turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
Tájegység: Zala
Felhasználó: magashazizs

Útvonal letöltése GPS-be
Útvonal megjelenítése Google térképen (maps.google.com)
Útvonal letöltése Google Earth-be (.kml, Google Earth telepítését igényli)
Útvonal megjelenítése a tájegység térképén (kísérleti, SVG, lassú)

Itiner
Itiner visszafelé

Megjegyzés hozzáfűzése

Az útvonal szalagozással kerül kijelölésre. Kallósd faluház - Árpád-kori körtemplom - Kehidakustány Deak-kút - Szent László Kápolna - Horváth pince , kilátó - Kallósd szőlőhegy - Páduai Szent Antal kápolna - Kallósd faluház

Az útvonal szalagozással kerül kijelölésre. A turista jelzéssel jelölt szakaszok jelzéseit nem említem , hogy a tájékozódásba ne okozzak zavart. Tehát lássuk : A Kallósdi faluháztól aszfaltozott úton ,déli irányba, a temetőkert felé indulunk. A temetőkertben találjuk az Árpád kori körtemplomot és a világháborúk hőseinek emlékhelyét. A temetőkertet keleti kapuján elhagyva árnyas fák alatt folytatjuk útunkat a szőlőhegybe vezető köves útig, ahol jobbra fordulunk. Pár száz méter után a keresztnél szintén jobbra térünk. A borospincék közötti kövezett, enyhe kaptató után gabonatáblák között haladunk majdnem az erdőig. Az erdő előtt kb 100 méterre balra leterünk a fasor túloldalán elterülő termőföld felé. A termőföld szélén , balra felfelé vezető földes úton kell tovább mennünk a messziről is jól látható , öreg kehidai tölgyfák alkotta erdősávig. A kb 50 méter szélességű erdősávon átmenve a kehidai szőlőhegy felső útjának végénél találjuk magunkat. Egy kicsit tovább sétálva jobbra a völgy irányába kanyarodunk, majd szőlőskertek mentén az alsó pincesor kövezett útjára érünk. Balra , kb 100 m-re , öreg tölgyek, bükkök árnyékába találjuk a Deák kútat. A völgyszerű vízmosásban , fa matuzsálemek lombjai alatt hűsölve, szomjunkat a friss vízzel oltva és az alattunk húzódó Szent György vonal energiájával töltődhetünk fel. Ezután
útunkat keleti irányba a pincék alatt folytatjuk. Alig száz méterre , megtekinthetjük a Szent László kápolnát is. További néhány száz méter után balra kell fordulnunk, hogy egy kisebb kaszállón és szőlősben felkaptatva felérjünk a felső pincesor útjára. Ott jobbra fordulva és tovább menve, lépésről lépésre egyre csodálatosabb panoráma tárul elénk. A kehidai Horváth család pincéjénél , hozzájárulásukkal, saját felelősségre (!) , kettesével, hármasával (!)felmehetünk kilátójukba, ahonnan még fantasztikusabb kilátás nyílik a Zala völgyére. Innen a köves úton leereszkedünk ismét az alsó útra, ahol balra fordulva a kereszteződésig megyünk. Megint balra fordulunk és a pincesor között haladunk északi irányba. Mielőtt erre elfordulnánk, érdemes jobbra a horgos felé is eltekinteni és szemlélődni egy kicsit. Ugyanis a horgos oldalába gyurgyalagok vágtak odút , és szerencsés esetben megpillantanthatunk néhány példányt ezekből az egzotikus tollruhába öltözött ritka és érdekes madarakból. A pincesoron keresztül vezető köves út lassacskán földes- füves szekérúttá változik és a tájat is egyre inkább a természet uralja. Kisebb gyümölcsösök, kertek, kaszállók, akácosok következnek , amíg egy öreg erdőbe nem érünk. Az árnyat adó lombok között érünk fel a kallósdi szőlősöket keletről átkaroló domb tetejére. A domb hátáról nyugati irányba letekintve elénk tárul a kis teknő szerű , kedves völgy , amelynek nyugati pincesorai között haladtunk túránk elején. A balra lefelé vezető horgosban ( vagy annak mentén ) leereszkedve az alattunk húzódó pincesor köves-földes útjára érünk. Jobbra elindulva pár száz méter után egy fa hídon átlépdelve érkezünk vissza a kereszthez, ahol korábban jobbra mentünk el. A kereszt most nekünk balról lesz és mi egyenesen megyünk tovább a falu irányába. Az aszfaltozott útra érve jobbra , majd pár lépés után balra fordulunk és a volt állattelep valamint az első lakóház között az enyhén emelkedő , aszfaltozott úton elindulunk a domb tetején található Páduai Szent Antal kápolnához . A felfelé baktatást érdemes egy-egy visszatekintéssel megszakítanunk, mivel ahogy egyre feljebb jutunk úgy bontakozik ki hátunk mögött a gyönyörű táj szépsége és rádöbbenünk, hogy Árpád kori őseink nem véletlenül választották ezt a környéket lakhelyül és miért emeltek pont itt templomot és építettek kápolnát hálából egy felsőbb erőnek, amely létrehozta mindezt. A gabonatáblák között haladva bármerre is nézünk, az erdővel borított zalai dombok egymásba hajló harmónikusan játékos hullámzásának szemet , lelket gyönyörködtető látványa kápráztatja el a vándort. A kápolnához felérve megpihenhetünk a fák lombjai alatt, felfrissíthetjük magunkat. A zalai körtúra 20 és 30 km-es távjai innen tovább haladnak zalakoppany irányába, de nekünk innentől egy dolgunk maradt, ugyanezen az aszfaltos úton visszatérni a faluba vezető bekötő úthoz és azon visszasétalni a pár száz méterre található Faluházhoz , amely körtúránk kiindulási és egyben célpontja. De a kápolnától leereszkedve ne siessünk ! Szívjuk magunkba a változatos, játékos táj harmóniáját, a dombokon hullámzó ,zöld növénytakakaró megnyugtató ringatását mielőtt visszatérünk modern világunkban , ahová Kallósd , ez a kedves kis rendezett falucska finoman, a maga kis szerénységével visszavezet bennünket.

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók