem bizonyították még.
[előzmény: (7287) sprok, 2006.04.25 21:39:25]

sprokhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 21:39:25 (7287)
Ilyenek nekem is vannak. :)
Bár a múltkor nem jutott ablak melletti hely, így aztán megette a fene az egészet és még a SirfStarIII sem látott ki, igy a Bp-Newcastle sajna nem jott ossze. Régebben a eTrex Vistával nagyon kellett ügyeskedni, hogy holdakat lásson, de a 60Cx ablak mellett gyönyörűen kilát.
En galád módon nem szoktam megkérdezni, inkább csak berakom magam elé. Nincs kedvem szórakozni velük, úgyis tudom, hogy semmit nem befolyásol a repülés biztonságát illetően.
[előzmény: (7286) @david, 2006.04.25 21:31:32]

@davidhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 21:31:32 (7286)
Jó tapasztalatom van a repülőn való trackelésről:

BUD-STN (London Stansted) Sky Europe
LUT-BUD (London Luton) EasyJet

Feltöltöm a trackeket a turistuatakra. Van valakinek hasonló? Multkor épp gondolkoztam merre mehetnek, mert múltkor azt olvastam, hogy úgynevezett légifolyosók már nincsenek, a minimális üzemanyag felhasználást maguk elött tartva tervezik meg az utat.

Mindkétszer megkértem a légikisérőt, hogy kérdezze meg a kapitánytól. (ez fontos, mert ők automatikusan rávágnák, hogy minden kütyüt ki kell kapcsolni). A Skyeurope végig engedte, az easyjet nél kicsit kitartóbbnak kellett lenni, a fel, és leszállás során nem használhattam.

A tapasztalatok GPSMAP 60 készülékkel:
Ha odaérintettem az antennát az ablakhoz 7-10m pontosság, ha kb 10 cmrel felém volt, akkor 20-30m, és kezdte elveszteni a műholdakat.

Átlagos repülési sebesség: 750km/h
Átlagos repülési magasság: 10 200m (357 00 foot)
Átlagos emelkedési sebesség: 10m/s (max)
Siklásaránynál legtöbb 19:1 volt..
Elrugaszkodási sebesség: 250km/h
Süllyedés Ferihegy 1 felé: kb Bécs fölött
Egy jobban bedöntött kanyarnál egyszerre kb 20 fokot fordultunk
Távolság légvonalban 1580km

Ideális helyek fotózáshoz: Első 5-6 sorig, de itt a motor miatt hangosabb, szerintem a legutolsó sorokban (24-26) kellemesebb. Itt ha akarod belefotózhatod a szárnyat is. A ülés van a menetirány szerint bal ablaktól kezdve, F: jobb szélén

Az útvonal kb Komáromnál megy ki az országból. Egészen fura a Börzsöny felülről. kis dombok, de egészen közel egymáshoz.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók