turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, bregő és andorpapa hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1946 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.22 18:26:52 (16375)
Azért csak óvatosan a vonat testén való matatással, meg a "rakjuk olyan magasra a külső antennát, amennyire csak lehet" lelkesedéssel! Az egyik volt gimnáziumi évfolyamtársam gyakorlatilag szénné égett, amikor egy átmulatott este után egy álló vasúti kocsin felkapaszkodva akarta szemlélni a világot (mondjuk nem ismerem a pontos részleteket, de az biztos, hogy az utazó magasság fölé menni nem célszerű).

Egyszerűbbet mondok: kérj kölcsön egy kraftos BT GPS-t, mondjuk SiRF III, Nemerix vagy MTK chipsettel, biztosan akad a kollégák között valaki, aki feléd lakik, és nélkülözni tudja a motyót 1 napra. Mondjuk én anno a SiRF II-es Leadtek vevőmmel is eléggé jó vasúti trackeket tudtam csinálni, pedig erősen dimbes-dombos terepen is mennie kellett, külső antenna nélkül, az ablakhoz nyomva a kütyüt. Aztán a korábbi SiRF III-as GlobalSatom és a mostani Nemerixes XAiOX-om már a közvetlen ablakra tapadást sem igényli, nem csupán BZ-n, de az Intercityn is bárhol lát.
[előzmény: (16369) Mengyán, 2007.10.22 15:25:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.22 18:06:33 (21236)
Valóban, Bandy eladó készüléke és BT-s vevője nagyon királyos összeállítás. Ha viszont újban gondolkodsz, akkor érdemes megnézned a Mitac Mio P350/P550 sorozatát (a P550-ben van WLAN is), ezek eléggé olcsók, 2 év garancia jár rájuk, és a Mio eléggé megbízható márka. Árban ennél (mármint mondjuk a P350-nél) nem érdemes lejjebb menni, mert már túl erős kompromisszumokba ütközik az ember. Ja, és ebben az árban már van autós töltő és tartó is, szóval tényleg nem rossz biznisz.
[előzmény: (21234) vatyec, 2007.10.22 16:14:53]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 23:41:38 (21223)
Nem kell 2 készülék, csak tisztában kell lenni a választott kütyü korlátaival. Viszonylag kevesen vannak itt a fórumon, akik külön készüléket használnának autóban és terepen. Egy PDA pl. iGO-val tökéletesen elvisz Európa bármely pontjára (tapasztalat) és még kényelmes használni is (szerintem). Az erdőben pedig ott a Russa/Navitel, ezek is kezelik a turistautak.hu ingyenes turistatérképeit, ráadásul geocaching is játszható velük, egyedül a sérülékenyebb készülékre kell vigyázni. Ugyanígy egy Venture Cx vagy 60 CSx is feltölthető Európa térképpel, és bár kisebb kijelzőn, hangutasítások nélkül, de ugyanúgy (és ugyanoda) elvisznek, mint a PDA, terepen pedig szintén a turistautak.hu térképeit használják rajtuk, és geocaching-barátnak tekinthetők, a strapabíróságuk pedig legendás. Nyilván a megfogalmazásból is kiolvasható a kulcsszó: kompromisszum. Persze ha van párszáz rugód, akkor több kütyüre is befizethetsz, de ez nem szükséges.

Én ugyanazzal a PDA-val megyek nyáron külföldre kocsival, mint hétvégén az erdőbe, mások meg ugyanazzal a 60 CSx-szel mennek nyáron külföldre, amivel hétvégén az erdőbe. És mindannyian boldog emberek vagyunk, akik elégedettek készülékük tudásával.
[előzmény: (21220) ini, 2007.10.21 23:21:05]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 21:47:49 (21216)
És van még egy aspektus: az ár. Persze lehet mondani, hogy ennyit spóroljon még az ember, vagy dobjon még hozzá egy 20-ast, de ez sokszor nem egyszerű. Például én akármennyire is szeretném, nem tehetem meg, hogy GPS-re 75-100 rugó körül költsek (új készülékben gondolkodva), márpedig ha Garmint szeretnék, akkor ezt meg kell tennem, a Vista Cx 75 rugó, és akkor még nincs se memóriakártyám, se adatkábelem, az autós tartóról nem is beszélve. Egy Mio P550m 66 rugóért nem csupán 2 év garanciával hozzáférhető jó minőségű PDA, de a GPS-en és a BT-n kívül WLAN-t is kínál, és az 512 megás belső memóriája az SD vásárlást is elkerülhetővé teszi. Gondolom mondanom sem kell, hogy az árban benne van az autós tartó és az autós töltő is. Ja, és SiRF III-as vevő van ebben is. Persze nem olyan szuper pöpec, mint a minőségi antennával, finomra csiszolt szoftverrel szerelt 60CSx sajátja, de azért az átlagos igényeket bőven kielégíti. És mp3-at is lejátszik! :)

Szóval sokan vannak úgy, hogy nem engedhetnek meg maguknak drága kütyüket, de azért a műholdas navigáció előnyeit élvezni szeretnék. Szerintem ez nem bűn. A minőséget, a fifikás megoldásokat, a kompromisszum-mentességet meg kell fizetni. A magyarok többsége viszont nem erről híres, hanem a sufnituningról. És emiatt van az, hogy az erdőben manapság bizony össze lehet futni PDA-s turistákkal, cacherekkel.
[előzmény: (21212) OldNat, 2007.10.21 21:18:36]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 20:52:56 (21210)
Nem kell aggódni, a Garminnal és a PDA-val is akad szívás! Hol ez, hol az. Egyiknél nyűg az, hogy térképeket hogyan másolj fel, milyen memóriakártyával hajlandó "menni vagy nem menni", firmware/tápcsatlakozó para miatt kikapcsolásos trackvesztés, a másiknál meg időnkét egy-két fagyás, terepen pótakksi nélkül lemerülés, bizonyos típusoknál kikapcsolhatatlan Static Navigation, nyomor az ActiveSync nevű leprával, BT szakadás stb. De ha éppen működő kombinációt fogsz ki akármelyik oldalról, akkor meg egy totál elégedett user leszel. És persze azon is múlik, hogy Garmin vagy PDA, hogy milyen a hozzáállásod. Lelkesedsz-e az érintőképernyőért, vagy inkább azt komázod, ha pár gombbal intézhetsz mindent, komázod-e a nagy kijelzőt, vagy akksi-ölő luxusnak tartod, és első az üzemidő, féltve dédelgeted a kabátzsebben az elektronikus kütyüidet, vagy simán kivágod őket az övedre, táskád pántjára, blablabla.

Itt a fórumon van néhány emberke (illetve nagyon sok emberke), akiknél a GPS egyet jelent a Garminnal, és a csúcsnak egy 60CSx-et tartanak, míg vannak páran, akik a Windows Mobile alapú navigációban hisznek, és igazi élménynek egy WLAN-os, BT-s, nagy kijelzős érintőképernyő tapizását nevezik, és ugyanolyan boldogan kirándulnak és/vagy ládáznak vele, mint garminista cachertársaik. Van, aki a japán kocsikra gerjed, és akadnak, akik a németeket preferálja (tudom, mindjárt jön magpet, és közli, hogy a PDA pedig az ungarische suzuki, és részben igaza is lenne), szóval nem jársz rosszul egyikkel sem, csak a célnak leginkább megfelelő kütyüvel érheted el a legnagyobb kényelmet.
[előzmény: (21202) ini, 2007.10.21 17:58:24]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 10:13:19 (21196)
Ez is igaz. Közben beugrott egy dolog: a PDA-hoz (ha van BT) lehet kapcsolni még legalább 1 GPS vevőt, és akkor már két egységgel lehet trackelni, ami a felmérés minőségét tudja javítani. És így már olyan vevővel dolgozhat az ember, amilyennel csak akar. Lehet az SiRF III, MTK, Nemerix chipes, és a kivitelezés minősége is csak a pénztárcától függ (mert ugye a beépített vevők általában picit gyengébben muzsikálnak, mint egy minőségi BT-s egység, lásd RoyalTek, GlobalSat, Holux stb). De a masszivitást ezzel nem lehet növelni.
[előzmény: (21195) KoLa, 2007.10.21 10:04:16]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.21 09:39:05 (21194)
Azért javasoltam Garmint, mert írtad, hogy terepre kellene. Én eléggé nagy PDA-fan vagyok, itt a fórumon a "zsebvindóz" egyik zászlóvivőjének tartanak, és úgy gondolom, hogy a PDA-k tényleg ár/érték arányban simán a legjobbak (SiRF III-as vevő, korlátlan memória, nagy kijelző, okos programok és jó térképek), de ha csak és kizárólag terepre kell, akkor lehet (ismétlem: lehet), hogy a Garmin valamelyik olcsó típusa jobb biznisz. Ha pl. sokat használod kocsiban a GPS-t, akkor már erős alternatíva a PDA is (amúgy én terepre is PDA-val járok, már évek óta). Ha nincs sok lóvéd, és nem akarsz a Garminokkal járó nyomorral kűzdeni (pl. MapSource-hoz kötöttség), akkor vegyél PDA-t, abból is valami tisztességeset, pl. Asust vagy Mitac Mio-t.
[előzmény: (21192) ini, 2007.10.20 21:40:55]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.20 20:52:32 (21189)
Nem a legjobb gép, ráadásul eléggé drágán. 48-ért adja a tag, de 53-ért már Mio P350-est kapsz, 2 év garanciával, és az kicsit jobb is. Na meg a leírás alapján ahhoz sem legálisak a programok (iGO, játékok stb), szóval tényleg nem olcsóbb. De ha elsősorban terepre kell a kütyü, és a PDA egyébb funkciót nem akarod használni (határidőnapló, mp3, jegyzetfüzet, pdf és irodai fájlok kezelése, web stb), csak a GPS-t, akkor lehet, hogy egy használt Garmin kézi készülékkel jobban jársz. Pl. a Venture Cx eléggé jó áron kínálja magát.
[előzmény: (21186) ini, 2007.10.20 18:31:26]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.18 12:34:06 (16297)
A "gyári" MapEdit tud közvetlenül .rus-ba is menteni, akkor egy konverziós lépés megspórolható, de amúgy ez tényleg járható útnak tűnik. Persze kérdés, hogy van-e valami ingyenes megoldás, pl. a DXF-->SHP konvertálásra?
[előzmény: (16296) sprok, 2007.10.18 11:49:42]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.14 11:37:54 (16232)
Köszönjük.
[előzmény: (16229) Kolesár, 2007.10.14 07:58:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.14 01:39:20 (16227)
Hát azért a te Java alapú rendszered bőven királyság a jelenlegi állapotában is, az SVG-hez (ami már nincs a főoldalon) és a rasztereshez képest is rengeteg hasznos funkciót tartalmaz. Gondolok itt például a POI-k kezelésére vagy a nagyon korrekt keresőre, vagy gyors működésre (általában a Java cuccok röcskesztik a rendszert (WinXP), de ez gyors és zökkenőmentes). Nyilván van még mit fejleszteni, csiszolni, de látványos és sok szempontból fejlettebb társainál, tehát érdemes lenne folytatni (de legalább a térképet frissíteni alatta).
[előzmény: (16199) Trackman, 2007.10.13 00:31:40]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.13 18:36:27 (20981)
Az A701-re ott a Russa vagy a Navitel is, azok eszik a tuhu térképeket (de ezt te is tudod). Persze maga a Garmin felület is vonzó lehet, mármint az, hogy az összes Garmin térkép fut rajta, és a filozófiája is inkább arra hajaz. A pdamania.hu-n van egy blog a symbian-os változatról, eléggé jókat írnak róla, és hát azért mindenképpen innovatív megoldás a Garmin részéről, hogy a GPS-es navigációtól amúgy kicsit idegen platformot szinte fullos felületté változtatja (mielőtt kötekedne valaki: ismerem a symbian-os navi cuccokat, és hát azért egy PPC vagy Garmin platformhoz képest...khmmm).
[előzmény: (20959) vagesz, 2007.10.13 10:25:51]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.12 12:13:58 (16190)
Muszály mindig kötekedni? :)
[előzmény: (16189) johann g (Lud), 2007.10.12 11:25:50]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.12 10:01:49 (20928)
A cucc tutira létezik, mert maga a Garmin is árulja: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=11413
A kompatibilis készülékek listájában pedig több WM6-os, nem érintőképernyős modell is megtalálható. A kérdés csak az, hogy megy-e rendesen nem integrált vevővel (hanem mondjuk BT-vel, hiszen ez elvileg csak portszámban különbözik, maga a szoftver ugyanúgy NMEA-t vagy SIRF protokollt használ), és persze mennyire háklis a kis felbontásra (mert az általam preferált készülék 176x220-as, ami nem sok, de legalább kevés :).
[előzmény: (20927) bregő és andorpapa, 2007.10.12 09:42:17]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.12 09:42:17 (20927)
Erre gondolok: http://www.pdamania.hu/content/9623/?q=garmin
A hír szerint direkt okostelefonokra (tehát nem PDA-GSM kombókra) is kihozza a Garmin a programot (microSD kártyán), és a symbianos verzióhoz hasonló funkcionalitással fog rendelkezni. Amire felfigyeltem: Ezentúl az okostelefonokba beépített GPS vevőt fogja használni az alkalmazás...
Tehát a hír szerint (ami persze nem biztos, hogy igaz) nem kell hozzá a Garmin BT-s GPS-e. Azt is írják, hogy kb. 100 dollár lesz az ára Odaát (mert persze nálunk később vezetik csak be), ami elég jó ár, ha azt vesszük figyelembe, hogy teljes GPS-es funkcionalitással ruházhatunk fel egy nem érintőképernyős GSM készüléket.

Azért gondolkodom erről, mert lassan teljesen eloxidálódik és a légkörbe távozik a nagyonsokéves Ericsson telefonom töltőcsatlakozója és antennája (ez tényleg így van), és szeretnék egy olyan készüléket utódként, amivel akár GPS-t is tudok kezelni, pl. hirtelen be akarok mérni egy pontot a POI adatbázisba, vagy trackelnék egy eddig nem felmért országutat stb. De szeretném, ha kicsi, könnyű és viszonylag nagy üzemidejű lenne a készülék, és számomra a Windows Mobile platform is valamennyire elvárás (igen, mazochista vagyok és minden ilyen fórumbejegyzésemért kapok 200 HUF-ot a Microsofttól). Ja, és olcsó is legyen, mert nincs 80-100 rugóm rá. Ezért már egy ideje szemezek a HP iPAQ 514-es kütyüvel, van benne WLAN és BT is, mindez 60 rugó. Na de ha nincs érintőképernyő, akkor a jól megszokott iGO-Russa/Navitel párost elfelejthetem. Ha futna rajta az XT (amiről elég jókat olvastam, használhatónak tűnik a dolog), akkor lehet, hogy egy lépéssel közelebb kerülnék a Garminhoz, a garminizmuzhoz.
[előzmény: (20920) magpet, 2007.10.11 20:21:06]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.12 09:23:27 (16183)
András! Hajóról se feledkezz el!

(Zárójeles kérdés: a Java alapú térkép milyen állapotban van, kikerül-e a főoldalra, illetve miért nem frissül a térképanyaga, mi van Trackman-nel stb?)
[előzmény: (16181) Kolesár, 2007.10.12 08:05:13]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.11 18:47:59 (20915)
Keresztkérdés: mikor lesz itthon fogható az okostelefonokra szánt Garmin Mobile XT (természetesen nem a Symbian, Linux és egyéb megoldásokra, hanem a csúnya, gonosz Microsoft Windowsra gondolok)? Ez rendesen működni fog a nem érintőképernyős okostelefonokkal (hiszen egy 60CSx is megoldja pár gombból)? Mi lesz a szoftver ára? Rendesen fog futni alatta az összes Garmin térkép? Kell hozzá majd MapSource?
[előzmény: (20913) magpet, 2007.10.11 17:19:12]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.11 09:57:31 (16131)
Ahogy olahtamas is mondja, valamikor/valahol el kell kezdeni, az itteni régi motorosok közül sincs senki, aki az anyatejjel szívta volna magába a "hogyan készítsünk digitális turistatérképet?" tudást, a MapEdit kezelése gyorsan elsajátítható, a leírások átrágását pedig szerintem nem kötelező 1 nap alatt elvégezni, célszerű csak az alapokkal kezdeni, majd rajzolás közben belekukkantani, ha egy-egy dologban nem vagy biztos. Természetesen segítünk itt a fórumon vagy akár privátban is.
Ha van kedved belevágni, én szívesen segítek neked az első időkben, útmutatás, rajzolások értékelése, tanácsadás és feltöltés terén. Mert a trackjeid nagyon igényesek, sok információt hordoznak, és régi alapigazság, hogy egy trackből maga a trackelő tudja kihozni a legtöbbet, hiszen személyes emlékeid, tapasztalataid neked vannak az adott útszakasszal kapcsolatban. Arról nem is beszélve, hogy ha én pl. nem vagyok ismerős az általad bejárt területen, így biztosan lesznek utak, melyeket nem (elég) jól rajzolok be, míg te a vizuális emlékek segítségével tutira helyesen vinnéd be a rendszerbe.

Szerintem próbálkozz meg a térképrajzolással, és ha nagyon nem megy, vagy nincs kedved/időd folytatni, akkor semmi gond, ez az egész nem kötelező, de nagyon hasznos munkát tudnál végezni a közösség számára.
[előzmény: (16124) Erdőjáró, 2007.10.11 07:35:41]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.10 22:30:16 (16122)
Erdőjáró mecseki szerkesztési jogát én is szorgalmaznám, mivel a Mecsekben van egy kazal track tőle, igényesen felmért, alapos és hasznos gyűjtemény, amit nem akarok feldolgozni, mivel nem vagyok ismerős a Szekszárdi-dombság és Geresdi-dombság vidékén, jó lenne, ha ő maga foglalkozhatna ezzel.
[előzmény: (16120) Erdőjáró, 2007.10.10 18:27:37]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.10 10:02:15 (16107)
Illetve Andrást.
[előzmény: (16106) bregő és andorpapa, 2007.10.10 10:02:05]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.10 10:02:05 (16106)
Akkor ezügyben is Adnrást várjuk.
[előzmény: (16104) KiVi, 2007.10.10 09:16:11]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.10.10 09:15:10 (16103)
KiVi! Hol tart a Zselic különválasztása a Mecsektől?

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.03 21:48:06 (20712)
Ajajj, az Acer új sorozatai valami megmagyarázhatatlan oknál fogva nem reagálnak a SN kikapcsolására. Valakivel leveleztem sokáig a megoldás reményében, de emlékeim szerint ő sem talált gyógyírt. Esetleg a gyári program (mármint a SiRF gyártóé), a SiRFDemo segíthet, nem tudom.
[előzmény: (20706) Elekesj, 2007.10.03 21:11:45]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.10.01 23:11:29 (20609)
Éljen a Garmin!
[előzmény: (20607) magpet, 2007.10.01 23:06:09]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.28 22:20:58 (15970)
Ezért kell Mikulás skinjét Mikulás térképeivel használni. Én még nem is próbáltam a tuhu által kreált .rus és .ntm állományokat, mindig a gps.info-racio.hu-ról szedem a frissítést. Russához és Navitelhez is csak az ő térképverzióját használom, mondjuk hozzá kell tenni, hogy a skin fájlokat magam editáltam, mert kicsit más igényeim voltak az úttípusok és bizonyos felületek megjelenítésével kapcsolatban.
[előzmény: (15969) vagesz, 2007.09.28 22:14:23]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.28 13:59:29 (15957)
Ráér, csak nem akartam én megcsinálni, mert nem szoktam kajakkal/kenuval/csónakkal/tengeralattjáróval Duna/Tisza/Rába/Dráva folyókon közlekedni (és trackelni), ezért az adott trackből biztosan kevesebbet tudok leszűrni, mint egy tapasztalt evező (csak egy nyilvánvaló péda: fogalmam sincs, hogy a különböző színű bóják mit jelentenek, a folyami kilométerek gyakorlati trükkjeiről (melyik oldalon, hogyan, mit stb.) nem is beszélve).
[előzmény: (15956) olahtamas, 2007.09.28 13:03:42]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.28 09:25:38 (15949)
Illetékesek: 15785-es hozzászólás?

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.28 09:21:41 (15948)
Lenne kedved feldolgozni ezt a tracket: http://turistautak.hu/tracks.php?id=9237 ?
Rád gondoltam, mert emlékeim szerint te mozogsz otthonosan a vízben, talán a Dunánál is te ügyködtél sokat (jól emlékszem?).
[előzmény: (15913) olahtamas, 2007.09.26 11:52:15]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.27 10:11:47 (15929)
Emlékeim szerint a Russa enciklopédiában is van rá utalás, de a russások szent zarándokelyén, a gps.info-racio.hu-n tutira van direkt a turistautak.hu-ra optimalizált night.skin, a pdamania.hu-n pedig volt egy cikk arról, hogy pontosan mi mit jelent a skin fájlban. (Megnéztem gyorsan, a pdamániás tudásagyag a Russa enciklopédiában is kifejtésre került, ott megtalálod a skinfájl bütyköléséhez szükséges paramétereket.)
[előzmény: (15928) oli_b, 2007.09.27 09:58:44]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.26 22:22:06 (15926)
Tök egyszerű, mellé kell írni NYOMTATOTT NAGY BETŰKKEL, hogy nem folyik. Ugyanígy azokat is érdemes bemérni, amik folynak, de nem ivóvíz minőségben. Ha másra nem is, de mindegyik használható tájékozódási pont.

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.26 18:45:54 (20414)
Ha nagyon tudományosak akarunk lenni (és reméljük, hogy a SiRF III is az), akkor megvizsgálhatjuk, hogy a különféle közegeken való áthaladás és a visszaverődés során vajon eltérően változnak-e a hullámparaméterek (igen, eltérően változnak). Ha nagyon okos a SiRF III, akkor ezekből rájöhet arra, hogy milyen jellel van dolga. Persze erre tudnék egy ennél is egyszerűbb módszert.
[előzmény: (20413) magpet, 2007.09.26 18:03:35]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.26 11:36:23 (15911)
Nem kell elővenni az eredeti tracket. Rajzolás közben elég a kérdéses trackrészletre duplán kattintani, és a Track Properties ablak Label mezője pontosan megmondja, hogy mit írt oda a trackfeltöltő. Persze el is lehet nézni a dolgot, nem történt végzetes hiba, de újabb bizonyíték arra, hogy jól jön, ha a trackelő ellenőrzi a végeredményt.
[előzmény: (15909) olahtamas, 2007.09.26 11:13:24]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.26 11:27:11 (15910)
Jól és egyértelműen jelölted az utakat, ma akartam berajzolni, de pgyp megelőzött. Őt kellene megkérdezni, hogy miért nem a megfelelő típussal rajzolta be. Ne aggódj, te jól csináltad.
[előzmény: (15906) ID24, 2007.09.26 10:02:08]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.26 11:05:53 (20390)
Értettem a viccet (főleg azért, mert magpetnek tulajdonítottad a gondolatot), szóval nem veled (vagy a hozzászólásoddal) van baj. Csak megfigyeltem, hogy a SiRF III ilyen jellegű képességeit általában félkamuzásként hozzák szóba a fórumon, miközben a hazugság inkább az előbb említett EPE és társai kérdéskörre illik.
[előzmény: (20388) yoggi, 2007.09.26 10:51:51]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.26 10:58:15 (20389)
Játék a szavakkal! :)

Én a hazugság alatt azt értem, amikor az alagútba hajtva elveszti a jelet, de tovább mutatja, hogy egyenesen mész (dead reckoning), pedig elképzelhető, hogy megálltál vagy kanyarodik az alagút. Na ez kamu! Jel nélkül csak hazudni lehet. Ha viszont van gyenge vétel, akkor már nem hazugság a pozíció, csak pontatlan. Hazugság az, amikor a rossz vétel ellenére barátságos DOP vagy EPE értékekkel nyomja tele a user képét a készülék. Hazugság az, amikor a GPS pontosságát méterben adja meg egy ilyen eszköz. És a sort még lehet folytatni.
[előzmény: (20387) KiVi, 2007.09.26 10:51:03]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.26 10:43:44 (20385)
Többször előkerült már a fórumon, de én továbbra sem értem, hogy miért gondolják többen a SiRF III-ról, hogy a visszavert jelek figyelembe vétele miatt hazudik. Nyilván a visszavert jelek értelmezése nem 1-az-1-ben történik, valószínűleg az ilyen jelek erősségét, és hullámparamétereit is belekalkulálja. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő vételi körülmények között a SiRF III valószínűleg nem veszi figyelembe a gyenge jeleket (alacsony szögből látható hold, visszavert jel stb), csak akkor nyúl ehhez a "csaláshoz", ha amúgy már nehézkes lenne pozíciót adni. Az X-es és nem X-es 60-asok EPE eltérései pedig az EPE jellegéből fakadóan nem mérvadóak.
Szóval nem védeni akarom a SiRF III-at (nem is szorul rá), csak a visszavert jelek feldolgozásával kapcsolatos képességei gyakran negatív fényben kerülnek elő (hazudik, nem mond igazat, tippel stb), miközben visszavert jelekből is lehet pozíciót meghatározni, csak bonyolultabb és kevésbé pontos. A semminél azonban ez is több.
[előzmény: (20382) yoggi, 2007.09.26 10:02:47]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.25 10:51:43 (15891)
Mecseki rész javítva.
[előzmény: (15889) ID24, 2007.09.25 09:39:07]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.25 09:23:35 (15888)
Például itt. Meg kell adni a tájegységet, valamint közelítőleg a koordinátákat, ahol a probléma jelentkezik, némi szöveges útbaigazítással egyetemben.
[előzmény: (15887) ID24, 2007.09.25 09:00:08]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.21 22:47:05 (15834)
Szóval mi a helyzet a Java térképpel?
[előzmény: (15785) bregő és andorpapa, 2007.09.19 15:24:19]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.19 15:24:19 (15785)
A Java alapú megjelenítő térképe mikor lett utoljára frissíteni? Kit kell zaklatni egy frissítésért? Nekem mostanában nagyon megtetszett, főleg azért, mert a raszteressel ellentétben ezen ott figyelnek a POI-k, és keresni is lehet rajta mindenfélét, nagyjából olyan, mintha Russa vagy Navitel lenne, így ha nincs velem a PDA-m, de van net, akkor ezen jól tudom szemléltetni a rendszert másoknak.

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.17 09:33:26 (15725)
Hazaértem külhonból, megcsináltam a Mecsek általam elcseszett felületeit.

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.13 11:27:47 (20081)
És persze "ül, nem pofázik, amúgy meg át is lehet úszni az USA-ba, nem kötelező repülővel menni". Szerintem jogos, ha "letiltanak", akár tudatlanságból is. Én sem mindig a zebrán megyek át, de ha látom, hogy kisgyerekek (anyukával vagy anyuka nélkül) látnak engem, akkor nem fogok átmenni tilosban, mert lehet, hogy rossz példát mutatok vele, és őket már elcsapja valami, ami tonna körül van. Na meg ugye ha PDA oldalról közelítünk, akkor már utaskísérő legyen a talpán az, aki megmondja, hogy a kedves utas kezében lévő készülék sima GPS-szel szerelt PDA, vagy van benne GSM is (lásd Mio A701). Miért is kellene neki ehhez érteni?

Amúgy meg a kedves kereskedelmi csatornáknak köszönhetően mindenki a B kategóriás "repülős-eltérítős-bomba-van-a-gépen-és-New-York-felett-robbantjuk" filmeken szocializálódott.
[előzmény: (20080) magpet, 2007.09.13 11:15:25]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.13 00:10:37 (15645)
Kérdés, hogy a kérdéses felületeken kívül megvan-e minden? Lehet, hogy vissza kellene állítani az 09.05. feltöltés utáni állapotot, megkeresni és újból kiszedni a 0 méteres szakaszt, valamint a mostani .mp-ből bemásolni a kresz által feldolgozott vezetékeket, és akkor tutira minden a helyén lesz.
[előzmény: (15643) KiVi, 2007.09.13 00:02:56]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.12 23:59:04 (15642)
A jelek szerint valamikor szept. 9-én észlelték először a gemenci problémát a többiek, tehát valószínűleg az én 3 nappal korábbi feltöltésem verte ki a biztosítékot. Pedig nem töröltem semmit, de valószínűleg én voltam a ludas. Megvan az elmentett (és feltöltött) .mp, amit nem hajlandó megnyitni a MapEdit, kifagy tőle.

Mikor éppen szerkesztettem OpenOffice-ban megnyitottam a fájlt (nem akadt más), mert valamilyen oknál fogva (nem tudom, miért) belekerült egy 0 méter hosszúságú vonal, amit MapEdittel nem sikerült lokalizálni. Szóval megnyitottam szövegszerkesztővel, megkerestem és töröltem, természetesen csak a korábbi feltöltésnél hibásan jelzett [POLYLINE]blablabla[END] szakaszt. Végül mentettem sima TXT formátumba, amit aztán átneveztem mecsek.mp-re, és zipbe csomagolva feltöltöttem a szerverre, ami simán megette az anyagot, nem adott hibaüzenetet.

Megnéztem most a feltöltött .mp fájlt, nem hiányzik a vége, kilóra is megvan, és a szerkezete is stimmel első ránézésre. Azt hiszem, hogy Kolesár tud csak segíteni a 09.06-i szerkesztésem előtti backup visszaállításával (szerencsére azóta nem sok dolog történt a tájegységben). A notebookomon emlékeim szerint megvan a 09.05. szerkesztésem során feltöltött .mp is, abban még talán minden stimmelt. Persze az engem is érdekel, hogy vajon mi okozta ezt az egészet, és miért (na meg hová) tűnt az erdő, és mitől duzzadt meg ennyire a folyó? Esetleg valamit elcseszett az OpenOffice txt-be mentéskor? Vagy mi az ábra?

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.09 00:18:51 (19936)
Én végig kikapcsolt Static Navigation üzemmódban használtam a SiRF III-as vevőmet, amíg megvolt, és soha nem volt vele semmi probléma, kereszteződésekben várakozva sem bolondult meg tőle az iGO, geocaching és túra során pedig bekapcsolt SN-nel használhatatlan az egész, szóval hagyd nyugodtan kikapcsolva. Ha mégis kergülne tőle az iGO, akkor az autós használat idejére kapcsold be. Az NMEA az elterjedtebb protokoll, ezt minden szoftver ismeri, használd ezt. A SIRF nyilván a SiRF produkciója, így (szinte) csak SiRF chippel szerelt vevőkkel lehet kihasználni, és a programok többsége nem ismeri (vagy bizonytalanul kezeli). A SIRF protokoll által nyújtott extra információ pedig az esetek többségében nem nyerhető ki a vevőből, mivel a szoftverek nincsenek rá felkészítve. Szóval ha jót akarsz, maradj NMEA üzemmódban. Ja, és arra figyelj, hogy SN kapcsolgatás után néha a vevő SIRF üzemmódban marad, ilyenkor jönnek a userek azzal, hogy nem megy a Russa, nem megy a GPSDash, egyedül az iGO fut (ami kommunikál SIRF protokollal is). Ezt tapasztalva újból kell futtatni a Static Navigation piszkálására szakosodott progit (SirfTech, APLSirf stb), és átrakni NMEA-ba.
[előzmény: (19929) bpityu, 2007.09.08 23:05:00]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.08 16:52:01 (15519)
A POI-k kereshetők a Russával. De mielőtt feltennéd azt a sok kérdést, amit minden kezdő russás feltesz, érdemes elolvasnod a Russa enciklopédiát, ami pont azért készült, hogy segítsen az első lépésekben. Letölthető innét: http://bregand.zapto.org/tuhu/russa_enciklopedia.pdf
Valamint fusd át az itt fellelhető okosságokat, SylverRat gyűjti őket szorgalmasan: http://sylverrat.hu/faq/index.php
[előzmény: (15518) utolsolevel, 2007.09.08 16:21:38]

bregő és andorpapahozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2007.09.06 20:56:34 (15462)
Erről volt szó, köszönöm a tippet. De hogy milyen úton került bele, az engem is érdekel.
[előzmény: (15436) sophegyi, 2007.09.05 12:32:55]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.06 20:53:21 (19854)
Ha már offolunk: a magánvéleményed a pár évvel (kb. 5 év) ezelőtt eljátszott GPRS-es mókájuk miatt alakult ki? Mert én akkor ábrándultam ki belőlük.
[előzmény: (19852) Csigabiga, 2007.09.06 20:15:31]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.06 19:25:58 (19846)
Melyik városrész? Nálunk itt a Donátusban az emelés után először 4.5 volt a max (korábban 3 körül mozgott az elméleti 4 Mbites előfizetéssel), most már sikerült kihozni a 6 Mbitet is a 8-ból. Persze mindez nem dobogtatja meg a szívem, hiszen bemegyek notebook-kal az egyetemre, és 60 Mbittel is töltök, szinte a LAN adapter és a kábel a szűk keresztmetszet, a vinyóról nem is beszélve. Amúgy az lenne jó, ha a csak e-mailezés, kevés böngészés biztosítható lenne az egyszerű userek számára telefonvonal és minden vacak nélkül, kb. 2 rugóért. Az emberek többsége 2-8 Mbites neten lóg, és közben csak levelezget meg index.hu-t olvas. Felesleges kiadás.
[előzmény: (19845) SylverRat + Bogee, 2007.09.06 19:15:09]

bregő és andorpapahozzászólásai | kütyük | válasz erre | 2007.09.06 19:06:54 (19843)
Pont most volt ebből szívás: UPC-ék a korábbi 5.5K körüli net árát 7.5K körülire emelték, kb. mindenféle értesítés nélkül. Persze továbbra is 5.5, de (idézek a UPC oldaláról) "A chello szolgáltatásunk havidíjai csak chello megrendelése esetén, amennyiben nem rendelkezik más kábeles UPC szolgáltatással...", szóval itt máris "hétfélért" adják ugyanazt a szolgáltatást. Akkor jár "jól" az ember, ha vesz mellé kábel TV-t, telefont, meg mindenféle vackot. Ugyanígy a telefonelőfizetés nélküli ADSL bekötése is macerás dolog, a 3G/EDGE/GPRS alapú rendszerek drágák (és általában lassabbak), tehát igazából lényegtelen, hogy milyen technológia, lehúzás az egész. Jó helyen kell lakni, ahol van a közelben ingyenes WLAN.
[előzmény: (19838) radpeter, 2007.09.06 18:43:11]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók