turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 641 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.26 14:38:39 (2165)
Van egy lezárt erdőgazdasági aszfaltos út Bokortól délnyugatra, egyszer rég még a GPS előtti időkben egyszer végigautóztuk, ezt pl. lenyomhatnéd bringával ha nem lesz nagyon hideg. Vagy ha ráérsz, ezen a héten még gyönyörű az idő.
[előzmény: (2163) scele, 2005.10.26 11:33:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.26 10:04:05 (2162)
Bableves-csárda: működik, jó helyen van, két POI is volt róla, ezeket rendeztem, beleírtam a nyitvatartást és a telefonszámot. Jeleztem nekik telefonon, hogy szombat este sötétedés környékén (ez délután 5 óra körül lesz) megyünk egy nagyobb csapattal, a pontos létszámot még egyeztetjük addig.
[előzmény: (2131) Kolesár, 2005.10.19 10:14:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.25 11:16:17 (2159)
A kontúr is érdekes, mert érdemes felülettel beborítani. Az utcák általában egyenesek, ezért elsősorban nem a trackvonalakra pontosságára van szükség, hanem a csomópontok jó felvázolsáára és többszöri megmérésére. Nyilván érdemes minél jobb pontosságra törekedve vonalat is húzni, de ekkora felbontásban tényleg használhatatlan vázlat és csomópontok rajzi azonosítása nélkül.
[előzmény: (2158) lelcache, 2005.10.24 21:07:19]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.24 14:21:45 (2154)
Mármint dolgozol vasárnap? Megijedtem, hogy talán hivatalos munkanap.

Más, aktuális kérdés jutott eszembe: mi lenne, ha letrackelnénk a köztemetőket? Én már 2-3 éve GPS-el közelítem meg a rokonságot, mivel csak Farkasréten 5-6 helyre szoktunk menni és azelőtt gyakran eltévedtünk.
[előzmény: (2153) Joey, 2005.10.22 09:18:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.20 09:32:55 (2141)
Én is jelentkezem: 1 fő autóval, GPSMAP 60 + 76S és az autóban iQue is, 20 km/nap, szombat-vasárnap otthoni alvással.
[előzmény: (2140) kepenu, 2005.10.20 09:27:03]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.20 08:13:43 (2139)
Akkor vitaindító javaslatom: Cserhát-trackelés 2005. november 19-20. (szombat-vasárnap). Ezen a hétvégén ki ér rá? Így jelentkezzetek:

- hány fő tud jönni?
- hány GPS-t tud hozni (milyeneket)?
- van-e saját autója?
- mennyit tud gyalogolni?
- melyik napokon ér rá (19, 20, mindkettő)?

Ezen a trackelésen (is) igyekszünk hasznosítani a térképrajzolás minden tapasztalatát, az alábbiakra gondolok:

- minden csapat vigyen magával sok papírt és íróeszközt
- rajzolják be az összes vonalas objektumot, amit látnak az utak mentén és nyomjanak hozzá útpontot
- jegyzeteljék az utak tulajdonságait is, ezért is célszerű, ha minél többen vannak a csapatban
- minden csapatban legyen barométeres és 32 bites* GPS (lehet két külön készülék)
- időalapú 3-4 másodperces logot rögzítsenek
- rossz műholdállás esetén álljanak meg, várják meg amíg rendeződik a pontottág
- az autós mozgásokat is rögzítsék, lehetőleg tetőantennával

*32 bites track alatt azt értem, hogy nem spórolja le az utolsó 8 bitet, mint a Garmin eTrex (nem C) és Geko/Fore* sorozatok. Akinek tehát ilyenje van, társulnia kell egy 32 biteshez.
[előzmény: (2138) lelcache, 2005.10.20 01:54:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.19 10:14:14 (2131)
Én is, mert nagyon lyukas így a térkép, nincs kapcsolat a Börzsony és a Mátra között, még az OKT sincs meg. Ha Moha él még, jöhetne fuvarozni. Szerintem inkább a Gerecse-trackelés mintáját kellene követnünk: szombat-vasárnap, szombat este közös vacsora, utána mindenki hazamegy és vasárnap reggel újra (vagy vacsopra vasárnap?) Helyszín lehet pl. a Bableves-csárda valahol Alsótold felé.
[előzmény: (2130) lelcache, 2005.10.19 10:09:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.18 06:54:29 (2127)
Talánban tartanám még a Bakonyt és a Cserhátot is. Ezekre jellemző, hogy nagyok a távolságok, viszonylag ritka a turistaút-hálózat és relatíve kevesebben járják magukttól, így nehezen halad előre spontán trackekkel.
[előzmény: (2126) lelcache, 2005.10.17 23:51:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.10.09 21:30:24 (2109)
Ez jó ötlet!
[előzmény: (2108) magpet, 2005.10.09 21:20:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.10 04:49:17 (2105)
Szerintem igen.
[előzmény: (2104) kepenu, 2005.09.09 22:58:02]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.06 15:46:06 (2102)
Hmm, mutass egy olyan pdb-t!
[előzmény: (2101) johann g (Lud), 2005.09.06 15:40:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.09.02 06:38:45 (2100)
A Garmin piacpolitikája mossa csak össze iQue néven ezt a két teljesen más felépítésű készüléket. A 3600-as Palm OS 5 alatt fut, az M5 pedig Pocket PC-be zsúfolt Windowson. Így hát sajnos nem megy a programom az M5-ön.
[előzmény: (2099) Arti1, 2005.09.01 15:14:48]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.08.29 13:16:18 (2095)
Próbáld ki a MapSource 6.5-be beépített track-egyszerűsítést. Hasonló algoritmus lehet, mint ami a GPS-ben működik, csak nem kell ide-oda töltögetni. Ezen felül pedig közvetlen eszközként ott van a mapeditben a generalize points opció, ami szükségtelenné teszi az előzetes szűrést.
[előzmény: (2094) kepenu, 2005.08.29 12:55:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.08.23 09:39:31 (2091)
Valószínűleg azzal van a gond, hogy lejár a PHP timeoutja vagy betelik a memória-korlát. Nálam ez jól fel van tolva, állítsd be a php.ini-ben:

max_execution_time = 240 ; Maximum execution time of each script, in seconds
memory_limit = 64M ; Maximum amount of memory a script may consume (8MB)

vagy a .php elejébe szúrd be ezt:

ini_set('max_execution_time', 240);
ini_set('memory_limit', '64M');
[előzmény: (2090) johann g (Lud), 2005.08.23 09:31:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.08.22 15:53:12 (2089)
HotSync, bekerül a %Palm%/%User%/Backup könyvtárba .pdb-ként.
[előzmény: (2088) johann g (Lud), 2005.08.22 15:48:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.08.17 11:27:51 (2081)
Van egy csomó részletem, azokkal igyekszem pontosítani. Mikorra kell?

Loggerben szerintem a 10.000 trackpont, 4 bájton 4 másodperccel, este palmos letöltés a leghasználhatóbb, mert ez az a variáció, amire a legkevesebbet kell figyelni menet közben.
[előzmény: (2080) johann g (Lud), 2005.08.17 11:17:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.08.08 10:32:29 (2076)
POI a trackben, illetve az adatbázisban: körülírom, hogy szerkesztem (én) a térképeket. Látom a tracke(ke)t, rajzolom föléjük a tisztázott vonalakat. Mellettük ott vannak a trackek útpontjai, amelyek segítenek a rajzolásban. Látom a POI adatbázist is, mert szerkesztéskor ezt is letöltöm a vonalakkal együtt. Ha olyan útpontot látok, amely érdemes a térképre és még nincs a POI adatbázisban, akkor azt felvésem a térképre és így feltöltéskor bekerül a POI adatbázisba.

Ha te még a szerkesztés kezdete előtt feltöltöd a pontokat a POI adatbázisba, akkor megkönnyíted a munkát, mert ezeket a pontokat már nem kell nekem létrehoznom. Lényeges különbség továbbá, hogy ha vannak fényképeid, leírásod a helyről, akkor azt így tudod megosztani a nagyközönséggel a legjobban.

Végeredményben tehát nem kötelező neked felvinned egyenként a POI-kat kézzel, macerásabb és lassabb is, de ha a koordinátán és néven kívül van hozzá egyéb fontos közlendőd (fénykép, leírás), akkor tedd meg, a többi meg elég, ha benne van a trackhez csatolva.
[előzmény: (2072) Trackman, 2005.08.07 22:09:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.07.21 20:06:08 (2058)
Ezen a hétvégén, péntektől vasárnapig (2005.07.22-24) turistajelzés-festő tábor lesz Mátraszentimrén. Én megyek az egyik napra, bármelyikre szívesen várnak bárkit, különösen ha visz GPS-t is az út térképi pontosításához, POI-felméréshez.
Ki szeretne csatlakozni?

Amúgy az utóbbi 10 napot a Mátrában töltöttem, Fallóskút 2 km-es körzetét 99%-ra letrackeltem (nem csak a jelzett turistautakat), igyekszem még ma feltölteni a megrajzolt .mp-t. Ebben egyúttal raf sok munkája is benne lesz (saját trackelésű egyéb utak, és a múltkori hulladékgyűjtő túra eredménye is).

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.22 15:00:58 (2020)
Szerintem aki ennyit fut, nemigen tud GPS-t vinni magán, mindenesetre bizonyára eléggé zavarná. Persze kérdezzük meg őt.
[előzmény: (2019) johann g (Lud), 2005.06.22 13:24:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.12 16:49:00 (1997)
Sajnos csak ketten voltunk a turistautak.hu részéről, további 5 jelentkező péntek este 10 óra után lemondta a részvételt. Szerencsére ketten 6 GPS-el érkeztünk, így 4 darabot kölcsön tudtunk adni.

Én és Contear együtt mentünk egy házaspárral az 1-es útvonalon (Rudolftanyai elágazás - Galyatető - Péter-hegyese - Piszkéstető - Bőgős-rét). Megmondom őszintén, hogy én alig szedtem szemetet, mert nekem az iQue marad GPS-nek, amit kézben tudtam csak vinni, plusz még jegyzeteltem is a kereszteződéseket. A csapat többi tagja 7-8 zsák szemetet gyűjtött össze, ezek egy részét útközben letettük, autóval mentek érte később.

Kora délután a Bőgős-réten megettük a gyűjtőknek járó nagyon tartalmas babgulyást, megismerkedtünk és beszélgettünk a Kékes Turista Egyesület tagjaival.

Hazafelé nem ültünk be a buszba (amit erre a rendezvényre béreltek), hanem gyalog lesétáltunk Mátrafüredre, 4 GPS-el húzva a csiganyálat. Sokszor kereszteztük a Csukás-patakot, Contear megkereste a Farm-geoládát a Szalajkaháznál, végül bejártuk a Cartographia térképéről teljesen hiányző S3 jelzést a Z-el való (majdnem) találkozásáig. Ez a rész elég sáros volt, amúgy egész nap alig láttunk sarat, néhol éppen csak nem porzott alattunk a föld.

fényképek
[előzmény: (1996) emerzee, 2005.06.12 08:08:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.10 07:27:34 (1990)
Aki jön, az frissítse a turistaút-térképét, mert a Mátrába ismét belerajzoltam egy csomó utat.
[előzmény: (1989) piret, 2005.06.09 10:08:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.09 08:08:51 (1987)
Fent van a friss Bakony és a majdnem teljesen feldolgozott Mátra, már a Garmin-telepítőbe is beledolgozva. Aki jön a hétvégén a Mátrába, kérem hogy frissítse a térképét, mert elég sok fontos változás került rá ma reggel.

Egyúttal kérem a jelentkezőket, hogy írják meg ezt ide. Személyes találkozásokon hallom, hogy "jövünk mi is", de itt nem látni nyomát.
[előzmény: (1986) Peter68, 2005.06.08 14:38:48]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.08 11:40:11 (1985)
Feltöltöttem az útvonalakat MapSource útvonaltervként: http://turistautak.hu/tracks.php?id=515

Várom a jelentkezőket, kérem hogy mihamarabb írjátok meg ide az alábbiakat:
- egyedül jössz-e/mennyien jöttök
- a választott útvonal számát
- milyen GPS-(eke)t hozol/hoztok
- hogyan szeretnél/szeretnétek eljutni a terepre
[előzmény: (1984) Kolesár, 2005.06.07 07:40:28]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.07 07:40:28 (1984)
Íme a szombati túra útvonalterve (10 útvonal, 6-14 km közötti távokkal). A résztvevőket busz viszi fel a hegyre, teszi le az indulási pontokon és szedi össze a végén.

Idézet a plakátról:

A tiszta Mátráért

2005. június 11-én, szombaton szemétgyűjtő túrát szervezünk a Felső Mátrába.
Célunk: a Mátraszentimrei turistautak és a Huta patak medrének megtakarítása.
A tavalyi természetvédelmi naphoz hasonlóan az idén is a környék 10, összesen 75 km hosszúságú turistaútját, valamint az áprilisi özönvizet levezető patakmedret szeretnénk a hulladéktól megtakarítani.

Felhívjuk a Mátra barátait, különösen a teljesítménytúrázókat, hogy csatlakozzanak hozzánk, takarítsuk ki a Mátrát! A helyszínre Gyöngyösről autóbuszt indítunk.

Gyülekező 7:00-kor Gyöngyösön a gimnázium előtt.
Szemeteszsákról és kesztyűről gondoskodunk.
A résztvevők frissítőt, ebédet és emlékül kitűzőt kapnak.

Letölthető .doc fájlként:
útvonalterv [28 kB]
plakát [900 kB]
[előzmény: (1979) Kolesár, 2005.06.03 11:22:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.03 15:44:04 (1981)
Sem MapSource-ban, sem Garmin GPS-ekben nem működik ilyenfajta kijelölés. Ha az útvonaltervezést akarjuk biciklire szabni, akkor megtehetjük, hogy valamelyik "no ..." szabályt alkalmazzuk azokra az utakra, amelyek nem biciklisek, és akkor ha azzal a beállítással tervez valaki, akkor elsősorban azokat az utakat fogja ajánlani, amelyek biciklire alkalmasak.

Sajnos viszont nem következetes, ezért képes nagy kerülő helyett mégis tiltott útra tervezni, a saját útvonaltervezőnk (ami most az SVG-ben látszik már) ilyen butaságot nem fog csinálni
[előzmény: (1980) Peter68, 2005.06.03 15:33:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.03 11:22:32 (1979)
Június 11-én, vagyis jövő szombaton a Kékes Turista Egyesület hulladékgyűjtő túrát szervez Mátraszentimre környékén, párhuzamosan 10 útvonalon.

Ezt az alkalmat érdemes lenne az utak GPS-es felmérésével összekötni. Mivel a szervezőknek nincs elegendő számú GPS-ük, köszönettel fogadnák GPS-el rendelkezők csatlakozását. A résztvevők túra közben kicserélhetik egymással a hulladékgyűjtés és az útfelmérés tapasztalatait.

Én megyek 2 GPS-el az egyik útvonalon, remélem hogy a többi irányhoz is mind csatlakozik valaki GPS-el. Találkozó szombat reggel 8:00-kor Mátraszentimrén. 3-4 embert el tudok vinni Budapestről.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.06.03 07:06:53 (1978)
Hogyne lenne megkülönböztetve a biciklivel való járhatóság! Kattints bármelyik szakaszra, a tulajdonság-lapon láthatod: járhatóság biciklivel (A - teljes sebességgel B - csak óvatosan használható C - csak terepgéppel D - nem járható).

Ha vizuálisan szeretnéd megjeleníteni, nyomd a kijelölés lekérdezéssel gombot, és ott állíts be valamilyen relációt, pl.
[előzmény: (1977) Peter68, 2005.06.02 19:59:20]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.05.23 08:47:54 (1973)
A kereszteződések megfogására én a papírt részesítem előnyben a 30-50 méteres bejárással szemben. Ennek elsősorban a GPS bizonytalansága az oka, mert ha erdőben bemész egy keresztútra, majd visszajössz, akkor egyrészt nem fog egy vonalra esni az oda-vissza megtett út, másrészt általában nem talál vissza pontosan arra a pontra, ahonnan letértél az eredeti útról. Emellett elég macerás és időigényes minden kereszteződést bejárni.

Ha viszel magaddal sok-sok üres papírt (én a 27-32 jelű A/5 iskolai kockás füzetet szoktam, kb. 35 forintért), abba fel tudsz minden kereszteződést rajzolni szépen. Ekkor nem kell bejárni az induló utak kezdeti szakaszát, csak jelezni, hogy a saját haladási irányodhoz képest merre indulnak, rájuk írni hogy miféle utak (ösvény, földút, aszfalt), esetleg kicsit ívelni is őket, ha úgy indulnak, stb. Ekkor elég egy kereszteződésre egyetlen útpont, amelyet megjelölsz egy ponttal a vázaton is, a sorszám feltüntetésével.

Az ilyen vázlattal kiegészített track sokkal többet mond el a terepről, mint az útpont, aminek az a neve, hogy "Nagyobb ösvény csatlakozik a bejárt úthoz." - ebből nem tudom meg ugyanis az irányt, nem tudom felrajzolni a kezdetét.

Bővebb leírás: http://turistautak.hu/faq.php

További jó trackelést!
[előzmény: (1972) bregő és andorpapa, 2005.05.22 19:12:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.05.16 08:42:30 (1967)
út neve (felhasznált trackek száma, szakasz azonosítója)
[előzmény: (1966) Mr Lump Kuala, 2005.05.14 15:48:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.05.14 07:52:38 (1964)
Annyival egészíteném ki, hogy minden log értékes adat. Igyekezz minél pontosabb logot gyártani (időalapú, jó véleti körülmények), és ahol megteheted, nyomj pontot a kereszteződésben, akár mozgás közben is (némi gyakorlással egész jól bele élehet jönni).
[előzmény: (1963) P.ISTI, 2005.05.13 19:39:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.05.08 22:19:30 (1961)
Természetesen! A Geko 201 remek cucc, elég jó antenna, teljes trackrögzítés-beállítási lehetőségek, 10.000 pont.
[előzmény: (1960) kepenu, 2005.05.08 13:53:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.30 08:29:52 (1959)
Az esemény szervezője, a Kékes Turista Egyesület elnöke részt vett a mi téli Mátra-bejárásunkon, és azóta önállóan is mért már utat, bele is dolgoztam ezeket a térképbe. Most meg is keresett engem, és pénteken biztosan ott is leszek, szombat még bizonytalan, mert vasárnap már máshol van dolgom.
[előzmény: (1958) olahtamas, 2005.04.30 07:07:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.29 10:34:27 (1957)
Megválaszoltam a térképek fórumon, ahova előzőleg ugyanezt beírtad.
[előzmény: (1956) Clein, 2005.04.29 10:27:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.27 16:18:52 (1952)
Törölni a del gombbal tudsz (kijelölés után persze: Tools / Select Objects, S billentyű a nyíl, tudsz bekeretezni is), vagdosni pedig a Tools / Move Points (M) eszközzel, bal gomb a vonalra, jobb gomb a megfelelő töréspontra, Split polyline.

Persze ha csak a háttérben vannak ezek, akkor a nyíllal való kijelölés után még kell egy jobb egérgomb, Convert to ... is.
[előzmény: (1951) Kenderfóka, 2005.04.27 16:14:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.27 15:58:46 (1950)
A MapSource bírja az ékezeteket, de a nevek ismétlődését nem. A MapEditben .mp-ként mentsd ki, az nekünk tökéletes, ezt töltsd fel trackként.
[előzmény: (1949) Kenderfóka, 2005.04.27 15:56:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.27 07:14:45 (1948)
A szintvonal-szelvényeket (N47E19 stb.) is betöltötted?
[előzmény: (1947) Biga Cubensis, 2005.04.26 20:00:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.26 18:24:16 (1946)
Javaslom, hogy a Zsámbék- Perbál S jelzést tegyük át a Budai-hegységhez, mert azzal összefüggő, a Gerecsével meg egyáltalán nem. Jó?
[előzmény: (1945) olahtamas, 2005.04.25 11:36:25]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.25 07:24:35 (1944)
Légy oly kedves, mert "az ftp" csak kevesek számára ismert és érhető el, ez meg itt nyilvános, és csak azt dolgozzuk fel, ami itt összegyűlik.
[előzmény: (1943) olahtamas, 2005.04.25 07:23:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.19 18:17:10 (1942)
Ma már nem, mert kidőltem és még este 10-ig dolgom van. Bízom benne, hogy holnap.
[előzmény: (1941) zacz, 2005.04.19 10:25:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.19 07:51:17 (1940)
Kiváló! Nagyon szép track (finom felbontás, láthatóan jó műholdvétel, útpontok mindenhol) és példamutató a leírás hozzá. Csak így tovább!
[előzmény: (1939) zacz, 2005.04.19 07:47:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.18 13:02:52 (1937)
"mapedittel vannak lementegetve" - talán inkább MapSource-al, nem?

Szerintem tedd azt, amit én is szoktam:
- rendezz rá a trackekre összes hossz szerint és töröld ki a 0 métereseket
- a többiből vágd le a "személyes" részeket (*)
- állítsd össze ezeket tájegységenként
- töltsd fel és írd le hozzá, hogy miként készült, nagyjából merre jártál

(*) dupla kattintás a trackre, ahol vágni akarsz, majd jelöld ki a node-okat, a legegyszerűbb nyomvatartott SHIFT mellett PgUp/PgDn vagy egészen az aljáig, ha a végéig törölni akarod (mondjuk az egész hazautat).

Ha nincs mindehhez cérnád, akkor is töltsd fel a tracket, és kapcsold be a "csak a feldolgozó csapat láthassa" kapcsolót, így csak "mi" látjuk, mikor merre jártál. A "mi" itt azokat jelenti, akik térképet rajzolunk, jelenleg 2-3 aktív ember.
[előzmény: (1936) emerzee, 2005.04.18 12:57:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.18 11:47:19 (1935)
Bocs, még sosem használtam erre.
[előzmény: (1934) piret, 2005.04.18 11:46:33]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.18 11:43:45 (1933)
MapSource ingyenes a Garmin GPS-ekhez, GPS TrackMaker ingyenes de van egy pár nyűgje, OziExplorer shareware, és asszem nem tud keresztmetszetet rajzolni (javítsatok ki), valamint GPS MapEdit, ami meg egy külön fejezet, ez tud legjobban szerkeszteni, meg profilt is mutat. Kezdd ez utóbbival. Google mindegyiket megmutatja.
[előzmény: (1932) Ignis, 2005.04.18 11:39:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.18 06:10:41 (1931)
Nehogy azt hidd, hogy egy sablonból előrántott, vicceskedő domain alatt egyedül futó fórummotor magától életre kel! Amúgy a "Martinovics-hegy - részlet" tracked tényleg eléggé töredék, konkrétan nincs fájl feltöltve hozzá.
[előzmény: (1925) Szabadember, 2005.04.17 20:47:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.18 05:55:19 (1930)
Örülök, hogy ilyen nagy mennyiségben használtad a GPS kifejezést. Nekünk (turistautak.hu) pont nem a GPS-társadalom szolgálata az elsődleges cél, a GPS pusztán eszköz arra, hogy felmérjünk. A végtermék "analóg" túrázók, vagyis műholdas navigációs eszköz nélkül kirándulók számára is hasznos.
[előzmény: (1929) KelvinMaster, 2005.04.17 23:55:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.07 05:39:52 (1922)
Íme a windowsos alkalmazás, kicsit béna.
http://wind.prohosting.com/bikerray/gps/PalmReader/

Az enyém PHP-ben íródott, parancssoros felületű, egy darab php.exe és a kedvenc dll-je kell csak hozzá, tehát végül is 2 nagy file plusz az apró forráskód. Ezt el tudom küldeni, ha kéred.
[előzmény: (1921) johann g (Lud), 2005.04.06 10:23:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.06 06:39:50 (1919)
Nem kell sokat tökölni vele, GPS alapján bőven elég. A túra során az időjárás miatt úgyis kb. annyit csúszik el estig, mint amennyi a GPS-es magasságmérés pontatlansága. A lényeg az, hogy a közbülső változások viszont finomabbak annál, tehát a trend, a változás, a relatív magasság szépen megvan a trackben.
[előzmény: (1918) tomcat, 2005.04.06 02:01:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.05 15:30:56 (1915)
Az testvérek között is 8 óra 20 perc menet!
[előzmény: (1914) Kletyo, 2005.04.05 15:29:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.05 15:13:34 (1913)
Tegnap én is biciklivel trackeltem, én 2 mp-esre állítottam.
[előzmény: (1912) Kletyo, 2005.04.05 15:11:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.04.05 10:32:10 (1911)
Persze, csak sokkal gyorsabb 115.200-on lekapni a .pdb-t róla (HotSync) és utána .mps-é alakítani, a depth mezőbe beírva a HDOP-t, ezt tudja az én programom ugyanis.
[előzmény: (1910) piret, 2005.04.05 10:30:03]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók