turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Old Eye hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 484 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő


Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 23:33:54 (9357)
Programozni könnyû. Megtanítlak bármilyen programnyelvre pár óra alatt. A programozni tudás csak eszköz, mint a vésô... bárkinek lehet. Csak az a kérdés, a vésôt ki markolja... a szobrász, aki látja az egészet, tudja, mi mindenre kell[ene] még figyelnie vagy a munkás, ki a követ törve csak arra ügyel, ne törje szét se azt, se kezét.
A rendszerszervezôket csodáld :-) ôk azok, akik az elképzelést megvalósítják - ehhez kevés a programozás.
[előzmény: (9356) olahtamas, 2011.07.12 22:34:52]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 22:19:39 (9355)
A lényeget fogalmaztad meg - a útszakaszok sorozatán alapuló túraútvonalakat NOI-k sorozatával kéne felváltani.
Ez majdnem olyan komoly projekt ,mint a Nagy Típus Reform... Következô feladatokat kell megoldani

- a NOI-k meghatározása - automatikus, folyamatos - csak programmal lehet megkeresni a turistautak találkozási pontjait, minôsíteni azokat, mert nem minden csomópont válik NOI-vá
- NOI-k elnevezése - csak manuálisan oldható meg. Például N47.715862 E18.867102 pontban öt turistaút találkozik ==> Két-bükkfa-nyereg
- az útszakaszok ID-jein alapuló jelenlegi túraútvonalak átalakítása NOI-k sorozatára - automatikus, egyszeri
- WEBes felület - folyamatos - az újfajta (NOI alapú) túraútvonalak kezelése (újak felvitele, meglévôk módosítása, törlése, kinyomtatása, megjeleníttetése; a megjeleníttetéshez amit csak lehet átvenni a meglévô applikációból, profil, itiner, statisztika, plusz az útvonal melletti POI-k és geoládák felsorolása)

Tervezéssel, teszteléssel együtt 7-9 emberhó.
[előzmény: (9354) olahtamas, 2011.07.12 21:31:14]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 19:24:49 (9352)
Több különbözô dologról van szó.
POI - point of interest - valami érdeles van azon a ponton; egy szikla vagy egy telefonfülke, van, hogy évek múlásával változnak
Turistautak - összekötik a csomópontokat - ezek sem tekinthetôk fixeknek megváltozik a jelzés, útvonalvezetés, az út minôsége, neve stb pl a Király-rét Nagyhideg-hegy közti út
NOI - node of interest - elég szerencsétlen szójáték... ha egy ponton több turistaút találkozik, gyakori, hogy ez tényen, a csomóponton kívül nincs ott semmi érdekes; t.k. topológiai/közlekedéstechnikai fogalom, szemben a POI-kkal és az utakkal állandóknak tekinthetô; pl a budapesti Moszkva téri csomópont mindig is csomópont marad, bárhogy is hívják, bárhogy is változik a tömegközlekedés.
Útvonal - ha tervezünk egy bejárandó utat, ismert csomópontok sorozatát vázoljuk fel. Az úttervezés szempontjából másodlagos, milyen POI-kat látogatunk meg és milyen utakon megyünk. A POI-k és az utak változnak, a csomópontok nem. A Pilis-nyereg, a Simon-halála, a Tölgyikrek csak csomópontok, amúgy (kivételesen) semmi érdekes nincs ott, de turistakutak hálózatának fontos csomópontjai a Klastrompuszta, a Kétbükkfa-nyereg, Dobogókô, Lajos-forrás mint valóban fontos csomópontok mellett.

Az én szememben NOI-k lényege az, hogy ha megadjuk a példámban felsorolt NOI-kat, az úvonaltervezô összeállít nekünk egy túraútvonalat Klastrompusztától Lajos-forrásig - változhatnak, eltûnhetnek az útvonal melletti POI-k, új POI-k születhetnek, változhatnak maguk az utak - a kapott útvonal már tartalmazza a változásokat. Évekkel ezelôtt, akár tegnap feltolt túraútvonalainkban ebben nem lehetünk biztosak; mint Arti (junior) is mondta, az útszakaszok jellemzôi mellett azonosítóik is változ[hat]nak.

Ha ebbôl az elképzelésbôl megvalósul valami, az hogy terepen mely csomópontból lesz NOI, azt nem a trackelô és a térképrajzoló dönti el, hanem, az aki felépíti a turistautak hálózatát és megírja hozzá az útvonaltervezôt. Úgyhogy - szerintem - lezárhatjuk a témát ;-)
[előzmény: (9348) FDorka, 2011.07.12 18:00:17]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 13:55:06 (9345)
Nnnna, nekünk, térképrajzolóknak sem érdekes... Nem nekünk, hanem térképhasználóknak van tervezve, de hiányzik a lényeg: Hiányzik a process, mely a kiválasztott NOI-kat (turisztikai csomópontokat) összeköti, megtervezi a túraútvonalat. Mintha utat építenénk, de nincs jármû, mely menne rajta.
[előzmény: (9344) FDorka, 2011.07.12 12:31:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.11 23:17:12 (9343)
Bocsánat, Dorka! Kösz, Fairy! Rossz helyre csaptam le a '</a>' tag-et.'
[előzmény: (9342) Old Fairy, 2011.07.11 20:26:10]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.11 13:09:19 (9339)
elölről elkerített kastély... Volt már ilyen esetem... Így sétáltam be a csopaki rendôrakadémia területére ÉNy felôl :-|
[előzmény: (9338) olahtamas, 2011.07.11 13:00:46]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.11 12:37:39 (9337)
Amikor még élt a PDA-m, gyufaszállal böködtem az érintôképernyôjét.
POI-k külön letöltése - van rá lehetôség. Mindjárt jön valaki és megmondja a tutit.
NOI - végy egy nagy lélegzetet - http://www.turistautak.hu/wiki/Turistautak_logikai_h%C3%A1l%C3%B3zata.
Egyik kollégánk, modras vesszôparipája. Még nem tudjuk, mi sül ki belôle. Személy szerint megvagyok a NOI-k (és a turistajelzések) nélkül.
OFF Eszemmel tudom, kellenek a turistajelzések, gondosan kitáblázott turistaút-csomópontok, többen vannak, kik csak ilyeneken járják a természetet, ha nem látnak jelzést, elveszettnek érzik magukat.
Egyszer egy természetjáró szakosztálynak vezettem túrát a Visegrádi-hegységben. Elvittem a társaságot egy csomó érdekes helyre, melyekrôl nem tudtak. Be voltak zsongva, marhára élvezték az egész túrát. Hazaútban a szakosztályvezetô félrevont és leteremtett, mert sokszor nem a jelzett utakon mentünk. ON
[előzmény: (9336) FDorka, 2011.07.11 12:18:17]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 22:27:54 (9333)
Oké! Akkor javítani fogom, ha egy-egy NOI nincs a 'helyén'.
[előzmény: (9331) olahtamas, 2011.07.09 21:53:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 19:22:08 (9330)
A budai tájegység 2011/04/18-i állapotában

Note, that from 343 NOIs 4 ones in the interstellar space a follows
ID=85877 (47.596275 18.949587), Label=Solymár vá.
ID=85924 (47.434633 18.984669), Label=Kamara-erdei tisztás
ID=85957 (47.532256 19.036974), Label=Nagyszombat utca, villamos mh.
ID=85985 (47.511125 18.971797), Label=Zugligeti út, busz vá.

Nem annyira vészes... egy 1 %
[előzmény: (9328) KiVi, 2011.07.09 17:33:14]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 18:04:29 (9329)
A Track=N/A -ban is ott a hibalehetőség... - ??? A pontok közös mozgatásánál érdektelen a kapcsolódó vonalak 'Track=' értéke, nem?
[előzmény: (9326) olahtamas, 2011.07.09 16:42:33]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 13:06:25 (9323)
Ez jó... Egybôl lefuttatok egy vizsgálatot, a NOI-k csomópontokon vannak-e?!
[előzmény: (9322) KiVi, 2011.07.09 13:01:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 12:50:23 (9321)
Tudjuk egymásnál, mire gondolunk. A turistautak.hu kimenetei mindentbele elv alapján generálódnak.
A szûkítési lehetôségeink nem a funkcionalitást biztosítják, hanem a kis memóriájú GPSeket szolgálják.
[előzmény: (9319) pgyp, 2011.07.09 12:08:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.09 09:13:29 (9317)
Átérezzük jelentôségét, egy olyan mezei turistának isten áldása, ha megmutatjuk neki, hol vannak azok az útkeresztezôdések, ahol fákra százas szögekkel felerôsített információs táblák, nyilak szájába rágják, merre menjen.
Nem ez a baj. Egy évtized alatt hihetetlen információmennyiség gyûlt össze az adatbázisban. Túl sok ahhoz, hogy mind megjelenítsük térképeinken. Szûrnünk kell. Ami térképet elôállítunk, csak annyi információt tartalmazzon, hogy biztonsággal tudjunk navigálni. És fontosabb információt. Akinek több kell (pl az összes kemping, tûzcsap, szelektív hulladékgyûjtôsziget, geoláda, buszmegálló, másoknak a tervezett Mária-utak, zsombolyok), az töltse le magának külön és tolja fel kütyüjére (ha nem tudja, megtanulja). Most kezdünk elveszni a részletekben. Ebbôl a helyzetbôl kell kilépnûnk a jövôben.
A NOI-kkal konkrétan az a probléma, hogy esetek többségében más, fontosabb tereppont is van azon a helyen. Úgy ütik azokat, mint tervezett Mária utak tömkelege a meglévô turistautakat.
[előzmény: (9315) olahtamas, 2011.07.08 23:56:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.08 18:44:53 (9308)
A Gyadai-rét útjaira gondolsz, ugye?
Hát ez az... a völgyben több szekérút vezet Bakter házától Kosd felé, egymással párhuzamosan futnak, összefonódnak, szétválnak, de egy irányba tartanak, az embr valóban azt választja, amelyik éppen járhatóbbnak látszik. Errôl van szó, jól látod, nem ;erdemes mind felrajzolni, de nehéz dönteni, melyiket. (A murvás út rég be van rajzolva, de az Ôsagárdra vezet.)
Nézd meg a térképen Naszály északi oldalán futó jelzetlen utakat. Nos, azokat én rajzoltam be még tanulóként. Mivel nemcsak mert ott vannak, de ki is váltanak egy kemény kaptatót, el lehet kerülni Naszály megmászását, azaz a K turistautat rövidíteni lehet - ezeket valóban érdemes volt bejárni és berajzolni.
Itt-ott le lehet menni a völgybe át a P jelzésre és az Ôsagárdra vezetô erdészeti útra, de még nem jutottam hozzá, hogy azokat az összekötô utakat bejárjam.

Kütyüt a vállamon hordom, valahogy úgy, mint a katonák a vállapjukat - csak a fejem árnyékol. Szerencsére kicsi :-P
[előzmény: (9307) FDorka, 2011.07.08 18:19:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.07.08 17:42:20 (9306)
Jogos kérdések...

"Lehetséges csomópontok megjelölve"
Csomópontot esetünkben amikor több út találkozik. Amikor a terepen egy ilyen pontra érsz, a következô esetek valamelyike fennforog
- már rajta van a térképen - javasoljuk (csak javasoljuk) nyomj egyet a kütyün, nem kell szöveg se - a rajzoló az ilyen pontok segítségével igazítja pontosabb helyre az útkeresztezôdéseket
- nincs rajta térképen - el kell döntened a helyszínen, az útkeresztezôdés mennyire érdekes, fontos;
-- ha úgy látod, nagy forgalmú utak találkoznak, jelöld be és írd fel, merre milyen utak indulnak, berajzoljuk felmérendôknek; ha van rá kapacitásod, menj is bele ezekbe az utakba 20-20 m-t
-- ha úgy látod, érdektelen, tovább osonsz (*)

Mûholdállás - teljesen szubjektív a döntés eredménye... Bármennyire kitûnô is lehet éppen a mûholdállás, akkor sem jelentheti ki senki, hogy ezzel és ezzel a kiváló kütyüvel cm pontos a track... a rajzolók mindig átlagolnak. Amikor otthon végignézem a track-emet, ha azt látom, nem tántorogtam az úton balra-jobbra, mint Józsi bácsi a kocsmából hazafelé és nem szakadt a track, hát bebillentem azt az opciót, de - ôszintén gondolom - kétlem, hogy nézi azt valaki

miért nem jó a nyakban lógatott gps Hasonlítsd csak össze nyílt mezôn ill erdôben húzott trackeidet - látni fogod a különbséget. A tested hasonlón árnyékolja a kütyüdet, mint az erdô fái, lombkoronája, torzan/nem látja a tested által takart mûholdak jeleit, ezért nem jó csípôn, mellen, vagy csak kézben vinni azt. A legkényelmesebb hely ha hátizsákod vállpántjára tûzöd. A legjob hely pedig valóban a fejed búbja , a kütyüt baseball sapka alá dugjuk ilyenkor. Pl Fairy így trackelte le a Révfülöp - Balatonboglár átúszás útvonalát. Igaz, nem is tudná máshova tenni. :) Az ôsi idôkben, mikor még kevés trackelô volt és sok a fehér folt, használtak külsô antennát - a hátizsákba bedugtak egy botot, melynek vége fej fölé ért, annak végére erôsítették. Most már nem divat, jobbak is a készülékek.

(*) Eléggé egyedül vagyok a következô véleménnyel, de tartom magam hozzá: Azt rajzoljuk, ami a terepen van, de nem mindent.
Ha több tereptárgy van egy helyen, pár méternyi sugarú körben pl buszmegálló, tûzcsap, közkút, szelektív hulladékgyûjtô, telefonfülke, információs tábla minden egy helyen, csak az adott helyen a legfontosabbat, a leglátványosabbat, tájékozódási pontnak a legmegfelelôbbet rögzítem.
Ha egy pontról több út vezet egy másik közeli pontra, csak az egyiket, a legjobban használtat rögzítem. Ezzel a környeztet is védem, és térképen a tájékozódást is segítem (nem lesz kusza a térkép) Ha a berajzolt út éppen nem a legrövidebb, aki a terepen van., az úgyis arra megy.
Megnyugtatásul... így rajzolok, de ha más elveszve a részletekben mindet felhord, úgy is hagyom.
[előzmény: (9304) FDorka, 2011.07.08 16:45:39]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.06.19 19:45:18 (9289)
Látatlanban jelentkezem. Ki akarok mozdulni...
[előzmény: (9287) pgyp, 2011.06.19 19:20:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.05.03 11:25:56 (9260)
Nézd meg OpenMaps.eu térképeit.
[előzmény: (9259) P.ISTI, 2011.05.03 11:09:45]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.05.02 08:05:02 (9258)
Ezt egyáltalán nem lehet szabályokba foglalni, csak ajánlás szinten. Tettem már két közeli buszmegállót a térképre egymás mellé, mert a terepen takarásban vannak.
[előzmény: (9256) -bj-, 2011.05.01 22:18:57]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.05.01 22:08:59 (9255)
Ha nincs túl sok POI az adott helyen, mindkettőt külön-külön feltüntetjük.
[előzmény: (9254) ark03, 2011.05.01 21:48:32]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.28 16:49:05 (9248)
Igen, érdemmes klikkolni, de... Mérlegeld a helyszínen, a térképrôl hiányzó út, amit látsz, érdemes egyáltalán bejelölni? Van az az alapelv, feltüntetni, ami a terepen van, de van ennél erôsebb elv: Hasznos infó? Vezet(het)-e valahova? Segít a tájékozódásban? Gombászó nénikék ösvényeit, erdészeti feltáró utakat általában nem se nem jelöljük, se nem rajzoljuk be.
Van egy keményfedelû noteszem, kapcsos. Keresztben harmadára hajtogatrott papír fér rá. Amikor klikkolok, menetközben leírom az útpont számát és pár krixkrax-szal a tudnivalókat (pl hogy merre mennek az utak pl X, T, Y betûvel ábrázolom, mellé még odafirkantom SZ(ekérút), GY(alogút) stb. Este meg elég negyed óra a track letisztázásához, ezzel nem szoktam várni, mert még emlékszem, melyik útpontnál mi is van. Ez az én módszerem. Ki ki kifejleszti a magáét.
Még valami.... ha húzod a csiganyálat és iolyan útkeresztezôdéshez érsz, amely már be van rajzolva, nyugodtan klikkolhatsz akkor is. Az ilyen útpontot nem kell kommenttel ellátni. A rajzoló tudja, mert látja, hogy útkeresztezôdésben voltál, a lerakott útpont alapján a keresztezôdést pontosabban tudja elhelyezni a térképen.
[előzmény: (9246) Juju, 2011.04.28 16:12:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.27 22:56:01 (9239)
Vigyázzatok magatokra! Goretek bakancs, minél kevesebb cucc! Itt nem a víz a veszélyes (ha valaki elázik akaratlan, abba még nem hal bele), hanem hogy valamelyikőtök egy lépésére, mozdulatára megbomolhat egy torlasz - megindul a víz és vele kőzuhatag...
A track-ek mellé fényképeket kérünk! :-)
[előzmény: (9235) FDorka, 2011.04.27 17:09:23]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.27 21:24:28 (9237)
A térképen látható Mária út a közelben már fel van festve?
[előzmény: (9236) Hev, 2011.04.27 21:21:02]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.25 23:33:20 (9229)
Fontos! A yard-os beállítás után, amikor visszakapcsolsz méterre - a kütyû nullát fog kiírni neked!
Ez sokakat megtéveszt.
[előzmény: (9228) FDorka, 2011.04.25 23:29:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.25 23:22:01 (9227)
Amikor feltöltés elôtt MapSource-szal megadjusztálod a POIkat és a trackeket, ha ráklikklesz egy track-re, megjelenik annak adatainak ablaka (Track Properties / nymvonal sajátságok) ;
ennek az ablaknak alsó részén egy gomb "Filter../Szûrés..." felirattal. Azzal tudod a track felesleges pontjait kiszûrni. A Distance/Távolság értékét állítsd be 3 m-re, és addig ismételd a szûrést, amíg a track pontainak száma nem csökken tovább.
Nem ismerem a Dakota 20-t, de ha egy ôsibb Garminnál nem gond a 3 m távolságalapú mérés beállítása, ezen sem lehet probléma - nemsoká jönnek az okostónik :-)
[előzmény: (9224) FDorka, 2011.04.25 23:13:47]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.25 22:44:11 (9223)
Megnéztem. Jók track-ek, jól kommentesítetted ôket.
Kérés - legközelebb szûrd meg a track-eket 3 m-re (a mapszósszal). A gdb file a felére esik össze.
A szûrést ezen már elvégeztem.
[előzmény: (9222) FDorka, 2011.04.25 22:29:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.19 10:42:26 (9215)
"JelzesMinoseg=" és "JelzesFelujitasa=" - ezekre gondolsz? Külön projekt kell erre...
[előzmény: (9213) olahtamas, 2011.04.19 10:37:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.19 10:25:30 (9212)
Nem feltétlenül botlott meg kezed... Mintha olvastam volna valahol, hogy turistajelzésekért felelôs szervezetnek nem utakra, hanem tájegységekre van 'jogosítványa'.
[előzmény: (9210) Old Fairy, 2011.04.19 10:17:24]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.19 10:23:05 (9211)
Ha itt, a turistautak.hu-n megvalósul a rétegtechnika, ha egy alaptérképre azt az infóhalmazt rakhat fel bárki, amit csak akar, akkor ez a probléma egybôl megszûnik.
[előzmény: (9209) pgyp, 2011.04.19 10:12:17]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.19 10:09:18 (9208)
Lassan érdemes lenne egy új adatmezőt felvenni a polygonokhoz, amelyben a jelzésért felelős szervezetet (illetve ennek hiányát) tárolnánk.
+1!!! vagy inkább a polyline-okhoz? Hasonlón, mint a K= attribútum.
[előzmény: (9206) Old Fairy, 2011.04.19 10:05:38]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.19 09:49:59 (9205)
Kérdés - látható a S+ jelzés? Csak ez számít.
[előzmény: (9204) bienga, 2011.04.19 09:42:27]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.04.02 08:42:09 (9197)
Két külön POI típus van erre - bankfiók és ATM. Feliratukban mindkét esetben megadjuk a bank nevét (OTP, Erste, Kinizsi Takarékszövetkezet stb). Bankfiók esetén ha van ott ATM, még hozzá szoktam tenni: "és ATM".
[előzmény: (9196) pgyp, 2011.04.02 07:38:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.30 22:36:53 (9185)
az adott track melyik tájegység(ek)ben - a MapSource megmondja - turistautak térképszett, 'm' üzemmód, track mellé klikklesz, baloldalt a Maps fül alatt láthatod a tájegység[ek] nevét.
mindig klikkeljem be hogy vágják fel a határok mentén? - igen

[előzmény: (9184) sct, 2011.03.30 22:25:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.25 08:18:44 (9179)
Szerintetem jelold meg és - ha van kapacitasod - ird fel a mobilszamat is.
Ekkor a rajzolo arra a koo-ra rateheti a P ikont, cimkejeben a tel.szammal.
[előzmény: (9178) Gubirobi, 2011.03.25 07:57:24]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.22 21:09:04 (9172)
Megnéztem a track-et, nem rossz :-) Rendesen kommentáttad! Berajzoljuk!
Máskor azokat a 2-6 pontos, használhatatlan track-eket nyugodtan töröld!
Más - ha Oregon 550-öd van, hát igazán távolságalapúra állithatnád a rögzítést, 3-4 m-re... elbírja a kütyü! (Remélem, nem mondtam marhaságot Legend HCx-szel kezemben)
[előzmény: (9170) sct, 2011.03.22 20:38:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.21 20:49:09 (9169)
OFF Ugyanmár :-) Van egy szép kanyart leíró track. Mit töröljek belôle, hogy [derék]szögletes legyen? :-))) ON
[előzmény: (9167) olahtamas, 2011.03.21 17:22:11]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.19 09:11:07 (9162)
Köszönöm a sok segítséget, mit kaptam! Juju magánban pontról-pontra le is írta, hogy dolgozik.
Amikor unszolásotokra nekiálltam, percek alatt felállt a rendszer. Letöltöttem a map+gif file-okat a poehaliról is, a tuhu-ról is, ezzel nem volt gond. A MapEdit (1.0.23.66) simán be is olvassa ôket, ezzel sem volt gond. Csak nem jelenítteti meg. Ha tudom, hol vannak a gif alapú térképszelvények és Select üzemmódban a MapEdit client area-jaban odakattintok - kiemelôdik (megjelenik egy megfelelô méretû szürke négyzet) - azonban a gif, mint térkép maga nem válik láthatóvá.
Végigmentem a fórumokon. Hajo, Trackman, johann gambolputty hozzászólásai alapján arra kell gondolnom, hogy a gépem videokártyának meghajtójával van valami gond. Még kísérletezem...
Köszönöm megint mindenkinek a segítséget!
[előzmény: (9161) Juju, 2011.03.18 23:26:13]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 23:22:06 (9159)
Igen! Erre emlékszem!
[előzmény: (9154) KiVi, 2011.03.18 23:13:59]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 23:21:01 (9158)
Világos.
Persze, elôbb a Börzsönyt nyitottam meg (az upload könyvtárt átneveztem, ne kavarjanak be a track-ek), aztán hozzádtam a ...map file-t; 1-2 mp mulva ugrott egyet a térkép - TUDOM, hogy beolvasta a poehali gif-t, de nem jelenítteti meg, hiába csápolom az E billentyût
[előzmény: (9157) Juju, 2011.03.18 23:17:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 23:06:27 (9151)
Hoppá!!! Hol kell lenniük a map+gif file párosnak?!
[előzmény: (9148) kimici, 2011.03.18 22:59:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 23:02:07 (9149)
Érzem, tudom, hogy a MapEdit beolvasta a map+gif file-okat, de nem jelenítteti meg nekem
[előzmény: (9148) kimici, 2011.03.18 22:59:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:58:17 (9147)
Elöbb a tájegység, aztán hozzáadás, ugye?
[előzmény: (9146) Old Eye, 2011.03.18 22:57:29]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:57:29 (9146)
A letöltés már megy! Most a MapEdit következik!

[előzmény: (9145) kimici, 2011.03.18 22:55:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:47:44 (9143)
Hajo, kösz a linket! A tracklap sokatmondó!
[előzmény: (9130) Hajo, 2011.03.18 22:27:17]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:44:53 (9141)
Hoppá!

Loading data from file 'T:\poehali\100k--l34-001.map'...
* Evaluation mode: huge size images are not supported.
Performing datum conversion to WGS84...
Performing projection calculations...
Loading map image '100k--l34-001.gif'...
WARNING: Not enough video memory to rectify the image.
* Image size is 9.57 Mpixels (3113x3074).
* This is too large for EVALUATION mode. Please register GPSMapEdit.
ERROR: loading has terminated.
1 warning(s).
Load time is 11.58 s.
[előzmény: (9139) Old Eye, 2011.03.18 22:42:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:42:54 (9139)
2-3 éve olvastam is a válaszlevelet, emlékszem rá.
---
T.k. minden megy, már csak a MapEdittel bírkózom még
Meglep, hogy a ...map file csak pár KB, a .... gif 2 MB- (keveslem) - kapcsolat kell, hogy legyen a kettô
között, de hogy etessem meg a MapEditel? Hozzáadással nem történik semmi

[előzmény: (9138) pgyp, 2011.03.18 22:36:56]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:29:39 (9132)
Egy idôre féltretettem a poehali letöltést. Leszedtem a két feltett file-odat (...gif és ...map).
Behívtam a MapEditet egy börzsönyi te-re, hozzáadtam a map-ot - nem történt semmi.
'E'-re rámzúdult az összes track az 'upload' folderbôl, tehát ezt ki kell kapcsolnom,
[előzmény: (9128) kimici, 2011.03.18 22:20:51]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:20:35 (9127)
Vagy regisztrálnom kell itt magam elôbb?!
[előzmény: (9126) Old Eye, 2011.03.18 22:18:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:18:07 (9126)
Hol az a szkacsatty/download?!
[előzmény: (9124) Juju, 2011.03.18 22:15:22]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:14:36 (9123)
Már angolra váltottam :-)
Azért valahogy szelektálnom kellene a térképek között
[előzmény: (9121) pgyp, 2011.03.18 22:12:13]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 22:12:09 (9120)
Már kapisgálom
[előzmény: (9119) kimici, 2011.03.18 22:10:31]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók