turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

diegohozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 22:27:03 (59574)
Általában akkor szokták javasolni a trackként való feltöltést, ha valaki nagyon ragaszkodik a gépen megtervezett útvonalához. Mert ugye, amit gépen tervezel, azt nem eszi meg egyik kütyü sem, mert más az útvonal számítási algoritmusuk. Ha érdekel, erről bővebben a faq-ban találsz írást. Szóval, ha gépen csináltál egy útvonaltervet, és az pontosan úgy kell a kütyün, akkor átkonvertálod trackké - lásd faq - és akkor ugyan azt a nyomvonalat kapod, mint a gépen, csak a kütyü számára is érthető formában. Persze ha van kedved, türelmed,stb a kütyün is kijelölgetheted a pontokat (én pl így tervezek) és akkor is megvan az út track nélkül. A másik, hogy ha trackként töltöd fel, akkor nem az útvonalak között fogod látni, hanem a nyomvonalak között. Egyes kütyük az így feltöltött trackeket elrejtik a térképen, tehát lehetséges, hogy előbb be kell kapcsolni a láthatóságát. A másik, hogy ha megnyitod a kívánt tracket, akkor annál megjelenik egy Track Back gomb. Na ezzel lehet a tervezettt track végéről, tehát fordítva visszanavigálni. tehát gépen tervezéskor erre is érdemes figyelni, vagy megfordítani az útvonalat. Még egy érdekesség, hogy az ilyen feltöltött nyomvonalakból a legtöbb kütyü max 500 pontosat tud fogadni. Tehát ha hosszabb az út, akkor több részletben kell feltöltened.

Dióhéjban ennyi :-)


vagy nagyon szómenésem van, vagy ennyire nem akarok lefeküdni, hogy inkább írok ;-)
[előzmény: (59571) air, 2011.10.17 22:04:41]

airhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 22:04:41 (59571)
Most lehet, hogy megint butaságot kérdezek, de még kezdő vagyok ezen a téren (is).
Miért jó a megtervezett útvonalat trackként feltölteni, és úgy használni?
Ezt már több embertől is láttam leírva. Van ebben valami trükk, vagy spéci dolog amitől jobb a track, mint a megtervezett útvonal?
[előzmény: (59549) olahtamas, 2011.10.17 14:02:24]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 14:02:24 (59549)
Én is előre megtervezem az utat trackként feltöltöm, és azt könnyen lehet már kezelni.
Az eltérések meg könnyen kezelhetőek.

Ha meg gyorsan kell improvizálni, akkor légvonal szorozva 1.5 -el :)
[előzmény: (59542) FDorka, 2011.10.17 10:38:40]

FDorkahozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 10:38:40 (59542)
1. A tervezést otthon csinálom. Út közben nem tudok tervezni (max a következő sarokig, vagy ha rövidíteni akarunk valami konkrét cél felé, pl. vasútállomás stb.).
2. A szinttel, útviszonyokkal ált. tisztában vagyok, tudom, mi vár még ránk, a távolságot sajna nem tudom megsaccolni úgy, hogy felnézek az előttem álló hegy tetejére. :)
3. Terepen és annak viszonyai között legjobb még mindig a papírtérkép. Ha tájékozódni kell, a GPS-t csak pozíciómeghatározáshoz használom.

Persze mindenki másképp csinálja :)
[előzmény: (59541) magpet, 2011.10.17 10:17:50]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 10:17:50 (59541)
Ez elméletben igaz, gyakorlatban nálam két okból nem szokott üzemelni:
1. A tuhu térképén az útvonaltervezés nem mindig azt az utat tervezi, ami a legrövidebb, vagy nekem legszimpatikusabb.
2. A távolság adott esetben csak egy apró információ-szeletke a hátralévő idő számításához: szint, útviszonyok, stb.

A térképre nézve nagyjából próbálom kitalálni, hogy a légvonalhoz képest mit látok a térképen: szinte egyenes út, kanyargós rémség, szintvonalakkal párhuzamos séta vagy azok keresztezése fel/le. Nálm ez utóbbi technika pontosabb becslést eredményez.
Nem rábeszélés, csak elmesélés. :)
[előzmény: (59540) FDorka, 2011.10.17 10:06:05]

FDorkahozzászólásai | válasz erre | 2011.10.17 10:06:05 (59540)
Azért szeretem a tervezést (úton), mert látom, mennyi van még előttünk. Ha ki van számítva az időnk, jó tudni, hogy állunk. Amúgy általában megjegyzem az útvonalunkat és tudom, merre kell menni tervezés nélkül is. Mivel áttértem az OMP-re, még jobban is látom az utakat és a jelzéseket, amelyeket követnünk kéne, ha nem takarja le az egészet az útvonaltervező.
[előzmény: (59537) magpet, 2011.10.16 22:59:11]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2011.10.16 22:59:11 (59537)
En kicsit egyszerusitettem a dolgot: tuhun nem tervezek uton, csak legvonalban. A poziciom latszik, celpont latszik, terkep latszik. A tobbit seta kozben kitalalom, vagy eltevedek. Onalloan. :)
[előzmény: (59536) FDorka, 2011.10.16 22:52:55]

FDorkahozzászólásai | válasz erre | 2011.10.16 22:52:55 (59536)
Én nem tapasztaltam. Annyi, hogy az útvonaltervezést nem szabad útközben ki-be kapcsolni, mert meghülyül a kütyü. Otthon megtervezem, rátolom a gépre, túra elején elindítom és a végéig úgy hagyom, akkor pontosan tervez és saccolja a távolságokat. (Dakota20-al nyomom)
Ja, és az útontartást automatikusan visszakapcsolja, akkor is, ha kikapcsolom. Még nem kísérletezgettem, hogy mikor kapcsolja be magát. Talán útvonaltervezéskor. Bár a kimenő tracken nem változtat (úgy vettem észre), hogy kivan vagy bevan.
[előzmény: (59525) Bojsza család, 2011.10.16 20:18:56]

Bojsza családhozzászólásai | válasz erre | 2011.10.16 20:18:56 (59525)
Hali!

történt már valakivel hasonló?
megtervezett útvonalnál(nem légvonal) a cél távolsága folyamatosan nőtt, pedig jó irányba mentünk
Dakota20 Oregon450 mindkettő ugyanazt csinálta... persze nem estünk kétségbe...
csak érdekel, hogy mitől lehet...


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók