turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, padler hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 678 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő


padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.22 20:35:15 (22248)
Az "egy img-ben" 36 MB nekem ezzel a verzióval iszonyúan lassan töltödik be, szerintem a géped nem bírja. Nemcsak a tuhu, hanem pl. Naviguide is ilyen, szóval valamelyik fejlesztés nem sikerült túl jól. Mások is panaszkodtak, megoldás a downgrade.
[előzmény: (22247) megyesisandor, 2008.08.22 19:41:14]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.20 22:17:44 (22230)
Somogyot feloldottam.
[előzmény: (22220) laszloistvan, 2008.08.20 10:18:13]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.19 20:28:53 (22213)
Ha majd valakinek kell Somogy az új M7 szakasz miatt, akkor szóljon.

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.09 10:43:21 (22149)
Valaki megnézné a hétvégén pliptai balatoni rajzolását?

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.08 22:28:06 (22147)
Szerintem várjuk meg tsinomot, tudtommal ő illetékes a témában.
[előzmény: (22146) fa-peti, 2008.08.08 20:01:02]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.08 19:37:43 (22141)
Mária út, ez egy zarándokútvonal lesz tudtommal.
[előzmény: (22140) fa-peti, 2008.08.08 12:02:18]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.30 21:24:46 (22079)
BehajtasAutoval=C és kész.

Különben meg nem egészen csak jogi blabla. A múltkor jelzésfestés miatt a Bakonyban bementünk Hódos-érnél a dózerra (amin különben sokan járnak) és maga a főerdész állt meg vasárnap délután érdeklődni, mit keresünk ott. Szerencsére néhány nappal előtte beszéltek efemmel telefonon túraügyben (többek között az autók engedélyezéséről), így azzal vált el, hogy azért legközelebb hívjuk fel előtte, márcsak azért is, mert néha a rendőrséggel együtt járőröznek.
[előzmény: (22078) olahtamas, 2008.07.30 21:07:32]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.29 18:12:59 (22052)
És akkor mi lesz a sárga gyöngyökkel?
[előzmény: (22046) olahtamas, 2008.07.29 14:00:24]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.12 23:46:15 (21843)
1) A szemeteket (pl. ládalista, Garmin pontok) érdemes törölni. A nagyon gyenge minőségű trackeket - szigorúan azután, hogy megbizonyosodtál róla, hogy nincs akár csak nullásként is berajzolható része vagy új útpontok - zippeld be, töltsd vissza az adatlaphoz és állítsd feldolgozottra.
2) Az other nagy valószínűséggel nem törölhető, mivel külföldi trackdarabokat tartalmaz. Vágás után meg kell nézni, ha csak szemét, akkor törölhető. Néha előfordul, hogy két tájegység között egy pontot otherbe tesz, ez törölhető, de le kell ellenőrizni, hogy a tájegységek pontosan illeszkednek-e az adott környéken.
3) Ha nagyon zavaró és sok track van az adott részről, akkor 1-es pont szerint. Én általában nem foglalkozom velük, egy idő után meg lehet szokni. Tipikus különben, hogy egy trackban vannak jó, hiányt pótló és vételi zavarok miatt gyenge minőségű részek is, szóval elég vesződséges lenne a dolog.
4) Erre válaszoljon inkább más, nem nagyon futottam bele ilyenbe.
5) Igen. Sok helyet lehet még spórolni azzal, ha átnézed, hogy a tájegységben nincsenek-e fenn próbarajzolások mp-i (otherbe vele), illetve képek a trackeknél (tömörítés valamilyen képkezelővel).
[előzmény: (21841) baggio, 2008.07.12 23:24:14]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.11 19:33:02 (21825)
Nem zárható ki teljesen, hogy valaki feltöltötte/ti a saját trackjét, amit automatikusan elvágat, valaki meg jól berajzolja, mivel nem látja, hogy a másik tájegységben már ott van.
A tájegységek határai - mivel gyakran a fő közlekedési utaknak, vasútnak helyt adó völgyekben vannak - sokszor vágják a "szokásos" útvonalon haladó trackeket. Tudtommal két általánosan elfogadott megoldás van: fel kell vágni a tracket vagy a tájegységhatárt módosítani (értelemszerűen mindkét tájegységben). Utóbbinak az a hátránya, hogy a szintvonalakat az érintett megnövelt területen újra kell generálni, amit csak András tud megcsinálni.
[előzmény: (21819) alnibell, 2008.07.10 21:41:07]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.03 20:02:36 (21725)
Köszönöm, végül jutott időm arra, hogy megvegyem Pesten a Bajcsy-Zsilinszkyn lévő boltban. A polcon a 2005-ös kiadás volt, a szekrényből kereste elő az eladó, szóval vigyázni kell.
padler kukac freemail.hu
[előzmény: (21717) alnibell, 2008.07.03 07:25:10]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.02 21:10:59 (21709)
Megkérnélek arra, hogy nézd meg az alábbiakat a 2008-as atlaszban:
- Porva-Csesznek vá-tól NY-ra az Üveghutáig még mindig S+ van-e,
- Vinyétől Zsidő-rétre (Pakuts-pihenőig) P+S+, onnan Ördög-rétig P+, Bakonyszentlászlóra S+ van-e.
Efemm több embert felhívott és úgy tűnik, hogy további jelzésbővítések lesznek a környéken. Valószínűleg Berki Zoltán kezében futnak össze a szálak az új térkép miatt, vele azonban még nem sikerült beszélni. Szfváron nincs még új atlasz, ugyanakkor a hétvégén felújítanánk ezeknek a jelzéseknek egy részét, ezért lenne fontos, hogy nincs-e változás.
[előzmény: (21669) alnibell, 2008.06.29 22:22:14]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.29 21:36:25 (21666)
Valószínűleg. Ha Fenyőfőre visz, akkor szerintem túl közel kerül a KDP-hez, Pápateszért jobban el tudnám képzelni. Hamarosan úgyis járok arrafelé, majd kicsit körbenézek Fenyőfőn.
[előzmény: (21664) tibbi, 2008.06.29 20:51:12]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.29 18:36:36 (21662)
Legfrissebb megállapításom, hogy a jelzések igen változékonyak. Tavaly nyáron Bakonyszentlászlón a vasútállomástól a központ felé nem volt semmi, aztán pár hét múlva Z jelzések fogadtak. Tegnap pedig ugyanezeket P-re átfestve láttam viszont, térképen javítottam azt a részt, amíg elmentünk. Nem tudja valaki, hova visznek ezek a jelzések?

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.26 19:25:54 (21635)
A második részlet nagyon ismerős:)
[előzmény: (21619) papa71, 2008.06.26 00:42:46]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.25 19:36:54 (21608)
A kockakő/díszkőnél természetesen nem vonal, hanem burkolattípusra gondoltam.
[előzmény: (21605) padler, 2008.06.25 19:29:39]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.25 19:34:34 (21607)
Macskakövön kifejezetten utálok talpalni, persze ez magánügy.
[előzmény: (21596) izsolt, 2008.06.25 13:13:22]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.25 19:31:38 (21606)
Nálam N/A marad ilyenkor.
[előzmény: (21592) alnibell, 2008.06.25 11:49:31]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.25 19:29:39 (21605)
A köves nem egyenlő a zúzottkővel (makadám) :) Ez utóbbit rajzoljuk sokan a collectorral: csökkentett sebességgel, de személyautóval is nagy valószínűséggel simán járható. Tudom, hogy ott van az AutóvalJárhatóság=B paraméter, de collectornál simán rámegyek, míg ha egy földúthoz kapcsolódik, az nálam már erős határeset, hiszen akár egy-két kátyú is problémás lehet.
Valószínűleg a megjelenítés miatt a vonalreform során a collector helyett más típust kell találni (bár a papírtérképre ez eléggé hasonlít, onnét jöhetett az ötlet). A kockakő/díszkő az teljesen új típus lesz.
[előzmény: (21589) alnibell, 2008.06.25 10:57:51]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.18 19:25:35 (21504)
A kövest kifejezetten terepre alkalmazom, általában hegyvidéki, nehezebben járható köves-sziklás szakaszokra. Járhatóság gyalog B, de gyakran már C, bicajjal D, ritkábban C (nem a profi montisokra gondolva).
A díszburkolatos utakra szerintem is hiányzik a megfelelő típus.
[előzmény: (21498) alnibell, 2008.06.18 09:32:45]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.20 23:20:50 (21084)
Az utóbbi szerintem nagy bizonytalansággal használható csak, a hétvégi túrámon is a szekérutakról háromszor behúzott a jelzés a méteres susnyásba, hogy egy másikon kössön ki, ebből két szakaszt track alapján szekérútnak tippelnék.
[előzmény: (21082) keep, 2008.05.20 22:51:38]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.20 23:11:54 (21083)
Viszont ha valaki az út típusában sem biztos, szerintem nem célszerű az extra paramétereket kitölteni. Éppen most irtottam ki a BehajtásAutóval=D paramétert szőlőhegyi legalább unpaved utakról, ami - nyilván információ hiányában - turistaútként volt berajzolva.
[előzmény: (21077) Fgg, 2008.05.20 21:28:01]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.20 20:43:53 (21068)
1. A feldolgozatlan othereket egyszer régebben (talán 2007. őszén) átnézegettem és ami úgy tűnt, hogy használható hazai track, tájegységhez rendeltem, szükség esetén felszabdaltam. A külföldiekkel, technikai adatlapokkal, kütyü anomáliák trackjeivel, próbarajzolásokkal nem foglalkoztam. Természetesen nem állítom, hogy tökéletesen sikerült a művelet, de meglepődnék, ha nagyon sok használható maradt volna. Az azóta keletkezetteket kellene átnézni.

2. Valószínűleg azért húzza, mert azóta is trackelt és inkább azt dolgozta fel előbb, mert...
Szerintem, ha csak egy sima csiganyál pontok nélkül, akkor nyugodtan. Ha vannak pontok, akkor ha több tracked van az adott részről, vedd figyelembe a rajzolásnál, de ez nem jelenti azt, hogy feldolgozottá válhat (esetleg jelezheted a részbeni feldolgozást az adatlapon). Ha sürgős lenne a feldolgozása, jelezd az illetőnek. Néha az is előfordul, hogy már rég fel is dolgozta, csak elfelejtette átbillenteni a feldolgozottságot. Ezt is célszerű tisztázni.
[előzmény: (21051) oli_b, 2008.05.20 12:02:31]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.09 22:25:58 (20814)
http://www.turistautak.hu/garmin.php
Olvasd el a változatok kezdetű részt. Ha nincs más térképed, akkor a legfelső sor az ajánlott a térképek közül, külső SD kártyára egész Magyarország rá kell, hogy férjen.
[előzmény: (20810) ksebi, 2008.05.09 21:34:21]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.26 22:12:44 (20590)
A Karancs-Medvesben és Aggtelek környékén is hiányzik magasabb szinten az erdő.
[előzmény: (20588) Andreas, 2008.04.26 19:44:51]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.26 19:21:28 (20587)
A Vértesben is voltak ilyen problémák, szerintem keress rá. Úgy emlékszem a CLC típusa vagy a paraméter kitöltöttsége is gond volt.
[előzmény: (20586) Andreas, 2008.04.26 18:56:58]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.22 21:21:25 (20503)
A hiányzó és nullás utakat rendeztem. Trackszámemelést nem csináltam, mivel automata a track, talán a tt-ről tölt fel valaki (vagy én?) pontosabbat. Mivel a berajzolt utak egy részét nem ismerem, a paraméterezés is jórészt hiányzik.
[előzmény: (20487) johann g (Lud), 2008.04.22 11:17:48]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.16 21:47:07 (20375)
Majd ránézek kicsit. Bár kettőt én hoztam létre legutóbb, mert vipi gyalogúttöredékének nem tudom, hogy van-e folytatása valamelyik irányba.
[előzmény: (20357) johann g (Lud), 2008.04.16 12:26:02]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.12 18:34:11 (20279)
Általában (az adott településhez képest) jelentősebb útkereszteződés, főtér vagy látványosság helye.
[előzmény: (20277) belulo, 2008.04.12 12:38:11]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.11 22:51:42 (20257)
Ami a lényeg, mindkét tájegységben az utolsó node mind a 6 tizedes jegyig !!! ugyanaz legyen. Time-zone, zsákutca paraméter nem kell. Ha új utat rajzolsz, vagy módosítasz a csatlakozáson, akkor az első tájegység feltöltésekor piros bunkót kapsz, a másik tájegység feltöltése utáni visszaellenőrzésnél jónak kell lennie a csatlakozásnak.
[előzmény: (20255) Cajga, 2008.04.11 22:12:50]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.11 20:13:54 (20250)
KiVi vagy tibbigeo!

Nem lehetne-e belulonak Somogyra és Mezőföldre is feltöltési jogot adni ahelyett, hogy itt várakozik átnézésre?

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.09 22:08:51 (20203)
akkor jó :-)
[előzmény: (20202) eperdzsem, 2008.04.09 20:16:56]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.09 19:36:48 (20200)
1. be volt jelölve, hogy magam dolgoznám fel, el is kezdtem volna, ha nincs zárolva a tájegység (most már határidős munkák miatt csak hétvégén érek rá)
2. ha valamit feldolgoztál belőle, akkor nyilván érdemes feltölteni, legfeljebb majd pontosítom (jelenlegi állapotában a track csak egy csiganyál jórészt noname útpontokkal plusz információk nélkül)
3. van még 32 feldolgozatlan track Zalában, mégha egy része nem is tartalmaz nagy újdonságot
4. terveim szerint járok még idén Zalában;)
[előzmény: (20184) eperdzsem, 2008.04.09 13:09:13]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.08 22:40:29 (20166)
Hajo!

Ezt nem dolgoztad már fel? http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=11532

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.04 20:19:42 (20067)
Gondolom, vipi trackjéről van szó, amit én rajzoltam be: http://turistautak.hu/tracks.php?id=11145
A track neve "Tüske mentes ösvény", ezért bátorkodtam helyismeret nélkül feldolgozni, úgyhogy nyugodtan kitörölhetitek, ha vegetációban nem járható.
[előzmény: (20051) Fgg, 2008.04.04 15:04:56]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.02 21:45:08 (19984)
Szab!

Ezt nem akarod átbillenteni? http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=9544

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.28 21:23:57 (19900)
Azt hiszem, egy lelkes ember kerestetik...
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=12189

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.24 22:55:35 (19839)
Megnéztem, az új Gerecse atlasz szerint csak a P és a K3 között van felfestve a dózerúton.
[előzmény: (19786) izsolt, 2008.03.23 19:48:07]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.24 13:57:17 (19817)
Köszi, akkor törölni fogom az adatlapot.
[előzmény: (19815) Andreas, 2008.03.24 12:37:55]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.24 12:27:03 (19814)
Valakit megkérhetnék ennek a konvertálására?
http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=10707

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.23 22:54:20 (19803)
Tavaly nyáron többször jártunk arra, akkor még nem volt ott.
[előzmény: (19786) izsolt, 2008.03.23 19:48:07]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.12 19:33:50 (19602)
Emiatt kell nagybetűt használni, bár van, aki konzekvensen kicsit ír.
[előzmény: (19558) belulo, 2008.03.12 08:59:56]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 11:30:43 (19433)
Az esti bakonyi rajzolásom nem fordult a raszteresen, mapszószban rendben van.

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.03 13:21:16 (19415)
Szerintem nem így van.
Minden adatlap alatt lévő tracket látok önmagában is.
A legutóbbi feltöltésem óta érkezett trackek alatt a legutóbbi _le_töltésem óta érkezetteket kell érteni, a mellette lévő dátum is ezt mutatja.

Martin jogosultságával valami gond lehet, ha be van jelentkezve és mégsem látja a dolgokat (volt már ilyen).
[előzmény: (19411) bpeti68, 2008.03.02 22:44:36]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.21 22:34:23 (19280)
Ha egy kisebb darabon nincs valami miatt jelzés (pl. erdőírtás), akkor szerintem jó lehet a jelzés minősége D utcanévbe beírt hiányos jelzés felirattal kiegészítve és ebben az esetben maradhat jelzett az út (ez a tervezés miatt lehet fontos). Ha nincs folytatása a jelzésnek, akkor le kell venni arról a szakaszról, ahol már nem láttad.
[előzmény: (19261) bpeti68, 2008.02.20 22:24:13]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.20 18:44:18 (19256)
Ha egy darabocska jelzést sem láttál, akkor azt szerintem nem jelzett útként kell megrajzolni. Lehet, hogy csak tervezték valamikor a felfestést, esetleg térképre is felkerült, aztán így maradt. A használhatatlan jelzés azt jelenti, hogy itt-ott van néhány jelzésmaradvány, de az alapján nagyon nehéz vagy lehetetlen a terepen rekonstruálni az útvonalat.
A jelzés felújításába az évszám kerül(ne), ha ismered mikor történt a felfestés/utolsó felújítás.
[előzmény: (19240) bpeti68, 2008.02.19 23:03:34]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.17 17:13:00 (19180)
Nem. Chello.
[előzmény: (19118) Andreas, 2008.02.15 19:27:32]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.14 19:52:56 (19101)
Nekem is a netkapcsolat szakadt meg kétszer is. Ami érdekes még talán, hogy különben nagyon ritkán szakad.
[előzmény: (19082) Kolesár, 2008.02.14 11:05:44]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.10 21:25:42 (19027)
Csak András, ilyen hibaüzenetnél nem is érdemes tovább próbálkozni. Azt hiszem, ennek a megoldása is mehet a fejlesztési listára:(
[előzmény: (19024) hodoaat, 2008.02.10 17:24:15]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.09 09:04:02 (18994)
A feldolgozottságot akkor szoktam beállítani, amikor a trackkel végzek, függetlenül a feltöltés időpontjától. Többször volt szó róla, hogy a mecsek feltöltése során hiba keletkezett, ez a te trackedet is érintette. KiVinek 02.06-án sikerült feltöltenie az mp-t, azóta még a Garmin sem fordult a tájegységben (éppen a te tracked alapján néztem ma reggel).
Mivel kisebb betegség miatt ma nem mentem túrázni, szerintem rajzolni fogok:)
[előzmény: (18992) belulo, 2008.02.09 08:51:55]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók