turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
az összes téma hozzászólásai egyben, laszloistvan hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1119 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.18 06:58:21 (26875)
Nem konkrétan az előzőhöz, csak a szálra csatlakozva:
Én meg azt gondolom, hogy a térkép nem arra van, hogy azzal tájékozódjunk, hanem mert szép, és otthon nézegessük. :-)
Amúgy egyrészt relatív, kinek hova tilos a bejárás (pl. BB-nak miért ne lehetne térképe az üzemi területéről), másrészt vannak módszerek a behajtás-tiltás kezelésére, harmadrészt a térkép olyan tudást tartalmaz, mely összefüggései, sőt esztétikája révén nem csak azt hivatott megmutatni, hol vagyok, hanem azt is, ahova nem juthatok el. A tuhu több annál, mint hogy kizárólag praktikus célra kizárólag (főleg Garmin) GPS-ekre gyártson térképet, amikor erre utaló szemlélettel találkozom, általában tiltakozom. :-)
[előzmény: (26874) BakancsosBaka, 2009.01.18 06:16:07]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.15 18:34:27 (26771)
Átírtam a lekérdezéseket a megbeszélteknek megfelelően:

1. kitöltetlen region_id-jű poligonokat kihagyja
2. turistajelzéseket csak valódi járható utakon keres (kitöltött label alapján)

Ezzel helyreáll a zempléni poligon, továbbá megszűnnek a piros patakok, távvezetékek stb.

Helyi adatbázis-másolaton teszteltem, a szerveren hajnalban fog lefutni az új szempontú generálás, nyilvánosan tehát holnaptól látható az eredmény T3D-ben is - persze adatfrissítéssel, puffertörlés után!

Mindezek után megmaradó probléma még mindig pl. (ha valakinek van ideje, kérem nézzen utána): Székesfehérvár településpoligon hiánya, ill. nagyon csúnya (félmedres) a Duna állapota Bp. alatt - feltehetőleg a tájegységhatáron való felemás vágás folytán.
[előzmény: (26756) zayd, 2009.01.15 09:24:39]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.15 07:55:19 (26754)
Ja, kábé így lenne, de jó, hogy írtad, mert pl. a komp eszembe nem jutott volna, pedig ugye Visegrádnál még a kék is...
[előzmény: (26752) Old Eye, 2009.01.15 07:49:23]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.15 07:53:42 (26753)
Na megnéztem Zemplént az adatbázisban. Van egy region_id='zemplen'-nel, egy meg üressel. (Utóbbit zayd tette be nyáron.) Kérdés: van valami térképszerkesztési elv, amire itt fel kell hívni a figyelmet, javítható-e a konkrét hiba, vagy módosítanom kell a lekérdezést ilyen esetre?
[előzmény: (26750) laszloistvan, 2009.01.15 07:14:40]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.15 07:33:14 (26751)
Én még arra emlékszem, amikor világosan az volt deklarálva, hogy vonal label-be semmi egyebet, csakis turistajelzést.
Persze ez is ősrégi sztálinista örökség lehet azokból az időkből, amikor még egyetlen szóbajöhető típus a járható út, paraméter pedig a turistajelzés volt, gondolom akkor 'lövődött el' erre. Persze nem logikátlan lépés, de a mai szemmel valószínűleg már extra paraméterbe kerülne. A label végülis az, amit a térképen meg kellene jeleníteni, és ez gyakran valóban maga a turistajelzés. Az út esetleges saját neve később 'Utnev=' paraméterbe került. (Elvileg ide is szokták pl. a patak nevét.) Mást lehet kitalálni helyette, de hogy jobbat, az nem olyan biztos, mint hogy lassú lenne végrehajtani. :-)
Asszem inkább átírom a lekérdezést, hogy turistajelzéseket csak a járható utakból válogasson.
[előzmény: (26741) Old Eye, 2009.01.14 21:14:59]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.15 07:14:40 (26750)
Nem pontosan értvén magam is hüledezve figyeltem a tuhu-Trianont, nekem félelmetes volt kicsit, mi lesz ebből, de igazából egész jónak tűnik, nem ütköznek ki feltűnő duplázódások az említett Zemplénen kívül. Hacsak nem triplázódások vannak, mert akkor megint jónak tűnik. :-)
[előzmény: (26740) KiVi, 2009.01.14 20:31:47]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.14 20:28:58 (26738)
Jogos, .mp-ben tényleg egy van. Az eddigi ilyen esetekben (merthogy eddig utánajártam) mindig .mp-szinten kezelhető duplázódás volt a megoldás.
A T3D adatgenerátor közvetlenül dolgozik az adatbázisból, ott nyilván duplán van az ő lekérdezési szempontja szerint, és egyszeresen a .mp-generátor szempontja szerint, lehet hogy épp ahogy mondod. Akkor utána kell néznem.
[előzmény: (26737) Hajo, 2009.01.14 20:15:01]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.14 18:35:51 (26735)
Akkor én is bejelentek néha egyet-egyet, amivel magamnak nincs időm foglalkozni, csak annyit, amíg T3D-vel felderítem a hibát. :-)

Zemplén teljes erdeje duplázott.
Ipoly, Kemence-patak vonalainál label-ben van a név.
[előzmény: (26718) Old Eye, 2009.01.14 10:00:46]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.14 09:57:14 (26717)
Hát, nemtom... El kéne indítani egy külön hibabejelentő felületet vagy legalább egy külön fórumot erre. Nagy ötlet, mi? :-)
[előzmény: (26716) Old Eye, 2009.01.14 09:46:34]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 21:05:52 (26627)
A frissítéskeresést már indításkor megteszi, a gombnyomásra már csak kiírja az infót.
[előzmény: (26615) Andreas, 2009.01.11 17:57:58]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 17:24:10 (26611)
Nem véletlenül nem használok Vistát, de a fejlesztő konfiguráció egyik partícióján azért megbújik egy sok hónapja el sem indított példány. Hibátlanul megy T3D 0.56, még a rajta lévő update6 Java-val is. Frissítettem update11-re, azzal is. (Azt nem is mondtam, ezzel a furcsa update10-11 vonallal kicsit beleköptek a levesbe a Sun-nál, mert van egy-egy képkocka-frissítési probléma, de ezzel együtt azért megy.)

Biztos, hogy a Vista a hibás? Milyen konfig?

Amúgy a leírásod szerint mintha nem a grafika nem működne, hanem az anyag nem jönne meg. Nem jelszavas proxy vagy ilyesmi? web/frissítés gombra nem mondja, hogy nem sikerült a kapcsolat?
[előzmény: (26595) johann g (Lud), 2009.01.11 12:46:13]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 01:08:22 (26578)
Tudtommal routeS jelenleg csupán a tuhus úttípus szerint szelektál - autó földút 'felett' járhat.
Szempontokat gyűjteni, Trackman felé továbbítani.

A téma szerintem mostantól tematikus wiki után kiált, mihamarabb! Bár a középpontban Trackman lesz, másvalaki is belekezdhet az építgetésébe, ha van kapacitása.
[előzmény: (26576) baggio, 2009.01.11 00:58:11]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 01:02:36 (26577)
1GB-ot nem szokta nálam átlépni teljes ország meg részletességnél sem, szerintem egyelőre nem kell több, de figyeld a Feladatkezelőt, ha szűkös a korlát, a vas meg bírja, próbálhatod. Igazából nincs mély tesztelés a paraméterezések mögött, inkább csak marketing-okokból tettem be, hogy hintsek kis infót a lehetőségekről.
A felső határ viszont a csillagos ég; jönnek majd finom felbontású domborzatok meg textúrák - nincs az a memóriamennyiség, amit ne lehetne kihasználni. :-)
[előzmény: (26575) olahtamas, 2009.01.11 00:55:25]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 00:51:38 (26574)
Nem kell sokáig keresni fordítva forgó körforgalmakat sem...

Amúgy az irányításokat frankón kezeli a tervező. Jó teszt: egy autópálya felhajtási és a 'mögötte' lévő lehajtási pont közti tervezés - el kell menni a következő lehajtóig, visszakeveredni szembe, majd ugyanezt még egyszer ellenirányban és vissza. De ha jó a térképi paraméterezés, a tervező jól csinálja!
[előzmény: (26573) baggio, 2009.01.11 00:44:11]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 00:15:59 (26571)
T3D-ben sehogy, azt mapeditből kell kibogarászni.
[előzmény: (26570) nistvan, 2009.01.11 00:14:23]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 00:02:05 (26569)
Pl. ha valamelyik rasztertérképet hozzákapcsoljuk, tőlük mit vársz?
[előzmény: (26567) laszloistvan, 2009.01.10 23:58:43]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.11 00:01:03 (26568)
Történelmi előzmény, domborzat ki-bekapcsoláskor a tervezett utat újrahajlítja a terepre. Ezt végül automatizáltam, de egyelőre bennhagytam, ha bebizonyosodik, hogy semmi szükség rá, a következő verzióban kiveszem.
[előzmény: (26566) bpeti68, 2009.01.10 23:56:39]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:58:43 (26567)
Valszeg kettő közt az igazság. Lehet hogy bizonyos esetben bizonyos kliens is felruházható némi intelligenciával e téren, de az a tény, hogy hosszabb távon különféle (ki tudja, milyen) kliensek is fordulhatnak a routeS tervezőhöz, neki muszáj mindenképp okosnak lenni.
[előzmény: (26565) Trackman, 2009.01.10 23:52:36]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:43:39 (26564)
T3D. :-)
[előzmény: (26562) nistvan, 2009.01.10 23:39:07]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:34:43 (26560)
Ez is egy olyan helyzet, amit törvényesíteni kellene: vagy módosíthatok az adatlekérdezésen, hogy megegye ezt is, vagy direkt nem, hogy leleplezze a hibákat.
[előzmény: (26557) laszloistvan, 2009.01.10 23:31:10]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:33:10 (26558)
Megerősíthetem, pillanatnyilag így van. A T3D mint kliens csak koordinátákat küld, a tervező pedig egyelőre csomópontokban gondolkodik, ide vonatkozólag majd Trackman mond okosakat.
[előzmény: (26556) bpeti68, 2009.01.10 23:28:51]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:31:10 (26557)
2.
Nem többszörözött - a T3D adatgenerátor a 'típus=telepulesek' belső paraméterrel válogatja a falvakat, nyilván az nem stimmel. (A neve meglenne duplázódáskor is.) Duplázódások pl. Kecskemét környékén harapóztak el, ott láthatsz ilyet: pl. Nagykőrös, Lajosmizse.
[előzmény: (26555) bpeti68, 2009.01.10 23:22:35]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:21:41 (26554)
Természetesen működni kéne, bár én sem azon használom. A Java-verzió + videodriver környékén kell keresgélni első körben.
[előzmény: (26552) Andreas, 2009.01.10 23:18:21]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:18:29 (26553)
Akkor jelzem neked mint illetékesnek, hogy Székesfehérvár régóta a T3D nagy kakukktojása.
[előzmény: (26550) padler, 2009.01.10 23:01:09]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 23:02:34 (26551)
No ez az, tessék csak tesztelni az útvonal-tervezőt. Gyűjtsünk reprodukálható hibákat, és lokalizáljuk, hogy az adatbázisban, a tervezőben vagy a kliensben (vagy bennünk:-)) van a hiba.

A tervező halálos sebességű - nyugati határtól keletiig 600 kilométernyi utat is 1-2 másodpercen belül tervez!
[előzmény: (26548) baggio, 2009.01.10 22:49:06]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 22:56:15 (26549)
Köszi.

Akkor két válasz, mely a következő három: :-)

1.
Sajnos különböző OpenGL-implementációk olykor eltérő módon viselkednek. Nálam négy különböző konfigból hármon jó, egyen van ez (egy régi ATI9000Pro-n). (nVidia kártyákon fejlesztek, főként ezekre tesztelem, általában olyanra formálódik, hogy azokon jó legyen.) Erre építettem be a 'Nézet' panelre az 'állókép-puffer' kapcsolót egyelőre, amíg nem találok igényesebb megoldást.

2.
a)
Érdemes megjegyezni, hogy a T3D a poligonok rajzolásához olyan technikát ('stencil-puffer') használ, mely érzékeny a többszörözésre. Duplázott poligonok nem láthatók, illetve csak a kontúrjuk. Ez a 'fogyatékosság' jól használható hibajavításra. (Pl. Duna középső szakasza, több település, ill. súlyosabb esetként a teljes zempléni erdő - nézd csak meg!)
b)
Itt mégsem erről van szó, mert Patak község egyáltalán nincs meg - valószínűleg a T3D adat-válogatásához használt típus-paraméter hibás - a környező 'normálisakkal' összevetve kideríthető, hogy miért.

3.)
Szintén adatbázis-hiba - ahogy mondod; a T3D szerver-oldali adatgenerátora turistajelzésnek tekint mindent, aminek nem üres a label mezője - a rajzolási konvenciónak megfelelően. Több helyen látni ilyet is (pl. a Kemence-patak).
[előzmény: (26546) bpeti68, 2009.01.10 22:33:15]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 22:34:58 (26547)
Szépívű logikai következtetés. :-)
A több szerverrel való kommunikálás, meg a határterületek ügye mondjuk felvet kérdéseket, de egyenkénti országválasztással voltaképp akár közelinek is mondhatjuk, ha az OMP-szerveren generáljátok a szükséges adatstruktúrát.
[előzmény: (26545) KiVi, 2009.01.10 22:14:15]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 21:36:59 (26539)
Meg hát! :-)
[előzmény: (26538) padler, 2009.01.10 21:28:05]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 21:16:06 (26537)
T3D 0.56 - új útvonaltervező, animált bejárás, magasságprofil

A 0.56 változat fejlesztésének legfőbb motívuma - mely az eredetileg tervezett fejlesztési irányokat felül is írta - egy új útvonaltervezési módszer, és a köré épített funkcionalitás.

A turistautak.hu eddigi - inkább csak kísérletnek tekinthető - tervezője után Trackman olyan rendkívüli teljesítményű, árnyaltan paraméterezhető, immár a gyakorlatban is jól használható útvonal-tervezővel (routeS) állt elő, mely mérföldkő lehet a portál(ok) történetében; 'kifelé' újabb szolgáltatásokat lehet rá építeni, 'befelé' pedig a térképrajzoló munkát jelentősen segítheti (szakadások, irányítási és egyéb paraméterezési hibák szűrése stb., meg egyáltalán szemléletfejlesztő hatásával).

Örömömre szolgál, hogy ez az új tervező elsőként a T3D-ben mutatkozhat be. A T3D mint felület nem csupán a tervezés bemenő paramétereinek összeállítására alkalmas, de mostantól az eredményként adódó útvonal többszintű modellezésére: látványos animált bejárására, magasságprofil készítésére stb. is.

A megnyíló új fejezetnek ezzel csak az elején vagyunk; a tervező is többet tud annál, mint amit jelenleg a felületre 'kivezetve' látunk, és a téma köré építhető grafikus és egyéb funkcionalitás is jóval bővebb annál, mint ami egyelőre megvalósulhatott. Úgy gondoltuk viszont, hogy kezdetnek ennyit már érdemes megmutatni, hogy a teljes közösség megkezdhesse az együtt-gondolkodást a felmerülő lehetőségekről, a finomhangolásról stb.

http://turistautak.hu/maps/3d

Türelmetlenül várjuk, hogy Trackman beavasson minket a routeS projekt további titkaiba. :-)

laszloistvanhozzászólásai | általános | válasz erre | 2009.01.10 21:14:36 (2321)
T3D 0.56 - új útvonaltervező, animált bejárás, magasságprofil

A 0.56 változat fejlesztésének legfőbb motívuma - mely az eredetileg tervezett fejlesztési irányokat felül is írta - egy új útvonaltervezési módszer, és a köré épített funkcionalitás.

A turistautak.hu eddigi - inkább csak kísérletnek tekinthető - tervezője után Trackman olyan rendkívüli teljesítményű, árnyaltan paraméterezhető, immár a gyakorlatban is jól használható útvonal-tervezővel (routeS) állt elő, mely mérföldkő lehet a portál(ok) történetében; 'kifelé' újabb szolgáltatásokat lehet rá építeni, 'befelé' pedig a térképrajzoló munkát jelentősen segítheti (szakadások, irányítási és egyéb paraméterezési hibák szűrése stb., meg egyáltalán szemléletfejlesztő hatásával).

Örömömre szolgál, hogy ez az új tervező elsőként a T3D-ben mutatkozhat be. A T3D mint felület nem csupán a tervezés bemenő paramétereinek összeállítására alkalmas, de mostantól az eredményként adódó útvonal többszintű modellezésére: látványos animált bejárására, magasságprofil készítésére stb. is.

A megnyíló új fejezetnek ezzel csak az elején vagyunk; a tervező is többet tud annál, mint amit jelenleg a felületre 'kivezetve' látunk, és a téma köré építhető grafikus és egyéb funkcionalitás is jóval bővebb annál, mint ami egyelőre megvalósulhatott. Úgy gondoltuk viszont, hogy kezdetnek ennyit már érdemes megmutatni, hogy a teljes közösség megkezdhesse az együtt-gondolkodást a felmerülő lehetőségekről, a finomhangolásról stb.

http://turistautak.hu/maps/3d

Türelmetlenül várjuk, hogy Trackman beavasson minket a routeS projekt további titkaiba. :-)

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2009.01.10 00:04:25 (26467)
Mivel éjszaka már épp nem jön össze, legalább egy kis promót hadd...
Ha minden jól megy, ma új T3D verzió jelenik meg, ütős újdonsággal. A program felületén egy új, amúgy önálló projekt mutatkozik be - egy együttműködés eredményeképp.
Érdemes lesz megnézni. :-)

laszloistvanhozzászólásai | általános | válasz erre | 2008.12.30 20:52:26 (2294)
Van valakinek joga Andráson kívül szerkeszteni a címlapot? (Persze Andráson belül is jó... :-)) A címlapon lévő térkép-kép feltűnően régi autópálya-állapotokat tükröz; nem elegáns egy olyan lapon, ahol ezek speciel szó szerint naprakészek.

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.12.14 07:57:11 (25571)
Hát amire általában egy térkép használható. Hogy tudjuk, mi az ami hol. :-)
Megyehatárokat régóta szívesen látnék, és ha van rá mód, az alatt is, miért ne, sőt. Az adatbázis gazdagabb, a pókhálósság pedig csak a kimenet tervezésének kérdése. Pl. a szürke Garminom képét én sem kívánom bonyolítani egy újabb vonalréteggel, de nagy színes képernyőn, ki-bekapcsolhatóan (pl. nem mondom meg, milyen programban:-)) azért működne az.
[előzmény: (25567) KiVi, 2008.12.13 18:33:56]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.12.09 13:41:50 (25415)
Ránéztem az osm-térképre, amit csináltál. Nem volt könnyű elérni, az adatlapodról sikerült. Mikor utoljára láttam, kis BP-környéki kísérlet volt, úgy látom, szépen előrehaladt. Címlapra vele!!!

Egyébként több észrevételem is lenne a címlaphoz régóta, csak gondoltam nem zaklatok közvetve, ha úgyis gyorsan megvalósul a verziókövetéses szabadkéz, de aztán nem lett. (Pl. jól mutatna egy olyan kép, amin nem egy látványosan régi autópálya-helyzetet látunk - elég csúnya marketing szempontból egy olyan portálon, ami azonnal berajzol minden ilyet.)
[előzmény: (25408) bpeti68, 2008.12.09 08:49:52]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.12.03 15:47:55 (25252)
Aha. TUHU-Trianon. De raszteresen mintha látszana a határon túl. Hogy van ez?
[előzmény: (25251) KiVi, 2008.12.03 15:41:46]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.12.03 15:41:10 (25250)
Hol veszett el 1500 km út? Nem 92500 körül jártunk már? Jelzett is 17000 fölött volt emlékem szerint, most meg 91097 ill. 16868.

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.26 14:43:31 (25040)
Én is akartam már kérdezni, hogy valaki ért-e itt a térképekhez, mert jól mutatna. :-)
[előzmény: (25034) bpeti68, 2008.11.26 10:11:33]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.22 10:20:36 (24949)
...egy perc alatt!... :-)
[előzmény: (24948) Hajo, 2008.11.22 08:50:43]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.21 09:55:44 (24910)
Jó, számszerűen a 10m talán tényleg sok bizonyos esetben (bár nem mindig: egyetlen ideges tracknél szerintem nincs értelme pontosabb követésnek), de én is az Andreas által itt jól összefoglalt 'húrmódszer' eljárás híve vagyok. Jól meg lehet vele találni a szükséges-elégséges pontokat. Nem tudom, ki van-e mondva ez a térképszerkesztői szabályzatban, mert fontos lenne - különösen kezdő rajzolók szoktak abba a hibába esni, hogy a vonalat 'végighaladva' rajzolják, lekövetve a track minden apró rezdülését.
[előzmény: (24892) baggio, 2008.11.20 20:04:36]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.20 15:53:20 (24882)
Bizony, vettem én a lapot, hogy (marketing-céllal :-)) viccelődhetünk vele, de ettől még továbbra is véresen komolyan gondolom: ami jellemezhető egy kvázi-folytonos paraméterrel, arra be kellene vezetni. Továbbra is tartom, hogy egy (vagy egy-egy) univerzális szubjektív minőség/fontosság paraméter MINDEN térképi objektumba (pontok, vonalak, poligonok) kellene. Semmibe sem kerül, de a gyakorlatban sok redundáns értelmetlen paramétert kiválthatna, ráadásul olyan felhasználási módjai is lehetnek, amire ma talán nem is gondolunk.

Speciel a 'mindenelag' paraméter épp szóbajött másnap, hogy alkalmas lehetne a terület térképi fedettségének mérésére, hiszen ha egy útszakaszokból álló kör belső oldalán minden elágazás feltérképezett, akkor a kör területe út-ügyileg lezártnak tekinthető (legalábbi adott időpillanatra) és ezt szerveri automatizmusok vizsgálhatják.
[előzmény: (24879) johann g (Lud), 2008.11.20 15:02:03]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.15 21:28:56 (24697)
... és 'javaw' helyett is lehet sima 'java'.
[előzmény: (24696) laszloistvan, 2008.11.15 21:26:40]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.15 21:26:40 (24696)
Oké, ahogy írtam, ez több szinten is esélytelen. A '@start /B'-t kiveheted, csak fekete ablak ellen van, a többi szabvány Java paraméterezés, azt meg kéne enni, csak a Windows-os .dll-ekkel nem fog tudni semmit kezdeni. Ezek helyett kellenek a Linux-os megfelelők, meg egy ezekre való újrafordítás.
Majd próbálok testközelben Linuxos segítséget kérni és jelzem, ha jutok valamire. És tehát az applet sem megy 'normál' Linux-környezetben?
[előzmény: (24694) bpeti68, 2008.11.15 20:51:24]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.15 20:07:19 (24688)
Nem csodálnám, ha az emulátornak nagy lenne ez a fából vaskarika falat: egy emulált oprendszeren futtatott virtuális gépen futó program próbál kommunikálni az emulált rendszer natív útjain keresztül közvetlenül a hardverrel...

Viszont a parancs semmiképp sem ilyen egyszerű, start.bat-tal indítsd vagy legalábbis annak szellemében.

Az appletnek viszont elvileg simán mennie kéne - Linuxon, böngészővel, mert a mechanizmus automatikusan telepíti az applethez az oprendszerhez illő natív fájlokat. Tehát emulátor nélkül, úgy próbáltad? (Linuxról egyelőre még ilyen szintű tesztelési tapasztalatom sincs.)
[előzmény: (24686) bpeti68, 2008.11.15 14:47:45]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.15 19:53:59 (24687)
Annyira azért nem egyszerű, de ha már megkérdezted, válaszolok, aztán legközelebb majd jobban vigyázol. :-)

T3D-ben a Java alatti hardvergyorsított OpenGL grafikához a JOGL (http://jogl.dev.java.net) illesztőt használom. Ez hivatott biztosítani a Java-n keresztül a grafikus hardver közvetlen ill. nagyon alacsony szintű (egész pontosan OpenGL utasítás szintű) elérését (olyasmi, mint a MS DirectX). Mivel a Java program lényege éppen az, hogy egy hardverről teljesen leválasztott virtuális gépen fut, az illesztés "alján" szükségképpen natív rendszerfájlok állnak, melyek viszont nyilván operációs rendszerenként eltérőek, ám ezeket a JOGL biztosítja a Windows mellett Linux, Mac és Solaris rendszerekre is.

Vagyis a tanulság:
A jelenleg hozzáférhető változat kizárólag Windows-on megy. Elvileg ugyanakkor könnyen lehet készíteni a programból Windows mellett Linux (plusz Mac és Solaris) változatot - ennek az a legfőbb gátja, hogy közelről nem láttam még Linuxot. Bár az a vicc, hogy szerintem le tudom gyártani Windowson is, csak kipróbálni nem. :-) Ha tényleg volna igény, és kapok segítséget tapasztalt Linuxostól, megpróbálhatjuk.

A házszámok nyilván megoldhatók, de az első száz fejlesztési ötletben nem szerepel. :-)
[előzmény: (24683) urbalazs, 2008.11.15 11:46:06]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.14 20:09:23 (24672)
Egy régi programunkat megveszi egy cég, és profi grafikus tupírozza a felületet - többet számít, mint hittem...
Valahonnan le kellene akasztanunk egy grafikust, aki képes lenne a reformált-véglegesített ikonkészletet megtervezni, plusz logót, plusz akár a weblapot is lehetne modernizálni külsejében is. Annyiféle ember van köztünk, azt hinném, akad egy ilyen is valahol... Ha pedig nagyon nem, még az is lehet, hogy meg lehetne fizetni egyet...

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.13 17:24:46 (24629)
Egyáltalán nem utópia - némi egyeztetés is beindult. Sőt, T3D könnyen akár egyesítő felülete is lehet a két projektnek: két szerverről is szedheti szimultán az adatokat.
[előzmény: (24622) johann g (Lud), 2008.11.13 13:25:02]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.13 17:21:33 (24628)
Az nekem is tetszik. :-) Az a vicc, hogy az a nézet (pláne a tervbe vett fejlesztésekkel) bizonyos értelemben még a GE-nél is jobban használható (lesz).
Laptopos tapasztalatok vegyesek - de pl. olahtamas gépén (nVidia 9300 vagy mi) a vetített minőséget és majdnem a sebességet is hozta. A következő kiadásban jönnek már a pontok, köztük egyik első dolgom lesz a csúcspontok felrakása, ha a POI-reform ereje is velünk lesz. ;-)
[előzmény: (24621) Andreas, 2008.11.13 13:11:11]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.12 17:55:05 (24580)
T3D a te barátod. :-)
[előzmény: (24579) fa-peti, 2008.11.12 16:44:32]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.10 20:20:08 (24502)
Én meg kösz a linket, levelet megkaptam, már próbálgatom őket, lehet hogy majd készül kis bemutató.
A szemüvegeket innen rendeltem: http://www.papiroptika.hu (Havi 1.5m db a gyártási kapacitásuk, úgyhogy csak óvatosan... :-))
[előzmény: (24497) Andreas, 2008.11.10 19:21:13]

laszloistvanhozzászólásai | térképszerkesztés | válasz erre | 2008.11.10 18:11:40 (24494)
Én is kábéoké. A pécsi utat reggelre halasztottam, és még most is zizeg a fejem: nagyon intenzív két nap volt, és az effektív szakmai munka még csak egy része a tömény élménynek (az arányt egyébként jellemezhetnénk egy 0-1 közti számmal ;-) ). (Extra nehezítésként még bevállaltam a két nap között egy olyan szombat éjszakát Keszthelyen, ami 15 éve is becsületemre vált volna - így közben GCBEKI-buliban csak a kis szemétdombom képviselt.)
A töménység nem kis része, hogy vannak arcok, és ez jó. Köszi mindent a csapatnak és a vendéglátóknak is.

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók